<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
Další
-
Příušnice
561 otázku odeslal(a) Vanda Milošová v Pondělí 26.Února 2001 19:42:53
Vážení,
nevíte náhodou někdo, kde se vzaly v pozdějších verzích sabiánského symbolu 2. stupně Lva ,, příušnice "? Původně tento symbol zněl v The Astrology of Personality : The school closed by an epidemic, children play together. Prostě nějaká dětská epidemie, ale že právě příušnice, o tom tam není ani zmínka. Děkuji, Vanda
-
Re: Příušnice
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:01
Ve původní verzi Marca Edmunda Jonese z 1953 je An epidemy of mumps, první rudhyarovská verze z roku 1936 ke založená na cyklostylovaných materiálech, které dal MEJ k dispozici, během dalších let MEJ pouštěl další verze mezi své studenty a přátele, takže je pochopitelné, že Rudhyarova verze z roku 1973 - Mandala - vypadá obščas jinak. zdraví Turnovský
-
Re: Příušnice
2 odpověď odeslal(a) V. Milošová v Úterý 27.Února 2001 09:58:07
Jistě, ale jak potom zněl onen symbol původně ? Symbolika šíření epidemie zůstala, ale verze z roku 1935 mluví navíc cosi o způsobu, jakým se epidemie šíří: Mezi dětmi, které si hrají, tj. dělají něco pro své potěšení a bez ohledu na následky. Hra je tak silnou potřebou, že nedbají na zákaz a možná si ani neuvědomují důsledky svého jednání - jsou to děti. A navíc vypovídá cosi o marnosti represivních opatření, které měly zabránit, aby se epidemie šířila dál. Uzavření školy bylo k ničemu. Naopak chybí onen ,, vztah k sexuálním žlázám", uvedený v Mandale.
Podobné odlišnosti se objevují snad u všech 360 symbolů, málokterý jsem viděla všude ve stejném znění. Někdy jsou tyto změny nepříliš podstatné, viz třeba 5. Střelce. Ten už jsem viděla ve verzích: Na starém vysokém stromě sedí osamělá sova - na velkém stromě sedí stará sova - na starém stromě sedí sova. Tam je symbolika stromu i sovy natolik jasná a všeobecná, že další atributy ( starý, velký, vysoký, osamělá ) jen trochu upřesňují, ale nijak nemění význam. Ale u jiných stupňů jsou rozdíly takové, že posouvají význam symbolu dost jinam. Viz třeba 16. Střelce, na kterém je s současnosti Pluto: Původně byl: ,,A calm ocean, a motionless ship, lazily soaring seagulls ", prostě vizuální obraz, nic víc, a v Mandale už najednou ,, Mořstí rackové poletují kolem lodi, ČEKAJÍ JÍDLO ", což se nemůžu ubránit dojmu už není zpráva, ale komentář k ní. To už je přímo do symbolu podstrčená jistá interpretace významu, která může být správná, ale taky mylná.
Zdravím Vás. Milošová
-
Re: Příušnice
3 odpověď odeslal(a) radmila v Úterý 27.Února 2001 10:20:24
Vando, jsem v práci a nemám Ss u sebe orig, večer Vám ihned odpovím přesně. To jídlo tam je, R
-
Re: Příušnice
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:01
Však také Mandala má v podtitulu REINTERPRETACE, pokud máte Jonesovy SabiSym tak jistě postřehnete, že jeho výklad je v podstatě tradičně-astrologický. turnovský
-
Re: Příušnice
5 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Úterý 27.Února 2001 17:43:53
Radmilo, já věřím, že i v anglické verzi Mandaly ti rackové očekávají jídlo. Ale co mě zaráží je opět - kde se to tam vzalo? Pokud rozumím znění z roku 1935 pak se ti rackové ,, líně vznášejí " , a hladový racek bude líný těžko. A to už odpovídám i panu Turnovskému. Rozdílnou interpretaci VÝZNAMU symbolů bych brala, ale změny symbolů SAMOTNÝCH ? Zatím nemám v ruce původní karty symbolů, chci si tu knihu objednat, ale připadá mi, že znění z roku 1935 je blíže původním textům z jednoho prostého důvodu: V něm popsané scény jsou až na vzácné vyjímky obrazy, které skutečně někdo mohl odezřít, vidět je, zatímco Mandala obsahuje více symbolů, které už popisují motivy, pocity atd... A ty těžko mohly být viděny. Mějte se. Vanda
-
Re: Příušnice
6 odpověď odeslal(a) radmila v Úterý 27.Února 2001 20:31:49
Racek se přetvařuje, dělá jakobynic, elegantně plachtí kolem lodi v obloučcích – ale v momentu, kdy se mu v zorném poli objeví jídlo, promění se v šíp. Zachytí sousto letem střemhlav, polkne a pokračuje dál v plachtění. Jak vypadal původní symbol, těžko říct, verzí existuje dost. Jonesovu jsem měla doma v xeroxu, nevím z kterého roku vydání, moc mě nebavil. Rudhyar zřejmě leccos pozměnil. Jeho verze 1973 však je poslední (nevím na 100%) a zásadní (vím na 100%). Je mi jasné, že to nejsou moc logické argumenty. Jiného už nic nevím. Přečetla jsem si kříž (asc 16sag, dsc 16gem, IC 16pis, MC 16vir), v dubnu jedu do San Diega (je jaro, Béééďo…), třebas v Balboa parku najdu nějakou zapomenutou kartičku. Jenom doufám, že tam nebude kolotoč a stánek s potištěnými tričky „Elsie a Marc“ nebo něco podobného. Kdyby přece, všem vám přivezu, slibuju, R
-
Re: Příušnice
7 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:01
Jones oficiálně vydal jen jednu vezi v roce 1953, kolik bylo interních nevím. Rudhyar má verze 3. první v Astrologii osobnosti z roku 1936, druhá je Mandala (ta je opravdu konečná a tu požíváme standardně) a třetí je ve francouzském překladu Astrologie osobnosti z roku 1983? opravená původní zu roku 36 (Tuhle francouzskou používáme v Johannesovi a je zveřejněna na naších, pánů Žáčka a Tichýho stránkách). Rudhyar ale v Mandale většinou říká: původní symbol je ten a ten, a já ho nahrazuju pro to a to tímto. Turnovský
-
Re: Příušnice
8 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Úterý 27.Února 2001 22:28:55
Vyšla kniha: D. Roche: Sabians Symbols, a Screen of Prophecy, ve které by měly být kopie původních ručně psaných záznamů. Dobrou noc. Vanda
-
Re: Příušnice
9 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:01
No prosim
-
Re: Příušnice
10 odpověď odeslal(a) V.Milošová ve Středu 28.Února 2001 11:55:48
Pane Turnovský,
prošla jsem si doma ještě Mandalu, abych neplácala nesmysly od boku, ale R. většinou neříká vůbec nic. Pouze z komentářů k některým symbolům se dá vyčíst a někdy spíš jen vycítit, že dřív mohly mít i jiné znění. Ale jaké, to není uvedeno nikde. A že by bylo zdůvodněno proč, to už vůbec ne. Zdravím Vás, Milošová
-
Re: Příušnice
11 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:01
Přísahal bych, že tam ty zmínky jsou, ale to je nepodstatné. jde většinou o aktualizace např. místo dívky s mikádem je hippiesačka apod, aby to mohlo promluvit k lidem 60tých a 70tých let, Tak koupíme tu klnihu, co jste zmiňovala? Já to platím.
-
Re: Příušnice
12 odpověď odeslal(a) radmila ve Středu 28.Února 2001 20:47:37
Rudhyar, An Astrological Mandala: The Cycle of Transformations and its 360 Symbolic Phases. Vyd Vintage Books/Random House, New York, květen 1974.
Úvod, str. 4 dole – str. 5: „Část druhá, nejobsáhlejší část této knihy, je zasvěcena přeformulování a kompletní reinterpretaci všech symbolů,…
Kap. 3, str. 44: …“V knize ´Sabiánské symboly v astrologii´ uvádí Marc Jones symbol 5°Raka takto: ´Automobil rozdrcený vlakem.´“ … (srv. Str. 113, Fáze 95 /Rak 5/).
Část druhá:
Str. 113, Fáze 96 (Rak 6): Lovní ptáci si vystýlají hnízda.
„Původní symbol (který byl později pozměněn) zde hovořil o lovných ptácích….“ Co má, Vando, Jones u fáze 96?
Str. 118, Fáze 103 (Rak 13): Ruka s výrazným palcem, napřažená jako model ke skice.*
…V původní formulaci byla „ruka“ „poněkud ohnutá“…
Str. 131, Fáze 121 (Lev 1): Mobilizace….
…Proto se původní formulace tohoto symbolu, odezřeného jasnovidkou, zmiňuje o mozkové mrtvici …
Str. 133, Fáze 123 (Lev 3): Žena středního věku…
Původní znění symbolu (žena středního věku, která se odvážila dát si ostříhat vlasy) je poplatné době před padesáti lety, dnes se vzpoura proti stárnutí u žen projevuje různě…
Str. 146, Fáze 145 (Lev 25): Veliký velbloud kráčí napříč nesmírnou a strašnou pouští.
…původní formulace symbolu nemluví o člověku, kterého velbloud nese…
Str. 171, Fáze 181 (Váhy 1): Ve sbírce….
…v materiálech Marca Jonese je užito symbolu „špendlík moudrosti“, zatímco v původních záznamench jasnovidky stojí „Motýl, učiněný dokonalým pomocí špendlíku, který jej probodává“……..
Str. 172, Fáze 182 (Váhy 2): Transmutace…
Původní formulace symbolu byla jak „okultní“, tak, myslím, matoucí: „Světlo šesté Rasy, proměněné v sedmou“.
Str. 181, Fáze 195 (Váhy 15): Kruhové dráhy
Marc Jones se ve svém raném kursu („Symbolická astrologie“) pokusil konkretizovat tento abstraktní obraz tím, že hovořil o „nových, kruhových částech soukolí“. Je však mnohem lepší se na obraz podívat v co nejobecnějším smyslu, jak sám Jones později učinil….
Str. 231, Fáze 273 (Kozoroh 3): Lidská duše, toužící po nových zkušenostech, hledá vtělení.
Je s podivem, co všechno jasnovidka „viděla“ a řekla zapisovateli symbolu. Jak mohla vizualizovat „lidskou duši“, anebo, jak zapsal M. Jones, duši „vnímající růst a porozumění“?…..
Str. 231, Fáze 274 (Kozoroh 4): Skupina lidí…
V původní verzi byla tato scéna zachycena dosti mlhavě; zdá se, že se nejspíš prostě jedná o odkaz na zahájení cesty, kterou podnikne ucelená skupina lidí…
Str. 267, Fáze 330 (Vodnář 30): Tomu, kdo úspěšně prošel…
Původní znění symbolu: „Pole Ardath v květu“. Vztahoval se ke scéně z okultní novely Marie Cvorelli, odehrávající se ve starém Babylónu…..
Str. 279, Fáze 348 (Ryby 18): Venkované sledují velkolepé představení v gigantickém stanu
Zprvu M. Jones interpretoval „gigantický stan“ jako místo pro evangelizační mítink; později se přikláněl k cirkusovému stanu….
Str. 285, Fáze 356 (Ryby 26): Lidé pozorují uzoučký srpek…
Poněkud tajemný původní záznam pro tento zodiakální stupeň, „Nov, který rozděluje své vlivy“, přeložen do praktických termínů…
Na několika místech Rudhyar v Mandale zdůrazňuje, že přeformulovává a komentuje, a že jeho komentáře a reformulace nejsou žádný „blueprint from heaven“, a že budou jistě kritizovány stejně jako Jonesovy. Jak dále zdůrazňuje v úvodu, knihu nelze v žádném případě číst zběžně. Výše uvedené citace jsem omezila na minimum, jen pro pořádek: n e n í to žádné dokazování pro a proti ničemu, pouze ve smyslu předešlé diskuse upozorňuji. Udělejte to jak já, projeďte si to celé, stojí za to.
Stránkování odkazů je podle originálu, překlad je můj pracovní, prosím vy kdo ho používáte, opravte si Fázi 103 (Rak 13), označenou hvězdičkou.
-
Re: Příušnice
13 odpověď odeslal(a) V.M. ve Čtvrtek 1.Března 2001 09:15:33
Radko,
děkuju za kvalitní odpověd, odpovím Vám odpoledne, teď nemám čas. Pro začátek, skutečně chcete tu knihu ? Stojí 26 USD + poštovné ještě nevím kolik. V.M.
-
Re: Příušnice
14 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:02
Milá Vando, kdybyste znala adresu nakladatelství, mohl bych si tu knihu vyžádatv rámci poptávky po překladových právech. Asi by nebylo od věci vydat ji jako pendant k mandale. Další informace už ale jen emailem, aby nám do toho nějaký vykuk neskočil a knihu nevydal dřív než Půdorys. Turnovský
-
Re: Příušnice
15 odpověď odeslal(a) V.Milošová ve Čtvrtek 1.Března 2001 21:10:48
Milá Radko,
poprvé mě rozdílné znění sabiánských symbolů zarazilo u českých překladů, uvedených na ČAS a
stránkách pana Tichého. Měla jsem za to, že rozdíly byly způsobeny překladem do češtiny, ale když
se mi dostalo do ruky znění symbolů v The Astrology of Personality z roku 1936 a originál
Mandaly, zjistila jsem, že rozdíly ve znění jednotlivých symbolů trvají. Možná že vám to přijde jako
hnidopišství, ale mám za to, že když se slovo nebo obraz má stát symbolem, není jedno, jestli
nějakou jeho část změníte, vynecháte, upravíte, není jedno, jaký použijete výraz. Proto je symbol
symbolem, že je to živá a mnohovrstevnatá struktura, v níž každá z jeho částí nabývá svého
významu, má své opodstatnění, a jestliže změníte jeho znění, měníte interpretaci. A když pracujete s
Mandalou, kde jsou symboly uvedené v podobě, o které ani nevíte v čem a jak se liší od původních
verzí... Víte potom, s čím vlastně pracujete a čemu to věříte ? Nemám v ruce znění M.E.Jonese,
obě znění, která jsem srovnávala, byla od Rudhyara, a nemůžu přirozeně říct, které znění je blíž
původním zápisům, takže moje poznámky berte prosím jako srovnání obou verzí, bez posouzení,
která je ta pravá.
Je pravda, že když jsem louskala znění symbolů v originále, téměř jsem nečetla komentáře,
přemýšlela jsem spíš nad tím, jaký význam přikládat jednotlivým verzím a proč, proč byla ta nebo ona
pasáž změněna, vypuštěna, jak se tím změnil rozměr symbolu, takže nemůžu říct, že bych znala
všechny komentáře dokonale, ale vím, že se u některých symbolů R. zmiňuje, že zněly původně
jinak, proto jsem taky napsala VĚTŠINOU neříká nic. Ale jak dalece uvádí změny v symbolech
bude snad nejlíp patrné u příkladů, které jste uvedla vy sama. Uvádím pro srovnání znění z roku
1936, které vy určitě dobře znáte :
Str. 118, Fáze 103 (Rak 13): Ruka s výrazným palcem, napřažená jako model ke skice.*
…V původní formulaci byla „ruka- „poněkud ohnutá-…
AP: A hand with prominent thumbs is held out receptively. ... V tomto symbolu bych is held out
receptivitely překládala spíš jako vnímavě nabídnutá, napřažená. Vnímavě nabízíte ruku ne k
hlasování, ani ke skice, ale k podání, a potom výraz receptively, který R. vypíchl, mnohem spíš mluví
o způsobu, kterým druhému ruku podáváte, než o flexibilitě.
Str. 133, Fáze 123 (Lev 3): Žena středního věku…
Původní znění symbolu (žena středního věku, která se odvážila dát si ostříhat vlasy) je poplatné době
před padesáti lety, dnes se vzpoura proti stárnutí u žen projevuje různě…
AP: Mature woman, her hair just bobbed, looks into mirror.
Všimnětě si, že tady ze symbolu mlčky vypadl onen pohled do zrcadla, který doplňuje symbol o
rozměr retrospektivy, možnost zpětně se na sebe podívat, ať už ve smyslu možného sebevzhlížení
nebo sebereflexe, podle mě podstatně důležitější než klukovské mikádo kontra dlouhé rozpuštěné
vlasy.
Str. 172, Fáze 182 (Váhy 2): Transmutace…
Původní formulace symbolu byla jak „okultní-, tak, myslím, matoucí: „Světlo šesté Rasy, proměněné
v sedmou-.
AP: A symphony is played dramatizing man´s heroic ascent. Kde se tam vzalo tohle znění, netušíte ?
Ani šestá, ani sedmá.
Str. 181, Fáze 195 (Váhy 15): Kruhové dráhy
Marc Jones se ve svém raném kursu („Symbolická astrologie-) pokusil konkretizovat tento abstraktní
obraz tím, že hovořil o „nových, kruhových částech soukolí-. Je však mnohem lepší se na obraz
podívat v co nejobecnějším smyslu, jak sám Jones později učinil….
AP. A stack of machinery parts, all are new and all circular. I tohle je dost vzdálené od kruhových
drah, součástky mohou být použity v nějakém výrobním cyklu, možná že nakonec skončí ve šrotu,
aby byly znovu použity a cyklus se mohl opakovat, ale původní symbol něco říkal místě v cyklu, kdy
je každé soukolí součástí většího celku, a to z poznámky nevyčtete.
Str. 231, Fáze 274 (Kozoroh 4): Skupina lidí…
V původní verzi byla tato scéna zachycena dosti mlhavě; zdá se, že se nejspíš prostě jedná o odkaz
na zahájení cesty, kterou podnikne ucelená skupina lidí…
AP: Merry-makers embark in a big canoe on lantern-lit lake. Lanter-lit lake je jezerní maják ? Jestli
rozumím dobře, zdá se mi zvláštní vypustit bez jediné zmínky takový cíl.
Str. 267, Fáze 330 (Vodnář 30): Tomu, kdo úspěšně prošel…
Původní znění symbolu: „Pole Ardath v květu-. Vztahoval se ke scéně z okultní novely Marie
Cvorelli, odehrávající se ve starém Babylónu…..
AP: Moon-lit fields, once Babylon, are blooming white.
Str. 279, Fáze 348 (Ryby 18): Venkované sledují velkolepé představení v gigantickém stanu
Zprvu M. Jones interpretoval „gigantický stan- jako místo pro evangelizační mítink; později se
přikláněl k cirkusovému stanu….
AP: In a huge tent a famous ravivalist conducts his meeting.
Tady se objevuje prvek, který se opakuje i u dalších symbolů. Přenesení původního významu
symbolu ne do poznámky o změně, ale do komentáře.
Str. 285, Fáze 356 (Ryby 26): Lidé pozorují uzoučký srpek…
Poněkud tajemný původní záznam pro tento zodiakální stupeň, „Nov, který rozděluje své vlivy-,
přeložen do praktických termínů…
Two raps lovers and philosopher watch the new moon. Je zajímavé, že tady měl R. potřebu
komentovat nahrazení novu srpkem, ale ono spojení citu a mysli vynechal bez jediného slova
komentáře.
A to jsem vybírala pouze z těch symbolů, které jste citovala vy, ještě zbývá dalších 351.
=Na několika místech Rudhyar v Mandale zdůrazňuje, že přeformulovává a komentuje, a že jeho
komentáře a reformulace nejsou žádný „blueprint from heaven-, a že budou jistě kritizovány stejně
jako Jonesovy.=
Že má R. svůj pohled na věc je naprosto normální a přirozené, a taky si od jeho knihy neslibuju
nic víc než jiný, zajímavý pohled jinýma očima. A jestliže něco kritizuji, NENÍ to rozhodně Rudhyarův odlišný
pohled. Pokud se mi něco nelíbí, pak je to způsob, s jakým se zachází s jím vyloženými symboly,
nabídnutými jako jedna z možností významu, ale to už je jiná písnička.
Zdravím Vás, Vanda
-
Re: Příušnice
16 odpověď odeslal(a) radmila v Pátek 2.Března 2001 00:15:00
Co se týče Astrology of Personality: hned v prvních větách úvodu k Mandale Rudhyar vysvětluje: roku 1930 se setkal v LA s Jonesem a získal od něj jeho cyklostylované astrologické kursy. Jones roku 1931 v práci s názvem „Symbolická astrologie“ seřadil a vyložil symboly pro všechny zodiakální stupně. Dále cituji DR: …“Tyto symboly mě velice zaujaly, protože je z různých důvodů, které zde uvedu, považuji za mnohem dokonalejší oproti těm dříve publikovaným: a proto, pobízen mou přítelkyní Alicí Baileyovou, jsem se rozhodl napsat knihu Astrology of Personality (léto 1934-jaro 1936), a požádal jsem M. Jonese o svolení zahrnout do ní jeho zhuštěnou verzi symbolů a jejich interpretací. Svolení mi obratem a s ochotou dal.
Když jsem poprvé viděl původní kartotékové lístky s krátkými, původními symboly, na nichž byly zapsány stručné popisy symbolů tak, jak byly roku 1925 přijímány prostřednictvím Elsie Wheelerové, nestudoval jsem je a nemeditoval nad nimi dostatečně, tak, abych si dokázal uvědomit, jak odlišné jsou od od toho, co bylo obsahem cyklostylovaného kursu, který vznikl asi šest let poté. Proto jsem se s jeho zněním a interpretacemi v něm obsaženými spokojil. Musel jsem je však zhustit; a tu a tam jsem je proložil odkazy na hlubinnou psychologii, … atd. prosím dočtěte si sami.
Vando, srovnání provedeme, až budeme mít onu knihu, o níž se zmiňujete. Myslím, že to bude užitečné. (Vsadím se, že najdeme ještě více příkladů, jako je namátkou např. Fáze 96 a 145, kdy se DR vrací k verzi původní). Toto srovnání však pro mě osobně NENÍ zásadní, a to zdůrazňuji. Já VÍM, s čím pracuju, a VÍM, čemu věřím: to, co je zásadní na Mandale, je důraz, položený na cyklickou strukturu, kterou SS v sobě mají, zejména pak:
1) Lze je aplikovat na JAKÝKOLIV cyklus, nejen na zodiak, proto Rudhyar uvádí Fáze 1 – Fáze 360. (Vyzkoušela jsem na sekundárních direkcích, kde každý nov – PO narození - beru jako Fázi 1 pro pohyb progresivní Luny).
2) Rudhyar upozorňuje na to, že 360 fází je cyklus archetypální, 365 dní v roce pak cyklus existenciální = život.
3) STRUKTURU symbolů, tj. dělení na 2 hemicykly – 4 Jednání – 24 Scén – a 72 pentarytmických úseků jsem nenašla nikde jinde.
Proto s Vámi nebudu v žádném případě souhlasit, když píšete, že jeho kniha není nic víc než jiný, zajímavý pohled jinýma očima.
Tento střet nad SS jistě není první ani poslední, protože každý z nás má své oči – každý jiné – a svůj pohled. Své komentáře. Viz třeba Martina / Gondoliéři (Forum u příležitosti zatmění Měsíce). A protože jsem se právě vrátila z kina, dodávám, že každý máme i přikrčeného tygra a skrytého draka. Odlétám, dobrou noc. R
-
Re: Příušnice
17 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:02
Doporučuju WWW site SABIANA, kterou provozuje Sabian Assembly - lze se na ní připojit linkem od nás z kapitoly astrologie na internetu..
-
Re: Příušnice
18 odpověď odeslal(a) radmila v Neděli 10.Června 2001 17:54:46
Jsem zpátky z Ameriky už víc než měsíc, knihu jsem přivezla (The Sabian Symbols: A Screen of Prophecy, Diana Roche), přetisky orig. rukopisů jsem překlepala do stroje. Zatím s tím žiju pár týdnů a hlásím: to, co Elsie Wheelerová viděla a Jones zaznamenával, jsou znaky. Symboly se z toho postupně stávají. Více v novém Transformotoru, který bude hotov příští týden a přinesem ho na Shvězdění.
K mojí odpovědi č. 6: vtipkování o kolotoči….to jsou věci! Dneska se jen tak brouzdám starými otázkami a vypadlo na mě toto. Dávno jsem na tuhle větu zapomněla. Asi jsem se fakt svezla. R
-
Sabiánské symboly
614 otázku odeslal(a) V. Milošová v Neděli 8.Dubna 2001 22:06:39
Vážení kolegové,
Ráda bych vrátila k tématu sabiánských symbolů. Ráda bych pokračovala tím, co jsem pře časem nedořekla, totiž výhradami ke způsobu jejich užívání. Aby to bylo zřejmé, co vytýkám,
pokusila jsem se nejdřív definovat, jak naopak si myslím, že se symboly pracovat dá a má. Rozdělila
jsem práci s nimi na dva základní způsoby, podle působení a uchopení jsem je nazvala jangový a
jinový.
1) Jangový způsob
Za jangový způsob považuji takovou práci se symbolem, kdy člověk, který do tohoto procesu
vstupuje, se snaží symbol vědomě, aktivně uchopit, pochopit a přiřadit mu vědomý význam. Toto
vědomé zpracování může probíhat v několika rovinách.
Na první, té nejjednodušší, je symbol citován a němu je stejným způsobem citována i hotová
interpretace. To je nejjednodušší způsob uchopení symbolu a můj osobní názor je, že tímto
způsobem by měl být symbol vykládán až v krajním případě, když už každý jiný způsob výkladu
selhal.
Na další rovině je vykládán význam jednotlivých částí symbolů, je hledán aktivně přístup ke každé
jednotlivé části i k jejich vzájemným vazbám. Snad všechny sabiánské symboly jsou složené z více
vrstev, jsou mozaikou mnoha prvků, z nichž každý má svůj vlastní symbolický význam. Jistě, i tady
se jedná o interpretaci, ale rozdíl mezi předchozím stupněm je přesto značný. Partner, vykládající
symbol, už sám aktivně sleduje a spoluvytváří výslednou interpretaci symbolu, která hodně často
nabývá jiných rozměrů, težiště významu symbolu je přeneseno do jiné oblasti, než která byla
uvedena v původní Rudhyarově interpretaci a navíc tím, že už je sám součástí procesu tvorby
významu, lépe jej chápe a není odsouzen do role pouhého konzumenta.
Ve třetí rovině je partner natolik zralý a znalý řeči symbolů, že nepotřebuje žádného průvodce a svůj
vědomý význam, svou interppetaci přiřadí jednotlivým částem i celému symbolu sám.
Domnívím se, že teprvé od druhé a třetí roviny je možné účinně hledat, díky podrobnému rozboru
symbolu, jak symbol jako celek nebo některá z jeho částí koresponduje s prvkem, k němuž se
vztahuje. Případně naopak, která část symbolu je s funkcí prvku nebo planety obtížně slučitelná.
Další možností, kterou nabízí uchopení symbolů druhým a třetím jangovým způsobem, je hledání
souvstažností jednotlivých částí symbolů s dalšími prvky nativity, mohou se tak stát pojítkem jinak
obtížně přístupných a neprovázaných částí, prvků ve vzájemné opozici nebo kvadratuře a podobně.
2) Jinový způsob
Největším rizikem přístupu k symbolům, který jsem uvedla jako jangový, je zploštění významu
symbolu pouze do jedné roviny, jedné interpretace z mnoha možných. Upřednostnění jednoho
významu uzavírá cestu mnoha dalším, které mohou být pro člověka stejně důležité a přínosné.
Abych se vyhnula tomuto zjednodušujícímu zplošštění, zkouším delší dobu uchopit symboly
způsobem, který označuji jako jinový. Člověk, pracující se symbolem tímto způsobem, se nesnaží
přiřadit jednotlivým obrazům žádný vědomý význam, pouze se snaží symbol si představit, procítit jej
jako obraz, tvar, vůni nebo pocit a nechá jej v této podobě rozeznít a rezonovat ve své duši. Tímto
způsobem se pak ke slovu mohou dostat i skryté, nevědomé části osobnosti, za běžných okolností
přehlušené rozumem člověka, který se symbolem pracuje. Je ponechán prostor pro tajemství a
význam symbolu se pak vynoří často zcela něčekaně sám od sebe, ne v rovině vědomého zpracování,
ale vnitřního přijetí. Tento způsob je přitom přístupný všem lidem bez rozdílu inteligence,
sociálního postavení nebo předchozí zkušenosti práce se symboly.
Mé výtky k práci se sabiánskými symboly jsou myslím z předchozího rozboru dostatečně zřejmé.
Zatím jsem, bohužel, neviděla téměř nikoho pracovat veřejně se symboly jiným než úplně
nejjednodušším jangovým způsobem. Přečtení, vypsání symbolu a na stříbrném podnose
naservírovaná hotová interpretace, která se navíc neustálým omíláním fixuje do úrovně
pseudosymbolu, jediného možného významu. Pro zachování objektivity dodávám, že znění symbolů
uvedených v Mandale bohužel často jinou možnost nenabízí.
To je má základní výhrada ke způsobu práce se sabiánskými symboly. Měla jsem možnost
pozorovat práci se symboly při jejich citaci na fóru, tady uznávám, že o nějaké tvůrčí interpretaci
nemůže být ani řeči, ale i tak mi při citacích významů symbolů velmi schází sdělení, že uvedená
intepretace může být pouze jednou z mnoha možných a sama o sobě NENÍ ještě symbolem. Dál jsem
měla možnost sledovat práci se symboly na nahrávkách kurzu pana Turnovského. Málokdy vybočila
z kolejí ,,první jangové verze " alespoň směrem ke druhé. S propojením symbolu a planety nebo
prvku nativity a hledání jejich vzájemného vztahu jsem se bohužel nesetkala. A to už je podle mě
škoda, protože lidé, kteří se kurzu účastní, nejsou na úrovni klienta, který přijde jednou na konzultaci
a odejde, to jsou lidé, kteří by se měli učit zacházet se symboly samostatně, tvořivě, měli by být
vedeni k pochopení jejich podstaty.
Zatím nejlepší pokus jsem viděla na shvězdění, ale i ten se bohužel velmi rychle zvrhl do tradičního
předčítání Rudhyarových interpretací.
Chci na závěr říct, že moje výtky nejsou nijak namířeny proti Rudhyarově Mandale. Je to dobrá
kniha a je dobře, že byla napsána. Ale co si my dnes možná neuvědomujeme je skutečnost, že pro
Rudhyara byla při psaní knihy naprostou samozřejmostí perfektní znalost původního znění symbolů,
na kterých stavěl, vycházel z nich a myslím, že považoval za stejně samozřejmé, že je znají i jeho
čtenáři. Tenhle čtyřicetiletý kontext vývoje nám, kteří dnes začínáme v bodě, kde on končil, chybí a
teprve srovnáním starších a novějších verzí jsem si uvědomila, jak je důležitý a jaké rozměry a
možnosti vnáší do interpretace.
To je v kostce všechno, co jsem chtěla říct.
V.Milošová
-
Re: Sabiánské symboly
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 9.Dubna 2001 00:50:12
Vážená a milá paní Milošová, ve své praxi vycházím z toho, že jakékoli pochopení sabiánského symbolu je postupné, prozatimní a neukončené, že jeho význam nám stejně zjevuje životní zkušenost a konečného významu není možné dosahnout. A s konjunkcí Mars Neptun na ascendentu mne vede k cíli spíš cesta jangová. Zkoušeljsem u Evy Kreuzbrukové jinový způsob vhledu do symbolů, výsledky jsou úžasné, intenzivní, ale nemají u mne dlouhého trvání, byvše přehlušeny dalšími a dalšími vjemy, které stejně musím zpracovávat rozumově - 4. kvadrant.
Na shvězděních jsme pracovali pokud se pamatuji se sabiány novoluní (před a po narození), tedy s bazální významovou vrstvou. V poradenské praxi samozřejmě beru v potaz i případnou planetu symbol obsaující.
V poslední části svého příspěvku jste trefila hřebíček na hlavičku. Práce se sabiány musí být založena na zevrubné znalosti systému, který je výrazně strukturovaný, těch pár samizdatových exemplářů tu jen zaselo semínko. Proto Rudhyarova Mandala vyjde vbrzku v Půdorysu knižně. Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
4 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pondělí 9.Dubna 2001 16:39:36
Vážený a milý pane Turnovský
k vaší odpovědi:
- jakékoli pochopení sabiánského symbolu je postupné, prozatimní a neukončené, že jeho význam
nám stejně zjevuje životní zkušenost a konečného významu není možné dosahnout.
S tím s Vámi souhlasím. A dokonce si myslím, že ani není důležité snažit se dosáhnout nějakého
konečného významu symbolu, ať už je jakýkoli.
- A s konjunkcí Mars Neptun na ascendentu mne vede k cíli spíš cesta jangová.
Zkoušeljsem u Evy Kreuzbrukové jinový způsob vhledu do symbolů, výsledky jsou úžasné,
intenzivní, ale nemají u mne dlouhého trvání, byvše přehlušeny dalšími a dalšími vjemy, které stejně
musím zpracovávat rozumově - 4. kvadrant.
V pořádku, i já jsem s tím svým dynamickým dárečkem jangový člověk, ale:
1) Můj způsob jednání a má zkušenost prožívání a tím i uchopení symbolu je v tomto případě je
pouze výsostně moje a není paušálně přenosná na jiné lidi, měli by alespoň vědět, že existují i jiné
přístupy
2) Ani jeden ani druhý způsob nepovažuju za lepší nebo horší, jedná se jenom o odlišný způsob
uchopení. Co mi ale vadí je, jak už jsem uvedla prve, neustálé opisování jednoho z mnoha možných
významů, i vědomé hledání významu může probíhat tvořivým a samostatným způsobem.
3) Právě proto považuji i pro sebe jinový přístup za nesmírně důležitý, je vyvažujícím protipólem
převažující funkce.
- Na shvězděních jsme pracovali pokud se pamatuji se sabiány novoluní (před a po narození), tedy s
bazální významovou vrstvou. V poradenské praxi samozřejmě beru v potaz i případnou planetu
symbol obsaující.
Na Vašem shvězdění jsem byla jednou, sabián, který se probíral, se nevztahoval k novoluní, ale k
planetě a o vazbě na ni nepadlo ani slovo.
- V poslední části svého příspěvku jste trefila hřebíček na hlavičku. Práce se sabiány musí být
založena na zevrubné znalosti systému, který je výrazně strukturovaný, těch pár samizdatových
exemplářů tu jen zaselo semínko. Proto Rudhyarova Mandala vyjde vbrzku v Půdorysu knižně.
Nevím jak jsem mohla trefit hřebík na hlavičku, když to, co vytýkám, je právě nekonečné omílání
iterpretací, uvedených v této knize. Nevím ani, jak vydání Mandaly samotné toto omílání změní
nebo dokonce odstraní a vůbec už nevím, jak z ní čtenáři vyčtou onen čtyřicetiletý kontext vývoje,
bez kterého Vám často nic jiného než opisovat Rudhyara nezbyde.
Zdravím Vás, V. Milošová
-
Re: Sabiánské symboly
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 9.Dubna 2001 22:34:12
No vidíte, milá Vando, pro mne je Mandala encyklopedií Rudhyarových myšlenek seřazených podle jiného než abecedního pořádku. Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
6 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 9.Dubna 2001 22:57:02
na únorovém shvězdění - pokud se pamatuji - probíral zejména symbol obsazený Jupiterem. Pokud máte Vando zájem, můžete na červnovém shvězdění předvést přístup svůj. PT
-
Re: Sabiánské symboly
7 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 9.Dubna 2001 23:32:51
přivedla jste mne ,milá Vando, na myšlenku, že to možná nejsme ani tak my, kdo interpretujeme symboly, ale, že to jsou naopak symboly, které si podle potřeby vybírají, skrze koho promluví. Nebo je tu vzájemná inklinace? Připravenost zaujmout ono místo? Zvláštní připravenost zaujmout ono místo a nechat skrze sebe promluvit ten symbol, jenž se na onom místě nachází v určitém ztvárnění např. jupiterském, nebo v podobě 337/360 Ale to asi také nebude žádná původní myšlenka, asi by se to někde u Rudhyara našlo a když už ne u Rudhyara, tak asi u Barthese. Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
8 odpověď odeslal(a) j. v Úterý 10.Dubna 2001 08:02:20
Pane Turnovský, pár lidí, kteří jsou ztělesněním sabiánských symbolů v nejlepším slova smyslu, aniž by to dokonce věděli, znám. Proto jsem se velmi zaradovala, jak krásně to v této otázce bylo vyjádřeno. Svítivě jako třeba měsíc v úplňku nebo jako paprsek a hřejivě jako naděje, kterou v sobě astrologie má: že hledání významů symbolů je až do poslední chvíle života a že stále
je i možnost něčeho jako "zázrak"- tedy zcelení zmatení a rozbitého obrazu. To je známá věc. I když s mou a. praxí je to nevalné, přesto nestačím zírat, jak sabiánské symboly u těch několika lidí fungují.
Popisnou práci se sabiánskými symboly s "klientem"-tedy spíš tím partnerem /v zamýšlení se nad životem/, nemám vyjasněnou, zdá se mi to zatím dost zavádějící, ale ten tzv.jinový přístup jsem vyzkoušela ve dvou variantách. V podobě intenzívního spoluprožívání a v podobě alternativy - poskytla jsem k výběru něco jako psychotest - výběr z reprodukcí obrazů a nad nimi šla řeč.Ještě taky hudební výběr.Ale neberu to vážněji než hru. Jana
-
Re: Sabiánské symboly
9 odpověď odeslal(a) Roman v Úterý 10.Dubna 2001 09:21:53
Také si trochu zažongluji. Domnívám se, že další možný přístup k sab. symbolům by mohl být ještě obtížnější, totiž když zvážíme ještě další vazby.Ať již vědomě či nevědomě přijímáme nějakou informaci z určitého stupně cyklu, možnost uchopení tohoto symbolického významu je jistě dualitní. Prostředníkem, který zvěstuje tuto zprávu právě tak jako typ funkce, kterou můžeme tuto zprávu uchopit, je planeta na onom stupni. A jsme zase u celostního přístupu. Planeta, na kterou se soustředíme je zajisté v různých aspektech a dokonce v nějaké konfiguraci s planetami ostatními. Je možné, a to by mohlo být předmětem zkoumání, zda jinový nebo jangový přístup se mění u sledované planety a stupně sab. symbolu v rámci aspektů, měnících se konfigurací sekundárních direkcí, lunačního cyklu nebo tranzitů. Jak píše Pavel, konečného významu nelze dosáhnout, protože to by musel být život bez pohybu.
zdraví Roman
-
Re: Sabiánské symboly
10 odpověď odeslal(a) Roman v Úterý 10.Dubna 2001 09:59:57
Ještě mě napadla taková věc. Možná to není nic nového, ale vzhledem k mé paměti???? proč nezkusit vzít jako počátek u své nativity stupeň AS symbolicky jako 1 stupeň Berana a ostatní planety ve stupních podle vzdálenosti od toho stupně. Může-li se vztáhnout cyklus sab. symbolů ke všemu, co má nějaký počátek, proč řekněme nezkusit odpočítat, kolik stupňů je slunce vzdáleno od AS a zvážit význam tohoto stupně. Hlavní osy v nativitě vztahujeme ke znamení, ale postavení planet spíše k domům. Čili i zde se nám prolíná dvojí cyklus. Třeba je to blbost, ale zkusím to.
Mějte se krásně Roman
-
Re: Sabiánské symboly
11 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 10.Dubna 2001 10:18:29
Romane, zkusit se dá všetko, vzpomeň jak jsme kdysi přišli na to, že aspekty se dají interpretovat pomocí sabiánského odpovídajícího délce aspektu. ostatně v Ostravě o tom myslím v zimě přednášel Jára Popelka.
Jano, to používání hudby je nanejvýš zajímavé!
Vando, Na konci mandaly je kapitola, která tu genezi popisuje. Pokud byste chtěla sabiánskou historii obohatit, není nic lehčího, než přeložit příslušné stati z www sabian assembly, nebo přeložit Jonesovu publikaci a najít pro ni nakladatele. Já jsem si předsevzal rozšiřovat Rudhyarovy myšlenky (přiznávám, že takovým způsobem, jakým jsem schopen), pole je tedy otevřené a připravené pro toho, kdo se ujme myšlenek jiných. Nic proti tomu, naopak.
S maoistickým pozdravem "Ať vzkvete deset tisíc květů!" Pavel Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
12 odpověď odeslal(a) j v Úterý 10.Dubna 2001 10:56:07
Obrazy a hudbu budu zkoušet u toho, pro koho je to k probuzení jeho vnitřních sil podle mě potřeba, u někoho použiju ofocené krátké verze symbolů, které mu předložím, u někoho zas něco úplně jiného. Např. jednu paní místo astrologie vedu k samostatnému učení se angličtiny.
Mám překrásný příklad jedné dívky, která je fantastická a kterou astrologie oslovila zase jinak.
Ano, je tisíce cest astrologie a všichni po nich kráčíme, ani o tom třeba nevíme. /že??????????/j
P.S.je možné dělat kopie S.s.-může se to?
-
Re: Sabiánské symboly
13 odpověď odeslal(a) j. v Úterý 10.Dubna 2001 11:50:11
Kdo zná málo příkladů, uvádí je. Uvádím je.Jako u zkoušky ve škole. Zažila jsem - asi víckrát - zkoušku, na kterou jsem uměla jen jednu otázku nebo vlastně žádnou, to jste ale taky jistě zažili, tak to jsem zas vedle. j.
-
Re: Sabiánské symboly
14 odpověď odeslal(a) j. v Úterý 10.Dubna 2001 14:57:17
Obrátím list.
Zkusím uvést příklad s tou dívkou, tak aby nevyplynula nativita. Myslím ale, že je natolik statečná, že by jí to ani nevadilo. Má přímo v "popisu práce" sloužit jako příklad.
Byli jsme spolu 4 dny na pokoji na krizovém centru minulé prázdniny. Ji přivezli z pokusu upít se k smrti, já tam přijela dobrovolně a vědomě s cílem neodvolatelně rozkopnout saturnskou zeď. Ona: doběžná kv. sat-sat, já rozb.
Její původní rodina naprosto dezolátní, hrůza hrůz. S matkou těžkou alkoh. ze soucitu pila.
S.s.luny 28 býka /konj.tranz.saturn/, 8.dům
...v ideálním příp. by se člověk měl otevřít možnosti nových počátků...
S.s.nat. saturna 24 lva - ...totální koncentrace
l. den si kreslila do velkého sešitu Slovo: SMÍCH
Pak jsme ho proměnily v realitu.
Předposlední večer jsme byly v kavárně. "Blázni" tam blbli s aurou a ona náhodou dostala od někoho do čela silnou "elektrickou ránu", až vykřikla. Pak jsme se bavili o kultuře, ona mlčela a pak říkala, že touží po vzdělání.
Na pokoji jsme dlouho do noci mluvily o astologii a numeralogii. Totálně se soustředila a ač "úplně obyčejná", rozuměla. A HODNĚ. Tak nějak nejvíc nás pro ni zaujal úplněk. Vzpomněla jsem si z hlavy i na nějaké tranzity. Vytušila významy symbolů, které nikdy na papíře neviděla a asi neuvidí.
Doma jsem se podívala na její horoskop a BUM. Za
3 týdny sek-dir. úplněk. Symboly stupňů - ani nemluvím. A ani nemluvím o jejich zajímavém vztahu.
Teď už úplně proměnila život a lidi kolem sebe.
Věří, že jí to vydrží. Včera jsme si zavolaly. j.
-
Re: Sabiánské symboly
15 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Úterý 10.Dubna 2001 17:37:08
Vážní diskutující
jediné pravidlo, které opravdu striktně dodržuji při práci se sabiánskými symboly, je používat
symboly pouze těch stupňů, kterými jsem si jistá. Protože je to marné, placebo efekt existuje, i když
na druhé straně se mi opakovaně stalo, že nesprávné znění symbolu se vyřadilo ze hry samo.
Symbol prostě nechodil, nefungoval, neviděla jsem ho, a v okamžiku, kdy byl nahrazen správným
zněním ( v několika případech starší znění symbolu místo textu v Mandale ) najednou tam byl,
zapadl do celkového kontextu jak kolečko do hodinek a celý systém se najednou rozběhl, byl
najednou čitelný, logický a prostý. A přiznám se, nepřestává mě to udivovat. Zrovna tak, jako mě
nepřestává udivovat, jak symboly jako celek podporují vyznění nativity jako celku, jak jsou každému
člověku dány do vínku pouze určité typy symbolů a u všech lidí, u kterých jsem si hrála se sabiány
opravdu podrobně, se dal vysledovat společný skrytý motiv symbolů, doplňující a podtrhující
nativitu.
Ale k tomu se nedostanete, pokud se upnete pouze na jeden jediný symbol, který si budete hýčkat
a pěstovat a šlechtit a necháte jej zbytnit do neskutečných rozměrů. Pak se dostáváte mimo střed,
který alespoň já symbolicky cítím v nativitě ve středu, v průsečníku hlavních os, není jím žádný
stupeň na obvodu. Proto souhlasím s názorem Romana, je potřeba celé kolečko provázat, rozhýbat a
roztančit, a jakými metodami to bude - fantazii se meze nekladou a každý člověk je vnímavý k
něčemu jinému.
Vystupovat veřejně mi nedělá problémy, a pokud by můj přístup byl přínosem pro jiné lidi,
pověsila jsem svůj příspěvek na tuto stránku s vědomím, že nesu kůži na trh a měla bych být
schopná obhájit, co tvrdím. Nebojím se toho.
Vzájemná vazba a inklinace existuje a to nejen u sabiánských symbolů, ale obecně u všech
symbolů. Je fascinující, jak se objevuje společná řeč symbolů, společná východiska napříč celou
lidskou kulturou, přes hlubinu věků a naprosto nečekaně se projevuje v situacích, kdy ji neočekáváte,
u lidí, kteří se symboly nikdy nezabývali a přesto u nich ohlašují situace, odpovídající významu
symbolu. Jak se objevují v nejrůznějších na sobě nezávislých kulturách stejné prvky pro stejný
význam. Rudhyar popisuje velice solidně základní významy obecně platných symbolů ( muž, žena,
dítě, moře, les, atd.), v tom je jeho kniha výborná pro lidi, kteří nemají předchozí zkušenost s prací se
symboly, na druhé straně u prvků, které nemají jednoznačný a často používaný symbolický význam,
může být jeho interpretace zavádějící a koneckonců, sám píše, že výklad symbolu uvedený v jeho
knize je pouze jedním z možných a tak by se k nim mělo i přistupovat. V opačném případě mám
obavy, že je nahrazováno jedno dogma tradiční astrologie jiným, rudhyarovským, což je alespoň pro
mě prašť jak uhoď.
Zdravím Vás, V. Milošová
-
Re: Sabiánské symboly
16 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 11.Dubna 2001 00:11:42
Myslím, že s Vámi Vando souhlasíme. O nějaké rudhyarovské dogma mi opravdu nejde, navíc, nastavujete mi zrcadlo. Bude Vám stačit 60 minut? Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
17 odpověď odeslal(a) V.Milošová ve Středu 11.Dubna 2001 08:29:33
Zkusím to, Vanda
-
Re: Sabiánské symboly
18 odpověď odeslal(a) Ljuba Axmannová ve Středu 11.Dubna 2001 11:25:15
Ahoj Vando, dřív jsem nemohla, takže teprv můj názor:
čím větší snaha o interpretaci, reinterpretaci,… Sabiánských symbolů (a čehokoliv jiného), tím větší podíl toho, kdo převádí, vykládá. Jestli mě (nebo jiného) osloví forma předložená v Rudhyarově Mandale, pak se můžu pokusit to zprostředkovat dál. Za čistý postup považuji právě symbol „na stříbrném tácku“, což často není možné, z nejrůznějších důvodů. Potom, domnívám se, je Mandala pracovní pomůckou pro mě, a pro toho, kdo žádá radu, mám najít „svá“ slova k jeho nativitě, k jeho problému. Pěkný den. Ljuba
-
Re: Sabiánské symboly
19 odpověď odeslal(a) RADMILA ve Středu 11.Dubna 2001 13:19:38
myslím, že s tebou, Vando, nesouhlasím. Mám momentálně vyčerpáno, takže jen vzkaz od Bruce Dickinsona:
NOTHING YOU CAN CONTEMPLATE WILL EVER BE THE SAME
EVERY SECOND IS THE NEW SPARK, SETS THE UNIVERSE AFLAME
-
Re: Sabiánské symboly
20 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:04
Ještě jedno, Vando, abychom si rozuměli, nechci žádnou čistě suchou teoretickou přednášku, ale hlavně praktickou ukázku. Jako "klient" se Vám nabízím sám, Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
21 odpověď odeslal(a) V.Milošová ve Středu 11.Dubna 2001 15:15:52
Ljubo,
souhlasím s tebou
Radko,
jestli rozumím se svou angličtinou té větě, pak nerozumím tobě. Vždyť říkáš zhruba totéž ( jen ti na to pravda stačila jediná věta).
pane Turnovský,
Vám jsem rozuměla dobře.
Zdravím Vás. Vanda