Zobrazení otázky a odpovědí
-
ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
5261 otázku odeslal(a) pt v Úterý 9.Června 2009 23:03:13
Vážení přátelé, občané Českého ráje!
ČESKÝ RÁJ VÁS PROSÍ O POMOC
Až doposud chránila Český ráj aktivita několika jednotlivců, kteří zastali od roku 2003 obrovský kus práce proti placeným úředníkům a vládcům krajského úřadu.
Nyní se definitivně rozhoduje, zda vpustíme kamiony do Českého ráje, jestli transkontinentální R35 povede opravdu kolem našich zahrad a domovů. Jak asi víte z novin, Krajský úřad Libereckého kraje má k dispozici studii proveditelnosti R35. V ní srovnává 3 koridory – superseverní, severní a jižní. Kraj nejprve odmítl studii projednat s veřejností, proto jsme se rozhodli uspořádat vlastní, soukromé projednání variant v muzeu. Mnozí z Vás se akce zúčastnili, děkujeme Vám. Nyní je nutné odpor proti R35 co nejvíce medializovat, kraj musí vidět, že občané – voliči si v Českém ráji R35 nepřejí. Pokud bude síla občanů
a veřejného mínění taková jako dosud, krajská vláda ji nemůže ignorovat. Kraj podlehl soustředěné aktivitě veřejnosti a rozhodl se konečně veřejnosti představit studii proveditelnosti R35. Má se tak stát v neděli 21. června 2009, ve 13 hodin na Kozákově.
Nedělejme si iluze, že by to krajská vláda učinila, kdyby necítila tlak médií a veřejnosti.Vzhledem k tomu, že sociálnědemokratická vláda kraje hodlá protlačit tzv. severní variantu přes odpor obcí a občanů, prosíme Vás všechny, kdo nechcete aby Českým rájem vedla čtyřproudá rychlostní komunikace se vším, co k ní patří – přijďte na Kozákov ukázat krajské vládě, že nás není hrstka. Pojďme společně establishmentu ukázat sílu veřejného mínění. Další možnost s největší pravděpodobností již mít nebudete, a pak si budete moci stěžovat, že nahoře opět rozhodli bez Vás. V sázce je osud krajiny Českého ráje.
Někteří z Vás jste poslední roky slibovali pomoc, slibovali účast na pochodech, Vaši nepřítomnost na našich akcích pak měly omlouvat nenadálé nemoci, opravy chalup, návštěvy tetiček, špatné počasí nebo příliš dobré počasí. Až dosud jsme byli schopni s R35 bojovat sami, ale nyní Vás prosíme o Vaši účast a podporu. Prosíme o rozšíření tohoto e-mailu Vašim známým, kteří nesouhlasí s vedením R35 přes Český ráj.
Prosíme za ČESKÝ RÁJ „Přijďte pomoci“, uvědomte si, že máte nyní velkou možnost pokusit se ovlivnit stav životního prostředí, ve kterém budete žít Vy, Vaše děti a další generace.
Děkujeme Vám, vezměte sebou děti, babičky, dědečky, psy, kočky, koně i ptactvo. Podle počasí deštníky nebo slunečníky, křesílka. Občerstvení v chatě Kozákov nebo s sebou.
p.s. některé z vás jsem kontaktovala dnes smskou, děkuji za odpovědi těm, co jste se ozvali. Když nepřijdete, přepošlete mou prosbu alespoň svým kamarádům. Vzhledem k tomu, že prozatím nechceme, aby Kraj věděl, kolik se nás dostaví (momentálně to nevíme ani my), prosím Talli, pana Charouska a pana Mihálika, aby tento mail v tuto chvíli nedávali na své weby.
p.p.s. kdo jste mi odpovídali s tím, že seženete několik svých známých, stali jste se tzv. spojkou :-) Která spojka přivede nejvíc lidí s sebou, vyhrává láhev sedmihvězdičkové metaxy :-)))
Prosíme o potvrzení Vaší účasti na e-mail myrtil@seznam.cz nebo na tel. 603 115 886, děkujeme
Za o.s. S drakem rval se Michael
Mgr. Martina Pokorná
MUDr. David Pokorný
a přátelé
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
1 odpověď odeslal(a) Vanda ve Středu 10.Června 2009 08:39:14
Promiňte, ale podobné aktivity mi přijdou trochu sobecké ( jasně, že jsou potřeba lepší cesty, ale vždy někde jinde, než bydlí dotčení lidé) a paradoxně - neekologické.
Problém totiž nespočívá v tom, kudy povede trasa dálnice, problém spočívá v tom, že jezdí tolik automobilů. Pokud se nějakým jiným způsobem nesníží počet projiždějících kamionů a ostatních aut, je pro krajinu menší zátěží, když tranzitní trasu projedou po rovné cestě rovnoměrnou rychlostí bez zbytečného zpomalování, zastavování, rozjíždění, mimo obce, a většinou po rovnější a tudíž o dost kratší trase, než když se courají padesátkou přes obce. Množství zplodin vypuštěné do vzduchu celkem při přepravě z místa A do místa B po dálnici je nižší, než po místních okreskách.
Nejlépe by bylo zakázat auta rovnou, ale pokud připustíme, že je k životu zatím potřebujeme, potřebujeme pro ně i dobré cesty.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
2 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Středu 10.Června 2009 09:46:41
jenže tady nejde jen o nějakou, zcela nepotřebnou dálnici, která by měla vést středem Českého ráje (proč by měly jezdit kamiony Chráněnou krajinnou oblastí netuším, možná proto, aby se řidiči osvěžili pohledem na Trosky a viděli, do čeho jdou), ale taky o svévoli místních úředníků, kteří zastupují zájmy plechově-betonové lobby a s občany se nebaví, přestože všechna moc pochází z lidu.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
3 odpověď odeslal(a) falcon ve Středu 10.Června 2009 10:04:46
Máte pravdu, Vando! I dálniční trasu lze postavit do krajiny šikovně a citlivě. Kdyby naše vlády jen neždímaly z lidí peníze, aby je posléze nastrkaly do nesmyslných projektů a kdyby se kdejaký úředník nesnažil co nejvíce obohatit, mohli jsme už touto dobou mít na infrastrukturu daleko více peněz! Připomněl bych třeba zdražení dálničních známek v souvislosti se záplavami na Severní Moravě. Pochybuji, že by z těch peněz severomoravský region viděl podstatnou část. Aspoň tak soudím podle toho, co jsem nedávno viděl na vlastní oči, když jsem jel autem do Ostravy. Dnešní řidič osobního auta je odkázán na milost a nemilost řidičů kamionů, z D1 se stala nebezpečná jízda po vlnitém plechu a jet levým pruhem souvisle nelze, protože ten co chvíli blokuje kamion, předjíždějící jiný kamion rychlostí asi jen o pět km/h větší.
Krom toho přes nás jezdí kamiony přetížené tak, jak by si to v Německu nebo Rakousku nemohly dovolit.
Řekl bych, že problém bude hlavně v tom, že má chcípnout sousedova koza.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
4 odpověď odeslal(a) Ondřej ve Středu 10.Června 2009 10:15:43
Díky, Pavle, za echo.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
5 odpověď odeslal(a) S.Dostalíková ve Středu 10.Června 2009 11:07:11
Jujda, to jsem netušila..., Kozákov mají naši za "humny".... Silnici Turnov - Jičín dobře znám a ani nevím, jaké jiné řešení se nabízí...
S.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
6 odpověď odeslal(a) Na ve Středu 10.Června 2009 11:09:42
Tak zatímco u Vandy se dá předpokládat, že kdyby šlo o její dům, zcela jistě by se bez rozmýšlení nesobecky přestěhovala z přírody do králikárny s výhledem do oken sousedů, já také nechápu, proč by měl být v rámci infrastruktury postupně rozkopán každý kousek hezké přírody, která tu ještě je. Navíc tohle není ten případ. Pořád jsou tu naštěstí lidé, kteří mají zájem na tom, aby lesy zůstaly lesy, aniž by v nich "sobecky" bydleli.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
7 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček ve Středu 10.Června 2009 12:13:48
Jední řešením prosazovaným i Stranou zelených, je přesun nákladní dopravy z výrazné části na železnici.
Pokud skutečně odpovídá za protlačování tohoto případu ČSSD, ani se nedivím.
Nechápu, jak jedním z nejoblíbenějších politiků může být Bohuslav Sobotka a mrzí mě, že Špidla v Čechách dál nepůsobil. Ale to jsem odbočil.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
8 odpověď odeslal(a) Vanda ve Středu 10.Června 2009 12:23:18
o Silnici Turnov - Jičín dobře znám a ani nevím, jaké jiné řešení se nabízí...
To je, myslím, jádro pudla, na které Sylva narazila. Moje otázka zní: Jak vypadá situace na této silnici dnes? Pro srovnání příklad od nás z Moravy. Moravskou bránou, kde jsem donedávna bydlela, odjakživa vedly všechny možné cesty, protože je přirozeným dopravním koridorem. Mimo jiné hlavní trasa Brno-Olomouc -Ostrava. Než postavili dálnici Olomouc - Bělotín, všechna ta masa aut se valila po silnici I. třídy přes cca deset vesnic a Hranice, kde se pro hluk nedaly otevřít ani okna, natož přejít bezpečně silnici. Několik smrtelných nehod ročně. Co je postavená dálnice, nehody snad ani jedna a v dotčených obcích si vysloveně oddychli. Dálnice v krajině nijak výrazně neruší. Jsou kolem ní nastavěné protihlukové bariéry, biokoridory pro zvěř. Auta plynule projedou a podstatná část mimo obce, takže pro celé údolí je situace zlepšením. Proto mi apriori snaha postavit se proti takové stavbě připadá přitažená za vlasy, protože problém není v té stavbě jako takové, ale v množství valících se aut. A to na přirozené dopravní tepně bude stejné bez dálnice nebo s ní, proto stavba dálnice lidem i krajině uleví a tedy je proekologická, nikoli naopak.
Mě tyhle ekologické aktivity připadají praštěné a postavené na hlavu především proto, že se brání předem a na nesprávném místě, aniž by uvedli, jak situaci řešit lépe a radostněji.
Ad: Tak zatímco u Vandy se dá předpokládat, že kdyby šlo o její dům, zcela jistě by se bez rozmýšlení nesobecky přestěhovala z přírody do králikárny s výhledem do oken sousedů, ... aniž by v nich "sobecky" bydleli.
Kdybych musela bydlet v králikárně, co bych nadělala. Anžto zatím nemusím, přestěhovala jsem se sobecky do těch lesů, do vesničky s 50 stálými obyvateli, kde zcela určitě žádná dálnice nepovede, s výhledem na sousedovy ovečky. Předtím jsem 20 let bydlela ve městě, přes které se valila celá tranzitní doprava na Ostravu.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
9 odpověď odeslal(a) falcon ve Středu 10.Června 2009 12:24:54
Pokud bychom chtěli infrastrukturu řešit systémově, což bychom měli, pak je otázkou, zda se má smysl pouze přizpůsobovat nárůstu silniční kamionové přepravy stavbou nových "lepších" dálničních tras, anebo provoz omezit. Můžeme klidně prohlásit celé Česko za chráněnou oblast - ale tím bychom si nepomohli. Může se z Česka ale taky stát skanzen.
Pokud dálnice ano, pak musí někudy vést. Já netuším, proč by musela vést ausgerechnet Českým rájem - určitě jsou i jiné možnosti. Bohužel to nepůjde jinak, než stále znovu hledat rozumné kompromisy. Jenže: mluvil jsem s naším námořním kapitánem. Ten si zoufal nad pitomostí ekoteroristů, kteří zabraňují využít efektivně labskou vodní cestu. Asi má pravdu, protože lodní doprava je možná daleko ekologičtější, než automobilová. Před léty se tady blábolilo o přepravě kamionů po železnici - to rovněž zůstalo neřešeno, ač by to přírodě neobyčejně pomohlo úbytkem exhalací.
Když už jsem tady psal o cestě do Ostravy: z Prahy máme zhruba dvě možnosti: po D1 přes Brno, Olomouc, což by měla být "nejrychlejší" varianta, anebo pohradecké dálnici až nadoraz, a potom přes Litomyšl, Svitavy, Mohelnici, atd. Protože rád jezdím, zvolil jsem druhou možnost - sice delší, ale bez rizik dálničního provozu na D1.
Od Hradce až do Ostravy jsem se i tak dusil mezi kamiony, cesta byla spíš utrpením.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
10 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Středu 10.Června 2009 12:30:01
Politiká pánů v čele ČSSD je sociálně-demokratická jen když se jim to hodí do krámu, jinak je stejně protilidová jako ta ODS. Tzv. pravice ohání se zájmy ekonomickými (čti zájmy vykořisťovatelů), tzv. levice bude se ohánět zájmy Celku nadřazenými zájmům jednotlivců a bude je prosazovat třeba i násilím. Proto každá revoluce zatím zkrachovala a sežrala své děti. Kvůli necitlivosti prostředků, které byly posvěceny účelem. V alchymii se tomu říká spálené dílo
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
11 odpověď odeslal(a) Srocení na Kozákově ve Středu 10.Června 2009 12:54:15
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
12 odpověď odeslal(a) Na ve Středu 10.Června 2009 12:59:34
Mě, Vando, připadá přitažené za vlasy tvrzení: "Dálnice v krajině nijak výrazně neruší. Jsou kolem ní nastavěné protihlukové bariéry, biokoridory pro zvěř." :))) To je směšné. Kdepak to je???
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
13 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Středu 10.Června 2009 13:30:59
Moc-li pak těch koridorů je a zda vůbec slouží k něčemu jinému, než aby u nich predátoři čekali na své oběti?
Nakolik jsou protihlukové bariéry apartním doplňkem krajiny? Teď nám takovou postavili na Radlické. Stačí pustit vodu.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
14 odpověď odeslal(a) Vanda ve Středu 10.Června 2009 13:43:58
Mám na mysli trasu Lipník -Bělotín, kolem které denně jezdím. Predátory nezkoumám, nemohu říct, navíc mi taková replika přijde trochu zavádějící a zbytečná, zavání mi snahou odvést pozornost od hlavního tématu.
Povyk ekologů kolem stavby dálnic mi nápadně připomíná povyk, který se v sedmdesátých letech minulého století strhl kolem výstavby přečerpávací elektrárny na Dlouhých stráních v Jeseníkách. To bylo nářků nad ničením krajiny Jeseníků. Dnes ekologové dávají stavbu za příklad využití obnovitelných zdrojů energie a vodí tam exkurze.
Ráda bych se tedy Pavle zeptala: Jakou jinou lepší variantu pro vyřešení dopravní situace v dané oblasti byste navrhoval?
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
15 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Středu 10.Června 2009 13:55:55
pokud máte na mysli Vando Český ráj, tak by úplně stačilo opravit silnici z Mladé Boleslavi do Jičína, případně z Mnichova Hradiště Sobotky. Přes Sobotku se jezdilo odjakživa.
V první řadě bych výrazně omezil kamionovou dopravu, škody které páchá jsou větší než užitek, který přináší. Podporoval bych samozřejmě železnice, když už tady jsou.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
16 odpověď odeslal(a) S.Dostalíková ve Středu 10.Června 2009 14:00:25
Z mého pohledu jsou dálnice úplně príma, jen nevím, proč má být na trase Turnov - Jičín ( asi, že v Turnově končí dálnice z Prahy a Liberce a měla by někam pokračovat...?...), mně se ta silnice totiž přetížená zas až tak nezdá. Hlasuji pro dálnici Jičín - Hradec Králové = tam je to příšerné a v Sedmihorkách nechť se zvětší parkovací plochy, protože návštěvníci Hruboskalska nechávají svá autíčka kde se naskytne....
S.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
17 odpověď odeslal(a) neo ve Středu 10.Června 2009 14:07:50
Osobně mám za to že už existuje občanské sdružení které za to taky bojuje.
Je nesmysl vést v krajinném celku jako je Kozákov a údolí Libuňky a Českého ráje silnici dálničního typu.
Je to světový unikát a součást geoparku, navíc když třeba chodím ke sv. Janu pod Skalou, či na Herinky u Berouna, tak hluk z dálnice uplně ničí tu pointu a genia loci ... .
Zde se tuším nabízí několik varinat a všechny mají mínus.
Jižní varianta přes rychlostní silnici Praha Turnov, někde u Mnichova Hradiště, tj, obchvat spodním části Č.R., což je docela zajížďka... .
Pak je varianta ve stopě stávající silnice Turnov Jičín ... .
Pak je tu severní a dost krajinně problematické severní cesta, od Hodkovic přes asi Frydštějn na Železný Brod a Semily ... .
Což by pro tyto města znamenalo velký plus, ale kdo zná zdejší krajinné poměry, nehledě nádherného krajinného rázu, bylo by to finančně i stavebně nesmírně náročné ... .
Navíc je tu i další "pohroma" od železničních drah kdy chtějí zde vést železniční koridor či něco podobného a půlků Ktové pod Troskami zbořit.
A teď babo raď ...
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
18 odpověď odeslal(a) S.Dostalíková ve Středu 10.Června 2009 14:22:55
No jo, neo, ale Frýdštejn a Malá Skála je pořád Český Ráj, to není žádný odklon... Osobně mi přijde příhodnější varianta ( pakliže nějakou variantou toto vůbec je ) Turnov - Lomnice n/P - Jičín, ale dálnice je v Turnove vyvedena na Sedmihorky, což je rovina... ( já vím, Ty bys to asi přes Mírovou p/K nevítal... )
S.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
19 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Středu 10.Června 2009 14:59:27
se mi zdá že ta zajížďka přes Mniochovo Hradiště, nebo Mladou Boleslav je při rychlosti, jakou se jezdí zanedbatelná. Lidi moc spěchají, asi asi byli u konce co nejrychleji. Řadě z nich se to také úspěšně daří, viz počet mrtvých na našich silnicích.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
20 odpověď odeslal(a) Jiří Janda ve Středu 10.Června 2009 16:20:57
Tyhlety dálnice a koridory. Hlavně si nezapomenout vzít ručník...
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
21 odpověď odeslal(a) neo ve Středu 10.Června 2009 17:33:03
taky jsem uvažoval použít tah Turnov - Tatobity - Lomnice n.P. - Jičín.
Plus to má dobré napojení Želbrodu - Semil - Lomice, a přelomu Jizerek a západních Krkonoš, což je velmi dobré, neboť tato oblast se docela vylidňuje.
Mínusy, jednak velké klesání a převýšení, velmi cenné oblasti, Klokočské skály, ale taky Podkozákovsko s jeho Měsíčním údolím, Kozákov, Žlábek s jeho nádherným rozhledem do kraje ... .
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
22 odpověď odeslal(a) neo ve Středu 10.Června 2009 17:48:27
ono to je vlastně o hodnotách, když zatím krajinný ráz nemá takovou vnitřní hodnotovou odezvu u většiny lidí, jako prestiž, auto, nebo vydlážděné ulice, tak lidi zkrátka pro to nebudou mít cit.
Jinak by pro ně nebyl problém uznat v rámci hodnot krajiny naší republiky, jako její diamant nejvyšší kvality,to že je to vlastně mimo mísu, a díky modernosti dopravních prostředků je forma vyhnutí to vlastně není problém ... .
V budoucnosti budou mít nesmírnou lidskou a společenskou hodnotu krajinné neporušené celky, jako dnes se stávají krajinné rázy ... .
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
23 odpověď odeslal(a) Vanda ve Středu 10.Června 2009 18:25:35
Jenom bych podotkla, že železnice výrobci pro přepravu zboží nepoužívají, protože jsou málo dynamické a pro současnou logistiku nevhodné a neuzpůsobené. Kdyby se uzpůsobit měly, byly by to tak obrovské investice, že by to nikdo nezaplatil, a protože každý kousek materiálu na úpravy použitý někdo musel vyrobit, spotřebovat u toho energii, atd.. ve své podstatě by byla taková přeprava ekologicky nevýhodnější, než kamióny.
Kdyby byla přeprava po železnici výhodnější, dávno už by ji firmy masově využívaly. Že se tak neděje o něčem svědčí.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
24 odpověď odeslal(a) Na ve Středu 10.Června 2009 19:06:08
http://www.railvolution.net/czechraildays/craildays3/seminare/vrt_07.pdf
PERSPEKTIVY NAPOJENÍ ČESKÝCH DRAH NA EVROPSKOU VYSOKORYCHLOSTNÍ ...
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
25 odpověď odeslal(a) Na ve Středu 10.Června 2009 19:13:39
http://www.acri.cz/cz/index.php?option=com_content&task=view&id=211&Itemid=118
Tradice českého železničního průmyslu a jeho vize do budoucna
ČR má k dispozici vybudovaný dopravní železniční systém jako hospodářsky atraktivní a ekologicky smysluplnou alternativu k dopravě silniční. ...
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
26 odpověď odeslal(a) david pokorný ve Středu 10.Června 2009 21:55:48
Omlouvám se, byla to soukromá pozvánka pro PT,ani jsem netušil , že bude tak laskav a zavěsí to sem.
Nicméně za to děkuji a jen bych rád dodal,R35 má být
sestrou D1- spojnicí linie Hamburg-Istanbul.Průměrně 25 až 30 000 automobilů denně,dle odhadu ŘSD,tady vůbec nejde o nějaké řešení dopravní situace Turnovska,ale o svedení transkontinentálního transitu mezi dvě části nejstarší CHKO v této zemi.Jde také o to , že kraj soustavně utajuje informace , na které mají občané právo a již druhá EIA v řadě je plna vědomých chyb , aby jedna varianta vycházela lépe..Jinak nejsme ekoteroristé , naše občanská povolání jsou velmi konservativní, obzvláště sestra jako zástupce notáře je na podobné oslovení poněkud neuralgická..
Obce Českého ráje mají vyhlášeny stavební uzávěry pro R35. je tedy patrno , že odpor je velice široký.
Vnímáme starost o krajinu ,kde jsme se narodili a žijeme jako ryze konservativní postoj a hodnotu.
Přesto děkuji za Vaše názory a budete-li mít cestu kolem , každý je důležitý..
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
27 odpověď odeslal(a) falcon ve Středu 10.Června 2009 22:16:06
Tady se jen ukazuje, jak málo toho víme. O tom, že se jedná o tranzitní tah přes republiku, jsem nevěděl - a ani mi to nepřišlo na mysl. Protože si nemyslím, že lidová shromáždění jsou opravdu účinným řešením, neúčastním se, avšak rád bych se třeba podepsal pod nějakou rozumnou petici.
Jsem toho názoru, že establishment je nutno ustavičně prudit, aby se nezabydlel v představách, že si může všechno dovolit.
Abych však řekl upřímně, co si myslím: i mně by vadilo, že se nou jako obyvatelem nějakého území kdosi jedná, jakobych nebyl, jakobych tady byl jen od toho držet hubu a krok. Ale organizátorům akce bych navrhl, aby se trošku více zaměřili na vysvětlovací kampaň, než na dramatické výzvy.
Měli bychom být daleko šikovnější, než jsou papaláši.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
28 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 10.Června 2009 23:04:07
Milý Falcone ,
tohle ale neorganisují občanská sdružení,to je akce krajské vlády,která má povinnost tzv.studii proveditelnosti odpresentovat na veřejných projednáváních.A jsme vůbec rádi, že jsme je k tomu dotlačili a nyní chceme , aby kraj viděl množství občanů ,kteří jsou proti osobně.Veškeré seriozní dokumenty na webu dávno máme ,najdete i Vy , pokud budete chtít.|Ale oni na to neslyší ,my nyní máme jednu z posledních možností ...
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
29 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Středu 10.Června 2009 23:08:42
pokud se jedná o transkontinentální koridor s tolika desítkami tisíc vozidel denně tak je to průser nepředstavitelný. Znamená to vpodstatě zničení životního prostředí do hloubky několika desítek kilometrů kolem dálnice, o sociálních doprovodných jevech které se k takové komunikaci váží: kriminalita, prostituce, drogy, násilné trestné činy, obchod s bílým mase, vydírání, raketýring, války gangů a kdovíco ještě.Jde vpodsattě o bytí a nebytí České republiky
-
Silnice nepotřebujem
30 odpověď odeslal(a) Radek ve Středu 10.Června 2009 23:26:34
Občas zaslechnem slova jako "ekoterorismus" nebo "Na ekologii si nekdo udělal biznis" Nad normálním biznisem a s normálním terorem (co je jiného dnešní podnikání a konkurence, je to v podstatě mírná občanská válka) se nikdo nepozastavuje. To je "normální" nebo "nutnost".
Jak dlouho ještě tomuto „molochu“ budeme "cedit svou krev".
Já doufám že už nikdo nevěří v zářné industriální zítřky (možná jen Vanda). Věří se ale v ekonomický růst. (dříve kolektivní ideologie, dnes urvi si sám co můžeš).
V západní evropě se už ví že silnice nikdy stačit nebudou. Že se vždy zaplní ať jich postavíme kolik chceme. Kam až půjdeme? Do nekonečného hospodářského růstu? To že jsou ty současné zaplněné je v podstatě v jistém smyslu přirozená regulace.
Vondo mýlíš se mi ty silnice v podstatě nepotřebujeme. To co potřebujeme nehorázně ničíme.
Je jasné že ten rozjetý vlak teď hned nezastavíme že potřeby jsou a dlouho budou. Je ale dobré začít, to zhoubné bujení (jupiter) na planetě zemi nějak léčit. Co jiného je posedlost ekonomickým růstem. Růst bez ohledu na zničení hostitele, opak symbiozy.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
31 odpověď odeslal(a) S.Dostalíková ve Čtvrtek 11.Června 2009 08:35:16
No, auta jsou fakty neekologická, ale například oproti letadlům jsou to maličkatí břídilové, kteří tolik naší planetě neublíží. Při nějakém letu nám kdysi uváděli, kolik letadlo vypustí do ovzduší škodlivin a kolik spotřebuje kyslíku, že i lidstvo svým dýcháním zeměkouli "nezatěžuje" tolik.... Načež na dovolenou samozřejmě ( jak jinak ) odlétáme... Sic raduju se v přírodě z každé nové kytičky, v lese s Hyňďou sbíráme do kočárku odpadky po turistech, ale více bych asi přírodě pomohla, pakliže bych jela na dovolenou autem a čmoudila čmoudíky z výfuku...
S.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
32 odpověď odeslal(a) neo ve Čtvrtek 11.Června 2009 09:27:24
R35 od Hradce Králového má být alternativou tuším D1.
Občanské sdružení by nemělo jen negovat, ale přijít s nějakým řešením, nebo alespoň věcně a dokumentačně podloženým vyjádřením k jednotlivým variantám.
Mělo by umět argumentovat a hledat cesty vlivu ... .
Zde je odkaz na tuto rychlostní silnici :
http://www.ceskedalnice.cz/rychlostni-silnice/r35
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
33 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Čtvrtek 11.Června 2009 09:50:21
http://www.ct24.cz/regionalni/24870-lide-v-ceskem-raji-znovu-protestovali-proti-severni-trase-silnice-r35/
o tom, že má být tato dálnice součástí transkontinentální dálnice informovala i ČT
viz horní link
a taky Evropské noviny:
http://209.85.129.132/search?q=cache:juRRCe__xmkJ:www.evropskenoviny.cz/index.php%3Fid%3D2471+transkontinent%C3%A1ln%C3%AD+d%C3%A1lnice+Hamburg+Istanbul&cd=5&hl=cs&ct=clnk&gl=cz&client=opera
pro jistotu:
LIBERECKÝ KRAJ - Jedním z palčivých témat nejen předvolebního boje v Libereckém kraji je problematika dopravní infrastruktury. Zvláštní pozornost je pak v poslední době věnována konkrétně problematice obligátní a potřebné R35.
Silnice R35 by se v budoucnu, po svém úplném dokončení, měla stát severní trasou a druhou zásadní tepnou po D1, která spojí Čechy a Moravu a stane se součástí transkontinentální silnice Hamburk - Istanbul. Předpokládaná délka silnice je 258 kilometrů a v úseku Turnov - Jičín jsou v úvahu tři varianty o kterých se vedou neustálé spory - superseverní, severní a jižní. Stavět se má začít v roce 2015. Blížící se volby udělaly ze silnice jedno z nejdiskutovanějších témat. Jednou z posledních aktivit v souvislosti s R35 byl již pátý protestní pochod proti severní variantě silnice, kterou dosud prosazovalo vedení kraje.
„Myslíme si, že jižní trasa méně zasahuje do cenných území i vesnic,“ vyjádřila nesouhlas s dosavadním postojem vedení kraje koordinátorka protestu a liberecká krajská zastupitelka Martina Pokorná. Severní varianta by totiž podle ekologů měla ničivý dopad na území Českého ráje, kterým má procházet.
Jižní trasa, kterou podporuje mnoho nezávislých institucí a nyní už i ministerstvo životního prostředí vede mimo území Chráněné krajinné oblasti Český ráj, ale má být dražší. Severní trasu dosud prosazovaly kromě Libereckého kraje i některé další studie.
Záštitu nad pochodem převzal lídr kandidátky politického uskupení Starostové pro Liberecký kraj Martin Půta. „Pochod podporuji hlavně z toho důvodu, že není možné znovu dovolit opakování pokusu prosadit dopravní řešení této trasy bez řádného projednání s místními samosprávami a řešení námitek a připomínek obyvatel. Chci se připojit k lidem, kteří si tímto pochodem připomínají výjimečnost Českého ráje,“ řekl Martin Půta.
Liberecký kraj si před několika měsíci nechal zpracovat studii, která má posoudit a vyhodnotit všechny tři možné trasy. Dokončená by měla být na podzim. Nejlepší varianta se pak začlení do územního plánu, který však musí schválit krajské zastupitelstvo. Rozhodnutí o trase mezi Turnovem a Úlibicemi, které je poslední neznámou na silničním koridoru R35, by tak mohlo padnout koncem letošního roku.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
34 odpověď odeslal(a) pt ve Čtvrtek 11.Června 2009 09:54:04
http://www.turnovskovakci.cz/view.php?nazevclanku=ob%C4%8Cansk%C3%89-iniciativy-p%C5%98edstav&cisloclanku=2009060002
OBČANSKÉ INICIATIVY PŘEDSTAVÍ STUDII R35
Lidem bojujícím proti trase dálnice R35 napříč Českým rájem došla trpělivost. Původně měli být občané s možnými trasami R35 seznámeni již vloni a vláda České republiky měla o konečně trase transevropské dálnice Hamburk – Istanbul rozhodnout do konce roku 2008. Nestalo se. Nové vedení kraje nejdříve deklarovalo, že se studií firmy Valbek, která zpracovala všechny tři varianty trasy (superseverní, severní přes Český ráj a jižní kolem Mnichova Hradiště), seznámí veřejnost, potom až pod tlakem připustilo, že se tak stane až po projednání s obcemi. To se již v Turnově uskutečnilo 8. dubna, turnovští zastupitelé dokonce svým usnesením výslovně Liberecký kraj vyzvali k akci. Je počátek června a nic se neděje. Proto se občanské iniciativy chopily aktivity. Studie bude občanům představena v Muzeu Českého ráje ve středu 3. června v 17.00 hodin.
Dále již oficiální tisková zpráva, která byla zaslána redakci TvA a dalším médiím:
Koalice občanských sdružení - Tisková zpráva ke Studii proveditelnosti rychlostní silnice R 35
ze dne 31. května 2009
Občanská sdružení z Českého ráje, zabývající se rychlostní silnicí R35, důrazně protestují proti způsobu projednávání této studie Libereckým krajem. „Vládnoucí sociální demokracie zvolila přes své předvolební sliby zcela utajený způsob projednávání studie s obcemi a s veřejností nejedná vůbec. Vysvětlení náměstka a radního pro dopravu pana Seppa, že nejprve bude projednání s obcemi a pak teprve s veřejností, nemůžeme vzhledem k již proběhnuvším prezentacím studie akceptovat. Kraj se evidentně snaží donutit obce Českého ráje k tomu, aby severní koridor R35 schválily a pak už s veřejností nebude co projednávat. Turnovskému zastupitelstvu bylo 8. dubna 2009 přislíbeno zapůjčení celé studie k R35, dodnes ji nemáme – kraj seznamuje obce pouze s tzv. souhrnnou zprávou, v níž jsou výsledky hodnocení upraveny a prezentovány tak, že nejvhodnější je severní koridor R35. Celou studii Liberecký kraj zřejmě odmítá vydat, pak ale není co na zastupitelstvech projednávat,“ vysvětluje turnovská zastupitelka Martina Pokorná.
Sdružení, kterému se podařilo studii získat, se proto rozhodlo seznámit s ní občany samo. „Naše představení studie a setkání s veřejností se bude konat v turnovském muzeu ve středu 3. června od 17.00 hodin. Považujeme za nutné, aby zastupitelé dotčených obcí a občané měli možnost seznámit se s celou studií předtím, než o R35 budou rozhodovat zastupitelstva obcí. I když je studie zatím to nejkvalitnější, co k R35 vzniklo, přesto obsahuje řadu zásadních nedostatků. Zároveň chceme veřejnost upozornit, že i když jsou v mapových podkladech zakresleny jednotlivé trasy, bude se schvalovat pouze koridor. To znamená, že silnice nakonec může vést kudykoliv v úseku například mezi Ktovou a Žernovem“, podotýká Markéta Kovaříková, která rovněž upozorňuje na to, že aktivisté dali studii k dispozici občanům na - www.ceskyraj-dalnice.cz
Občanská sdružení rovněž upozorňují občany, že Turnovskem šířená zpráva o tom, že je již rozhodnuto ve prospěch severního koridoru, není pravdivá. „V obcích jsou schváleny stavební uzávěry zabraňující výstavbě R35. Tyto stavební uzávěry jsou přes proklamace některých regionálních politiků či úředníků platné a obce nemají v úmyslu je zrušit,“ říká starostka Újezdu pod Troskami Hana Protivná.
Holenický zastupitel David Pokorný k tomu dodává: „Občanská sdružení znovu důrazně upozorňují sociálně demokratickou vládu Libereckého kraje, že se naprosto necitlivě snaží vedením transkontinentální trasy R35 zničit jedno z nejcennějších území České republiky. Ptáme se: Opravdu si myslíte, že je posláním správce kraje přivést desetitisíce aut a kamionů do jedné z nejbohatších oblastí Libereckého kraje? Český ráj se bude bránit, tak jako se bránil stejným snahám bývalé krajské vlády.“
V Turnově vzniká nová petiční akce proti průtahu R35 Turnovem a proti návrhu zákona prosazujícího rychlou výstavbu R35. Akce byla iniciována občany požadujícími vznik osadních výborů Mašov a Turnov – jih, tedy těch, kterých by se případná stavba R35 nejvíce dotkla. „Na rozdíl od původní petice proti R35 občanského sdružení S drakem rval se Michael z roku 2003, chceme jen podpisy Turnováků, petice je určena městskému zastupitelstvu. Druhou petici, kterou může podepsat kdokoliv, chceme předložit Poslanecké sněmovně. Domníváme se, že návrh zákona je protiústavní. Žádáme všechny, komu není lhostejný osud Turnova, aby nám pomohli,“ sděluje mluvčí iniciátorů petice Vladimír Procházka. Jde o návrh zákona, který stavbu R35 prohlašuje za stavbu veřejného zájmu. Ten prošel v Parlamentu České republiky prvním čtením. Veřejný zájem umožňuje i použití tzv. vyvlastňovacího zákona.
Související články:
TÁBOR LIDU NA KOZÁKOVĚ ANEB PROHLÁŠENÍ NÁMĚSTKA HEJTMANA LIBERECKÉHO KRAJE MARTINA SEPPA K R35 (10.06.2009)
DÁLNICE R35 UPROSTŘED ČESKÉHO RÁJE, TÉMA KTERÉ VYVOLÁVÁ EMOCE (04.06.2009)
R35: PŘITUHUJE, PARLAMENT PROJEDNÁVÁ ZÁKON O VYVLASTNĚNÍ (04.05.2009)
TÉMA R35 JE OPĚT ZDE; TURNOVŠTÍ ZASTUPITELÉ POŽADUJÍ VEŘEJNOU PREZENTACI (10.04.2009)
JE TU PRVNÍ TERMÍN VÝSTAVBY DÁLNICE R35 (11.02.2009)
PRO TURNOV ŠOKUJÍCÍ ŘEŠENÍ: NÁVRH TRASY R35 PROCHÁZÍ JEHO STŘEDEM (KOMENTOVANÉ ZPRAVODAJSTVÍ) (26.01.2009)
ŘEŠENÍ DOPRAVY V CENTRU MĚSTA VE SLEPÉ ULIČCE. NOVÁ TRASA R35 MÁ VÉST TUNELEM POD VÝŠINKOU (05.11.2008)
„NESOUHLASÍTE S DÁLNICÍ ČESKÝM RÁJEM? MŮŽETE POSÍLAT SMS NEBO SE ZÚČASTNIT POCHODU,“ ŘÍKÁ MARTINA POKORNÁ (17.07.2008)
MINISTR K R35: JIŽNÍ VARIANTA JE PŘIJATELNĚJŠÍ (25.06.2008)
SENÁTOR NA TRASE RYCHLOSTNÍ KOMUNIKACE R35 HLEDAL NEJMÉNĚ „BLBÉ ŘEŠENÍ“ (16.06.2008)
VÍCE KOMUNIKUJTE S VEŘEJNOSTÍ, VZKAZUJÍ AMERIČANÉ ÚŘEDNÍKŮM (24.05.2008)
DÁLNICE R35: ČESKÝM RÁJEM POD TROSKAMI, JIHEM, NEBO SUPERSEVEREM? (11.05.2008)
BLÍŽÍ SE KONEČNÉ ROZHODNUTÍ O TRASE R35 ČESKÝM RÁJEM (21.03.2008)
JSME SVĚDKY DALŠÍHO POKUSU O ROZHODNUTÍ, KUDY VÉST DÁLNICI R35? (21.12.2007)
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
35 odpověď odeslal(a) Vanda ve Čtvrtek 11.Června 2009 11:21:37
Sylvo:
pakliže bych jela na dovolenou autem a čmoudila čmoudíky z výfuku...
ale kdepak. Nejlépe nejezdit nikam a sedět doma na zadeli, případně si vyjet na kole.
Na: Pěkné články. Jen kdyby realita nebyla někde jinde. Problematiku autodopravy znám podrobně. Roky jsem dělala poradenství a účetnictví středně velké logistické společnosti, malá dopravce mám dodnes.
Železniční vagóny se dají dobře použít k přepravě velkého množství zboží naráz z místa A, kde je nádraží, do místa B, kde je nádraží, pokud možno bez překládky. Praxe je taková, že dnes až na výjimky ( od výrobců do centrálních skladů ) se nepřepravuje velké množstí zboží z jednoho místa na druhé, ale přepravuje se menší množství zboží na mnoho různých míst. Kamion se v místě A naloží, vyjede z místa A do místa B. V místě B vyloží část nákladu, popojede do místa C, kde doloží něco jiného a zbytek zboží z místa A + naložené v místě C doveze do místa D, kde vše vyloží, případně ještě kousek popojede a něco málo složí v místě E. V žádném z těch míst zpravidla nejsou železniční stanice schopné naložit - vyložit zboží, které by muselo být umístěno navíc ve speciálních kontejnerech, aby manipulace byla únosná. Všechno nejlépe ihned, což je zase dáno požadavky odběratelů na plynulé zásobení na jedné, ale neskladování zbytečných zásob na druhé straně.
Něco takového železnice principielně neumí a není na to stavěná, protože základním rozměrem vlaku je vagón a vybavení nádraží a překladišť by zřejmě muselo vypadat úplně jinak a mělo by jiné rozměry než dnes, aby bylo schopno pružně pokrýt tak komplikovanou logistiku. Proto jsem osobně k možnostem nahradit silniční přepravu vlakovou velmi skeptická. S tou ekologií to taky není kdovíjaké, protože vybudovat železniční infastruktutu představuje obrovskou spotřebu energie, stejně jako pohon vlaků. Kterážto výroba zatěžuje životní prostředí zrovna tak, jako výroba automobilů a jejich spotřeba PHM.
Přitom velkovýroba podmiňuje produktivitu práce a ta zase umožňuje mnohem vyšší životní úroveň široké skupině lidí, než dříve. Když je velkovýroba, je zvýšená potřeba distribuce zboží. Kdyby ale nebyla, šla by rapidně dolů životní úroveň, a to dost drasticky.
Řešením by byla vyspělá technologie schopná pokrýt z jednoho místa menší produkcí menší okruh lidí, aby nebylo nutné nic převážet. Ale to by znamenalo ukázněně se vzdát rozmanitosti ve spotřebě, protože efektivní výroba je možná pouze ve větších sériích. Tj. mít všichni na Moravě doma jeden druh stolu, zatímco všichni v Čechách další druh. Případně oba stejný druh. Za sebe bych si to představit uměla, ale valná většina našich spoluobčanů ( a troufám si říct včetně těch protestujících proti výstavbě dálnice) by toho ochotna nebyla.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
36 odpověď odeslal(a) Na ve Čtvrtek 11.Června 2009 11:42:09
Vando, a copak byste chtěla jako poradkyně stredně velké logistické firmy kamionem dopravovat do Českého ráje? Písek do Prachovských skal, kdyby tam náhodou došel? :)))
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
37 odpověď odeslal(a) neo ve Čtvrtek 11.Června 2009 11:55:45
Mě to připadá jak kdyby Magistrát h.m. Prahy prosazoval místo trasy Strahovský tunel - tunely Blanka - Troja, dálnici přímo přes Malou Stranu.... .
Český Ráj = Malá Strana i s Hradčany ... .
Kdyby se protestovalo v Praze tak dejte vědět.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
38 odpověď odeslal(a) Turnovsky Pavel ve Čtvrtek 11.Června 2009 12:18:03
to byl za bolševika plán prodloužit Strakonickou podél Malé Strany, samozřejmě zasypat kus Vltavy a Kampy. asi se tehdy někdo shlédl v nábřežní silnici v Budapešti
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
39 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček ve Čtvrtek 11.Června 2009 12:42:07
Neo, to byl velice pěkný příměr. Paní Milošová napsala jasné, věcné důvody toho, proč železnici nestavět a naopak rychlostní silnici stavět.
Nejsem schopný to domyslet, ale domnívám se, že železnici by bylo možno jako hlavní dopravní síť prosadit. Bylo by to asi drahé, ale vzhledem k tomu, jak se v ČR s veřejnými rozpočty plýtvá, tak v penězích by nemusel být hlavní problém. Ten by mohl být v neochotě změnit něco, co zdánlivě šlape.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
40 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel ve Čtvrtek 11.Června 2009 13:07:34
máme ostatně jednu z nejhustších železničních sítí
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
41 odpověď odeslal(a) Vanda ve Čtvrtek 11.Června 2009 14:58:29
Ad 38: Uvedla jsem věcné a faktické argumenty, dočkala jsem se populistické odpovědi tak na úrovni Paroubka. Poradce té firmy už dnes nedělám a nemám k ní ani žádné osobní vztahy, tedy je zbytečné mi podsouvat, že jsem v té věci zaujatá ( alespoň já to jako narážku v tomto směru vnímám, snad se mýlím). Nejsem, jenom vidím pod pokličku problematiky asi líp, než člověk, který tuto zkušenost nemá. Zbytek nebudu komentovat.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
42 odpověď odeslal(a) hanka ve Čtvrtek 11.Června 2009 15:30:28
Zajímavá diskuse.
Osobně preferuji železnici a obdobný typ městské dopravy - tramvaje, trolejbusy - před automobilismem - mám nyní na mysli přepravu osob. Auta nejenže smrdí, ale nejčastěji si v jednom autě veze prdel jeden jediný člověk. Tomu říkám komfort, který - rozšířen celosvětově, najmě v Indii a Číně - zanese patrně ovzduší na stupeň nedýchatelnosti a propustnost silniční sítě na stupeň neprůjezdnosti.
Do logistiky v přepravě surovin a zboží nevidím.
Ve Zlíně se traduje, jak chtěl Tomáš Baťa postavit odpovídající železniční uzel přímo v továrně, a vést trati tak, aby se suroviny daly bezproblémově dovážet a zboží rozvážet. Škoda - napřed jeho smrt a potom vývoj dějinných událostí změnil, co bylo zamýšleno.
Nestali jsme se v posledních deseti-patnácti letech nejtranzitnější z okolních zemí pro kamiónovou přepravu surovin a zboží? Protože ty ostatní země jsou kapku víc cimprlich, co se životního prostředí týká?
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
43 odpověď odeslal(a) Vanda ve Čtvrtek 11.Června 2009 15:33:22
http://www.czso.cz/csu/2006edicniplan.nsf/p/9301-06
Pro vaši ilustraci, abyste si byli schopni představit, o čem mluvíte, přidávám pár dat Českého statistického úřadu.
Za rok 2006 činila přeprava zboží po železnici
85 612 tis. tun, přeprava nákladní silniční činila 444 574 tis. tun.
Viz odkaz.
Tj. pro přesunutí přepravy ze silnic na železnice by bylo potřeba navýšit minimálně 5x železniční infrastrukturu, tj. postavit adekvátní množství tratí, nádraží, překladišť, atd.. Koordinaci logistiky si přitom ani neumím představit,protože autodopravce si koordinuje efektivitu svých aut v systému, kdy je jedno auto zcela nezávislé na druhém autě, zatímco vlak je součástí komplikovaného a velmi nepružného systému.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
44 odpověď odeslal(a) Na ve Čtvrtek 11.Června 2009 15:45:06
Viz. předchozí články... :))
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
45 odpověď odeslal(a) Naďa ve Čtvrtek 11.Června 2009 15:46:30
Nu - auta fakt smrdí - ale mnozí netuší, co vlastně táhne nákladní vlak - aneb mám tunel přímo pod chatou, musím některé propagátory železnice upozornit, že to je lokomotiva na naftu, a ta blafe tak, že když hlavně v noci najíždí z nádraží k tunelu, smrdí to do okruhu 2km, hluk je děsný a o tom, že se klepou i okna nemluvě.
A to zde není překladové nádraží - to je cca 20 km dál.
Když si představím, že by na nádraží popojížděly ještěrky -> něco musí zboží vyložit -> a následně by zde najížděla auta pro zboží, no potěš....
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
46 odpověď odeslal(a) Na ve Čtvrtek 11.Června 2009 15:53:34
Tak si Naďo představte, že místo toho tam máte dálnici s projíždějícími "průměrně 25 až 30 000 automobilů denně"
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
47 odpověď odeslal(a) Naďa ve Čtvrtek 11.Června 2009 16:12:57
Ale Na - vždyť zde přeci silnice vede - druhý "tah" na přechod do Polska přes Broumov !
A pokud by zde byla dálnice - bylo by ještě lépe, neb zde mohou projíždět pouze 50 km/hod.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
48 odpověď odeslal(a) S.Dostalíková ve Čtvrtek 11.Června 2009 16:23:58
Normálně, tuhle jsem jela za Wartburgem - no úžasný, já už myslela, že tato auta vyhynula. A představte si, že jsem ani nezavřela větrání a nepustila si klimatizaci, ale užívala jsem si ten jeho "Puffgas" ( nevím, jestli se tam v němčině píšou dvě F ) = odér, jenž metelil z jeho výfuku... Měla jsem z něj ohromnou radost, rozesmál mě, vůbec se mi nechtělo jej předjet a připravit se o zážitek z pohledu na něj = jak krásně držel pohromadě a vůbec mi nepřišel smradlavý, byl prostě "k nakousnutí"... No, vážně, kdy jste naposledy potkali Wartburga anebo Trabíka...?!...
S.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
49 odpověď odeslal(a) neo ve Čtvrtek 11.Června 2009 16:33:05
s velkým halasem magistrát Prahy, uvedl loni dopravu mezi Výtoní, Židovským ostrovem a Císařskou loukou.
Nejdříve jsem měl problém na Výtoni nalézt nástupní bod, pak po nějakém čase připlula loď, ta zase měla problém správně bokem přistát k hraně náplavky a asi po páté se jím to povedlo.
Úžasné bylo když "zařval" motor, tak se vyvalil černý kouř z nafťáku, že rázem nebylo nic vidět. v tu chvíli se me zmocnila panika, a když jsem zjistil rok výroby lod,i někde hluboko ve třicátých letech, rázem mě přešla chuť objevovat tuto novinku, ale Dendy ta byla natěšená... .
Nádherné bylo obeplutí Vyšehradu.
Při přistání jsme si opět z opakovali ono nacvičování a obalování v černém kouři za řvotu motoru .... .
Panečku to byla ekologie, doma jsem pak musel všechno vyprat, jen Dendy se mi nevešla do pračky ... . :-)
-
Proč nemožné.
50 odpověď odeslal(a) Radek ve Čtvrtek 11.Června 2009 19:15:12
Je zajímavé že se statisticky životní úroveň zvišuje ale spokojenost lidí snižuje. Souhlasím s jednou větou Vandy kterou ale sama považuje za nemožnou. “ Řešením by byla vyspělá technologie schopná pokrýt z jednoho místa menší produkcí menší okruh lidí, aby nebylo nutné nic převážet.“ až na to že by ta technologie nemusela být jen „vyspělá“ ale mohla by být i tradiční. Proč bychom si (na příklad) nemohli udělat ručně velice kvalitní boty a ty nosit třeba deset let.(Sám jedny takové mám a nosím je nejraději).Proč bych měl jíst hydroponicky vypěstované rajčata ze Španělska (které jsou bez chuti)a česká v obchodech nesehnal.
To že se zboží musí neustále točit je největší absurdita. Chodíme do práce 8h abychom měli dost peněz na krámy, které stejně za chvíli vyhodíme. S nimy vyhodíme i zbytečně promarněný život nesmyslnou prací. Jediný smysl v tom je, poučení, že to žádný smysl nemá. Nelepší vydělané peníze jsou ty které nepotřebuju. Atomizovat výrobu přece jednoznačně znamená její rozmanitost. Proč by výroba musela být jenom v mega sériích? Je to ale vzdálená hudba budoucnosti. Uvidíme co bude rychlejší zda nemoc nebo její lék.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
51 odpověď odeslal(a) Na ve Čtvrtek 11.Června 2009 19:43:35
Aha, Naďo, tak to se omlouvám, měla jsem dojem, že jsi mluvila o puchu a hluku, který způsobí lokomotiva pod chatou, ne o rychlosti, kterou jedou vozidla po silnici tamní. Tak jsem jen chtěla ukázat, jak by to teoreticky vypadalo, kdyby tam místo železnice byla čtyřproudá dálnice, jestli by to třeba nebyl puch větší a okna se neotřásaly permanentně.
Myslím, že pozvánka na počátku vlákna byla primárně určena těm, kteří by Český ráj v současné podobě chtěli uchovat a neztrácí naději s tím něco udělat. Kdo má rád jahody v prosinci a chce dávat v šanc naši přírodu jako Marušku, v domnění, že Jeho obydlí v přírodě se tohle stát přeci nemůže, tak ho asi nic a nikdo nemůže přesvědčit. Proč se tedy předhánět v argumentech?
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
52 odpověď odeslal(a) Naďa ve Čtvrtek 11.Června 2009 21:46:24
Na - ale to co píšeš je velký omyl - moje připomínka ku autům byla směrována přesně jak je napsána - určitě přírodě daleko méně prospívají kamiony plížící se 40-50km za hodinu.
Čtyřproudovka by to vyřešila. A možná že by přestala otravovat i naftová lokomotiva, jak píši výše.
Apropo - tvůj názor že k danému tématu by se měla vyjadřovat jenom určitá skupinka lidí - ale to by bylo jednostranné vidění což je velmi záludné, povšechně.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
53 odpověď odeslal(a) Na ve Čtvrtek 11.Června 2009 22:08:40
Podsouváš mi, co jsem neřekla Naďo. Hofk.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
54 odpověď odeslal(a) Naďa ve Čtvrtek 11.Června 2009 22:47:56
Na od NaD -> Nepodsouvám Ti ""Na"" ani ""Ň"".
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
55 odpověď odeslal(a) Na ve Čtvrtek 11.Června 2009 22:54:45
"tvůj názor že k danému tématu by se měla vyjadřovat jenom určitá skupinka lidí"
Takový názor nemám a neprojevila jsem ho. Myslím, že k tématu Českého ráje už řekl každý svoje a dál je to jen zbytečné rozplizávání fóra. To jsem projevila. Vidím to dál na osobní rozpravu, domnívám se, že toto už sem nepatří.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
56 odpověď odeslal(a) Naďa ve Čtvrtek 11.Června 2009 22:56:52
Imho - pokud mnou výše napsané vyznělo jako má nesympatie se zachováním ""rajského" Českého Ráje tak to je mýlka. Jenže ono má vše svůj rub i líc. A např. železnice by naprosto nic dle mého názoru neřešila, neb jak to znepříjemňuje život jsem popsala již výše. Hawk !
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
57 odpověď odeslal(a) Vanda v Pátek 12.Června 2009 07:14:29
Ad 50: V jedné věci s vámi Radku souhlasím. Spotřeba a tím i přeprava se dá omezit kupováním kvatlitních, drahých a trvanlivých věcí. Ať jsou to boty, oblěčení, nábytek. U elektrických spotřebičů je to problém díky rychlosti jejich inovace, určitě by šlo vyrobit i pračku, ledničku, atd.. s životností 20 a více let, ale je otázka, nakolik ekologické by bylo sice nevyhazovat zbytečný odpad, ale spotřebovávat zbytečně více energie na starý typ. Ale takové boty, stůl, židle, oblečení - koupit místo tří párů nekvalitních bot a´ 500,- Kč s životností rok stačí jedny za 1500,- s životností tři roky, už to snižuje přepravní náklady na pár bot na 1/3. A stavět se nemusí vůbec nic. Láce je v konečném důsledku vždycky drahá.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
58 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček v Pátek 12.Června 2009 14:33:32
Existuje systém výpočtů tzv. ekologické stopy. Ten je možné použít pro mnohé skutečnosti. Tím se zabývá environmentální účetnictví. Doporučuji v případě hlubšího zájmu kontaktovat někoho z Centra pro otázky životního prostředí - Milan Ščasný, který se podílí na utváření konceptu ekologické daňové reformy pro ČR, Vojtěch Máca ad.
Ti by byli schopni kvalifikovaně rozsoudit, zda a nakolik se vyplatí či nevyplatí železnice oproti silnici ve vztahu jednak k nákladní dopravě, jednak celkově. Co si letmo vybavuji, tak železniční doprava snad zanechává 10x nižší ekologickou stopu, než autobusová.
Jen uvedu svůj názor - současný způsob účetnictví je nedostatečný, protože výrazně odhlíží od budoucích nákladů - např. kdyby se započítalo poctivě všechno, co v budoucnu bude třeba proplatit v souvislosti s jadernou elektrárnou, tak by bylo možná zřejmější, že to přinejmenším není tak výhodný způsob tvorby energie. Zatím, protože řízeným štěpením je využíváno jen minimální množství síly. Otázkou je, jak započítat negativní externality jako je znečištěný vzduch, sociální dopady (zdravotnictví, kriminalita) globální změny klimatu k různým výrobkům a službám, k jejich ekologické stopě.
Osobně jsem za nynější celosvětovou krizi rád, protože ukazuje hodnotovou pomýlenost globálního kapitálu, který vše chce zglajšaltovat, proto "nutí" své účastníky pomocí reklamy a jiných masáží přát si zbytečnosti typu plazmové televize, zprofanovaných jahod z Austrálie ad., což mimo jiné zajišťuí kvůli co největší pružnosti nákladní vozidla silniční dopravy. Nejsme ochotni čekat (jak zmínil pan Turnovský), proto železnice je těžko představitelnou alternativou kamionů v očích mnoha lidí.
Doporučuji tvůrci zde zavěšené výzvy spojit se s lidmi z COŽP a probrat s nimi právě např. dopady, ekologickou stopu jednotl. variant, účetní hodnotu krajiny (cestovní ruch, psychická odolnost), o kterou se zasazují.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
59 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 12.Června 2009 14:53:02
je to élent! Dr. Johannes Faust posílal svého času pro jahody služebné duchy, my na to musíme mít letadla. Kdo u nás potřebuje jahody uprostřed zimy? Vždyť je to protipřirozené.
Kdo potřebuje být za 3 hodiny např. v Ostravě, Stejně ho tam většinou čeká nějaká banalita a on si aspoň mohl užít po cestě snění.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
60 odpověď odeslal(a) falcon v Pátek 12.Června 2009 18:37:36
Myslím, že je užitečné občas šoupnout podobné vlákno, jako je tohle. To se potom člověk doví o věcech, o kterých nikdy neslyšel. Ekologická stopa - to je úžasně zajímavé! Napadlo mne, v souvislosti s debatou o železnici versus autodoprava, že železnice u nás vznikala v době Rakousko-Uherska, kdy o nějakých takových pojmech, jako logistika, či ekologická stopa, asi nikdo neměl potuchy. Ale už tehdy se počítalo, bilancovalo. Železnici nakonec zdědil bolševik, a ten také postavil dálnici D1. Prej blbě - netuším, zda ano nebo ne. Ale už v době bolševika jsem se v západním Německu setkal s myšlením, které tady u nás tehdy moc nebylo. Tam mi bylo řečeno, že naše nákladní Tatry 138 jsou výborné na terénní stavby, ale nelze je pouštět na normální silnice proto, že jsou příliš těžké. To u nás ty Tatrovky drandily vesele po všech silnicích - vždyť jsme budovali lepší zítřky!
A konečně se dostávám k jádru své úvahy: všimněme si, jak mizerně se nakládá s dědictvím po minulých režimech. Železnici socialistické hospodářství nijak podstatně nezvelebilo. Současný režim zase zatím nijak podstatně nezvelebil silniční síť - nemluvím jen o dálnicích, ale taky o docela obyčejných silnicích.
Zájem dopravců se přesunul vysloveně soukromo-podnikatelským směrem. Zatímco koupit kamion a začít podnikat v autodopravě je ještě schůdné, ba může být dokonce velmi výnosné, u železnice tomu tak není a právě tak u lodní dopravy. Přitom i na té železnici by to asi šlo - můžeme to krásně vidět na úzkokolejné trati z Jinřichova Hradce do Nové Bystřice, kterou chtěly České dráhy zlikvidovat. Nebýt toho, že trať koupila a dodnes provozuje soukromá společnost, bylo by po úzkokolejce. Netuším, nakolik se jim to rentuje, ale jezdí se tam i s párou, což je vynikající turistická atrakce.
A tak si myslím, že možná opravdu neumíme udržovat a zvelebovat dílo našich předků, neboť zatracovat je, jsme se naučili právě za socializmu - a ono to jaksi přetrvává.
-
Re: ČESÝ RÁJ VOLÁ O POMOC 21.6.2009
61 odpověď odeslal(a) Jiří v Pondělí 15.Června 2009 21:20:55
Oslovil mne příspěvek paní Sylvie...
Sám jsem vyrůstal na dvoře autodílny a dodnes mi benzín, olej, ba i výfukové plyny voní...