Zobrazení otázky a odpovědí
-
Chiron
2807 otázku odeslal(a) Xronos ve Čtvrtek 31.Března 2005 12:34:41
Dobre odpoledne,
tak jsem v podledni dobe mel takove nejake intuitivni nutkani se dozvedet neco o Chironovi.
Ja jsem ho driv vubec neuvazoval ... ale na druhe strane ho mam v horoskopu zajimave postaven T-kvadratura Chiron(9) op. Uran(3) kv. Saturn(11). (Navic jeste tam je trigon na konjunkci Luna, Mars(12).
Tak me napadlo, jestli zrovna tohle neni vysvetlenim mym stalym zajmem o medicinu, alternativni medicinu, lecitelstvi, vyzivove styly, apod ...
Navic jsem se kouknul na momentalni tranzity a tr.Chiron ted to T-ecko aktivuje a dela z neho Kriz ...... proto mozna to "intuitivni nutkani" :)
Tohle neni v podstate otazka, spise jsem se chtel vyjadrit.
Pokud by nekdo mel zajimavy namet, rad si neco prectu, v jinem pripade se nic nedeje :)
-= Xronos =-
-
Re: Chiron
1 odpověď odeslal(a) Dagmar v Pátek 1.Dubna 2005 18:35:05
paní S. de Lago se ve své škole zabývala Chironem i Lilith, takže předám informace, které mám -
Chiron v 9. ukazuje na zranění týkající se filosofie a vzdělání, vede k touze ujasnit si zákony přírody a vesmíru a vzdělávat se v těchto disciplinách.
Zranění mohlo mít souvislost s tím, že rodiče nemuseli přijímat jeho stanovisko, nebo cesta jiná, než materiální mohla být rodiči zavržena jako nesmysl. Výhodou tohoto postavení je, že budete mít možnost zakusit mnoho nových obratů v životě, na kterých si budete tříbit svůj názor na svět.
-
Re: Chiron
2 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 4.Dubna 2005 15:44:05
čím dál tím víc mám jistotu že používat v souvislosti s Chironem význam zranění svědčí o naprostém nepochopení problematiky, ať to píše Koláčková-Lago, nebo někdo v astrologii významný. Turnovský
-
Re: Chiron
3 odpověď odeslal(a) hříšnice v Pondělí 4.Dubna 2005 15:55:13
A co používáte v souvislosti s Chironem Vy, pane Turnovský? Díky předem za odpověď.:-)))
-
Re: Chiron
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 4.Dubna 2005 16:03:25
používám skepsi
-
Re: Chiron
5 odpověď odeslal(a) Dagmar v Pondělí 4.Dubna 2005 19:34:45
Dobře Pavle, ale jestliže někdo třeba požádá o význam, je to pro něj důležité - není lepší říci co vím, než mu vysvětlovat, že to je nanic? Ať si to každý vyzkouší sám,jestli funguje, nebo nefunguje.
Zeptala bych se, jaký postoj máte k Jehlemu a jeho popisu Chirona?
Zdraví Dáša
-
Re: Chiron
6 odpověď odeslal(a) Zuzka v Úterý 5.Dubna 2005 00:27:04
Já toho Chirona vnímám trošku jinak. Domnívám se, že tato planeta nás má naučit vzdát se závislosti na tom, na čem nadměrně lpíme, toto přehnané lpění nám brání v našem dalším růstu. Je to téma domu, ve kterém se nachází. Je nutné zůstat "veliký" v těchto znalostech a dovednostech, ale nenechat na nich růst své Ego. Samozřejmě, že planety v aspektech k Chironu tomu dávají další zabarvení a cesta k poznání se tím buď ulehčuje nebo ztěžuje. Jestliže jsme ochotni se zříct vlastní důležitosti a své poznání nezištně předáme dál, tak zopakujeme čin Chirona, jenž se vzdal nasmrtelnosti. Vzdáme se "božího daru" ve prospěch druhých.
-
Re: Chiron
7 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 5.Dubna 2005 10:27:00
No vida, tohle už se tomu pravému významu jaksi blíží více. Ovšem zůstává otázka, zda stejné informace nedostaneme z planet a světel. Přeci jen je to kousek skály... :o)
-
Zuzce:
8 odpověď odeslal(a) Xronos v Úterý 5.Dubna 2005 10:45:50
Zuzko, to je moc pekne popsano.
Tak me napadlo spojit ty dva (zdanlive konfliktni) popisy.
To "zraneni" clovek bere subjektivne. Neni to ale zraneni, nybrz lekce, ktera ukazuje smer ... takze v tom prikladu s rodici-materialisty a ditetem-filozofem:
rodice diteti (nevedome) ukazuji jeho idealizaci a ulpivani a zaroven ukazuji "alternativni (v tomhle pripade materialni) cestu.
Mam pocit, ze se dost casto vyznamy planet a postaveni berou tak nejak moc osudove a fatalne. Pritom je ve vsem skryta pozitivni sila a nasmerovani. Ty facky clovek dostane jako vychovny policek, kdyz jde zkratka proti proudu. A je to tak dobre :)
-
Re: Chiron
9 odpověď odeslal(a) Zuzka v Úterý 5.Dubna 2005 22:47:08
Díky, za odpovědi. Pochvala útočí na Ego a Chirona v 1. domě 8-)). Ale vážně, to poranění je asi opravdu jen přehnaný pocit důležitosti a současně závislosti na uznání okolního světa. Překonání tohoto bodu nám umožní i přístup k transaturnským planetám. Ale tady nám mnohdy stojí v cestě naše Černá Luna (myšlena jako 2. ohnisko dráhy oběhu Luny). Nemyslím si, že symbolizuje vždycky to zlé, spíš to nezpracované, to co hodně bolí.
A k tomu kousku skály - já sama osobně posuzuji lidi ne podle velkých a zásadních činů, ale podle drobností, při kterých jsou sami sebou. Takže i malá planeta může mít velkou vypovídací schopnost. Zvlášť, když si tak lítá mezi těmi velkými a důležitými. Zuzka
-
Re: Chiron
10 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 5.Dubna 2005 23:15:07
Taky se mi líbí popis Zuzky. Souhlasí to i s tím
Saturnem a Uranem obsaženým v Chironu. Ten saturnský pocit důležitosti a to nezištné vodnářské lití vody-:). Ta Černá Luna mě trochu překvapila ale protože Luna má co do činění s osou Kozoroh Rak bude mít Zuzka asi pravdu i v tomhle.
Zdá se, že její Chiron rozhodně už funguje tak jak má-:).
-
Re: Chiron
11 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 5.Dubna 2005 23:18:44
"protože Luna má co do činění s osou Kozoroh Rak" Co to má znamenat, co je to za tvrzení? PT
-
Re: Chiron
12 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 5.Dubna 2005 23:32:04
Tak to zkusím lépe. Luna souvisí se Saturnem svým cyklem (29 let 29 dní) nadto bude mít zřejmě souvislost i s pohybem Saturnových prstenců. Černá Luna má také dost do činění se saturnovským principem, přinejmenším v tom, jak byla z tohoto saturnovského, paternalistického přístupu doteď převážně vykládána.
Nevím jak bych to lépe řekla, dnes to asi lépe nebude, tak jen dodám, že právě na radixu Jana Pavla II se mi zdají některé souvislosti patrnější. Což má ale do správného zformulování oněch souvislostí u mě ještě daleko.
-
Re: Chiron
13 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 5.Dubna 2005 23:43:14
tak to už je lepší. Jde mi o to, abychom se co vyvarovali anebo alespoň snažili co nejvíc vyvarovat vágním tvrzením a banálnímu žvanění. Turnovský
-
Re: Chiron
14 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 5.Dubna 2005 23:56:20
-:))
-
Re: Chiron
15 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 6.Dubna 2005 00:10:57
"To nezpracované.." Ano, asi to nezpracované, divoké, co by bylo možno přidružit k "církvi", podobně jako byly přidruženy k církvi přírodní a divoké národy-:).
Taky ale měli s paternalismem své bolavé zkušenosti asi se k nim musí přistupovat s láskou a jinově-:).
-
Re: Chiron
16 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 6.Dubna 2005 01:32:26
Dášo, Jehleho knihy jsou nanejvýš užitečné, ale jako každý i on se občas mýlí. Právě jeho přitakání tradicoinalistické interpretaci Cheirona je založeno na chybě. V knize Trazity planet píše, že Ch. se díky zranění stal velkým léčitelem a učitelem. Ch. byl učitelem a vychovatelem dávno před tím, než ho Herakles postřelil. Proto Jehleho interpretace Cheirona neberu vůbec vážně. A to ani nepoukazuji na záměnu Heraklese za Herakleita, což bude nejspíš překlaadtelův překlep. Turnovský
-
Re: Chiron
17 odpověď odeslal(a) V.Milošová ve Středu 6.Dubna 2005 07:59:28
Jestli má u Chirona nějaký smysl ono zranění, pak v souvislosti se způsobem jeho vyléčení: oběti nesmrtelnosti.
Co se Černé Luny týče, mám názor, že to může být velice transcedentní bod, který člověku umožní prohlédnout skrz a dohlédnout na pravou podstatu věcí, jevů a vlastního konání. To je pohled nelidský dokonalý, se vším všudy, včetně všech našich slabostí a skrytých motivů jednání. Proto je tak obtížný a proto je většinou aktivován v nesnadných životních situacích.
Je jako dno sklenice s kávovou sedlinou. Skrz uvidíte až teprve tehdy, když sedlinu vypláchnete, a to jde teprve tehdy, když přiznáte její existenci.
-
Re: Chiron
18 odpověď odeslal(a) Honza ve Středu 6.Dubna 2005 10:05:45
...ano, můžeme zahrnovat další a další objekty. Neříkám, že Chiron nemá účel, ale jaký pak mají mnohem větší měsíce velkých planet a další a další planetky a asteroidy? Vždyť jsou jich tam takových kvanta :o))
-
Re: Chiron
19 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 6.Dubna 2005 10:16:21
Podobně jako v jiných případech, i v případě Cheirónově, bychom měli při určování jeho významu a smyslu v astrologii vycházet z doby, kdy byl objeven (1977), z jeho oběžné doby a dráhy, tedy z oněch cca 50 let a z toho, že obíhá kolem Slunce mezi oběžnými drahami Saturna a Urana s tím, že pro excentricitu své dráhy načas proniká mezi oběžné dráhy Saturna a Jupitera. Velikost tělesa není pro astrologický výklad z nejdůležitějších. Turnovský
-
Re: Chiron
20 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 6.Dubna 2005 13:41:57
všiml jsem si, že nesprávnou posloupnost učitelství a zranění uvádí řada astrologů. Tedy propříště: Cheiron byl nejprve vychovatelem a učitelem (podobně jako Prométeus) a teprve později byl vážně zraněn Heraklovým šípem. Pokud se bude někdo odvolávat na mytologii a toto nevezme na vědomí, pak se s ním odmítám bavit.
Připomíná mi to příběh Sókratův, který byl odsouzen k smrti za to, že "kazil" mládež tím, že ji učil z hlediska tradičního Athéňana "divné" věci. To by celkem zřetelně ilustrovalo vztah Cheirona k Jupiterovi, Saturnovi a Uranovi. Cheiron by tak představoval toho, kdo je potrestán tradicionalisty (Saturn) za to, že učí (Jupiter) novou generaci, která mu byla svěřena "božskými" rodiči novým způsobům myšlení (Uran). To je v intencích řecké mytologie, takže to může být v současném světě úplně jinak. Turnovský
-
Re: Chiron
21 odpověď odeslal(a) Zuzka ve Středu 6.Dubna 2005 20:43:37
Jej, to se hezky rozproudilo. A všechno tak pěkně zapadá do sebe. U Chirona je opravdu nejdůležitější ten moment vzdání se nesmrtelnosti. Cca 50-ti letý cyklus by měl i u člověka vyústit určitou moudrostí, zralostí a poznáním, v tom je obsažený ten Saturn a Jupiter dá sílu se odpoutat ze závislosti na věcech a událostech, přes které k tomuto poznání došel.
Ta Černá Luna je opravdu hodně hluboká a těžká – přesně tak jako to píše paní Milošová. Myslím, že velmi dobře je popsaná v knížce Sestup k Bohyni od S.B.Perery. Příběh Inanny a Ereškigal ukazuje způsob jak se přiblížit k Černé Luně. A tady byla na místě poznámka Ivy ohledně Saturna, protože to je ten aspekt naší povahy, který ji není ochoten popřát sluchu a upírá jí právo na život. A když to obloukem vztáhnu zpátky na toho Chirona, tak teprve po nesmírném utrpení ( hrábnutím si na samé dno ) se vzdal své nesmrtelnosti. Byl to čin hodný krále – takže je tu obsažen Saturn, Jupiter i ta Černá Luna.
Vidím, že i lehce ovíněný návrat z oslavy narozenin může přinést plody 8-)) – viz hodina odeslání mé první odpovědi. Přeji hezký zbytek dne. Zuzka
-
Re: Chiron
22 odpověď odeslal(a) Honza ve Čtvrtek 7.Dubna 2005 09:25:24
Trošku jsem se inspiroval Zuzkou a provedl několik zkusmých náhledů na různé radixy. Jakoby šlo o poddání se, ale ne ve smyslu, že člověk nesmí lpět na domě, ve kterém Chiron je - spíš mám dojem, jakoby onen dům vyžadoval naši poddajnost, oběť našeho ega a přijetí oněch zkušeností. Pro příklad, u jedné osoby je Chiron v 9.domě sám v opozici na Lunu v domě třetím. Dotyčného emoce naprosto souvisí s tématem 3.domu a zkušeností 9.tého se naprosto štítí. U druhého je zase sám Chiron v 7.domě v opozici na těsnou konjunkci Uran/Pluto v domě prvním - onen člověk ne a ne najít si cestu k lidem, je zahlcen neustálým a nutkavým sebezpytem.
Proto bych volil spíše cestu, kdy Chiron ukazuje na potřebu se danému domu jaksi podvolit... Sám mám Chirona samotného v 5.domě v opozici na retro Merkur ve 12.domě - a opravdu - vnitřní život a podpovrchové myšlenkové bublání mi brání se plně a uvolněně (s radostí) projevit.
-
Re: Chiron
23 odpověď odeslal(a) Martina Lukášková ve Čtvrtek 7.Dubna 2005 11:21:24
Zuzko, jak se skrze zmiňovanou knihu přiblížit k Černé Luně? Myslíte, že potlačené ženské záležitosti, o kterých S. Perea Píše, se spojují s Černou Lunou? Inanna je v Sumeru spojována s Venuší, Černou Lunu neznali. Mluví-li autorka knihy, analytická psycholožka, o potlačených aspektech současných žen, bere si za příklad Inannu, tedy Venuši. Tedy nerozumím. ML
-
Re: Chiron
24 odpověď odeslal(a) Zuzka ve Čtvrtek 7.Dubna 2005 22:37:44
Paní Lukášková, v tom příběhu Inanny a Ereškigal je důležitá – alespoň pro mne – ta část, jak se přiblížit k Ereškigal. Proto jsem tuto knihu vzpomněla. Jde o to, že Inanna (Venuše) sice odložila vše tak jak měla, ale z její strany chyběla empatie. Tu měly Enkiho plačky, které pro ni poslala její služebnice. Přijaly Ereškigal celou a díky tomu mohly Inannu přivést zpátky. Tak vnímám tu možnost přiblížit se k Černé Luně. Takže ne skrze zmiňovanou knihu, ale skrze přijetí utrpení a jeho přetvoření na kladnou energii. To, že v té době neznali Černou Lunu jsem vůbec neřešila, vím, že mnohdy k různým věcem přistupuji od jinud, už ve škole jsem s tím měla potíže 8-)). Chápu Inannu a Ereškigal jako dvě stránky jedné osobnosti. A obě dvě mohou „vyrůst“ při přijetí té druhé, ale bohužel někdy je to bolestivé.
Honzo, myslím, že jinými slovy říkáte to samé co já. Viz 6: Je to téma domu, ve kterém se nachází. Je nutné zůstat "veliký" v těchto znalostech a dovednostech, ale nenechat na nich růst své Ego. Ego vnímám jako závislost nebo lpění na čemkoliv. Pokud lpím a jsem závislá, tak jsem hodně zranitelná. Tady je asi ten moment léčitelství Chirona – ta doba než se naučíme správně používat téma, jež Chiron oživuje. V těch případech co uvádíte, ty opozice vlastně pomáhají. Jde jen o to, přijmout to.
Doufám, že jsem to popsala srozumitelně, má Luna je o hodně silnější než můj Merkur 8-).
-
Re: Chiron
25 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 7.Dubna 2005 22:56:48
Já si také čím dál více myslím,že Černou Lunu jde brát jen ve trojici.Tedy Venuše Luna Černá Luna.
Jsou tak propojené,že to prostě jinak asi nejde.
-
Re: Chiron
26 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 7.Dubna 2005 23:04:14
Zapomeňte na černou lunu, věnujte se raději Venuši. Režiséři Končalovský a Saura ve zprávách na ČT 1 byli naprosto skvělí. Turnovský
-
Re: Chiron
27 odpověď odeslal(a) Martina Lukášková v Pátek 8.Dubna 2005 13:05:10
Inanna bdí nad mladými lidmi při rituálu vstupu do dospělosti. Při sňatku bdí Inanna nad svatební nocí, nad intimitou dvojice, která nesmí být rušena. V momentu smrti (posmrtný život, věčný ve jménu, které člověk nesl a svým životem naplnil) má Inanna seznam, na základě kterého může ospravedlnit mrtvé.
Jen při zrození není. Neplodí! Jinak člověka stále provází, jako nezávislá ženská síla. Nedokáže tedy soucítit s Ereškigliným pláčem nad mrtvým manželem Gugalannem – Velkým nebeským býkem. (Tady se to stává ošemetným, neboť záleží jakou verzi příběhu vezmeme v potaz. Sylvia Perera chtěla demonstrovat svůj přístup a důležitost sestupu ve své terapii, vybrala verzi s nebeským býkem. Budeme-li však hledat kořeny, měli bychom sledovat všechny prameny a dozvědět se tedy, co vlastně byl pro starověký Přední východ symbol Venuše).
Jisté je, že sebechvála smrdí, a že Inanna po svém velkolepém dosažení moci na nebesích, má chuť zkusit to i v podsvětí. Tady se zase odráží význam Venuše, jako funkce magnetické. Mnoho z toho, co se nám zdá přitažlivé, není pro nás či na to nemáme. Očistná funkce Inannina vstupu do podsvětí, spojována s vegetačním klidem na zemi, je důležitým poselstvím mýtu. Její role jednoho z důležitých božstev zde nabývá významu. Jako bohyně, která má ve své správě božský řád ME, prochází očistou, a tím i znovunalezením božského řádu ME pro lidi. (ME je konkrétní všudypřítomná božská síla a moc, prostupující živou a neživou přírodou. Výčet síly obsahuje 110 nejrůznějších výrazů. Pojmenovává řád světa, morální protiklady, psychické projevy i výrobní nástroje. Pro osvěžení si ME snad můžeme představit jako TAO, které nemá také konkrétní popis a význam je skryt, však trvale na očích)
Ereškegal má dvě děti, je matkou. Je soucitnější, neb má jiné starosti, než Inanna, která se zaobírá sama sebou. Jsou však sestry. Na Ereškegal se přesouvá pozornost v momentu, kdy Inanna vstoupí do podsvětí. Ereškegal tu zrcadlí to, co Inanna neprojevuje, schopnost soucitu i schopnost spravedlivého potrestání. Inanna však má božský řád ME, který soucit i trest obsahuje. Proto se mi celá věc zdá složitější. I pro mne jsou tyto dvě božstva dvě stránky jedné osobnosti. Jen tu Černou Lunu tam stále nevidím. Snad u jejich otce Nannu (Sín) bůh Měsíc. Asi by to chtělo studovat jeho mýtus ve vztahu s děním na Zemi. Vycházím tak z konceptu druhého zemského ohniska. Záležitosti Inanny a Ereškegal i přes svou podsvětní dramatičnost, která v nás probouzí mnohé fantazie, patří do běhu a cyklu Venušinského.
-
Re: Chiron
28 odpověď odeslal(a) Zuzka v Pátek 8.Dubna 2005 20:30:47
Paní Lukášková, beru Váš výklad této knihy, já jsem použila silné zjednodušení. Šlo mi jen o to, abych přiblížila tu cestu dolů ke svým hlubinám a použila jsem pro ni příklad cesty Inanny za Ereškigal, tu nutnost odložení svého Ega. Takže příště si dám větší práci s přesnějším popisem a nebudu zjednodušovat.
Já sama vnímám popis Ereškigal jako možný popis charakteru Černé Luny, protože ta Černá Luna je zrovna tak hluboko mimo dosah našeho vědomí, je v podvědomí. Možná proto, že ji tenkrát na východě neznali , tak její charakter spojili s tím co znali 8-).
-
Re: Chiron
29 odpověď odeslal(a) Iva v Sobotu 9.Dubna 2005 18:40:39
Narazila jsem na tohle:
Lilith se prvně objevila v sumerské mytologii přibližně před 5000 léty. Byla to služka bohyně nebes Inanny. Jednou z jejích povinností bylo svolat muže z polí k posvátným obřadům.
Podle jiné sumerské pověsti žila Lilith v posvátném stromu, který Inanna zasadila ve své zahradě, kde žil i had a pták Anzu a její mláďata. Tyto bytosti byly součástí nezkrotné Lilith. Lilith byla někdy zobrazována jako napůl žena a napůl had. Měla vědomosti, které Inanna prozatím nemohla akceptovat. Proto Inanna zavolala svého bratra Gilgameshe, aby porazil její strom. Zabilo to hada, pták Anzu se svými mláďaty odletěl do hor a Lilith odešla do divočiny.
Služka Inanny??-:))
-
Re: Chiron
30 odpověď odeslal(a) Martina Lukášková v Sobotu 9.Dubna 2005 22:30:30
Lilú, Lilítu, Ardat-lilí - akkadsky, sumersky Lulila, Kisikil-lilla, sumerské slovo líl znamená "duch, přízrak, přelud, zjevení" ale též "vítr"; proto bývají tato jména vykládána jako "větrný muž" (Lilú) a "větrná žena/dívka". Skupina tří démonů často zmiňovaná v různých sumerských zaklínáních, bez zřetelných individuálních rysů. Říká se o nich ,že přebývají ve stepi, bloudí sem a tam, nemají žádné obydlí, na člověka útočí zejména v nočním čase. Podle sumerské epické skladby Bilgames,Enkidu a podsvětí se démonka (divoženky) Kisikil -lilla zabydlela v kmeni stromu chulupu, jejž bohyně Inanna zasadila ve své zahradě a jejž pozdějí Bilgames na její žádost porazil a démonku zahnal do pustiny. mladší sumersko-akkadská zaklínání líčí Ardat-lilí jako ducha zemřelé neprovdané mladé ženy, která nemohla naplnit své poslání manželky a matky, jež bloudí světem, vniká do příbytků a hledá zde svou oběť, jež by se stala jejím mužem, kterého nikdy neměla. Příbuznou mezopotamské démonky Lilítu je biblický "úpír" lilit (Iz 34, 14-15), který přebývá v blízkosti "zmije" a"supa", stejně jako démonka (divoženka) Lilítu obývá kmen stromu chuluppu společně s hadem a ptákem Anzuem. Démoni Lilú, Lilítu a Ardat-lilí bývají často srovnávání s nočními démony typu středověkého inkuba a sukuba. pravděpodobné vyobrazení démonky Lilítu se dochovalo na jedné terakotě ze staro-babylonského období, která znázorňuje postavu okřídlené nahé ženy s korunou s rohy na hlavě a panovnickými symboly, kruhem a holí, v rukou. Žena má místo chodidel ptačí drápy a stojí na dvou ležících lvech, od nichž vpravo a vlevo sedí veliká sova.
Tolik J.Prosecký a B.Hruška. Služka Inanny? Nezdá se :-)
-
Re: Chiron
31 odpověď odeslal(a) Anonymous v Sobotu 9.Dubna 2005 23:29:13
Děkuji! Je to moc zajímavé.Chtěla jsem se zeptat jak
vypadal Anzu ale pak jsem si řekla, že bych měla vyvinout také nějaké úsilí a tohle jsem našla:
"Nejstarší nám jmenovitě známý bájný pták je, jak jinak, sumerský Anzu (dříve čteno Imdugud). Asi
byste tohoto ptáčka domů do klece místo andulky nechtěli, protože by vás pohled na něj děsil. Tělíčko
tohoto opeřeného tvora bylo obrovským orlím tělem a hlava patřila lvici. No řekněte, chtěli byste
chovat něco podobného doma? A přitom Anzu určoval osudy a měl ochrannou funkci.".
Takže mimo jiné trochu astrolog-:).A to se ho Inanna zbavila? Vyhnala ho?-:)
A moudrého hada taky? (O Lilith ani nemluvě)..
A pak se z ní stala za trest Eva, kterou zase od stromu, hada atd. vyhnali na zem.....
P.S.
Zřejmě ten strom pamatoval věky než jej zachránila
a zasadila a zapomněla, že z těch věků v něm může něco přebývat.
-
Re: Chiron
32 odpověď odeslal(a) Iva v Sobotu 9.Dubna 2005 23:30:07
Hmm, zapomněla jsem se podepsat.
-
Re: Chiron
33 odpověď odeslal(a) Turnnovský v Sobotu 9.Dubna 2005 23:41:02
ono je spíš důležitější Ivo, kdybyste uvedla pramen, z něhož jste své informace čerpala. Turnovský
-
Re: Chiron
34 odpověď odeslal(a) Iva v Neděli 10.Dubna 2005 00:21:59
"Důvtipně" jsem zadala do hledáčku "Anzu" a po kratším hledání jsem přistála na Neviditelném psu, kde paní
Jita Splitková má dva články o tom, kde se vzal bájný pták.Je to zajímavé a dodám ještě krátký úryvek:
"Papá dějepisu, Hérodotos (narozen mezi r. 490 - 480 př.n.l. v Halikarnássu) podává legendu úplně
jinak:
"Je ještě jeden posvátný pták, který se jmenuje Fénix. Viděl jsem ho jenom namalovaného, neboť k nim
(myslí tím Héliopolské) přilétá zřídkakdy. Héliopolští říkají, že jen jednou za pět set let. Přilétá
prý tehdy, když zemře jeho otec. Podobá-li se tomu, co je namalováno, je do velikosti a podoby
takovýto: některá jeho péra jsou zlatá, jiná purpurová, vzhledem a velikostí se nejvíce podobá orlu.
O tom ptáku vypravují, čemuž se mi nechce věřit, že přilétá z Arábie do chrámu Héliova a přináší
svého otce, kterého zabalil do myrhy a v chrámu Héliově ho pochovává. Přináší ho tím způsobem, že
nejprve vytvoří z myrhy vejce tak veliké, jaké unese, potom se pokouší je nést, a když to vyzkouší,
vydlabe ve vejci dutinu, otce do ní vloží a opět uzavře myrhou. Když otce vloží do dutiny a ten je
uvnitř, má prý vejce stejnou váhu. Otce uloženého v myrze prý přenáší do chrámu Héliova. Tak prý to
ten pták dělá." (Hérodotos, dějiny, Odeon 1972)
To je tedy jedna z antických verzí, ta nejméně pohádková. Podle dalších, zpracovaných většinou
básníky (Ovidius, Plinius), Fénix přilétá do Héliopole rovněž jednou za pět set let, ale zcela sám.
Zde se spálí ve vonných látkách, aby se mohl znovu zrodit mladý. Jeho proměna probíhá dost složitě: z
popela vyvstane housenka, ta se po dovršení třetího dne začne měnit v ptáka. Tato přeměna trvá
čtyřicet dní. Když je mladý Fénix dokončený, okamžitě odlétá do své vlasti v Arábii nebo Indii.
P.S.
Líbí se mi ta stejná váha toho vejce-:)).
-
Re: Chiron
35 odpověď odeslal(a) Iva v Neděli 10.Dubna 2005 00:25:00
I těch 500 let...cyklus..
-
Re: Chiron
36 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 10.Dubna 2005 00:40:06
pozoruhodné proto, že Jita S. je jednou z nejfanatičtějších aktivistek spolku Sysifos. PT
-
Re: Chiron
37 odpověď odeslal(a) Martina Lukášková v Neděli 10.Dubna 2005 09:45:00
Anzu – sumersky; Anzú akkadsky. Výklad jména je nejasný, dřívější čtení Imdugud (sumersky), Zú (akkadsky). Jeden z nejmocnějších zoomorfních „přírodních“ démonů, zobrazovaný často jako orel se lví hlavou a roztaženými křídly, držící ve spárech dva jeleny (výjimečně i jiná divoká zvířata).
Na začátku své historie (4 tis.př.n.l.) pečoval o svá mláďata, vyznal se v hornaté a lesnaté krajině vzdálených zemí a pomohl například nalézt cestu zbloudilým skupinám Lugalbandových bojovníků. V sumerské verzi Gilgameš, Enkidu a podsvětí střežil korunu posvátného stromu (dubu chalub, chuluppu). „Dobrý“ Anzu byl ochráncem.
Na konci 3 tis. Př.n.l. se názor na Anzu změnil. Stal se trofejní postavou zlého démonického zvířete. O této přeměně nemáme dochované žádné zprávy.
V Akkadském mýtu (rozšířeném od 18. stol po 7 stol.př.nl.) ukradne mytický orel bohu Enlilovi v Nippuru při koupeli tabulky osudů, s nimiž odletí do hor. Dojde tak k závažnému porušení božského řádu na zemi, neboť ztrácejí účinnost božská rozhodnutí o předem určených a zapsaných osudech živoucích bytostí. Shromáždění bohů rozhodne o Anzuově zničení. Anzu však tabulky osudu používá jako obranný štít, který jej chrání. Nakonec po dlouhém boji a sedmi bouřkách, které donutí Anzu složit křídla, je Anzu lapen. Křídla jsou mu odříznuta, je zmrzačen tak, až „ztratí řeč“. Tělo zabitého Anzua bylo jako symbol obnovy božského řádu umístěno na vrcholu Enlilova chrámu Ekur v Nippuru.
Badatelé historie Předního východu se domnívají ,že archetyp mytického orla Anzu (dobrého i zlého), se přenesl až do dnešní doby. Objevuje se jako symbol ochrany, moci a síly na insigniích (například ve státních znacích).
-
Re: Chiron
38 odpověď odeslal(a) Martina Lukášková v Neděli 10.Dubna 2005 09:53:48
Bohem, který měl v rukách tabulky osudu byl NABÚ "povolaný". Byl uctíván zejména jako bůh písařství, ochránce písarů a bůh moudrosti. Jako písař tabulek osudů byl pokládán i za jejich držitele a určovatele osudů, a tím i za jednoho z nejvyšších bohů panteonu, vládce nebes a země. Astrální božstvo (Merkur)
-
Re: Chiron
39 odpověď odeslal(a) Iva v Neděli 10.Dubna 2005 10:12:16
Ten Anzu je mi čím dál víc sympatický.Ukradne tabulky, umí v nich číst, chrání se za jejich pomoci
...vždyť to říkám - dobrý astrolog.Křídla orla, hlava lva..
Přistřihli mu křidýlka-:).
Astrolog to neměl nikdy lehké...
Pak to převedli na kněze..
-
Re: Chiron
40 odpověď odeslal(a) Iva v Neděli 10.Dubna 2005 10:55:16
Tím stromem byl opravdu dub? Nějak bych v Sumeru dub
nepředpokládala-:).Překvapilo mě to.Ale vysvětlovalo by to docela dobře tu Černou Lunu.Duch stromu,víly ve stromech...druidové...síla a duch stromu..
Tak nějak bych si ČL představovala jako představitelku té rodové linie-stromu a asi ženské linie, protože žena má jak známo o jeden chromozón X více, takže nějak tak - tenhle chromozóm.
Něco z minulosti, historie(Luna)i toho rodu.
A taky ČL má v sobě něco ještě divokého, pradávného, přírodního.
Má co do činění se Zemí a přeci trochu nemá neb je to nehmotné(ohnisko).
Proto to ale taky k Venuši(ženě)patří- viz např. ten chromozóm-:).
Ten Anzu a Nabu.To je zajímavý - nelámaly se tam věky? Jakože třeba z Blíženců se přecházelo do Býka?A konkrétní Venuše si všechny "blbinky"-Anzu,Lilith atd. zakázala? Anzu má ještě něco ze Střelce a Jupitera, Nabu vypadá už spíše jako Merkur pečlivě opisující z Jupitera-:).
-
Re: Chiron
41 odpověď odeslal(a) .. v Neděli 10.Dubna 2005 10:59:09
I když zase ten dub - musím uznat, že ten dělá dojem ryze mužný-:).Ale to je asi právě to.Z toho éterického něco opravdu dubového.
-
Re: Chiron
42 odpověď odeslal(a) Iva v Neděli 10.Dubna 2005 12:34:05
A ještě něco k tomu chromozómu X :
"Víme už, že narozdíl od mužského páru chromozómu skládajícího se z kompletu chromozómů X a Y, ženský se skládá tedy "jen " ze dvou chromozómů X, přitom, jak potvrzují vědci, je mnohem bohatší a záhadnější, než mužský. Chromozóm Y je totiž velmi "očesanou" verzí chromozómu X, je v něm jen malé množství genů. Čili i přes význačnou úlohu chromozómu Y na "tvorbu" mužů, je ten X důležitější z hlediska genetického předávání informací.
Výzkumy také dokázaly, že z těchto dvou ženských chromozomů X je jeden v páru neaktivní, tedy jeden je zapnutý a druhý je jakoby vypnutý. Laura Carrel (Penn State, Hershey, PA) jedna z výzkumnic tohoto projektu k tomuto zapnutí a vypnutí poznamenává, že vlastně ten druhý chromozom X není úplně ve spícím stavu, některé jeho geny dublují geny toho aktivního. Právě toto podle Laury může objasnit mnohé rozdíly mezi mužem a ženou.
Také je zajímavé, že stupeň "spaní či vypnutí" dublujícího chromozomu X není u všech žen stejný, ale docela dost se u jednotlivých žen liší. Toto podle Laury Carrel může objasnit ty rozdíly mezi pohlavími, které vědci nemohou "napasovat" na projevy vznikající v důsledku rozdílných hormonů."
Druhý - spící- chromozóm X.Nebyla by to hezká charakteristika Černé Luny??
-
Re: Chiron
43 odpověď odeslal(a) Zuzka v Neděli 10.Dubna 2005 15:21:05
Já nevím, mě na tom všem o Lilith či Černé Luně vadí jedna věc a to ta negativita s jakou je popisována. Pokud ji mám brát jako jeden z astrologických prvků, pak v sobě musí přece zahrnovat oba póly, tak jako všechno ostatní – žijeme přece v dualitě. A pokud je vnímána pouze její záporná stránka, pak to spíš svědčí o tom, že je pro lidi symbolem něčeho hodně těžko uchopitelného a ve svém materiálním vnímání světa jsou schopni vidět jen tuto její jednu polovinu, tu která tzv. ubližuje. A tady je možná ten zakopaný pes. Pokud budu brát její lekce jako výuku, tak přece časem musím dojít k poznání, že lekce, které proběhly pod její „vládou“ ( nejsem fatalista ) mě jako člověka posunuly o notný kus dál. Jde ale o hodně tvrdé lekce a mnohdy se opravdu odehrávají pouze v psychice, posunutém vnímání hraničícím s psychickou poruchou, kdy okolí ani zpočátku nezaznamená, jak těžký proces v mysli dotyčného nastal. Je to jakoby rozkladný proces Pluta, ale zevnitř – pozor netvrdím že ČL je Pluto. S pohledem na tyto okolnosti ji osobně beru jako 2. ohnisko oběhu Luny, a to proto, že jí vnímám jako opačný pól materiálního světa a tím je, v tomto případě, naše Země a my. Takže souhlasím – jak už jsem jednou uvedla - s paní Milošovou, jde o bod přerodu. A potom strom, ve kterém přebýval had, pták Anzu a Lilith je popis našeho podvědomí, kde se skrývá hadí síla, transformace a naše záležitosti jež jsme nezpracovali. Jestliže strom porazíme a hada tím zabijeme, ztratíme kontakt s přírodní silou, jež nám v opačném případě ( pokud do tohoto stromu vstoupíme ) pomůže zvládnout síly Lilith a umožní nám přečíst tabulky, event. projít znovuzrozením tak jako pták Fénix. A v tom vidím ten kladný přínos Černé Luny.
Zatím jsem si všimla jejího silného působení na Uzly a samotnou Lunu, jak v radixu tak v tranzitech.
-
Re: Chiron
44 odpověď odeslal(a) Jiří v Neděli 10.Dubna 2005 16:26:06
Martino, díky! Velmi poučné.
Kromě toho, že mi chování Azua evokuje Ezua z děl Jorge Amada, dovolil bych si podotknout, že popisované porušení božského řádu se jistě projevilo i děním na nebi.
Do třetího tisíciletí před našim letopočtem spadá i zaznamenaná událost z Číny, kdy císař vysílá své dvorní astronomy, aby znovu přesně určili světové strany.
Podle mne se jedná o popis kosmické katastrofy, která se tehdy udála.
-
Re: Chiron
45 odpověď odeslal(a) Iva v Pondělí 11.Dubna 2005 08:11:35
Zuzka to napsala moc dobře.Líbí se mi představa druhého "spícího" chromozómu jen s některými vlastnostmi, které jsou "vzhůru" a tudíž i akční a které v případě zvládnutí vlastně ty dobré vlastnosti zdvojnásobí.
(Žel asi i ty špatné, v případě nezvládnutí).
Líbila by se mi i určitá nastřádanost za věky v rodové linii nebo inkarnacích(pro karmické), neb např. v kladném působení je pak zřejmé též působení na mnoho lidí, davy,(mnoho a mnoho Lun). A jak můžeme u těch "kladných" případů vidět, má to vždy co do činění s etikou - Venuší(a protilehlým Plutem).
-
Re: Chiron
46 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pondělí 11.Dubna 2005 09:10:59
Je zajímavé, Zuzko, že docházíte u ČL ke zhruba stejným závěrům jako já. Mám na věc podobný názor.
-
Re: Chiron
47 odpověď odeslal(a) Iva v Pondělí 11.Dubna 2005 09:54:15
Docela hezký je taky tohle o oné krádeži, kterou
uskutečnil Anzu /Pluto? hluboký ponor(a je tam taky had) či naopak schopnost vysoko vzletět?/:
"Dojde tak k závažnému porušení božského řádu na zemi, neboť ztrácejí účinnost božská rozhodnutí o předem určených a zapsaných osudech živoucích bytostí".
To by se mohlo číst,že ten kdo se "znovu narodí" po
zvládnutí lekcí Černé Luny a je tak schopen nahlédnout do "osudu",(do tabulek), tedy kam by se jeho život ubíral v případě nezvládnutí, již nepodléhá onomu karmickému saturnskému řádu o předem zapsaných a určených osudech.
No vždyť to tam píší, že ta Lilith měla schopnosti a znalosti, které zatím Innana nemohla akceptovat-:).
-
Re: Chiron
48 odpověď odeslal(a) Martina Lukášková v Pondělí 11.Dubna 2005 21:15:33
To, co se tu píše na téma ČL je tedy velká fantazie. Míchání božtev a démonů, pocitů a názorů, fakt a smyšlenek. Vypadá to, že pejsek s kočičkou zas vaří dort. Doufám, že tu pochoutku schlamstne zlý pes stejně tak, jak v pohátce.
-
Re: Chiron
49 odpověď odeslal(a) Zuzka v Pondělí 11.Dubna 2005 21:57:32
Jsem ráda, že ten můj „dort“ někomu chutná. Snažím se v astrologii vidět vždycky člověka a tak jak se vyvíjíme my, tak předpokládám, že se bude vyvíjet i vše kolem nás. Jestliže už nebereme kvadratury a opozice jako něco špatného – jde o náš vývoj k pochopení sama sebe, tak i symboly do nichž byly kdysi ukryty znalosti malé skupiny lidí, je možné v současné době zkusit vysvětlit naším jazykem. A pokud se tímto vysvětlením podaří rozkrýt něčí životní trauma, proč ne. To co jsem zde popisovala nebylo vycucané z malíčku, ČL je v mém nejbližším okolí často v hodně komplikovaných aspektech a dávám Ivě zapravdu, že i ta rodová linie tam je. Paní Vando, těší mne, že je náš pohled na věc podobný, Vaše příspěvky si vždycky ráda čtu a občas i ukládám :-).
-
Re: Chiron
50 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 11.Dubna 2005 22:47:01
Ruku na prso, Zuzko, nemyslíte si, že bez čl byste astrolgicky nedokázala popsat stavy okolo sebe? Turnovský
-
Re: Chiron
51 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 12.Dubna 2005 00:07:17
Paní Martino ale je pravda, že Lilith znala pravé jméno Boha, jméno napsané kokoříkem.Jak to, že to jméno znala????-:).
Pane Turnovský, já mám tu zkušenost, že je to vysvětlitelné radixem, je tam vidět např. určitá přehnanost. Ale proč přehání.. Ten dotyčný má názor, který souvisí s Černou Lunou a není moci, která by mu tento názor, který považuje za správný vyvrátila!! A to není jinak hloupý ale je to trošku jako slepá skvrna.Přišlo mi to jako ze středověku a nemohla jsem pochopit jak je možné, že takovou jasnou,zřetelnou,logickou věc nepochopí.Má Černou Lunu na AS.Pro mě je to jediné možné vysvětlení.Protože při nejlepším vám vše pro klid odkývá ale jeho emoce(neb je to dočista emoční)zůstávají naprosto stejné.
A můžu si všimnout, že má slabší Saturn, větší "rozlet" Jupitera, silnou Lunu ale to není to prvotní, připadá mi.
Po pravdě nevím jak s takovýmto případem pohnout, co a jak mu vysvětlit.Nejde to, všechno v podstatě svede na tu Černou Lunu.
-
Re: Chiron
52 odpověď odeslal(a) Turnvský v Úterý 12.Dubna 2005 00:08:44
dobře, ale zkoušela jste tranzity, direkce?
-
Re: Chiron
53 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 12.Dubna 2005 08:45:11
Na tranzit Saturna nebo pak až opozici Urana jsem
nakonec usoudila, že bude nutno počkat.Je mu 35 let, znám jej 17 let a teď mu jde Saturn i s Černou Lunou
1.domem.Zatím jej dohánějí saturnovské resty, tak uvidíme co to udělá dál-:).
Když se narodil měla jeho matka fous přes 15 let, otec 17 let.V radixu je drak jehož osou je retrográdní Mars con retro Neptun ve Štíru opozice Venuše v Býku.AS v Raku.
Ráda bych si ten radix vysvětlila bez té ČL ale prostě ta iracionalita v myšlení i v povaze nešla přehlídnout.
Ale že to nakonec cyklus Saturna nějak usměrní je i můj názor-:).
-
Re: Chiron
54 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 12.Dubna 2005 09:02:58
Oprava - ten Mars je už na počátku Střelce(přesvědčení) zato Venuše je téměř na Algolu
-:).
-
Re: Chiron
55 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 12.Dubna 2005 09:17:35
Zkuste pozorovat poslední novoluní před narozením. PT
-
Re: Chiron
56 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 12.Dubna 2005 09:49:08
Děkuji za radu.Novolunní perfektně vysvětluje jeho zaměstnání, což je podle mě to,co mu pomůže.Novolunní(ze strany 3.d.) i s ČL je ve 4.d.-:), Mars se octl navíc nejen ve Střelci ale i 9.d.opo Merkur, Venuše con Saturn.
Děkuji!!-budu nad tím přemýšlet,je to nadmíru zajímavé a ukazuje to i něco co jsem si myslela.
-
Re: Chiron
57 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 12.Dubna 2005 12:34:17
nezapomeňte na tranzity a direkce vůči tomuto bodu. Ty významně přiškrcují či rozdmychávají proud nevědomých obsahů, které títo místem vystupují do předvědomí a vědomí. PT
-
Re: Chiron
58 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 12.Dubna 2005 13:39:20
Pane Turnovský, to je rada k nezaplacení!!
Funguje to naprosto.Když došlo tak říkajíc k manifestaci ČL, byla na ose AS DS tranzitní opozice Mars Jupiter v kvadraturách na novolunní, přičemž Mars byl na PlutoUranJup novolunní a
Pluto pro změnu na Marsu opo Merkur novolunní(proto i to zuřivé slovní z rozhraní 2.a 3.d.-:)).
Mě prostě vůbec nenapadlo podívat se na novolunní.
Ale připadá mi, že ta vypíchnutá ČL představuje nebo tedy spíše jen v radixu ukazuje, že je tady celý nějaký
komplex něčeho nevypořádaného,z minulosti a to patrně minulosti rodiny, rodu, kdy nějaké vlastnosti vyústily jak říká např.pí Špačková do jakési neplodnosti-:), jsou prostě brzdou či se zvrhávají spíše v negaci.
A jsou spíše v nevědomí.Prostě přijde mi, že se tam trochu řeší i etika(Venuše)Saturna a Luny či co-:).A pochopitelně tedy i 2.a 8.d.A že jde o hlubší nevědomí.
Ale jak by se to mělo vysvětlit "zrozenci", který si vysvětluje tu ČL svým způsobem tedy nevím.Myslím si,že to vyřeší až čas(Saturn)a že to asi apelací na vědomí moc nejde.Nebo jen dílčími krůčky.Nakonec ČL máme každý,dokonce i já-:).
-
Re: Chiron
59 odpověď odeslal(a) Zuzka v Úterý 12.Dubna 2005 22:00:26
Pane Turnovský, třeba na obě 8-)). Samozřejmě, že i bez ČL je tam velmi velké pnutí. V radixu je Neptun v 1. domě na Asc jednak v sextilu na Pluto na Mc a potom v trinu na Lunu , jež je v konj. s IC, takže Pluto je v opozici na tuto Lunu. A Slunce je v Panně. V momentě, kdy bylo nejhůř, bylo tranzitní novoluní v konjunkci s rad. Neptunem a tran. Pluto vstupoval do 12.domu. takže, když vynechám ČL je toho bohatě na problémy.
Když přidám ČL do radixu tak je 3,5 stupně od Pluta v doběžné fázi a v opozici na Lunu. V sec. direk. pro rok, kdy propukl atak, je Pluto společně s ČL v trinu na jižní uzel a v sextilu na sev. uzel. Celé to ale vygradovalo, když se tranz. ČL dostala do trinu na radix. Neptuna – z 9.domu a současně byla v konj. s rad. sev.uzlem. V tuto chvíli vzniklo rozhodnutí skoncovat se životem. Do tohoto okamžiku měla dotyčná osoba snahu situaci řešit sama tak, aby nikdo její problémy nezjistil. V běžném životě tento člověk neměl žádné neúspěchy, právě naopak. Touto nenávistí vůči sobě začal těžký transformační proces.
Je zajímavé, že k zásadnímu zvratu co se týče léčby došlo při konj. tranz. ČL s rad. Sluncem a trinu tranz. Jupitera na radix. konj. Pluta a ČL. A vlastně to vyprovokoval lékař, který nad tímto pacientem zlomil hůl – tranz. Saturn v tu chvíli v opozici na radix. ČL. Samozřejmě, že tranz. Pluto v průběhu času sehrál svou velkou roli, zvlášť když předváděl své retrográdní tanečky nad Asc a Neptunem, ale nebyl už tady ten moment neschopnosti uvěřit, že bude lépe. Letos na podzim by měla být ČL opět v konj. s radix. sev. uzlem, takže předpokládám, že tento proces by měl být ukončen. A dál bude „jen“ průchod Pluta 1. domem.
Vím, že nechcete zaplevelovat astrologii dalšími a dalšími prvky, ale já tento svůj pohled pouze obhajuji, nechci jej vnucovat těm, jež se bez něj obejdou. Mně tento přístup pomáhá řešit některé záležitosti více do hloubky.
Přeji hezké sny.
-
Re: Chiron
60 odpověď odeslal(a) Dana.A ve Středu 13.Dubna 2005 00:11:45
Zuzce - líbí se mi Váš pohled na ČL, poslední dobou o ní tímto způsobem také přemýšlím, když mi tranzitovala conj.přes Sev.uzel, přihlásila jsem se ke studiu psychologie.
Mohla by jste prosím napsat ještě něco ze svých pozorování jejích aspektů s Uzly a Lunou ?
-
Re: Chiron
61 odpověď odeslal(a) Zuzka ve Čtvrtek 14.Dubna 2005 23:29:48
Dano, na ČL se více zaměřuji něco málo přes rok. V radixových horoskopech jsem při aspektech ČL s Lunou narazila na oba póly prezentace působení – nelze rozdělit aspekty na dobré nebo špatné. Při sextilu jsem např. narazila jak na osoby s nekontrolovanými emocemi jako přehnaná vztahovačnost, podezíravé sledování druhých, nenávist „až za hrob“, tak i na osobnosti jež dokáží druhým pomoci – v odkrývání jejich vlastních problematických hloubek, eventuelně i na ty, kteří usilovně pracují na těch svých, záleží na zralosti jednotlivce. Hodně samozřejmě záleží na aspektech s dalšími planetami, jako vždy v astrologii. Vím o jednom horoskopu, kde je ČL v konj. se sev. uzlem a Dsc a majitelka tohoto horoskopu je velmi dobrá psycholožka, se schopností vést pacienty regresí k vyléčení – vidí ty návraty společně s nimi.
U další osoby ( radix. ČL jež tvoří vrchol draka -je v opozici na Lunu, která je v 1.osmině a současně s Neptunem a Chironem tvoří velký trigon) se při některých tranzitech Luny pře ČL objevuje ta nezvládnutá stránka ČL – hluboká nenávist a ukřivděnost. Ale věřím ,že pokud by tento člověk zvládl svou nechuť vzít zodpovědnost za svůj život do svých rukou, tak by tyto tranzity byly spíš k prospěchu jemu i jeho bližních. Ale v tomto horoskopu je na opozici ČL a Luny T-kvadratura Venuše v konj. s Dsc a v Panně, takže tady vidím ten kámen úrazu.
V případě uzlů jsem zatím spíš sledovala tranzity ČL, a tady je to opravdu případ od případu jiné. Zatím mám pocit, že pokud se dostane tranz. ČL do konj. nebo kvadrat. k radix.uzlům, tak je důležité sledovat jaké má aspekty k ostatním tranzitním planetám. Vypadá to, jako by ČL "stáhla" a umocnila jejich vliv na životní cestu a tady se může někdy jevit životní situace jako neřešitelná a potom může vzniknout reakce zcela nepochopitelná pro okolí.
Zkuste, jestli i u vašich horoskopů se dá toto vysledovat.
-
Re: Chiron
62 odpověď odeslal(a) Večernice v Pátek 15.Dubna 2005 00:48:37
.
Milá Zuzko,
zaujal mě Váš příspěvek a zamyšlení a osobitou úvahou nad současným tranzitem Lilith a Uzlů.
Pokud uvažujeme současné postavení uzlů- jsou zhruba na ose 22:50 st. Váhy-Beran.
Saturn je na 20:51 Rak- čili řekla bych že skoro přesný kvadrát až na 1 st.
Protože Saturn trčí solo i když už není Retro ale je pořád v kvadrátu na stelium Sev.Lu uzel Slunce( exaktní od 12.4.05) a Venuši v Beranu- versus Jižní Uz. Váhy., může to být znak určité " kolektivní emoční dekomprese", která se teď vyčišťuje.
Myslím že tohle je velice dynamické postavení a jedinci kteří mají v konj. Již. Nodu ve Vahách nějaké planety ve své nativitě( nebo i soláru)na orbite 20 až 23 st.- můžou fungovat jako projekční plátno pro skupinovou terapii konfrontace- viz symbol koletivu Vah.
Co se týče té Lilith - je více výpočtů postavení Lilith a pravé ČL - myslím že Štěpán dokonce psal o 17 možnostech- tak teď nevím, kterou uvažujete ve svém postavení... Já jí mám nastavenou u sebe- v průměru teď na cca 28:09 s.- Raka.
Právě tady jde Venuše Slunce na orbitě do přímé exaktní kvadratury v nejbližších dnech.
Jak to vidíte, prosím z tohoto úhlu ?
Uvažujete pouze nativitu, nebo i sluneční zrozence z tohoto téčka- Rak-Beran-Váhy( možná Kozoroh, ale tady bych takovou důležitost neuvažovala)..
Prosím, můžete mi odpovědět?.
Děkuji za názor.
Zdravím forum- Večernice
-
Re: Chiron
63 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pátek 15.Dubna 2005 09:58:32
můžou fungovat jako projekční plátno pro skupinovou terapii konfrontace- viz symbol koletivu Vah.
Dovolila bych si nesouhlasit: symbol kolektivu Vah není konfrontace, ale spolupráce. Vztah je od slova vztahovat se k někomu. Dochází - li ke konfrontaci, znamená to jednoznačně chybu ve spolupráci.
Stejně tak projekčním plátnem se nikdo nemůže stát bez vydatného vlastního přičinění. Do uzavřené nádoby nikdo vodu nenaleje, za to do hlíny vsákne snadno.
-
Re: Chiron
64 odpověď odeslal(a) Večernice v Pátek 15.Dubna 2005 10:22:41
.
Ono totiž Jižní Lu. uzel - je skutečně " přičinou projekce"( Váhy - pasivita) a Sev. uzel - jak z toho ven- Beran( razantní přístup akce).
Kolektiv je symbolem Vah partnerství v duelu- protože Váhy jsou kolektivní- funguji pod slovem MY- v 7. domě Mandaly- jako protipol slova Já - 1. domu.
Začínají otevírat jako první znamení - horní půli Mandaly- Plurality.
To snad je vám známo.
Pokud někdo má v nativitě Neptun ve Vahách v 1. domě na 22-23 st. v eaktní konj. s Jižním uzlem a toto v opozici na stelin Sev.uz.Slunce Venuše v Beranu ( 7. dům)- a v exaktním kvadrátu na Saturna v Raku ( MC)- je to více než výmluvné.
Je to cílené kolektivně prováděné zranění nositele této konfigurace a následné kolektivní projekce- ve smyslu přítomníé Lilith v Raku - čistění individuální negace své.
Neptun totiž se " nemůže uzavřít" jako beton paní Milošová- je to symbol ponoru a 12 domu - podvědomí a Rybích nevyřešených - bolestí všech znamení zvěrokruhu.
Je pouze neptunsky " idealistické" - si myslet, že z Neptuna v exaktní konj. Jižního nodu a kvadrátu na Lunačního Saturna( Emoce)- lze udělat - ! beton!....
Jinak Lilith v Raku cca 28 st. je v přesném trinu na mou Štírovskou Venuši.
K tomu už není co dodat, snad tomuto astroligckému aspektu v rámci jeho projekce-rozumíte důkladně.
Děkuji za názor a diskusi.
Večernice
-
Re: Chiron
65 odpověď odeslal(a) Zuzka v Sobotu 16.Dubna 2005 23:40:07
Paní Pernová, musím tu odpověď rozdělit na několik částí, hlavně proto, že některé věci asi vidím trošku z jiného úhlu než Vy.
Váhy a Berana nevnímám jako protipól pasivity a aktivity, pro mne pasivní a aktivní spadá do polarity znamení + a – (jang a jin). A Beran i Váhy jsou znamení jang. Rozdíl je v zaměření, Beran je aktivita sloužící osobnosti jako samostatné jednotce bez ohledu na celek, ve Vahách jde o aktivitu směrem k druhým už s vědomím sounáležitosti k celku, takže tato aktivita už je komplikovanější. V tom vidím protilehlost těchto znamení. Ne aktivitu a pasivitu.
Jižní uzel vnímám jako místo, kde se projevují vlastnosti a aktivity u nichž máme tzv. zastaralý vzorec chování, jako přeskakující deska. Neznamená to, že jde jen o negativní věci, mohou být vysoce pozitivní, ale užívané nesprávným způsobem. Pro možnost přechodu na sev. uzel je nutné si tyto záležitosti jižního uzlu plně odžít, uvědomit si, kde člověk dělá neustále chybu a jak toto přetavit do podoby, jež bude sloužit sev. uzlu. Vycházím z toho, že opozice je šancí sloučit dva protiklady a vytěžit z nich maximum dobrého.
Takže pokud je jižní uzel ve Váhách jde většinou o záležitosti partnerské – např. přespřílišné podléhání druhým a tím pádem neschopnost obhájit svá základní práva. Mnohdy jsou to vzorce chování vnucené rodinou či společností.
V současné době, kdy je kvadratura Saturna na uzly, jež jdou z Vah do Berana to vidím jako výukové lekce jak zachovat schopnost vstřícnosti a tolerance vůči protějškům, ale současně si uvědomit, kdy mě to začíná brzdit v mém vlastním vývoji. A pro tento svůj vývoj musím použít znalosti o sobě samé z partnerských setkání.
Co se týče Vaší úvahy o projekčním plátně pro skupinovou terapii, musím říct, že v případě tranzitů se spíš dívám na planety, jež mají nějaký aspekt k radix. uzlům. Mám obavu, že pokud bychom do horoskopu jednotlivce, jenž má svůj průběh uzlů, vkládali ještě tyto další uzlové varianty, tak to s ním i s námi brzo sekne. Tranzit uzlů vnímám spíš takto: – 1. kolo oběhu jako nastolení problému, 2. kolo rozpoznání a pokus o řešení problému, 3. kolo jako ověření si zvolených postupů řešení, 4. kolo užívání svých nově objevených možností a schopností.
Jako ČL beru 2. ohnisko oběhu Luny, střední postavení. Kvadraturu Venuše s ČL vidím, jako neochotu nebo neschopnost přijmout harmonii v životě jako přirozenou věc, u žen se může objevit neochota akceptovat jiný projev ženství než svůj, to vše umocněno konj. Slunce s Venuší. A současně je to celoživotní transformační cesta tím, že ČL je v kvadr. k uzlům. U muže může signalizovat buď strach nebo nedůvěru vůči ženám.
-
Re: Chiron
66 odpověď odeslal(a) Dana.A v Neděli 17.Dubna 2005 22:51:10
Zuzko dík, je to zajímavý
-
Re: Chiron
67 odpověď odeslal(a) Večernice v Neděli 17.Dubna 2005 23:35:41
.
Děkuji také Zuzko za odpověď.
Omlouvám se, až teď jsem si všimla, že jste ji tady už zavěsila.
Ano, v mnohém souhlasím, Lilith není jenom strašík a bubák, je to jistým způsobem " ochrana" před zraněním v "ponoru" do své individuality, kde je bezpečno ( Plutonské podsvětí Duše), když je nahoře nejhůř( bouře ve fyzických prožitcích Života)...jako známé a nedefinovatelné " bezpečí"... Možná mi teď rozumíte, nevím, prostě to tak cítím.
Dobrou noc. Večernice
-
Re: Chiron
68 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 17.Dubna 2005 23:46:33
píšete Zuzko: "Tranzit uzlů vnímám spíš takto: – 1. kolo oběhu jako nastolení problému, 2. kolo rozpoznání a pokus o řešení problému, 3. kolo jako ověření si zvolených postupů řešení, 4. kolo užívání svých nově objevených možností a schopností." Členitostí mi to spíš připomíná charakteristiku kvarticyklů. Spíše než binární opozici aktivní/pasivní bych raději přivítal aktivita-činnost/klid nebo aktivita/vědomí nebo aktivní/receptivní. Jinak to co píšete dává do určité míry smysl, ale užívání Lilit mi to neobhajuje. Zatím to všechno nacházím u Venuše. Turnovský
-
Re: Chiron
69 odpověď odeslal(a) Zuzka ve Středu 20.Dubna 2005 19:55:30
Už jsme to asi vyčerpali, děkuji za odezvu - člověka to nutí ty pocity převést do lidské řeči a pojmenovat. Jsem ráda, že jsem to jakž takž ustála :-)). Zuzana Koudelová
-
Re: Chiron
70 odpověď odeslal(a) Jiří K. ve Středu 20.Dubna 2005 22:32:55
Mě jen pořád trochu vadí pro mě nepochopitelný boj mezi Venuší a Černou Lunou. Vnitřně necítím rozpor mezi tím, že symbol Venuše je bohatý a tím, že by pro nás blízkost a vzdálenost, rychlost a pomalost Luny nemohla hrát určitou roli. To jen proto, že lunárnímu apogeu kdovíkdo začal říkat Lilith a Černá Luna, se pořád budeme vázat na nějakou odvrácenou stránku ženství? Ano, Luna sama je v určitém smyslu o archetypu matky, ale není to přece její jediná symbolická rovina. Ano, spousta lidí s Černou Lunou pracuje odporným způsobem. Ale budu se proto, že někdo nožem zabíjí, stranit jeho používání? Přál bych si, aby nikdo z nás o ČL dosud nic neslyšel, nic si o ní nemyslel a my se jí mohli pootevřít s čistou myslí. JK