Osmou práci, kterou měl vykonat Héraklés, bylo zabít Hydru,
devítihlavou saň žijící v bažinách u města Lerny. Héraklés se nejprve pokouší
obludu zabít stoje ve vodě. Jakmile jí však usekne jednu hlavu,
na jejím pahýlu vyrostou hned dvě nové, ještě hroznější. Héraklés
si nakonec vzpomene na poučení svého učitele: "Budeme povýšeni,
když poklekneme, zvítězíme, když se vzdáme." Poklekne do bažiny,
a protože ve vodě je Hydra nepřemožitelná, vyzvedne ji do výše a zardousí
ji. Pak usekne všech jejích devět hlav, a když jí vyroste desátá
v podobě vzácného diamantu, svrhne na ni obrovský balvan.
Tento mystický příběh úzce souvisí s dynamikou Štíra na Ascendentu.
Lidé s Ascendentem ve Štíru jsou nuceni se v té či oné formě potýkat
nebo zápasit s tím, co je temné, tabu nebo skryté a ničivé. Někteří
svou saň zahlédnou ve svém okolí a bojují s tím, co je ve vnějším světě
temné a zlé. Dr. Tom Dooley, který svůj život zasvětil boji proti utrpení
ve světě, měl Ascendent ve Štíru a vládce tohoto znamení, Pluta,
v 8. domě. U jiných číhá Hydra v hlubinách jejich vlastní duše a symbolizuje
ničivé vášně, jako je žárlivost, závist, chamtivost, vilnost nebo
touha po moci. Sigmund Freud, který měl Ascendent ve Štíru a Slunce
v Býku, spatřil Hydru v tom, co označil jako Id - a měl tím na mysli
syrovou, primitivní, pudovou stránku lidské povahy.
Héraklovi se podařilo zabít Hydru díky tomu, že ji z temné bažiny
vyzvedl do výše. Podobně musí ten, kdo má Ascendent ve Štíru, vynést
na světlo vědomí to, co v jeho duši je temné a zasuté. Jestliže se tento
druh energie potlačuje, začne hnisat v nitru člověka a otráví nejen jeho
duši, ale i ovzduší kolem něho. Jestliže však štírovská energie propukne
v plné, nezmenšené síle, její ničivost může být nesnesitelná.
Existuje však ještě třetí možnost. Místo abychom ji potlačovali, nebo
jí dali volný průchod, je možné všechny tyto vášně přijmout a proměnit
je nebo použít tuto energii pro konstruktivní cíle. Tak jako se
poté, co Héraklés přemohl Hydru, objevil diamant, lze negativní komplexy
proměnit v něco drahocenného. Mnoho umělců vytvořilo nejlepší
díla tak, že své temné vášně, hněv nebo vztek proměnili v tvůrčí sílu.
Goethe, jenž pokoušel Fausta ďáblem, měl Ascendent ve Štíru.
Had svléká kůži, když proces růstu a tlak zevnitř pokročí natolik, že
stará kůže je už příliš těsná. Výbušný Štír na Ascendentu v sobě nahromadí
vnitřní napětí, a pak musí dojít k výbuchu, k uvolnění energie,
nebo k obnově. Ať už chce či nechce, toto znamení na Ascendentu ničí
a odstraňuje staré formy a struktury, aby na jejich místě mohly
vzniknout nové. Gándhí, Lenin, Mussolini, Stalin a Margaret Thatcherová,
ti všichni měli Ascendent ve Štíru.
Lidé s Ascendentem ve Štíru jsou ovládáni touhou dobrat se kořenů
věcí a nalézt jejich hlubší význam a příčiny. Nikdy se nespokojí s pouhou
vnější slupkou. Tak jako Modrovousova žena, i tito lidé mohou
někdy otevřít dveře, které měly zůstat raději uzavřené. Ascendent ve
Štíru má svůj protipól v Descendentu v Býku. Zatímco Štír musí neustále
zápasit, útočit, ničit a měnit, Býk je trpělivý, stálý, stojí svýma
nohama pevně na zemi a má schopnost uchovávat věci. Býk dokáže
vydržet štírovské výpady, a pak chladně poznamenat: "Nezapomeň,
zlato, že večeře je v osm." Lidé s Ascendentem ve Štíru musí u sebe
vyvinout vlastnosti Býka, chtějí-li vyvážit výstřelky a krajnosti své neklidné
a vášnivé povahy.
Nejtypičtějším tělesným znakem tohoto Ascendentu jsou pronikavé
a uhrančivě působící oči.