<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
Další
-
TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
1205 otázku odeslal(a) Turnovský v Sobotu 10.Srpna 2002 11:54:48
milá lajko, začneme nejprve od nejbližší konjunkce těchto planet před narozením a působením rabiho Ješuy z Nazareta (známého jako Ježíš Kristus)
Neptun konj. Pluto: -83 až -82, 18°a 17°Býka
Uran konj. Neptun: -61 až -60, 6°a 5°Raka
Uran konj. Pluto: -69 až 68, 2°a 1°Blíženců
Vyšší stupeň zvěrokruhu se vztahuje k 1. konjunkci, nižší ke 3. konjunkci.
Turnovský
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Sobotu 10.Srpna 2002 13:25:09
tady je, lajko, druhý příspěvek. Osmidílný cyklus mezi Uranem, Neptunem a Plutonem arci v heliocentrických souřadnicích, protože tu hromadu údajů v geocentrických by nikdo nezvládl. Věrni rudhyarově pohledu začínáme doběžným oktilem 315°(zasetí semene) před konjunkcí, údaje jsou v astronomickém způsobu počítání času, tedy s rookem 0, v našem pojetí ostatně na nějakém měsíci nesejde, nehledáme přesné časy událostí, ale ducha doby a stav kolektivního vědomí:
Neptun/Pluto:
315°: -118
0°: -83
45°: -40, +24, +29
90°: 90
Uran/Neptun:
315°: -83
0°: -61
45°: -43
90°: -22
135°: +3
180°: 24
225°: 42
270°: 64
315°: 89
Uran/Pluto
315°: -83
0°: -68
45°: -55
90°: -42
135°: -26
180°: -2
225°: +24
270°: 41
315°: 57
0°: 74
Jak je vidět, důležité období začíná kolem roku -83 (konj Ne/Pl, doběžné oktily Ur/NE,Pl
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
2 odpověď odeslal(a) lajka v Sobotu 10.Srpna 2002 18:54:56
Vážený pane Turnovský, jsem Vám vděčná za vyslyšení proseb mého 12.domu v zemském znamení po konkrétnějších příkladech.Uvažuji, že při vašich znalostech, to nebude okrádání Vás o čas,to bych nechtěla, a že by to mohlo být k užitku i ostatním.Já se svými začátečnickými znalostmi bych chápala con NepPlu jako obnovení a očištění mýtů,ideí,obnovení, očištění pohledu na svět nebo rozplývání Pluta?Nebo obojí?Další bude až za 500let-tedy na cca 500let.Na Býku-to už je pro mne těžší.Všimla bych si, že Býk je protilehlý Štíru, tedy Plutu, takže by tato con měla být důležitější než zřejmě v jiném znamení.Býk je materialistický,zemský, je protilehlý Štíra, dle mne se mimo jiné týká i potomstva, nebo chcete-li přesunů a míšení národů(a ideí?).Stupeň SaSy, tak to už nevím vůbec.A to je mě z těch 3 con tahle ještě nejsrozumitelnější.To je také proč jsem chtěla toho Krista-protože si myslím, že pokud mají tyto cykly souvislost s osobními planetami nebo hroty,vloží se pak potenciál té doby do jedince, který jej pak representuje nebo uvádí v pohyb(se správností tohoto názoru si nejsem moc jistá).
P.S. často je teď přístup na stránku omezen,to je kvůli J.S. nebo vypadává?
P.S.2 Co se stalo kolem roku -83, to se svým historickým poloanalfabetismem nevím vůbec.
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
3 odpověď odeslal(a) anonym v Sobotu 10.Srpna 2002 19:00:14
Jen okrajově k otázce.
Jeden postřeh z fóra a to dík pí Axmanové(myslím to opravdu!!laskavě), jak s dobrým úmyslem a v dobré víře přetlumočila teorii p.T.Tak nějak bych si představila, že byl tlumočen Kristus těmi kdo popisovali jeho učení-učedníky, nevlastním bratrem atd.A pak jeden z nejlepších astrologických postřehů na fóru(je to "bohužel" postřeh J.S.)vidí co vidět MŮZE.Jak by tlumočili to určité geniální vizionářství Vodnáře a Ryb(byl-li by Vodnář+Ryby)nebo tedy i jiné znamení..Asi nějak tak podobně, ne?To by mě pak vysvětlovalo, proč se nemůžu dobrat toho co chtěl říci. (P.S.Kdyby se p.T podíval na SaSy a SaSy lunační nativity toho hypotetického horoskopu, pochopil by proč to se mnou tak zacloumalo-to na svou omluvu).
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Sobotu 10.Srpna 2002 20:33:15
Býk není o nic materialističtější než jiná znamení, zapomeňme už na tu duchovědnými/duchařskými individuy zavedenou spekulativní dichotomii materialismus spiritualismus (mnohdy spíš spiritismus). Nehodlám ztrácet ani minutu tím, že bych se zabýval nějakým hypotetickým horoskopem. Kam jsem ochoten dojít jsou astronomicko-astrologická nezpochybnitelná data vztahů mezi planetami od Jupitera výše. Turnovský
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Sobotu 10.Srpna 2002 23:50:57
konjunkce Neptuna s Plutem
-575/4
-82/3
411/12
905
1398/9
1891/92
nejdůležitější je jak se zdá ta z let -575/4, což je období i společenskými vědci považované za osové, kdy se po celém světě začínají vynořovat z bezejmenného davu první individuality v našem slova smyslu: filosofové, proroci, zákonodárci, politici. Navíc tam tehdy v té době byla i konjunkce těchto dvou s Uranem vprostřed Býka - zrození individuality. Následující konjunkce tohle téma dál rozvíjejí (viz bod transformace-polsední lekce 1. ročníku Základního kurzu.
Co se stalo v roce -83 není tak důležité jako celá ta léta do následující konjunkce. Mrkněte do dějepisných příruček. Třeba i do té blbé Kroniky lidstva
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
6 odpověď odeslal(a) Axmannová v Neděli 11.Srpna 2002 00:48:52
167 163 před n.l. Židé povstávají proti okupační moci, počátek boje za čistotu judaistické víry
146 Římané srovnávají Kartágo se zemí, 50tis.-500tis. lidí prodáno do otroctví
140 Židé zakládají (makkabejské) království, Šimon vládce a velekněz
136-132 nepokoje v římské říši způsobené vzpourami otroků
133 lidový tribun Tiberius Gracchus usiluje o pozemkovou reformu (používá lid - nepokoje), neúspěch
125 astronom Hipparchos z Nikén - astroláb, precese, efemeridy..
123 Gaius Gracchus opakuje pokus svého bratra o pozemkovou reformu, neúspěch. Nobilita proti, lid souhlasí.
91-89 Itálie z právního hlediska jednotným státem
91-82 spojenecká a občanská válka v Řimě
73 nar. Herodes
73-71 Spartakovo povstání
70 15.10. nar. Vergilius
64 nar.Strabon - zeměpisec
63 židovské makkabejské království dobyto Římany
60 římský triumvirát: Caesar, Crassus a Pompeius
59 nar. Livius Titus, autor 142sv. dějin Říma
59 Caesarův agrární zákon ve prospěch vojenských vysloužilců a rodin s více dětmi
58-51 Caesar dobývá Galii až k Rýnu
57 Řím kvete a bohatne
49 1.1. Rozkol mezi senátem a Caesarem, počátek občanské války v Římě
49 7.1. senát rozdává plné moci k ochraně republiky
49 10.1. Caesar překračuje Rubikon
46 Caesar zavádí juliánský kalendář
45 Caesar samovládcem
44 15.3. Caesar zavražděn
44 20.3. občanská válka
43 říjen konec římské říše - druhý triumvirát
43 7.12. Cicero zavražděn
37 Herodes králem Judeje
27 14.-16.1. Augustus císařem
19 21.9. Vergilius umírá
4 n.l. Herodes umírá (nar.73)
6 Judea pod římskou správu
26 Pilát prokurátorem
30 7.4.-3.4.33 ukřižování Ježíše
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
7 odpověď odeslal(a) lajka v Neděli 11.Srpna 2002 12:23:41
Ach ten přísný Saturn na té precizní a realistické Panně v domě dvanáctém.(Kdo jiný než Panna by ale zvládl tu dřinu).Hypotézy tedy nebudou- i tak se hodně dozvím -souhlasím.
Ten krásný výrok o sabbatu(velmi hezky "vypíchnutý") by ale jasně ukazoval na Vodnáře, to je přece typická námitka Vodnáře proti už strnulému Saturnu.
Hraje v té konjukci cca -500 s Uranem roli i Býk?Mě totiž je zrovna tenhle mundánně 2+8 dům nejhůře srozumitelný.Mohla bych poprosit i pí Axmanovou(nespěchá to-až bude mít čas a klid) i o výklad jak jej vykládá karmická astrologie?Omlouvám se za další přidělání práce-jiná znamení i domy opravdu nebudu chtít.
Moc děkuji za tu práci s vyjetím údajů - i p.T i pí Axmanové.
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
8 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 11.Srpna 2002 12:53:59
Vždyť jsme mluvili o reformě judaismu, proto ten Uran přítomný u JU/SA -6.
Z těch událostí mi připadá nosné to co se skrývá pod sjednocenou Italií je postupné udělení římského občanství všem spojencům (nejprve věrným, pak i těm vzbouřeným) předzvěst nejprve judaistického posvátného společenství 12 kmenů a pak křesťanského, že všichni lidé jsou bratry a sestrami, dětmi jednoho boha. Turnovský
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
9 odpověď odeslal(a) Axmannová v Neděli 11.Srpna 2002 13:13:51
Nejsem karmický astrolog, tak žádný takový výklad ode mne nebude. S daty jsem to taky moc netrefila a zapomněla je seřadit. Ne vždycky se zelení, i když se nelení a tak podobně. LA
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
10 odpověď odeslal(a) lajka v Neděli 11.Srpna 2002 15:02:09
Děkuji za zhutnělý výklad,z kterého na mne juknul i ten Býk i ten můj zárodek "Věku Vodnáře".
-
Re: TRANSPERSONÁLNÍ PLANETY A VZNIK KŘESŤANSTVÍ
11 odpověď odeslal(a) lajka v Pondělí 12.Srpna 2002 10:32:16
Někdy bych se měla taky na věci "vykašlat" abych neskončila "blaze" přibita na kůl(kříž) nebo "sežrána za živa".
Vem to čert-pozorováno z Marsu-domnívám se, že by Země měla právě charakteristiku Býka - takže inovace by měla být zvláště důkladně promyšlena.
-
Ježíšek
1904 otázku odeslal(a) Roman v Úterý 23.Prosince 2003 18:11:17
Prosím o poskytnutí nativity "Ježíška" - pokud jí někdo má.Roman
-
Re: Ježíšek
1 odpověď odeslal(a) Sokrates v Úterý 23.Prosince 2003 18:17:32
http://www.volny.cz/astrolot2/zajimavo/52kristus.html
Ovšem názory se různí...
-
Re: Ježíšek
2 odpověď odeslal(a) Roman v Úterý 23.Prosince 2003 18:40:26
Děkuji za rychlou odpověď, ale potřeboval bych přímo zpracovanou nativitu ( graficky ). Můj program nezna efemeridy pro tuto dobu. Třeba v Johanesu, ale nevím zda i ten to zvládne.Roman
-
Re: Ježíšek
3 odpověď odeslal(a) Po různu v Úterý 23.Prosince 2003 18:42:33
Nejspíše se narodil v roce -6 nebo -7 před naším letopočtem a to pravděpodobně ve znamení Kozoroha či Vodnáře.Krásný trigon Neptuna ze Štíra na konjunkci Jupiter Saturn(případně i Uran) a ta v opozici na Pluta v Panně.(Šlo by dokonce i celé stélium včetně SL,Ve,Me pokud bychom netrvali na přesné konjunkci,zato by mezi Jup a Sat byl Uran.)
Hezký radix.
-
Re: Ježíšek
4 odpověď odeslal(a) ....... v Úterý 23.Prosince 2003 18:46:35
Johannes to zvládne až na Pluta.V té době (kdy Johannes vznikl)nebyly ještě upřesněny oběhy Pluta tak daleko dozadu,takže Pluta si pak musíte opravit.
-
Re: Ježíšek
5 odpověď odeslal(a) Roman v Úterý 23.Prosince 2003 18:53:38
Johanese nevlastním, můžu poprosit o obrázek?
Roman
-
Re: Ježíšek
6 odpověď odeslal(a) Anonymous v Úterý 23.Prosince 2003 19:09:44
-
Re: Ježíšek
7 odpověď odeslal(a) Anonymous v Úterý 23.Prosince 2003 19:10:49
-
Re: Ježíšek
8 odpověď odeslal(a) ......... v Úterý 23.Prosince 2003 19:17:08
Ježiši,omluva-nechápu jak se to stalo(s těmi obrázky).
Ten první je od Keplera z knihy ing.Baudyše a ten druhý je poněkud kontroverzní ale zase se líbí mě.
U obou si musíte posunout Pluta někam na 12 stupeň Panny.
Za ty obrázky se moc a moc omlouvám, opravdu nechápu co a jak se to mohlo stát.
-
Re: Ježíšek
9 odpověď odeslal(a) Roman v Úterý 23.Prosince 2003 19:19:37
Třeba je to milá náhoda.
Díky moc, uvítal bych i nějaké názory, ať máme o čem přemýšlet v době už hodně předvánoční.
Roman
-
Re: Ježíšek
10 odpověď odeslal(a) Jarmila v Úterý 23.Prosince 2003 19:20:37
Mně se tedy ten druhý taky líbí, to shvězdění je nádherné.
-
Re: Ježíšek
11 odpověď odeslal(a) ......... v Úterý 23.Prosince 2003 19:36:56
Krom Kozoroha a Vodnáře dávají Slunce nejvíce do Ryb,ostatně Kepler jej má také v Rybách.Docela hezký radix má také pan Tomáš na Mystika a astrologie(v sekci horoskopy)s datem 24.10.-6 ale neodvažuji se už kolečko sem přetáhnout.Snad sem ten obrázek hodí někdo jiný.
-
Re: Ježíšek
12 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Prosince 2003 21:00:03
Všechny nativity rabbiho Ješuy z Nazareta známého pod jménem Ježíš Kristus, jsou zcela hypotetické a proto zcela bezcenné a zavádějící, je to vpodstatě MODLOSLUŽEBNÝ shit. Existuje několik celkově fundovaných textů, které se tímto tématem zabývají, jejich autoři se však neodvažují určit jakékoli přesné datum narození tohoto existenciálního filosofa. Turnovský
-
Re: Ježíšek
13 odpověď odeslal(a) ....... v Úterý 23.Prosince 2003 21:35:12
Nicméně na tom,že to bylo zřejmě roku -7 nebo -6 se již většinou shodují,tedy i na tom,že půjde o konjunkci Jupiter Saturn(a to v trigonu na Neptun ze Štíra a v opozici na Pluta,přičemž Uran dlí v Rybách).Tolik by se snad říci mohlo.Že pravděpodobně,či nejpravděpodobněji.
-
Re: Ježíšek
14 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Prosince 2003 21:54:53
Ano, jedno z mála, na čem se většina badatelů shoduje je evidence toho, že tzv. hvězda Betlémská je konjunkce Jupitera se Saturnem ve znamení Ryb, ale co je také zajímavější: byl tam poblíž i Uran, planeta vyrážení na nové cesty. V Johannesovi jsem vyhledal konjunkce mezi Jupiterm, Saturnem a Uranem. Datace je historická, tedy bez roku 0
Geocentrické souřadnice, poloha ve znameních, zodiak tropický
Predikce úhlu 0.00 mezi planetami Jupiter, Saturn a Uran v geocentr. délce
Saturn: Uran:
znamení znamení
Světový čas [st m s] [st m s]
5. 2. -8 00:31:43 Vod 27 6 21 Vod 27 6 21
Jupiter: Uran:
znamení znamení
Světový čas [st m s] [st m s]
27. 2. -7 00:30:16 Ryb 2 5 54 Ryb 2 5 54
Jupiter: Saturn:
znamení znamení
Světový čas [st m s] [st m s]
29. 5. -7 09:02:05 Ryb 20 55 53 Ryb 20 55 53
1.10. -7 06:29:53 Ryb 17 24 49 Ryb 17 24 49
5.12. -7 14:24:17 Ryb 15 33 43 Ryb 15 33 43
-
Re: Ježíšek
15 odpověď odeslal(a) .... v Úterý 23.Prosince 2003 22:21:27
Odvolám se na velkého Keplera,který nepovažoval za ztrátu času ani za modloslužebnost zabývat se tímto hypotetickým radixem.
Obě ty data konjunkce Urana jsou moc pěkný a zajímavý.
Mám dotaz zda se nepletu, když mi i tam vychází AS ve Střelci(?)
To by existencionálnímu filosofovi docela slušelo,navíc Merkur Jupiter(Neptun)by disponoval i osou MC IC.
Navíc vlastně opozice Pluto Saturn(příp i Jupiter)
a Uran s Vodnářem jež tomu dodává i buřičství,reformu - no mě by to dost sedělo.I ten Pluto(transformace) u MC ať už z 9. nebo 10. domu.
Možná by se nemuselo tak trvat na přesné konjunkci,ty stélia to stejně spojují.
(Moc modloslužebně tedy tyhle radixy nevypadají,spíše naopak).
-
Re: Ježíšek
16 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Prosince 2003 22:24:04
modloslužebným může být vztah k těm horoskopům. Ostatně doporučuji ke studiu knihy Claudea Tresmontanta (editora velkého teilharda de Chardin) Výklad učení rabbiho Ješuy z Nazareta, resp. Hebrejský Kristus obě jsou k dosažení v češtině. PT
-
Re: Ježíšek
17 odpověď odeslal(a) ...... v Úterý 23.Prosince 2003 22:33:28
Omluva za češtinu-má být existenciální.
-
Re: Ježíšek
18 odpověď odeslal(a) Jarmila v Úterý 23.Prosince 2003 22:37:24
A co když Ježíš nebyl konkrétní osobou, ale pouze symbolem, archetypem, nosič určité energie - informace...
Konkrétní osobu z něj mohla vytvořit až náboženství, která mu také "darovala" lidské vlastnosti ( trestající, odpouštějící, hněvající se...), protože se jí to třeba hodilo a podporovalo to tak její dogmata, materialistický a vlastnický přístup k duchovnu a podobně.
-
Re: Ježíšek
19 odpověď odeslal(a) Anonymous v Úterý 23.Prosince 2003 22:49:27
Že si církev velice přičinlivě předělala tento symbol tak aby jí vyhovoval není pochyb.
Ale Ježíš byl konkrétní osobou-i na tom se většina shoduje.
Zajímavé ovšem je turínské plátno.
-
Re: Ježíšek
20 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Prosince 2003 22:51:11
nemohu souhlasit se slovním spojením "pouze symbolické, pouze archetypální". Vše co je duchovní je i tělesné. Žádný rozpor mezi duchovním a hmotným neexistuje. Spolu s jazykem výnosů ekumenických koncilů neříkám, že kdo v věří v rozpor mezi duchovním a tělesným, je proklet, jak si někteří modloslužebníci a reinkarnáti chybně překládají, ale říkám: nepatří k celistvosti.
-
Re: Ježíšek
21 odpověď odeslal(a) Jarmila v Úterý 23.Prosince 2003 22:57:02
Nemusel to být konkrétní člověk, ale například prožitek, emoce, myšlenka, poznání náhoda...cokoliv jiného, co má "hmatatelný",ale ne hmotný charakter a to spustilo další věci - prožitky, rituály a podobně.
-
Re: Ježíšek
22 odpověď odeslal(a) Anonymous v Úterý 23.Prosince 2003 23:06:28
No já myslím,že ho zcela ale zcela konkrétně ukřižovali,tím si můžete být zcela ale zcela jista.
-
Re: Ježíšek
23 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Prosince 2003 23:36:40
V logice racionalistických důkazů existence b_ží, kde existence vesmíru je důkazem jeho stvořitele, a lá jsou-li hodiny musí být i hodinář, můžem směle a bez zarděněk tvrdit, že existence křesťanství dokazuje existenci jeho stvořitele židovského rabbiho Ješuy z Nazareta, vulgo Ježíše Krista.
-
Re: Ježíšek
24 odpověď odeslal(a) Martin Badžič ve Středu 24.Prosince 2003 09:23:46
To Anonym: Co se turínského plátna týče, tak bych řekl, že jde o povedenej podvrch.
-
Re: Ježíšek
25 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 24.Prosince 2003 10:22:26
Pane Badžič,vzácně Vám nedám tentokrát za pravdu.Byl i velice seriozní pořad v TV o zkoumání(posledním,nedávném)a i co se lze porůznu dočíst-je to opravdu zajímavý fenomén, který nelze odbýt.
Vědci jej také prozatím vůbec neodbyli,spíše naopak.
-
Re: Ježíšek
26 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 24.Prosince 2003 10:41:29
Postřehy k Turínskému plátnu
Turínské plátno, do kterého měla být zabalena Kristova mrtvola, je vědeckou hádankou. Je to unikátní exemplář, který ani dnes by nebylo možno replikovat. Nejpravděpodobnější vznik je totiž fotografický, nějakým druhem intenzivního záření. Historicky neexistuje civilizace, která by byla schopna něco takového vytvořit. Chybí i motivace k vytvoření díla, které napodobuje všechny anatomické detaily mrtvoly a historická fakta, která byla celý středověk zapomenuta a považována za nedůležitá. Turínské plátno je jen kamínek v naší úvaze: Jestliže vzkříšení by mělo spočívat v překlopení do jiného kvantově stabilnějšího stavu, nebylo by divu, kdyby tento přechod provázelo intenzivní záření. Stejně jako učedníci na hoře Tábor svědčili, že Kristovo roucho nápadně zbělelo, když hovořil s dávno mrtvými proroky (Lk 9, 29 "nabyla jeho tvář nového vzhledu a jeho roucho bělostně zářilo").
Stejně záhadnou jako samotná relikvie je i její historie. V Evropě lze její stopy sledovat v pramenech až do poloviny 14. století, kdy se objevuje ve Francii. V roce 1453 se dostala do majetku vévody Ludvíka Savojského a od roku 1694 je chována v dynamicky ztvárněném barokním chrámu SS. Sudario od architekta Guarino Guariniho. S jistou pravděpodobností se dá Turínské plátno ztotožnit s Mandyllonem, který zmizel z Konstantinopole po jejím vyplenění křižáky v roce 1204. Podle legend Mandyllon (plátno, do kterého prý Kristus otiskl svoji tvář) zázračně uzdravil Abgara, krále z Edessy (jihovýchodní Turecko), který trpěl malomocenstvím. O Mandyllonu v Edesse se ale v historických pramenech nehovoří dříve než v 6. století. Do metropole byzantské říše, Konstantinopole, ji přivezl roku 944 císař Konstantin VII Porfyrogenetos.
Markantní je, že středověcí umělci umisťovali hřeby do Kristových dlaní místo do zápěstí do dlaní a nevěděli, že trnová koruna nevypadala jako koruna, ale spíše jako helma. V případě Turínského plátna je to ale jinak. Zde jsou naprosto bezchybně zachyceny všechny podrobnosti spojené s tímto, ve starověku nejpotupnějším, způsobem smrti. Nejenže hřeby jsou vedeny zápěstím a koruna má tvar přilby, ale i způsob bičování, kterému byl Ježíš vystaven, je naprosto realisticky zachycen v krvavých stopách na jeho zádech. Pro pravost pohřebního plátna hovoří i jiné detaily: otisk mince přiložené na oko mrtvého svědčí o znalosti antické tradice ve středověku dávno zapomenuté; plátno obsahuje i řadu pylů rostlin, které rostou v Palestině, ale ne v Evropě.
-
Re: Ježíšek
27 odpověď odeslal(a) Martin Badžič ve Středu 24.Prosince 2003 11:13:47
Abych řekl pravdu nemám úplně vyhraněný názor. Je zde skutečně hodně zajímavých okolností. Za argumenty pro považuji záležitosti s umístěním hřebů adt. proti je C14, ale to je sporná metoda. Zaslechl jsem i názory, že šlo o dílo rouhavé. Takže poopravuji své tvrzení. Turínské plátno je velice sporná záležitost, kterou provází zajímavé myšlenkové konstrukty. Pokud by jste měl nějaký odkaz na zajímavý pramen, tak jej uvítám. S pozdravem M.B.
-
Re: Ježíšek
28 odpověď odeslal(a) M.B. ve Středu 24.Prosince 2003 11:35:51
V jednom dokumentu jsem zaslechl teorii, která dávala toto plátno do souvislosti s Da Vincim.
-
Re: Ježíšek
29 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 24.Prosince 2003 12:33:21
Jestliže se vědělo(a to asi ano,když to píší),že toto plátno je v držení Ludvíka Savojského od roku 1453 a Leonardo se narodil 1452,pak zákonitě nemohl toto plátno vytvořit(ostatně myslím, že ani tento génius by toto nesvedl).Mohlo jít o vytvoření kopie na zakázku,s tím by šlo souhlasit. Ale jinak(?)
-
Re: Ježíšek
30 odpověď odeslal(a) Martin Badžič ve Středu 24.Prosince 2003 15:51:14
Vážně nevím. Jen jsem dost skeptický k těmto uctívaným relikviím. Nejsem dost pevný v kramflecích ohledně prokazatelné historie tohoto plátna. Jestli to zde nebude příliš offtopic rád se dozvím další informace. Ještě jednou bych si dovolil vás požádat o odkaz na nějaký pramen. Děkuji.
S pozdravem M.B.
-
Re: Ježíšek
31 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 24.Prosince 2003 17:30:49
Asi nejlépe na odkaz:
http://info.sks.cz/prace/vavrova/vavrova-reserse.htm
kde jsou pak dole odkazy do ciziny např. texaská univerzita atd.
-
Re: Ježíšek
32 odpověď odeslal(a) Neo ve Čtvrtek 25.Prosince 2003 08:37:08
Ahoj,
nějak vnitřně citím po delší dobu, že by bylo vhodné, tzv. sejmout p. Ježíše Krista z kříže, a tento kříž utrpení vložit do jeho pravé ruky, což by též mohl být symbolem nové naděje návratu k jeho srdci a hojícím dlaním, a nový odkaz pro nás a naději pro naši krásnou rodnou planetu Gai.
Nikdo zde na zemi nebyl zrozen k utrpení, a samo utrpení je jen volání na upamatování své univerzální /boží/ podstaty,a sounáležitosti s celkem, jež má mnoho jmen, kolik je lidí,národů, vesmírů, je vším co nás obklopuje je námi ... .
Příjemný sváteční čas přeje Neo
-
Re: Ježíšek
33 odpověď odeslal(a) Sokrates v Pátek 26.Prosince 2003 09:56:13
http://mystika-astro.webzdarma.cz/tomas/dalsi/horos_j.htm
-
Re: Ježíšek
34 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Pátek 26.Prosince 2003 14:56:26
K Ježíšovu narození:
Zcela souhlasím s Pavlem Turnovským (odp. č. 12), že jakékoliv úvahy nad radixem Ježíše z Nazareta jsou pouhými spekulacemi, v podstatě zcela bezcennými. Nicméně domnívám se, že při takových úvahách je užitečné držet se alespoň (a přinejmenším!) dvou základních údajů. Především toho, že konjunkce Jupiter / Saturn v Rybách v roce -6 byla trojitá (obě planety se setkaly v zastávce svých pohybů), a zadruhé jistě není od věci přihlédnout k jednomu ze základních pramenů, které o celé té věci máme, totiž k Matoušovu evangeliu. Pro úplnost sem uvedu, co je v Matoušovi psáno:
"Když se narodil Ježíš v judském Betlémě za dnů krále Heroda, hle, mudrci od východu se objevili v Jeruzalémě a ptali se: "Kde je ten právě narozený král Židů? VIDĚLI JSME NA VÝCHODĚ JEHO HVĚZDU a přišli jsme se mu poklonit."
A dále:
"Tehdy Herodes tajně povolal mudrce a podrobně se jich vyptal na čas, kdy se hvězda ukázala. Potom je poslal do Betléma a řekl: "Jděte a pátrejte důkladně po tom dítěti; a jakmile je naleznete, oznamte mi, abych se mu i já šel poklonit." Oni krále vyslechli a dali se na cestu. A HLE, HVĚZDA, KTEROU VIDĚLI NA VÝCHODĚ, ŠLA PŘED NIMI, až se zastavila nad místem, kde bylo to dítě."
Čili: mudrci z Babylóna přišli, protože viděli hvězdu NA VÝCHODĚ, a když je Herodes poslal do Betléma, HVĚZDA ŠLA PŘED NIMI. Jak vypadala situace na nebi při všech třech konjunkcích z Betléma (nebo obecně ze středního východu), to je vidět na obrázcích, které přikládám. První konjunkce JU / SA koncem května roku -6 vycházela (byla na východě) krátce po půlnoci, druhá (Jupiter i Saturn v retrograditě) začátkem října vycházela (= byla na východě) krátce po západu Slunce. No a při třetí konjunkci 5. prosince po západu Slunce stály obě planety ausgerechnet nad jižním obzorem, čili při pohledu z Jeruzaléma přímo na Betlémem (Betlém je cca 5 km JIŽNĚ od Jeruzaléma), takže z hlediska mudrců HVĚZDA ŠLA PŘED NIMI. Podle mého názoru to nasvědčuje tomu (budeme-li předpokládat, že Matouš píše pravdu), že Ježíš se musel narodit někdy na začátku prosince roku -6.
Petr Trnka
-
Re: Ježíšek
35 odpověď odeslal(a) Ježíš 1 v Pátek 26.Prosince 2003 15:00:23
-
Re: Ježíšek
36 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pátek 26.Prosince 2003 15:00:59
-
Re: Ježíšek
37 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pátek 26.Prosince 2003 15:01:32
-
Re: Ježíšek
38 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Pátek 26.Prosince 2003 15:02:14
K Turinskému plátnu:
Pane Badžiči, s používáním slova "podvrh" bych byl opatrnější. O pravosti Turinského plátna svědčí mnoho věcí, některé zde už byly uvedeny, mezi další patří například fakt, že plátno je utkáno stylem "rybí kost", který se ve 14. století už dávno nepoužíval. A tak dále, a tak dále, je toho mnohem víc. Zkuste si někde v knihovně najít starý National Geographic č. 6 z roku 1980, v něm můžete najít výsledky pravděpodobně úplně prvního skutečně zevrubného vědeckého výzkumu plátna, který v říjnu 1978 uskutečnila skupina amerických, italských a švýcarských vědců. Článek je to nesmírně zajímavý, a domnívám se, že by si ho měl přečíst každý, kdo se chce k otázce rubáše vyjadřovat.
Petr Trnka
-
Re: Ježíšek
39 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pátek 26.Prosince 2003 16:26:57
Ovšem to o té hvězdě na východě není moc průkazné,neb za prvé,jedná se spíše o hvězdu na východě již viděli oni mudrcové ovšem ZE SVÉ země.
Za druhé, onou hvězdou by mohl být klidně Uran, který mohl být díky tomu,že přes něj předtím přecházel Jupiter i Saturn zpozorován,neb mohl být také zrovna v onom roce pro některou možnou(jíž zatím nevíme)příčinu lépe vidět, aby pak třeba v ostatních letech opět byl zase téměř neviditelný,takže o něm již nemohli oni mudrcové(předpokládám, že astrologové)říci nic určitějšího,proto také onu hvězdu nejmenují.
Nějak mi vypadl časový rozdíl.Jestliže bylo 16:00UT tak v Betlémě bylo kolik?
Jaksi mám zafixované, že se Ježíšek narodil kolem půlnoci,ale je možné, že úplně mylně.
-
Re: Ježíšek
40 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pátek 26.Prosince 2003 16:32:31
Také by ta hvězda měla stát nad jesličkami,čili dle mé představy tak 45-60 stupňů nad horizontem.
-
Re: Ježíšek
41 odpověď odeslal(a) Badžič Martin v Pátek 26.Prosince 2003 16:56:52
Děkuji panu Trnkovi za odkaz na článek. Určitě se po něm podívám.
S pozdravem M.B.
-
Re: Ježíšek
42 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Pátek 26.Prosince 2003 19:14:21
Anonyme nebo anonymko, nefantazírujte, držte se při zemi a používejte hlavu. Podle Matouše přišli mudrci od východu, a ta hvězda byla na východě jak v Palestině, tak i v Babylonu. Nemohl jí být Uran, který je na samé hranici pozorovatelnosti pouhým okem, a takové to "...mohl být také zrovna v onom roce pro některou možnou (jíž zatím nevíme) příčinu lépe vidět, aby pak třeba v ostatních letech opět byl zase téměř neviditelný", to je přesně ona naprosto ničím nepodložená spekulace, pro kterou vás nabádám, abyste používal/a hlavu. Bylo-li 16:00 UT, mohlo být v Betlémě kolem 18:21 hod. místního času (35°13´ v délce představuje cca 141 minut v čase, takže 16 hodin + 140 minut = 18 hodin 21 minut), podstatné však je, že Slunce bylo pod obzorem. Za další: proč by se měl Ježíšek narodit kolem půlnoci? A kdo tady vůbec mluvil o hodině? Já jsem napsal, že se narodil někdy na začátku prosince, a nikdo nikde přece netvrdí, že mudrci přišli právě v okamžiku, kdy někdo Marii přestřihl pupeční šňůru! No a nakonec: píšete "...Také by ta hvězda měla stát nad jesličkami, čili dle mé představy tak 45- 60 stupňů nad horizontem." Dne 5.12.-6 v 16:00 UT v Betlémě stál Jupiter 51°13´ a Saturn 50°14´ nad horizontem. To vám spočítá každý slušnější astrologický program.
Petr Trnka
-
Re: Ježíšek
43 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pátek 26.Prosince 2003 19:49:58
mudrci od východu se objevili v Jeruzalémě a ptali se: "Kde je ten právě narozený král Židů? VIDĚLI JSME NA VÝCHODĚ JEHO HVĚZDU a přišli jsme se mu poklonit."
Takže ode mě mělo být dopsáno-ze své země na východě.
Protože když se budeme držet faktů,tak mudrci od východu praví-viděli jsme na východě jeho hvězdu-aniž je ovšem specifikováno zda tím východem myslí východ odkud pochází(zemi-u nás na východě jsme viděli) či východ jako světovou stranu.
Ke všemu v tradici funguje "černý vzadu" což by svědčilo, že jeden z nich bude spíše z Afriky, čímž se nám to zamotává,poněvadž pokud by mluvil třeba pouze on tak kde je pak východ a kde západ neb by bylo ještě jedno vysvětlení a to,že jí viděl na východ od své země.
Kde se vzal černý na východ od Judei je mi záhadou.
Takže Matouš nám asi až tak zase nepomůže.
Uran(na hranici pozorovatelnosti)to může být zrovna tak dobře jako Jup con Sat, neb je divné proč by onu hvězdu(konjunkci Jup se Sat)neoznačili přímo-ale to ne,oni mluví o jakési nespecifikované hvězdě.
Jinak děkuji za upřesnění hodiny i úhlu.
To o té pupeční šňůře je také pravdou,neb se nikde nepíše kolik dní po narození přišli.
Ale i kdybychom vzali Vaší verzi, tak se také moc nepohneme, protože pokud se nepletu o rok dříve tomu bylo také tak a o rok později asi ještě také.
(Že "hvězda" ukazovala na jih od Jeruzaléma).
A pak taky-jestliže sám Kepler klidně uvažuje až konec února,musí být někde u těch vánočních svátků nějaká chybička-třeba tam byly nějaké židovské svátky což si pak křesťanství upravilo na svátky slunovratu aby třeba těm barbarům nepokřtěným zase ty svátky až tak nepřeházelo či nějak tak podobně(prostě to spojili dohromady aby těch svátků nebylo moc za sebou atd).
Protože Kepler měl rozum i logiku,takže nějak asi musel vědět či bylo mu známo,že těch vánoc se zas až tak netřeba držet.
-
Re: Ježíšek
44 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 26.Prosince 2003 21:04:24
http://www.astrologie.cz/texty/heinl/heinl-b.htm
Některé důležité postřehy shrnul ve svém článku dr. Emil Heinl.
http://www.astrologie.cz/texty/heinl/heinl-b.htm
-
Re: Ježíšek
45 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pátek 26.Prosince 2003 22:48:55
Ten 5.prosinec by vypadal tak nejpravděpodobněji.
Početí by pak bylo kolem 1.března,čili by tam bylo ono celé stélium-takže tak nějak podobně by to asi býti mohlo a asi nějak podobně asi bylo.
Třeba se ještě někdy něco dohledá pány archeology a dějepisci.Ale ti staří astrologové nebyli tedy špatnými astrology a navíc ještě nebyli líní "ujít" 850 km tam a ještě pak zpátky.Už tehdy jim nebyl osud světa a politika lhostejná.Klobouk dolů.
(Pokud tedy je to co říká Matouš pravda).
Po přečtení pana Heinla:
ale stejně-že by je tak vzrušilo to, že se narodí nový židovský král?Tolik je zas židé nemohli zajímat.Museli tam uvidět krom té konjunkce ještě něco navíc,co se týkalo nejen židů ale jaksi celého světa a tedy i jich.(Asi přeci jen ten Uran).
-
Re: Ježíšek
46 odpověď odeslal(a) Jiří v Sobotu 27.Prosince 2003 10:14:05
Podívejme se na oblohu, jak vypadala 5.12. roku 7 před n.l. v 16:00 UT v Betlémě, při pohledu z okna směrem k jihu.
Technická poznámka, označení rok -6 se používá v astronomickém datování, které počítá s rokem nula.
Jiří
-
Re: Ježíšek
47 odpověď odeslal(a) Jiří v Sobotu 27.Prosince 2003 10:15:35
-
Re: Ježíšek
48 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Sobotu 27.Prosince 2003 12:04:34
Pro anonyma / anonymku:
Na přelomu letopočtu Uran nepatřil do astrologického instrumentária, žádní mudrci od východu s ním tedy nemohli počítat. Zkuste si někdy na obloze najít hvězdu 6. magnitudy a pochopíte proč. To teprve dneska, když známe jak jeho, tak i jeho astrologické charakteristiky, ho můžeme zpětně do tehdejší situace dosazovat a dává nám to smysl. A druhá věc: mudrce od východu nevzrušoval nějaký židovský král, ale fakt, že to měl být král DUCHOVNÍ, což naznačovala skutečnost, že k trojité velké konjunkci Jupiter / Saturn došlo v Rybách.
"Černý vzadu" se objevuje pouze v lidové tradici, evangelia pokud vím se o nikom takovém nezmiňují.
O rok dříve ani o rok později už nebyla aktuální trojitá konjunkce JU / SA, která je tu klíčová, ta platila pouze v roce -6.
Keplerovu únorovému datování nerozumím. Zaprvé se nekryje ani s jednou z konjunkcí JU / SA, a zadruhé, ačkoliv Slunce stálo v Rybách, Jupiter ani Saturn, kteří byli rovněž v Rybách, nemohli být vidět. A to jak v roce -6, tak i o rok později (-5). V roce -7, tedy o rok dříve, dokonce obě planety stály ještě ve Vodnáři.
Petr Trnka
-
Re: Ježíšek
49 odpověď odeslal(a) Anonymous v Sobotu 27.Prosince 2003 12:45:21
Tak to duchovní v Rybách i ta jen lidová tradice to budete mít asi pravdu.I když třeba pan Heinl uvádí,že jejich omen bylo- v Rybách tedy zemi Amurů-(prostě tam tu duchovnost dost asi nezdůraznil).
Co se týče roku před a po, tak to v případě, že bychom neuvažovali přesnou konjunkci.
Já Keplera zase docela dobře chápu-protože radix té přesné konjunkce se mi nezdá zas až tak přesně vyjadřovat kým a čím byl JK-"obětoval" bych tu přesnost konjunkce za něco co za A)více odpovídá hvězdě betlémské
B)více odpovídá vodnářským tónům v povaze Ježíše
C)je více radikální(Mars)a trochu více zemské(Venuše v Kozorohu-i když tam spíše ta saturnovská vážnost té lásky)atd.Nelíbí se mi, když nechávají Ježíše jen jaksi srdceryvně plavat jen v Rybách a vodě. To je pak u Keplera ta trojkonjunkce s Marsem a Merkur ve Vodnáři(že trefil i konjunkci SlunceUran to asi nevěděl).
Prostě-právě proto, že to byla trojitá konjunkce,že zabírala celý ten časový úsek mi přijde,že by se na přesné konjunkci nemuselo trvat,že důležitější by bylo co ještě podstatného do této konjunkce zapadlo a tím jí jaksi naprosto zkonkretizovalo.
-
Re: Ježíšek
50 odpověď odeslal(a) Anonymous v Sobotu 27.Prosince 2003 12:49:27
Panu Jiřímu velké poděkování.
-
Re: Ježíšek
51 odpověď odeslal(a) Anonymous v Sobotu 27.Prosince 2003 12:54:14
Jak to že nemohli být vidět???
-
Re: Ježíšek
52 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Sobotu 27.Prosince 2003 15:51:59
V čem by měl být Ježíš "vodnářský"? Podle mne to byl typický bhaktijógin, který s charakteristikami Vodnáře neměl vůbec nic společného. To zaprvé. A zadruhé - pokud se opravdu narodil někdy začátkem prosince roku -6, tedy s konjunkcí Slunce / Merkur ve znamení Střelce a ve vrcholu T-kvadratury (viz připojený obrázek), opět mu to dost přesně odpovídá: duchovně orientovaný filosof, který viděl dál než na špičku svého vlastního nosu a který uměl své myšlenky velmi srozumitelným způsobem tlumočit, který se však dostával do kritických sporů s autoritami (kvadratury Slunce / Saturn, Slunce /Jupiter a Slunce / Pluto), což mu posléze zlomilo vaz.
"Jak to, že nemohli být vidět???" Vy dokážete vidět planety, které jsou kolem Slunce?
Petr Trnka
-
Re: Ježíšek
53 odpověď odeslal(a) Ježíš ve Střelci v Sobotu 27.Prosince 2003 15:53:19
-
Re: Ježíšek
54 odpověď odeslal(a) Anonymous v Sobotu 27.Prosince 2003 17:05:47
Tak s tím Střelcem máte pane Trnka zase pravdu(prostě měl by být zdůrazněný 9.a 3.dům komunikace),i to Téčko není špatné,navíc Pluto ve 3.domě a Venuše con Neptun-opravdu to není špatné.
To vodnářský je vlastně už jen Uran v Rybách ale přiznávám,že mě pojem bhagtijogín už sám o sobě nejvíc pasuje k vodnáři.
To vodnářský je jasná reforma(náboženská),to obrácení(Uran je vždycky jinak,"obráceně")vztažené k panujícímu povědomí,a byť jsou Ryby sami o sobě kolektivitou, přeci jen to bratři a sestry...,všichni jsme děti jednoho otce...,to -jsou tu zákony pro člověka a ne člověk pro zákon,ta zdůrazněná lidskost,to zdůraznění,že jaksi saturnský otec-Bůh je nejen trestající ale i milující(saturn coby spoluvládce Vodnáře),to mi tedy k tomu Vodnáři hodně sedí.
Oni se u Ježíše hodně zdůrazňují ty Ryby-ta milosrdnost,to obětování se atd.
Ale křesťanství bylo v podstatě strašně revoluční a i přes svoji mírnost si toho byl určitě velmi dobře vědom.To by jen ty Ryby a ten Střelec "neutáhli" ba ani jen ten Uran v Rybách bez nějakého ještě(zdá se mi)vodnářského prvku.
Taky jasná pokrokovost proti té strnulosti toho tisíciletého náboženství.
Takže ten Keplerův Merkur na Vodnáři i na tom sabiánském symbolu by mi seděl.
Ještě má Kepler docela vymyšleno jak mu padá Saturn do 9.domu a Jupiter do 10.domu takže tvoří vlastně další (recepční v domech)konjunkci.
Kdyby věděl, že je v opozici Pluto, možná by tam toho Marse nestrkal-nevěda to, asi cítil, že to něco akčního, bojovného potřebuje.
Ono asi spoléhat na to,že hvězda betlémská byla nějakou ze známých planet není taky úplně dobré.
Proti tomu mluví,že by bylo divné kdyby rovnou nehovořili o konjunkci SatJup,případně o Venuši,Marsu,Merkuru atd.Ale to né,místo toho se hovoří o betlémské hvězdě připomínající kometu.
To už pak můžeme vzít klidně za možnost i UFO postávající nad Betlémem a může nám být jedno,zda planety byly u Slunce a tedy nebyly vidět či ne.
S tou viditelností máte ale zase pravdu-není mi to jasné.Například,když Slunce zajde a těsně vedle něj jsou planety jež jsou ještě nad obzorem-jsou vidět nebo nejsou?
Vůbec- nějaké poučení o viditelnosti planet,kdy jsou vidět a kdy je vyloučené je vidět by pro mne bylo víc než vítané.Popřípadě co z radixu v noci uvidím a co neuvidím a tak.
-
Re: Ježíšek
55 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Sobotu 27.Prosince 2003 21:33:33
Ježíšovo učení je typické především bezpodmínečnou a oddanou láskou k Bohu a zprostředkovaně k lidem. Je to hluboce duchovní a mystická záležitost, a to je charakteristické jak pro bhakti, tak pro znamení Střelce a Ryb. Ježíš nebyl žádný společenský reformátor nebo revolucionář, takže Vodnář tu skutečně nehraje žádnou roli. Ježíš byl především hluboce nábožensky založený Žid, a na prvním místě mu šlo o zreformování zkostnatělého a zdegenerovaného judaismu. V žádném případě neměl v úmyslu založit nějaké nové náboženství - zakladatele křesťanství z něho udělali až jeho následovníci.
Píšete: "Ještě má Kepler docela vymyšleno jak mu padá Saturn do 9. domu a Jupiter do 10. domu takže tvoří vlastně další (recepční v domech) konjunkci." Já bych s individuálními domy raději vůbec neoperoval. Už tenhle začátek prosince -6, se kterým se tu oháním já, je velice hypotetický. Vycházím při něm pouze z evangelia sv. Matouše, který jediný píše o betlémské hvězdě, a z postavení planet ve zvěrokruhu, které by té betlémské hvězdě mohlo odpovídat. Ale i tak je velikou otázkou, jak to skutečně bylo. Nikdo na světě nemůže spolehlivě určit ani den Ježíšova narození, natožpak hodinu. I když nejrůznější takové snahy tady byly, ale jak to napsal Pavel Turnovský, je to vždycky jenom hypotetické a tudíž prakticky bezcenné.
Píšete: "Ono asi spoléhat na to, že hvězda betlémská byla nějakou ze známých planet není taky úplně dobré." Nezapomínejte, že pokud nějaké nebeské znamení mělo přimět mudrce (= astrology) k cestě z Babylónu do Palestiny, muselo mít naprosto jednoznačný astrologický význam, tedy "Narození duchovního krále v židovském národě", a proto to nemohla být žádná supernova, kometa ani UFO. Muselo to být omen jednoznačně astrologicky dešifrovatelné, a to nějaké neobvyklé úkazy podobného typu nejsou. A že Matouš nehovoří přímo o konjunkci Jupitera se Saturnem je celkem pochopitelné - jeho evangelium není žádnou odbornou astrologickou publikací, nehledě k tomu, že on sám zřejmě ani nebyl astrologem. Ale i kdyby byl, vyjadřoval se prostě poetickým a obrazným způsobem, jak bylo tehdy obvyklé, a ne technickou hantýrkou.
Viditelnost planet nad obzorem po západu nebo před východem Slunce si budete muset sám vyzkoušet. To se nedá jednoznačně určit a záleží to na mnoha faktorech, například na jejich úhlové vzdálenosti od Slunce, na sklonu ekliptiky k obzorníku, na ekliptikální šířce planety, na jejím magnitudě a podobně. Teď zrovna máte příležitost s Venuší, která je Večernicí, má magnitudu -4,0 (je tedy daleko nejjasnější ze všech objektů na obloze kromě Slunce a Měsíce), a hodinu po západu Slunce ji najdete asi 12 stupňů nad jihozápadním obzorem. No a co z radixu můžete vidět po západu Slunce na obloze - všechno, co je nad spojnicí ASC - DES. Na Urana, Neptuna a Pluta ovšem budete potřebovat dalekohled, a na Pluta dokonce dost velký, triedr na něj určitě stačit nebude.
Petr Trnka
-
Re: Ježíšek
56 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 28.Prosince 2003 12:04:40
Pane Trnka děkuji za odpověď,vcelku se vším souhlasím asi až na bhakti-duchovnost Ryb a Střelce myslím osvědčují všichni mystici atd.Právě ale u bhakti mi přijde jakási živoucnost,taková jakási živá jiskra,určité člověčenství(to je ale hodně špatný příměr)-což by tomu Uranu odpovídalo.
Sám píšete o zreformování(reforma je jasně doménou Urana) zkostnatělého náboženství či myšlenek.
Ale možná na to stačí Uran v Rybách i když aspoň ten Merkur ve Vodnáři by se mi u bhakti líbil.Každopádně děkuji za diskusi kde má člověk možnost si svůj názor víc ujasnit.
-
Re: Ježíšek
57 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 28.Prosince 2003 12:54:41
Nicméně říci o hodnostářích ve vysokých funkcích,že jsou "hroby obílené" nebo osobně vypráskat prodavače odpůstků od chrámu mi přijde dost revoluční a reformátorské.
-
Re: Ježíšek
58 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 29.Prosince 2003 12:53:27
Maria s Jozefom isli do Betlehem lebo bol vydany prikaz na scitanie ludu. To muselo byt pred zimou, lebo kazdy sa mal vratit do rodneho mesta a v zime by to bolo velmi tazke. Muselo to byt teda na jesen najneskor. To potvrdzuje aj to ze pastiery este boli vonku so stadami - spali vonku - jesen.
Ohladne roku - to je problem, lebo hviezda bola ozaj hviezdou a nie kometou. Astrologia tej dobe dobre poznal uz tieto rozdiely. Hviezda bola mimoriadna - Ja som ta jasna ranna hviezda - hovori Jezis o sebe v zjaveni. Kabala dobre ozna ze hviezdy su duse anjelov - akoby energeticky obraz bytosti do nasho sveta.
Navise ked astrologovia z vychodu prisli tak pravdepodobne Jezis uz nebol novorodenieatko , lebo Herodes dal zavrazdit deti do 3 rokov.
Obrazok s novorodeniatkom a s astrologmi je pravdepodobne nepresny.
Podla biblickeho rodokmena ak vypocitame tak narodenie Jezisa jednoznacne 1. rok pred nasim letopoctom ale plus minus 1 rok. Zial presnejsie to neide. Pozri evangelium Matusa.
-
Re: Ježíšek
59 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Pondělí 29.Prosince 2003 14:27:18
Jene Lve,
Vaše tvrzení vykazují logické chyby:
1) "...hviezda bola ozaj hviezdou a nie kometou." O kometě tu nikdo nemluvil, ale hvězda ("stálice"), byť mimořádně jasná, to být rovněž nemohla - viz moje odpověď č. 55.
2) "Navise ked astrologovia z vychodu prisli tak pravdepodobne Jezis uz nebol novorodenieatko , lebo Herodes dal zavrazdit deti do 3 rokov." Podle této legendy dal Herodes povraždit novorozeňátka teprve POTÉ, co se k němu nevrátili tři mudrci po návštěvě u Ježíše. (Viz Mat 2,16)
3) "Podla biblickeho rodokmena ak vypocitame..." Podle biblického rodokmenu můžeme vypočítat všelicos. Třeba že Bůh stvořil svět ve středu 9. října 4004 před narozením Krista v devět hodin dopoledne - viz anglikánský arcibiskup Usher v 18. století. Na biblické rodokmeny je proto lepší nespoléhat.
4) "...vypocitame tak narodenie Jezisa jednoznacne 1. rok pred nasim letopoctom ale plus minus 1 rok." V tom roce by mudrci od východu nemohli mluvit s Herodesem, protože ten už byl tři roky po smrti, tudíž by nedošlo ani k vraždění neviňátek atd.
Petr Trnka
-
Re: Ježíšek
60 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 29.Prosince 2003 15:52:23
p Trnka - logicke chyby?
Betlehem od Jeruzalema nie je tak daleko - na tri roky. Herodes sotva cakal 3 roky.
Matous pouziva slovo na dieta co znaci dieta ktore sedi na rukach.
Ohladne hviezdy som chcel povedat tolko ze hviezda ktora sa zjavila - predtym neexistovala a teraz tiez nie je vidiet na oblohe, lebo energia tej hviezdy bola rozpustena - jednoducho zmyzla.
Ohladen verse Mat 2kap. 2 vers :
Sparvy preklad: Kde je ten narodeny kral Zidov? Lebo sme videli jeho hviezdu [ked sme boli] na vychode a prisli sme mu dat poctu.
Ziadne "prave narodeny".
-
Re: Ježíšek
61 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 29.Prosince 2003 15:59:32
Ohladne dobe kralovania Herodesa - za par dni Vam napisem presne. Zial tu nemam svoju knihovnu ale v novom roku Vam napisem presne.
Ohladne rodokmenov - podla mna je to presne na jeden rok, lebo rovedenie rodokmenov bola velmi presne strazena.
-
Re: Ježíšek
62 odpověď odeslal(a) Jiří v Pondělí 29.Prosince 2003 17:32:39
Také se nabízí jako jedna pracovní hypotéza ono narození z Panny. To by posouvalo okamžik Ježíškova narození do období před podzimní rovnodenností zmíněného roku 7 před n.l.
Jiří
-
Re: Ježíšek
63 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pondělí 29.Prosince 2003 19:06:50
To není špatný typ-když znovuzrození a transformace vědomí lidí- tak Pluto a Štír,když náprava- tak Panna.
-
Re: Ježíšek
64 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 29.Prosince 2003 23:14:57
http://www.dearteens.com/sitemap.html
Když už tak Pluto a Beran - beránek b_ží, který snímá hříchy světa
-
Re: Ježíšek
65 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Úterý 30.Prosince 2003 15:57:40
A preco nie Skorpion ? Obetuje sa za spolocnost a vsetko spinave vynasa na povrch. Neboji sa utkat smtou? atd.
Tieto paraleli su zbytocne lebo Jezis bol panom osudu a na tak vysokych "zasvetencov" nestahuje ziadny zverokruh, lebo su nad a su uprostred.
Co mozu hviezdy, ved su sluzobnikom Syna Cloveka.
-
Re: Ježíšek
66 odpověď odeslal(a) Anonymous v Úterý 30.Prosince 2003 16:13:25
Pan Turnovský to myslím myslel tak,že se Pluto stěhuje do Berana jako jeho "vládce",dispozitor.
-
Re: Ježíšek
67 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 30.Prosince 2003 18:24:32
existenciální filosof rabbi Ješua z Nazareta vulgo ježíš Kristus se neobětoval za společnost, ale za jednotlivé lidi, kteří se pak stali bratry a sestrami. Byl to průkopník přímé demokracie.
Pluto patří k Beranu. Jeho funkce je uvést do chaosu a vést k přerození - transformaci, tedy Beran jako následující krok po Rybách. Spojení Pluta se Štírem je diskutabilní a regresivní - pokud někdo vzývá regresi, měl by akceptovat serii: Uran-Kozoroh, Neptun - Střelec. Turnovský
-
Re: Ježíšek
68 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Úterý 30.Prosince 2003 18:57:38
Demokraci ? alebo Teokraci? ...
Ale tu zbadam nieco viac - trpkost. Sila velikanov je trest co musia znasat. A predsa ...
je to laska.
-
Re: Ježíšek
69 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 30.Prosince 2003 19:20:00
rabbihu Ješuu moc nezajímala. Vždyť učil dejte císařovi co je císařovo, b_hu co je božího. Turnovský