<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
Další
-
Wolfgang Amadeus Mozart
1735 otázku odeslal(a) Shelley Jordanová v Úterý 16.Září 2003 23:34:01
Katka Hapalová splnila svůj slib a předkládá zde první část astrologické studie o WAM
Astrologická sága Wolfganga Amadea Mozarta
Genius, který předběhl svoji dobu
Shelley Jordanová
Úvod: Dokonalé dítě
Mozart byl první význačný umělec na volné noze v historii hudby, který prolomil staleté pouto skladatelů ke svým mecenášům. Tento fakt by nebyl tak překvapující. Podíváme -li se blíže na horoskop, první co nás upoutá je uranská nezávislost, o níž svědčí velmi výrazné seskupení planet ve znamení Vodnáře, umístěné v 5.domě, domě kreativity, dále pak opozice Uranu na descendentu a dračí hlava na ascendentu, zdůrazňují fakt, že Mozart byl člověk, pro kterého svoboda a individualismus byli hlavními životními prioritami. Mozart byl excentrický, idealistický a vzpurný člověk, jeden z nejgeniálnějších skladatelů západní Evropy.
Narodil se za přesné konjunkce Pluta a Luny ve 4. domě, v muzikálním znamení Střelce a už od mala byl velmi přitahován piánem. Jeho neuvěřitelný tvůrčí talent se projevil, už když mu byli 3 roky, v době kdy se progresivní Luna dostala do 5. domu, manéže kreativity a za krátký čas se stal nejznámějším dítětem Evropy. Jeho zázračný talent byl záhy rozpoznán jeho inteligentním vzdělaným otcem-muzikantem, Leopoldem. Leopold, se silně obsazeným znamením Štíra, měl odhad a schopnost vidět vlohy a nadání druhých lidí. Takže talentu jeho syna si byl velmi dobře vědom. Otec Leopold v něm brzy uviděl příležitost vystoupit o stupínek výš k zaujetí významnější pozice ve společnosti, jelikož se muzikanti v té době řadili mezi nižší sortu lidí. Stal se nejenom Mozartovým jediným učitelem, ale také osobním managerem, který aranžoval představení před hlavami trůnů a tak převzal naprostou kontrolu nad jeho životem.
Když byl Mozartovi šest let a progresivní Luna se dostala do znamení Ryb, přešla z 6. domu technik a dovedností, do společenského 7.domu. Malý Mozart začal být uznávaný jako mistr klaviatury, oslavovaný jako zázrak přírody. V tomto období vyrazil na rozsáhlé turné, které mu přineslo uznání, doprovázející ho celým jeho životem. Na tomto turné se Mozart setkal s různými pojetím hudby, což pro něj bylo velkou výhodou, ze které potom celý život čerpal, a která se podepsala na jeho unikátním universálním a humanistickém stylu.
Bohužel tyto vyčerpávající cesty si vybrali svou daň. Konfigurace složená z opozice ascendent, dračí osa, descendent-Uran ve znamení Ryb a dále potom konjunkce Luny s Plutem ve Střelci, předpokládá nemoci, kterými byl Mozart nakažen během jeho rozsáhlých a náročných cest. Byl k nemocem náchylným dítětem a prodělal mnohé nemocí od různých forem moru přes neštovice až po spálu. Jeho velmi starostlivý otec s Pannou na ascendentu se vyznal v medicíně a snažil se syna vyléčit nejen svou láskyplnou péčí, ale také zázračnými léky. Tyto choroby se také mimo jiné podepsaly na Mozartově předčasné smrti.
Na Leopoldovi a jeho synovi můžeme vidět hezký příklad astrologické dědičnosti. Jak otec tak syn mají stejnou konfiguraci planet a to konjunkce Saturn, Slunce, Merkur, v opozici na Neptuna ve fixních znameních. Jeho otec má tuto konfiguraci ve znameních Štíra a Býka, Mozart ve znamení Vodnáře a Lva. Oba dva mají ascendent v Panně, Lunu ve Střelci ve 4. domě. Leopoldův otec zemřel, když malý Leopold dospíval. Mozart by se nakonec svému otci úplně odcizil.
Leopold, který má tuto trojkonjunkci ve 3. domě, byl výborným pedagogem. Sepsal učebnice hry na housle, které jsou dodnes vysoce uznávány. Mozartovi tato konjunkce spadá do 5. domu a tak se stal slavným interpretem.
Mozart se brzy stal hlavním živitelem rodiny, poté co sním Leopold začal jezdit na turné po Evropě, aby co nejvíce zúročil neuvěřitelný talent svého syna. Přesná konjunkce Luny s Plutem ve 4. domě ukazuje na velmi omezené a nutkavé cesty s rodinou. Během těchto náročných cest účinkoval Mozart před nejvyššími aristokratickými a církevními představiteli. Šlechta byla naprosto ohromena chlapcovou hrou na klavír, darem inspirace a jeho vlastními skladbami.
Jupiter, vládce 4. domu, je ve znamení uměleckých Vah, zabydlený v 2. domě, domě příjmů a zdrojů. Je v blízkém kontaktu s konjunkcí Luny s Plutem, která je v jupiterském znamení. Mozart vydělal pro svou rodinu hromadu peněz. Díky němu měli Mozartovi přístup do nejbohatších paláců a domů v Evropě. Mozartova rodina dosáhla vysokého uznání, kterého by nikdy nedosáhla za Leopoldovy nevýznamné pozice asistenta kapelníka v místním arcibiskupství.
Mozart byl již ve velmi mladém věku vržen do světa dospělých a měl v sobě touhu těšit, tak často se vyskytující u malých dětí. S konjunkcí Luny s Plutem muselo být pro tak vnímavé dítě velmi těžké dostát očekávání rodiny. Neustále po něm vyžadovali, aby na povel předváděl své umění, aby svou okouzlující hrou na piáno pobavil šlechtu. Jeho 5. dům ho předznamenával k těmto vlohám, Mozart usiloval o to být ve středu pozornosti a sám vyhledával každou příležitosti, k tomu, aby se mohl předvést.
Klaviatura pro něj byla obdobou dnešních moderních videoher, poskytujících mu nekonečné hodiny vzrušujícího napětí a zábavy. Historické období, do něhož se Mozart narodil, se vyznačovalo triumfem vědeckých experimentů a malý Mozart se opravdu stal objektem mnoha vědeckých studií. Byl neustále zkoumán a vyšetřován vědci a hudebními experty. Všichni byli ohromeni celkovou chápavostí tohoto malého dítěte. Musel vnímat lásku jako něco podmíněného závisejícího na jeho výkonu a dosažených výsledků (Saturn v 5. domě). S Venuší v 6. domě musel pro lásku pracovat. Určitě by se rozplakal, kdyby se někoho zeptal zda ho má rád a ten by v žertu odpověděl, že ne.
S Neptunem v dramatickém znamení Lva nacházejícím se v opozici na trojkonjunkci Slunce-Merkur-Saturn, měl hlavu plnou nápadů a skvělé muziky. Aspekt mezi Merkurem a Neptunem svědčí o fotografické paměti, což mu pomohlo zapamatovat si veškerou hudbu, se kterou se setkal na svých cestách. S aspekty mezi Merkurem a Neptunem se můžeme setkat u dalších hudebních čarodějů, kteří sdíleli stejně neuvěřitelný dar schopnosti retence a tvorby. Konjunkce Merkura s Neptunem stimulovala u Bacha přímo záplavu kreativity. Mozek vědeckého zázraku Nikoly Tesly, který obsahoval čtyřrozměrnou holografickou laboratoř, měl v horoskopu kvadraturu Merkuru na Neptuna. Skvělý spisovatel Oscar Wilde s Merkurem v trinu na Neptuna, zrychlil svoje čtení natolik, že byl schopen přečíst dvě stránky najednou, každou jedním okem.
Už od počátku byla vášní chlapcova 5. domu opera, nejpopulárnější zábava té doby. Svou první operu složil ve dvanácti letech.“Tenhle kluk nás uvrhne v zapomnění“, hořekoval Hasse, v té době největší evropský skladatel. A nemýlil se.
Mozart byl dokonalé dítě. Panna na ascendentu v konjunkci s dračí hlavou, Saturn v konjunkci se Sluncem a Merkurem, to jsou všechno znaky disciplíny, vyzrálosti a schopnosti tvrdě pracovat. Přesto, když dospěl, začal být kritizován svou rodinnou, že je líný, a dávali mu nepokrytě najevo své zklamání.
pokračování příště (víc se toho sem najednou nevejde-poznámka T.U.R.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
1 odpověď odeslal(a) Wolfgang Amadeus Mozart v Úterý 16.Září 2003 23:35:49
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
2 odpověď odeslal(a) Leopold Mozart v Úterý 16.Září 2003 23:37:14
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
3 odpověď odeslal(a) Leopold Mozart v Úterý 16.Září 2003 23:42:48
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
4 odpověď odeslal(a) S.J. ve Středu 17.Září 2003 21:26:42
HVĚZDA MOZART
Jak to, že Mozart se svým neuvěřitelným talentem a pracovitostí zemřel bez jakýchkoli finančních prostředků a skončil v pětatřiceti letech v hromadném hrobě?
Odpověď je složitější, skládající se z mnoha faktorů, některých sociologických a některé jsou spojeny Mozartovým charakterem a rodinným životem, některé z nich jsou reflektovány v horoskopu. Souvisí s vodnářskou brilantností a rebelantstvím, schopností nechat se inspirovat a s nepraktičností, kterou se vyznačuje znamení Ryb a také s Lví arogancí a dramatičností.
V horoskopu je zdůrazněn intelekt a inspirace. S Pannou na ascendentu, Blížencích na mediu coeli, vládne Merkur rohovým domům, je ve znamení Vodnáře v konjunkci se Sluncem v trinu na medium coeli, což dodává horoskopu schopnosti vyjadřovat se a také intelektuálního showmanství. Už v mládí, si byl Mozart vědom své intelektuální převahy. Když mu bylo asi 6 let a začal dávat klavírní vystoupení před šlechtou, bylo mu jasné, že má navíc než ostatní, že mu intelektuálně nedosahují ani na špičky bot. Znalci umění, šokování jeho talentem a vynalézavostí mu museli dát za pravdu.
Všimněme si že, Rosini a Shubert měli také Merkura ve Vodnáři. Všichni tři byli mistři jazykové stránky hudebních skladeb. I když Shubert nenapsal tak úspěšné opery jako Mozart a Rossini, složil mnoho krásných písní, kde zkombinoval poesii s hudbou. Zdůrazněné znamení Vodnáře můžeme nalézt u lingvistů a dalších jedinců, kteří se zabývají vytvářením intelektuálních systémů, jako jsou právníci, vědci , účetní a v tomto případě hudební kompozici a teorii.
Mozart byl rozeným showmanem. Schopnosti 5. domu - brilantní přednes a upoutání pozornosti, těch nejbohatších a nejvlivnějších lidí světa, mu dodával pocit nepřemožitelnosti a uvědomění si svého vlastního pocitu převahy nad ostatními muzikanty a publikem. Tento pocit pocházející z 5 .domu pýchy a nadřazenosti v kombinaci s Pannou na ascendentu způsobil, že se Mozart v období dospělosti začal postupně stranit ostatních. Byl velmi kritický k ostatním muzikantům, a zřejmě promítal svůj vlastní neúspěch na ostatní, méně šťastné a nadané muzikanty. Nejraději hrál právě před nadanými skladateli a nesnášel hraní před lidmi, kteří nebyli schopni ocenit a pochopit jeho technické a estetické mistrovství.
Horoskopu dominuje uranský intelekt a neptunská inspirativnost a představivost. Nejvitálnější je konjunkce Uranu na descendentu s dračím ocasem ve znamení Ryb. Zdůrazněného Urana můžeme najít u mnoha géniů a velkých osobností. Uran zrychluje myšlenkový proces, zdůrazňuje originalitu a abstraktní myšlení. Jmenujme například několik uranských typů umělců: Richard Wagner měl Urana v konjunkci s descendentem v opozici na Slunce a Venuši, Maria Callas měla Urana v konjunkci s imem coeli a v kvadratuře na Slunce, Gustav Mahler měl Urana v konjunkci s imem coeli v semisextilu na Slunce, Robert Schumann a William Blake měli oba Urana v konjunkci s mediem coeli.
Jako absolutní a typická uranská osobnost, byl Mozart hyperaktivní, živá a společenská bytost. Miloval lidi a veškeré společenské sešlosti. Mohl být pošetilý, chaotický, shovívavý. Když byl s přáteli, nadšeně se bavil a zároveň byl ztracen ve své mysli, přemýšleje nad svými skladbami, které byl schopen ihned zaznamenat a to na poprvé a bez jakýchkoli korekcí. Jeho rozsáhlé rukopisy, které produkoval s neuvěřitelnou rychlostí, byli charakteristické úhledností typickou pro znamení Panny a ve srovnání s Beethovenovým přepisovanými a přeškrtávaným lejstry, vypadal Mozartův rukopis jako nádherná rytina.
Mezi Neptunem a Uranem nacházíme v jeho horoskopu určitý druh mutuální recepce. Uran je v Rybách, neptunském znamení, zatímco Neptun se nachází v 11. domě, domě Uranově. Vliv znamení Ryb, čitelný podle konjunkce dračího ocasu s Uranem na descendentu spolu s opozicí Neptuna na Slunce – Merkura – Saturna, připojuje idealistické sklony k jeho vodnářské nátuře. V dospělosti nakonec opustil svou původní rodinu, kterou vnímal jako velmi utiskující, aby naplnil svůj vodnářsko-rybí sen o ideální společnosti, kde si je každý roven, sympatizoval se zednářstvím, mocným politickým a duchovním hnutím, které zosobňovalo demokratické ideály osvícenství. V Rakousku existovaly tehdy dvě odnože tohoto hnutí, vědecko- ateistické a rosekruciánsko-alchymistické. Mozart se přikláněl k rosekruciánům.
Když umělecky dospěl a viděl jakou nerovnost způsobuje společenský status a finanční výsady, vzrostl jeho cynismus, což zapříčinil i fakt, že vládnoucí třída nebyla s to pochopit složitost a náročnost jeho děl. Pohrdal publikem, které odmítlo jeho nejslavnější díla, jako byla Figarova svatba, Don Giovanni a Cosi Fan Tute, překupující tématy viktimizace, a sexuálního zneužívání zkorumpovanými a společensky dominantními osobami.
Jako mladý idealistický Vodnář, narozený čtvrt století před objevením Uranu, zosobňoval principy osvícenství, nejznámějšího pro-intelektuálního a anti-náboženského hnutí 18. století, které zapříčinilo hlavní revoluce té doby. V zápase o svobodný projev vlastního génia byl Mozart ve svém století zosobněním síly lidské inteligence a vynalézavosti. Naprosto nezištně půjčoval peníze lidem, kteří mu je nemohli nikdy vrátit a přiváděl domů na večeři potulné umělce.
S jeho uranskou náturou, okořeněnou Marsem v 10. domě, se nebál konfrontací s autoritami (samozřejmě kromě svého zastrašujícího a kritického otce). Vyrostl z aristokracií obdivovaného děcka, v nezávislého génia bojujícího za osvobození, jak od svého kontrolujícího otce, tak tyranského arcibiskupa ze Salcburku, přísného zaměstnavatele Mozarta a jeho otce.
V 18. století byli muzikanti považováni za příslušníky nižší třídy. Byli zaměstnanci šlechty, od kterých se očekávalo, že se budou oblékat jako sluhové, chovat se jako sluhové a večeřet se sluhy. Když se Mozart vrátil ze svého triumfálního turné zpět do Salcburku , ponižování od hudebně ignorantského arcibiskupa pro něj bylo už dál nesnesitelné. Aby bylo ještě hůř, nebyl v tom provinčním městě žádný operní dům.
Přese všechen svůj talent si Mozart nebyl schopen nikde najít zaměstnání. Možná to bylo částečně díky neustálé přítomnosti jeho nátlakového otce, který po synovi chtěl, aby mu také našel práci. Od Mozarta se očekávalo, že vyvede celou rodinu z finančních potíží. Možná se svým Marsem v 10. domě promítal své pasivně-agresivní nepřátelství, které se střetávalo s jeho tolik zaslouženým úspěchem. Potlačená zlost a odmítnutí, které si vytvořil vůči svému otci, bylo přeneseno na veškeré autority, což mělo za výsledek jejich odcizení spíše než podporu.
Každopádně Mozartův anti-autoritativní postoj ještě vzrostl díky patolízalství všech skladatelů, jehož bylo v 18 století zapotřebí, pokud chtěl umělec sehnat podporu či patronát. To bylo něco, čemu by se Mozart nikdy nepodvolil.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
5 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Neděli 21.Září 2003 22:06:34
U tohoto výkladu Mozarta, stejně jako u výkladu Tondy Baudyše, velmi postrádám jednu věc: Když už se snažím udělat výklad člověka, o kterém vím, že je to Mozart, není možné pominout a vynechat fakt, že je to horoskop génia. Člověka, který minimálně v muzikantské oblasti ( ale podle dechované korespondence je možné i v jiných ) přesahoval své vrsteníky rozdílem tříd. Mezi ním a ostatní populací byl minimálně v oblasti hudební rozdíl asi jako mezi vysokoškolským profesorem a dítětem základní školy. A my všichni, kterým nezní dvacetčtyři hodin denně, měsíc za měsícem, rok po roku v hlavě harmonie vesmírného prostoru tak jako jemu, my všichni jsme v pozicích onoho dítěte ze základní školy.
Jsou tři možnosti, jak se postavit k takové situaci. Tak jako Tonda Baudyš úplně rezignovat na fakt, že jde o Mozarta, a vykládat celý horoskop jako nativitu tého stréca ze Salzburgu a na snahu o pochopení jeho geniality zcela rezignovat (ale pak je otázka, o čem je takový výklad),
nebo se jako S.J. pokusit o výklad z pozice dítěte ze základní školy a stavět se i k Mozartovi jako k jednomu ze školního dvora,(ale pak je otázka...)
a nebo snad - uvědomit si, že když jsem děckem 6. tř. ZŠ, tak mezi mnou a vysokoškoským profesorem je rozdíl zhruba podobný, jako mezi mnou a děckem mateřské školky. Nebo jako mezi průmerně inteligentním člověkem a člověkem mentálně postiženým. A ten rozdíl, tuto vzdálenost už známe, je možné si je představit a je nutné mít při výkladu neustále na mysli, že o tuto vzdálenost se od nás liší a převyšuje nás.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
6 odpověď odeslal(a) Axmannová v Neděli 21.Září 2003 23:03:18
Vando, naprosto souhlasím - mám vlastní zkušenost s Teslou, který mě opravdu moc přitahuje, ale čím dál víc poznávám, že na něj prostě nemám...lj
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
7 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 21.Září 2003 23:05:30
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
8 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 21.Září 2003 23:06:28
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
9 odpověď odeslal(a) AM v Neděli 21.Září 2003 23:32:20
"Jsou tři možnosti, jak se postavit k takové situaci. Tak jako Tonda Baudyš úplně rezignovat na fakt, že jde o Mozarta, a vykládat celý horoskop jako nativitu tého stréca ze Salzburgu a na snahu o pochopení jeho geniality zcela rezignovat (ale pak je otázka, o čem je takový výklad)".
K tomu k čemu je takový výklad bych poněkud sarkasticky dodala: "Pan Baudy udělá i z orla vránu a z génia poněkud neukázněného,nepraktického,podivínského občánka.
(Takže z každého jeho výkladu radixu poněkud vyplývá,vychází, jako prototyp-vzor pan Baudy sám)."
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
10 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pondělí 22.Září 2003 07:51:11
... a Vás, milá AM, nakrklo, že Vás Tonda Baudyš vykázal ze svých stránek.
Osobně mi přijde přístup T.B. poctivější, než to, co předvedla S.J. Jen ta použitelnost výsledku...
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
11 odpověď odeslal(a) AM v Pondělí 22.Září 2003 10:57:33
Neřekla bych,že mě až tak nakrklo vykázání ze stránek.Řekla bych,že mě trochu nakrkl jeho přístup k výkladu.Znám pouze tři:
K Olze Hepnarové: " Pro mne je zajímavá hloupost v radixu naznačená. Poškozený Merkur, planeta ve třetím domě, poškození Blíženci i vládce III. domu."
Lukáš Pollert:
"First Look Je to patrné z celku horoskopu. Ze zaseknutosti v opozicích základních znamení. Pohyblivá znamení prázdná, Neptun ve Střelci to nespraví. Nechápavý Merkur. Tupý, doslova tupý III. dům."
a W.A.Mozart
a to co z něj zbyde - bez hudby, bez génia,bez vizí,bez přesvědčení atd atd.
Řekla bych,že tyto tři příklady jsou už trochu signifikantní,ne?
Nakonec když pominu,co z toho poněkud vyčuhuje a nebudu to dále "rozmazávat":
Když pominu i tohle pak jde o ten přístup.Určitě mě taky nakrklo to pouze společensko-kulturní hledisko,nezhodnocení některých protikladných uváděných vlastností(dvojí aspekty)a podobně.
Spíše mě tedy nakrkl výklad radixu sám než specielně pan JB-ten to "odnesl" pouze proto,že na takovém způsobu výkladu zřejmě trvá.
Takže poukazovat na to,že jistá "škola" výklad neumí a pak předvést tohle mi nepřipadá nejšťastnější ani následováníhodné.
P.S.
To,že to tím výkladem odnesl právě Mozart,který je označován za "Island of freedom-Ostrov svobody" mě tedy nakrklo pořádně!!
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
12 odpověď odeslal(a) .... v Pondělí 22.Září 2003 11:25:00
A co má SJ více než TB-zdůraznění pátých domů,i když je nevykládá právě optimálně ale aspoň si jich všimla.Všimla si i Marse v 10.domě-nebojí se střetů s autoritami,všimla si jisté recepce Urana v Rybách a Neptuna v 11.domě.Urana na Dračím ocase,znamení Lva,Venuše v 6.domě,Jupitera ve Vahách atd.Že výklad těchto věcí pak není také nejšťastnější je tedy druhá věc-ale aspoň tyto věci zaznamenala!!!Což by snad astrolog proboha měl, ne?
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
13 odpověď odeslal(a) Jiří v Pondělí 22.Září 2003 11:48:06
Přátelé,
domnívám se, že je poněkud zavádějící dělat výklad známé osobnosti a proto opětovně dávám sem na tyto stránky data, k jejichž zveřejnění, i ke zveřejnění výkladů, mám souhlas.
Je to muž, narozený 20.6.1926 v 8:00 SEČ, na souřadnicích 49N41, 18E21.
Přeju hodně zdaru při výkladu !
Jiří
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
14 odpověď odeslal(a) Martin Badžič v Úterý 23.Září 2003 00:38:50
http://www.geocities.com/Vienna/Studio/1541/index.htm
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
15 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Září 2003 01:11:32
Ono to ještě zdaleka není celé! Zatím je to tak polovina, zbytek má Katka Hapalová ještě dodat. Nebyl jsem taky na počítači a taky nešlo forum. Zdraví Turnovský
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
16 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Září 2003 01:25:08
O genialitě Mozartově vypovídají silně postavený Pluto v konj. s Lunou (Královna noci v kouzelné flétny např.) a Uran. Dále Neptunova opozice vůči Slunci, plus aspekty 5. harmonické (5x při orbisu 3°) a 10. harmonické (5x při orbisu 2°) a tyto aspekty jsou dost těsné. Ještě poznámka: SJ to vyfrkla v Kochově systému, přidám sem Campana. Navíc je třeba si uvědomit, že sama nativita k interpretaci nestačí, mělo by se jít ještě podle tranzitů, sekundárních direkcí, revolucí a lunačního cyklu a sabiánů. Ty, Jirko když tak přidej onu nativitu jako novou otázku, ale dotyčný by měl případné interpretace okamžitě komentovat. Pavel T.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
17 odpověď odeslal(a) tur v Úterý 23.Září 2003 01:42:25
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
18 odpověď odeslal(a) Martin Badžič v Úterý 23.Září 2003 02:28:09
U těch Campanových domů mne zaujalo jak se posune Neptun na rozhraní 11. a 12. domu. Myslím si, že je to velice výstižné. Přijde mi,že pro tvorbu W.A.M. je právě pronikání zdánlivě neuchopitelných emocí z oceánu nevědomí do jeho mysli charakteristické. Domnívám se, že právě jeho schopnost předat lidem prostřednictvím hudby poselství z pro ostatní jedince nedostupných sfér je výrazným znakem jeho geniality.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
19 odpověď odeslal(a) Martin Badžič v Úterý 23.Září 2003 02:37:10
I Merkur na rozhraní 5. a 6. se mi zdá výstižnější. Mozartovi zdravotní problémy by tak lépe korenspondovali s jeho přepjatou nervovou soustavou, která byla jistě zahlcována možná až příliš intenzivními vjemy.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
20 odpověď odeslal(a) TUR v Úterý 23.Září 2003 11:34:36
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
21 odpověď odeslal(a) TUR v Úterý 23.Září 2003 11:36:58
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
22 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Září 2003 11:42:45
ano, to jsou pane Badžiči užitečné poznámky. Přidal jsem aspektarium a hroty domů. Neptun je na hrotu 12. domu a v opozici na skupinu na konci 5. domu včetně onoho Merkura, jde tedy o vědomé využívání neptunských vizí a inspirací z hlubin vědomí, mohlo by se mluvit o transpersonální inspiraci. Turnovský
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
23 odpověď odeslal(a) Martin Badžič v Úterý 23.Září 2003 12:43:03
Také se mi v tomto systému domů jeví zřetelněji jeho vztah k otci. Řekl bych, že o něm vypovídá mimo jiné právě ta konjunkce mezi 5.a 6. d. Neviděl bych jejich vztah jako odtažitý. Spíše jako jakési prolínání rolí otec/syn (vzhledem ke konjunkci Sa, He). Toto prolínání se podle mne projevovalo právě tím, že Mozart již v útlém dětství prostřednictvím hry (předvádění svého talentu) vlastně pracoval a zaujímal tak ať už vědomě nebo nevědomě úlohu dospělého. Postavení L. Mozarta, který byl hudebně vzdělaný a byl schopen rozpoznat míru synova nadání nebylo z otcovského pohledu jistě úplně jednoduché. WAM podle mého názoru chybělo ono dětské submisivní podřízení se otcovské autoritě. Spíše se mu chtěl vyrovnat a překonat jej aby si utvrdil oprávněnost svého postavení. Omlouvám se pokud se pletu sem v astrologii asi tak daleko jako, když v cizím jazyce začínám se skloňováním. Velice rád přivítám případné opravení mých chyb.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
24 odpověď odeslal(a) radmila v Úterý 23.Září 2003 13:27:22
Souhlasím s tebou, Vando, cítím s tebou, Ljubo. (Ale ono to půjde, pojedem).
Když hledím na horoskop, co vidím? Zprvu jen grafémy – značky. Když je to nativita žijícího člověka a mám uvidět něco dalšího, MUSÍM ho nějak jakkoliv live vnímat, třeba s ním i mluvit. Zde i původně nezamýšlená odpověď Jiřímu: takto (jen data) mi nelze.
A pak jsou tu ti „takzvaní“ mrtví. Velikáni, géniové. Ovšem „takzvaní“. Ne nadarmo se říká „poslouchám Mozarta“ (ne „poslouchám Mozartovu hudbu“).
Tak proč nezačít u toho. Ze značek se stanou zvuky, obrazy. (con LU/PL: Královna noci z Kouzelné flétny).
Coby astrolog mám jakýsi, velmi hrubě řečeno, „návod k použití“, tedy nativitu. Ovšem když se jí chopím coby cvičenec na hrazdě, pak jediné, čeho dosáhnu, jsou pro ostatní víceméně nezajímavé výmyky; zaujmu snad jedině jiné cvičence, kteří mě budou kritizovat nebo zacvičí lepší sestavu…no ale k čemu to je, že.
Třeba to není úplně náhoda, že zrovna Mozart se tu vynořil v těchhle divnejch týdnech. Sekundární direkce u někoho tak živého nekončí datem občanského úmrtí. Nebo po nás něco chce, abychom přestali cvičit na hrazdách, a vnímali, a odpovídali – nu což, třeba jak děcka ze šesté třídy, děcka umějí žasnout.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
25 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Úterý 23.Září 2003 17:12:40
Radko nejde o to, dělat - nedělat výklad Mozarta. Měla jsem na mysli jakým způsobem k němu
přistoupit. Každý z nás, ať se nám to líbí nebo ne, ať si to přiznáme nebo ne, se díváme na svět ze
souřadného systému vlastních dispozic, vlastních zkušeností. To je nutné mít na paměti. To
neznamená, ža jako barvoslepý se nemůžu pokusit pochopit barvy, můžu, ale s vědomím, že sama je
nevidím. Tohle jsem měla na mysli.
Pro mě osobně je Mozart - jeho horoskop- harmonie vesmírných sfér, vesmírného prostoru, výzva
k mistrovství v jediném mohutném akordu.
Vezmi si obsazenou osu kolem dvanáctého stupně Panny, osu napojení do vesmírných sfér,
obsazenou u tolika velikánů a propůjčující mimo jiné i talent k astrologii. Na ní má současný
Dalajláma opozici Saturn z Ryb na Neptuna v kon. s Lunou a ČL do Panny, Ramana Mahariši
opačné spoluvládce obou znamení - Jupitera v Rybách v opozici na Urana v Panně, a Mozart Urana
v Rybách a oba spoluvládce Ryb, jak Jupitera, tak Neptuna, v kvintilovém trojúhelníku spojeném s
Uranem. Přitom kvintil je jeden z nejtvořivějších aspektů vůbec a navíc midpunkt obou vládců padá
do opozice na Uran na AS a DH a celá vazba je mohutně znásobená položením na ose Dračích uzlů
a AS -DS. Už z této konstalace vidíš, s kým máme tu čest. Harmonie vesmírných sfér poprvé,
možnost propojení. Jenže Mozart se nenarodil v Tibetu nebo Indii s její tisíciletou duchovní
kulturou, narodil se v Evropě v rodině služebného muzikanta v polovině osmnáctého století, v době,
kdy teprve Marie Terezie svým zákazem mučení při výsleších učinila přítrž řádění inkvizice a
procesům s čarodějnicemi.
Podruhé - Venuše na posledním stupni Vodnáře, v pásmu geniality. Venuše, vládkyně Harmonie,
nasáklá jak houba za období putování znamením Vodnáře vodnářským prostorem a řádem. Venuše,
která už vnímá milostiplné Ryby a vodnářské principy bude využívat v jejich prospěch.
Venuše v konjunkci se stálicí Fomalhaut, v té době stojící na prvním stupni Ryb, hvězdou výzvy k
mistrovství, která se člověka neptá, chce-li. To je harmonie vesmírných sfér podruhé.
A potom Slunce v konjunkci s Merkurem a volněji se Saturnem v opozici na Neptuna do Lva.
Slunce jako centrum vědomí se svém domě, tvořivé a hravé, Merkur vládce Ascendentu, recepce
znamení a domů, posilující celou konstalaci, opozice Saturna na Neptuna opakující v další variantě
spojení vládců a obou znamení Vodnáře a Ryb. Harmonie vesmírného prostoru potřetí.
A konečně konjunkce Luna - Pluto v ve Střelci, opět pod vládou páru Jupiter - Neptun,
představující napojení na mohutné zdroje energetického pole lidstva. Energie, která do člověka
stoupá a spojuje jej neviditelnou nepřerušitelnou pupeční šňůrou jak s rodinou, tak s rodiči, ženou
matkou, kořeny, nesmírně obtížná pro vědomé zpracování, protože vyžaduje oboustranné
bezpodmínečné propojení pro volný průtok energie. Jinak hrozba manipulace, ovádání, moci,
destrukce psychiky. A mluvíme o osmnáctém století.
To všechno den za dnem celý život v Evropě druhé polovině osmnáctého století, v době prázdné
nádhery francouského dvora, dvorské etikety, korzetů a paruk, intrik a pletich hudebního světa v
Itálii i na vídeňském císařském dvoře, v době nevolnictví, epidemií, mizerné higieny a špíny pod
zlatem a brokátem. V době, která teprve objevila Uran a učila se jej vědomě používat, zatímco
Neptun i Pluto ještě spali v hlubokých temnotách.
Člověku, u kterého se přes Uran projevovala navenek jeho tvorba a pro kterého Uran představoval
způsob kontaktů s okolním světem ( viz Uran na DS a Sestupném uzlu, vrchol kvintilového
trojúhelníku) se muselo žít nesmírně těžce. Co mohl člověk s takovým potenciálem sdílet s
ostatními lidmi ? Co jim bylo společné ? Hry, zábavu, víno, hazard, tělo a jeho projevy samozřejmě.
Anální rozpustilé říkanky. Ženy pro potěšení a sex. Dům pátý v jeho nejjednodušší podobě. Ale
mohl s nimi jako rovný s rovným mluvit o své hudbě, která byla centrem a smyslem jeho života?
Kolik z toho množství lidí okolo něj mohlo být přátel, přátel ve smyslu rovnoprávného partnerství,
horizontálního pohledu z očí do očí? Byla manželka, od které se naštěstí rovnoprávnost
neočekávala, a která přes všechny výhrady svou úlohu ploditelky potomstva plnila svědomitě, ta
byla dům sedmý. Ale jinak ? V dětství v Londýně setkání a společná improvizace s J.CH. Bachem,
synem Johanna Sebastiana Bacha. Mozart prý nechtěl přestat hrát, i když to už může být součást
zlaté legendy, vytvářené otcem. V každém případě byl pro něj tento zážitek natolik silný, že ještě po
víc jak deseti letech v roce 1778 v Paříži byl Mozart ze setkání s Bachem šťastný. V dospělosti
Haydn, jeden z mála rovných. V dětství stařec v dítěti, o kterém mluvil například i Jung, v
dospělosti samota v davu.
Jak se musel cítit člověk, který žil s vědomím, že rozdílem tříd přesahuje své posluchače a
chlebodárce v jedné osobě, s vědomím, že tito lidé jej nemohou ocenit ani pochopit, ale přitom je na
nich existenčně závislý ? Pátý dům se touží zaskvít a stejně tak touží i po ocenění, ale jak mohli
Vídeňáci přijímat jeho hudbu? Příliš mnoho not, tento výrok císaře Josefa II je autentický, přitom
pozor, na rozdíl od způsobu, kterým byl Josef II vykreslen v Amadeovi, tento člověk rozhodně
nebyl žádný hlupák a byl na svou dobu velmi pokrokový. A co potom zbytek Vídně? Módní
doplněk k odpolední kávě, k novým šatům. V této souvislosti zcela jinak vyznívá tradovaný
Mozartův výrok: Mí Pražané mi rozumějí. Praha, tradičně signovaná 8. stupněm znamení Lva s
tradičně silnou Neptunskou symbolikou a Mozart, Slunce na 8. stupni Vodnáře v pátém domě, v
opozici na Neptuna ve Lvu. Mohli, si kupodivu skutečně mohli rozumět víc než jiní.
Jak dlouho mohl člověk jako Mozart vydržet žít v takové společnosti, než ho jeho vlastní vnitří
žár spálil na uhel, než vyčerpal všechnu sílu svých ledvin ? Zemřel v noci ze 4. na 5. prosince 1791,
padesátpět minut po půlnoci místního času ve Vídni. Podívejte se, jak odchází génius.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
26 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Září 2003 20:10:07
Myslím, že Marie Terezie (a pak její spolupanovník a později panovník Josef II.) patřila k nejosvícenější Habsburkům na trůně. Z duchovnosti Tibeta a Indie obyčejný Tibeťan a Ind nemá vůbec nic, mnohdy o té duchovnosti ani neví, vnímá jen barvité obřady (a často jen mele dokolečka modlitbičku Hare Kršna, Kršna, Kršna...) pokud vůbec k nim má přístup. Turnovský
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
27 odpověď odeslal(a) AM v Úterý 23.Září 2003 21:18:12
Paní Radmile:"Třeba to není úplně náhoda, že zrovna Mozart se tu vynořil v těchhle divnejch týdnech.".
Ano,myslím si,že to vůbec není náhoda.
Neb Pluto přichází na tentýž stupeň,na jakém je u Mozarta-"Lidé ,jimž leží na srdci budoucnost,musejí objevovat nový způsob života a zdravější prostředí."
Podle mne nám Mozart- tento "ostrov svobody" se svým Uranem a Neptunem,obrovskou kreativitou i hlubokým a přesto na zemi stojícím(Panna) procítěním skutečné "duchovnosti" Střelce-má mnoho a mnoho co říci.
P.S.
Doporučuji http://www.classicalarchives.com/mozart.html,kde naleznete skutečně dobře zahraného Mozarta(snad s vyjímkou petrohradského orchestru-ten je kupodivu slabší).
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
28 odpověď odeslal(a) AM v Úterý 23.Září 2003 21:39:06
P.S.
...a to i v astrologii.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
29 odpověď odeslal(a) radmila v Úterý 23.Září 2003 21:43:17
no vždyť jo. Tak si znovu pustím Formanova Amadea. Nebo půjdu konečně do divadla na Dona Giovanniho, zdecimovaní pelikáni naživo. Tak dobrou.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
30 odpověď odeslal(a) AM v Úterý 23.Září 2003 21:58:34
Hmm,přesto,že vodnářského Formana uznávám a Amadeus je dobře natočený film,ke skutečnému Mozartovi má hódně daleko!
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
31 odpověď odeslal(a) .... v Úterý 23.Září 2003 22:00:57
...nemá někdo data M.Formana.(?)
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
32 odpověď odeslal(a) řikal tudle Wolfi Salierimu: ve Středu 24.Září 2003 18:21:05
"Pane, kouká Vám kousíček přirození."
"Ne, to už je celé."
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
33 odpověď odeslal(a) a Salieri na to Wolfimu: ve Středu 24.Září 2003 20:55:49
"Internet je celosvětová síť k šíření drbů a pornografie".
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
34 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 24.Září 2003 21:01:06
rozlišume prosím mezi pornografií a obscenitou a hlavně si nenechme siť kontrolovat mocipány všemožných politických a náboženských zaměření. Turnovský
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
35 odpověď odeslal(a) Marylin Manson ve Čtvrtek 25.Září 2003 08:42:17
M'OBSCENE
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
36 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 25.Září 2003 08:47:05
Jaký je rozdíl mezi pornografií a obscenitou? (já to vážně nevím:-)
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
37 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 25.Září 2003 10:28:24
pornografie zobrazuje na chlup přesně, obscenita přitakává panujícímu stavu. Turnovský
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
38 odpověď odeslal(a) Arch Dandy ve Čtvrtek 25.Září 2003 11:40:03
my name is MARILYN
-
Re:
39 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 25.Září 2003 12:21:15
omlouvám se za další rozvádění jiného tématu, ale
rozumím tomu dobře? že pornografie prostě je a bude, být obscénní znamená objektivně s tím souhlasit? (jen na okraj- z p. zvracím nebo mám záchvat smíchu, podle momentální fyzické kondice.)
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
40 odpověď odeslal(a) Pytlik ve Čtvrtek 25.Září 2003 12:38:42
Klucí a holky, trochu života! Zkuste otevřít pusu, dát koutky co nejvíc od sebe a udělat chachacha! Dyž budete trochu trénovat, možná se to taky projeví i tady.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
41 odpověď odeslal(a) Pavlína ve Čtvrtek 25.Září 2003 14:04:07
Vy jste ale vtipnej člověk. Ale víte, že ono to bude fungovat?
Chce to tréning, to je jasný.
Víte co je docela legrační? Nosit na uších sluchátka a hudbu naplno puštěnou, když něco vyřizujete. Ten prodavač si myslí, že má taky sluchátka, protože na vás děsně řve.
Dneska jsem přijela na dovolenou po několika měsících do Prahy a hned si to zamířila k metru. Jestli už jezdí. No, musím pražany pochválit, mají zlatý ručičky. Jo a běžela jsem k vozu, a vzpomněla jsem si na Nea, jak si začíná věřit právě v metru , ale zavírali ty dveře, a já si věřila a chtěla tam skočit, ale rozhodovaly tisíciny sekund a tak jak jsem měla ty sluchátka, tak jsem dost hlasitě zřejmě zařvala "do ...", a jeden kluk se tak strašně snažil to zachránit ale řidič dal ruku na klakson a já už stihla jenom zamávat. Vám to třeba nepřijde legrační, ale my jsme se ještě stihli zasmát.
Jinak pražské metro je docela v pohodě co se týče ježdění na černo. Minulej rok jsem se v tom naučila slušně chodit. Ale je to až moc velký napětí, moc to nedoporučuju. Jednou se na mě valili dva pánové, že jako smůla. Já je upozornila, že je mi moc líto, ale že jsem si zapomněla lístek a že pokutu určitě platit nebudu, že je na to předem slušně upozorňuju a pak to byla legrace, protože to nechtěli pochopit a já začala ječet, že se na mě lepí, že jsou úchylní, jo češtinu si pořád ještě docela pamatuju, i tohle slovo, když chtěli volat police, utíkala jsem od schodů zpět a na lidi, co se dívali, jsem vyplázla jazyk, jako že to je legrace a zmizela jsem ve vagónu, oni mě nechali, protože bylo na nich vidět, že když jsem nejprve lidsky a slušně varovala, že mě berou. A u lidí jim to zvýšilo respekt, že práci vykonávají se vším důrazem a vážností.
Ale vaše pražské tramvaje, to je naprosto v pohodě. Minulý rok jsem když jsem to začala jen tak pro zajímavost trénovat, jsem v jednu chvíli pomyslela. No tak teď přijde. Ale pak jsem pár vtěřin se sebou smlouvala. Ne, dnes ne, radši ještě ne. Ale pak jsem si řekla, tréning je tréning, žádný smlouvání. No tak jsem se připravila /nemůžu prozrazovat přesný postup, to byste řekli že cizinci jsou neslušní k vašim českým pracujícím, a že sem zatahují nemorálku/, a za pár vteřin řekl: kontrola atd, a vyřídilo se to naprosto v pohodě. Já samozřejmě velice slušný a omluvný úsměv, on zachoval profesionální čest a zdvořilost, napomenutí, omluva, jen tak tiše mezi námi a pohoda v pokračování práce pro něj, pro mě v obdivování Prahy a jejich krás a dělných a pracovitých lidí.
Pavlína
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
42 odpověď odeslal(a) filozof ve Čtvrtek 25.Září 2003 18:02:16
Evropa konce 18. stol. ale procházela ohromnou změnou. Změnou v myšlení, osvícenství, víra v rozum, zavržení tradice jako středověkého tmářství. Rozum jako nástroj a projev probouzejícího se já v člověku. Muselo to být tak silné, že se to projevilo i ve společnosti. Spojené státy vyhlásily nezávislost, Francie republiku a my jsme alespoň začali objevovat svoje národní vědomí. I v tom žil Mozart a v jistém smyslu to zosobňoval.
Východ v té době ještě v poklidném polospánku za sebou vláčel železnou kouli tisícileté tradice.
Trénovat smích mi přijde stejně absurdní jako trénovat sraní:-)
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
43 odpověď odeslal(a) Jiří ve Čtvrtek 25.Září 2003 19:51:00
Milý filozofe, to, že Vám připadá něco absurdní, ještě neznamená, že to není správné a účinné.
Stav duše má vazbu na fyzické tělo - je nám smutno, tak pláčem, je nám veselo, tak se smějem. Kupodivu tato vazba jest obousměrná a je docela snadné si trénováním úsměvu navodit dobrou náladu.
Ostatně vyzkoušejte si to sám.
Přeju krásný den
Jiří
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
44 odpověď odeslal(a) baudy v Pátek 26.Září 2003 00:08:29
http://www.astrolab.cz
Chtít poznat do důsledků Mozartova génia je nesmysl. AM to nechápe, to je v pořádku. Vanda asi taky ne. To je horší. Když pan Turnovský píše, že Mozartova genialita je vidět z konjunkce Luna-Pluto, Urana a opozice Slunce-Neptun, neví co píše.
Nesmysl je vidět v horoskopu genialitu, když tam nemůže být vidět. Máme problém z horoskopu rozpoznat charakter. Vy humanističtí teprv. A vy si tu napálíte ... genialita je vidět tady a tady. Vsaďte se, že se na planetě v rozmezí deseti minut narodilo dvacet dalších lidí a nikdo z nich se jak známo etc.
Pokud jste horoskopů vyložili dost, viděli jste takové, jejich nositelé měli podávat geniální výsledky a ono jaksi nic.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
45 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 26.Září 2003 09:40:34
Napsal jste Baudy toto:
"Nesmysl je vidět v horoskopu genialitu, když tam nemůže být vidět. Máme problém z horoskopu rozpoznat charakter. Vy humanističtí teprv. A vy si tu napálíte ... genialita je vidět tady a tady. Vsaďte se, že se na planetě v rozmezí deseti minut narodilo dvacet dalších lidí a nikdo z nich se jak známo etc"
a/ V první řadě víme o koho se jedná, je to WAM a je zřejmě geniální, proto si můžeme dovolit hledat, kde je ta genialita naznačena, když odhlédneme od toho, že každý je potenciálně geniální. A pro nás to jsou zejména Uran,Neptun, Pluto, planety a jejich vztahy - aspekty, které představují nový impulz většího celku a rozvoj tohoto nového impulzu
b/ nejen 20 lidí, ale pravděpodobně i hromada myší a to dokonce v domě kde se narodil WAM a jaksi pověsti génia nedosáhli/y. Ony jsou totiž potřeba i vnější podmínky pro rozvoj geniality. I malý genius se totiž musí učit a rozvíjet svůj potenciál.
c/ k tomu usuzování na charakteru se nebudu vyjadřovat do té doby dokud, Baudy, nesdělíte, co tím myslíte. Už jsem se mnohokrát přesvědčil, že nemáme stejný pojmový aparát. Pokud tím myslíte, že z horoskopu poznáte to zda je někdo dobrý nebo zlý, morální nebo nemorální, jak jste kdysi prohlásil v jedné restauraci, tak s tím, že to je možné, rozhodně nesouhlasím. Turnovský
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
46 odpověď odeslal(a) AM v Pátek 26.Září 2003 12:08:39
Já si myslím,že tradiční astrologové by se vůbec do rozboru lidí s transpersonály neměli pouštět.Nerozumí jim(těm lidem)ani nerozumí transpersonálům.Z génia by jim vyšel šosák či něco podobně ušušňaného.Potěším pana Baudyho - mě se zase velmi špatně dělají radixy takových trošku "ušušňaných" lidí, nemám se tam kde o co opřít.
Jinak nechápu jak tu genialitu neuvidět-při transpersonálech u os a návaznosti na osobní planety a když zvážíme ty osobní planety atd.
Pak taky-pokud by měl pan Baudy znalosti o transpersonálech jaké má každý absolvent kurzu Hata a používal i kvintily, decily atd.,doběžnost rozběžnost- pak by se určitě nemohl zeptat jak to tam uvidět ale musel by se podobně jako já zeptat jak je možné to neuvidět.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
47 odpověď odeslal(a) ... v Pátek 26.Září 2003 12:12:39
Rozmezí 10 minut-dobrá, ale kde budou osy.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
48 odpověď odeslal(a) AM v Pátek 26.Září 2003 14:29:24
Ty osy jsou myšleny k tomu jak pan Baudy píše-"20 lidí na planetě".
Jinak dříve se tolik lidí v jednom městě nerodilo během 10 minut, dnes je to tedy jiné ale pak bych se klonila k tomu,že záleží jak jednotlivé planety zvládli rodiče a vůbec rod před jedincem.Myslím si,že dítě pak navazuje např. na Saturna svého otce atd.a že tedy záleží na jakou míru naplněnosti jednotlivých planet se ta která rodová linie dostala.Tady bysme se přiblížili "učení" pana ing.Rastokina-osobně si myslím, že na tom určitě něco je.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
49 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pátek 26.Září 2003 17:20:05
Milá AM:
Když jste napsala: Já si myslím,že tradiční astrologové by se vůbec do rozboru lidí s transpersonály neměli pouštět.Nerozumí jim(těm lidem)ani nerozumí transpersonálům.Z génia by jim vyšel šosák či něco podobně ušušňaného.Potěším pana Baudyho - mě se zase velmi špatně dělají radixy takových trošku "ušušňaných" lidí, nemám se tam kde o co opřít..
...bylo by možná dobré, kdybyste si uvědomila, že Tonda Baudyš má Slunce v kon. s Neptunem a sextilu na Pluta, Uran na AS. To jen tak naokraj, až zas budete mít pocit, že na něco máte patent.
Jinak Tondovi:
To máš těžké. Já žiju roky vedle člověka, který má konjunkci Luna - Pluto na IC. Takže vím velmi přesně, o čem mluvím. A taky jsem byla jeden letní večer v dolině ve Vysokých Tatrách, bylo to při západu Slunce dne 30.7.2001, v 19:10 SEČ poblíž Štrbského Plesa. A ten vjem byl nejen silně prostorový, to byl Vesmír v pohybu, byl to zvuk, znělo to jak Bachova fuga.
Stejně tak jako nemůžeš vynechat při sestavování horoskopu prostředí a dobu, ve které člověk žil, ani úroveň daného člověka.
Zdravím, Vanda
PS: Před časem jsem četla článek, nevím už bohužel kde to bylo, že vědci na univerzitě ve Spojených státech nechali před testy IQ pokusné osoby poslouchat hudbu. Skupina, která poslouchala Mozarta, vykazovala na dobu asi patnácti minut silné zlepšení v testech zaměřených na prostorovou představivost.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
50 odpověď odeslal(a) .... v Pátek 26.Září 2003 17:56:43
Co se pana Baudyho týče-o jeho konstelacích vím velmi dobře, nakonec člověk je nemusí ani znát,vycítí je z něj-možná právě proto mi tak zlobí jakási strnulost jeho Saturna-připadá mi,že jej brzdí v rozletu právě těch transpersonálů.
Nemusíte mi říkat o jeho dobrých vlastnostech-vím o nich moc dobře.
Když se trochu zlobíte,že do něj svým způsobem "ryju" tak mi ale řekněte proč ten Mozart.Moc dobře tam vidím ta zamyšlení,ty pohyby přemýšlení atd.a nemusíte věřit ale dokážu je ocenit-ale tak mi řekněte proč K SAKRU pak vyleze Mozart tak jak vylez.To mám říct-ano líp už to od něj nešlo(jako v podstatě řekli všichni jeho přátelé-to je jako by víc od něj už ani neočekávali což je v konečném důsledku mnohem horší než moje rýpnutí-takže asi tak).
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
51 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 29.Září 2003 11:23:12
Existuje v současnosti nějaká dostupná a solidní biografie WAM?
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
52 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pondělí 29.Září 2003 12:02:36
O Mozartovi jsou popsané tuny papíru. Slušná a velmi podrobně datovaná je biografie Amadeus - Život Mozartův od Claudia Casiniho (místy dokonce s hodinami!),vydala Academia v roce 1995, v češtině spíš pro děti vyšla knížka Sbohem, můj krásný plameni od Zdeňka Mahlera, která je sporná faktograficky, ale jsou v ní uveřejněny portréty a dopisy, na které se odkazuje Casiny.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
53 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 29.Září 2003 12:08:05
Tak toho Casiniho beru, Mahler je pohádkář. Turnovský
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
54 odpověď odeslal(a) AM v Pondělí 29.Září 2003 12:17:38
Po internetu se dá nasbírat plno faktů ale zabere to dost času a těch míst kde jsou informace opravdu dobré je pochopitelně co nejmíň.A pochopitelně, že z posledních-nejzajímavějších(co se zrání týče)let se nedochovala fakta skoro žádná.
Zajímavé též je,že zřejmě nikdo ještě jeho radix neudělal(aspoň já jsem přes veškerou snahu nějaký najít,žádný nenalezla-kde a jak našla Katka ten spíše podprůměrný by mě zajímalo).
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
55 odpověď odeslal(a) ..... v Pondělí 29.Září 2003 12:22:54
A že by si tedy pořádný výklad zasloužil!!!
Přimlouvám se za ten nejlepší možný!!(=rovnající se těm některým skladbám).
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
56 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pondělí 29.Září 2003 13:15:17
V Casinim je někdy problém k datu určit rok a největší potíží jsou ty časy, protože Mozart skutečně neposeděl.
Mahler - no však to taky vydal Albatros.
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
57 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pondělí 29.Září 2003 14:24:10
....A pochopitelně, že z posledních-nejzajímavějších(co se zrání týče)let se nedochovala fakta skoro žádná....
No to snad nemyslíte vážně, vážená a milá AM!
-
Re: Wolfgang Amadeus Mozart
58 odpověď odeslal(a) AM v Pondělí 29.Září 2003 16:10:33
Paní Milošová,hledala jsem ve svém počítači onu tuším americkou stránku,kde si stěžovali právě na ten nedostatek informací,vyhodnocovali, která kniha o WAM je nejzdařilejší,uváděli, které chyby se z dřívějších biografií podařilo dohledat(např.ono zadání Requiem)a tak podobně.Pochopitelně, že když bych jí potřebovala,zákonitě jsem jí nenašla.
Jinak obávám se, že nejpravdivějším výrokem o tom jak poznat osobnost WAM,byl ten výrok jenž zněl ve smyslu,že osobnosti přesahující rozměr své doby(nebo tedy géniové)jsou přes svou družnost a přátelskost vlastně(nedobrovolně) autističtí-svojí pravou osobnost tak mohou projevit v podstatě jen ve své tvorbě.Myslím, že něco takového jste uvedla i Vy-s kým si mohl tenhle geniální Vodnář skutečně volně a rovnocenně vyměňovat své myšlenky a city(v 18.století).
Snad jen u těch zednářů(doufám pevně)našel něco tomu se blížícího.
Takže je pravdou, že jsem žádnou hodnotnou biografii nečetla,ale nedělám si moc iluzí,že by mi o jeho osobnosti řekla o mnoho víc než vím teď - asi nejvýstižněji tu hudbu(také symboly)vystihují ty symboly v radixu.
(Proto mi také vzhledem k té hudbě ten výklad tak "vytočil").
příklady/Novotný