<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
Další
-
tak se v Češsku informuje
685 otázku odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 14.Června 2001 02:17:26
Na stránkách MartinaCh. esoteric.mysteria.cz si znudění browseři mohli přečíst následující třeskutá sdělení:
„12.6.2001 Červen zahájil svůj běh řadou katastrof, hned 1.6 se odpálil jeden palestinský terorista a zabil 21 mladých lidí, v Nepálu vystřílel v 21:00 princ zbytek královské rodiny a nakonec zabil i sebe. Pan Tichý při analýze této události dospěl k závěru, že ačkoliv to normální astrologie neukazuje ( o zhodnocení z tohoto hlediska nikde ani slovo), lze vše výborně odečíst ze Sepharialových symbolů. P. Turnovský k tomu přidal výklad ze Sabiánských symbolů. Tím zase naštvali mne jako tradičního astrologa - hermetika.
Sabiánské symboly vznikly v roce 1925 v Kalifornii v San Diegu, kdy astrolog Marc Jones vzal jasnovidku Wheelerovou do parku a na klidném místě ji předkládal kartičky s jednotlivými stupni Zodiaku. Kartičky se ji zjevovaly jako scénky. Jasnovidka brzy po experimentu zemřela. Později stupně upřesňoval "filosof a astrolog" Dan Rudhyar, ale přesto nesouvisejí s astrologii, tedy alespoň astrologií jako součástí hermetismu nebo jiných duchovních nauk. Vytvořili si svou vlastní "sektu" nazývanou HATa, tedy Humanisticko transpersonální astrologie (od revoluce jsme však zažili již několik společností s názvem trans... ;-)“
Těchto pár vět je pozoruhodnou ukázkou jak se u nás v Češsku a to nejen v okkultních kruzích informuje. Nehodlám zde zastupovat pana Tichého, ten se jistě, pokud to bude mít za vhodné, ozve. Musím však reagovat na jistá tvrzení, která se týkají humanistické a transpersonální astrologie.
„Sabiánské symboly vznikly v roce 1925 v Kalifornii v San Diegu, kdy astrolog Marc Jones vzal jasnovidku Wheelerovou do parku a na klidném místě ji předkládal kartičky s jednotlivými stupni Zodiaku. Kartičky se ji zjevovaly jako scénky. Jasnovidka brzy po experimentu zemřela.“
M.E.Jones sice „vzal jasnovidku Wheelerovou do parku ana klidné místo“, ale to co jí předkládal nebyly kartičky s jednotlivými stupni Zodiaku. M.E.Jones podnikl cosi, co se v dnešní době nazývá blindfold test. Bral do ruky kartičky, které byly na rubu (tam kam neviděl ani on, ani paní Wheelerová) značeny 360 stupni zvěrokruhu a na jejich líc zapisoval vize, které se objevily před vnitřním zrakem paní Wheelerové. Ani on, ani ona nevěděli, o který stupeň zodiaku se jedná. Navíc M.E.Jones neustále karty míchal, takže nebylo možné ani přibližně určit, který stupeň kterého znamení je právě na řadě. Paní Wheelerová nezemřela krátce po této seanci, ale to je desinformace, za níž mohu já sám.
„Pan Tichý při analýze této události dospěl k závěru, že ačkoliv to normální astrologie neukazuje ( o zhodnocení z tohoto hlediska nikde ani slovo), lze vše výborně odečíst ze Sepharialových symbolů. P. Turnovský k tomu přidal výklad ze Sabiánských symbolů.“
Pan Turnovský pouze oponoval tvrzení pana Tichého, že sabiánské symboly v této věci nepromluvily dostatečně zřetelně. To, že normální astrologie něco ukazuje nebo neukazuje, pan Turnovský vůbec nezmiňoval, natož aby to zpochybňoval.
„Později stupně upřesňoval "filosof a astrolog" Dan Rudhyar, ale přesto nesouvisejí s astrologii, tedy alespoň astrologií jako součástí hermetismu nebo jiných duchovních nauk.“
Pominu-li, že filosof a astrolog Rudhyar se jmenoval křestním jménem Dane a ne Dan, nezbývá mi, než abych se za něj ohradil v té věci, že stupně upřesňoval. Rudhyar stupně neupřesňoval, nýbrž interpretaci symbolů, k nim se vážící, reinterpretoval, což jak každý dobře ví, je něco zcela jiného. To, zda sabiánské symboly souvisejí s astrologií či nesouvisejí, si každý zájemce může ověřit na vlastní oči. Tři sta šedesát sabiánských symbolů je explicitně označeno jako tři sta šedesát stupňů zvěrokruhu, znamení po znamení. To, že sabiánské symboly je možné aplikovat i mimo pole astrologie, je jiný příběh, který je schopen pochopit i velmi nepozorný čtenář Astrologické mandaly.
„přesto nesouvisejí s astrologii, tedy alespoň astrologií jako součástí hermetismu nebo jiných duchovních nauk.“
Zde má autor pravdu. Nikdy jsem nepředstírali, že humanistická a transpersonální astrologie by měla nebo mohla být součástí heremtismu. Zda je, nebo není součástí jiných duchovních nauk už tak zřetelné není, neboť moje představa o duchovních naukách se významně od představ pana Martina Ch. odlišuje. Máme patrně o duchovnu zcela odlišné představy.
„Vytvořili si svou vlastní "sektu" nazývanou HATa, tedy Humanisticko transpersonální astrologie (od revoluce jsme však zažili již několik společností s názvem trans... ;-)“
Tvrzení, že jsme si vytvořili sektu, (z úst okkultisty a hermetika to zní jako super pikoška), je na úrovni polovzdělaného barokního inkvizitora, a lze ho omluvit pouze tím, že se autor po ránu přejedl vtipné kaše, (pro což mám vcelku pochopení.)
„(od revoluce jsme však zažili již několik společností s názvem trans... ;-)“Na tomto místě stála původně velmi hnusná insinuace, kterou naštěstí pan Martin Ch. vzal s velkomyslností sobě vlastní zpět.
Z příběhu pro nás vyplývá jedno ponaučení: od okkultisty a hemetika je třeba zachovát odstup, i kdyby náhodou mluvil občas rozumě. Nikdy nikdo neví, co z něho vypadne v další chvíli. Zjistil a zaprotokoloval, arcisektář TURNovSKY
-
(no subject)
1 odpověď odeslal(a) Martin.CH ve Čtvrtek 14.Června 2001 08:15:02
Zdravím Vás pane Turnovský,
ohledne smrti jasnovidky jsem čerpal informace z dostupných zdrojů, její bližší životopisné údaje neznám a rád se je dovím. Nepřesnost jména Dane Rudhyara jsem opravil a děkuji za upozornění na ní - příliš jsem to počeštil. Mezi Vaší formulací, že jste reagoval na Tichého článek, a mojí, že jste přidal svůj výklad, nevidím zásadního rozdílu, ale v zájmu objektivity tam dám link na původní článek.
Nyní ke dvěma sporným tvrzením:
1/píši: "s astrologii jako součástí hermetismu nebo jiných duchovních nauk."
Tedy většinou esoterních soustav v nichž astrologie hraje důležitou roli. Rozhodně tím nehodlám tvrdit, že to není specifická duchovní filosofie nepochybně i systém vidění světa.
Nenašel jsem však nikde, že by jste se označovali za duchovní nauku případně komplexní duchovní systém (obsahující například i jednotlivá cvičení, svojí kosmogonii a kosmologii etc.)
2/ "Vytvořili si svou vlastní "sektu" nazývanou HATa."
Zde jsem vycházel ze získaných dojmů z toho, jak je HATA presentována. Musím říci, že většinou nikoliv Vámi, ale "astrology společenské úrovně" nevražícně štěkajícími na tradiční astrology. Tito usilovně vysvětlují, že jedině HATA má svůj smysl a vede své klienty k pochopení etc. Zatímco tradiční astrolog podle nich sděluje klientovi jen, že ho za rohem přejede autobus.
Nevraživost a tvrzení, že jedině můj názor a pohled na pravdu je správný je typickým a postačujícím znakem sekty (ohledně toho jste se i vy nepřímo zmínil v naší krátké diskusi v otázce 666). Bude-li řečeno nejen Vámi, ale většinou HATa astrologů, že HATa i tradiční astrologie se dotýkají obdobných problémů a závisí na kvalitě astrologa jak se vypořádá se čtením horoskopu, resp. jeho "vyšší", psychické a duchovní úrovně, pak budu muset své tvrzení odvolat.
Částečně v tom je vidět i Váš podíl volbu silných názvů typu "Rozloučení s tradiční astrologii" etc.
Obyčejně se tvrdí, že učitel přejímá odpovědnost za své žáky, ale nevím, jak je tomu u Vás.
Máme-li se častovat poklonami, pak bych pro Vas volil označení revolucionář, neboť jste v české astrologii vskutku revoluci provedl, a pro sebe označení kontrarevolucionáře, který se po Vašem převratu snaží o ustanovení rovnováhy (a nikoliv Vaše vyhubení jakymkoliv způsobem včetně upalování).
Zdraví Vás Martin CH
P.S: Bát se mne a držet si mne od těla nemusíte, pokud se nebráníte diskusi.
-
Re: tak se v Češsku informuje
2 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 14.Června 2001 12:19:43
I já Vás pane Martine Ch. zdravím.
Budu reagovat bod po bodu na Vaše pregnantně formulované body:
„ohledne smrti jasnovidky jsem čerpal informace z dostupných zdrojů, její bližší životopisné údaje neznám a rád se je dovím“ Drsinformace o časném úmrtí paní Wheelerové padá na moji hlavu a na mé nepozorné čtení. Elsie Wheeler se narodila 3. září 1887 21:45 místního času v Norris City, Illinois 37 N 58, 88 W 19, datum jejího úmrtí se mi dosud nepodařilo zjistit. Další podrobnosti naleznete v Sabian Symbols in Astrology Dr. Marca Edmunda Jones a v Astrologické mandale Dana Rudhyara.
„1/píši: "s astrologii jako součástí hermetismu nebo jiných duchovních nauk."
Tedy většinou esoterních soustav v nichž astrologie hraje důležitou roli. Rozhodně tím nehodlám tvrdit, že to není specifická duchovní filosofie nepochybně i systém vidění světa. Nenašel jsem však nikde, že byste se označovali za duchovní nauku případně komplexní duchovní systém (obsahující například i jednotlivá cvičení, svojí kosmogonii a kosmologii etc.)“
Ano, nikdy jsem humanistickou a transpersonální astrologii nepovažoval za uzavřený duchovní systém, natož abych se z ní snažil vytvořit „tajnou“ společnost, i když by to asi nebyl žádný problém, neboť situace by byla analogická martinistickému hnutí. Dane Rudhyar není autorem pouze astrologických spisů, ale i autorem řady psychologických a filosofických děl. Jedno z nich už česky vyšlo, jedná se o Za hranicemi individualismu, další (Planetarizace) vědomí se chystá. Stejně jako se chystá Astrologická mandala, kterou, kromě jejích astrologických hodno, považuji za encyklopedii Rudhyarových myšlenek.
“2/ "Vytvořili si svou vlastní "sektu" nazývanou HATa."
Zde jsem vycházel ze získaných dojmů z toho, jak je HATA presentována. Musím říci, že většinou nikoliv Vámi, ale "astrology společenské úrovně" nevražívě štěkajícími na tradiční astrology.“
S tím štěkáním začli tzv. tradiční astrologové na počátku devadesátých let, kdy zjistili, že od roku 1939 se astrologie rozvětvila do velice košatého stromu. Pamatuji si dobře na jednu schůzkuv hotelu Merkur na počátku roku 1990, kdy jsem zjistil, v jak tristním stavu se astrologie u nás (tedy přesněji řečeno v Praze) nachází. Z několika desítek přítomných jen pár jedinců mělo nějaké aktuální informace, pamatuji si vlastně, že jen Adina Svobodová znala a pracovala v intencích karmické astrologie Martin Schulmanovy, k ní se pak později přiřadil Radko Tobičík, Václav Lepičovský znal a přeložil Hadese, kruh kolem Máši Svobodové překládal Lyndu Goodmanovou, sama Máša Svobodová pak vydávala pasáže z této knihy týkající se dětí v časopise Gemma a později i jako brožuru pod svým jménem. Dál si bohužel na nikoho, kdo by vyčníval, nevzpomínám. Milan Špůrek je samozřejmě zářnou výjimkou. Později přišla paní Johannisová, která znala Greeneovou a paní Kinkorová, která měla spojení na Huberovic Světový astrologický kongres. Tedy práce bylo dost a někteří astrologové asi propadli panice, že už nic nedoženou, a místo toho, aby studovali, uzavřeli se ghetta „pravověří“ a začali poštěkávat po novotářích, ale to už je moje příliš osobní historie.
Humanistická a transpersonální astrologie nemá svého času žádné celosvětoví centrum. Sám Rudhyar nechtěl být nikdy a nikde organizován. V druhé půli šedesátých a na začátku sedmdesátých let fungoval v desítce zemí obou Amerik a Evropy pod Rudhyarovou koordinací International Commitee for a Humanistic Astrology. Ten však svoji činnost ukončil v okamžiku, kdy se přesvědčil, že myšlenky se ujaly. Jediné co snad ještě donedávna přetrvalo je RITA (Rudhyar´s Institut for Transpersonal Activities“. V současné době začal fungovat WWW sajt Kchaldea, na němž se objevují Rudhyarovy texty. V současné době existují snad jen dvě nebo tři společnosti, které se explicitně k humanistické a transpersonální astrologii hlásí, nejznámější je francouzská RAH. Humanistická a transpersonální astrologie nemůže být sektou zejména u nás, neboť nemá žádnou organizaci, nemá předsedu, nemá výbor, nemá nic, čím by si mohla něco vynucovat.
„Tito usilovně vysvětlují, že jedině HATA má svůj smysl a vede své klienty k pochopení etc. Zatímco tradiční astrolog podle nich sděluje klientovi jen, že ho za rohem přejede autobus.“
Bohužel k takovému náhledu na tradiční astrologii nás vede způsob vyjadřování a výsledky práce mnoha astrologů. Velmi často bylo hlásáno, že v astrologii by měla být hlavním cílem co nejpřesnější předpověď. Pokud máte na věc jiný názor, chutě do práce, můžete ho projevit.
„Nevraživost a tvrzení, že jedině můj názor a pohled na pravdu je správný je typickým a postačujícím znakem sekty (ohledně toho jste se i vy nepřímo zmínil v naší krátké diskusi v otázce 666).“
Samozřejmě, se to stává, ale když čteme některé příspěvky v tisku (odborném i laickém, i na internetu), tak se nemůžete divit, že nám někdy „lupnou nervy“ a tón se zostří. Alespoň je pak nějaká zábava. Nejsem přesvědčen, že by se někdo z nás přímo vyslovil takovým způsobem, že jen my máme pravdu a ostatní jsou naprostí idioti. Takovým způsobem se naopak vyjadřovala karmická astroložka RZ, u níž měl člověk dojem, že sice každý ví, že 2+2=4, ale ona, že to ví lepe. Bohorovné a „rozšafné“ vystupování některých astrologů v TV je známé a nejsem si vědom toho, že by se v TV humanističtí a transpersonální astrologové hemžili. V posledních letech se totiž v mediích humanističtí a transpersonální astrologové až na ojedinělé výjimky neobjevují. Možná že už tím se vymezují.
„Bude-li řečeno nejen Vámi, ale většinou HATa astrologů, že HATa i tradiční astrologie se dotýkají obdobných problémů a závisí na kvalitě astrologa jak se vypořádá se čtením horoskopu, resp. jeho "vyšší", psychické a duchovní úrovně, pak budu muset své tvrzení odvolat.“
Takovým prohlášením Vám nemohu posloužit, neboť nemá smysl a bylo by na úrovni bianko podpisu. Můžeme se ale v nejbližší době můžeme něčím podobným zabývat.
“Částečně v tom je vidět i Váš podíl volbu silných názvů typu "Rozloučení s tradiční astrologii" etc.“
Samozřejmě, název je velmi důležitý a tak si na nich dávám záležet.
“Obyčejně se tvrdí, že učitel přejímá odpovědnost za své žáky, ale nevím, jak je tomu u Vás.“
Přebírat plnou zodpovědnost za žáky lze jedině tehdy, když se jedná o uzavřené učiliště (možná něco jako Váš vnitřní kruh) Moje škole je však otevřená, může do ní vstoupit téměř každý, i když přiznávám už nastaly případy, že jsem někoho odmítl učit. Myslím, že se dříve nebo později do situace, kdy po Vás bude vyžadována zodpovědnost za nějakého žáka, dostanete, pak budete jistě postupovat tak jak se sluší a patří. Pravdou je, že učitel má dávat žákům příklad, ale střežme se žáků, kteří nepřekročí stín svého učitele.
“Máme-li se častovat poklonami, pak bych pro Vás volil označení revolucionář, neboť jste v české astrologii vskutku revoluci provedl, a pro sebe označení kontrarevolucionáře, který se po Vašem převratu snaží o ustanovení rovnováhy (a nikoliv Vaše vyhubení jakymkoliv způsobem včetně upalování).“
To mne těší. Mohu Vám slíbit, že se budu snažit zase nějakou revoluci (ne převrat) spunktovat, abyste měl zas co normalizovat.
“Bát se mne a držet si mne od těla nemusíte, pokud se nebráníte diskusi.“
Slovo bát jsem nepoužil. Diskutovat se nebráním, pokud je to diskuse a ne vrčení kolovrátku.
I já Vás zdravím. Turnovský
-
Aspekty z hlediska sabiánských symbolů
875 otázku odeslal(a) Turnovský v Neděli 11.Listopadu 2001 11:43:46
http://www.rezonance.info
Je milé shledat, že naši vážení ostravští kolegové se zabývali naší tezí, že Sabiánské symboly jsou též nápomocny při výkladu aspektů. Viz hlášení o průběhu listopadové schůzky na stránkách našeho ctěného kolegy pana Tichého.
„Další bod programu bylo využití Sabiánských symbolů pro absolutní hodnotu aspektu. Každá planeta tvoří aspekty s ostatními devíti planetami a nemusí to být aspekty zařazené do skupin hlavních nebo vedlejších aspektů. Hned to bylo předvedeno na horoskopu Hitlera.
Jeho Slunce má aspekt k Luně 114,1° Sabiánský symbol pro 115° zní:
Na muže se silnou vůlí sestoupila Vyšší moc.
Klíčová poznámka: Odpověď duchovních sil na integraci osobnosti, k níž došlo pozitivními snahami, v nichž byla užita vůle. Klíčové slovo: Znamení neobvyklé síly a vnitřního nadání, "úspěch", pro nějž jsou duchovní předpoklady. Výklad: Člověk, který trénoval svou vůli a představivost a používal je pozitivně v řešení životních problémů, je obdařen vyšší silou a může se stát skutečným vůdcem své kultury.
Pro aspekt 69° mezi jeho Saturnem a Plutonem platí Sabiánský symbol:
Toulec plný šípů.
Klíčová poznámka: Člověkův agresivní přístup k přírodnímu životu jako základ přežití a dobytí. Klíčové slovo: Dobytí. Výklad: Je to symbol člověka dobyvatele. Vítězí nad zevní přírodou, nepřátely, ale také nad svými instinkty a omezující mocí Ega - překážky jsou překonány.
Pro aspekt mezi konjunkcí Marta s Venuší ke Slunci je 15° (mínus 360°) =345° zní Sabiánský symbol:
Důstojník provádí instruktáž svých mužů před předstíraným útokem za hradbou živého plotu.
Klíčová poznámka: Potřeba znovu důkladně projít jakýkoliv komplexní nebezpečný sociální rituál, v němž jsou použity nebo vyvolány síly. Klíčové slovo: Valorizace. Výklad: Je očekáván konflikt, příprava musí být dokonalá. Člověk má se svou karmou (znamení Ryb) - s duchy minulosti - umět bojovat jako válečník schopný strategie. Ve znamení Ryb se narodilo mnoho generálů a admirálů.“
Jenže věc má svůj háček. V naší astrologii pracujeme s cyklickými fázovitými aspekty, které se pnou od 0° přes 180° až k plným 360°. Výpočet se provádí tak, že od délky rychlejší planety se odečítá poloha planety pomalejší a výsledek se zaokrouhluje nahoru. Pokud hledáme vztah mezi planetou a hrotem domu, nebo abstraktní prvkem, odečítá se od pozice planety pozice hrotu domu nebo abstraktního prvku. Příklad: planeta a ascendent. Pokud leží planeta na stejném stupni jkao ascendent, je vzdálenost 0°, pokud leží na stupni descendentu, je v opozici (180°) k ascendentu, pokud leží 2° od ascendentu ve 12. domě je fáze 358°. Samozřejmě, že významy symbolů mohou mít světlou a stinnou stránku.
Ve výše uvedeném příkladu jsou z tohoto hlediska některé příklady špatně vypočítány.
a/Lunární fáze: Luna 6° Kozoroha 38´ (276°38´) Slunce 0° Býka 48´ (30°48´) Luna je rychlejší, tedy
276°38´ - 30°48´ = 245°50´ = 246° čili 246. sabiánský stupeň:
SCÉNA 17: ABSTRAKCE
Úroveň druhá: emocionálně-kulturní
FÁZE 246: (Střelec 6): KRIKET.
Klíčová myšlenka: Rozvoj pohotovosti ve skupinových situacích , které prověřují kolektivní cíle.
Každá společnost je založena na vzájemném působení a souhře mezi skupinami lidí, z nichž každá je stmelena nějakým, alespoň dočasným cílem. Jedinci uvnitř skupiny je přisouzena určitá role ve hře a určená pravidla se musejí respektovat. Hra učí nejen osobní zdatnosti, ale i férovosti a spolupráci. Tam, kde najdeme tento symbol, je zdůrazněna hodnota podřízení individuální vůle či vůle ega kolektivním kulturním modelům. Několik symbolů Scény Sedmnáct (Střelec) se vztahuje ke hrám či skupinovým rituálům, protože jsou "ab-strahovány" z každodenního sociálního chování a užívány jako výchovné prostředky k rozvíjení skupinového vědomí a individuálního smyslu pro zodpovědnost ve skupině.
Toto je první symbol padesáté pětičetné sekvence. Vypovídá o důležitosti rozvíjení SOLIDARITY VE SKUPINĚ.
B/ Saturn 13° Lva 28´/ Pluto 4° Blíženců 40´ (Saturn rychlejší)
133°28´- 64°40´ = 68°48´= 69. sabiánský stupeň
Scéna pět: OBJEVOVÁNÍ
Úroveň druhá: emocionálně-kulturní
FÁZE 69 (Blíženci 9): TOULEC PLNÝ ŠÍPŮ.
Klíčová myšlenka: Agresivní postoj člověka k přírodnímu životu, nutný pro přežití a dobytí.
Toulec a šípy symbolicky představují schopnost člověka rozšířit dosah svého působení při dobývání přírody a zabíjet nepřátele za účelem vybudování širší základny kolektivního rozvoje kultury a organizované společnosti. Symbol šípu vnitřně obsahuje a předpokládá proražení do terče. Lidská mysl je v podstatě takovou trans-prorážející aktivní silou; prochází skrz předmět, na nějž je zaměřena. Snaží se proniknout skrz a do pozadí překážek, které má na trase, a to obvykle znamená pro překážku zničení. Na vyšší úrovni - např. v zenovém cvičení lukostřelby - je překážkou ego.
Na tomto čtvrtém stupni čtrnácté pětičetné sekvence fází cyklického procesu lidské existence vidíme archetypální symbol Muže-Dobyvatele. Může jít o dobývání buďto vnější přírody, instinktivních popudů, či omezující moci Ega. Je to vždy DOBYTÍ (PŘEMOŽENÍ).
C/ Venuše 16° Býka 42´/ Slunce 0° Býka 48´ (Venuše je rychlejší)
46°42´- 30°48´= 15° 54´ = 16. sabiánský stupeň
Scéna Dvě: POTENCE
Úroveň první: akční
FÁZE 16 (Beran 16): VE SVĚTLE ZÁPADU SLUNCE JE VIDĚT DUCHY PŘÍRODY A JEJICH PŮSOBENÍ.
Klíčová myšlenka: Sladění s vnitřním nábojem neviditelných sil přírody.
Ve světle osobního naplnění (symbol západu slunce a moudrosti) může být člověk schopen ustavit životodárný kontakt s přírodními silami. Tyto síly působí v každém okamžiku růstových procesů, avšak individualizovaná mysl člověka bývá příliš zaujata prací na vědomě stanovených cílech, než aby byla schopna zaznamenat konkrétní přítomnost neviditelných (či "okultních) sil v činnosti. Tyto síly tvoří svébytnou říši života každé planety, jsou přítomny v planetárních "biosférách". Jsou to neindividualizované, vázané energie, tvořící substrát všech životních procesů - tudíž také procesu integrace na úrovni planety-jako-celku, tj. planety jako organismu s jeho automatickými systémy růstu, udržování a organického rozmnožování. Zmíněné přírodní síly působí v planetárním organismu jako řídící a vyvažující-harmonizační faktory, trochu jako endokrinní systém v lidském těle; a v pozadí tohoto systému je o něco skytější síť čakrálních energií, vztažených k práně - energii sluneční. A právě když je tato energie méně dominantní - tedy symbolicky při západu slunce - nebo když je energie těla oslabena nemocí, půstem či smyslovou deprivací, lze snáze tyto "duchy přírody" vnímat a dávat jim formu, která symbolizuje povahu jejich působení. Tyto formy jsou v závislosti na kulturně-obrazném výrazivu každé lidské společnosti odlišné, udržují si však určité základní podobné charakteristiky.
Pokud tento sabiánský symbol vstoupí do vědomí člověka, pídícího se po významu, měl by být chápán jako výzva k otevření mysli vůči možnosti přistupovat k životu holistickým a neracionálním, intuitivním způsobem.
Toto je první stupeň čtvrté pětičetné sekvence cyklických fází - volání po ZNOVUNABYTÍ POTENCIALIT. Také to znamená proces, kdy se jakoby "stáváme malým dítětem".
D/ Mars 16° Býka 23´ / Slunce 0° Býka 48´ (Slunce je rychlejší)
30°48´- 46°23´ = -15°35´ + 360° = 344°25´ = 345. sabiánský symbol
SCĚNA DVACET TŘI: SDRUŽENÍ
Úroveň: individuálně-mentální
FÁZE 345 (Ryby 15): DŮSTOJNÍK DÁVÁ INSTRUKCE SVÝM MUŽŮM PŘED SIMULOVANÝM ÚTOKEM POD OSTROU PALBOU.
Klíčová myšlenka: Každému složitému a skrytě nebezpečnému společenskému rituálu, v němž je zjevně či skrytě užita síla, musí předcházet důkladný nácvik.
V pátém symbolu série, vypovídající o konfrontaci s nadosobní skupinou nebo s okultní mocí, vidíme obraz, který znovu syntetizuje to, co čtyři předchozí symboly spíše naznačily než předestřely. V sociálním životě stejně jako v okultismu lze kdykoli očekávat konflikt; je třeba se na to připravit. V závěru velkého cyklu - v zodiaku ve znamení Ryb - je hluboce usazený boj, který je do značné míry nevyhnutelný. Může se jednat o boj proti duchům nenaplněné minulosti – proti "neprožitému životu”, nebo o konfrontaci s nahromaděnou karmou, které jsme se snažili vyhnout. Mnozí generálové a admirálové se narodili právě ve znamení Ryb. S pravidly hry - alespoň co se týče tradičních forem válečných - se lze seznámit. Nebezpečná hra se dá nacvičit, podobně jako naši astronauti donekonečna nacvičovali každý krok přistání na Měsíci. Nelze tolerovat individuální nerozvážnost a zbrklost. Dobře zakomponovanou roli musí hrát dokonce i promyšlená oběť - stejně jako musí být promyšlená oběť důležité figury v šachu.
Toto je poslední symbol Dvacáté Třetí Scény. Celá scéna pojednává o procesu integrace jedince do společenského Celku, společenství, okultního Bratrstva. Jejím závěrečným klíčovým slovem může být ZHODNOCOVÁNÍ. Celé scéně dominuje pojem skupinové hodnoty.