<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
Další
-
(no subject)
1936 otázku odeslal(a) Jan Hanák v Neděli 4.Ledna 2004 15:19:49
Dnes na ČT2 pořad o Třech králích. Tvrdili zde, že Betlémská hvězda nesouvislí s konjunkcí Jupitera a Saturna v Rybách. Ale protože je symbolem Judska (židů) Skopec (Beran), tak tam hledali zajímavý úkaz a dospěli k zákrytu Jupitera Lunou 17.4. -6....
-
Re: (no subject)
1 odpověď odeslal(a) ... v Neděli 4.Ledna 2004 15:39:53
No on ten zákryt by když tak měl být spíše početím, když už.Asi.
-
Re: (no subject)
2 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 4.Ledna 2004 16:09:25
Simbolem židů je skutečně BERAN ????
-
Re: (no subject)
3 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 4.Ledna 2004 16:11:14
pardon "symbolem"
-
Re: (no subject)
4 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Neděli 4.Ledna 2004 16:30:04
Symbolem Židů byl odjakživa Saturn a tedy také Kozoroh. Že by to měl být Beran, to slyším poprvé.
-
Re: (no subject)
5 odpověď odeslal(a) Jan Hanák v Neděli 4.Ledna 2004 16:31:59
Autoři to odvozovali z přiřazeni Judee Skopci (Beranu).
-
Re: (no subject)
6 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 4.Ledna 2004 17:42:06
A to dokonce na začátku tvrdili, že Ryby jsou symbolem židů a Judee.Takže asi ne vše budou mít správně.Ale nebyl to špatný pořad.
Kefer přiřazuje k Judei Štíra k Jeruzalému Pannu.
-
Re: (no subject)
7 odpověď odeslal(a) Luděk v Pondělí 5.Ledna 2004 00:06:10
"Zákryt Jupitera s Lunou" - a to z něho bylo něco na obloze vidět? Jak to mohlo být zajímavé? Na nebi svítil standardní Měsíc a Jupiter přeci nemohl být vidět. Byl schovaný za ním.
-
Re: (no subject)
8 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 5.Ledna 2004 10:30:35
šlo o optické efekty při doteku Luny s Jupiterem
-
Re: (no subject)
9 odpověď odeslal(a) Luděk v Pondělí 5.Ledna 2004 20:13:23
To asi nebude ono. Pokud byl Měsíc v úplňku, tak Jupitera hravě přezářil. Pokud bylo novoluní, tak byl Jupiter jen světlým bodem na okraji temného kotouče Luny. Větší efekt to asi neudělalo. A to by asi pisatelé bible zaznamenali jako "světlo na Luně" nebo jinak poeticky, ale nemluvili by o hvězdě nebo kometě.
-
Re: (no subject)
10 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 5.Ledna 2004 20:57:12
No takhle Molnar ve filmu předváděl. Ono by se to dalo klidně rekonstruovat na astrologickém SW. Turnovský
-
narodenie Ježiša Krista
1956 otázku odeslal(a) Jan Lev v Úterý 13.Ledna 2004 03:19:46
Sľúbil som Vám že napíšem ohľadne dátumu narodenia Ježiša.
Všetky proroctvá a skutočnosti ukazujú že Ježíš sa narodil okolo 2 pr.n. l. a nie okolo 7 pr. n.l.
Ako dôkaz uvediem iba jeden argument - najjednoduchší na výpočet:
Luk 3. kap.1. versi píše, že 15. roku kraľovania Tiberia sa objavil Ján Krstiteľ a začal kázať obrátenie. Tiberius (b. 42 B.C., d. A.D. 37, emperor A.D. 14 - 37)
To znamená v roku 29 n.l. 14+15=29 (plus mínus 1 rok ako presnosť výpočtu)
Luk 3. kap. 23 verš hovorí, že Ježiš mal 30 rokov keď začal kázať.
Tiež vieme že Maria navštívila Alžbetu (matku Jána Krstiteľa) so správou, že je tehotná a Alžbeta už bola v pokročilom tehotenstve. Lukaš 1. kap.39.verš.
To ukazuje, že medzi Jánom Krstiteľom a Ježišom môže byť vekový rozdiel max. 9 mesiacov (ale pravdepodobne asi menej ako 6 mesiacov).
Ak narodenia Ježiša odsúvame na dátum 7 pr.n. l. tak Ján Krstiteľ by musel narodiť ešte skôr a tak svoje dielo kázanie by musel začať keď mal minimálne 7 + 29 -1 = 35 rokov, teda keď Ježiš musel by mať minimálne 34 rokov. / jedničku som odrátal kvôli tomu lebo nultý rok neexistoval/
Luk 3. kap. 23. verš však hovorí, že Ježiš mal 30 rokov keď začal svoje dielo, teda bol pokrstený a pomazaný lebo predtým nekázal. To znamená, že Ježiš musel narodiť kolem roku 2 pr. n.l. a Ján Krstiteľ v roku 2 alebo 3 pr. n.l.
3-1+29= 31 rokov, Ján Krstiteľ mal 30 alebo 31 rokov keď začal kázať (súlade s kňazskou službou (min 30. ročný mohol iba vykonávať) lebo bol synom kňaza Zachariáša.)
To je asi najjednoduchší výpočet.
Ohľadne rozporu Herodesovej smrti 4 pr. n.l. a návratu Ježiša z Egypta ešte zbieram dáta. Ale je to iste že niečo na tom nesedí. Dátum Ježišovho narodenia som vypočítal troma spôsobmi rovnako na rok 2. pr.n.l. Niektoré výpočty sú veľmi zdĺhavé a komplikovaný a preto ich neuvádzam v tomto príspevku.
Ohľadne miestodržiteľa ladne Cyreniusa Luk 2.kap 2 verš - pozrite :
http://www.reference-guides.com/smiths_bible_dictionary/Cyrenius/
Ohľadne nejasností kolem Herodesa:
http://freethought.mbdojo.com/herod.html
Jan Lev
-
Re: narodenie Ježiša Krista
1 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Úterý 13.Ledna 2004 04:15:43
Pre p. Trnku uvediem ešte výpočet narodenie Ježiša na základe proroctiev , keďže vyslovil názor, že podľa biblických proroctiev je možno vypočítať hocičo. Tým chcem ukázať že biblické proroctvá sú veľmi presné. Tiež je z toho jasné, že tej dobe už mnohí vedeli a očakávali narodenie Ježiša ako napr. Simeon, popísaný v Luk. 2 kap. 25 verši.
Známe proroctvo je u Daniela 9 kap. od verše 24 po 25. Tu Daniel opisuje, že od začiatku obnovenie Jeruzalema uplynie do smrti Ježiša 69 týždňov a plus jeden týždeň. V polovici posledného týždňa Mesiáš zomrie ale starú zmluvu ešte nechá platnosti 3,5 rokov. Narážka, že 3,5 rokov nechá platnosti starú zmluvu, znamená, že pre pohanov (pre národy) bude otvorená cesta až po 3,5 rokov čo je pokrstenie prvého človeka z národov menom Kornélius – Skutky apoštolov
Výpočet zjednodušene:
Dohromady 70 týždňov rokov (70 * 7 rokov) ako 7 týždňov pre obnovenie múrov 62 týždňov a 1 týždeň.
Príkaz na vydanie obnovenia Jeruzalema bol v roku 455 pr.n.l. (výpočet tohto dátuma je pomerne zložitý a preto neuvádzam.)
-455 + 70 * 7+1=36 /+1 preto lebo nultý rok neexistoval/
36 n.l. je rok pokrstenia Kornélia Skutky apoštolov 10. kap verše 30-33 a 44-48 a 11 kap. 1 verš.
36 – 3,5 = 32,5 to znamená rok 33 n.l. je dátum smrti Krista čo nastal 14. nissana. Tiež vieme že bol piatok a sabat 15 nissan ak pripadol na sobotu, tak bol zvláštny tzv. Veľký Sabbatom podľa Možišovho zákona – pozri Ev. Jána 19 kap. 31. verš. (14 nissan nepripadol na piatok ani v roku 31 ani v roku 32.)
Daniel tiež odhaľuje že Kristus bude kázať 3,5 rokov a ďalšich 3,5 rokov bude udržovať starú zmluvu v platnosti. To dohromady 7 rokov.
36 – 7 = 29 n.l. je začiatok služby, pokrstenie Ježíša s Janom Krstiteľom.
Luk 2: 46 píše že mal 30 rokov keď začal kázať a tiež vieme, že podľa Mojžišovho zákona 30 ročný človek je považovaný za plne dospelého a môže vykonávať kňazskú službu.
29 -30 -1 = - 2
Ježiš sa mal narodiť 2 . roku pred našim letopočtom.
Ako vidíme Danielovo proroctvo bolo úplne presné do poslednej bodky.
Rekapitulácia:
455 pr.n.l. Začiatok obnovenia Jeruzalema (knihy Nehemiáš 1., 2. a 6. kapitola).
406 pr. n.l. Zrejme obnovenia Jeruzalema dokončená
3 alebo 2 pr.n.l. Narodenie Jána Krstiteľa
2 pr. n.l. Narodenie Ježiša
29 n.l. pokrstenie Ježiša , kázanie
33 n.l. 14. nissan poprava Ježiša
16 nissa skriesenie Ježiša
36 n.l. konie 70 týždňov Pokrstenie Kornélia, otvorenie cesty pre národov.
Jan Lev
-
Re: narodenie Ježiša Krista
2 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Úterý 13.Ledna 2004 08:14:43
http://www.ezoterika.szm.sk/alfa/nj.htm
Kedy sa narodil Jezis, mozete precitat ucelenejsie na mojej stranke http://www.ezoterika.szm.sk/alfa/nj.htm
-
Re: narodenie Ježiša Krista
3 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Úterý 13.Ledna 2004 12:38:07
Jene Lve, práce, kterou jste věnoval výpočtu narození Ježíše z Nazareta, je sice úctyhodná, přesto si však dovolím s ní nesouhlasit. Důvodů k tomu mám celou přehršli, společné však mají jedno: veškerá data, nebo téměř veškerá data, o která se opíráte, jsou pouze hypotetická. Jeden příklad za všechny - píšete: "Luk 3. kap. 23. verš však hovorí, že Ježiš mal 30 rokov keď začal svoje dielo..." To je jenom odhad - Lukáš osobně Ježíše neznal, svoje evangelium psal pouze na základě ústního podání jiných lidí, a taky je otázka, co vlastně napsal a co už je pouze zaokrouhlení po četných překladech. Ostatně stačí pohled do Lukášova evangelia: "Když Ježíš začínal své dílo, bylo mu ASI třicet let." (!!!!) A navíc je tu samozřejmě i otázka, do jaké míry znali i Ježíšovi přátelé jeho přesný věk, protože na tom jim de facto nemuselo vůbec záležet, a taky se to v té době u prostých lidí nijak zvlášť ani nesledovalo (nebyly žádné křestní listy). Takže by se klidně dalo říci "kolem třiceti", a ne na té třicítce stavět jako na přesném datu. A tak bych mohl pokračovat dál a dál, podobně diskutabilní jsou prakticky všechna data, o která se opíráte. Co je však naprosto rozhodující - výsledek vašeho výpočtu je v diametrálním rozporu se základními fakty! Je psáno v Matoušově evangeliu: "Když se narodil Ježíš v judském Betlémě ZA DNŮ KRÁLE HERODA..." (Mat. 2,1). A píše to i Lukáš: "ZA DNŮ JUDSKÉHO KRÁLE HERODA žil kněz jménem Zachariáš..." (L 1,5). Muselo to tedy být před rokem -4, protože v tom roce Herodes zemřel. Což je historicky doložené. No a s "betlémskou hvězdou" je to samozřejmě v rozporu také. V otázce č. 1904 jste napsal: "Ohladne hviezdy som chcel povedat tolko ze hviezda ktora sa zjavila - predtym neexistovala a teraz tiez nie je vidiet na oblohe, lebo energia tej hviezdy bola rozpustena - jednoducho zmyzla." To je naprosto ničím nepodložená fantazie, už proto, že jakýkoliv neobvyklý a nikdy předtím neviděný úkaz na obloze (např. supernova) by nemohl mít jednoznačný astrologický význam "narození duchovního krále v židovském národě". Ale o tom už jsem tu psal.
Petr Trnka
-
Re: narodenie Ježiša Krista
4 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Úterý 13.Ledna 2004 13:13:08
Vidim ze rozumne rozmyslate. To co pisete je vlastne pravda. Ale tych dokazov je mnohem viac .Ak by som ich vsetky cel uviest tak asi napisem knihu. Je pozoruhodne Jan ktoru uvadza 14 nisan piatok a 15 nisan spadol na sobotu tym padom bol velky sabat podla Mozisovskeho zakona.
Tak to asi viete vypocitat ktore roky pridu do uvahy.
Ohladne tej hviezdy - ano nie je podlozene ale kto pozna pismo pozna aj to ze je to pravda. To su tajomstva o ktorych je tazko rozpravat lebo nie je mozny zazrak vedecky dokazat.
Ohladene tych Herodesov bola cela kopa, a do nedavna hystoria tvrdila aj to ze Herodes Antipas nepanoval v dobe Jezisa z Nazaretu.
-
Re: narodenie Ježiša Krista
5 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Úterý 13.Ledna 2004 14:59:51
Este ohladne toho ci Jezis mal 30 rokov to je viac ako iste , lebo knaz nieze mohol ale aj mal nastupit do knazskej sluzby ked dovrsil 30 rokov - a bol zdravy. Jezis bol knazom podla sposobu Melchizedecha podobne aj Jan Krstitel lebo pochadzal z knaskej rodiny a mal nastupit do sluzby...ale on nenastupil do chramu ale pripravoval cestu...
Dalsie dokazy poskytuju rozne historici a cely stary zakon a proci. Potom je tu este rodokmen Krista ale to je strasna robota pocitat na zaklade toho a musi sa kombinovat s proroctvami.
Potom existuje este tz. spetne odvodenie na zaklade noveho zakona ale aj to je pomerne zlozite.
Dokaz ohladne toho ze Danielovo proroctvo je spravne potvrdzuje prave Jan lebo doslene spomina vsetky sviatky pocas Jezisovej sluzby co ukazuje 3,5 rocnu sluzbu.
-
Re: narodenie Ježiša Krista
6 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 13.Ledna 2004 15:30:50
http://www.astrologie.cz/texty/heinl/heinl-b.htm
-
Re: narodenie Ježiša Krista
7 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 26.Ledna 2004 20:54:47
http://www.ezoterika.szm.sk
Môj sľub ohladne vypočtu narodenie Ježiša som už splnil. Sľúbil som Vám ešte to, že napíšem ohľadne rozporu so smrťou Herodesa. Po zhromaždení informácií dávam všetko na pravú mieru. Články nájdete na www.ezoterika.szm.sk v kategórii Biblia.
Výsledky skúmania a vyjadrenie odborníkov jednoznačne ukazujú, že všetky evanjeliá uvádzajú úplnu pravdu a Herodes Veľký musel zomriet 1 pr. n.l. a nie 4 pr.n.l. ako často uvádza na základe údajov Josephusa.
Výsledok je jednoznačný v tom, že pochopenie ducha písma je spoľahlivejšie ako historické alebo astrologické znalosti ...
Ján Lev
-
Re: narodenie Ježiša Krista
8 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 26.Ledna 2004 21:09:40
http://www.astrologie.cz
...slyšeli jsme slovo B_ží...
-
Re: narodenie Ježiša Krista
9 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 26.Ledna 2004 21:52:37
Silseli sme intelektula ked mu dochadzaju argumenty ? Pan Turnovsky - to ni je pod Vas uroven ? Myslel som si ze ste mudry clovek ...
Bude dobre ak si zasmejeme sami nad sebou a ideme dalej.
-
Re: narodenie Ježiša Krista
10 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 26.Ledna 2004 23:20:00
http://www.astrologie.cz
usnál jsem se Jene Lve nad Vaší větou:
Výsledok je jednoznačný v tom, že pochopenie ducha písma je spoľahlivejšie ako historické znalosti.
Faktem je, že Herodes Veliký zemřel v 4. př.n.l. Svědčí o tom nástupnictví jeho tří synů Archelause, Heroda Antipa a Filipa v stejném roce v různých částech země.
-
Re: narodenie Ježiša Krista
11 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Úterý 27.Ledna 2004 08:16:01
Ach jo. Uz sa mi nechce aj tieto veci vysvetlovat lebo to co pisete ako fakt nie je fakt. Napisal som z hladiska historie 3 mozne sposoby odvodzovania a to je viac ako dost.
Ak niekto chce byt neveriaci tak neveriacim zostane ...
Ako vysverlite potom Lukas 2:2, Quirinius (Cyrenius)-a?
Ale to je jedno. Ja som splnil to co som mal a tym to pre mna skonci, lebo debata asi nema ziadny vyznam. Ak nikto chece zostat na urovni povrchnosti tak tam aj zostane...
-
Re: narodenie Ježiša Krista
12 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 27.Ledna 2004 08:46:10
Tož bať, jak řikáme u nás, na Hané...
-
Re: narodenie Ježiša Krista
13 odpověď odeslal(a) Petr Trnka ve Středu 28.Ledna 2004 11:44:42
"...pochopenie ducha písma je spoľahlivejšie ako historické alebo astrologické znalosti..."
Jene Lve, pochopení ducha písma spočívá v číselné ekvilibristice, kterou tu předvádíte? V odvozování přesného data s kupy nepřesných čísel? V ignorování historických faktů? Ve vymýšlení "zázračné" hvězdy? Není duch písma v něčem úplně jiném? Velmi komické je Vaše tvrzení, že "...všetky evanjeliá uvádzajú úplnu pravdu...", když dobře víme, kolik je tam toho vynechaného, když se to katolické církvi nehodilo do krámu, nebo naopak dodatečně dopsaného, když to církev potřebovala. Chápat evangelia nebo bibli vůbec doslova a nekriticky z ní odvozovat tu datum stvoření světa, tu datum narození Ježíše, tu třeba návštěvy mimozemšťanů, to nemá vůbec nic společného s vírou. To je pouze a jenom zaslepenost.
Petr Trnka
-
Re: narodenie Ježiša Krista
14 odpověď odeslal(a) Jan Lev ve Středu 28.Ledna 2004 13:00:41
Pan Trnka, co konkretne? Vseobene pisat je velmi jednoduche. Ohladne autentickosti pisma - na tom pracovali a pracuju do dnes najlepsie odbornici a veci o ktorych rozpravate uz davno boli opravene podla zvytkov ktore sa nasli, a tiez sa ukazalo velka presnot pisma. - vid zidovske zvyklosti ...atd.
Moja poznamka bola na mieste ako dovod k podknutiu (vyfarbeniu) a ucel splnil.
-
Re: narodenie Ježiša Krista
15 odpověď odeslal(a) Jan Lev ve Středu 28.Ledna 2004 13:11:16
Ohladne ducha:
bolo jasne ze sa to malo stat podla proroctiv
preto mnohi uz ocakavali a vedeli kedy sa ma narodit Mesias
Iba na zaklade tychto veci bolo mozne dospiet k tomu comu je mozne dospie aj tazsie a to skumanim historickych parmenov atd.
No duch nie je vo vypoctoch to je velka pravda, lebo tie vypocty nepotrebuje - to potrebuju iba neveriaci.
-
Re: narodenie Ježiša Krista
16 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 28.Ledna 2004 14:16:57
http://www.astrologie.cz
No právě kvůli výsledkům oněch bádání používám The New Oxford Annotated Bible - Revised Standard Version, kde je uveden rok umrtí Heroda Velkého roku 4. př.n.l. na základě materiálů Papyrologických kongresů věnovaných mezi-zákonní době. PT
-
Re: narodenie Ježiša Krista
17 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pátek 30.Ledna 2004 02:36:12
Veľká konjunkcia Saturna a Jupitera nastalo v roku 7 pr.n.l trikrát a to 29. V. ; 3. X. a 5. XII. Táto veľká trojitá konjukce je zvláštnosťou a tiež nastalo v roku 1940 a to 7. VIII a 20. X. a 14. II. 1941.
-
Re: narodenie Ježiša Krista
18 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pátek 30.Ledna 2004 08:35:07
Pre srandu:
Vy tam mate napisane 4 B.C., co je samo o sebe paradoxom (B.C. - pred Kristom).
Ale vazne:
Fakt je to problematicke a osobne nemozem rozhodnut kde je pravda.
Podla toho vsetkeho Jezis mohol narodit 2, (4),5,6,7 pr.n.l.
-
Re: narodenie Ježiša Krista
19 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 30.Ledna 2004 09:21:28
http://www.astrologie.cz
Trojitá konjunkce Jupitera se Saturn není žádná zvláštnost nastala kromě té vzpomínané v letech:
332/333
411/412
452
709/710
967/968
1007/1008
1306
1425
1682/1683
1940/1941
1980/1981
Turnovský
příklady/JiříK
-
Aspekty prakticky
2274 otázku odeslal(a) Jiří K. v Neděli 20.Června 2004 11:52:45
Tak ať je tedy po Vašem ;-). Máte pravdu, není to od věci, oddělit praktickou část od teoretické. S Vaším nevysloveným dovolením sem přenesu to, co se toho týkalo, aby to bylo hezky pohromadě.
-
Re: Aspekty prakticky
1 odpověď odeslal(a) Jiří K. v Neděli 20.Června 2004 11:54:31
Tak toť teoreticky vše. Teď by mě teda vážně zajímalo, co znamená doběžný kvintil v mé nativitě mezi Venuší (Panna, 7. dům) a Marsem+Uranem (Střelec, 10. dům) ;). Budu nad tím dumat. Jen tak pro inspiraci - jakou schopnost byste hledali? Jestli tedy někoho z vás něco napadá a jestli to vlastně vůbec někdo četl ;-). Jiří K.
-
Re: Aspekty prakticky
2 odpověď odeslal(a) Martin Badžič v Neděli 20.Června 2004 11:55:06
Tak jsem se na ten Váš kvintil koukal a napadá mne tohle. Především je nutné vzít v úvahu, že Mars a Uran v tomhle případě vytvářejí ještě doběžný oktil na retrográdního Merkura Epiétea (8.d. váhy) a hlavně v Campanových domech jsou jeden stupeň od hrotu jedenáctého domu. I tak to bude vytržené z kontextu celého horoskopu.
Máme tady tedy zhruba tenhle materiál :-) :
Aspekty ( vyjádření fází cyklu mezi jednotlivými planetami):
Doběžný kvintil – usměrňování tvůrčích schopností k dosažení kolektivního cíle
Doběžný oktil - tvůrčí uvolnění energie.
Planety: ( archetypální symboly našich postojů)
Uran - jako princip boření saturnských omezení. Neustálá touha po něčem novém. Nové myšlenky přesahující společenské konvence.
Mars - jako princip činnosti a prosazení. Prosazení a udržení vlastní jedinečnosti.
Merkur retr. Epiméteus - zaměření na abstraktní koncepty myšlení a vnitřní život
Direktní Jitřenka - jako snaha ovlivňovat život, aktivní prožívání emocí
Domy: ( Dvanáct oblastí v nichž prosazujeme své individuální já. Osobnost je celých 360°. Každý dům odpovídá jedné fázi našeho individuálního vývoje. Vztah ascendentu a domů chápu jako náš první intuitivní kontakt s větším celkem. Tedy náš vztah k počátkům. Rozmístění hrotů jednotlivých domů potom vypovídá o tom jak oblasti, ve kterých se konkrétně projevujeme „ladí“ s odpovídajícími fázemi cyklu, do kterého jsme se narodili.)
7.dům - první dům kvadrantu spojeného s vnímáním. Oblast ve které začínáme vnímat vztahy. Jde o dům rohový tedy o oblast spojenou s počátkem akce. V oblasti vztahů tedy půjde o jejich navazování a náš osobní přístup k této činnosti.
8.dům - druhý dům spojený s kvadrantem vnímání. Je to dům, ve kterém přehodnocujeme a rozvíjíme náš prvotní impulz v navazování vztahů
10. dům - první dům kvadrantu spojeného s myšlením. Zde začínáme přemýšlet o tom jak vybudovat a udržet náš společenský status. Jde opět o rohový dům, který vypovídá o impulsech, které nás vedou k budování svého postavení.
11.dům - druhý dům spojený s kvadrantem myšlení opět dům následný, který přehodnocuje náš vztah k našemu postavení, tedy oblast, ve které přehodnocujeme naše společenské postavení. Objevují se zde buď pochybnosti o správnosti naší volby v cestě za vybudováním postavení a nebo sklízíme pocty a sdílíme svoji radost z nich s ostatními jedinci.
Znamení : ( archetypální vyjádření dvanácti fází cyklického vztahu Slunce Země. Poměr síly dne a noci. Poměr Jin a Jang)
Panna - jako symbol síly která v Raku budovala zázemí a expandovala ve Lvu kde rozšířila své pole působnosti a nebo si nabila hubu by měla být v Panně již poučena a snaží se hledat syntézu mezi račím zapouštěním kořenů a lví expanzí ega. Proto analyzuje svoje dosavadní zkušenosti a podle schopnosti této syntézy začíná sklízet plody anebo se utápí v depresi z toho, že celá úroda je nahnilá a stává se pedantickou
Váhy - princip kolektivních vztahů. Lví sebeprosazení podrobené sebeanýlze Panny je uváděno do spletence kolektivních vztahů. Je to hledání se ve vzájemných vztazích, které může vést k vytváření harmonických vztahů nebo přehánění ve snaze začlenit se do kolektivu.
Střelec - jako symbol expanze do duchovních náboženských a jiných vzdálených sfér, která pomalu dosahuje svého vrcholu a bude muset být „spoutána“ Kozorožím systémem aby se zamezilo rozplizlosti. Jde o sílu, která ve Vahách objevila kouzlo soužití, ve Štíru jej rozvinula až k hlubinám vzájemného souznění anebo se utápěla v prožívání rozkoší s tím spojených, ve Střelci dosahuje svého vrcholu a touží po skloubení těchto zážitků ve fungující řád může se tedy stávat učitelem nebo také bezduchým plácalem.
Tak a teď se to pokusím splácat :-)
Venuše v sedmém domě v Panně bude podle mne čerpat hodnoty z navazování vztahů a jejich analýzy, dodá vztahům také určité kouzlo a šarm.
Mars v konjunkci s Uranem ve Střelci na rozmezí desátého a jedenáctého domu chápu jako snahu o budování společenského postavení na základě originálního filozofického přehodnocování idejí. Tato konstelace bude zřejmě velkou hnací silou na cestě za poznáním, může zde být tendence být originálním za každou cenu. Střelec tomu dodá dálavy kam se bude chtít mysl v cestě za svým cílem toulat. Možná se občas i zatoulá :-) Každopádně se bude snažit hledat smysl.
Zmíněný kvintil podle mne bude ještě více zvyšovat potřebu veřejného prosazení svého žebříčku hodnot, který byl vybudován na základě pečlivého analyzování vztahů.
Na konjunkci Me/Ur bude také tlačit retrográdní Epiméteus svým spíše konzervativním způsobem myšlení. Bude tady tedy notná dávka nadšení (Venuše) pro prosazení nových myšlenek, ale rozum se s tím bude trochu prát, což vyvolá napětí a potřebu vše přehodnocovat a ověřovat ( ve Vašem případě bych řekl i přepočítávat). To samozřejmě není na škodu a může to věc konstruktivně posunout. Navíc je Merkur „podbarven“ Váhami a je v osmém domě. To bych typoval na potřebu hluboce sdílet své myšlenkové pochody a na jejich základě rozvíjet spolupráci.
Tak možná, že sem si jenom zbytečně plácal játra, ale koukám, že v hodnocení planet, znamení atd. jsme se docela shodli. Jsem začátečník, ale někde ty zkušenosti člověk nabrat musí :-)
Teď bych se na oplátku zkusil zeptat jak vidíte Vy moji opozici Luna a Neptun / Mars. 14.03.74; 10h 55min SEČ; Plzeň. Jsem z ní občas docela vedle :-)
-
Re: Aspekty prakticky
3 odpověď odeslal(a) Radim v Neděli 20.Června 2004 11:55:43
Váš doběžný kvintil.
Tak nejdříve si musím uvědomit co znamená:
1) Venuše v Panně, 7. dům:
Touha líbit se druhému, pracovat na svých nedostatcích (odstraňovat je), hlavně kvůli tomu, abychom dosáhli harmonických vztahů s lidmi. Nemáte rád konflikty a křivdu.
2) Mars a Uran ve Střelci, 10 dům
Zdůrazňujete spravedlnost a rovnoprávnost, hodně energie, hodně individualismu, hodně životního elánu a síly projevujete hlavně při odpovědném jednání, jako v práci, při výchově dětí, při uskutečňování svých snů.
3) Doběžný kvintil mezi těmito prvky
Řekl bych, že vás těší když můžete projevit své upřímné záměry s druhými lidmi, když můžete něco předat lidem hlavně tím způsobem, že jim jdete příkladem. Obohacuje vás, když víte, že se můžete v něčem zdokonalit a zároveň, když z toho mají prospěch i druzí.
-
Re: Aspekty prakticky
4 odpověď odeslal(a) Jiří K. v Neděli 20.Června 2004 11:56:41
No, pár poznámek praktického rázu k mé nativitě snad ještě zvládnu. I když ty aspektovité věci budu muset vstřebávat déle, mohu aspoň nahodit pár postřehů, kvůli srovnání. Zatím tedy bezaspektově, aspektově to budu muset nechat projít hlavou minimálně den. Takže:
Venuše Jitřenka v 7. domě v Panně - určitě veliká chuť do navazování nových vztahů (sice čas od času trochu opadá, ale zatím to byly spíš výjimky), analýza vztahových záležitostí zejména po citové stránce, ony vztahy jsou nějakým způsobem osobně důležité, a to skoro všechny. Zajímavost - s některými lidmi jsem se seznámil tak, že jsem zkritizoval jejich dílo - je to neuvěřitelné, ale i pomocí kritických schopností Panny lze navazovat přátelství ;-). No, dál to je určitě hodnocení druhých a toho, jak se chovají v krizových situacích a to, zda to sedí či nesedí s mnou vytvořenými pravidly. Smysl pro detail při hodnocení např. hudby (tam mi sice chybí ten 7. dům, ale což).
Retrográdní Epimétheus - nemůžu si pomoct, ale u Epiméthea se mi prostě termín tradiční nelíbí. Mé myšlení a komunikace jsou spíš takové hloubavější, hledající filosofický smysl a analogie i v těch největších ptákovinách, snažící se zpracovat velká kvanta materiálu, zajímající se o to, zda nápady budou vyhovovat všemu, na co se doposud přišlo, rozvážné a pomalé (v rychlostních IQ testech mi vždycky vyšlo nechutně malé IQ :). Při rozhovorech se mi občas stává, že ztrácím pozornost a jedu v nějaké bočné asociační linii a tak podobně. Ještě je chudák :-) v konjunkci se Saturnem a Plutem, Saturn tomu dodává potřebu přísné logičnosti uvažování, Pluto až nutkavou snahu dopátrat se až na tu nejhlubší podstatu věci, odkrýt tím myšlením úplně vše, nepokrytě napadající i ty nejstabilněji položené konvence. Což vesměs způsobuje ještě další zdržení, krom toho jim oběma (Saturnovi i Plutonovi) mnohé myšlenkové postupy nepřijdou většinou dost dobré. Váhy vidím v podepření se analogiemi, společnými základy, z čehož mé myšlení vychází, potřebuje třeba jeden příklad jako závaží, z nějž potom odvodí mnohé další věci. A spojitost s 8. domem bych viděl v častém přemýšlení nad tím, co se skrývá za objektivní realitou, určitě přemýšlení nad hlubšími citovými aspekty vztahů, možná přemýšlení o obavách z nepřijetí skupinou či druhým člověkem. A možná taky to, že v komunikaci s druhým (např. u piva a nejlépe v popsané hloubce) vidím rituál, který vztah upevňuje. A samozřejmě neschopnost se vyjádřit stručně a srozumitelně :-)) a proto větší obliba v házení věcí na papír (či monitor :) než mluva, i když v mluvě si taky celkem libuji, nejsem v ní však tak jistý.
Mars s Uranem v 10. domě vidím zatím v pár věcech. Určitě asi v budoucnu nebudu mít tendenci upíchnout se v nějakém zaměstnání, kde bude nějaký autoritativní šéf, který mi bude omezovat svobodu. To by šlo v mém případě těžko, v mém budoucím poslání chci mít co nejotevřenější možnosti. To, zda se to podaří, je hodně spekulativní, ale budu se snažit. S jakýmkoli naznačením autority a omezením mé působnosti, jsem měl vždycky problémy. Ke společenským konvencím a zákonům mám také celkem volný a netradiční vztah (ne že bych je přímo porušoval, ale nevidím v nich nic nezbořitelného). A na asi úplně nejpraktičtější úrovni - když jsem s nějakou skupinou lidí, které znám a jsem si mezi nimi jist svým postavením, není pro mě problém rozhýbat dění ve skupině nějakým novým směrem a provést patřičné startovní akce. Dále se o Uranu v 10. domě říká - nenadálý přístup ke slávě - nevím, jak to mohlo fungovat, ale stalo se, v roce 2000 jsem najednou jel na mezinárodní chemickou olympiádu do Dánska, ani jsem nevěděl jak. Bylo to pro mě teda rozhodně nečekané. A i jeden naprosto nový nápad, co měl dopad na širší skupinu lidí, jsem si prosadil. Jo, potřeba být originální za každou cenu, to sedí ;-).
No, zkusím nad vším přemýšlet, ono to snad půjde. Mě tam odrazují takové ty drobnější a málo časté aspekty. Ale když už mám po ruce Váš výklad, tak snad něco dám dohromady. Jinak v rámci těch aspektů také hodně věcí docela sedí, ale musím si to prostě srovnat v hlavě (vida, praktický příklad retrográdního Epiméthea ;)
A na Vás se mrknu zítra doma. Musím Vás ale upozornit, že opozice jsem nikdy pořádně nepochopil (možná to bude proto, že se žádnou nemám osobní zkušenosti), ale třeba mě něco napadne, ač to nebude třeba pravda.
Dík za spolupráci! Jiří K.
-
Re: Aspekty prakticky
5 odpověď odeslal(a) Jiří K. v Neděli 20.Června 2004 11:59:05
No, snad vám nevadí, že jsem vás citoval pro větší přehlednost takhle. Doufám, že oceníte, že jsem v tom bordelu udělal trošku pořádek ;-).
Tak a teď konečně to, co jsem chtěl sdělit:
Snažil jsem se aspoň něco splácat ohledně té opozice, ale musím přiznat, že to dosti dřelo ;-). Berte to jako hodně amatérské plácání, aspekty se mi zatím nepodařilo moc prakticky pochopit. Činím kroky pro to, aby se to zlepšilo.
Tedy - zvolím stejný postup, jako Vy - tj. co máme za materiál:
Luna: princip adaptace, zrání, instinktivních reakcí,
Neptun: transformace rozpouštěním nicotného a absurdního, stav, který nás má pomocí pocitů marnosti dohnat k vyšším, utopičtějším a obsažnějším cílům, otevřenost vůči tomu, co nás překonává.
Mars: princip akce, realizace, iniciativy, agresivity
6. dům - prostor pro změnu osobního zaměření, postavení se k osobním nedostatkům, zlepšování a výcvik, osobní růst, zkušenost selhání, služba společnosti
12. dům - prostor pro závěrečné zhodnocení před novým počátkem, uzavření a uvolnění se od společenského života, práci v ústraní,
Střelec - energie, umožňující nám expanzi za své hranice, syntézu, zobecnění, hledání smyslu a životní filosofie
Blíženci - energie, dovolující poznat a pojmenovat věci v našem blízkém okolí, sebrat informace a patřičně je roztřídit.
Tak. A teď to zkusím nějak neumětelsky spácat...
Tedy: Luna v konjunkci s Neptunem - půjde o sjednocení těchto principů, budou se aktivovat zároveň, neoddělitelně. Tj. přizpůsobení se okolí a vnímání okolní situace a potřeb okolí nebude klasické, ale bude jakýmsi čidlem přijímat i nějaké širší až iluzorní záležitosti. Ve spojení s 6. domem a Střelcem si představím člověka, který bude potřebovat velkou svobodu při práci na sobě, když zjistí nějaký osobní nedostatek či nějakou osobní nespokojenost, vycítí instinktivně, jak tuto záležitost zlepšit, zároveň díky tomu Neptunu bude vnímat opravdu široké perspektivy, takže bude těžko dosahovat osobní spokojenosti (což není na škodu a posouvá to stále dál a šíř), tj. pocit "tak - teď jsem se svým životem spokojen, teď už není co zlepšovat, takhle nějak jsem si to vždycky představoval" asi nepřijde a vždy přijde spíš jakési vycítění toho, že to a to by ještě mohlo být lepší a je na tom potřeba zapracovat. A taky díky němu ta práce povede často docela zvláštními směry, nebude to taková ta klasická dřina spojená s realitou, nebude se bát se od té reality (či toho, co je za ni běžně považováno) odprostit. Takže bude třebas trochu utopistická. Tak to by byl jeden pól opozice.
Teď druhý. Mars v Blížencích a ve 12. domě. Tady mě napadlo, že by to mohlo třeba souviset se slovním a intelektuálním bojem proti nějakým zatvrzelým institucím, s odvahou bojovat proti větrným mlýnům či aspoň mlýnečkům ;-). Nebo v případě, že té odvahy nebylo dost a nahromadily se nějaké frustrace ze společenského života, které nebyly zvládnuty, tak pak s potřebou vybít energie v ústraní nějakou aktivitou. Tj. používání aktivity (třeba i fyzické) k oproštění se od nějakých problémů (kamarád s Marsem ve 12. domě mi vyprávěl o své zálibě vybít si problémy např. na boxovacím pytli, ale nevím, zda to s tím souvisí, ale docela by mi to sedělo). Ale ta aktivita vlastně vůbec nemusí být fyzická, když tam jsou ti Blíženci, může to probíhat třeba tak, že vše, co bylo při společenských zkušenostech poznáno, je shrnuto do nějakého textu, básně či to vede k vytvoření nějakého intelektuálního konstruktu. Možná boj proti společnosti může probíhat za pomocí informací.
A tu opozici bych možná viděl v tom, že (ať už na jakékoli úrovni a v jakékoli intenzitě) když Mars bojuje proti společnosti nebo jakkoli vybíjí to, co se při společenských zkušenostech nahromadilo, dodá ta opozice občas pocit: a jsi si vlastně jistý, že máš právo tady něco prosazovat či právo něco pomocí básní komentovat? Nemáš třeba pocit, že bys měl spíš zapracovat na sobě, než tady kritizovat systém? Což opozici přehodí na pól sebezlepšování, osobní růst a práci na sobě, ale pak asi zas přijde Mars (navíc Neptun tam bude pořád kérovat do té Luny, že to stejně nikdy nebude dokonalé a že by to mělo být lepší a lepší) a křikne na ně: Vy dva tam - je sice hezký, že jste se ponořili do práce na sobě a oddáváte se běžnému zaměstnání, ale vám to takhle stačí? Koukněte, co se děje ve společnosti, já bych do toho třeba zase šťouchnul...
No, tak aspoň nějaká představa, když už nic... Ještě jsem trochu opomněl na retrograditu Neptuna, asi to čidlo bude namířeno víc dovnitř, do nějakých hlubin nevědomí. S realitou to asi moc společného mít nebude, rozhodně jsem to nevyčerpal. Berte to spíš jako pohádku o Neptunu s Lunou v 6. domě, kterak na sebe pořád hleděli s Martem ve 12. domě.
Taky mě napadlo, že pro lepší pochopení toho, jak se to odehrává v realitě, by mohlo být zajímavé mrknout na Jupitera u MC, který je vrcholem velkého T s onou komentovanou opozicí. Takže by se tenhle vnitřní boj mohl projevit třeba v zaměstnání či životním poslání. Těžko říct. A asi by bylo dobré sledovat Venuši, když sledujeme Mars. To kdyžtak v další diskusi.
Zajímala by mě docela konfrontace s realitou. Jestli máte zkušenosti aspoň s něčím trochu analogickým s tím, co jsem psal, nebo je to úplný blábol ;-).
Tak pro dnešek stačilo, mám mozek až na vestě ;-). Jiří K.
-
Re: Aspekty prakticky
6 odpověď odeslal(a) Martin Badžič v Neděli 27.Června 2004 16:35:23
Musím konstatovat, že v konfrontaci s realitou jste uspěl velice dobře. V podstatě tam není nic co by tam být nemělo. Jen boxovací pytel (zatím) nevlastním :-)Přesto ani to nebylo daleko od pravdy. Nahromaděnou energii si skutečně ventiluji fyzickou aktivitou v ústraní. Zatímco ostatní přátelé chodí v neděli na fotbálek nebo volejbal. Já mám daleko radši, když si jdu zaběhat sólově.
Dodal bych snad jen, že někdy je díky tomu Marsu v Blížencích problém koncentrovat energii jedním směrem. Luna s Neptunem dodávají hodně inspirace a plánů a chudák Mars někdy lítá sem a tam. Na druhou stranu pokud nedostává Mars dostatek podnětů pak nastupuje podrážděnost :-)
Luna s Neptunem zase způsobuje citlivost na atmosféru kolem mne, zejména na pracovišti. Ve vypjaté atmosféře prostě nedokážu pracovat.
P.s.: Na čárky se oba vykašlete. Já si myslím, že je dobře, že o astrologii někdo diskutuje a snaží se o ní přemýšlet. Pokud se někomu nelíbí některé konkrétní závěry může na ně upozornit.
-
Re: Aspekty prakticky
7 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 27.Června 2004 20:22:28
http://www.transformotor.cz
nemyslím, že by od interperatce kvintil mezi Venuší a Marsem/Uranem bylo možné chrakterizovat třeba jen jako lásku k avantgardnímu umění, nebo dobrodružnost. Je třeba otevřít tuto otázku a zabývat se tímto aspektem celé jedno sezení. PT
-
Re: Aspekty prakticky
8 odpověď odeslal(a) Jiří K. v Pondělí 28.Června 2004 16:05:54
No, já se v aspektech tyhle věci až zas tak moc hledat nesnažil. To, že se dá takovému kvintilu věnovat celé jedno sezení, zní zajímavě. Má otázka tedy zní: jak k tomu aspektu tedy prakticky přistupovat? Jaké byste při tom sezení kladl otázky, na co byste se zaměřoval? Protože zatím když se s nějakým aspektem setkám, tak nevím, jak se k tomu postavit. Dík za případnou odpověď. JK
příklady/J.F.Kennedy