<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Další
-
jeste jednou jakoby naposled
649 otázku odeslal(a) Martin Fridrich ve Čtvrtek 17.Května 2001 20:38:53
V duchu nazvu teto otazky si dovolim publikovat zde uvahu, pri ktere jsem namety cerpal z Belohradskeho internetove stranky www.tady.cz/hawkmoon a kterou jsem nazval UKLID S BELOHRADSKYM.
Na jednom miste, na presna naleziste nebudu v tomto clanku poukazovat, je zde uvedeno ze dejiny jsou dlouhodobe a celkove dusledky rozvijeni vyjimecne produktivnich konstitutivnich metafor, jako je pro priklad pochopeni vsech rozhodujicich momentu Hegelovy dialektiky smerodatne tvrzeni "ponozka zalatana je lepsi, nez ponozka rozderavela, to ale neplati o vedomi", nebo Churchilovo "demokracie je nejhorsi zpusob vlady, s vyjimkou vsech ostatnich".
Humanisticky a transpersonalni astrolog k tomu muze poznamenat, ze takovou konstitutivni metaforou a jejim rozvijenim je i kazdy clovek, zapleteny svou metaforou do metafor dejinnych, popr. muze rici, ze takovouto konstitutivni metaforou by mohlo byt "nase povaha je nas osud a nas osud je pribehem pribehu vetsiho, pribehu Cloveka".
Dale Belohradsky uvadi, ze prijeti urcitych konstitutivnich metafor vymezuje dichotomii pritel-nepritel, ale ze v dejinach dochazi k jevu, kdy je tato dichotomie relativizovana, jako kdyz nuklearni hrozba zrelativizovala dichotomii kapitalismus-komunismus, nebo kdyz nyni ekologicka krize relativizuje dichotomii politicke levice-pravice a privadi Cloveka, v souvislosti s globalizaci, pred nutnost zhostit se spolecne role spravce Zeme.
Astrolog, navstevujici toto forum si muze klast otazku. Co by mohlo byt relativizaci dichotomie tradicni a HAT astrologie? Napadaji mne dve moznosti. Budto vymezeni se vuci klasicke vede, tak jak je formovana od osvicenstvi, nebo vuci chaotickemu deni zaclenenemu pod pojem New age. Obe moznosti maji sve duvody, z hlediska argumentu obsazenych v tomto clanku vsak davam prednost vycleneni astrologie vuci klasicke vede.
V tomto zornem uhlu se muzeme podivat na snahu nekterych tradicnich astrologu postulovat svou praci jako exaktni a racionalni, jako na typicky produkt racionalni iracionality, ktera je podle meho vlastni i Grygarovcum a jejich spolku, temto v mych ocich nespoutanym snilkum techniky. Racionalni iracionalita tradicni astrologie nabada k zamysleni se nad vyrokem Pavla Turnovskeho, ze pokud by Grygarovci tradicni astrology prijali, stali by se i oni zarputilymi bojovniky proti astrologii humanisticke a transpersonalni, policii objektivni reality.
Za pojmem konstitutivni metafora a za dichotomii pritel-nepritel muzeme, pri trose snahy, videt take Belohradskeho pojimani demokracie jako vyjednavani jasne profilovanych jednotlivcu a zajmovych skupin, kde je snaha o vetsi neutralnost "objektivnejsich" soudcu nahrazena prave zminenym vyjednavanim o konkretnich zajmech na Agore otevreneho demokratickeho fora, na poli ktere zde predstavuje celek.
V cem by nam mohl byt v KAUZE tradicni-HAT astrologie Belohradsky napomocen dal?
Zastavim se u toho, kde mluvi v souvislosti s KRIZI RELEVANCE, jinak receno honem za aktualitou, o situaci ve verejnem medialnim prostoru. Jeho zpusobem celeni teto krizi je vyzdvizeni urcitych KAUZ, ktere by pomohli, v tomto chaotickem prostoru, rozlisit mezi informaci jejiz kvalita casem vzrusta a prostou kazdodenni, v informacnim sumu se ztracejici aktualitou.
Mezi jeho kauzy patri kauza MORALNI KYC, kauza ZDANI O VITEZSTVI ZAPADU a kauza GLOBALIZACE. Nase kauza je SOUBOJ TRADICNI a HAT ASTROLOGIE.
Prikladem moralniho kyce jsou napr. papezovy vyroky "otevrete se lasce, kez ma kazdy obcan na srdci potreby nemocnych". Belohradsky v tom vidi vyroky lacine a kycovite a pta se, dobre ale jak, jak napr. financovat nemocnice? Timto JAK se dostavame k pojmu PRAGMATISMUS, ktery si za svuj bere take tradicni astrologie, zde v reprezentaci pana Baudyse jn, a ktery je pro Belohradskeho moralkou demokracie. Zde se podle meho da nalezt vytka vuci HAT astrologii, pokud ji nekdo chape jako produkt moralniho kyce, jako revolucni idealismus. Otazkou zustava, do jake miry je astrologie, pojimana HAT astrologem jako symbolicky jazyk, schopna pragmatismu.
Informace typu "za te a te konstelace, byla me mile ukradena penezenka", nebo " kdyz sel Uran pres MC, dotycna redaktorka i jeji casopis zkrachovaly", tyto aktuality, za nimiz se snad muze skryvat snaha o potvrzeni platnosti astrologie, nemaji podle meho mnoho spolecneho s astrologii jako symbolickym jazykem, v nemz se astrolog snazi vztahovat rozdrobenou popisnou informacni trist k jednoticim symbolum a tak jim dat celostnejsi vyznam, videt za ztratou zamestnani otazku PROC, problematiku jak se situace jevi z pohledu struktury celku, k nemuz vztazena tento vyznam ziskava, jaky vztah ma napr. uvedena ztrata zamestani k rozvijeni konstitucni metafory dotycneho cloveka, popr. jeho vztahu ke konstitucnim metaforam jejichz zastupcem je ve spolecnosti.
Muj nazor je takovy z toho duvodu, ze tim zretelneji vystupuje zakladni charakter astrologie, ktera se snazi videt vse s pozadim "obsaznejsiho celku hvezdneho nebe a jeho cyklu". Co zde zbyva pro pragmatismus je otazka. Je to otazka toho, zda by mel astrolog v prve rade s klientem resit otazku jak, nebo otazku proc. Je to otazka po zakladnim charakteru a miste astrologie ve spolecnosti, myslim si.
Dalsi Belohradskeho medialni kauzou je ZDANI VITEZSTVI ZAPADU po tom, co byl porazen komunismus. V souvislosti s racionalni iracionalitou vedy a hodnotami euroamericke civilizace, ktere nas privedly ke krizi, kterou nejslysitelneji odhaluji ekologove a jsou za to nekdy oznacovani jako teroriste, stavici se na odpor dalsimu ekonomickemu rustu Rustu, je z hlediska Belohradskeho technicka moc jen jinou formou nabozenstvi, pokusem uniknout z "kouta poslednich otazek" budovanim "technickeho sveta blahobytu". Zde se nabizi otazka, kdo do astrologie taha nejruznejsi "vedlejsi vlivy", zda je to HAT astrologie, nebo astrologie tradicni, ci esoterni? Ale zejmena problem negace hovna, jak se o nem muzeme na zminovanych strankach docist. Je to problem uniku od kritiky do iluze, ja sam jsem zde v jednom davno zapomenutem rannem psani anonymovi zminil indianskeho nacelnika BLIND MELON, Slepeho Melouna, jehoz jmeno by mohlo byt v teto veci symbolem. Je hodnotnejsi kritika, ci zametani si pred vlastnim prahem? Myslim si, ze v boomu nejruznejsich duchovnich nauk by to mohla byt otazka interpretace odkazu krestanske tradice, tradice, podle meho, casto vedouci k "pupko-ritne pojimanemu oveckovstvi" jako komplementarnimu protipolu spolecenskym strojem vyvijene agrese. Z meho pohledu je to take otazka o obezretnem balancovani na hrane Rudhyarovych kapitol o pristupu k zivotu Jang a pristupu k zivotu Jin.
Ve treti kauze Globalizace vidi Belohradsky take problem demokracie tak, jak zde bylo vyse uvedeno a v dusledku s nim problem KOMPETENCE, jinak receno jak si pri reseni problemu a sporu poradit s tim, ze "kazdy ma pravo do vseho kecat". Coz si beru mimojine jako putku ja osobne.
Osnova tohoto clanku vznikla pri uklizeni v kine a chtel jsem jim vice objasnit sve pusobeni ve foru, abych tomu dal trochu hlavu a patu a nebyl ciste za blba. Je mozne, ze bude interpretovan jako snaha o prekrucovani. Proto bych chtel tuto uvahu zakoncit tim, ze z meho "astrologickeho" hlediska, bylo by mozno podivat se na vec ne JAK /jak se obhajuji/ ale PROC /proc se mlady uklizec, uklizejici denodenne hromady popcornu, plne kelimky coca coly a pouze rozbalene cokolady konzumentu kultury, ktera si spletla slovo plnost, se slovem nadbytek, proc se tento zamestnanec Carmike Cinema v Minneapolis a pragmaticky romanticky dobrodruh, s jehoz telem ziju, porad cpe do fora/. Mf
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
1 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pátek 18.Května 2001 06:00:00
pro uplnost jeste doplnuji a opravuji:
... na Agore demokratickeho fora, na poli, ktere zde zastupuje jedineho OBJEKTIVNIHO = celek. ...
...JAK/ oprava z uvedeneho "jak se obhajuji" na "jak k tomu doslo, na zaklade ceho doslo k tomu ze se obhajuji"/... Mf
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
2 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 18.Května 2001 11:59:23
To zní velmi rozumně Martine, protože jsem Váš příspěvek zatím jen přelétl, mohu zatím jen dodat, že
a/pro Grygarovce jsou HaTA ještě většími šarlatány, než astrologové tradiční
b/ je třeba si uvědomit, že v Rudhyarově jang-jin přístupu k životu neznamená pól jin naprostou pasivitu. Z toho též vyplývá, že sestup transpersonálních sil se neděje do pasivně nastavených kádí osobností. jangovost a jinovost se tu projevuje asi tak jako u dvou lidí, kteří po sobě touží. Jeden pól (třeba muž je aktivní), ale je přitahován druhům pólem (třeba ženou).
Turnovský
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
3 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pátek 18.Května 2001 19:04:00
vidim tam pohyb, mozna takovy trochu pohyb "kuchynsky", ale pohyb, abych zaslal ano taky pro pana Nitscheho...
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 18.Května 2001 20:01:52
proč ne, klidně i kuchyňský, jedne verze zobrazení jinjangu vypadá, jako když zamícháváte čokoládu do smetany, ale tuhle verzi jistě znáte.
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
5 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pátek 18.Května 2001 20:09:46
Myslel jsem tim hlavne to, abychom v uceni rabbiho Jesuy videli take tradici tradici vzdorujici, jak podava Tresmontant, jak prikyvuje Belohradsky, jak varuje pani Milosove citatem Halik, abychom videli tu nebezpecnost Jesuova pusobeni, takovou ze musel jit az tam, kde ho dnes "sveseneho", bez zivota vidime. Mf
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
6 odpověď odeslal(a) radmila v Pátek 18.Května 2001 22:34:20
martine co šílíš, svěšeného bez života??? leda tak jako ikonu vší krutosti světa co si ji velmi rádi křesťani do huby berou, ale bez života určitěneeeee
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
7 odpověď odeslal(a) Roman v Sobotu 19.Května 2001 12:37:47
Několik poznámek Martine k vaší úvaze:
1/ Myslím, že orientace HATA astrologů souvisí s hlubokou potřebou změny a revizí samotných základů dosavadního vědění, t.j. potřebou změny paradigmatu. I astrologie, jako každá jiná lidská činnost má svůj kulturní, dějinný, sociální a psychologický rozměr. Ve všem, co nazýváme alternativní, je obsažena touha novým způsobem uchopit svět, otevřenost jistě i za cenu „šílených myšlenek", mimochodem kolikrát už se staly původně „šílené myšlenky" samotným základem nového paradigmatu. Co mě svedlo dohromady s lidmi prostřednictvím studia HATA astrologie? Především podobná kultura, hudba, umění, literatura, dá se říci, že širší skupina lidí, ve které se pohybuji je především spojena tímto, astrologie nám pomáhá domluvit se v širším rámci.
2/ Nevím, jestli je nutno se vymezovat ke klasické vědě. Vůči té se vymezují již samotní vědci jiní, představitelé tzv. nové vědy, neboli na poli vědy probíhá stejné pólování jako v astrologii a ve všech oblastech lidského poznání. V televizi je to v současné době krásně vidět na problému alternativního přístupu k léčbě rakoviny devitalizační metodou. Když jsem slyšel výroky lékařů byl ten spor úplně stejný jako mezi astrology, fyziky, psychology.
3/ Zmiňujete, zda má astrolog řešit s klientem především otázku JAK anebo PROČ. Problém základních otázek je znamenitě popsán Dane Rudhyarem v závěru Astrologické mandaly kde píše: Při střetu s důležitou událostí , situací nebo změnou, by měly vyvstat čtyři základní otázky:
Jaká je povaha a význam události? Kam vede, tedy jaké je možné její vyústění? Jak se mohu se situací nejlépe vypořádat? Jaký je konečný cíl a účel celého tohoto vývojového procesu?
Čili AS ( CO ), IC (JAK), DS (KAM), MC (PROČ).
V této souvislosti by bylo Martine asi zajímavé, kdybyste si vystřihnul horární horoskop k času, kdy jste tuto úvahu napsal a podíval se na sabiánské symboly a celý postup k interpretaci k tomuto horoskopu, kde si kladete otázky. Třeba to pomůže, protože tato úvaha je dost zásadní a člověk si pochopitelně klade otázky proč to z něj vylezlo.
Takže mějte se fajn a zdraví Roman
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
8 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Neděli 20.Května 2001 07:41:35
Diky Romane, myslim ze i v pripade IC/jak/, jak uvadite, se spise jedna o symbolicke nastineni tohoto jak. V mem clanku to bylo postaveno do jine roviny.
S horarnim horoskopem bude potiz v tom, ze jsem dost daleko od centra mesta, mozna nejakych tricet, ctyricet mil a priznam se, ze ted momentalne ani nevim na kterou stranu, coz je pro praci se symboly astr.mandaly problem.
Zdravi Mf
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
9 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 20.Května 2001 13:49:19
Dane Rudhyar: Plnost lidské zkušenosti
kap. Cyklická povaha Hnutí Celistvosti
Abstraktní vzorce a zažité symboly
Když se pozornost jakékoli osoby zaměří na repetitivní sérii obecných lidských zkušeností indikujících průběh cyklických procesů, může k nim zaujmout tři základní postoje: osoba se může pokoušet prožívat co možná plně rozvíjející se konkrétní situace tak jak jsou prožívány jedna po druhé; nejpozoruhodnějším událostem může dát symbolický charakter, který zjevuje jejich význam v hranicích celého procesu změn; nebo ze sekvence událostí, může abstrahovat obecné principy, které indikující způsob, jakým je onen proces a všechny podobné procesy strukturován.
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
10 odpověď odeslal(a) Jiří Nitsche v Neděli 20.Května 2001 14:37:23
"Pochopitelně, že nelíbí, ale otázkou je, proč k takovým věcem dochází?
Jak tomu zabránit?
Kdo je za to zodpovědný?"
Zodpovědní jsme za to my všichni, kteří si myslíme, že existuje tzv. spravedlivá vražda, potažmo válka.
Neumíš-li život dávat, nesmíš jej brát.
Jak tomu zabránit dal recept už před dvěma tisíci let rabbi Ješua - naučme se milovat své nepřátele.
A proč k takovým věcem dochází ?
Protože neposloucháme rabbi Ješuy dobré rady. Hledejte především království Boží, pravil nám a my, místo toho, shromažďujeme své poklady tady na Zemi, kde nám je zloději rozkradou a rez rozežere ...
Přeju všem krásný den
Jiří Nitsche
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
11 odpověď odeslal(a) Jiří Nitsche v Neděli 20.Května 2001 14:40:51
Omlouvám se, předchozí odpověď patří k otázce číslo 634.
Přeju krásný den.
Jiří Nitsche
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
12 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 20.Května 2001 15:20:07
To nevadí, Jirko, myslím že otázka 634 byla finálně a famózně (možná fimózně) zodpovězena 125. odpovědí. Turnovský
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
13 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Neděli 20.Května 2001 17:04:55
Pane Turnovský,
jen by mě zajímal Váš názor, i všech ostatních, na
vraždění desetitisíců nevinných lidí za Velké francouzské revoluce. Pokud si dobře pamatuji, k tomuto tématu zde již v minulosti padla zmínka v souvislosti s MA.
Mějte příjemný večer, pokud Vás tím neurazím.
Jiří Kubík
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
14 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 20.Května 2001 19:14:21
ne neurazíte, pane Kubíku, ale nechme tuto otázku koherentní a vraťme se zpět, tam kam to patří.
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
15 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pondělí 21.Května 2001 06:12:10
mantry
no dyt jo. radmilo. kdyz tak prochazime kolem. u toho. napadaji me dve veci. prvni jako obet. druha rezignace. zkratka vzdy se to muze zvratit. pro ty co ne stroj. pro ty co zivy organismus. jako kazdy sabian. pribeh je pro astrologa vecny. toci se nam v cyklech. porad nanovo.
jsou lide. co plamenem se vzniti. bo druha moznost. je jen konec moznosti prvni. uhasena. svesena. bez zivota nadobro. je to jejich funkce. nespravedliva kritika jinych. nespravedliva kritika jinych funkci k nim. viz. hus. treba palach. nebo pojdme jinam. do pokoju blazince.
jsem stale vice presvedceny. na vlastni kuzi. ze symbolicky jazyk. to prvnackovo neodrikavani abecedy. ta znalost pismen. je ten universalni jazyk. pro tvoreni roztodivnych tvaru slov. to uceni se ucit. jenom misto ucit. slovo chapat se.
co zotroceny. poleti. s nimi v kleci. na zemetreseni. ci kdo vi kam. a az tam budou. bouchne jim to primo za zadkem. tak. ze se z toho podelaji. jini nekde jinde. zastreli. par nepoddajnych. i tak to chodi. proc by ne. ale za zadkem. zase jini. bouchne jim to. protoze v te kleci. preci. jezek je. no rekni sama. radmilo.
budes hubou na skle. hubou napred. u obrazovky sedet. libat. rozhryzanymi rozhryzane rty.
delal jsem ted horoskop. krystof kolumbus. nebo treba robin hood. jako kapitan na piratske lodi. poslu ti to mejlem. pro supervizni stacy. rekl jsem to jinak. trochu jinak. nez to reknu ted.
ma v ocich more. slunce v rybach. as ne ve strelci. ja pisu. a on sedi. v kresle. nemohl jsem se netrefit hudbou. co mi jeste zbyla. z posloupnosti ztrat. po schodoch. tv-web tv-hi-fi-
auto-kolo-pawn shop pro komercnejsi vraky-Anderson Laurie. ja pisu. on zavrene oci. a ta blizkost veku. zve me na ten siry prostor. pres ty zavrene oci. na cestu.
rekl jsem par postrehu k zitrku. pak zbytek zkousky. slozil jsem ve volnem stylu. jemu se to libilo. sedi v kresle. a ja pisu. na stene velky plakat. vylepeny. proti nemu. vystupuje cerny raper mc pluto. ostry vyraz. leskla hola hlava. kozeny kabat. temna silueta mrakodrapu jako krovi. pak taky SHAFT. ANY QUESTIONS? a jeste neco. co reknu potom.
v kajute. kde ceka starostliva zena zena. prostor skrytych. po dlouhem dnu na palube. na kapitanskem mustku. se zbytkem plakatu. verim ze i pak. u sve zeny. STILL THE MAN. na kapitanskem mustku. kde nemusi mit zavrene ty oci. kde hledi do dalky. kde slunce ve tri. paluba jako blizky prostor. miri k dvojce plne kradenych exotickych daru. za nimiz stoji. vypracovane telo. hrdy duvtip piratske znalosti jak.
ja pisu. a on porad sedi. ver tak to je. radmilo. proc by taky ne. spolubydlici. treba mirek. jak sedi. tak vycouvava. sklapi strechu do podoby starsiho kabrioletu. garazove chlouby. a na zadu. mihne se napis Le Baron. jakoby pro opravnenost nasazeni. cernych masivnich bryli. sklapi strechu. cesky rybnik mu byl malo. panu baronovi. co vyjizdi s tou garazovou chloubou a. rika.
jako prve. kdyz jsem prisel. pak v kine neni tolik lidi. to jsou vsichni u vody a. rika. jako prve. kdyz jsem prisel. florida a kalifornie. tam se chysta. aspon k brehum. tam jsou dobre plaze. bude leto. tam se chystam. rika. rikam. pane barone. taky proc by ne. jo florida a kalifornie.
tam je to preci nejlepsi. jak by ne. rikam. radmilo. proc bych nerikal. proc by ne.
on tam. ja tam. do twin peaks. po lost highway. za tou co ji nikdy nedostanu. on na floridu. pak do kalifornie. na plaze a na survival. pevnost boyard o preziti. co na ni ostri oci. pokazde. kdyz v televizi je. on tam. ja tam. po lost highway. fire walk with me. no dyt jo. jdu s tebou. Martine.
mam kamarada m.skalu. on dcerku. lebku na psacim stole. dar lecit blazny. tezsi pripady. a cajovnu pro vsechny. v arealu bohnic. taky divny klobouk. dlouhy kostkovany kabat mival. jako stary dobry prazsky chodec a. rikal. clovece. ty porad jenom z krovi. pozorujes. jak se tanci u ohne. nezaujatost? kriticky odstup. radmilo. martine. vlastni jungovi. aby cely prezil. pro disco flirt s holkou. coz ho nezabije.
tak dnes zase vzal jsem modre inkoustove pero. zacal kreslit. do tvare. jako tenkrat pred zrcadlem. v Karoline. te Severni. hledam linie sve tvare. proc by ne. rekni sama radmilo. proc by ne. jako tenkrat. v Karoline. kdyz byl vecer. kdyz uz jsem to nemohl zadrzet. Linie tvare. pro dnes dokonceno.
chci skalp toho byznysmena z Columbusu. V OOhaajo.
chci ho. jako ten ktery chodil k ohni. opekat brambory. kdyz kovbojove usnuli. nasel tam pistoli. a priste. nechtelo se mu cekat.
chci. ten skalp. proto dnes tancim. chci videt jeho havrani vlasy. jak se houpou. pred mou chysi. ve vetru. jako ten. ktery zada o vyjimku. ten. ktery si nedela iluze. o rudych bratrech. chci mu otevrit tuto cast hlavy. jako ten. kteremu zbyla naha. jenom jeho tvar.
chci ten skalp. a az ho budu mit. ve tve nejvroucnejsi touze po milovani. radmilo. polozim ho tam. kde rozeviras nohy. odklopenymi vicky. spousti oci. jako plamenometem. zazehnu vas oba. rekni radmilo. proc by ne. vas oba. jeho tezkou kladu. a tve telo. jeho tezkou kladu nabodnutou. nekde u zeber. no rekni. mila radmilo. proc by ne. rekni sama. proc by ne. Mf
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
16 odpověď odeslal(a) radmila v Pondělí 21.Května 2001 13:07:03
Ano, ja si tady ted tak chodim - s pousti v ocich - a ten klid není smrt! Lide/rakety. Maji krasny tvar! Denne do nich nakladam unsealed letters a ted mam radost, ze dosly, poslitodaaaaal a diky Martine, R
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
17 odpověď odeslal(a) Tereza Dvořáková v Pondělí 21.Května 2001 16:54:47
Teda, kam se na vas hrabe Gregory Corso i s tatíčkem Ginsbergem! Otevřenou a rutinou každodennosti neporazitelnou Mysl žehná všem užaslá T.
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
18 odpověď odeslal(a) Roman v Úterý 22.Května 2001 08:47:01
Ano Martine, uz v tom litate az po usi, je to moc krasny, centralny zdroj i prijimac pro vztah s absolutnem ve vasem srdci zazehnut, start povolen Nejvyssim, tak to ma bejt, ted pozor neni kam uhnout a nedejte se stahnout zpet nejakymi kecy o tom kdo ma anebo nema pravdu, uz nemate srovnani, podivejte na Vincenta, Artauda, ty se spalili o absolutni informaci ponevadz nevydejchali relativni svet. krasny let preje Roman
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
19 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pátek 25.Května 2001 03:42:45
Romane, proto abych se o to nespalil, proto to ritualizuju. Davam tomu prostor, abych umoznil propustnosti do vedomi, abych se s tim sam vyporadal, ale tim taky hranici vedomi-nevedomi jasne oddeluji, je to dobre k tomu, abych nechodil v poledne s vytrestenyma ocima a neblabolil, jak upozornuje Jiri. V teto souvislosti jsou zajimave nejen dva zakladni pristupy k zivotu v Astrologii transformace, ale take Rudhyarova astrologicka znameni, v mem pripade Blizenci. Nevim jestli to Goodmanova, nebo nekdo jiny, mene proflaknuty, uvadi, ale ruku do ohne bych za to, ze ano, nedal. Mf
-
Re: jeste jednou jakoby naposled
20 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 25.Května 2001 09:28:59
Goodmannová by to needočetla, kdyby to dočetla, tak by z toho stejně nic nepochopila, jinak by takové škváry nemohla napsat...
-
Je nativita identitou?
709 otázku odeslal(a) Tygr v Neděli 1.Července 2001 21:32:20
V rámci soukromé debaty o astrologii jsem přirovnal nativitu k identitě (konkrétně: "pakliže může být nativita k něčemu přirovnána, tak k identitě"), na což můj oponent reagoval slovy, že identitu celý život hledáme a neustále se proměňuje. Vím, že časová platnost, resp. kontinuita radixu zde již byla probírána, ne však plně z tohoto pohledu. Podle mě je nativita neměnnou identitou, se kterou pracujeme (nebo ona s námi) a na niž se přibalují další vrstvy jako větve vyrůstající ze stromu. Nativita, to jsem já ve smyslu ega, to je moje vymezení v čase a prostoru, které si ponesu celý život a kterého se nikdy nezbavím (ani v případě jakékoliv "transformace").Prosím o vyjádření vašich názorů.
-
Re: Je nativita identitou?
1 odpověď odeslal(a) Ljuba Axmannová v Neděli 1.Července 2001 23:05:15
Aby mohla být prokázána identita - totožnost, je třeba nezaměnitelných přesných a respektovaných pravidel „výkladu“. Laboratorní rozbor krve potvrdí nebo vyvrátí totožnost, ale astrologický „rozbor krve“ takový výsledek nedává, protože nativita je nejen mnou, ale i pro mě značenou cestou a neexistují pravidla, podle kterých člověka na cestě spolehlivě ztotožnit s jeho nativitou mezi jinými. Tak jako je možné nepřítomného dohledat podle otisků prstů, tak není možné dohledat sebe sama v otisku Bytí, kterým zaprvé je nativita.
Názor. LA
-
Re: Je nativita identitou?
2 odpověď odeslal(a) Tygr v Pondělí 2.Července 2001 05:47:07
Dobře, a co jedinečnost času a místa? Ta takovým "pravidlem" nejsou? Dá se namítnout, že je ve většině případů těžké takovouto jedinečnost přesně stanovit, ale daktyloskopie také neexistuje odjakživa a otisky prstů měli lidé i před ní. Souhlasím, že osobní identita (totožnost) se musí konkrétní dohodnutou metodou zjišťovat, ale zjišťujeme něco, co je dáno a o tuto "danost", které se nelze zbavit, mi jde. Lze celou záležitost pojímat víceméně dynamicky (jako můj oponent), ale stále se operuje se základní neměnnou veličinou (i v případě, že ji pojímáme jako cestu). Tranzity "neovlivňují" jakési beztvaré "nic" a nejsme jen prázdnou vodní hladinou, odrážející dění kolem. Takže mohu se ztotožnit se svojí nativitou? Je to moje identita v tomto světě? Pakliže ne zcela, nepatřila by v tom případě jakákoliv astrologie jen do kategorie "přibližností" se všemi z toho vyplývajícími omyly a riziky?
-
Re: Je nativita identitou?
3 odpověď odeslal(a) Martin.Ch v Pondělí 2.Července 2001 06:54:24
Co je naší vnitřní identitou? Esoterní systémy uvádí, že to není ego, ale vnitřní jiskra světla, kterou si člověk nese od Stvoření. Tato postupem doby je determinována činy do nichž je zapojena - karmanem. Karman je tedy jen částí této identity. Nativita je částí této části, dalšími jsou např. karman jména, karman rodu atd. Jednotlivé části však bývají víceméně sladěny a proto má nativita vypovídající schopnosti, nikoliv však absolutní.
Zdraví Vás Martin.Ch
-
Re: Je nativita identitou?
4 odpověď odeslal(a) Tygr v Pondělí 2.Července 2001 08:31:21
Ano, v zásadě souhlasím, ale nechtěl jsem tuto otázku rozebírat za hranice individua. Tam už astrologie, přesněji řečeno nativita pomalu ztrácí smysl nebo spíše účel, ne? Ego je jistě pouhým dočasným „ošacením“, i když já osobně nezastávám názor, že ona vnitřní jiskra světla, o které se zmiňujete, prochází nějakou determinací a proměnou, protože individualizace je – viděno esoterním pohledem - jen optickým klamem. Nicméně v tomto optickém klamu setrváváme většinu svého vědomého vnímání na tomto světě a mě zajímá, nakolik tento daný filtr (nativita) je mojí základní neměnnou charakteristikou a nakolik pouhou relativní dynamickou veličinou. Jinak řečeno: nativita v roli mé osobní identity mě zajímá v kontextu otázky, nakolik je mi vlastní v plynutí času (vím, že absolutní vypovídající schopnosti nemá, tak jako je přirozeně nemá samo ego). Domnívám se, že cesta, je-li cestou, má začátek, výchozí bod. Toho, odkud přicházím, se nikdy nezbavím. V tomto smyslu se z nativity nemohu nijak „vyvléct“, ne? Nečiní jí to tedy z hlediska ega něčím absolutním?
P.S. Tou cestou samozřejmě myslím život individua od narození do smrti, ne v hlubším významu cestu ke ztotožnění s onou „vnitřní jiskrou světla“.
-
Re: Je nativita identitou?
5 odpověď odeslal(a) LA v Pondělí 2.Července 2001 11:41:38
NOV před narozením si představuji jako loď před cestou s určitým cílem, kapitán nabírá posádku, za příštího NOVu loď vypluje. K využití jsou informace lodního deníku – někteří námořníci nebudou znovu přijati, jiní jsou nedílnou součástí cest lodi, přijdou noví. Žádného námořníka nečeká cesta bez úkolu, bez práce. Nativita je mým glejtem přijetí: mohu se jí prokázat, mohu a mám být tím, kdo byl přijat, aby na cestě plnil daný úkol. Jestli svoji smlouvu s kapitánem ztratím, někdo ji najde, může se za mne dokonce dočasně úspěšně vydávat, na velké lodi je mnoho námořníků.
Třeba tak, nechce se mi daleko od astrologie. Zdravím vás. LA
-
Re: Je nativita identitou?
6 odpověď odeslal(a) Drak v Pondělí 2.Července 2001 12:59:22
Nativita je moje jméno, které mi dal Vesmír. I kdyby se se mnou narodilo narodilo na stejné posteli ve stejný okamžik dvojče, bude se jmenovat jinak. Vesmír k nám promlouvá jazykem, jehož syntaxí je pro mne astrologie, jenž má fonémy (třeba hudbu) i grafémy (třeba značky v grafu horoskopu). Má mnoho výrazových prostředků. Člověk mu může rozumět, může z něj i překládat. Především však nesmí minout ty chvíle, kdy ho Vesmír volá jménem. Jméno (znak) vypadá stále stejně, mění se však Člověk, Vesmír a Chvíle. Mění se intenzita volání i barva zvuku. Jméno – nativita – má základní tón, který se s voláním propojuje a odpovídá. Pro svět jsem Radmila – milující radost. Pro tuto chvíli jsem Drak, protože tazatel je Tygr. Pro Vesmír jsem to, čím se stávám; důvodem, proč si mě pojmenoval.
-
Re: Je nativita identitou?
7 odpověď odeslal(a) Tygr v Pondělí 2.Července 2001 13:46:24
Ad LA:
Děkuji za pěkné poetické přirovnání, vyvolává však ve mně tyto otázky: znamená to snad, že moje identita je určena ještě před narozením? Geneticky jistě, ale existuje souvztažnost a provázanost nativit jednotlivých bytostí, ze které pak rezultuje moje konkrétní vnitřní podoba? (dovolím si citovat klasický zeonový kóan: Jak vypadala tvář člověka předtím, než se narodili jeho rodiče?). Je přesně a nevyhnutelně určeno, kterým „filtrem“ (čas a místo narození) se proderu na svět? To se jeví jako dost fatalistické a znamenalo by to, že danost nativity je určena v toku času z obou stran. Dost dobře jsem v tomto příměru nerozuměl, jak lze „smlouvu s kapitánem“ (je-li jí míněna nativita) ztratit – snad ve smyslu odcizení sobě samému? Ale i v takovém případě je zde něco pevného a daného, čemu se odcizuji. I astrolog takovou pevnou danost potřebuje,ne? Odpovídá-li na otázky klientovi, měl by mu myslím ukázat: to jste vy (nativita) a toto je vaše situace (tranzity, direkce apod.).
Ad Drak:
Je ono jméno, které jsem dostal od Vesmíru, neměnné? Definuje mě? Pokud ano, pak je to moje identita. Pokud ne a je to „proměnná“, kdo jsem tedy já?
Domnívám se, že jméno (nativita) stále stejně jen nevypadá, ono konstatní JE. Je to semínko stromu, ve kterém je vše už obsaženo. To, co nazýváte Člověkem, je dynamikou růstu tohoto stromu, odvislou od síly vůle a od vnějších podmínek (Vesmír a Chvíle).
Souhlasím, že astrologie je jen jedním z výrazových prostředků, kterými jsme schopni oslovení Vesmíru pojímat (v daném případě pouze zprostředkovaně a v rámci omezení „jazyka“). Mimochodem, podle čeho se domníváte, že Vesmír nás volá jménem jen v určitých chvílích? Nevyplývá tento názor právě z toho výše uvedeného omezení jazyka? Není to spíše tak, že jen v určitých chvílích jsme schopni volání slyšet?
K mému aliasu: Jsem Tygr, protože jsem Tygr (narodil jsem se v roce, který nese podle čínského dělení jeho jméno).
-
Re: Je nativita identitou?
8 odpověď odeslal(a) Kohout v Pondělí 2.Července 2001 15:16:01
Myslím si, že nativita je energetická konfigurace, něco jako molekula ve větším vydání,
a smysl její transformace vidím v přeskupení energie mě dané, odměřené pro život. V minulosti jsem jí spoustu vyplýtvala vlastní hloupostí nebo
si ji nechala sebrat silnějšími exempláři a teď
ji chci zpět. Mám na ni nárok, je moje. A tu, kterou jsem nasbírala a nepatří mi, vracím.
To je podle mého jediné, co se s nativitou dá prozatím udělat. Pokud bych se chtěla zbavit své
nativity, musela bych se vzdát své identity,
pak bych byla podřízena vlivům, o kterých už se asi nedá mluvit slovy, protože jsou mimo lidskou doménu a tam slova, a tím pádem i astrologie, ztrácí platnost. Nebo ne?
Čiva
-
Re: Je nativita identitou?
9 odpověď odeslal(a) Martin.Ch v Úterý 3.Července 2001 09:47:17
Pro jeden život je nativita plánem možných cest, protože z ní se odvíjejí všechny progresy a na ní navazují transity. Identita pak představuje naší pozici na této cestě ovlivněnou naší volbou z možných cest. Tento proces umožňuje vývoj osobnosti a proměnu nativity od zrození ke zrození. Své nativity se nezbavujeme, v nativitě žijeme a užíváme jejích možností.