<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
Další
-
Astrologie posledních dnů před koncem astrologie ? (Jen pro nejvytrvalejší čtenáře..)
427 otázku odeslal(a) Borůvinka Vytrvalý v Neděli 1.Října 2000 01:37:33
Vážení přátelé,
má pooperační rekonvalescence již zaplať Pán Bůh postoupila, takže jsem schopen vydržet dívat se na monitor alespoň tak dlouho, abych si stáhnul a vytisknul Vaše příspěvky. Čtení z papíru je pro mne mnohem méně vyčerpávající.
Neměl jsem teď delší dobu možnost číst, o to více jsem však mohl přemýšlet – o čem jiném, než o principech astrologie. A nejen astrologie.
Před nějakou dobou se na trhu objevila velmi provokativní kniha významné postavy Brněnské katedry filosofie Břetislava Horyny, jejíž titul je podobný názvu mého příspěvku jen s tím rozdílem, že místo slov „astrologie“ je v něm použito slovo „filosofie“. Mám-li se pokusit trestuhodně zjednodušit obsah jeho díla, pak se dá zkrátit do tvrzení, že předmět západní filosofie byl vyčerpán tím, že si jej „rozebraly“ specializované disciplíny. Horyna je mužem fenomenální paměti, nadto velmi dobře v problému informovaným, takže je jen velmi obtížné jeho výkladu oponovat, někdy stejně obtížné jako sociobiologickému výkladu lidské přirozenosti. (Aspoň podle mých dosavadních zkušeností.) Snažil jsem se nějak dopídit toho, zda je filosofie skutečně „jen“ myšlenkovou soustavou, nebo zda je skutečně čímsi víc - „láskou k moudrosti“ - a proto spíše jakýmsi individuálním náboženstvím. Začal jsem tedy zpytovat hlubiny své duše skrze prizma svých dosavadních znalostí a … zaplakal jsem. Ne ani tak nad reálnou plytkostí svého ducha. S ní jsem smířen a lépe o ní nehovořit. Spíše nad karikaturou dnešní filosofie, definuji-li si ji v onom „lidovém“ pojetí jako způsob svého vztahování se ke světu. Tímto způsobem je pro mne také (ale NEJEN !!) astrologie a tu jsem shledal, alespoň u sebe, v té podobě jak ji znám a rozumím a v tom rozsahu, který mám k dispozici, jako velmi ubohou. Ubohou ve smyslu absolutní neautenticity a poplatnosti jak metodologické tak terminologické dnešnímu scientistnímu pohledu na svět.
„Pokusí se vysvětlit se.“
Dříve, než jsem se začal zabývat astrologií, potácel jsem se v brouzdališti dnešní psychologie, snažíce se v ní nalézt odpověď na otázky, které mi nedala přírodověda. Nejen, že jsem nenašel odpovědi. Mé rozčarování a zklamání bylo mnohem větší nad tím, jak strašně moc se stala psychologie poplatnou vědě a jak – podobně jako biologie – snáší téměř jakékoli obětiny na její oltář, jen aby byla vzata na milost a uznána také vědou. Už to vlastně ani není psychologie. Je to spíše psychonomie, protože tou nejtvrdší měnou, kterou platí svůj členský příspěvek na panteonu věd, je neurověda. Ta se zabývá právě oním MATEMATIZOVATELNÝM !! - což je to hlavní – matematizovatelným hardwarem, který duše ke svému projevu nutně potřebuje. Už není „psýché“ a „logos“ – naukou o duši. Jungovo pojetí psychiky neplatí v oficiální (mimo naštěstí ano) psychologii za bernou minci. V největší americké učebnici psychologie (Atkinson, Atkinsonová, Smith, Bem), podle které jede celý západní svět, se o Jungovi všehovšudy dozvíte, že byl Freudovým nástupcem. Snad vše ostatní je tam poměrně detailně rozpracováno.
Tak si to shrňme: filosofii si rozebrali specialisté, psychologie byla redukována na „kybernetiku“ nervových procesů, z bývalých lékařů duše (alchymistů) se stali chemici a z astrologů … no jo? Co se nám stalo z astrologů? Martin Šmíd „svou filosofii“ před filosofií pana Motla neobhájil. Nadutě si myslím, že tuším proč.
Všichni, i ti nejstarší z nás, jsme dětmi vědecké epochy lidstva, která do značné míry determinuje právě onen náš způsob vztahování ke světu. Prostě – způsob myšlení. A právě tím jsme v dialogu s vědci značně znevýhodněni, protože ať je naše snaha jakkoli upřímná, používáme „jejich“ jazyk pro výklad či zpředmětňování „našich“ obsahů a používáme „jejich“ způsob – totiž METODU a „jejich“ výklad, totiž objektivitu. A právě to považuji za největší průser. Řečeno s profesorem Zdeňkem Neubauerem, myšlení o světě jako o akváriu zakrámovaném hmotnými objekty, ve kterém každý objekt bojuje o lepší místo, protože na tomtéž se dva nesnesou – nevejdou – takové myšlení je staré možná.. hm.. 300 let? Je odporně hokynářské a násilnické. Ale co hlavně: objektivní náhled na realitu je po mém soudu pro astrologii krajně nevhodný až nepřípustný a byť sebemenší kontaminace astrologického výkladu objektivitou vede k naprosté nesrozumitelnosti sdělovaného a ke vzniku těch nejodpornějších hybridů, které pak k dovršení díla zkázy defilují na „přehlídkách“ typu Věštírna. Průser v průseru je, že to jinak neumíme, protože nás jinou (symbolickou?) řeč nikdo neučil a Staří už vymřeli (popř. byli „vymřeti“ „pravými“ vědci typu Couvier – v současnosti „reinkarnován“ pod jménem Heřt).
Proto karikatura a proto plytkost, či dokonce konec filosofie. A proto také plytkost a možná konec astrologie (ve mně!).Totiž v momentě, kdy začnete svět jenom popisovat – objektivně inventarizovat, je jen otázkou času, kdy bude inventura u konce a inventář si rozeberou příslušní inventarizátoři (vědci). Což je přesně „anti-filosofické“. A pokud na tuto hru přistoupíme, brzy „přijdeme o práci“, protože také „naše“ planety si „rozeberou“ dravější astronomové jenom pro sebe, podobně jako si američtí osadníci vykolíkovali Ameriku, a když se o svá „práva“ přihlásíme, ukáží nám inventarizační kartu i s certifikátem.
Shrnuto do jediné věty: pokud budeme před vědci obhajovat svoji filosofii jejich jazykem (vědeckým), za pomocí jejich přístupu (metody) a tedy na jejich poli (objektivně), pak ji nikdy neobhájíme před vědci, před laiky a konec konců ani sami před sebou.
No a nakonec průser průserů v průseru je, že pokud je alespoň přibližně pravda to, co jsem teď napsal, pak jsme úplně mimo z celou naší astrologií právě proto, že křížíme minimálně dvě paradigmata a naše výklady nejsou než „strefováním se do významů“ (které jsme navíc „ukradli“ psychologii) a jejichž úspěšnost valně nepřesahuje míru statistické pravděpodobnosti (což je v objektivním nazírání skutečnosti dosud nejlepší metr). Symbolické a objektivní myšlení je po mém soudu zcela neslučitelné z podstaty věci už proto, že budeme-li pečliví a domyslíme jedno z nich do důsledků, pak žádný kříženec neobstojí. No a protože o symbolickém myšlení víme prd a proto, že - i když si to neuvědomujeme a nechceme si to připustit – myslíme v praxi zcela o realitě jako o objektivitě, páč jsme v tom vyrostli, je spravedlivé přiznat astronomům, že oni jsou ve svém myšlení o vesmíru důslednější a poctivější.
Kladu si tedy tři otázky:
1. Jaké myšlení jsme schopni nabídnout, takové které by bylo relevantní k objektivnímu?
2. Co je astrologie sama o sobě? Je dnes něčím jiným, než pomocnou disciplínou psychologie, futuristikou či jen čirou „pavědou“?
3. Jak vypadá „astrologický“ vesmír, není-li objektivní?
Prosím pomozte mi z téhle bryndy.
Zdraví Váš opět mimořádně vytrvalý…
Borůvinka
-
Re: Astrologie posledních dnů před koncem astrologie ? (Jen pro nejvytrvalejší čtenáře..)
11 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
následující platí i pro diskuzi na postmoderní astrologiipokr. 1
Nepěstuji esoterní astrologii, která předpokládá esoterní koncept vesmíru, pěstuji symbolickou astrologii, která je postavena na základě pozorování průběhu procesů, které mají počátek, vrchol a konec. Tzn., že vše je z hlediska této astrologie posuzováno jako rozvíjející se proces učeného počtu na sebe navazujících fází, tento proces je celistvý a má svůj rytmus. Význam kžadé fáze je dán jejím pořadím v celku. nic víc,nic míň. U aspektů, domů a znamení je to myslím jasné každému, neboť každý astrolog mluví o l. domu, 2. domu, resp. o Beranovi, Býkovi, resp. o konkunkci, polosextilu, kvadratuře aptakdál. To samé hledisko lze uplatnit i v případě planet, neboťjejich význam je rčen jejich pozicí v celku sluneční soustavy. Žádný z prvků nemá význam sám o sobě (nelze myslet o významu nějakého domu, znamení, aspetu, planety bez ohledu na ostatní domy, znamení, aspekty, planety, to zn. bez ohledu na celek. stejně i my se nacházíme ve svém životě jako celku v určité fázi a tato fáze je fází rozvoje a není ji možné posuzovat osamoceně (ojedinělá událost nebo sitiace), ale jen jako fázi, jíž předcházely předchozí fáze našeho života a jíž budou následovat následné fáze života, tak jako rozběžné kvadratuře předcházel sextil a bude ji následovat trinus, tak jako planety přebírají sluneční energii a odrážejí ji všemisměry, ale jeden z těchto směrů je nosný (živý) od Slunce směrem k saturnovi a dál uranovi, neptunovi, Plutonovi a druhý je také nosný, ale v opačném směru od jiných Sluncí přes plutona, neptuna, urana, saturna směrem k našemu Slunci. Turnovský
PS jestliže pan baudyš lká nad tím, že se tu neřeší astrologické otázky, pak nechť ví,že pro nás astrologie není první ani poslední, ale jednou z mnoha v celku pohledů na svět a místo člověka ve vesmíru a v jeho - vesmíru - rozvoji.
-
Postmoderní astrolog pokr.1
428 otázku odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Ale pane Kubíku, zrovna Jan Kefer se ve světě angažoval a pro svoji angažovanost také položil život. Každý jsme jiný, ale obávám se, že když bychom se věnovali jen duchovnu a meditovali, tak nám ti hajzlíci seberou i tu meditační podložku. Rabbi Ješua říká: buďte ve světě, ale nebuďte z tohoto světa - sám patřil k dost výrazným sociálním revolucionářům, přečtěte si Tresmontanův Výklad učení rabbiho Ješuy z Nazareta
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
1 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Neděli 1.Října 2000 21:22:48
Martine,
konkrétní podobu skladby sice tvoříme my, ale ne každý je Beethoven, každý může improvizovat pouze v rámci svých možností
a schopností. Kupříkladu při mé improvizaci by asi všichni utekli a tak budu raději hrát osvědčené písničky a když nebudu umět ani to, tak si budu v koutku nenápadně pohvizdovat, nejlépe tak, abych tím nikoho neobtěžoval a budu tleskat těm, co to umí.
Mluvit v tom případě o improvizaci vedené tvůrčím duchem není na místě. Ctění a respektování zákonů nemusí být projevem omezené fantazie, ale zdravého rozumu. Když chci něco rozbít, měl bych hledět, jestli to s čím přicházím je lepší.
Romane,
obávám se, že kdyby lidé neměli své chování pod racionální kontrolou, pomlátili by se. Zdá se mi, že určitá míra racionální kontroly je užitečná, kupříkladu už jenom když píšeme své příspěvky na tuto stránku. Merkur je také jednou ze čtyř osobních planet a je to planeta důležitá.
Používáte podobný slovník, jako Aristippos z Kyrény - zakladatel školy hédonické
Slast Aristippos pojímal jako ,,mírný pohyb´´ přecházejícího do našeho vnímání, srovnatelný s lahodným pohybem mořských vln.
Nic ve zlém.
Pane Turnovský,
Kefer mluví o posilování Jupiterovských vlastností, ale nikoho nenabádá k tomu, aby si sedl se zkříženýma nohama na podložku
a zapomněl na svět. Na Keferovi je cenné, na rozdíl od většiny ostatních intelektuálů, že podle toho co hlásal, také žil.
Kteří hajzlíci? Člověk, člověku vlkem, že by.
Ještě něco z jeho učebnice
…Astromagie je naukou úspěšných lidí, kteří ji uhodli na základě svých šťastných konstelací, anebo kteří k ní došli životní zkušeností, vždy však nadprůměrnými kvalitami duše i ducha. Tito lidé většinou jednají, vítězí a vládnou a nepíší knih a učebnic.
Astrologie pobádá tedy člověka k duchovnosti, snaze po ideálu, k hluboce žitému náboženství, k lásce k umění, kultuře a ctnosti. Učí, že tyto krásné věci nejsou jen idealistickým povídáním, nýbrž že jsou svrchovaně potřebné k zdárnému vyžití i těch nepraktičtějších zájmů lidského života. A právě ti lidé, kteří si cení duchovních hodnoty nad vše hmotné, mají úspěch i v tom hmotném. Astrologicky řečeno, posilují neustále vliv Jupitera. !!!!!A Jupiter znamená plnost duchovních i hmotných statků!!!!!, vítězství ducha, metafysično a svobodu. A není nikde příkladu, že by člověk Jupiterem signovaný neb jeho vlastnosti v sobě vyživující, ztroskotal v odvislosti a nebo v bídě.
zdraví Vás
J.K.
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
2 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Vždyť také proto si Kefera vážím, proto jak žil, ne proto co napsal.
A kteří hajzlíci? můžeme začít Hitlerem, pokračovat stalinem, Leninem až do současnosti Gatesem, Puitinem, Klausem, Zemanem, miloševičem, Sládkem, zahradníkem, Heřtem atd atp, dosaďte si podle svého...primát vedou členové finanční, vojensko-průmyslové, státní, vědecké, duchovní oligarchie
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
3 odpověď odeslal(a) Roman Votruba v Neděli 1.Října 2000 22:06:31
Jirko,
nikdo vám přece necpe, jakou si máte pískat melodii, každý podle svých možností a schopností. Pějte a hrajte to, co umíte nebo chcete, právě tak, jako to udělá kdokoliv jiný.
Možná jsem se vyjádřil nepřesně, ale pokud jde o uvolnění racionální kontroly, neměl jsem pochopitelně na mysli ztrátu rozumu, ale uvolnění od TRVALÉ kontroly. Rozum je mnohdy velkou brzdou činu, připravuje o spontánní prožitek, neboť chce mít právě vše pod kontrolou. Vy jste nikdy nezažil v životě tu krásu, když vplujete do dění bez racionálních úvah a spekulací? Tam je ten prožitek tak silný, že vám rozvibruje každou buňku těla, s racionální kontrolou toto nejde.
Píšete, co všechno Jupiter znamená dle Kefera, množství přívlastků, když bychom k tomu přidali ještě dnešní psychologické nánosy, tak bude mít každá planeta tolik významů, že přes ně nebude ani vidět. Proto Rudhyar přistoupil k očistě, sloupnul tyto šlupky a zůstal mu TYP FUNKČNÍ AKTIVITY, druh energie, kterou je vhodné využít.
Dále píšete, že astrologie pobádá..atd. Dovolím si tomuto tvrzení oponovat, ať již je vaše nebo Keferovo. Kdyby se to dalo takto zevšeobecnit a astrologie by skutečně pobádala ke všemu tomu vznešenému, co tam píšete, pak by mezi námi nebyly tak propastné rozdíly, nemohl by být Turnovský a zároveň Baudyš. Astrologie, a teď už se nechci opakovat, a proto viz moje odpověď na otázku 427 a v mnoha jiných.
takže znovu hezký večer Roman
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
4 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Neděli 1.Října 2000 22:48:47
Pane Kubiku, s tim co pisete se da souhlasit. Ja jsem jen chtel vyjadrit zpusob, kterym z vetsi casti pristupuju k astrologii, pokud se ohlednu kolem, tak je to pristup transformacni astrologie. Netvrdim ze me improvizace jsou hodnotnejsi nezli vase osvedcenejsi zpusoby. Improvizace vychazejici z meho notoveho zapisu mne provazi kazdy den, pri styku s lidmi, pri setkavani se se svetem. Kdyz se zamyslim, tak slova, gesta, pohyby jakoby prichazely z oblasti tvurciho ducha, svet je tim tvoren, ubira se svymi cestami dal. Domnivam se ze v teto oblasti existuje ma autenticita, domnivam se ze je tvorena nejen vedomymi, ale i nevedomymi tlaky, vztazenymi k pozadavkum a vyvojovym ukolum, ktere na nas vesmir klade. Tyto pokusy o autenticitu vitam i z druhe strany. Je to pro me, v pripadech kdy se zabyvam astrologickym vykladem, zdroj hodnotneho pracovniho materialu, ktery vztahuju k existujicim astrologickym orientacnim bodum. Nevim co bych Vam k tomuto tematu byl schopen jeste nabidnout. Astrologie nabizi jina temata a ja uz si opravdu pripadam blbe, ze to tady porad dokola, jako jedinou devizu omylam. Martin
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
5 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 1.Října 2000 23:15:17
Jak jsem šťastnej, že jsem blbej!
PS: pane Turnovský, znáte ten for o cirkuse, kádi sraček a bílém sáčku?
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
6 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pondělí 2.Října 2000 17:06:20
H.FRÉDERIC AMIEL
Z DŮVĚRNÉHO DENÍKU
3.ledna 1871
Zdá se mi samozřejmé, že temná stránka vědomí, že okultní část psychologie, že mystický život duše jest stejně jistou skutečností jako druhá stránka lidské bytosti. Tam právě jsou základy a klíče. Všechno vychází z temnot, z neznáma , z tajemství. Jenže jest obtížné vnikati v tyto nadpřirozené temnoty s lampou vědy a nikoli se šálivým světlem bludiček představivosti. Běží o to zavést soustavu v toto quasišílenství. Udělat zeměpis oceánských hlubin jest věru snadnější. Svět zárodků, larvy,přeludů, Matek, tajemství, jest, nebo se zdá, že jest nepostižitelný a nevyslovitelný. Posvátná hrůza brání k němu proniknout, jako brání proniknout k Avernu. Řekové, vášnivě milující světlo, dokonce se domnívali, že Olympané se zděšením se vyhýbali podsvětním tajemstvím, obludám plutonské temnoty. My novodobí lidé, náruživě zaujatí pro počátek věcí, nebojíme se žádného podsvětí. Odvážný rod Evropanů chce zvážit na váze všechna tajemství, a jako i předků propadali se všichni bozi do fata , své společné kolébky a hrobu, tak také pro nás všechny pověry spalují se na Isidině oltáři, jímž jest nyní věda.
26.května 1880
Všechny takové ideální věci, jako Vlast, Církev,Národ, Člověčenstvo,Věda,Civilizace, Umění, lze vidět jen z dálky, tehdy, když přestaneme rozeznávat osoby , kteří je představují. Obrazotvornost a nadšení zahladí každou bídu, nedokonalost, nedostatky skutečných osob, přítomných ve velkolepém souboru, jež mají tvořit. Potomstvo, Veřejnost, jsou také z těch krásných přeludů, jež duch ztělesňuje. Skutečnost nás plní ironií, pohrdáním nebo hořkostí, i musíme si ji obásnit, aby nám byla snesitelná. Abychom viděli křesťanství, jest třeba obnoviti nimbus, jejž zkušenost ničí a rozptyluje, jest třeba utvořit si opět ilusi.
Kritický cit jest u tebe tak živý, že vidíš nejprve všechny lidské ošklivosti, ubohosti, chyby, nedostatky, které tě začnou škrtit. Všechno nedokonalé tě trýzní. A proto ti jest zapotřebí samoty, abys nabyl opět rovnováhy a shovívavosti. Jest ti prospěšná také k tomu, abys zapomněl na vřavu tohoto světa, kde často přívěsek vede hlavu, síla zvítězí nad duchem, vůle předčí rozum, kde zřídka řídí, rozhoduje, organizuje, provádí ten, kdo jest nejoprávněnější, nejzkušenější. Na neštěstí nedovedeš klekat před veřejným míněním, před novinářstvím, před všeobecným hlasovacím právem, před demokracií, protože sebemenší zlo není dobro, a protože domnění není skutečnost. Všechny tyto domnělé zásady jsou téměř tak škodlivé jako užitečné, a falešné jako pravé. Zkrátka, uznáváš jen jednotlivé přednosti, kolektiva nejsou ani hlasy vědy ani moudrosti. Všechny fetiše ti jsou protivné. Ale víš, že tento sklon k střízlivosti je neblahý.
Nemáme nikdy být na štíru se svou dobou. Jest třeba naopak být vděčný lidem, kteří jsou ochotni být zákonodárci, lékaři, správci, pedagogy, novináři, atd., a říkat si, že bez nich by šlo všechno ještě hůře. Každé číslo, srovnáme-li je s nekonečnem, jest ničím, ale srovnáme – li je s nulou, jest něco. Nemáme opovrhovat ničím, co jedná.
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
7 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pondělí 2.Října 2000 19:39:22
Pane Kubík, nemohl by jste zapapouškovat jeětě něco jiného?
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
8 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pondělí 2.Října 2000 20:01:02
Zapis z deniku
2.rijna 2000
Sedel jsem na balkone devateho patra jakesi budovy v jakemsi meste. Mesto se jiz rozdychalo k predpolednimu pondelnimu tempu. Sledoval jsem budovy, kostelni veze, bile pruhy za letadly, na mrackem nepoznamenane bledemodre obloze, kousek z sestiproude tepny, jejiz zivot se objevoval v pruzoru mezi stromy. Vedel jsem ze zanedlouho sestoupim i ja do prostoru pozorovaneho deni, ze se vydam, spolecne se svymi plany a dobrovolnymi nutnostmi, s celym svym dosud probehlym a dale osnovanym zivotnim cyklem do jeho ulic, neznamych i znamych prostoru, ze se zde budu mijet, zdravit, hovorit, zapletat s lidmi, ze sveho prostoru, do svych predstav, myslenek, do sveho behu i do jejich se pozvolna norici, opet vytahem do devateho patra se vracejici, pro zaclenovani prubehu tohoto deni do ruznych ismu a logii. Ze cely nas spolecny vesmir ma jedno sve pokracovani prave zde, ze na tomto miste, uvedomuji si jak pracne bylo vybudovat a dovest astrologii az k bodu, kdy zasednu k cistemu papiru, nebo k pocitaci a dostanu vcelku presny zaznam o rozlozeni planet nasi slunecni soustavy.
Ze tato cinnost je soucasti lidske touhy po poznani, prostredkem naseho badani a ziti, pomocnikem pri sestupech i vystupech do ruchu jakehosi balkonu v jakemsi meste. Do ticheho, pohledum skryteho ruchu, poznamenaneho prichodem Johna, jeho stavenym pruzorem do studentskych aktivit, povinnosti, znalosti, smyslu, vtipku, historek a snah, mou cestou k nemu a zase zpet, cestou smirenou s tim co slysi a vidi, cestou hledani jak se z balkonu devateho patra jakesi budovy v jakemsi meste proklestit vpred.
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
9 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pondělí 2.Října 2000 20:50:08
Anonyme, cetl jsem v jednom cisle Zivlu, zajimavy rozhovor s americkym cyberpunkovym spisovatelem, ktery se jednou objevil v Praze. Je tam uvedeno, ze jedna spisovatelka vlozila do sve knihy cele kapitoly z kultovniho Neuromancera. Prislo mu to normalni, tak jako kdyz se nemuzeme vymacknout a druhy den nam neco vhodneho pod ruku prijde. Tento rozhovor je ze site pristupny, myslim ze se jedna o prvni cislo. Uvadim to jen jako odpoved na tvuj prispevek. Martin
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
10 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Úterý 3.Října 2000 07:12:06
Co s tim ma co spolecneho Lubos Motl, krom toho ze hrave znicil Martina Smida, pri jejich vzajemne diskuzi, nevim. At me polibi sos, v nehanlivem receno. Na foru jsem se naucil nepristupovat k urcitym vecem dogmaticky, tot vse. Martin
-
Re: Postmoderní astrolog pokr.1
11 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Úterý 3.Října 2000 16:01:55
Anonyme,
ale jo mohl, pokud jsi měl na mysli něco konkrétního, nějakého autora, který neuráží Tvůj
vkus a intelekt, řekni si.
zdraví Tě
J.K.
pražský zodiak
-
siločary?
1485 otázku odeslal(a) A.N. v Pondělí 10.Března 2003 14:35:53
Slyšela jsem něco o "siločarách" v Praze v souvislosti s astrologií, jedná se o linie planet a pod., je možné se o tom dozvědět něco bližšího, pro názornost na příkladu nějakého horoskopu? Dík.
-
Re: siločary?
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 10.Března 2003 23:12:52
Máte patrně na mysli astrokartografickou metodu známou pod názvem Local Space, promítnutí azimutálních souřadnic na plán města. turnovský
-
Re: siločary?
2 odpověď odeslal(a) A.N. ve Středu 12.Března 2003 16:06:54
Asi to bude ono, ale moc se v astrologii neorientuji, proto mi tento název nic neříká. Slyšela jsem to od kamarádky: jednalo se linie planet, které se týkaly určitých míst v Praze, například na linii Merkura by člověka měly napadat nové myšlenky a podobně. Taky se jednalo o pásma znamení. Chtěla jsem se zeptat, jestli ta pásma znamení jsou pro všechny stejná a jak se určuje linie planety a jestli se tím myslí planeta, umístěná v horoskopu jednotlivce.
Mezi důvody proč mě to zajímá je příběh mojí známé, u jejíž firmy proběhla naprosto podobná příhoda, jako u jiné důležité instituce v téže době, napadlo mě, jestli by mohly ty linie nějak vysvětlovat tu podobnost. Taky je zajímavé, že jakýsi neviditelný začátek té příhody se kryje s jinou událostí, která je taky v jakémsi ladění trochu "podobná" a která se stala o několik týdnů dřív.
Prosím vás, kdybyste mohl někdo třeba jenom stručně ty linie nebo siločáry nebo jak to nazvat, uvést na konkrétním příkladu. Třeba na horoskopu někoho kdo v Praze bydlí nebo bydlel a napsal někam svoje data a dá se na tom příkladu něco napsat k vysvětlení toho mého dotazu.
Vím, že astrologie je obor, kde se hodně využívá podobnost a zajímá mě, jak s tím souvisí i takové zajímavé věci.
Díky.
-
Re: siločary?
3 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 12.Března 2003 22:48:39
To co máte na mysli je vkládání nativního horoskopu do pražského zodiaku podle poledníku vedoucího rotundou Nalezení sv. Kříže 15°Býka na sever 15°Štíra směrem na jih. Turnovský
-
Re: siločary?
4 odpověď odeslal(a) Jiří Nitsche ve Čtvrtek 13.Března 2003 07:02:55
Velmi podrobně rozebírá tuto záležitost Milan Špůrek ve své knize Praga mysterioza.
Přeju krásný den
Jiří Nitsche
-
Jan Werich
5 odpověď odeslal(a) Nováková v Pondělí 17.Března 2003 17:01:21
učebnice astrologického programu Johannes:
Jan Werich 6.2.1905 Praha, 23:45 SEČ
místa Na Slupi, Václavské náměstí, Národní divadlo
prosila bych k tomu něco z hlediska osoby a astrokartografie, děkuji
-
NatalQuotidian?
6 odpověď odeslal(a) Nováková v Pondělí 24.Března 2003 13:45:01
dnes sen - pan Baudyš jr., konec snu špinavá voda ve sklepě
před pár minutami na stránkách pana Tichého přečetla článek Bludné Balvany za rok 2002, zmínka ...budou přežívat tím snáze, i když jim zabráníme v přístupu do veřejnoprávního rozhlasu...zmiňován pan Baudyš jr.
je možné mezi těmito dvěmi "událostmi" najít souvislost?
-
denní horoskop
7 odpověď odeslal(a) Nováková v Pondělí 24.Března 2003 15:06:17
denní horoskop republiky a osoby je odlišná věc, takže s otázkou hrozba atentátem tato otázka neslučitelná, to musím uvést
mimochodem začátek snu milý rozhovor s panem Baudyšem jr., ostatně tak jako při konzultaci s ním v reálu, což potvrzuji
ona stať, jak jsem si znovu přečetla, ani tak nemilá není
-
Re: siločary?
8 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 25.Března 2003 08:04:37
Nemyslím si, že hrozba atentátem a horoskop republiky spolu nesouvisí (např. s bezpečnostními složkami republiky, ministerstvem vnitra atd. Právě naopak. A stejně souvisí i s osobními horoskopy: např. toho, kdo vyhrožuje, obyvatel zde Olomouce, policistů, krajského hejtmana v Olomouci, policejního presidenta v Praze, ministra vnitra atd. Má to vždy víc rovin. Turnovský