Zobrazení otázky a odpovědí
-
železniční neštěstí ve Studénce
4766 otázku odeslal(a) pt v Pátek 8.Srpna 2008 13:49:43
v cca 10:30 se ve Studénce zřitil opravovaný most na projíždějící vlak, řad amrtvých a zraněných
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
1 odpověď odeslal(a) železniční neštěstí za 1.lunární čtvrťi / zatmění v Pátek 8.Srpna 2008 13:51:57
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
2 odpověď odeslal(a) Milena Plachá v Pátek 8.Srpna 2008 14:11:30
Jo, jo, měla jsem divné tušení, že se něco stane. Manžel měl mít už dnes dovolenou, ale posunuli mu to a sypyl štěrk na trať ve Studénce ještě dnes. Do jejich mašiny to též drclo.
Pak už jen pomáhal vyprošťovat zraněné.
Podivné novosluní...
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
3 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 8.Srpna 2008 14:16:55
tedy to měl o fous, nevím co se v takových případech přeje, aby to nevyznělo cynicky, tak alespoň mažela, Mileno, pozdravuj.
Co k Novosluní? Snad jen to, že minulost vzdoruje, drží se jako stéblo tonoucího.
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
4 odpověď odeslal(a) ČR 1993 / Studénka v Pátek 8.Srpna 2008 14:22:01
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
5 odpověď odeslal(a) Milena Plachá v Pátek 8.Srpna 2008 14:48:44
Pavle, díky, snad při něm stáli všichni svatí. Do telefonu hlásil, že žije a nic se mu nestalo. Uran mu tranzituje přes Mars, Pluto přes IC, Mars přes Jupitera - no aby už měl dovolenou, je to náročné.
Když jsem si vyjížděla zatmění, nastalo na jeho Uranu - tak to mé neklidné tušení bylo na místě. Mám tam poblíž též své Slunce.
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
6 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 8.Srpna 2008 15:21:20
cituji z lidovek:
"Strojvedoucí viděl, že při průjezdu stanicí rychlostí cca 135 km/h se před ním zhoupla mostní konstrukce a začala padat, použil tedy rychlobrzdu a schoval se ve strojovně," řekl Lidovkám.cz Radek Joklík z Českých drah. Dodal, že nárazem se zcela zdemolovala lokomotiva a čtyři vagony. Strojvůdce a všichni z vlakového personálu nehodu přežili. "Dvě průvodčí utrpěly šok," uvedl Joklík.
Nehoda se stala okolo 10:30. Vlak byl plný lidí, kteří mířili na pražský koncert britské metalové kapely Iron Maiden. Vlak měl mít navíc zpoždění asi deset minut.
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
7 odpověď odeslal(a) Turnovský Pavel v Pátek 8.Srpna 2008 16:16:10
z tranzitů střetu vaku s padlým mostem vůči radixu ČR 1993 vybírám
retrográdní Pluta vrátivšího se do konjunkce s Merkurem radixu orbis 1°16´
Neptun oktil Luna radixu 0°22
trioktil As 0°51´, MC 1°10´
opozice Cheiron 0°02´
Uran kvadratura Dračí hlava 1°33´
rozumím tomu: typický šlendrián v zemi, kde jakákoliv zodpovědnost a schopnost řídit je v rozkladu
Po sérii nehod na silnicích a dálnicích mohl spadnout tento most jako dar z nebe betonově-kamionové lobby, která by tak mohla demonstrovat, že ani železniční doprava není bezpečná. Ale co to bylo za most? Silniční most, který stavěla ODS Ostarvská stavební společnost. Chachacha!
Včera pražští radní rozhodli zrušit Masarykovo nádraží (kuůturně technickou památku a důležitý dopravní bod Prahy) a prodat pozemky devloperům, kteří tam postaví obchodní centrum. Chachacha. Na kolikpak asi tohle namazání vyšlo?!
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
8 odpověď odeslal(a) pz v Pátek 8.Srpna 2008 16:22:30
Lidovky hned přispěchaly s přehledem nejtragičtějších železničních nehod v ČR
118 obětí - 11. listopadu 1960 - Srážka osobního vlaku s plně obsazeným motorovým vlakem mezi Stéblovou a Čeperkou na Pardubicku. Dosud největší železniční neštěstí v historii českých zemí.
103 obětí - 24. prosince 1953 - Srážka rychlíku a osobního vlaku u stanice Šakvice na trati Brno-Břeclav.
34 obětí - 21. prosince 1950 - U Podivína na Břeclavsku se na přejezdu srazil rychlík s autobusem ČSAD.
31 obětí - 11. prosince 1970 - Srážka expresu s vykolejenými vagony u stanice Řikonín u Tišnova na Brněnsku.
23 obětí - 28. července 1969 - Srážka osobního vlaku s autobusem ČSAD na chráněném železničním přejezdu v obci Bezděčín u Mladé Boleslavi.
19 obětí - 24. června 1995 - Osobní motorový jednovagonový vlak se srazil se čtyřmi nákladními vagony u obce Krouna na trati mezi Poličkou a Skutčí na Chrudimsku.
14 obětí - 21. září 1965 - Srážka nákladního vlaku s osobním vlakem na zastávce Praha-Hloubětín.
14 obětí - 25. srpna 1990 - Osobní vlak se střetl s manipulační soupravou u obce Spálov na Semilsku.
11 obětí - 23. února 1970 - Nedaleko Valašského Meziříčí se srazil osobní vlak s lokomotivou.
6 obětí (podle prvních odhadů) - 8. srpna 2008 - Nehoda rychlíku EuroCity u Studénky na Novojičínsku: souprava vrazila do zříceného silničního mostu a trosky zasáhly dva osobní vagony.
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
9 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 8.Srpna 2008 16:40:34
V tom odkaze, který jsem omylem napsal jinam, je ještě tento výčet:
Největší vlaková neštěstí v ČR
1.9.2007 - Dva motorové osobní vlaky se srazily mezi zastávkami Pražák a Svinětice u Vodňan na Strakonicku. V soupravách cestovalo celkem 25 lidí. Lehké zranění utrpělo 12 lidí a jedna žena byla zraněna středně těžce.
22.7.2004 - Při čelní srážce dvou osobních vlaků u obce Blanice na Strakonicku zemřel na místě čtyřiašedesátiletý muž z Prahy. Druhou obětí se stala žena, která po několika dnech zemřela na následky těžkého zranění hlavy. Zraněno bylo 29 osob, z toho 16 těžce.
13.7.2002 - Na trati mezi Křímovem a Rusovou na Chomutovsku se srazily dva osobní vlaky. Zraněno bylo celkem 13 lidí; dva cestující byli zraněni těžce.
7.7.1997 - na trati podemleté vodou v důsledku rozsáhlých povodní nedaleko Suchdola nad Odrou a Přerovem vykolejil mezinárodní rychlík Sobiesky z Vídně do Varšavy. Zraněno bylo 64 osob, z toho 10 těžce.
9.12.1996 - srážka motorového osobního vlaku s nákladním u stanice Sedmihorky (okres Semily) na trati Turnov-Hradec - Králové. Nehodu zavinil strojvedoucí osobního vlaku, který vyjel bez svolení výpravčího ze stanice na trať, kde v protisměru přijížděl nákladní vlak. Jeden mrtvý, 66 zraněných, z toho 17 těžce.
24.6.1995 - srážka osobního motorového jednovagónového vlaku se čtyřmi nákladními vagóny u obce Krouna na trati mezi Poličkou a Skutčí v okrese Chrudim. Ve vlaku bylo 23 osob, zemřelo 19 lidí, čtyři byli zraněni.
Zdroj: ČTK
Nejtragičtější nehody na dráze v Evropě za posledních 5 let
2. června 2008 - Nejméně sedm dětí ve věku od 12 do 13 let zahynulo po nárazu osobního vlaku do školního autobusu na železničním přejezdu u města Mésinges v savojských Alpách. Další desítky lidí utrpěly zranění.
29. února 2008 - Asi osm cestujících zahynulo a dalších devět utrpělo zranění při požáru, který vypukl poblíž nádraží Červen Brjag na severozápadě Bulharska v lůžkovém a lehátkovém voze vlaku, který jel ze Sofie do Kardamu.
11. října 2006 - Šest mrtvých a 16 zraněných si vyžádala srážka osobního a nákladního vlaku v severovýchodní Francii. Vlaky se srazily krátce před polednem u vesnice Zoufftgen asi 20 kilometrů od hranice s Lucemburskem.
22. září 2006 - U města Lingenu v severozápadním Německu havaroval rychlostní magnetický vlak Transrapid, o život přitom přišlo 23 osob, deset cestujících utrpělo zranění.
23. ledna 2006 - Nejméně 44 lidí zahynulo a na 200 jich bylo zraněno při železničním neštěstí v Černé Hoře. Osobní vlak po výjezdu z tunelu vykolejil u obce Bioce asi deset kilometrů severně od Podgorice. Souprava se zřítila do rokle.
7. ledna 2005 - Sedmnáct mrtvých a 50 zraněných si vyžádala srážka osobního vlaku s nákladní soupravou u italské Boloně. Příčinou neštěstí bylo pravděpodobně lidské selhání, když jeden ze strojvůdců v mlze přehlédl červené návěští "stůj".
6. listopadu 2004 - Střet vlaku s automobilem na železničním přejezdu u anglického Readingu připravil o život sedm lidí a na 150 zranil.
11. června 2003 - Při srážce dvou vlaků v německé spolkové zemi Bádensko-Württembersko zahynulo šest lidí a dalších 25 bylo zraněno. Vlaky se čelně srazily na jednokolejné neelektrifikované trati poblíž města Schrozberg.
3. června 2003 - Rychlík na trati Madrid-Cartagena ve Španělsku se u zastávky Chinchilla u města Albacete srazil s nákladním vlakem. Nejméně 19 lidí zahynulo a na 40 bylo zraněno.
:: Vůbec nejhorší železniční nehodu v Evropě v období po druhé světové válce způsobila exploze plynu unikajícího z netěsného plynovodu v blízkosti Transsibiřské magistrály u města Ufa. Výbuch, který zasáhl dva projíždějící osobní vlaky, si vyžádal 4. června 1989 575 obětí. Kolem 200 mrtvých si vyžádalo vykolejení expresu směřujícího z Gdaňsku do Varšavy poblíž obce Dwór
22. října 1949. Vykolejení vojenského vlaku u polského města Rzepin z 16. srpna 1952 si vyžádalo 159 mrtvých.
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
10 odpověď odeslal(a) Kailash v Pátek 8.Srpna 2008 17:04:30
No, ten koncert Iron Maiden je do toho zajimave zaangazovany - Vcera hrali Iron Maiden v Polsku, vlak jel z Polska do Prahy s priznici skupiny....bytosti zaklinene v plechu jak v zelezne panne.....a vecer Ironi zahrajou „LIVE AFTER DEATH“
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
11 odpověď odeslal(a) Květa v Pátek 8.Srpna 2008 19:36:14
K výčtu od pana Jiřího jen dodám, že při nehodě 1.9.2007 bylo jedno úmrtí; po několika dnech na následky těžkého zranění hlavy zemřela sestřenice mé švagrové.
-
Re: železniční neštěstí ve Studénce
12 odpověď odeslal(a) Štěpán v Sobotu 9.Srpna 2008 18:09:35
Co se Masaryčky týče, radní si můžou odsouhlasit, co chtějí, Masna patří Českým Drahám, respektive Správě žel.dopr.cesty a pokud oni nekývnou, pak si může říkat kdo chce co chce.
Argumenty, proč to nelze:
1/ Památkově chráněná budova - to sice byly kasárna na náměstí Republiky taky (nynější Palladium), ale Masaryčka je přece jen větší sousto.
2/ Nelze přesunout nádraží - Hlavní není na takový nápor stavěno, nyní se dokončuje Nové spojení a už teď se ví, že Hlavák je na hranici svých provozních možností, víc vlaků se tam prostě nevejde.
3/ Není možné napojit Negrelliho viadukt na Hlavní a Hlavní na karlínskou trať.
4/ Nápad udělat Hlavní nádraží ve více patrech patří opravdu jen do sci-fi.
5/ Dokonce ani pouhé "posunutí" Masaryčky tak, aby bylo možno propojit ulice Na Florenci a Opletalovu není technicky možné.
6/ Letos se opravovalo zhlaví u Masarykova nádraží a most přes ulici Prvního pluku, což by bylo kontraproduktivní, kdyby se měla Masaryčka zase rušit.
Takže buďme klidní, Masaryčka nás přežije. Špatní radní naštěstí zmizí v propadlišti dějin, Burgermeistera a ostatní snad už konečně zavřou a bude klid.