Zobrazení otázky a odpovědí
-
Terence McKenna Timewave
5028 otázku odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 23.Ledna 2009 00:14:23
dole najdete repro obrazovky SW Terrence McKenny s cílovým dnem 11.9.2001 kde je hodnota NOVOSTI 0,014780... tedy poměrně nízká, zatímco 21.12.2012 má být úroveň NOVOSTI nekonečná
jako největší změnu posledních let, který mu odstartoval poslední fázi, má atomovou bombu nad Hirošimou. Rád bych viděl jakou novotu má u přistání na Měsíci.
-
Re: Terrence McKenna Timewave
1 odpověď odeslal(a) poslední obrazovka v Pátek 23.Ledna 2009 00:16:56
http://en.wikipedia.org/wiki/Terence_McKenna
-
Re: Terence McKenna Timewave
2 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 23.Ledna 2009 01:25:36
McKenna žádný konec světa o Time Wave Zero neočekával, jeho názory na události s tímto datem byly rozmanité. očekával nějakou převratnou událost jako např. setkání s mimozemskou civilizací, zrození sebevědomé umělé inteligence, reálná možnost cestování v čase atd
-
Re: Terence McKenna Timewave
3 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 23.Ledna 2009 02:51:34
Pavle, prosím, ten graf znázorňuje jakou funkci?
-
Re: Terence McKenna Timewave
4 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 23.Ledna 2009 09:50:34
http://en.wikipedia.org/wiki/Novelty_theory
http://en.wikipedia.org/wiki/Novelty_theory
je to NOVELTY čili NOVOTA, 21. prosince 2012 se bude hodnota novoty blížit nekonečnu. Na obrázku je poslední nárůst novoty strmě dolů spojen s podzimem 2008 začátkem roku 2009 a pak už ta novota jen roste (křivka klesá), ale McKenna nemluví o konci světa, ale o zásadní změně, kterou jako konec světa berou chiliastičtí newageři apod.
Tady na Timewave 2013 si můřeš stahnout vylepšený java Timewave calkculator. Je to zajímavá hračka.
http://frequency23.net/timewave/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=115
-
Re: Terence McKenna Timewave
5 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 23.Ledna 2009 10:20:41
Podobných grafů mohu vygenerovat na tucty i bez zmíněného programu.
Mne by zajímalo, jak je definovaná závislost oné NOVOSTI na čase.
-
Re: Terence McKenna Timewave
6 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pátek 23.Ledna 2009 10:44:49
http://en.wikipedia.org/wiki/King_Wen_sequence
No právě. On McKenna sbíral různá data a mayský kalendář se mu zalíbil tím, že současný jeho cyklus má přesně určený začátek i konec.
Podle mého názoru vzal tohoho 21. 12.2012 jako počátek, východisko a obrátil tu linii zpět
Brief account na http://en.wikipedia.org/wiki/Novelty_theory
vysvětlení najdeš u Kim Wen Sequences
http://en.wikipedia.org/wiki/King_Wen_sequence
-
Re: Terence McKenna Timewave
7 odpověď odeslal(a) hint v Pátek 23.Ledna 2009 19:09:53
O problematice Timewave do hloubky pojednává kniha:
Neviditelná krajina - mysl, halucinogeny a Iťing od Terence McKeena a jeho bratra Denisse.
Kniha je dost čtivá a informace se rychle nabalují.
Ke konci se zabývají právě těmito grafy.
Dočetl jsem to sem a pak jsem skončil, protože jsem to moc nepobíral:)
I když si nepamatuji skoro vůbec obsah, pamatuji si nádech tohoto dílka. A to mi stačí.
-
Re: Terence McKenna Timewave
8 odpověď odeslal(a) pt v Pátek 23.Ledna 2009 20:22:13
našel jsem rozhovor s McKennou z Markovy Many 1996:
Terence McKenna je radikální botanik, který zkoumá účinky psychoaktivních neboli halucinogenních rostlin, především psilocybinové houby a jejího dopadu na sociopolitické proměny, ke kterým dochází teď v pozdním dvacátém století.
Podle McKenny se soudobá společnost dusí vyčpělou “dominantní” etikou a nebezpečně zastaralými náboženskými dogmaty, jež jsou zmrzačena převládající apatií a unuděností. McKennovým základním východiskem je, že my jsme jako společnost uvnitř velké krize vědomí, a že snad bude zapotřebí důrazných opatření, která by vyprovokovala prudký průlom v pokroku, jaký je pro naše přežití nutný.
Zdá se, že požívání psilocybinových hub je nejenom jádrem jeho myšlenek a filosofie, ale je i v samých kořenech jeho spirituality.
Knihy, na kterých se autorsky podílel i McKennův bratr Dennis (Neviditelná krajina - The lnvisible Landscape, Psilocybin: průvodce pro pěstitele magické houby - Psilocybin: The Magic Mushroom Guide) zachycují více než dvě desetiletí teoretického bádání, pokusů a také vycházejí z pojednání, v němž McKenna obhajuje existenci toho, co sám nazývá “archaická obroda”… silné kořeny trávy se promění v šamanské hodnoty, zvyky a rituály našich předků z paleolitu (asi 5000 - 8000 před Kristem).
Mnohé z těchto šamanských tradic využívají psychoaktivních rostlin jako neoddělitelného řídícího principu při utváření kmenových rituálů, obecních zvyků a neporušené harmonické interakce s okolními bioregióny. Ve své knize Pravdivé halucinace (True Hallucinations) zavede Terence čtenáře zpět do džunglí v oblasti povodí Amazonky, aby se s ním podělil o neuvěřitelné příběhy a napínavá dobrodružství, jaká inspirovala veškerou jeho dosavadní práci. Kniha Pravdivé halucinace je vlastně literární deník, do něhož McKenna zaznamenal svá osobní setkání se členy kmenů a jejich šamanskými tradicemi.
Co znamená název vaši nové knihy Pravdivé halucinace?
Jsem přesvědčen, že svět je utvořen jazykem. Materialisté zastávají podivný názor, že pouze trojrozměrný prostor je skutečný a že mentální událost jaksi probíhá v odlišném ontologickém řádu reality. Jakmile jednou pochopíte, že realitu a kulturu vytváří jazyk, zjistíte, že i halucinace jsou prostě další oblastí v jednolité krajině zkušenosti.
Zůstaňme ještě u této mentální sféry, kde jsou věci skutečné. Jak byste definoval termín “kulturní trans”? A podle této vaší definice, jaké “kulturní transy” či “vytržení” jsou v současné době potenciálně nejvíc nebezpečné?
Pro mne‚ kulturní trans v podstatě představuje víru, že realita formulovaná kulturou skutečně je realitou a ne pouhým kontextem, tak jak ho vytvořil místní jazyk a určitá dávka historického podnětu. Každá kultura investuje spoustu energie do toho, aby uchovala fikci, že mýtus její kultury je vlastně realitou. A proto sé také tolik zajímám o psychedelické látky: ty vás dostanou z obecné představy kulturní reality coby skutečné reality. Je to jako kdybyste celé té hře vzali půdu pod nohama. A v tom je ukryta nesmírná politická síla.
A co se týče druhé části vaší otázky, domnívám se, že ty nejnebezpečnější oblasti našeho současného kulturního transu jsou zcela očividné: dominantní postavení mužů, materialismus, absence ducha ve všech podstatných metaforách, trpěných společností. Nebezpečná je také ona nesmírně svazující a deformující síla monoteismu a představa, že nukleární společenství, tak jak ho prezentuje George Bush, je jakousi tradiční společenskou jednotkou. Ale tak tomu není, je to pouhý produkt industriální revoluce. Tak že toto jsou záležitosti, o kterých si myslím, že bychom je měli překonat. Další z nich je monogamie. To vše jsou kulturní konvence, které, pokud je nepřekonáme, budou přispívat ke stále prudšímu zrychlování na cestě - když ne rovnou k zániku - tak přinejmenším k hlubokému zbrutalizování života.
Jaké podle vás existují kromě psychedelických látek další způsoby k prolomení kulturního transu?
Takovou obecnou metodou k prolomení kulturního transu je prozkoumávání okrajových, tabuizovaných a zapovězených oblastí. To znamená na poli ideologie, sexuálního života, estetiky a farmacie. Pokud se dokážete osvobodit od masových iluzí, potom objevíte, že to, co působí jako pečlivě vypreparované a naprosto samozřejmé, je vlastně zcela otevřené modifikacím a vůbec to není tak, jak je to prezentováno v ortodoxním systému školství.
Několik kalendářních prorockých systémů poukazuje k rokům 2012 a 2013 jako na kritické vyvrcholení onoho už zmíněného zrychlování. Co vlastně bude tomuto zrychlování podléhat a co lze očekávat, že během tohoto zrychlení uvidíme a pocítíme?
Tedy, nejdříve si ujasníme, co se zrychlovat nebude. Jednou mi Carl Sagari řekl: “Pořád říkáš, že se dějiny zrychlují. Vezmi si tohle: informace byla odvysílána rychlostí světla poprvé kolem roku 1885. Od té doby se to už nezrychlilo. K uvolnění největšího množství energie člověkem došlo, když v Sovětském svazu testovali 50-megatunovou bombu v roce 1956. Od té do by už nikdo větší výbuch neprovedl. “Měl s sebou celý seznam podobných událostí, které měly dokázat, že se vše odehrálo už dávno. Já jsem mu však namítl, že to, co se zrychluje, je - jak já říkám - novost, kterou definuji jako hustotu spojitosti. Zrychluje se míra, do jaké se dříve nespojené systémy propojují. A mohou to být jak lidské systémy v Ženevě a New Yorku, lidský svět a svět biologický anebo zeměkoule a širší prostředí sluneční soustavy. Dochází k tomu, že tato spojení nesmírným tempem narůstají, houstnou a rozvětvují se. Lze poměrně snadno odhadnout závěrečnou fázi tendence tohoto typu: každý bod na matrici bude spojen se všemi ostatními body. V Leibnitzově terminologii se tomu říká monadologie a v moderní terminologii holografická matrice. Ta ruší koncept jednoduchého umístění.
Když spojíte dohromady jednotlivé systémy, objeví se v rámci jednoho systému nové vlastnosti. Nejsou to jednoduše jenom tytéž zmnožené vlastnosti, jsou to jednak tytéž a pak také nové vlastnosti, jež jsou zcela nepředvídatelné. To znamená, že je beznadějné snažit se v této době předpovídat, co se stane roku 2012, neboť ten časový bod je stále ještě hluboko pod horizontem událostí, jež lze rozumově uchopit.
Domnívám se, že o tom, co leží před námi, budeme mít více informací někdy po přelomu století. Avšak alespoň v rámci mé teorie, která je teorií fraktálních časových rezonancí, jsme v současné době, tedy v roce 1993, v rezonanci s pozdním osmým stoletím po Kristu. Metaforicky řečeno, ještě jsme ani nezačali stavět gotické katedrály, natož abychom vynalezli kalkulačku. A abychom se ptali po povaze modality roku 2012 je stejně tak absurdní, jako kdyby si člověk žíjící v osmém století snažil představit dobývání sluneční soustavy. Teď žijeme v podstatě ve vrcholném období raného středověku, což je příhodné vysvětlení skutečnosti, že věci kolem nás působí tak pochmurně. Zuří tu epidemie, náboženský fundamentalismus a i hospodářství je na ústupu. To jsou v kostce přesně ty síly, které stály při zrodu temného období raného středověku. Bill Clinton stojí tváří v tvář podobnému úkolu jako měl Karel Veliký, který se v osmém století pokoušel znovu vystavět a udržet společenskou strukturu, jež se z větší části rozpadla. Doufejme, že se kolem roku 1997 a 1998 začneme přesunovat do období vrcholného středověku, ale i tak se budeme muset vyrovnávat s náboženským fundamentalismem, fašismem a podobnými věcmi. Teprve až nějaký ten rok po přelomu století se dostaneme do významnějšího stádia, které bude odpovídat evropskému osvícenství, průmyslové revoluci, vzestupu moderní vědy a tak dále.
Jaké paralely a rozdíly jste dosud vypozoroval mezi šedesátými a devadesátými lety?
Nebudu tu teď hovořit o svých matematických vzorcích, ale jen o svých postřezích z této situace. Jedním ze styčných bodů je nástup mladé kultury, jež se opírá o nový druh hudby. Hudba typu “rave” či “house” není rock ‘n roll, ale nový druh hudby. Takže tu máme nástup mladé kultury a kultury poháněné extatickým užíváním různých látek. V šedesátých letech to bylo LSD a v “raveové” kultuře devadesátých let to začalo silnou závislostí na MDMA, závislostí, která nyní - víc než na jiné psychedelické látky - přechází na psilocybin.
Co se ještě oněch podobností týče, tak my v současné době nemáme žádnou velkou zahraniční válku, do které by bylo zataženo tolik nováčků. To byl opravdu jev, který uváděl události v šedesátých letech do pohybu. Také nám schází druh psychedelické drogy, která by se dala vyrábět zhruba v takovém množství, jako tomu bylo s LSD. Nevím sice o nikom, kdo by se do toho opravdu pustil, ale skutečná síla LSD spočívala v tom, že pokud byl člověk náhodou biochemik a jeho spolubydlící byl dostatečně majetný, dalo se během dlouhého víkendu vyrobit 5 až 10 miliónů dávek LSD. Kdybyste ale chtěli vyrobit stejné množství jakékoliv jiné psychedelické látky, potřebovali byste k tomu zdroje Upjohn Corporation. To už se pak jedná o podnikání v průmyslovém měřÍtku. A jelikož LSD působí na nanogramové úrovni, je jedinečné v tom smyslu, že se vám podaří vyburcovat nejen vaše sousedy či lidi na koleji, ale stáváte se politickou silou národní úrovně. A pokud vlastníte 10 až 15 miliónů dávek LSD, máte zároveň i zbraň namířenou na hlavu celého zřízení, které podle toho bude také reagovat.
V devadesátých letech jsme se zcela zahltili sofistikovaným prostředím kouzelných skříněk - telefony, videi a dalšími technologiemi médií. Co si myslíte, že lidstvo, nebo jeho centrální nervový systém, připravuje, či co ho v budoucnosti ještě čeká?
Domnívám se, že v první řadě biologie, a po ní kultura jako její důsledek, je jakýmsi druhem dobývání dimenzí. Ty nejranější formy života měly pouze hmatový smysl, v podstatě jakýsi bod vědomí. U pozdějších forem života se na povrchu vyvinuly pigmentové buňky, které umožnily vnímat světla, a to vedlo k lineárnímu konceptu zde/tam a k dosažení dalšího rozměru. Dále je pak dobývání fyzických tří rozměrů vlastním přiběhem v od vyšších zvířecích druhů až, samozřejmě, po lidské bytosti. Pro lidské bytosti se dobývání dimenzí stává dobýváním času. Pamět nám umožňuje učit se z minulých zkušeností. Minulost ukládáme do písma a elektronických dat. A celé to kódování minulosti slouží ke strategickému formování budoucnosti. Takže se neprostíráme pouze do minulosti, ale i do budoucnosti. Myslím si, že se v současné době chystáme učinit v tomto tažení za dobytím dimenzí nějaký význačný krok. Mluvíme o scvrkávání celé zeměkoule do ekvivalentu jakéhosi bodu v prostoru elektronických dat, opuštění toho, čemu řlkáme “jednoduché umístění” a nová vyjádření lidské zkušenosti existence jako určitého druhu symbiotického vztahu ke globálnímu, organicko-technickému orgánu, což je v podstatě hard-wiring lidské duše. Pro mne je tedy kultura a biologie dobýváním dimenzí. Jednou z věcí, jež by naplnily můj scénář pro rok 2012, i když nevím, zda ho lze považovat i za scénář ostatních lidí, je představa takové technologie, jež je schopna přemísfovat informace nebo i objekty v čase. Z mé teorie vycházejí i časové grafy, které zobrazují rozvíjení novosti v čase a z nich vyplývá, že po roce 2012 už nelze data zobrazit v onom karteziánském fázovém prostoru (phase space). To by mohlo znamenat sestoupení Boha Všemohouclho a andělských zástupů sem na zemi. Ale úplně jednoduše by to mohla být technologie pro cestování v čase, která počínajíc okamžikem svého vzniku začíná rušit představu lineární posloupnosti událostí.
Až se “data” stanou “dada”.
To je hezky řečeno. Až se “data” stanou “dada”, tak my všichni bude me “gaga” (zblázníme se).
A jakou roli sehraje v dobývání dimenzí technologie?
Technologie až do nedávné doby sloužila schématu hierarchických dominantních typů. Jsem ale přesvědčen, že technologie je naprosto neutrální záležitost a že ji lze použít ve službě dematerializace kultury, což je ta nejdůležitější věc, kterou musíme provést, abychom se zachránili. V každém člověku, muži, ženě i dítěti, jsme zaseli semínko naděje, že jednou bude vlastnit rodinný domek, garáž pro dvě auta, kabelovou televizi a na dvorku za domem bude mít uloženou loďku. Pro lidi v Bangladéši a Brazilii je smutnou a alarmující pravdou, že se jim tohle nikdy nepoštěstí. K naplnění tohoto slibu není na naší planatě dost skla, kovu a umělých hmot. Proto se zajímám o virtuální technologie. Zdá se, že ty nám podávají slíbený svět zkušeností, jenž je stejně tak pestrý jako svět novodobého zhýčkaného milionáře, a navíc nepředstavuje žádné škodlivé vlivy na okolní prostředí. Domnívám se, že virtuální technologie, neboli tak řečené ponorné (immersive) technologie, jsou ve skutečnosti cestou k tomu, co já nazývám “novým nomádismem”.
Řekněme, že je počátek července roku 2013 a vy jste vetřelec, který shlíží dolů na naši planetu. Uvidíte nejspíš lidi, kteří žijí podobně jako jejich předci někdy před 15 000 lety. Žijí kočovným způsobem života, jsou nazí a nevlastní žádnou velkou materiální kulturu. Avšak kdybyste mohl přenést úhel pohledu a dostat se do mysli tohoto nahého člověka, který se prochází v tomto nezkaženem světě, zjistil byste, že když zavřou oči, mají před nimi v prostoru zavěšené menu. Jinými slovy, kulturní manifestace materiálního by se dalo dosáhnout kupříkladu prostřednictvím takového páru černých kontaktních čoček, které by se v šesti letech implantovaly na spodní povrch očního víčka. To by bylo vaše kontaktní zařízení. Jakmile by vám ho implantovali, zavřeli byste prostě oči a tak byste měli přístup k informačním tabulkám (data maps). Směrem pohledu anebo mrkáním byste mohli měnit menu. To vše je proveditelné. Možná to zní jako přitaženě za vlasy, ale když si přečtete něco od takových lidí jako jsou Eric Drexler anebo Hans Moravic, uvědomíte si, že to, co tady navrhuji já, je v podstatě konzervativní, technicky v krátké době proveditelný cil. A pokud bychom na něj vynaložili tolik prostředků jako na tajné technologie, potom bychom to dokázali.
Když se přeneseme zpět do roku 1993, zjistíme, že se v některých sférách americké kultury opět vynořuje metafora moře snů. Proč podle vás lidé v současné době tuto metaforu potřebují?
Myslím si, že lidé se zoufale snaží uprchnout za pozemské a dusivé hranice svých životů. Protože psychedelické drogy byly nesmírně očerňovány a napadány, zbývá tu fantazie jako jediné možné východisko. A jelikož sny jsou ty nejživěji prožívané fantazie, jaké má většina lidí, bylo by, myslím, velmi moudré, kdyby nějaká farmaceutická společnost investovala pár miliónů dolarů na vyvinutí takové drogy, jež by lidem umožnila pamatovat si své sny. Já jsem opravdu přesvědčen o tom, že každou noc sestupujeme do neobyčejných psychedelických rozměrů. DMT, nejaktivnější ze všech halucinogenů, se nejenže vyskytuje v lidském metabolismu, ale také dosahuje své největší denní koncentrace mezi třetí a čtvrtou hodinou ranní. V tu dobu probíhá hluboký spánek REM. Takže spojitost mezi šamanským etnofarmakologicky přístupným světem Amazonky a sny australského domorodce může jednoduše sloužit jako přístupová technologie. Snad jsou tu všichni nasměrováni přibližně tím stejným směrem.
Vy jste mluvil a psal o psychoaktivních rostlinách jako o prostředku k dosaženi jisté formy božské inteligence. Jaké zprávy byste chtěl z království rostlin poslat?
To je zajímavá otázka, protože zatímco jedna strana mého mozku mi říká, že potřebujeme politický čin, který by se postavil vládnoucí moci a zastavil ničení životního prostředí, tak si na druhé straně myslím, že vzkaz, jaký by vzešel od rostlin, by zněl: největší přínos, jaký mohou všichni v současné situaci prokázat, je nebát se a povzbudit i ostatní, aby se nebáli. Říká se, že lidské bytosti ničí planetu. To naznačuje, že se dá před přírodou hrozně jednoduše utéct a že my jsme takoví ti malí zlobiví kluci, kteří se řítí krajinou a dělají něco, co by si Matka Příroda nepřála. Myslím si, že to není pravda. Domnívám se, že primáti jako druh odstartovali celou nezbytnou transformaci, která si podmaňuje veškerý život na této planetě. Snad to prostě tak na planetách chodí: vyvinou se tu vyšší živočichově, kteří nakonec odstartují jakousi syntézu eschatologie a dostanou se do určitého kultuního superprostoru. Anebo se mohlo stát tak že na zem dopadl asteroid a zabil dinosaury, zvedla se Matka Příroda z podlahy a řekla: “Tak tohle už se teda stát nesmí! Musíme vyvinout takový druh s technickými schopnostmi který by dokázal planetu chránit před planetisimálním ohrožením. “Já neříkám, že o to tu jde, jenom bych rád aby si lidé uvědomili, že my vlastně ani svou skutečnou situaci neznáme.
Jak můžete navrhovat, abychom se přesunuli z nadměrné koncentrace na schopnost porozumět směrem, řekněme, k jiné schopnosti inteligence - pro nedostatek lepšího výrazu ji nazvu jednoduše schopností imaginace?
Měli bychom nějakým způsobem nabýt perspektivy nad vším kosmickým dilematem. Chci tím říct, pokud byste potkali termita, který si vytyčil za cíl, že pochopí fungování vesmíru, byla by to pouhá fraška. Ten rozdíl mezi námi a termitem je v podstatě jakýsi zip. Jsme zvířata uvězněná na povrchu planety v určité historické situaci. V průběhu celého západního myšlení a snad všech filosofických směrů, jež můžeme vysledovat až zpátky k Řekům, nacházíme pocit nespokojenosti, dokud nenalezneme určitý závěr. Ale takový závěr je iluzí! A co tak skvěle pochopili alchymisté, a mám dojem, že v celých dějinách západního kacířství byli jediní, byla hodnota toho, čemu se říká coincidencia oppositorum, což vlastně znamená Žít v simultánním světle paradoxů.
A tak život zakoušejí lidské bytostí.
Avšak jakmile se dostaneme do oblasti abstraktního uchopení tohoto procesu, nedokážeme to vystát. Pokud nenalezneme nějaký ideologický závěr, bereme to jako porážku sebe sama. A přesto je ideologický závěr tím nejjistějším znamením, že naše myšlenka není adekvátní celé situaci. Myslím si, že bychom k Životu měli přistupovat jako k umění a Žít ve světle tajemství. Vědecky založený mozek si slovo tajemnost přeloží jako nevyřešený problém. Ale pro šamana, umělce a kouzelníka je tajemství neredukovatelným základem každé bytosti, a stejně tak by mělo být i pro lidi s tak omezenými možnostmi porozumět a nedostatečným vědomím o vesmíru, jako jsme my.
Kdo pronesl tuto větu: “Život je tajemství, které má být prožíváno a není to problém, který má být vyřešen”?
Můj bratr mne jednou upozornil na skutečnost, že se s postupně rozrůstající sférou porozumění stále rozšiřuje i oblast ignorance. Pokud tomu tak je, potom je iniciativa v oblasti porozumění v podstatě i odhalováním stále větší domény ignorance. Mohli bychom to vyjádřit jednoduše takto: Čím větší postavíme hranici pro oheň, tím více tmy odhalíme.
Když Terence spolu se svým bratrem Dennisem prozkoumali knihu I Ťing z hlediska kvantové fyziky, objevili v jejím způsobu uspořádání trigramů a hexagramů vlnový vzorec, který je dovedl k domněnce, že je možné zmapovat čas. Kniha I Ťing, jedna z nejstarších známých “strukturovaných abstrakcí”, pojednává především o dynamických vztazích a transformacích, jakými procházejí archetypy. McKenna z toho vyvodil, že se I Ťing musí rovněž hluboce dotýkat i povahy času, jakožto nezbytné podmínky pro existenci archetypů.
McKenna soustředil svou pozornost na soustavu King Wen, čítající šedesát čtyři hexagramy. Pátráním po organizačních principech, které stojí v jejich pozadí, se mu podařilo převést onen v podstatě mystický diagram na racionálně pochopitelný, matematicky vyjádřitelný vzorec. Ve spolupráci s Peterem Meyerem vyvinul počítačový program, který na základě poznatků o knize I Ťing vytváří časové mapy. Tyto časové mapy, neboli mapy novosti, ukazují v jakémkoliv časovém úseku, od několika dní po desítky tisíciletí, příliv a odliv spojitostí (connectedness) neboli novosti. Pokud v těchto mapkách novosti linka grafu klesá, předpokládá se, že bude úroveň novosti stoupat. Když dojde k jejímu odchýlení od základní linky, úroveň novosti má ustupovat ve prospěch obvyklých forem činnosti. Podle tohoto grafu dosáhl jeden takový trend směrem k vyšší míře novosti svého kulminačního bodu kolem roku 2700 před Kristem, tedy přesně v době největšího rozmachu Starého království, ve fázi budování pyramid. Ze všech McKennových objevů je snad nejpozoruhodnější fakt, že jediný bod v celé vlně, který má kvantitativní nulovou hodnotu, je 21. prosinec roku 2012 po Kristu. Jedná se o stejné datum, které stanovuje mayský kalendář jako konec času.
Blížíme se k bodu, kdy, jak říká McKenna “racionální a nekauzální tend ...
-
Re: Terence McKenna Timewave
9 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 23.Ledna 2009 21:02:42
"Pátráním po organizačních principech, které stojí v jejich pozadí, se mu podařilo převést onen v podstatě mystický diagram na racionálně pochopitelný, matematicky vyjádřitelný vzorec"
Hinte, prosím, je v oné knize tento vzorec uveden?
A pakliže ano, mohl byste jej napsat sem na toto fórum?
-
Re: Terence McKenna Timewave
10 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 23.Ledna 2009 21:40:29
http://www.biroco.com/yijing/sequence.htm
tady jsou docela zábavný hračky:
http://stedt.berkeley.edu/html/publications.html#mng5
http://www.biroco.com/yijing/sequence.htm
http://fourpillars.net/pdf/kingwen.pdf
http://stedt.berkeley.edu/html/publications.html#mng5
-
Re: Terence McKenna Timewave
11 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 23.Ledna 2009 22:01:39
Ano, Pavle, nic než zábavné hračky...
-
Re: Terence McKenna Timewave
12 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 23.Ledna 2009 23:55:15
http://fourpillars.net/pdf/kingwen.pdf
tohle je dost zajímavé seřazení hexagramů
http://fourpillars.net/pdf/kingwen.pdf
-
Re: Terence McKenna Timewave
13 odpověď odeslal(a) Jiří v Sobotu 24.Ledna 2009 10:47:45
Zajímavé možná, ale v podstatě nic nesdělující...
Ten vzorec pro výpočet "NOVOSTI" by nebyl k mání?
-
Re: Terence McKenna Timewave
14 odpověď odeslal(a) Jiří v Sobotu 24.Ledna 2009 23:23:27
http://74.125.43.100/translate_c?hl=cs&sl=en&u=http://www.hermetic.ch/frt/derivation.htm&prev=/search%3Fq%3DTerence%2BMcKenn%2BTimewave%26hl%3Dcs%26lr
Cosi jsem byl našel...
-
Re: Terence McKenna Timewave
15 odpověď odeslal(a) Jiří v Sobotu 24.Ledna 2009 23:35:44
http://www.alternativeculture.com/spirit/timewave.htm
Pochází to odtud...
-
Re: Terence McKenna Timewave
16 odpověď odeslal(a) Jiří v Sobotu 24.Ledna 2009 23:57:34
Zaujala mne tato věta:
"Those who have the Fractal Time software may follow alongRun the software, select December 21, 2012 as the zero date and the Kelly number set (this also works with the Watkins set)."
Podle toho ovšem to vypadá přesně opačně, než bylo líčeno.
Ono tajuplné datum 21.12.2012 se má zadat jako výchozí datum nula a program pak zvolenou numerickou sadou vygeneruje jakousi křivku, která je jaxi napasována na časovou osu...
Obávám se, že tudy cesta nevede...
-
Re: Terence McKenna Timewave
17 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Neděli 25.Ledna 2009 01:12:42
čímž jsi mi Jiří potvrdil mé podezření uvedené výše, že si TMcK zvolil nejprve 21.12.2012 a pak tu křivku otočil dozadu
-
Re: Terence McKenna Timewave
18 odpověď odeslal(a) Jiří v Neděli 25.Ledna 2009 15:16:21
64 kombinací I-Tingu bezesporu vyjadřuje jakýmsi způsobem kvalitu časoprostoru, jak ostatně dokládá struktura kompasu Lopan.
Domnívám se, že právě studiem tohoto pradávného astrolábu je možno se dobrat oné závislosti.
Je třeba ale studovat pokud možno původní díla a nikoli současné komerční nepodarky.
-
Re: Terence McKenna Timewave
19 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pondělí 26.Ledna 2009 11:13:57
a hlavně by to chtělo nezůstávat jen u chronokratorů. Stále pátrám po nějaké opravdové publikaci, která by odhalovala principy čínské astrologické praxe s planetami. Jinak se budou psát pořád stejné kraviny. Bohužel v mně známých dvou jazycích jsme zatím nenašel nic co by stálo za zmínku.
-
Re: Terence McKenna Timewave
20 odpověď odeslal(a) Jiří v Pondělí 26.Ledna 2009 11:16:38
http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&search-type=ss&index=books&field-author=Derek%20Walters&page=1
-
Re: Terence McKenna Timewave
21 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pondělí 26.Ledna 2009 12:07:50
tak jsem se koukal do obsahu, části úvodu a do indexu, ale o planetách tam toho deklarováno moc není, autor zmiňuje v úvodu důležitost lunárních stanic a některých hvěz (nejmenuje). Na konci je asi 50 stran starých čínských traktátů, ale není jasníé zd ajsou přeloženy, nebo je převyprávěn jejich obsah, to by mohlo být zajímavé, nějak to sem budem muset dostat
-
Re: Terence McKenna Timewave
22 odpověď odeslal(a) kuba ve Čtvrtek 29.Ledna 2009 20:48:37
Jirko, jestli myslíš že v te knize je vzorec v podání mechaniky z gymnázia, tak tě asi zklamu.
Samozřejmě tam je vysvětleno jak k tomu algoritmu došli, jinak by nemohl vzniknout TWZ a další odvozené programy.
Navíc když tě to zajímá, tak se dá kniha celkem bez problému kniha sehnat a prečíst:)
Dneska jsem si ji nezávisle na tom půjčil abych osvěžil souvislosti.
A působí vtipně když to chcete luštit z nějakých "hlubších pramenů" když to tady máte před očima, v češtině vysvětleno. McKeena se zabýval 20 let právě těmi původními díly po celém světě a na základě mnoha zkušeností provedl fůzi.
Ale je známo že člověk hledá věci všude okolo, jen ne tam kde se opravdu nachází.
-
Re: Terence McKenna Timewave
23 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 30.Ledna 2009 07:42:58
OK, Kubo, rád si nechám poradit. Takže Tys právě teď tu knížku znovu přečetl. Můžeš tedy, prosím, ten algoritmus tady velmi stručně popsat?