<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
Další
-
GEN A MEM
887 otázku odeslal(a) Turnovský v Úterý 27.Listopadu 2001 09:29:57
V posledním čísle UNI najdeme recenzi Jitky Ortové na dost drsnou knihu Suzan Blackmoreové: Teorie memů (Kultura a její evoluce), v níž je zmiňován i Richard Dawkins a jeho žák Matt Ridley a jejich polemika s gelogem a sociologem P.A.Kropotkinem (ano, milí pravičáci, s tím anarchistou).
Recenze se jmenuje Memetické gangy hnízdí v mozcích, knihách a budovách. Název kapitol: informace jako faktor kulturní evoluce, Geny a memy, Memy altruismu a zodpovědnosti, Předurčenost minulostí a možnost změny. Mluví se zde o hře dvou replikantů genů a memů:
Mem je podobně jako gen nositelem informace, rozdíl je pouze v tom, že je dědičný negenetickou cestou, zvláště imitací. Mem se nešíří jen vertikálně jako gen z rodičů na děti, ale i horizontálně. Memy se šíří aniž by rozlišovaly, zda jsou užitečné, neutrální a prokazatellně škodlivé. Evoluční cestou se v nás zafixovala jednoduchá heuristická pravidla jako kopíruj nejnápadnější memy, nejpopulárnější memy, memy, které se týkají jídla, sexu a úspěchu v bojích. memy protože je to pro ně výhodné se sdružují do různých shluků, od malých spolčení až po obrovské memplexy. jedním z těch memplexů je nábožensví. náboženské memy vznikaly jako myšlenky, chování a příběhy, které lidé kopírovali jeden od druhého ve své nekonečné snaze pochopit okolní svět. Všechny tyto mýty byly úspěšné, protože se shodou okolnostípropojily do vzájemně se podporujících memetických gangů, jež využily všechny správné triky, díky nimž se mohly uhnízdit v milionměch mozků, knih a budov. Odtud se potom úspěšně šíří dál. Nabídly lidem mýty a ty současně chrání předivem netestovatelnosti, slibů a hrozeb.
U všech náboženství, včetně náboženství vědy, platí pravidla, že pravda víry je daná a dobrý věřící nepátrá po důkazech. Pochybnosti se vždy trestají. Tak jsou nábožeské memy důkladně chráněny. nmemetika se neptá proč, nehledá smysl ani účel, neboť tak jako DNA se nezajímá, prostě existuje a my tancujeme podle její muziky, tak i memy už jsou zkrátka takové. Usazují se nám v mozcích, konkurují si, rozmanitě se kombinují a rekombinují.
To je ovšem velmi smutná představa, ale vzpomeňme na Kršnamúrtiho, který se spouší do mezer v myšlení, nebo na to jak si Tresmontant notuje s Rudhyarem, když si stěžují na setrvačnost, vzpomeňme na Rudhyara, který mluví o tom, že často přemáhá kultura přírodu v nás atd atp. recenze končí nečekaně optimisticky.
Ridley v závěrečných pasážích své knihy Původ ctnosti, že ačkoli tomu vědecké poznatky spíš odporují, nám nezbývá než uvěřit Kropotkinovi a jeho koncepci vzájemné pomoci, důvěry a solidarity. Můžeme doufat, že někdo přijde na trik, jak do stávajících memplexů propašovat takové kulturní prvky, jejichž replikací se upevní memy úcty, soucitu,a vědomí pospolitosti. To by odpovídalo i koncepci disipativních struktur Ilyi Prigogina (Nobelovka v termodynamice), který svou teorii aplikoval i na moderní sociální systémy. Uvažoval o vzniku optimální varianty lidské společnosti cestou vychýlení z daného stavu na základě podnětů, které klidně můžeme nazvat memy. Podle teorie disipativních struktur k vychýlení nepochybně docházelo a docházet bude, jenomže to nemusí být právě ve směru optimální varianty.
Takže za seb přidávám. Před časem jsme razili termín Obersturnbahnfuerer Cyklus, teď můžeme klidně ty hodnosti rozšířit Gena Mem (Gog a Magog). Turnovský
-
Re: GEN A MEM
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 27.Listopadu 2001 10:25:31
A ještě přidám myšlenku indiánského (Kiowové) spisovatele a myslitele Navarre Scotta Momadaye z eseje Člověk stvořený ze slov: "Všichni jsme stvořeni ze slov...a z jazyka sestává podstata našeho bytí. Jazyk je elementem, v němž přemýšlíme, sníme i jednáme, v němž žijeme naše každodenní životy." Citováno z Respektu č.48 str. 22 z recenze Hany Ulmanovíé na jeho knihu Dům z úsvitu (je tam moc pěkná fotka z Deadmana, klukům to fakt sluší).
Jak to pěkně rýmuje židovský progresivní intelektuál, známý jako Jan Evangelista, pravá ruka rabbiho Ješuy:
Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh...atd
-
Re: GEN A MEM
2 odpověď odeslal(a) Martina v Úterý 27.Listopadu 2001 13:04:47
Dobrý den pane Turnovský,
tu knihu, o které se zmiňujete jsem přečetla zrovna před týdnem.
Myslím, že na vaší poznámku,
"jak do stávajících memplexů propašovat takové kulturní prvky, jejichž replikací se upevní memy úcty, soucitu,a vědomí pospolitosti.", je odpovězeno už v první kapitole(nebo předmluvě), této knihy a to právě schopností IMITACE memů.
Myslíte tedy, že se dá zjednodušeně říci, kolik dobrých lidí namemuje ostatní, tím lépe u nás bude ? Myslíte, že teorie memů spasí lidstvo ?
Mám v tom trochu zmatek...:)
Přeji krásný den M.
-
Re: GEN A MEM
3 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 27.Listopadu 2001 14:06:48
Nemyslím, že by teorie memů spasila lidstvo, je to jedna z teorií, které sleduji proto, abych si uvědomil rozmanitost pohledů na svět a nezavřel se do nějakého hermetického systému. Můj příspěvěk je rozsáhlou citací z recenze, asi jsem to nezdůraznil. samořejmě, že si myslím, že čím více lidí se bude pokoušet myslet jinak, tím sice nebude u nás lépe, ale bude tím dozajista kladen kámen do vyjetých kolejí pragmatismu, k němuž jak správně Borůvinka Vytrvalý odkazuje. Ostatně Shelldrakovy experimenty s morfogenetickými poli, nám určitou naději dává. Chce to ale čas, opice to měly jednodušší, stačila jim STÁ opice, aby se jejich myšlení a chování (vědomí a aktivita) změnily. Lidé patrně potřebují řádově mnohem vyššího člověka než stého. Ani rabbimu Ješuovy se to efektivně nepodařilo a to byl nějaký revolucionář. Turnovský
-
Re: GEN A MEM
4 odpověď odeslal(a) Jan Vacek ve Středu 28.Listopadu 2001 00:11:28
Jednoho z každého sta - to by mohlo stačit...
Hezky se tu mějme
Jan Vacek
-
Re: GEN A MEM
5 odpověď odeslal(a) Borůvinka Vytrvalý ve Středu 28.Listopadu 2001 14:30:34
Taky si přihřeju tu svoji ...
Jooo ... Suzan ...
Pro každého, kdo žije ve světě biologie či filosofie přírodních věd je kniha Suzan Blackmoreové zcela zásadní. Je totiž dalším triumfem a dalším apotetickým, opět vševysvětlujícím a opět mechanisticky deterministickým výkladem světa, v jejím případě zejména lidského chování, na který narazil její předchůdce a jeden – jak píše Stanislav Komárek – z největších básníků vědy našeho století – Richard Dawkins. Tyto redukcionistické výklady, jak pěkně zdůrazňuje třeba Hana Librová či Tomáš Škrdlant (ano ten režisér) ve své výborné knize Demokracie přírody, mají tendenci vkládat do světa onu výlučnost, která zní: ten a ten jev NENÍ NIC JINÉHO, NEŽ …
Proč vůbec ty kecy píšu: oba výše uvedení autoři, tedy Dawkins (který ke zmíněné knize napsal předmluvu) a aktuálně Blackmoreová, jsou z osobností, které přebraly Darwinovu štafetu a tedy JEJICH VÝKLAD SVĚTA PŘÍRODY je a bude přednášen ve školách jako biologické chápání skutečnosti, tzn. zásadním způsobem ovlivní myšlení budoucí generace. A nutno zdůraznit, že „myšlení“ genů (které prostě nestačily na vysvětlení kulturních jevů) a memů je SOBECKÉ!! Stěžejní dílo Dawkinsnovo, nazvané trefně Sobecký gen, doznalo během posledních desetiletí značných trhlin a už už se zdálo, že příroda není z podstaty sobecká (doporučuju projev Zdeňka Neubauera u příležitosti převzetí ceny Vize 97), když přišla Blackmorová, aby opět nastolila absolutní a nezvratitelnou vládu sobectví. Vřele doporučuji k přečtení také jak obě zmiňovaná díla, tak panem Turnovským zmiňovaný Ridleyho původ ctnosti. Dostanete se tak do myšlenkového klimatu v současné filosofii vědy. Je to velmi užitečné – s dostatkem otevřenosti a sebekritičnosti v jejich řádcích najdete sdostatek myšlenek týkajících se i našeho předmětu zájmu. Děsí mne, že musím na Blackmoreové knihu napsat do konce roku recenzi do nějakého odborného časopisu. jakékoli dotknutí se tohoto tématu je srovnatelné se šlápnutím do vosího hnízda. Tak horká je situace kolem těchto děl.
A závěrem – do úvodu studia: jeden z našich největších biologů v této oblasti Jan Zrzavý zveřejnil následující tři největší nesmysly lidstva:
1. Existuje já
2. Existuje dobro a zlo
3. Svět má smysl
Přeju pěkný den …
Borůvinka
-
K tomu věčnému hledání smyslu
927 otázku odeslal(a) Turnovský v Pondělí 31.Prosince 2001 19:56:01
Motto nanejvýš zábavné a ještě více poučné knihy, na níž mne upozornily Kria a Iris I. (za což jim srdceryvně děkuji), tedy Restaurantu na konci vesmíru (Stopařova průvodce samozřejmě neopominutelného) Douglase Adamse zní:
Existuje teorie, která tvrdí, že kdyby jednou někdo přišel na to, k čemu vesmír je a proč tu je, vesmír by okamžitě zmizel a jeho místo by zaujalo něco mnohem bizarnějšího a nevysvětlitelnějšího.
Existuje jiná teorie, která tvrdí, že už se stalo.
-
Re: K tomu věčnému hledání smyslu
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 31.Prosince 2001 20:09:17
A ještě jedna skvělá pasáž ze Stopařova průvodce po galaxii:
"Babylónská rybka, " odříkával tiše Stopařův průvodce po Galaxii, "je malá, žlutá, trochu se podobá pijavici. Je to snad nejpodivnější tvor ve vesmíru. Živí se myšlenkovou energií, přijímanou nikoli od svého nositele, nýbrž z okolí. Má schopnost absorbovat a zpracovávat na živiny veškeré podvědomé frekvence této myšlenkové energie. Do mysli nositele vypouští své exkrementy v podobě telepatické matrice, vzniklé spojením vědomých myšlenkových frekvencí s nervovými signály přijímanými z řečových center mozku, který je vysílá. Praktický důsledek toho všeho je, že když si strčíte babylónskou rybku do ucha, okamžitě rozumíte čemukoliv, ať je to řečeno jakoukoli formou jazyka. Řečová schémata, která skutečně slyšíte, se dekódují podle myšlenkové matrice, kterou do vaší mysli uložila babylónská rybka.
Skutečnost, že se něco tak nepochopitelně užitečného mohlo vyvinout pouhou náhodou, je tak bizarně nepravděpodobnou shodou okolností, že někteří myslitelé se rozhodli považovat to za konečný a nezvratný důkaz Boží neexistence.
Argumentace vypadá následovně: „Odmítám prokazovat svou existenci,“ praví Bůh, „protože důkaz je v rozporu s vírou a bez víry nejsem nic.“
„Jenže,“ namítne člověk, „babylónská rybka, to byla smrtelná chyba. Nemohla se přece vyvinout náhodou. To je důkaz, že existuješ, a tudíž, podle tvého vlastního tvrzení, neexistuješ. Q.E.D.“
„Ach jo, to mě nenapadlo,“ řekne Bůh a promptně zmizí v obláčku logiky.
„To to ale bylo snadné,“ libuje si člověk, a protože ještě nemá dost, dokáže, že černé je bílé, a na nejbližším přechodu ho zajede auto.
Většina předních teologů tvrdí, že celý tenhle spor je naprostá ptákovina. To ovšem nezabránilo Úlonu Colufidovi, aby nevydělal slušné jmění na knize Bůh to může zabalit, v níž použil této debaty jako ústředního motivu.
-
Elegantní vesmír
934 otázku odeslal(a) Jiří Nitsche v Sobotu 5.Ledna 2002 18:41:04
Hudba byla odpradávna zdrojem rozličných metafor pro lidi přemýšlející o otázkách kosmického rozměru. Od starověké pythagorejské "hudby sfér" až k "harmoniím přírody", které vědcům sloužily jako vodítko ve výzkumu, jsme kolektivně hledali píseň přírody v něžných toulkách kosmických těles i v buřičském hřímání subatomárních částic. S nástupem teorie superstrun se takové metafory staly překvapivě reálnými, neboť podle ní je mikroskopická krajina zalita drobnými strunami, jejichž vibrační vzorky hrají jako velký orchestr symfonii rozvíjejícího se kosmu. Dech změny podle teorie superstrun vane aiolským vesmírem.
Toto byl citát z jedné kapitoly nádherné knihy Briana Greena - Elegantní vesmír, kterou, podle mého soudu velmi zdařile, přeložil Luboš Motl, známý z diskusí o astrologii s Martinem Šmídem.
Kniha pojednává o fyzice, ale domnívám se, že čtení je to velmi zajímavé i pro astrology.
Knihu vydala Mladá fronta v edici Kolumbus v roce 2001.
-
re970 to Turnovsky
989 otázku odeslal(a) Bláhová ve Čtvrtek 21.Února 2002 22:28:03
zajímalo by mě, jakou kvalitní četbu o čínské
astrologii by jste doporučil, pokud možno prosím
v čj.
Jaké brožury od pí Jo máte namysli? Proč je pokládáte za pokleslé či co je tam špatně?
Děkuji. S pozdravem EB.
-
Re: re970 to Turnovsky
1 odpověď odeslal(a) Jiří Nitsche ve Čtvrtek 21.Února 2002 23:14:29
Opravdu kvalitní kniha o čínské astrologii v českém jazyce ještě nevyšla.
V angličtině vyšlo několikasvazkové vynikající dílo pana Josepha Needhama o čínské kultuře a civilizaci, které ve dvou dílech pojednává o tomto tématu a dále pak je velmi dobrá kniha pana Dereka Walterse - Chinese astrology.
Hodnotné knížky na toto téma v češtině, které si zaslouží pozornost, jsou knihy pana Borise Michajlova Brina a dále pak celkem k věci píše Kwan Lau.
(pozor ! nezaměňovat s Theodorou Lau, která plantá bez ladu a skladu dohromady západní zodiak a čínské pozemské větve, zřejmě podle hesla zvířetník jak zvířetník ...)
Knihám paní Joachimové nelze upřít jistou zaujatost pro věc, ale o to smutnější je povrchnost a lehkomyslnost, se kterou dělá dalekosáhlé závěry, které jsou samozřejmě mylné. protože používá výpočty, které nemají hlavu, ale ani patu.
Existuje velmi jednoduchý test, jak rozpoznat kvalitu knihy, píšící o čínské astrologii. Je známo, že čínský rok začíná, zjednodušeně řečeno, prvním Novem ve Vodnáři. To znamená, že nemůže nastat před cca 20. lednem. (Letos to byl 12.2.)
Autoři těchto pseudopříruček, bez pochopení vnitřních vazeb, opisují stále dokola, že čínský rok vodní myši začal 16.1.1972, což je zcela zřejmý a hrubý nesmysl.
Základ čínské astrologie tvoří tzv. čtyři pilíře odvozené ze solilunárního roku, které vyjadřují vzájemný vztah deseti nebeských kmenů a dvanácti pozemských větví kosmických energií a které vyjadřují základní energetickou matrici člověka.
Její použití pro léčení akupunkturou ve správný čas uvádí například www.arcoiris.cz.
Od této matrice se odvíjejí i výpočty pro Feng Shui, čínskou astrologii místa.
Pokud je mi známo, tyto čtyři pilíře správně počítá program Johannes.
Přeju krásný den
Jiří Nitsche
-
Astrologický sborník nakl. Sagittarius
1077 otázku odeslal(a) Turnovský v Sobotu 11.Května 2002 18:10:52
Teprve teď se mi dostal do ruky výše uvedený sborník, z něhož mi nezbývá než citovat důležitou pasáž:
Z koncepčních důvodů chci hned v úvodu zdůraznit, že považuji za zcestné uvádět dějinné události do kauzálně-příčinné souvislosti s planetárními konstelacemi...
Úkolem astrologie není předpovídat konkrétní události, k nimž údajně dochází s železnou nutností, nýbrž:
předvídat, jaká typická témata se v korespondencemi s určitými konstelacemi s jistou pravděpodobností vyskytnou na dějinné scéně i v individuálním životě člověka,
uvažovat o způsobu, jakým by bylo možné vyjít vzniklé situaci vstříc, a pokusit se na základě metamorfóz (variací) relevantních kosmických principů o návrhy na její řešení,
vyhnout se nepříznivým důsledkům nevědomého, "doslovného" (osudového průběhu dění tím, že se jim bude čelit nejprve na duchovní, mentální a psychické rovině."
Rudolf Starý: "Černé úterý", 11. září 2001, New York
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
1 odpověď odeslal(a) Anonymous v Sobotu 11.Května 2002 22:34:01
Žvaniti le lidské ....
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
2 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 12.Května 2002 01:00:24
Velmi správně a ještě navíc výstižně. Žvaniti je tak lidské ach tak lidské ach tak lidské, že je to až anonyměpatologické...?!!!
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
3 odpověď odeslal(a) anonyměpatologický v Neděli 12.Května 2002 06:54:35
Cituji
Z koncepčních důvodů chci hned v úvodu zdůraznit, že považuji za zcestné uvádět dějinné události do kauzálně-příčinné souvislosti s planetárními konstelacemi...
Úkolem astrologie není předpovídat konkrétní události, k nimž údajně dochází s železnou nutností, nýbrž:
předvídat, jaká typická témata se v korespondencemi s určitými konstelacemi s jistou pravděpodobností vyskytnou na dějinné scéně i v individuálním životě člověka,
uvažovat o způsobu, jakým by bylo možné vyjít vzniklé situaci vstříc, a pokusit se na základě metamorfóz (variací) relevantních kosmických principů o návrhy na její řešení,
vyhnout se nepříznivým důsledkům nevědomého, "doslovného" (osudového průběhu dění tím, že se jim bude čelit nejprve na duchovní, mentální a psychické rovině."
Konec citátu.
tento text je protimluv, neboť obě tyto části jsou dvěma stranami jedné mince. Snad ta Vámi prosazovaná je základem a ta Vámi zamítaná třešničkou na dortu. Třešničku na dortu obvykle odmítají ti, jež se na druhou stranu mince neumějí podívat.
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
4 odpověď odeslal(a) bau v Neděli 12.Května 2002 07:41:12
http://www.astrolab.cz
No vida. Jak si můžeme notovat. Shodou okolností "nepředvídám konkrétní události", ale "předvídám, jaká typická témata se v korespondencemi s určitými konstelacemi s jistou pravděpodobností vyskytnou na dějinné scéně i v individuálním životě člověka." Jenom převrat v Indii jsem předpověděl trochu konkrétněji, to je fakt. Nakonec z toho byl na Nový rok jen pokus o něj.
Zdraví PT i Rudolfa Starého
bau*
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 12.Května 2002 10:44:56
To ale není, milý kolego Baudyši, na obhajobu predikční astrologie příliš mnoho. Turnovský
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
6 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 12.Května 2002 12:01:24
Theodore I. Rubin: Kniha hněvu (Praha, 2000)
není rozhodně nic špatného na psaní dopisů jakožto prostředků sdělování skutečného hněvu. nevyrovná se to zcela přímému osobnímu vyjádření, ale lze tak vyjádřit docela dost. To však nijak neplatí o anonymních dopisech. Pisatel anonymních dopisů vždy trpí nějakou formou emocionální poruchy, což obvykle odhalí obsah dopisu. některé z těchto dopisů nejsou nijak důvtipné: jsou zřetelně groteskní a sadistické. Ale co psaní těchto dopisů bez ohledu na jejich obsah, mám na mysli proces psaní jakéhokoli anonymního dopisu? tento proces psaní je jedem a to v první řadě proto, že je skoro vždycky produkován nikoli na základě nějakého aktu nebo události, nýbrž na základě celé zásoby marastu. Jedině zásoba marastu může zplodit a udržovat tlak nutný k vytváření motivace psaní těchto dopisů. A víc než to. Pisatel ve skutečnosti nepřijímá své stanovisko a nestojí si za ním. Ve skutečnosti se za dopis stydí a odmítá k němu připojit své jméno, ztotožnit se s ním. A je v tom ještě ničivější aspekt. Pisatel anonymních dopisů nemá potřebu sdělovat ani vyprávět. chce jenom zranit a cítit se pánem svého bodavého dopisu. jeho cíl nemá nic společného s cíli obsaženými ve sdělování skutečného hněvu. nezajímají ho adresátovy pocity, myšlenky ani vysvětlení. nechce vyčistit vzduch, zlepšit vzájemné porozumění ani lepší mezilidské vztahy. Chce si jen zachovat své nepřátelství, své vlastní zlé pocity a zlé pocity, o kterých doufá, že je vytvoří u druhých.
MUDr. T.I.Rubin je psychiatrem a bývalým předsedou Amerického institutu pro psychoanalýzu.
knihy hněvu vyšla v řadě zemí a je nanejvýš užitečná a doporučeníhodná. PT
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
7 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 12.Května 2002 17:41:53
Možná ještě užitečnější a doporučeníhodnější knihu napsal MUDr. Xavier Crement, která u nás vyšla pod názvem Dost bylo kokotů. Bohužel tu narážíme na hranice adekvátního překladu. V originálu zní název: Asshole No More a český termín kokotismus má v originále půvabnou podobu "assholism" odkazující na holismus. Autor dr. X. Crement (což je narozdíl od dr, O´Plzáka) pseudonym) napsal ještě dvě naučné publikace: Asshole Conspiracy, odkazující názvem na slavnou newagerovku Vodnářské spiknutí a Asshole forever (Ať žijí kokoti). Tohoto skvělého knižního pokladu bych si samozřejmě jako správný kokot nevšiml, kdybych ho nedostal do daru.
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
8 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 12.Května 2002 20:47:00
Odpověď hodná pana profesora Klause ....
.....seudonym ...... anonym ....
-
Re: Astrologický sborník nakl. Sagittarius
9 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 12.Května 2002 21:33:33
Chytil se, ptáček.
-
Stanislav Hošťálek - KNIHA O RYTÍŘÍCH
1358 otázku odeslal(a) Turnovský a nakladatelství Půdorys v Neděli 17.Listopadu 2002 14:06:07
http://lege.cz/punab.htm
Stanislav Hošťálek - KNIHA O RYTÍŘÍCH
V dnešní době kvapem ubývá rytířskosti v lidském jednání a proto se domníváme, že je třeba se inspirovat v dobách zrodu a vrcholu evropského rytířství. Autor knihy, profesionální historik, čtivým způsobem líčí podobu bájného i skutečného rytíře. Celý výklad je rozvržen podle tří základních povinností sestávajících ze služby lennímu pánovi, službě dámě a služby Bphu. Knihy je doplněna barevnou přílohou ukazující na některých erbech české šlechty vývoj heraldické symboliky.
Kniha je šitá v pevných deskách.
Cena pro předplatitele 210,- Kč. (Krámská cena bude 249,- Kč) Knihu si můžete předplatit složenkou C na adrese Nakladatelství Půdorys, Dejvická 30, 160 00 Praha 6 nebo převodem na účet u Union Banky pobočka Praha 7 90051679/3400 (v tom případě nezapomeňte zpravit nakladatelství o své adrese, aby bylo kam knihu poslat). Předplacené výtisky budou rozesílány od začátku prosince 2002, poštovné a balné je pro předlatitele zdarma!
-
Re: Stanislav Hošťálek - KNIHA O RYTÍŘÍCH
1 odpověď odeslal(a) Anonymous v Neděli 17.Listopadu 2002 14:08:40
-
Re: Stanislav Hošťálek - KNIHA O RYTÍŘÍCH
2 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 20.Listopadu 2002 16:51:54
tel. nakl. Půdorys 224 323 133
-
Vašek Cílek
1455 otázku odeslal(a) Turnovský v Sobotu 8.Února 2003 02:27:20
Geolog a samosatatný myslitel Václav Cílek se dočkal vydání své knihy "Krajiny vnitřní a vnější - texty o paměti krajiny, smysluplném bobrovi, areálu jablkového štrůdlu a také o tom, proč lezeme na rozhlednu" Citovat nebudu, musel bych to sem nascanovat celé. Turnovský
-
nesmyslná úmrtí
1488 otázku odeslal(a) Axmannová ve Středu 12.Března 2003 18:13:25
http://www.astrolozka.cz
Doporučuji všem, kdo přemýšlejí nad posledními tragediemi a nejen nad nimi, malou knížku Thortona Wildera "Most svatého Ludvíka Krále" (česky 1972). LA
-
Re: nesmyslná úmrtí
1 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 12.Března 2003 19:14:50
Pripadne pockat az Uran opusti nulty (prvni) stupen Ryb.
-
Re: nesmyslná úmrtí
2 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 12.Března 2003 23:12:25
Tak jako životu máme dát smysl, tak i smrti. Myslím, že každá smrt má/může mít smysl, jen je třeba mít odvahu k tomu smrti smysl dát (nemyslím nějaký záhrobní). turnovský
-
Re: nesmyslná úmrtí
3 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 12.Března 2003 23:15:38
Význam smrt má. Přinejmenším pro toho, kdo jí prožil. Dát jí smysl (v co nejširším rámci) je úkol pro ty, kteří tu zatím zůstali. Třeba jen proto aby se nenudili, nebo nějak zabavili. Turnovský
-
Re: nesmyslná úmrtí
4 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 12.Března 2003 23:17:50
ještě bych chtěl připomenout pozorování z koncentráků: nejslušnější umírají nejdřív. PT
-
Re: nesmyslná úmrtí
5 odpověď odeslal(a) baudy ve Čtvrtek 13.Března 2003 00:31:15
http://www.astrolab.cz
Pozorování z koncentráku učinil vídeňský psychoterapeut (logoterapeut) Viktor Frankl: přežili buď ti, 1) kteří byli jednodušší povahy, draví, hnáni vpřed vitální potřebou žít anebo 2) ti, kteří věřili ve spravedlnost a v řízení vyšší mocí.
-
Re: nesmyslná úmrtí
6 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 13.Března 2003 01:39:34
Baudy, přečtěte si toho Frankla pozorněji, jo? Turnovský
-
Re: nesmyslná úmrtí
7 odpověď odeslal(a) Axmannová ve Čtvrtek 13.Března 2003 02:36:21
Snad jsem to špatně uvedla. T.Wilder hledá smysl života ve smrti a smrti v životě. Tu nesmyslnost jsem možná asi dát do úvozovek. Promiňte mi. LA
-
Re: nesmyslná úmrtí
8 odpověď odeslal(a) Jarmila ve Čtvrtek 13.Března 2003 12:20:34
Dobrý den, zajímavé a hluboké téma.
Doporučila bych knížku od Hilmana ( snad je to dobře napsané) Duše a sebevražda, - překvapivý pohled na smrt jako na přirozený přechod k něčemu dalšímu, když už to dál nejde...
-
Re: nesmyslná úmrtí
9 odpověď odeslal(a) david v Pátek 14.Března 2003 00:21:51
Uvažuje o své povinnosti a nechvěj se, neboť není nic lepšího pro válečníka, než aby vedl spravedlivý boj.
Vskutku, šťastni jsou bojovníci, Ardžuno, kteří se smějí účastnit takové bitvy, jako je tato, nebož brány nebeské se sami před nimi otevírají.
Ale odmítnout tento spravedlivý boj, zradit vlastní povinnost a čest, znamená spáchat hřích.
Uděláš-li to, bude tebou svět provždy pohrdat. Pro člověka čestného je hanba jistě horší nežli smrt.
Velitelé velkých vozů budou provždy věřit, že jsi ze strachu utekl z boje. Pak ztratíš jejich úctu, ty, jehož měli až dosud ve velké vážnosti.
Tvoji nepřátelé se budou posmívat tvé zbabělosti a budou povídat o tobě to, co se ani nesluší vyslovit. Může být horší osud?
Zemřeš-li, získáš nebe, zvítězíš-li, bude ti patřit země. Proto, Ardžuno, povstaň a rozhodni se pro boj
Bhagavadgita - druhý zpěv Cesta vědění