<= Index
<= Zpět
(?)
www.astrolozka.cz (link)
Obsah
Předchozí
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
Další
-
astrologické zvažování
739 otázku odeslal(a) čtenářka z Brna v Úterý 31.Července 2001 15:29:16
1. Včerejšího večera rozkvetla v mém příbytku příhoda vystihující fakt, že není svět, ale světy.
Cvakla klika, kroky, Brno za oknem se změnilo v rajskou zahradu, papírový obrázek slunce se rozzářil jako hvězda na nebi, kanárek z umělé hmoty se zvonivě rozezpíval.....a ...NIC!-je to nevyslovitelné.
Pro přílišnou konkrétnost té situace je třeba na druhou misku vah zase položit něco abstraktního.
2. Byl by někdo ochoten obecně vyjádřit, jak pohlížet na opozici Saturn - Pluto v jednotlivých horoskopech? Zda zkoumat případně i direkce vztahující se k datům; či jiné cykly.
Uvádím data.
Konjunkce Sa,Pl 8.11.1982 28.st.Vah
/Jup. 20.st.Štíra/
Opozice Sa,Pl 5.8.2001 13.st. Blí. a Stř.
/Jup. 6.st.Raka
lun.fáze- úplněk/
2.11.2001 13.st.Blí. a Stř.
/Jup.stac.16.st.Raka
lun.fáze - úplněk/
26.5.2002 17.st.Blí. a Stř.
/Jup.16.Raka
5st.př.úpl./zatm./
Pluto-Uran téměř
přesný kvintil/
Děkuji za případnou inspiraci.
-
Re: astrologické zvažování
1 odpověď odeslal(a) Axmannová v Úterý 31.Července 2001 16:19:50
Zdravím Vás, paní čtenářko,
a nabízím: Saturn – ŘÁD,Pluto – VŮLE SPOLEČNOSTI. Pěkně studené a bez člověka, že? Vlastně to nedává smysl, leda jako hra. Jestli zadáte konkrétní nativitu, ke které vztahujete svoje uvažování, můžeme se dostat dál. Pěkný podvečer. LA
-
Re: astrologické zvažování
2 odpověď odeslal(a) čtenářka v Úterý 31.Července 2001 18:25:14
Vážená paní, chápu, že astrologie bez člověka, bez nativity, je nijaká. Chápu, že se astrolog těžko vyjadřuje, když není konkrétní zadání.
Pro spojení Sa a Pl jste zvolila slova, která se mi líbí. Až teď je mi srozumitelnější, proč jsem o cyklu těchto planet uvažovala jako o abstraktní, teoretické otázce. Je zřejmě velmi těžké ji konkrétně v horoskopu definovat anebo vůbec nalézt k ní stopy. Šlo mi o pochopení funkce tohoto cyklu obecně, možná pak bude snazší tento ne-lidský /možná nepopsatelný/ cyklus zkonkrétnit.
V každém případě děkuji.
-
Re: astrologické zvažování
3 odpověď odeslal(a) čtenářce i paní Axmannové v Pondělí 22.Října 2001 09:48:26
A co třeba takto:
Kozoroh, 8.stupeň.
V prosluněném pokoji zpívají kanárci. Štěstí prostého bytí, jež dává duchovním hodnotám místo, které jim společnost určila.
V R. rozšířeném znění je složitější, chaotičtější, ale nakonec pochopitelnější.
Jsem taky jedna z čtenářek.
Zdravím vás.
-
Re: astrologické zvažování
4 odpověď odeslal(a) čtenářka v Pondělí 22.Října 2001 10:17:42
Myslím, že na 8. stupni Kohoroha byla před chvílí Luna, tak díky za ty větičky.
Hezký den!
-
Re: astrologické zvažování
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 22.Října 2001 11:16:41
nemmyslím, že Plutonovu funkci lze vyčerpat jen vůlí společnosti. Spíš by se mělo jednat ve vztahu k Saturnovi o snahu kolektivního vědomí (od úrovní vědomí universálního po hlubiny individuálního nevědomí) přetavit dramatickým způsobem struktury (opět na všech úrovních) rozvíjené primárním impulzem konjunkce SA/PL. amozřejmě to může a jistě má "světlé i temné" projevy.
konj. 1914/15 opozice 1931 (např. Rusko, Německo a Evropa vůbec)
konj. 1947 opo.1965/66 (zejména Činá - dobytí Číny Mao Ce tungem - kulturní revoluce)
konj. 1982 opo. 2002 (Sovětský Svaz, USA apod)
dosaď třeba historické události, a je to vidět zřetelně
předchozí konj. namátkou 1413/15 1616/17 1648 1786 1819/20 periodicita 33,4 roku v průměru, je to ale s větším rozptylem když do hry vstupují víceronásobné konjunkce a opozice.
Turnovský
-
Re: astrologické zvažování
6 odpověď odeslal(a) Axmannová v Pondělí 22.Října 2001 12:16:38
Pavle, plutonským projevem toho, co jsi popsal, je vůle společnosti, viz. Tebou uváděné příklady. Odpověď jsem poslala jako nabídku pojmenování barevného tónu na čtenářkou tvořeném obrázku. Měj hezký den. lj
-
Re: astrologické zvažování
7 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 22.Října 2001 23:07:14
Já jen Ljubo nevím, zda to s tou personifikací společnosti nepřeháníme, jako aktéry historických událostí vidím jako prvotní jedince, i když pravda reagující, i když pravda jedince, kteří v sobě shrnuli dosavadní zkušenosti kolektivů (geneticky, postupné předávání informací, aby bylo jasno) a svých současníků (výměnou informací) a inspirovaných (ne z nějakého platonského-ne plutonského zásvětí věčné substance vtělené v neměnné ideje trojúhelníku, stolu, koně apod. ale inspirované strukturovanou informací. Vůle společnosti je na mne prostě poněkud mlhavý termín. Nevím, zda můžeme jinak než básnicky mluvit o vůli společnosti, o mozku společnosti, o řiti společnosti. Nejsem si jist tím, zda to lze mít za víc než mimetickou funkci. Pokud bych měl mluvit o vůli (s přihlédnutím k tomu, že je v první řadě přechodovou funkcí mezi individuální a transpersonální rovinou) společnosti, měl bych na tom místě spíš Saturna (i když spíš jako represivní vůli). Myslíš, že kulturní revoluci chtěla čínská společnost? Chtěl jí ten starý konfucián a legalista Mao-ce-tung, aby upevnil svoji otřásající se politickou pozici. Chtěly společnosti Evropy a Ameriky hospodářskou krizi a nacismus - část německého národa fašismus chtěl, ale v jaké měl být podobě? Chtěly americká a sovětská společnost ztartit nepřítele? Jsou společnosti jednolité? Není těch společností víc na jednom místě a v jednom čase? Já to zažil, zažil jsem společnost reálně socialistického Československa a paralelní polis disentu. Byla to jedna společnost? Těžko, i když se částečně překrývala. Takhle bychom mohli samozřejmě pokračovat, ale myslím, že jsou důležité i další fáze ne jen 180. Pavel
-
Re: astrologické zvažování
8 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 22.Října 2001 23:19:48
Pokud bych tedy měl mluvit o vůli společnosti, aniž bych měl pocit, že žvýkám kus papundeklu, mohl bych mluvit jen o principu vůle, který prožívá fázi přílivu, ať už v životě jedince nebo kolektivu. Ale to je možná jen můj bláhový dojem a věc se má zcela jinak. Něco tady možná říkám, ale to nic, to přejde. Jen se mi zas dostalo podpory pro vymístění substance a metafyziky z mého života. Dobrou noc Ti přeje Pavel.
-
Re: astrologické zvažování
9 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Října 2001 10:40:00
jen bych chtěl připomenout poránu, že volní projevy spojujeme na všech úrovních se Sluncem...
-
Re: astrologické zvažování
10 odpověď odeslal(a) lj v Úterý 23.Října 2001 20:59:49
Pavle, chci pořádně odpovědět, tak až časem, nejsem ve své kůži. lj
-
Re: astrologické zvažování
11 odpověď odeslal(a) TUR v Úterý 23.Října 2001 21:24:12
Chápu, a kdo je? pT
-
Re: astrologické zvažování
12 odpověď odeslal(a) Axmannová ve Středu 24.Října 2001 00:41:29
Říkám, že Pluto je posledním soudcem nad mými věcmi. Když mými, myslím celek, když společnosti – taky celek, obojí včetně všeho, co je schopno vědomě obsáhnout, vynést na povrch a užívat z nevědomí. Co před Plutem obstojí, má šanci růst, ale jenom to: tak to vnímám, že Pluto soudí shora. Saturn z hloubi věků šlape na nečisté paty a pod nos strká řád. A připadají mi Pluto se Saturnem v opozici navzájem ochromené, takže v tu dobu právě kdejaký neřád určuje míru věcí, to myslím vážně.
A Slunce? Odevždy Děda Vševěd denodenně opečovávaný mátí Lunou, dost protivný, protože přestože vševí, nezbývá mu než podporovat život tam kde je, bez možnosti nasměrovat, rozmluvit či domluvit, tak leda přidat či ubrat žáru.
Každý máme svůj příběh, co si tady představuju, nemá být než obecné. Dobrou.lj
-
Re: astrologické zvažování
13 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 24.Října 2001 01:16:34
Nějak přestávám chápat, na mě se musí jednoduše, zřetelně a hlasitě, už to nejni cop bejvalo, dobré ráno ti přeje pavel
-
Re: astrologické zvažování
14 odpověď odeslal(a) Jan Kotiš ve Středu 24.Října 2001 04:21:51
Ljubo a Pavle,
z opozice SA/PL, kterou mám v nativitě, mám pocit, že přicházejí takové zkušenosti, kdy nezbývá, než vzít na vědomí přesažnost nebo nezměrnost vyšší, kolektivní, společenské vůle ve vztahu k té mojí, aniž by ta chyběla, nebyla přítomná...stávám se při plném vědomí událostí určitým, možná pouhým, také konkrétním, "přesně zamýšleným nástrojem nebo prostředkem výkonu" této vůle společnosti a perzonifikoval bych ji zřejmě tehdy, kdybych si usmyslel mít na tuto oblast kolektivního nevědomí /myslím ale ne vědomí/ zásadní, účinný, pozměňující...vliv. Mám přesto pocit možnosti "plnohodnotného" bytí při vědomé účasti na životě této společnosti. Chápání termínu "vůle společnosti" vnitřně pocitově orientuji směrem k termínu kolektivního nevědomí, ne k termínu kolektivnímu vědomí, spjatému podle mne se společensko-kulturní rovinou existence, ve které spatřuji svoji vlastní funkci jako individuality a ve které, mj., nejsem "postaven" mimo projev a funkci osobní zodpovědnosti. V uvažovaném prostoru kolektivního nevědomí, mám pocit, že nezbývá, než vzít na vědomí, případně věřit v přesah mnou neovlivnitelných obecných apriori podmínek a kde za projevy své předcházející /ne/zodpovědnosti sklízím zaseté. Zkouším odpovědět na Vaší úvahu...
Vymyslel jsem si jako ilustraci příběh řeky, ke
které přijede kolona hasičských stříkaček, nemá možnost vyčerpat všechnu vodu, mají ale možnost tu vodu pouštět po, proti nebo mimo proud řeky, snažit se udělat vedlejší rameno řeky, použít vodu "ve" smyslu nebo "proti" smyslu "běhu" nebo "významu" řeky nebo i vody...
omlouvám se, jdu pryč, je už moc ráno, ještě se vrátím...zdravím Vás, JK
-
Cykly a počátky
807 otázku odeslal(a) Petr Trnka ve Čtvrtek 13.Září 2001 21:46:13
A ještě jednu všetečnou otázku bych Ti, Pavle, rád položil (přičemž už to nechci zatahovat do otázky útoku na USA, protože to s tím v podstatě nesouvisí): v odpovědi č. 39 jsi tam napsal: "Myslím, že nejbližší počátek cyklu civilizačního je třeba spatřovat v odpoutávání se Urana od Neptuna (po roce 1993)." A já bych se chtěl všetečně zeptat: PROČ? Proč právě tato konjunkce Urana s Neptunem by měla představovat počátek civilizačního cyklu? Opakuje se každých zhruba 172 let - před rokem 1993 nastala koncem roku 1821 (v Kozorohu), ještě předtím začátkem roku 1650 (ve Střelci), ještě předtím koncem roku 1478 (ve Štíru). Dál už jsem to nezkoumal. A otázka teď nutně zní: k jakým změnám paradigmatu, k jakým přelomům v těchto obdobích došlo, aby bylo možno tuto konjunkci považovat za počátek nějakého civilizačního cyklu? A došlo vůbec k nějakým?
Omlouvám se za tyhle všetečné otázky, ale dobře o mně víš, že jsem "špůrkovec", a tak mi to snad promineš. (Já už jsem z legrace Milanovi Špůrkovi jednou říkal, že jsme taková "mentální dvojčata", jenom s tím rozdílem, že on je oproti mně asi tak o tři výkonnostní třídy výš, sportovní terminologií řečeno. No, však je taky o osm let starší.) Nevím, jestli jsi Ty sám tyhle otázky nějakým způsobem takhle do minulosti zkoumal. Nicméně jedna zajímavá a pozoruhodná shoda tu přesto je, a je proto docela možné, že by se díky ní nějaké takové souvislosti skutečně daly objevit. V takovém případě by však ovšem vyvstala otázka, jsou-li signalisovány konjunkcí Uran / Neptun, nebo něčím jiným. Co mám na mysli? Cyklus konjunkcí Uran / Neptun (cca 172 let) je svou délkou totiž poměrně dost blízko zodiakální palcové subdivizi, která je dlouhá 178,67 roku! (Pro čtenáře Fóra, kteří neznají práce Milana Špůrka, stručné vysvětlení: celý precesní cyklus - Platónský rok - je dlouhý 25729 let, jeho jedna dvanáctina - Platónský měsíc - trvá 2144,1 roku, a dvanáctina tohoto Platónského měsíce je palcová subdivize o délce 178,67 roku.) A teď: vezmeme-li jako ukazatele střídání světových epoch Regula, respektive "bod alfa", vzdálený od Regula 120° (což Špůrkovi při velmi podrobném zkoumání dějinných zvratů a nejrůznějších historických etap vychází neobyčejně přesně - ostatně nedávno mi napsal, a snad se na mě nebude zlobit, když to tu zveřejním: "Dnes jsem si už naprosto jistý, že jediným správným časoměřičem precese je Regulus. Mám pro to v ruce kardinální důkaz."), a sledujeme-li postup tohoto bodu tropickým zodiakem, zjistíme (v určitém časovém období!) pozoruhodnou časovou shodu s konjunkcemi Uran / Neptun: do palce Kozoroha vstoupil "bod alfa" roku 1476, ke konjunkci Uran / Neptun došlo v roce 1478. Do palce Vodnáře vstoupil "bod alfa" roku 1654, konjunkce Uran / Neptun nastala v roce 1650. Do palce Ryb vstoupil "bod alfa" roku 1833, konjunkce Uran / Neptun nastala v roce 1821. Ale pak už se oba cykly dost rozcházejí: konjunkce Uran / Neptun nastala v roce 1993, konec věku Berana (a tudíž taky konec palce Ryb a začátek nového palce Berana) bude v roce 2012. Ale to už to pitvám trochu moc, a tak tedy znovu zopakuji svou otázku: proč si myslíš, že konjunkce Urana s Neptunem je signifikátorem počátků nových civilizačních cyklů? Ještě jednou se omlouvám za šťouravost.
Petr Trnka
-
Re: Cykly a počátky
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 14.Září 2001 00:19:08
Milý Petře, o těch Neptunsko-plutonských, Uransko-neptunských a Uransko-Plutonských cyklech jsempsával už před lety, musím to nejdřív vyhrabat z archivu, abxh to nemusel znova vymýšlet. To víš, já nemám dvojče ani mentální a tak píšu proto, abych si nemusel nic pamatovat, zatím dobrou noc
-
Re: Cykly a počátky
2 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 16.Září 2001 22:33:47
jen tak pro zkrácení dlouhé chvíle, Za osový okamžik považujeme konjunkci Urana, Neptuna a Plutona v roce -574 na 15° Býka, tedy na místě, kde unitární energie vylitá univesální bytostí (archetypem člověka andělem z 15° Vodnáře) vytváří individální osobnost. Pak proces založeny na předchozím cyklu postupuje dál strukturová cykly UR/PL, UR/NE, NE/PL. Pavel T.
-
Re: Cykly a počátky
3 odpověď odeslal(a) Petr Trnka ve Středu 19.Září 2001 16:38:26
Píšeš, Pavle, "pro ukrácení dlouhé chvíle." Tak jsem si ten rok -574 pro ukrácení dlouhé chvíle sešoupl na Pullenovi. K přesné konjunkci Urana s Neptunem došlo skutečně na 15. stupni Býka (14°46´), a sice 10. dubna -574 podle gregoriánského kalendáře. (Podle jiných kalendářů by to datum bylo o nějaký ten den jiné, ale to na podstatě věci nic nemění.) Potíž je ovšem s Plutem - ten byl podle Pullena (a tedy podle algoritmu Aloise Treindla z programu Placalc) teprve na délce 11°20´, a když se podstatně později dostal na onen 15. stupeň, byli už jak Uran, tak Neptun dávno pryč.
To je ovšem výsledek podle Pullena, jiné programy mohou dát výsledek jiný (i když Treindlův Placalc je považován za velmi přesný). Problém je ovšem podstatně zapeklitější: Pluto není planeta, ale planetka, o celou třetinu menší než náš Měsíc a velmi málo hmotná (pouze 0,002 hmotnosti Země), s drahou extrémně skloněnou k ekliptice a také velmi výstřednou (v perihelu je Pluto blíže ke Slunci než Neptun). To z astrologického hlediska samozřejmě není až tak důležité, z hlediska astronomického a výpočetního však ano. Díky jeho nepatrné hmotnosti a ostatním uvedeným charakteristikám je totiž Plutonova dráha velmi rušená gravitačními vlivy velkých planet a proto dlouhodobě nestabilní. Důsledkem toho je, že dodnes neexistuje uspokojivá analytická teorie jeho pohybu, popřípadě numerický model, který by s rozumnou přesností dokázal určit, kde se Pluto nacházel dejme tomu před tisíci lety. Natož před více než dvěma a půl tisíci! Tvrdit proto, že se v roce -574 nacházel na 15. stupni Býka spolu s Uranem a Neptunem, je velmi odvážné - podle mého názoru je pravděpodobnost, že tomu tak skutečně bylo, téměř nulová. Tedy: konjunkce Urana, Neptuna a Pluta na 15. stupni Býka to téměř s určitostí nebyla, a ke konjunkci Urana s Neptunem, jak už jsem napsal, dochází každých cca 172 let, tedy dost často. Tak. (To je otrava s astronomy, viď?)
To je tedy otázka polohy Pluta, která je takhle daleko do minulosti velmi nejistá. Mám však námitky a výhrady i k astrologické části Tvé odpovědi. Píšeš: "Unitární energie vylitá universální bytostí (archetypem člověka andělem z 15° Vodnáře) vytváří individuální osobnost." A já se ptám:
1. Proč 15. stupeň Vodnáře, když ke konjunkci Uran / Neptun (Pluta z uvedených důvodů nepočítám) došlo na 15. stupni Býka?
2. Ale kdyby už - Sabiánský symbol 15. stupně Vodnáře je: "Dva malí ptáčci sedí na plotě a šťastně cukrují." Kde je tu "archetyp člověka - anděl"? Za anděla by mohl být považovaný celý Vodnář - ale Ty píšeš "15. stupeň"!
3. Pro úplnost Sabiánský symbol 15. stupně Býka: "S hlavou pokrytou odvážným hedvábným kloboukem, zachumlán proti chladu, vzdoruje muž bouři." Ani tady žádného anděla nevidět.
4. Píšeš: "Unitární energie vylitá universální bytostí ... vytváří individuální osobnost." A já se ptám: před rokem -574 žádné individuální osobnosti nebyly?
A daly by se ještě položit otázky historické. Byl-li rok -574 "osovým okamžikem", mělo by kolem tohoto roku dojít k nějakým historickým změnám. Napadlo mě podívat se na data dobytí Jeruzaléma Nabukadnesarem, k tomu došlo v roce -586, nebo na návrat Židů z Babylóna, to se zase stalo po dobytí Babylóna Kýrem v roce -538. Jiná historická data v jiných částech světa jsem nezkoumal - existují tu nějaké signifikantní souvztažnosti s diskutovanou konjunkcí?
Máš to se mnou těžké, co?
Petr Trnka
-
Re: Cykly a počátky
4 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 19.Září 2001 20:01:53
Dík Petře za pomoc, díky tvé kritice to musím alespoň přeformulovat přesněji. Pavel T.
-
Re: Cykly a počátky
5 odpověď odeslal(a) Ladislav Mrázek ve Středu 19.Září 2001 21:50:43
Vážený pane Trnko, je mi skoro trapno se k tomu vracet, ale již po několik měsíců práce pana Špůrka není jedinou na poli astrochronologie, a já si neodpustím podotknout, že ta Pálešova je asi tak 8 x přesvědčivěji doložená.
Zdraví Ladislav Mrázek.
-
Re: Cykly a počátky
6 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 21.Září 2001 14:48:20
Děkuji Ti Petře za kritický pohled, který mne přiměl reformulovat mé názory.
Samozřejmě máš pravdu, že výpočet poloh transsaturnů je výrazně poznamenán poruchami. Budu brát tuto skutečnost v potaz, poznamenávaje, že jsem následující polohy počítal pomocí Suisse Ephemerides, nejnovějšího nástroje Aloise Treindela, a nebudu se také snažit dokazovat nemožné, tedy to, že v určitý den došlo k přesné konjunkci trojice vyslanců galaxie Mléčné dráhy (Uran, Neptun, Pluto). Naopak použiji dovoleného orbisu pro konjunkci, takže to bude poněkud „fuzzy“. Dokonce i já, kterýž jsem zakotvil v Rudhyarovy filosofie operativní celistvosti a v nesubstanční ontologii, jsem si vědom důležité úlohy transcendence pro vývoj lidstva, naznačené například existencí frakcí čísel (čísla vpravo od desetinné čárky pro ty co si to už nepamatují ze školy), nebo v zcelující hojivé spásné funkci ultimativního Celku. Tobě, Petře, jako ctitelovi esoterních principů nemusím opakovat větu kabbalistovu, že Bůh nemiluje celých čísel.
Tedy k věci.
Z hlediska společenských věd je považováno období před a kolem roku 500, tedy šesté a páté století př. n. l. za osové období, (např. axiální světová epocha německého filosofa Karla Jasperse ) v němž „Docela nezávisle jedni na druhých, a přece skoro současně si začali lidé na místech navzájem tak vzdálených, jako je Izrael a Indie, Čína a Řecko nebo Írán, klást otázky přesahující potřeby jejich pouhé fyzické existence a přežití: co je vlastně člověk a kde se vůbec vzal, proč tu je a jak by měl žít, aby naplnil své poslání (Dušan Zbavitel: Hinduismus, 1993, str.5)“ V té době se začaly vynořovat z jinak šedé masy bezejmenných lidí osoby mimořádného významu. V Řecku je to vedle básníků zejména sedm mudrců, z nichž nejvýznamnější se zdají být Solón (a jeho nová Athénská ústava) a filosof, matematik, astronom a politik Thalés z Milétu, bajkař Ezop, zakladatel pársismu Zarathuštra, v Izraeli starozákonní proroci, v Číně Lao-c´. Z dějinných událostí je to pro nás i první pád Jeruzálema v červenci 587.
Astrologicko-astronomicky je toto období poznamenáno třemi po sobě jdoucími konjunkcemi Urana, Neptuna a Plutona:
(poznámka historické datování bez roku 0)
Neptun/Pluto: květen –578 na 10° Býka (heliocentricky v červnu na stejném stupni)
Uran/Pluto: červen –577 na 12° Býka, říjen –577 a březen –576 na 11° Býka (heliocentr. říjen -577 na 15° Býka)
Uran/Neptun: červen –576 na 16° Býka, listopad –576 na 14° Býka, březen –575 na 14° (heliocentr. listopad –576 na 11° Býka)
Podle standardně používaných Tuckermanových efemerid (Planetary, Lunar and Solar Positions, 1962, 1990) došlo navíc 12. května –578 k novoluní na 14° Býka. Galaktické centrum bylo v roce –578 na 22° Štíra.
Během třech let v rozmezí 7° se protnuly cykly našich třech poslů, aby se dále opakovaly v nám známých periodách Neptun/Pluto 492,3 roku, Uran/Neptun 171,4 roku, Uran/Pluto 171 roku.
Máš pravdu, Petře, v tom, že nemůžeme mluvit přímo o 15° Býka, k tomu mne svedly mě dostupné technické prostředky. Budu tedy mluvit sloupech zodiaku jako prostředku znamení Býka, prostředku znamení Lva, prostředku znamení Štíra a prostředku znamení Vodnáře. Navíc se tím vyloučí směšování dvou rovin, tedy znamení zvěrokruhu (informace nesená nebo probuzená energií) a Sabiánských symbolů, které znamení zvěrokruhu hlouběji strukturují. Tedy z prostředku znamení Vodnáře vylévá kolektivní (v obecnějším kosmoontologickém smyslu universální) bytost (archetyp – odpověď na kolektivní potřeby - člověka = anděl) energii, která v prostředku znamení Býka (místo setkání vyslanců galaxie) vytváří individuální bytost. Tato individuální bytost užívá energii tvůrčím způsobem, čehož ohniskem je prostředek znamení Lva, a tato energie vytváří v prostředku znamení Štíra kolektivní (univerzální) bytost, která pak v prostředku Vodnáře opět tuto energii užívá (vylévá). Velký platónský rok, který trvá přibližně 26 000 let, a podle mne končí a znovu začíná (měřen galaktickým centrem) okolo druhého pádu Jeruzaléma v roce 70 našeho letopočtu, vstupuje obdobím setkání tři vyslanců do své poslední fáze. Zkušenosti předchozího cyklu jsou koncentrovány v myslích významných lidí - semen, vrcholů tehdejšího vědomí, a předány do dalšího kola rozvoje, strukturovaného NE/PL, UR/NE, UR/PL cykly.
Myslím, že před šestým stoletím př.n.l. se o nějaké opravdové osobnosti, až na výjimky nedalo hovořit, alespoň ne z dnešního pohledu, ani nebyly potřeba. Šlo spíš o individuální osoby. Lidskou zkušenost shrnuly až ony příkladem jmenované osobnosti – výsledky kulturního vývoje. A co se týče signifikantních událostí, které by přesně odpovídaly přesným konjunkcím planet, pak jsem přesvědčen o tom, že nejen tyto, ale žádné události není možné ohraničovat pouze na jejich viditelné projevy, tak jako nelze za projev vulkanické činnosti považovat teprve výbuch sopky, podobně z poslední doby teroristický útok není určen jen časem 8:45 Eastern Daylight Saving Standard Time, či druhý pád Jeruzaléma jednou minutou v roce 70 našeho letopočtu. Existují dlouhodobé fáze, které astrologie nazývá aplikace a separace, mezi nimi pak dochází k vyvrcholení, které jak doufám netrvá pouhých osm vteřin, a to ani u tranzitu. To je pro dnešek myslím dost. Zdraví Pavel T.
-
Re: Cykly a počátky
7 odpověď odeslal(a) Ladislav Mrázek v Pátek 21.Září 2001 13:47:17
Rád bych ještě doplnil vysvětlení ke svému předchozímu vstupu.
Já sám nejsem skalní ctitel ani p. Rudhyara, ani p.Špůrka, ani p. Páleše.
Nad tématem, který nastínil p. Trnka ( astrochronologie lidských dějin ) si ovšem - kromě jiného - již delší dobu lámu hlavu.
Pan Trnka ve svých názorech zastává empiricko-pozemský postoj : něco jsem si pozemsky prověřil, funguje mi to, nositelem jediné pravdy jsem já.
Kupříkladu pan Nitsche na stránkách p. Tichého preferoval kosmopolitní postoj :záleží jak se na věc podíváme, z toho či onoho hlediska mají pravdu všichni.
Oba tyto postoje ve svém extrému jsou zhoubné, v prvém případě polofanatická jednostrannost, v druhém relativizace úplně všeho.
Opravte mně, jestli uvažuji chybně :
Tak jako člověk má pouze jednu ( pomineme li nevýznamné konjunkce hvězd ) Hvězdu na východě ( na ascendentu ) a ta v horoskopu naznačuje jeho nejvyšší duchovní poslání a zároveň ve hmotě to nejvíce pozemské : vzhled obličeje, stavba fyzického těla ( podobně Slunce : duchovní střed, duchovní Já a zároveň pozemsky středisko životních sil jedince, a podobně Měsíc má zase dvojí význam: duchovní i pozemský ) - tak by logicky sféra stálic ( přesněji sféra hvězd ) na pozadí tropického zvěrokruhu měla mít pouze jediný směrodatný počátek pro pozemské lidstvo jako celek, který se otiskuje až do toho nejfyzičtějšího. Tudíž jedinou "nejfyzičtější" astrochronologii.Dalších modelů astrochronologie může být sice nepřeberné množství, všechny by se ale týkaly už jemnějších hmotných úrovní ( pana Trnku tímto zdravím a dovoluji si upozornit, že i pro ten jím tak nutkavě proklínaný Věk Vodnáře by se zde našlo místo ).
To je má úvaha ( doufejme že správná ), ale teď zde vyvstává otázka, která astrochronologie je tou východní/výchozí.
Toto je oblast, jak se zdá, zatím málo probádaná. Takže slovutní poradci a studenti transformační astrologie, poraďte mi.
Ve světě praxe to zatím není až tak hrozné, neboť, pokud je mi známo, jsou zde fakty pečlivě doloženy a zdůvodněny pouze dva modely astrochronologie : Špůrkova a Pálešova. Ta druhá - dle mého názoru - podstatně přesvědčivěji. Krom toho má oporu i v tisícileté starobabylónské tradici, což se o té od p. Špůrka rozhodně říci nedá.
Pan Turnovský se svou teorií, odvozenou od pohybu galaktického centra tropickým zvěrokruhem, asi ambice ve výše uvedeném smyslu vůbec nemá, neboť svou astrochrnologickou větev nedokladuje až do pozemského.
Zdraví Ladislav Mrázek