Zobrazení otázky a odpovědí
-
Sraz při novu 22.5. - pátek - výzva pro lidi z daleka
5216 otázku odeslal(a) MarLuk ve Středu 13.Května 2009 10:18:40
Zdravím,
opět jsem tu s pozvánkou na sraz při novu
22. května 2009 na Radlické 99, v 18hodin
- tentokrát je to PÁTEK a rozšířený program - nabídka pro dálkaře, možnost přespat v učebně do sobotního rána (než začne astro-škola cca v 9hodin)
PROGRAM
- setkání nad horoskopem novu, jeho rozvržením v horoskopu, s jeho návaznostmi na nativní horoskop, setkání nad sabiánským symbolem novu.
- Ondřej Lesák - BUDE SE OPRAVDU STÁLE OTEPLOVAT? - astrologická přednáška
- Martina Lukášková - Troška do mlýna astrologie
a věřím, že se ještě další přispěvatelé přihlásí, neb času je dost.
V pátek je prodloužený program, takže témata k diskusi občerstvení a nápoje sebou.
Sabiánský symbol novu (24.května) přímo vyzývá, abychom se sešli a udělali si dobře na duši i na těle -
FÁZE 64 (BLÍŽENCI 4°): CESMÍNA A JMELÍ OŽIVUJÍ STARÉ VZPOMÍNKY NA VÁNOCE
Klíčová myšlenka: Touha po pre-intelektuálním stavu vědomí.
Intelekt ovládaný egem se zmocnil všeho, co bylo spatřeno průhlednou myslí („člun se skleněným dnem“) a dal tomu logickou, racionální formu. Přesto si do vědomí občas nalézají cestu staré vzpomínky z dětství a tehdejší naivní víra. Bývají vyvolávány tím, co zůstalo z prastarých představ, které kdysi měly velkou životaschopnost a moc (jmelí považovali druidové za posvátné). Cesmína svým jiskřivým kontrastem červené a zelené připomíná ještě primitivnější a magičtější barevné cítění, takové, jež nacházíme například v umění tibetském. Stesk po přirozenějších a citovějších hodnotách má tendenci vést k protestům – tedy ke zintenzivnění emocí jedince, nebo ke hnutí romantismu v postklasicistní a postracionalistické evropské době.
Toto je čtvrtý stupeň třinácté série. Připomíná symbol čtvrtého stupně série osmé (Fáze 39, Býk 9°), symbolizované „ozdobeným vánočním stromkem“. Živý dětský zážitek se však zde stal jen neodbytnou či nostalgickou vzpomínkou. Zvěstuje obrodu hlubších hodnot a aspirací, které byly zatlačeny do kolektivního nevědomí. Je zde zdůrazněna hodnota, kterou mají archetypy založené na tradici během procesu „objevování“, hodnota NÁVRATU KE ZDROJI. Kontakt s archetypy však může vést k explozivním situacím.
AHOJ VŠICI a ke zdrojům cestu stočme !!!
MARTINA
-
Re: Sraz při novu 22.5. - pátek - výzva pro lidi z daleka
1 odpověď odeslal(a) Ondřej ve Středu 13.Května 2009 18:35:28
Hoj, to už se těším, na tu astrologickou trošku ;-)
-
Re: Sraz při novu 22.5. - pátek - výzva pro lidi z daleka
2 odpověď odeslal(a) Novulní a úplněk ve Středu 13.Května 2009 21:05:53
-
Re: Sraz při novu 22.5. - pátek - výzva pro lidi z daleka
3 odpověď odeslal(a) MarLuk v Úterý 19.Května 2009 11:34:48
ráda bych zaktualizovala naše setkání, aby nezapadlo do propadliště fóra...
...a aby to nebylo jen tak, dám sem kousek práce Michaela Josephy:
Symboly (z řeckého SYMBALLEIN –„spadat v jedno“) zhušťují , sjednocují a organizují lidskou zkušenost, sebeprožívání a prožívání světa, který tímto pořádají a uspořádávají ve smyslu tvoření významově relativně pevných jednotek, vytvářejících popsatelný řád namísto nepopsatelného chaosu. Symboly jsou „ vnějšími zdroji informací, pomocí nichž lze uspořádat lidský život – vytvořit neosobní mechanismy pro vnímání, porozumění, posuzování a manipulaci se světem. Kulturní vzorce – náboženské, filosofické, estetické, vědecké, logické, ideologické – jsou „programy“; představují schémata či plány pro organizování sociálních a psychických procesů, podobně jako genetické systémy představují schémata pro organizování organických procesů“. Pomocí symbolů lidé organizují a zhutňují své pocity a zkušenosti do smysluplných a strukturovaných forem a vnášejí do svého světa řád, který umožňuje lépe se orientovat a vyrovnávat s prostředím, ve kterém žijí (to je v podstatě i obsahem mýtu jako „obrazivého vyprávění“). Přestože jsou symboly původně obrazové podoby, souvisejí i se vznikem a provozem verbálního jazyka a komunikace (znaky jsou v tomto smyslu symboly, které zastupují něco jiného). Jako symboly lze tedy pojímat ty útvary, které reprezentují, zastupují, označují něco jiného. A to ať ve vztahu k myšlenkám, procesům či věcem, které nejsou bezprostředně přítomny či nikdy neexistovaly - i toho, co je fyzicky nenahmatatelné (ideje, zvuk, představa, slovo). To, co symbolům propůjčuje nadosobní moc, je to, jakým způsobem zastupují určitou skutečnost – spolu s tím, že představují jakési svinuté instrukce pro určité způsoby chování či jednání. - Sevřená a vztyčená pěst tak může zastupovat a symbolizovat samotný útok, logo firmu, bílý plášť lékaře, vlajka národ, soška boha boha, jarmulka židovství apod. Symboly jsou též spojeny se silným emocionálním nábojem, jsou organizovány v systémy, „významové pavučiny“, které jsou sdíleny v lidské (najmě nevědomé) zkušenosti. To, že jsou symboly „odkazem k něčemu“ (a jsou tak poukazem, nežli věcí samou – od věci či myšlenky odděleny), umožňuje, že si je s onou asociovanou částí pojíme - a tak je realizujeme v podobě určitého jednání či konání, které zastupují. To symbolům propůjčuje moc zejména jako významovým jednotkám sociokulturního uspořádání.
-
Re: Sraz při novu 22.5. - pátek - výzva pro lidi z daleka
4 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Čtvrtek 21.Května 2009 11:13:28
Václav Bělohradský v nešní Salonu Prva v článku Přiváto z logosféry píše v určitém kontextu větu, kterou lze zobecnit:
"...v krizi...je naše schopnost představit si a prosadit nějkou alternativu ke statu quo - v krizi je naše představivost."
-
Re: Sraz při novu 22.5. - pátek - výzva pro lidi z daleka
5 odpověď odeslal(a) Ztraceni v Pondělí 1.Června 2009 18:21:53
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/170207-lide-v-letadle-nad-atlantikem-neprezili-stroj-mohl-zasahnout-blesk.html
Ach jo.