<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
Další
-
POSTASTROLOGIE
392 otázku odeslal(a) Magdalena V. Bugar v Neděli 20.Srpna 2000 13:13:20
Vazeni,
jestlize je tato stranka venovana DEKONSTRUKCI astrologie, tak se zda, ze se to docela dobre dari, ponevadz od okamziku kdy pan Turnovsky napsal ve sve reakci poznamku...""stranku REDIGUJI v intencich prave popsanych...." skripnul tipec vsem ucastnikum a je TICHO !!!
Pane Turnovsky dale rikate:..."To ovsem predpoklada novy zpusob mysleni a nepristoupit na neco, co bylo pouzivano v jine dobe..."
Ale jak se potom maji zacinajici a mladi astrologove naucit zaklady ? Kde si maji overit spravnost toho jak kterou interpretaci pochopili ?
Co by se v tom pripade stalo,kdyby se vytvorila paralelni stranka s FOREM pro KLASICKOU ASTROLOGII kde by bylo mozne jeden druhemu pomahat v chapani zakladu a tim ponechat ucastnikum take svobodnou volbu ?
(Pane Tichy, nebylo by to neco pro Vase stranky ?
Pane Baudys jr. nemel byste cas k vytvoreni FORA pro ucastniky kteri hledaji odpoved na sve otazky? Vzdyt musi byt moznost vzajemneho respektu k odlisnym pojetim a presvedcenim !)
Takto "Ceske atrologicke stranky"nejsou skutecne reprezentativni pro to co mezi astrologi zije a "nadiktovanim"co na techto stranka misto ma a co nikoli neni prilis demokraticke.
Zdravi Magdalena
-
postmoderní astrolog
417 otázku odeslal(a) Jiří Kubík v Sobotu 16.Září 2000 17:48:50
Pane Turnovský, Martine, Romane,
stále mi vrtá hlavou termín postmoderní astrolog. Jsem schopen pochopit spojení psychologie s astrologií, dá se pochopit o co mohlo jít Rudhyarovi , ale postmoderní astrologie??? Jestliže astrologie je
naukou vyjadřující určité souvztažnosti, tedy nějaký řád a je založena na zkušenosti, tak mi připadá problematické spojovat jí s filosofickým směrem, který zpochybňuje objektivnost našeho poznávání.
s přátelským pozdravem
J.K.
-
Re: postmoderní astrolog
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:56
Myslím, pane Kubíku, že postmoderní filosofové (a do této skupiny zahrnuji intelektuály, kteří byse nikdy za postmodernisty nepovažovali) jsou v naší současné situaci přirozenými spojenci v odhalování velmi rafinovaného společensko-kulturního-intelektuálního i náboženského útlaku, který manipuluje lidské bytosti. Například Foucault udělal v této věci obrovský kus práce.
Odpovídám výňatkem z Rudhyarovy knihy "Od humanistické k transpersonální astrologii"
Jsou období, kdy lidské bytosti obojího pohlaví mohou naplnit inherentní záměr jejich zrození, nebýt pouze vyšlechtěnými ukázkami kolektivní kultury, společenského nebo náboženského typu, ale dosáhnout super-kulturního, super-intelektuálního a vpravdě individualizovaného stavu vědomí a cítění. Mohou překročit kolektivní způsob života a mentality jejich společenské třídy, skupiny nebo národa; mohou prohlédnout eventuálně transformovat ego, které často vyrostlo jako zpupná a rigidní struktura, schopná jednat s rodinnými a školskými tlaky a vrtochy meziosobních vztahů.
Pokud jsou úspěšní v takohémtěžkém a pomalém procesu, budou se nacházet tváří tvář vesmíru, bez kulturních institucí a společensko-náboženských předsudků a paradigmat, aby sami za sebe rozhodli jak na vesmír nahlížet a v něm působit. Jsou otevřeni silám a vlivům, které možná pracují na transformaci naší kultury a lidstav-jako-celku – tvůrčích sil, vysokých inteligencí, možná božských bytostí, skrze než operuje rozsáhlý proces lidské evoluce a planetárního rozvoje. Taková transformace je nejen možná, ale i nezbytná, když se kultura postupně rozpadá a její hodnoty jsou zvráceny nebo prázdny smyslu, když už není skutečné, oživující víry v instituce a v jejich kdysi velké a inspirující symboly.
Dále říkáte: "Jestliže astrologie je
naukou vyjadřující určité souvztažnosti, tedy nějaký řád a je založena na zkušenosti, tak mi připadá problematické spojovat jí s filosofickým směrem, který zpochybňuje objektivnost našeho poznávání."
Jsem narozdíl od Vás přesvědčen o tom, že řád je lidská fikce, naše zkušenost velmi omezená a na objektivnost naše poznávání bych nevsadil ani pětikorunu. Uvědomit si to je potřeba, aby se mohlo jít dál. Projít fází chaosu - mystikovou noci duše - je nezbytné, držet se stébel minulých jistot je jako vyhrnout si nohavice před chozením po vodě. Jinak, tyto Vaše pochybnosti považuji za užitečné, Váš Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
2 odpověď odeslal(a) Roman v Neděli 17.Září 2000 17:46:30
Pane Kubíku, jsem poctěn, že se obracíte konkrétně i na mě a tak se pokusím sdělit svůj pohled na tento problém. Především zcela potvrzuji to, co napsal Pavel a přidávám,že dodatečně zjišťuji, že jsem se k této věci vlastně víceméně vyjádřil již v úvaze, která má název Astrologie - věčné putování a je na této stránce pod Transformotorem.
Dodal bych asi toto:
Lidské vědomí je stejně neomezené jako Vesmír. S tím se ovšem lidé nechtějí smířit a tak v každém paradigmatu, které si lidstvo vytváří samo a bez kterého bychom se klidně obešli, začne skupina "vyvolených" považovat stupeň svého poznání za konečný, universální. Z touhy po jistotě a uznání je pak takové poznání institucionalizováno a příslušní "vyvolení" kafrají a zpochybňují vše, na co nedosáhnou.
Potom se roztočí roztomilá intelektuální hra se slovy,protože v tomto omezeném prostoru už těmto lidem nic jiného nezbývá. A tak tu máme třeba vědomí, mentální, já apod., což je třeba podle mě totéž, protože stále jsem tu já, se všemi svými omezenými poznávacími možnostmi. A to především ve smyslu sdělitelnosti. Právě tak dělení poznání nebo pravdy na subjektivní a objektivní mi připadá nesmyslné, spíše bych se přikláněl k tomu, co říká Rorty a sice, že úlohou filosofie není najít objektivní pravdu, ale udržovat trvalou diskusi ve vzájemném sdělování svých názorů. Takto udržovaná diskuse je protestem proti pokusům diskusi uzavřít a prosadit nějakou privilegovanou pravdu.
Hrabě Keyserling, velký německý filosof jednou řekl: "Žádný základ, podstata konfliktu nemůže být jednou provždy vyřešena. Může být pouze transcendována. K dosažení stavu nad protivami musíme uvažovat, že obě polarity mají svou platnost, obě něčím přispívají, obě se jedinečně podílí na kontrapunktu života. Žádná nesmí být odmítnuta, ale pochopena a porozuměním je harmonizovat".
Tento výrok se významně vztahuje např. k současným soubojům mezi zastánci vědeckého empirického poznání a astrology. Tyto diskuse se však v podstatné věci míjí. Vědci kritizují astrologii, ač o ní nic nevědí, a astrologové nekritizují vědecké poznání, ale prosazování privilegované pravdy vědeckého poznání na všechno a institucionalizaci této pravdy.
Otázkou, co si myslím o zkušenostech - viz na začátku avizovaná úvaha v Transformotoru.
Mějte se pěkně zdraví Roman
-
Re: postmoderní astrolog
3 odpověď odeslal(a) Lucie Lomová v Neděli 17.Září 2000 21:25:26
Vážený pane Turnovký,
jste "přesvědčen, že řád je lidská fikce" - chytám za slovo, jak píše p. Votruba, ale myslím, že by bylo dobré to dovysvětlit; myslíte tím, že lidé si vytvářejí fikce o tom, co je to řád, nebo si myslíte, že neexistuje vůbec žádný(?) nebo že se řád proměňuje jako vše jiné?
Děkuji, L.L.
-
Re: postmoderní astrolog
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:56
Myslím, milá Lucie, že jistotu můžeme mít jen v tom, že existuje lidská potřeba řádu, lidská touha po řádu, která dává vzniknout archetypu řádu a jako takový je tento archetyp řádu proměnlivý. jediné co nepodléhá změně je změna sama, říká mílý Herakleitos
-
Re: postmoderní astrolog
5 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pondělí 18.Září 2000 00:00:58
Mohl by to byt clovek stavejici, nebo obyvajici dum, jehoz jedinou jistotou je moznost svobodne tento dum zborit ci opustit, obydlet dalsi, anebo vubec zadny? MF
-
Re: postmoderní astrolog
6 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:56
V podstatě ano, neboť jedině člověk má tu tragickou výsadu rozhodnout se, zda svůj úkol, poslání, osud, trt prt, převezme. Domýšlí se Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
7 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pondělí 18.Září 2000 02:18:45
A neexistuje v teto podstate "minimalismus" zakonitosti prirody. Logika, predpoklad poznatelnosti, nebezpecny pojem UNANIMITA, principy vyvojove psychologie, v nichz se propleta, na nichz se rozviji individualizovana skladba, moznost znit, ktera nas, pri neprijeti odpovednosti, nenechava spat a prt? MF
-
Re: postmoderní astrolog
8 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:56
A jen lidská touha po transcendenci, tolikrát zrazená, kolikrát byla projevena, zůstává...
-
Re: postmoderní astrolog
9 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pondělí 18.Září 2000 18:21:17
Já osobně věřím v platnost astrologie a v té existují určitá pravidla, na kterých se můžeme shodnout. Vše v přírodě je podřízeno zákonům, tak proč by jedinou oblastí, ve které by neměly platit, měla být morálka?
Je přeci přirozené, že silnější vítězí a vládnou nad slabšími. Jak to změnit? …….
Je nesmysl chtít měnit svět, svůj pohled měnit můžu.
Někde jsem četl článek o intelektuálech, který se jmenoval tuším obchodníci s použitým zbožím a mám pocit, že vystihoval podstatu věci. Zrovna tak se mi líbila kniha Paula Johnsona Intelektuálové a L.N. Tolstého Myšlenky.
Nejsilnějším prostředkem moci je přeci myšlenka.
zdraví Vás
J.K.
-
Re: postmoderní astrolog
10 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Pondělí 18.Září 2000 21:07:57
Pane Kubik,
rikate je preci nesmysl menit svet, svuj pohled menit muzu, jen bych jeste dodal ze nejen svuj pohled, ale z tohoto pohledu vychazejici, s timto pohledem se doplnujici projev a fungovani ve svete, coz souvisi nejen se zpusobem provozovani astrologicke praxe.
Otazka nese nazev POSTMODERNI ASTROLOG, v tom je mozna jeden velkou osobnosti a ve sve pravde vizionarem vystaveny dum. MF
-
Re: postmoderní astrolog
11 odpověď odeslal(a) Lucie Lomová v Pondělí 18.Září 2000 21:55:33
Myslím, že tvrzení, že "lidská potřeba řádu dává vzniknout archetypu řádu" je zhruba stejně platné jako tvrdit, že ten řád skutečně existuje, protože z jiné než lidské perspektivy to pozorovat nemůžeme.
Co se týče proměnlivosti řádu, je sice logická,ale myslím, že je stěží v lidských silách ty celkové proměny zaznamenat, neboť každý člověk sám je součástí řádu dosavadního a zajatcem své doby v menší či větší míře bez ohledu na možnost své maximální možné transformace. Což samozřejmě nevylučuje touhu a potřebu pokoušet se o pochopení a vyšvihnout se nad vše do nebeské výše.
Pane Kubíku, sdílím Vaše nadšení nad Johnsonovými Intelektuály, když si člověk při četbě prohlíží horoskopy zmíněných Hlav Otevřených, je to extra poučné.
L.L.
-
Re: postmoderní astrolog
12 odpověď odeslal(a) Roman Votruba v Pondělí 18.Září 2000 21:59:18
Pane Kubíku,
domnívám se, že jediná, jak píšete, pravidla, na kterých se v astrologii shodneme, je používané astrologické instrumentárium. To nejdůležitější však, reading the chart, je striktně individuální záležitost, závislá na úrovni a schopnostech toho kterého astrologa.
Říkáte, že příroda je podřízena zákonům. Jakým?
Myslím, že příroda je chaos, projevující se v určitých cyklech a z toho také byly vypozorovány souvztažnosti s pohyby nebeských těles. V chaosu je skryta obrovská síla schopnosti sebeobnovování.
Řád nebo pravidla nesmí nic nového vpustit, jinak se rozpadnou.
Moralizování bych vynechal, jestiť to téma nekonečné.
Píšete cituji nepřesně: je nesmysl měnit svět, mohu jen měnit svůj pohled.
Jistě, nemohu si říci: tak a teď změním svět.
Ten se mění sám podle toho, jak vzrůstající počet lidí začne myslet a jednat jinak, novým způsobem, nacházet nové otázky a hledat odpověď. Je to dlouhodobý proces.
Proto má myšlenka tu moc, nebo lépe řečeno vliv.
Je to jenom můj názor, zdraví Roman
-
Re: postmoderní astrolog
13 odpověď odeslal(a) Jaromir v Pondělí 18.Září 2000 23:03:59
Vazeni diskutujici,
postupne procitam forum, a jsem rad, ze tu je. Sam obcas velmi potrebuji popovidat si s nekym, kdo je "minimalne tak uchylny jako ja". Pokud toto prirovnani nekoho urazilo, velmi se mu omlouvam, neni to mysleno zle. Mam trochu rozpor v tom, ze by clovek hledajici mel mlcet a moc nemluvit a tim, ze asi kazdy(a) prosel(a) fazi, ze si potreboval(a) s nekym spriznenym pohovorit. Prosim Vas o pripominky.
Tim se dostavam, k puvodni otazce. Postmoderni at uz kdokoli, neni to tak trochu jedno. Je dulezite najit rozdil? Vzdyt kazdy je casti celku, nebyt klasiku (kteri byli take postmoderniste), nebyli by moderniste a postmoderniste atd.
Snazim se na vse divat z Holistickeho hlediska(pokud to spravne chapu) a i to je jen berlicka, jak to vsecko nazvat. Nedavno jsem se prokousaval nasimi Universalisty, a ti zrejme resili totez. A at se prokousavam cimkoli, pripada mi to stejne a porad o tomtez. Abych se dobral k jadru pudla, proste tyhle detaily neresim. Snad sem to napoprve ve foru neprehnal.
Mejte se pekne Jaromir
-
Re: postmoderní astrolog
14 odpověď odeslal(a) Ljuba Axmannová v Pondělí 18.Září 2000 23:21:57
Vezla jsem Františku někam autem. Na silnici v kopci stála škodovka, jen se jí z chladiče kouřilo. Vozívám s sebou vodu, pro tu chvíli se hodila, řidič byl rád. Františka mluvila obdivně o dobrém skutku, vnímala to tak. Jenže to žádný dobrý skutek nebyl: naopak, jen tak je minout, by bylo obtížné.
Nemám naučení. Hezký večer. LA
-
Re: postmoderní astrolog
15 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Úterý 19.Září 2000 00:10:36
Pani Lomova, k tomu co rikate mame astrologii, tam nekde by mohl slidit jeji smysl. MF
-
Re: postmoderní astrolog
16 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:56
Kolegové, vaše nadšení z Johnsonových Intelektuálů naprosto nesdílím, považuji tu knihu za úchylnou, naštěstí aspoň ten Orwell jakž takž s odřenýma zádama obstalál (byl to nebezpečný socan a anrchista) Zdraví vás Turnovský pozdravem Transpersonální astrologie je podvratná záležitost a kdo se snaží ji pěstovat je v podstatě anarchistou, ovšem zakotveným ve velmi vysokém Celku
-
Re: postmoderní astrolog
17 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Úterý 19.Září 2000 03:50:31
Vazeni znevazeni nekolegove, otazka se nabizi.
Anarchista je dobry branboritel, jak jde o neco jineho nez o pogo, stava se mzna kontra-produktivnim. Jiri Alkoholik Hufka taky porad v zachvatu smichu, ze provadim sekudarni prevenci recyklaci a akorat o to zakopavam v pokoji. Varil vyborne, byl schopny smichat skoro cokoli, pripravenost k necekanemu cinu vynikajici, ale nakonec ho za limec vyvedli a pozdeji za mrize posadili. J.A.Hufka, v trenyrkach na betonu, na svych neotrelych stereotypech spocivajici.
-
Re: postmoderní astrolog
18 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Sobotu 23.Září 2000 13:05:35
Romane,
když se vědci snaží rozluštit kód DNA, pokoušejí se pochopit chaos nebo řád?
A.E. měl prohlásit něco v tom smyslu, že pravděpodobnost náhodného vzniku světa je stejná, jako kdyby do tiskárny hodili bombu a vyšel z toho slovník.
Existuje zákon koloběhu příčin a následků, jako astrolog si toho jsem vědom. Jestliže humanistický astrolog nevěří na reinkarnaci, tak se s tímto zákonem bude těžko sžívat. Jak vysvětlíte lidem odlišné startovací podmínky?
Thorwald Dethlefsen: Paradoxní pravda zní: Jen ten je svobodný, kdo žije pod zákonem. Většina lidí se pokouší získat svobodu na základě zvůle, avšak tato cesta vede k nesvobodě. Utrpení je třecí plochou, která se vytváří mezi člověkem a zákony tohoto světa. Naplnit příkaz zákona znamená nepociťovat již žádnou třecí plochu.
Pane Turnovský,
Intelektuály nepovažuji za úchylnou knihu, ale za knihu pravdivou. Stačí si sestavovat jednotlivé radixy a začítat se do líčení charakterů jednotlivých osobností. Budete se divit, ale to samé, co je vytýkáno intelektuálům, kritizuje Tolstoj ve své knize, když se zamýšlí nad posláním a významem spisovatele. Kapitola jemu věnovaná se jmenuje Tolstoj : Starší bratr pána boha.
zdraví J. K.
-
Re: postmoderní astrolog
19 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Vážený pane Kubíku, nezpochybňoval jsem pravdivodt Johnosových intelektuálů, mluvil jsem o úchylnosti této knihy. Podobnou špínu lze nalézt na všechny lidi, i neintelektuály, pozoruhodné je, že Johnson si vzal na paškal "levičáky" a "progresivisty", stejnou knihu by mohl napsat i o konzervativcích.
Různé startovní podmínky různých lidí jsou lehce vysvětlitelné např. geneticky, vrozenými vlastnostmi, kulturně-společenskými vlivy apod. nemusím do toho tahat esoterní postoje, ostatně znovu uvádím,že koncept reinkarnace je poetickým obrazem genetiky. Atakhle by se dalo pokračovat donekonečna, zdraví Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
20 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Sobotu 23.Září 2000 16:22:42
Roman v jedné otázce prohlásil:
Kromě toho, že je důležité kdo a co říká, myslím, že je ještě mnohem důležitější zda podle toho, co říká, také jedná.
PaulJohnson - Intelektuálové
1,Jean Jacques Rousseau: ,,Zajímyvý blázen´´
Vliv intelektuálů za posledních dvě stě let neustále rostl. Zrod světského, tedy nenáboženského intelektuála, byl klíčovým činitelem, který utvářel moderní svět. Nahlíženo z historické perspektivy je to v mnoha ohledech nový jev. Je pravda, že již od počátku si intelektuálové, kterými byli dříve kněží, písaři a proroci, přisvojovali nárok vést společnost. Avšak v roli ochránců posvátných kultur, ať primitivních, nebo vyspělých, byli ve svých morálních a ideologických novotách omezováni pravidly vnější autority a zděděnou tradicí. Nebyli- a ani nemohli být- lidmi svobodného ducha, průkopníky na výpravě za dobrodružstvím rozumu.
V 18. století se současně s úpadkem církevní moci objevil nový druh rádce, který zaplnil vzniklé vakuum a získal pozornost společnosti. Světský intelektuál mohl být deistou, skeptikem nebo ateistou. Byl ale připraven stejně jako kterýkoliv papež nebo duchovní radit lidstvu, jak si má počínat. Od počátku vyhlašoval zvláštní oddanost zájmům lidstva a evangelijní povinnost je rozvíjet. Pro úkol, který si sám určil, si zvolil mnohem radikálnější přístup než jeho církevní předchůdci. Necítil se nijak vázán zjeveným náboženstvím. Kolektivní moudrost minulosti, dědictví tradice, zavazující kodexy zkušeností předků existovaly proto, aby byly dodržovány pouze podle potřeby nebo i zcela zamítány, podle toho, jak se člověk sám rozhodl. V historii lidstva si lidé
se vzrůstající sebedůvěrou a odvahou poprvé uvědomili, že mohou stanovit diagnózu neduhů společnosti a léčit je svým vlastním intelektem bez vnější pomoci. Navíc byli přesvědčeni, že dokáží odvodit recepty, s jejichž pomocí budou schopni přeměnit k lepšímu nejen strukturu společnosti, ale i základní zvyky lidí. Na rozdíl od svých náboženských předchůdců nebyli intelektuálové vykladači a služebníky bohů, nýbrž jejich náhradníky. Svého hrdinu viděli v Proméheovi, který ukradl nebeský oheň a přinesl ho na zem.
Jednou z nejvýraznějších vlastností nových světských intelektuálů byla chuť, s jakou podrobovali kritickému zkoumání víru a její představitele. Na kolik tyto velké systémy víry posloužily či uškodili lidstvu? Jak přísně dodržovali papežové a duchovní pastýři ve svém životě přikázání o čistotě a pravdě, službě bližnímu a laskavosti? Verdikty vyslovované na adresu církví a kléru byly tvrdé.
Dnes, po dvou stoletích, během nichž ztrácelo náboženství svůj vliv a světští intelektuálové zastávali stále významnější roli při formování postojů a institucí, je čas na zhodnocení jejich veřejné i osobní činnosti. A já se chci soustředit především na morální a kritické pověření intelektuálů říkat lidstvu, jak se má chovat. Jak žili své vlastní životy? Nakolik čestné bylo jejich chování k rodině, přátelům a okolí? Byli spravedliví vsexuálních a finančních záležitostech? Říkali a psali pravdu? A jak obstály jimi vytvořené systémy ve zkoušce času a praxe?
zdraví Jiří K.
-
Re: postmoderní astrolog
21 odpověď odeslal(a) Roman Votruba v Sobotu 23.Září 2000 18:34:19
Jiří,
vědci se snaží odnepaměti stále něco rozluštit. Podle mne se v kódu DNA nedá rozluštit ani chaos ani řád, ale jenom určitá část genetických potencialit, s kterými člověk přichází na svět.Podotýkám, jenom část. Protože jsem přesvědčen, že ke konečnému, jednoznačnému poznání v tomto směru nedojde, bude výsledek bádání odvislý na různých způsobech interpretace tak, jako je tomu i u astrologie.
Jak probíhá zákon koloběhu příčin a následků? U čeho jste schopen něco takového zjistit naprosto jasně? Pokud jde o reinkarnaci, i když jsem o ní něco psal, domnívám se, že se bez ní můžeme, a dokonce bychom i měli, obejít. Nativita nám dává krásný obraz potenciálu, který bychom měli v tomto životě odvážně, odpovědně a beze strachu využít ku prospěchu druhým i svému. Žijeme tady a teď. Není to krása, že jsme každý jiný? Nevím, co myslíte odlišnými startovacími podmínkami? Každý se narodíme a máme k dispozici jiné, jedinečné možnosti k rozehrání své životní melodie.
Pokud jde o vámi citovaný výrok Dethlefsena, jsem zcela jiného mínění:
Podle mne je svobodný ten, který se dokáže povznést nad dualismus a duality, které jsou pouhou hrou vymyšlenou lidmi, aby se rozum měl čím ukájet až do bezvědomí. Nazval bych tuto hru kolektivní masturbací ega.
Zatím zdraví Roman
-
Re: postmoderní astrolog
22 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Neděli 24.Září 2000 14:41:28
Romane,
domníval jsem se, ač laik, že DNA je poskládána podle nějaké struktury, je v ní obsažena smysluplná informace, pokud by tomu tak nebylo, byl by nesmysl ji luštit. Pokud se mýlím, promiňte.
,,Nativita nám dává krásný obraz potenciálu, který bychom měli v tomto ॾivotě odvážně, odpovědně a beze strachu využít ku prospěchu druhým i svému. Žijeme tady a teď. Není to krása, že jsme každý jiný? Nevím, co myslíte odlišnými startovacími podmínkami? Každý se narodíme a máme k dispozici jiné, jedinečné možnosti k rozehrání své životní melodie.´´
Radím Vám, zkuste si sestavit horoskopy dětí, které zemřely několik dní po porodu, dětí vychovávaných v dětských domovech, horoskopy lidí zemřelých násilnou smrtí, těžce nemocných a zkuste se nad tím zamyslet.
zdraví J.K.
-
Re: postmoderní astrolog
23 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Milý pane Kubíku, správně odkazujete na Johnsonovu kapitolu Tolstoj - starší bratr Pánaboha. Přečetl jste ji a jak z vašeho psaní zde vyplývá, máte Tolstého dál rád...No a co, dopřejte tu rad-ost i nám, kteří máme rádi jiné lidi, třeba proto jací jsou.
Pokud vytýkáte humanistickému astrologovi, že nevěři v reinkarnaci, pak to vytýkejte mně osobně - jsem to já, kdo na reinkarnaci nevěří, jiní humanističtí astrologové na ni věří. Já osobně takový pohled na svět nepotřebuji a také ho neužiji, není prostě pro mne, navíc ho považuji za marnivý projev egocentrismu, toť vše, co bych k tomu chtěl ještě dodat, Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
24 odpověď odeslal(a) Roman Votruba v Neděli 24.Září 2000 17:03:16
Jiří,
já nejsem žádný Všeználek, abych rozhodoval o tom, jestli se mýlíte nebo ne. Zkrátka hledíte na věci z jiného úhlu a pokud jde o DNA, řekl jste jinými slovy přibližně totéž co já. Alespoň tak to chápu.
Zmiňujete utrpení, smrt mladých lidí a souvislosti s nativitou. A jak to někomu vysvětlit?
I když to není nějaké definitivní vysvětlení, opět mi pomáhá v této věci pohled Dane Rudhyara.
Ten ve zkratce tento problém nasvětluje asi takto:
Když se člověk narodí, vstupuje do aurického vejce, což je pole vztahů všech myšlenek a idejí, které tu kdy byly. To pole je ohraničeno ovoidiálním prostorem, v kterém musí být odpracován vztah Soul-to-person.
Když člověk zemře, toto pole či aurické vejce, přestane být aktivní a ponoří se do stavu jakéhosi zatemnění nebo řekněme latence. Zrozením nové entity, nové lidské existence, obnoví Duch vztah s novou entitou a pole je reaktivováno. Ale osoba, která předtím zemřela, není totožná s nově zrozenou. Stejná je monáda Ideity-field, stejné je Soul-field,ale do aurického vejce je vtažen nový lidský organismus, jiná osoba ve zcela odlišném společensko-kulturním prostředí, než v kterém byla zrozena osoba předchozí.
Soul-field je pevnou stálou součástí Ideity-field. Zde se shromažďuje "spirituální žeň" zkušeností jednotlivých, v různých časových intervalech se střídajících osob.
Zjednodušeně řečeno: vstupujeme do energetického pole, které je jakousi trestí všech myšlenek, činů, úspěchů a nezdarů všech osob, které toto pole obývali před námi. Nastupujeme jako "noví správci" do úřadu, kde bychom se měli vyrovnat s úspěchy i nezdary "činovníků" předchozích,a zároveň vytvořit z toho dědictví něco nového.
Zde je zřetelně vidět vztah karmy a dharmy. Rodí se pochopitelně v jisté chvíli lidé, kde zatíženost aurického vejce nezdary a neúspěchy osob předchozích je obrovská a navíc je k tomu ještě silně poškozený dědictvím kód DNA.
Pak umírají děti, objevuje se rakovina, je utrpení.
Ale takhle to vysvětlím tak nanejvýš sám sobě.
Problém je, jak hovořit s lidmi a dá-li se jim vůbec nějak vysvětlit, proč je ta či ona tragédie potkala. Asi těžko tímto způsobem.
K tomuto tématu doporučuji k přečtení znamenitou knihu rabína Harolda Kuschnera: Když se zlé věci stávají dobrým lidem.
Mějte se fajn Roman
-
Re: postmoderní astrolog
25 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pondělí 25.Září 2000 19:23:56
Milý pane Turnovský,
nic Vám nevytýkám a ani neupírám, pouze se tu pokouším sdělovat a odůvodňovat svůj pohled.
To, co popsal Dane Rudhyar, je podobné Buddhistickému vysvětlení reinkarnace, myslím théravádu a pro mě je přijatelné.
Romane, příkladem DNA a nepřesnou citací Einsteina jsem chtěl nastínit, že řád není fikcí.
zdraví J.K.
-
Re: postmoderní astrolog
26 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
jenže, milý pane Kubíku, Rudhyar sám ses konceptem reinkarnace neztotožňuje, považuje ho za horizontální a místo něho staví vertikální koncept následnictví (vědomého či nevědomého ve čtyřech postojích nebo úrovních), viz Astrologie transformace str. 122 a dále, Planetarisation of Consciousness, chapter 7 - Soul Filed, Mind and Reincarnation str. 151, zdraví Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
27 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
A dále, pane Kubíku, dělána mne kocept reikarnace dojem, že je výsledkem a/ etnocentrismu, přesvědčení, že všichni lidé mají být stejní, navíc poměřovaní nejvýše postavenými na společensko-kulturně-náboženském žebříčku té, společnosti, která tento princip vyznává, viz zuchřelý koncept kast v brahmanismu, proti němuž právě Buddha vystoupil jako příslušník nižší kasty než byli brahmáni, kšatrijů. Koncept reinkarnace v podstatě neuznává různost lidí, různost jejich poslání, v ubohém nemocném děcku, které umírá, tzv. bez viditelné příčiny – ale příčiny jsou do očí bijící – chudoba, nemoce, útlak – vidí oběť jeho vlastních zločinů v předchozím životě, jako by toto ubohé umírající děcko nemohlo splnit svoje poslání právě tou hrůzou absurdního zmaru, nebo býtvýzvou k tomu, chovat se k nejubožejším ve společnosti, k minoritě soucitně a tak povznést obecnou etiku společnosti o kus dál. zdá se mi, že koncept reinkarnace by se hodil ODS do krámu, starej se, když se neumíš sám postarat, zhebni, můžeš si za to sám, že nejsi dostatečně společensky obratný, že k tomu nemáš prostředky, nás to nezajímá, nás zajímají jen ti úspěšní, ti na vrcholu žebříčku, ti jediní jsou cenní, neboť sezasloužili. Ti, kteří umírají si za to mohou sami - je to jejich kcharma. Tak pravil Turnovský, někdejší volič ODS
-
Re: postmoderní astrolog
28 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Na rozdíl od konceptu reinkarnace, koncept nástupnictví předpokládá rozvinout 360° kružnice v nekonečně mnoho míst na povrchu koule – Zeměkoule. V každém z těchto míst stojí, stál, nebo stát bude člověk, vzpříměný člověk. Prodloužené páteře všech těchto lidí se protínají v místě žhavém, obklopeném temnotou. To jsou společnékořeny Lidstva, jehož aktivity na povrchu Zeměkoule z pohledu tryskového letadla nebo raketoplánu připomínají povrchovou plíseň, kterou lze jednoduše setřít hadrem (jak naivní představa pro každého, kdo s plísní bojoval) Bude Lidstvo plísní, nebo je tento stav zvěstovatelem akčního, psychického, intelektuálního a vpravdě duchovního propojení – tak nedostatečně dnes představovaného internetem, tak nenáviděným všemi tmáři, zpátečníky, autokraty, policajty, kteří samozvaně rozhodují kdo smí a kdo nesmí, kdo má dobrou a kdo špatnou karmu. Hlava každého z lidí, kteří stojí vzpřímeni, směřuje k jiné hvězdě, energetickému uzlu galaxie, díky světlu, které z níproudí prozatímnímu symbolu transcendence. Ty hlavy, které nesměřují k hvězdě galaxie Mléčné dráhy mohou směřovat ke galaxiím jiným…Na tomto místě nestojí jeden člověk věčně. na jeho místo, když splnil – nesplnil svůj úkol, své poslání nastupuje člověk další, tak jako jeho předchůdce nastupoval po svém předchůdci. Tito následníci, jejichž místo je určeno funkčně mohou nevědomě, vědomě nebo víceméně vědomě navázat na práci svého předchůdce, jako korunní princ pokračuje – nepokračuje v práci svého krále otce, jako president pokračuje-nepokračuje v práci svého předchůdce. Je to úřad a každý máme svůj úřad – ú-řád – který určuje naši funkci tím, že je ohniskem vztahů. existují ovšem i Lidé, kteří se ujímají úřadu po bitvách, bojích, pochybnostech, ve vývojovém procesu, nadvědomě. takoví,kteří se narodí na jednom místě a nastoupí svůj úřad v centrálním místě – viz např. Jeruzalemy v životě rabbiho Ješuy, které jsou centrálním místem, tři monoteistických náboženstev. Ale říká se je výjimka, ale tato výjimka je potenciálně dostupná každému z nás. Tak naše životy a díla, navazují na životy a díla těch před námi stojícími, budou navázány životy a díly těch, kteří přijdou po nás. K tomu převtělování nepotřebujeme, je snad následník trůnu převtělením svého královského otce? K tomuto konceptu potřebujeme pouze odvahu přijmout poslání, které se k nějakémumístu váže. Mám tuto odvahu? ptá se Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
29 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Několik málo myšlenek z Rudhyarovy brožůry Od humanistické k transpersonální astrologii, omlouvám se za mizernou kvalitu překladu, je to překlad z první vody, který bude potřebovat doladit:
Humanistický astrolog by se měl pokusit předávat svému klientovi poselství všech oněch planet symbolizujících funkce, mající místo a význam v jeho povaze a vzorců meziplanetárních vztahů (aspekty mezi planetami a gestalt – tvar horoskopu), čímž může vyprodukovat zvláštní typ harmonie charakteristickou pro jeho či její individualitu jako lidské bytosti. Astrolog by se neměl zabývat událostmi, ale odezvou, kterou klient projevoval, projevuje a projevit se chystá. Astrolog překládá do existenciálních termínů zprávu, kterou celá obloha posílá novorozenci, jenž navazuje poprvé vztah k vesmíru v okamžiku, kdy začne dýchat. Zpráva v podstatě obsahuje návod, jak nejlépe a aktivně využívat všechny kapacity přítomné v novorozencově povaze, aby se stal efektivní a vědomou odpovědí na potřeby jeho životního prostředí - tedy na potřeby vesmíru v určitém čase a na určitém místě. Forma vesmíru, tak jak je soustředěna v místě zrození a v okamžiku prvního nádechu a výdechu, je jako kadlub, do nějž se má nalít roztavený bronz. Bronz převezme tvar vnitřku kadlubu. Každý člověk má formu vesmírných potřeb v místě a v čase svého narození.
Následné události jsou prostředky rozvoje potencialit inherentních ve formě, kterou představuje nativní horoskop – dvojrozměrná mandala. Kdyby byl člověk rostlinou nebo zvířetem, jeho odezvy na ty události, které na něho působí, by byly nanejvýš adekvátní, pokud bereme v úvahu omezené možnosti odezvy organismu jako celku. Bylo by to holistickou odezvou, v níž jsou přítomny všechny organické funkce. Ale člověk tímto způsobem nereaguje. Reaguje pouze částí sebe sama. Je tlačen svojí rodinou, kulturou, společností, aby odpovídal určitým a tradičním souborem reakcí na přesně určené typy událostí, Nicméně tento tlak je nutný pro rozvoj objektivního a reflektivního typu vědomí, důkladně formované a myslící mysli schopné ovlivňovat odezvy organismu, dokonce i proti přirozeným tendencím tohoto organismu. Člověk většinou rozvíjí svoji individualitu díky drastickým zkušenostem s tím, čím sám není. Skrze izolaci a konflikty a tím, že staví jednu svoji součást proti druhé, učí se práci a povaze každé součásti. Učí se díky krizím.
A tak se vynořuje zásadní otázka. Jak zacházet s těmito krizemi, včetně nemocí, emocionálních tragédií, mentálnímu chaosu, nebo rozštěpení?
Obvyklá odpověď naší moderní společnosti, jejích doktorů a psychologů: Zklidnit krizi. Odstranit symptomy. Přijmout kompromis a být opět normální, avšak opatrnější, méně nekompromisnější a naopak více přizpůsobivý vnějším okolnostem. To je duchovně defétistická odpověď, která otravuje naši měkkou a upadající civilizaci.
Odpověď humanistického psychologizujícího astrologa je odlišná. Ten vítá krize jako známky růstu. Pokouší se pomoci svému klientovi – pacientovi reorientovat se v příčinách krize, přehodnotit cíle stejně jako motivy, akceptovat to co je, ale v nové holistickém duchu – což znamená akceptovat to jako suroviny, které jsou zrozeny z původní jednoty, a které se diferencovaly a rozvinuly v nedorozumění a teď je zapotřebí tichý, stálý a všezahrnující proces reintegrace, který případně může vést k harmonii, vnitřnímu míru, moudrosti a soucitu.
Transpersonální filosof – astrolog není v rozporu s humanistickou odpovědí, ale pohlíží na situaci z transcendentního pohledu. Krize a konflikty v člověku nemíří pouze k dosažení vědomí sebe sama, a skrze překonání k případnému míru v mysli a moudrosti, které kultura jednotlivce omezuje stejně jako určuje; mohou být užity jako alchymický proces transmutace energií, který pokud je úspěšný může transformovat člověka ve více než člověka. Mohou být vyostřeny vědomím více než osobního záměru, jako nástroje k protnutí se netečnostmi minulých návyků, vzpomínek a strachů. Mohou být užity jako nástroje k zaostření energií, které nevyzařují ze Slunce a nejsou odráženy planetami, ale místo toho vyzařují z galaktického rámce a vyšších dimenzí vesmíru a vědomí.
-
Re: postmoderní astrolog
30 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík ve Čtvrtek 28.Září 2000 16:55:42
Milý pane Turnovský,
krizi chápu jako důsledek naší nedokonalosti, nesprávného jednání, nebo chybné životní orientace, pozitivní jsou pouze jako prostředek nápravy, neznamená to ale, že ten, kdo krizí neprochází a většina věcí se mu daří je nenormální nebo odsouzeníhodný.
Já osobně věřím v to, že každý sklízí jenom to co zasel, astrologie mě v tom jen utvrdila. To, co lidé považují za štěstí je velmi nestálé, ale vždy je to důsledek našich dobrých vlastností a naopak.
Jan Kefer - Praktická astrologie str. 334
Proto je tak důležitá výchova charakteru a vzdělání jeho ve smyslu duchovním. Astrologický vliv náleží do zákonitostí světa hmotného. Čím výše se tedy člověk pozvedá nad projevy své hmotné složky, čím méně u něho rozhoduje otázka jídla, pití, erotiky, samolibosti, pýchy, domýšlivosti, čím menší má ponětí o své neomylnosti a správnosti svých úmyslů, tím méně naráží nad tyto osudové, hrubě hmotné vlivy. Člověk, jenž při ztrátě majetku se usměje a pracuje dále, jakoby se nic nestalo, ukáže jistě velikou duševní sílu a je pánem svého osudu. Člověk, jenž v téže situaci si zoufá, jedná jen ve smyslu astrologického vlivu, přinášejícího katastrofy těla i ducha.
Astrologie pobádá tedy člověka k duchovnosti, snaze po ideálu, k hluboce žitému náboženství, k lásce k umění, kultuře a ctnosti. Učí, že tyto krásné věci nejsou jen idealistickým povídáním, nýbrž že jsou svrchovaně potřebné k zdárnému vyžití i těch nejpraktičtějších zájmů lidského života. A právě ti lidé, kteří si cení duchovních hodnoty nad vše hmotné, mají úspěch i v tom hmotném. Astrologicky řečeno, posilují neustále vliv Jupitera. A Jupiter znamená plnost duchovních i hmotných statků, vítězství ducha, metafysično a svobodu. A není nikde příkladu, že by člověk Jupiterem signovaný neb jeho vlastnosti v sobě vyživující, ztroskotal v odvislosti a nebo v bídě. Nespojuje-li duchovno s hmotným, mohou sice vznikati hmotná dobra i z jiných vlivů, ale ty jsou velmi problematické, velmi proměnlivé a ke zklamání vedoucí hodnoty.
k té ODS
Řečtí filosofové a mystici:
Platon
Demokracie vzniká, kdykoliv v zápasech chudiny s boháči chudí zvítězí, z přívrženců druhé strany jedny pobijí, jiné vyženou z obce a zavedou rovné právo v občanském životě i v úřadech. Při obsazování úřadů se nehledí na schopnosti a výchovu, demokracie takové starosti pyšně odkopne, nic se nestará, čím se dříve zabýval ten, kdo se teď chápe činnosti politické, nýbrž
hned ho ctí, jen když řekne, že je na straně lidu. Občané v demokratické ústavě jsou nadmíru svobodní, svoboda je tu taková,
že se ani necítí povinnost poslouchat zákonů a těch kteří vládnou. Všechno je zpito svobodou, vládcové nevládnou, aby se nezdáli utiskovateli, a druzí neposlouchají, aby nebyli dobrovolnými otroky. Svoboda vniká i do soukromých poměrů, rodiče se bojí dětí, děti se nebojí rodičů ani jich nectí, učitel se bojí žáků a lísá se k nim, žáci nedbají učitelů, mladí se rovnají starším, starci jsou samý vtip a šprým, aby se nezdáli nevlídnými a pánovitými. Nakonec se ovšem zvrací taková svoboda ve svůj opak, z demokracie vzniká nejhorší ústava, tyranida.
Po tomto kritické přehodnocení rozumu napsal Platon své druhé veliké dílo o zřízení obce, své zákony. Tehdy byl již také zkušenostmi získanými v Syrakusách zbaven své naděje ve vládce – filosofy. V této své druhé obci nedává vládu individuálnímu rozumu, nýbrž rozumu kolektivnímu, projevenému v zákonech, zákony zkušeností nalezené se tu stávají normou práva a nejlepší lidé jsou jen jejich strážci. S filosofy – vládci mizí ovšem i příkaz komunismu, Platon bere za základ skutečné poměry agrárních států, přikazuje každému občanu pozemkový úděl a stará se podrobnými předpisy o to, aby soustava těchto předpisů nebyla ničím rušena. Do této nové ideální obce jsou přijímáni skuteční lidé se svými dobrými i špatnými vlastnostmi a zákonodárce dává pravidla o úpravě jejich soužití. A se skutečnými lidmi je přijato do této nové obce to, co v oné první sice také
bylo, ale mělo málo činné působnosti, totiž státní náboženství. Mnoho stránek ve svých Zákonech věnuje Platon tomu, aby obhájil náboženství proti útokům mířeným z několika stran – ne to náboženství filosofické, jehož bohem byla idea dobra a jehož kultem bylo poznávání, nýbrž to lidové náboženství, kterému byli osobní bozi nositeli moci a normami mravnosti. Byla – li první obec Platonova založena na zákoně rozumu, je tato druhá obec založena na zákoně božím. V tomto spise o zákonech je také vysloveno poslední Platonovo slovo polemiky proti Protagorově větě, že člověk je měrou všeho. Ne člověk, praví tu Platon, nýbrž bůh je měrou všeho.
Platon sice po celý svůj život nikdy nevystoupil proti lidovému náboženství, ani proti jeho kultu a základním dogmatům, i když důsledně potíral nemravné obchodování s bohy. Ale v jeho filosofickém myšlení nemělo to náboženství místa. Vidíme-li tedy, že ho v zákonech velmi důrazně hájí, mohli bychom v tom vidět jakousi nedůslednost, ostatně již ve starověku posuzovatelé Platonovi měli na mysli tuto výtku. Ale soudím naopak, že to, co se u Platona i u jiných myslitelů zdá slabostí, nedůsledností, polovičatostí, projevuje jejich jistou a přímo instinktivní znalost člověka.
Snad to byl vskutku jakýsi osvícený ostych, který bránil Platonovi, aby nepodceňoval ono lidové náboženství a zvláště aby je nehleděl nahraditi svým náboženstvím filosofickým. Platon se toho uvaroval proto, že dovedl rozeznávati mezi filosofem a společností, měl smysl pro sociální hodnoty a byl si vědom, že tatáž nauka, která je dobrem a štěstím filosofu, může být zlem a neštěstím pro společnost!!!
zdraví Vás Jiří Kubík
-
Re: postmoderní astrolog
31 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
To je všechno hezké, pane Kubíku, ale ani Vy ani nejsme příslušníky nějaké řecké polis (i když by se daly nalézt podobnosti - demokracie jen pro někoho, a vedle toho třída otroků - cikánů, Ukrajinců, vietnamců etc...) všechno by to bylo třeba reformulovat podle myšlenkových obsahů těch, kterým by to mělo být určeno v současnosti, doporučuje Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
32 odpověď odeslal(a) Vanda Milošová v Pátek 29.Září 2000 11:10:42
Pane Kubíku
krize nemusí být způsobena naší nedokonalostí, podstatou krize není naše chybné nebo nedokonalé jednání, podstatou krize je především konflikt zájmů. Ať už vnitřních protichůdných sil uvnitř osobnosti, nebo vnitřních potřeb člověka v kontrastu k vnějším očekáváním jeho okolí. To ale ještě neznamená, že protichůdné zájmy nutně znamenají nedokonalost nebo chybné jednání. Mohou být všechny stejně hodnotné a stejně významné pro osobnost člověka a jeho rozvoj, problém je pouze v tom, že jejich vzájemné působení je obtížné a někdy prostě nemožné sladit. A dále z toho nepřímo vyplývá, a to s Vámi naprosto souhlasím, že krize zdaleka není jediným zdrojem rozvoje osobnosti. Jestliže vnitřní nebo vnější síly jsou ve vzájemném souladu, vnímáme je jako harmonické, nevzniká problém uspokojit a naplnit je, neznamená to vůbec, že nepřispívají k našemu osobnímu rozvoji. Je pravda, že je mnohem snadnější uvědomit si vlastní zdroje v kontrastu s protichůdnými tendencemi, černé proti bílému. Nicméně názor, že pouze krizemi člověk roste, jedině když dostatečně trpíme, rozvíjíme se, mi připadá téměř zhoubný.
Ve svém okolí znám několik lidí, jejichž život je pernamentní krizí. Navenek obdivujete, s jakou nesmírnou vůlí bojují s nepřízní osudu, když přijdete blíž, zjistíte, že nepřímo odmítají každé řešení, které by jim jejich problémy vzalo. A podtón, který slyšíte znít v jejich řeči - pouze když trpím, rostu.
A konečně, a to se obloukem vracím k Johnosonovým Intelektuálům (tohle spíš k panu Turnovskému), i filozofický systém může sloužit jako kompenzace, berlička pomáhající smířit se s vlastní osobností, překonat pocit vyřazení, vyloučení ze společnosti v případě neschopnosti přizpůsobit se panujícím zvykům a konvencím, náboženským dogmatům ... Proto považuji za důležité vědět nejenom CO kdo říká, ale KDO a PROČ to říká. Jaké jsou jeho kořeny, společnost a tradice ze kterých vyšel a které ho formovaly, co sám v sobě si chtěl uvědomit a vyřešit a konečně, jak se mu to podařilo ? Uvědomit si osobnost v celé její složitosti není jejím znevážením, zhanobením nebo kydáním špíny. Hodnota člověka se mírou jeho chybování němění. Co vám však vezme takový přístup zcela určitě, je možnost postavit si obdivovaného velikána na piedestal nedostižného životního ideálu, osvíceného vůdce, gurua.
Ať je Vám to k dobrému, pokud víte, co vlastně to dobro je.
Vanda Milošová
-
Re: postmoderní astrolog
33 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Vážená paní Milošová, s tím co jste napsala naprosto souhlasím, nekritizoval jsem pravdivost Johnsonových zjištění, ale výběr osobností v jeho kize, který je zcela účelový, mimochodem, většinu těch intelektuálů tam propíraných vůbec neobdivuji (kromě Orwella)...toť vše,
PS: nevím co je dobro, ale když přeju aby to bylo někomu k dobru, mám na mysli jeho osobní vývoj
-
Re: postmoderní astrolog
34 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pátek 29.Září 2000 14:20:13
Paní Milošová,
nikdo nejsme dokonalý a různí lidé vyznávají odlišné hodnoty, ale i v té různosti je třeba si být vědom toho, co je správné a co ne.
Ten výtažek z Kefera je srozumitelně napsaný a s touto otázkou úzce souvisí. První a pátá kapitola z této učebnice jasně a pro mě srozumitelným jazykem, vysvětluje podstatu věci. Jinak čtěte citát Thorwalda Dethlefsena, který jsem vypsal někde v této otázce.
Pane Turnovský,
autor sice žil před dvěma a půl tisíci let, ale mě osobně ty myšlenky připadají i nadále zajímavé, zejména když si je dám do souvislostí s komunismem, fašismem, obsahem Johnsonových Intelektuálů atd.
P.J. se záměrně obul do určité skupiny lidí a v ukázce z jeho knihy, kterou jsem do této otázky vepsal to vysvětluje.
zdraví Vás
Jiří Kubík
-
Re: postmoderní astrolog
35 odpověď odeslal(a) Vanda Milošová v Pátek 29.Září 2000 15:42:53
Vážený pane Kubíku
- jenomže, co to je, to ,,správné" ? Přiznám se, že já to s postupujícím časem vím stále méně a méně. Naše představy o etice a morálce jsou natolik ovlivněny společností, ze které vycházíme, její potřebou zabezpečit si pokud možno hladké a bezkonfliktní fungování, že se mi zdá přinemenším pochybné brát je jako zákon. A navíc, máte - li takto přesně ohraničeno, co je a není správné, dokážete se vyvarovat toho, abyste nezacházel s tím, co považujete za ,,nesprávné ", po způsobu vymítání ďábla? Dokážete si potom připustit nesprávné věci v sobě ? Pokud ne, jak s nimi potom chcete pracovat? Já vidím velikost člověka v jeho lidskosti, projevené mimo jiného i jeho tělesností, jeho hladem, jeho erotikou nebo potřebou zajistit si hmotné bezpečí. Aby se Vám nestalo pro samou oduševnělou jupiterskou expanzi, že budete pracně hledat lidskost ve velikosti.
S pozdravem ať žije Saturn
Vanda Milošová, 30.11.1962 11:50 SEČ Přerov
-
Re: postmoderní astrolog
36 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
takže jak se zdá: jen ti, kteří jsou signováni Jupiterem...no to je dobré! Naštěstí: proč bych nemohl ztroskotat? Co jena ztroskotání špatného? Když naopak od úspěchu, přináší krach osvobození od předchozích spletitostí závazků, které jsou už zcela formální, zatímco úspěch tyto závazky ještě rozmnožuje. Mimochodem v HaTA je Jupiter symbolem kompenzační duchovní aktivity a jánavíc dodávám, že je mnohdy symbolem náhradní nebo dočasné duchovní aktivity, při čemž za duchovní nepovažuji jen nějaké magicko-náboženské postoje. Turnovský PS: Jak zemřel Jan Kefer? Zdá se, že pravdu má Kefer mučedník, ne Kefer astromág, naštěstí
-
Re: postmoderní astrolog
37 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pátek 29.Září 2000 18:48:28
Vážená paní Milošová,
obecně se na tom, co je dobré a co špatné shodneme. Ve skutečném životě už je to horší, ale spolehlivým barometrem, který nám ukazuje, jak dobře se umíme rozhodovat, je náš vlastní život. Nerad bych, aby to bylo pochopeno tak, že vše přepočítávám na hmotný úspěch. Myslím, že o co v životě jde je pocit naplnění, nalezení vlastního místa pod Sluncem.
všechny mučedníky zdraví
Jiří Kubík
-
Re: postmoderní astrolog
38 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pátek 29.Září 2000 18:53:30
Pane Turnovský,
svůj příspěvek jsem zavěsil, aniž jsem si stihl přečíst ten Váš.
zatím J.K.
-
Re: postmoderní astrolog
39 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pátek 29.Září 2000 19:13:23
Kefer nabádá k rozvíjení a posilování Jupiterovských vlastností,
ale osoby signované Jupiterem uvádí jen jako důkaz toho, že to je správné. Nebylo to myšleno jako diskriminace těch, v jejichž horoskopech Jupiter zrovna dvakrát silný neni.
zdraví J.K.
-
Re: postmoderní astrolog
40 odpověď odeslal(a) Roman Votruba v Pátek 29.Září 2000 20:07:03
Jiří,
slova dobře a špatně jsou z pohledu našich činůa rozhodnutí neuchopitelná. Jedním z hlavních momentů krize je situace, v níž je třeba se rozhodnout, je třeba něco zásadního říci, neříci,vykonat-nevykonat atd. a to jako vždy v životě, zcela bez záruky výsledku. Takže my se nerozhodujeme dobře nebo špatně, ale je to náš celostní krok nějakým směrem. Astrologie nám pomáhá při takovém rozhodnutí tím, že nám nabízí podle postavení planet typy funkční aktivity, které bychom ke svému kroku měli použít a v jaké oblasti. Mnohem podstatnější než dobře či špatně mi připadá strach, který nám mnohdy brání jednat. Jenom je důležité, aby ta cesta našeho rozhodování a následných kroků nebyla lemována mrtvolami (symbolicky).
Říkáte: obecně se shodneme, skutečný život je spolehlivý barometr. Jaký význam mají tato slova?
Co jste tím chtěl říci?
Přeji hezký večer Roman
-
Re: postmoderní astrolog
41 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Dovoluji si, pane Kubíku s Vaší exegezí Keferova textu nesouhlasit. Jan Kefer mluví explicitně o Jupiterovi, není tam nikde napsáno: "Astrologicky řečeno posilují například neustále vliv Jupitera", ale "Astrologicky řečeno posilují neustále vliv Jupitera". Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
42 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Sobotu 30.Září 2000 10:48:12
Pane Turnovský, ještě jednou jsem překopíroval text z Kefera, který se k tomuhle vztahuje,
já tomu věřím a připadá mi to srozumitelné.
Astrologie pobádá tedy člověka k duchovnosti, snaze po ideálu, k hluboce žitému náboženství, k lásce k umění, kultuře a ctnosti. Učí, že tyto krásné věci nejsou jen idealistickým povídáním, nýbrž že jsou svrchovaně potřebné k zdárnému vyžití i těch nejpraktičtějších zájmů lidského života. A právě ti lidé, kteří si cení duchovních hodnoty nad vše hmotné, mají úspěch i v tom hmotném. Astrologicky řečeno, posilují neustále vliv Jupitera. A Jupiter znamená plnost duchovních i hmotných statků, vítězství ducha, metafysično a svobodu. A není nikde příkladu, že by člověk Jupiterem signovaný neb jeho vlastnosti v sobě vyživující, ztroskotal v odvislosti a nebo v bídě.
zdraví Jiří Kubík
-
Re: postmoderní astrolog
43 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
Vážený pane Kubíku, i mě je to jasné a proto s tím nemohu souhlasit, Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
44 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Sobotu 30.Září 2000 17:49:33
Vážený pane Turnovský,
zkuste mi to prosím dovysvětlit.
Romane,
odpovím opět Keferem
Každý astrologický vliv předkládá se člověku, jenž se podobá Heraklu na rozcestí, aby rozhodl mezi dvěma možnostmi. Toho je si člověk ve svém svědomí vědom. Neuvědomuje si však onu skutečnost, že jeho rozhodnutí je pak neúprosně závazné, že mu otevírá dráhu, po které pak nutně jeho život bude plynouti.
Astrologie zvěstuje tedy člověku jeho osudové určení takto:
Rozhodneš-li se pro A, pak nutně bude následovati B.
Rozhodneš-li se pro C, pak nutně bude následovati D.
Výhoda její spočívá v tom, že člověk ihned v okamžiku rozhodování poznává následky svého rozhodnutí.
J.K.
-
Re: postmoderní astrolog
45 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
"A Jupiter znamená plnost duchovních i hmotných statků, vítězství ducha, metafysično a svobodu. A není nikde příkladu, že by člověk Jupiterem signovaný neb jeho vlastnosti v sobě vyživující, ztroskotal v odvislosti a nebo v bídě."
Jupiter symbolizuje mnoho dalších funkcí a vlastností spojených s principem expanze i s přehnanou expanzí, např. megalomanii, pýchu atd. A tvrdit o člověku joviálním-jupiterském, že nemůž ztroskotat v odvisloti a bídě, je přinejmenším nadnesené...Turnovský
-
Re: postmoderní astrolog
46 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich v Sobotu 30.Září 2000 20:56:23
Jen aby to nebylo tak, ze rozhodnes-li se pro A, pak bude nasledovat A, a rozhodnes-li se pro B, pak bude nutne nasledovat B.
Astrologii jako technice napomahajici vyberu mezi dvema moznostmi nerozumim. Rozumim astrologii jako
jako projektivni technice moznosti, jako tvurci cinnosti, pracujici s formou projevu, na zaklade notoveho zapisu skladby, ve vztahu k hudebnimu seskupeni jako celku.
Jsem toho nazoru, ze konkretni podobu teto skladby tvorime my, neni nam nijak osudove dano, zda bude zahrana dobre, nebo spatne. Je hrana, a muze byt zahrana lip. Jde o vsechny hudebniky, dal se tezko dostaneme. Zakony, notovy zapis jsou jen voditkem, pomuckou, neuzavirajici dvere improvizacim. Tato improvizace je vedena tvurcim duchem, duchem neohlizejicim se na panujici konvence a nasim odevzdanim se proudu energie z nej tryskajici. Je to i v Bibli, abych se Vam priblizil, "nepripravuj se na to, co jim reknes". Zakony jsme si vytvorili sami a jedine co nas na nich muze tesit je to, ze je nasledne dodrzujeme, to je tak vsechno. Tak i s pricinou a nasledkem, funguji, ale nejsou otevreny improvizaci. Improvizace je pak tvurci akt, prekonavajici opakujici se jistoty, zpocatku vetsinou vniman jako disharmonicky. Transformacni astrologie je pak astrologii improvizace, astrologii pomahajici cloveku anulovat karmicky kolobeh pricin a nasledku a pripravujici jej sverit se sve dharme. Popisem Ruskeho a Americkeho modelu to nekonci, mozna to teprve zacina. Velmi nepresne receno. Martin
-
Re: postmoderní astrolog
47 odpověď odeslal(a) Roman Votruba v Sobotu 30.Září 2000 22:29:01
Velmi pěkně vyjádřeno, Martine,
dodal bych jen: tvůrčí improvizace, kterou si představuji doplněnou volností, jako když se jen tak houpeme na vlnách, nechat se unášet a nemyslet si, že musíme nepřetržitě zasahovat, vzdát se neustálé potřeby mít vše pod racionální kontrolou, protože ta je stejně nedosažitelná. Touha po jistotě je brzdou prožívání, žití.
Astrologicky: je třeba sladit vnitřní rytmus lunačního cyklu s vnějšími rytmy tranzitních cyklů. Vědomí harmonie či disharmonie těchto rytmů nám může napovědět, které nástroje hrají falešně, nebo dokonce jinou melodii. Celek je třeba přivést k dokonalé souhře.
Tož vylaďme nástroje a hrejme Roman
-
Re: postmoderní astrolog
48 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:49:57
No jo, Martine a Romane, tak nějak to je...
-
Re: postmoderní astrolog
49 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Neděli 1.Října 2000 12:18:04
Vážení přátelé,
v tomhle si bohužel neporozumíme a už začínám
chápat, proč skutečná astrologie byla je a bude
ezoterní disciplínou.
Komu není z hůry dáno, v apatyce nekoupí, astrologie je podle mne pohled na svět, který provází určitý nadhled a odstup od světa.
Hůře je toho schopen ten, kdo je neustále vrhán do víru konfliktů a prochází bolestnými zkušenostmi. Když má někdo v radixu nepříznivá postavení, netrpí jenom on, ale způsobuje bolest i druhým, a je pochopitelné, že sklízíme jenom to, co jsme zaseli. Můžeme unikat do imaginárních světů a říkat si, že tohle neni pravda, protože se nám to nelíbí.
Nemám potřebu dokazovat široké veřejnosti, nebo vědeckým kruhům platnost astrologie,
protože je to nesmysl od samého počátku odsouzený k neúspěchu, přirovnal bych to k tomu, jako kdyby se básník pokoušel
prokazovat pravdivost svých veršů před kritiky.
Pane Turnovský,
Kefer tím mínil zušlechťovat se, probouzet v sobě vlastnosti jako toleranci, velkorysost, soucit a tím neutralizovat nepříznivé planetární vlivy. Máte ale pravdu, že špatně aspektovaný Jupiter se projevuje jinak, ale ani ve snu by mě nenapadlo, že měl autor na mysli právě tyto vlastnosti,
tedy tenhle dojem to na mě dělá.
zdraví Vás
Jiří Kubík