Zobrazení otázky a odpovědí
-
idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
4184 otázku odeslal(a) Marcela Machovičová v Pátek 1.Června 2007 13:10:05
Vracím se ke své myšlence, že rovník. průměr mohl sehrát důležitou roli.
- Sefir Jeciru bychom si mohli k ruce vzít, protože jsou zde důležité informace.
- Okamžik odpovídá časové jednotce 0,0438596 s.
- Tato časová jednotka je vyjádřitelná číslem 1.969.920 dílků. Takto bylo rozděleno 24 hodin.
- Číslo 0,0438596 s můžeme považovat za časovou jednotku kruhu. Jedná se o l regaim.
- 76 regaim - záhadné číslo - je to Beréšit - na počátku - toto slovo má číselnou hodnotu 76 /kabbala/, vztahuje se i k věte "řeka vychází z Eden", 76 regaim je l chelek. Počet písmen u této věty je 2.160.
- 2.160 cheleků jsou dvě hodiny, 120 minut. Země se otočí za dvě hodinz o 30 st.
- 2.160 cheleků je 164.160 regaim /2.160 x 76/
- 0,0438596 je časová jednotka kruhu, který zmenšíme dvanáctkrát a získáme dvanáctinu kruhu - 30 st.
- Jde o analogii k rovníkovému prům. Měsíce - symbol. 2.160 mil, a řeka vychází z Eden - počet písmen 2.160
- vyjde číslo 0.0036549.
Když toto číslo vynásobíme 76, získáme číslo 0,277 - l chelek - vztahuje se ke třiceti stupnům
- 0,27 je minule avizovaný 0,27 průměr Země vzhledem k rovníkovému průměru Měsíce.
-Zvětšování, zmmnšování, to vše mohlo hrát roli při stanovení dvanácti znamení a za použití Luny.
- Jinak ještě 164.160 regaim x 0,0438596 s - 7.199,99 - dvanáctina - 7.200 - třicet stupnů - 86.400 s - 360 st. do 86.400 s se 0,0438596 s vejde 1.969.292.
- atd.
- Moje otázka je, jestli by bylo možné, že se pracovalo s rovn. průměrem Luny?
- o 76 příště.
-
Re: idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
1 odpověď odeslal(a) Marcela v Pátek 1.Června 2007 13:11:47
oprava - židovské měření času.Máca
-
Re: idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
2 odpověď odeslal(a) Iva v Pátek 1.Června 2007 13:38:23
Taky si myslím, že klíč k té dvanáctce by mohl být v Luně-:).Ti se na ní něco nakoukali..
A třeba:
"Každou hodinu se Měsíc posune vzhledem ke hvězdám o vzdálenost zhruba rovnou jeho úhlovému průměru, přibližně o 0,5°."
To znamená jeden stupeň za dvě hodiny tedy dělení po dvou hodinách a máme tu hned tu kýženou dvanáctku-:).
Vsadím, se že nějak tak to bylo, vždyť ta Luna u těch civilizací hrála prim-:) a v Indii a i v Číně jej dodnes má.(O islámu nemluvě-:)).
-
Re: idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
3 odpověď odeslal(a) .. v Pátek 1.Června 2007 13:53:38
Nehledě na měsíce-:)
-
Re: idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
4 odpověď odeslal(a) falcon v Pátek 1.Června 2007 17:44:39
Vypadá to zajímavě, ale jakmile se začneme pohybovat v říši necelých čísel, může nám v podstatě vycházet všechno možné. Předpokládám, že v Sumeru byla matematika (nebo řekněme raději počty) rozvinuta dříve, než o ní mohli začít uvažovat Židé. Totéž myslím platí pro Babylon nebo Egypt.
Když budete šikovně operovat necelými čísly, můžete při troše důvtipu "dokázat", že "již staří Mayové" znali Ludolfovo číslo, anebo dokonce hodnotu základu přirozených logaritmů ( e ).
Zkusím ilustrovat, co mám přesně na mysli: Uhlopříčku ve čtverci dokáže sestrojit každý školák, ale stanovit její skutečnou délku už nikoli. To, že mu dají do ruky kalkulačku a poučí jej o odmocninách, ještě zdaleka není to umění - know how - jak zjistit délku úhlopříčky v libovolném čtverci. Z toho důvodu považovali Pythagorejci čtverec za prokletý, protože se nedokázali dobrat uspokojivého, byť i necelého čísla.
-
Re: idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 4.Června 2007 02:04:56
http://www.karaitskyjudaismus.estranky.cz/stranka/novy-mesic
TaNaCH (hlavní část starého zákona) používá pro časovou jednotku měsíc dvě slova.
1)Chodeš, toto slovo znamena měsíc a Nový měsíc.
2)Jerah, toto slovo znamená měsíc a Měsíc.
První Nový Měsíc v biblickém roce se nazývá Aviv. Aviv je také označení dozrávání ječmene, na němž je závislé určení nového biblického roku a tedy i prvního biblického měsíce Avivu.
Aviv nastává po období kdy ječmen v Erec Jisrael (Izrael) dosáhne zralosti. V této fázi je již ječné zrno po pražení na ohni poživatelné. Ječné klasy se stávají křehké a začínají světlat. Jedná se o období 2 až 3 měsíce před sklizní. Ječmen se pak sklízí během Omeru.
Nový rok začíná první Nový Měsíc po dosažení zralosti ječmene. Pokud není ječmen dostatečně zralý v 12 měsíci, přidává se další měsíc a nový rok začíná také o měsíc později.
Sklizeň ječmene v Erec Jisrael určuje první biblický měsíc Aviv, v tomto měsíci se slaví svátek Chag haMacot.
-
Re: idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
6 odpověď odeslal(a) pt v Pondělí 4.Června 2007 02:27:12
http://mujweb.cz/www/karaiteczech/
Předchozí příspěvek o karaitském kalendáři potřebuje vysvětlivku:
Co je to KARAITSKÝ JUDAISMUS
Karaitský judaismus či Karaismus je původní víra v TANACH ( Starý Zákon ).
Slovo "Karaismus" je odvozeno od hebrejského Karaim, které znamená "Následovníci Písma".
TANACH obsahuje záměr Stvořitele vesmíru odhalený israelskému národu skrz Mošeho a proroky.
Israelský národ byl vyvolen aby sloužil jako "Světlo národů".
Posláním israelského národa je předávat lidstvu Boží vůli, protože ti kdo jí přijmou budou obdařeni věčným životem jak je psáno: Stromem života je těm, kdo se jí chopí, blaze těm, kdo se jí drží. (Přísloví 3:18)
Dvě velká "monoteistická" náboženství, křesťanství a islám uznávají pravdivost TANACHu. Avšak oni nepříjali Toru v jejím úplném a bezchybném znění, ale doplnili a upravili Jí. Také forma judaismu, který je v dnešní době všobecně praktikován není původním judaismem, ale "talmudismem". Talmudisté upravili pravdivé poselství Tory přidáním rabínského učení obsaženého v "Talmudu", o kterém tvrdí, že byl předán Bohem. Navzdory faktu, že v celém TANACHu neexistuje žádná zmínka o Talmudu. Původní hebrejské náboženství je to, které předal sám Stvořitel, a které je obsaženo v hebrejské Bibli bez dodatků či korekcí jak je psáno: K tomu, co vám přikazuji, nic nepřidáte a nic z toho neuberete, ale budete dbát na příkazy JHVH , svého Boha, které vám udílím (Deuteronomy 4:2).
Karaitští Židé pohlížejí na současnou dobu jako na období "Velkého Exilu". TANACH tuto dobu popisuje a předpovídá, že národ israelský opostí pravou víru pro člověkem vytvořená náboženství. Proroci nás učí, že v této době bude dovršen návrat Israele ke Stvořiteli pod vedením pomazaného krále z Domu Davidova a veškeré lidské pokolení přijme náboženství TANACHu.
Karaitská forma judaismu existuje od doby, kdy JHVH předal své právo židovskému lidu. První z těch, kdo následovali JHVH zákony byli nazýváni "Pravověrní" a až v 9 století občanského letopočtu začali být nazývání Karaité! Neexistuje žádný důvod proč označovat pravověrné za zvláštní židovskou sektu, protože vyznávají původní víru židovského lidu. Odedávna byli pravověrní Židé ( např. Saducejové, Boetusijáni, Herodiáni, Ananité, Karaité ) označováni jinými židovskými skupinami za sekty.
Pět důvodů proč Karaitští Židé neuznávají tzv. ústní zákon
1)Ústní zákon není zmíněn ani jednou v TANACHu.
2)Když Bůh vyzval Mošeho aby vystoupil na horu Sinaj a obdržel zde desatero řekl JHVH Vystup ke mně na horu a pobuď tam. Dám ti kamenné desky - zákon a přikázání, které jsem napsal, abys jim vyučoval.(Ex 24,12) Nezmiňuje se, že by vytvořil nějaký ústní zákon.
3)TANACH informuje, že psaná Tora byla ztracena a zapomenuta na více než 50 let a byla pouze znovuobjevena chrámovými knězi! Velekněz Chilkijáš řekl písařovi Šáfanovi: "Nalezl jsem v Hospodinově domě knihu Zákona." Chilkijáš dal tu knihu Šáfanovi a on ji četl.(2kr 22,8) Chilkijáš ohlásil písaři Šáfanovi: "Našel jsem v Hospodinově domě knihu Zákona." Chilkijáš dal tu knihu Šáfanovi. (2Pa 34,15)
4)Mišna a Talmud jsou pouze lidské výtvory napsané v 2 až 5 století občanského letopočtu a postrádají známé formulace jako "Hospodin promluvil k Mojžíšovi" a "I řekl Hospodin.." ap.
5)Rabíni tvrdí, že tzv. ústní zákon je oficiální interpretací Tory, která byla předána na hoře Sinaj. Když se ale podíváme do Mišny či Talmudu, najdeme zde názory a rozhodnutí rabínů, která si většinou vzájemně odporují. Rabíni vysvětlují tyto rozpory tak, že " oba názory jsou slova živého Boha". Karaité zastávají nazor, že je nesmyslné věřit tomu, že by si Bůh protiřečil.
Jí karaitští Židé mléko a maso dohromady?
Ano. V TANACHu existuje zákaz vařit kůzle či jehně v mléce své matky, ale NEEXISTUJE žádný zákaz požívat mléčné a masité pokrmy dohromady.
Jaké je postavení karaitských žen?
Ženy mají v karaitském judaismu stejné postavení jako muži. Když Tora přikazuje celému národu přijít a naslouchat veřejné čtení Tory během svátku Sukot každých sedm let. Tora výslovně požaduje, aby přišli a učili se Toru jak muži tak ženy. Ženy mají stejné povinnosti dodržovat příkazy a studovat TANACH jako muži. Pro ženy existují pouze specifické zákony týkající se menstruace. Pro muže existuje pouze specifický zákon o obřízce. Ženy mají stejné postavení a účast na bohoslužbě jako muži. Stejně jako muž, může být i žena duchovním vůdcem. V 10 století byla vůdcem významné a vlivné karaitské komunity ve Španělsku žena, kterou karaitští Židé titulovali UČITELKA [al-Mualema].
Polygamie
V TANACHu nenajdeme žádné nařízení, které by zakazovalo mnohoženství. Karaitský judaismus polygamii připouští v případě, že s rozhodnutím muže vzít si další ženu souhlasí první manželka, tj. bez souhlasu první manželky si muž další ženu vzít nemůže!
Používají karaitští Židé stejnou Bibli jako Židé rabinističtí?
ANO. Všechny hebrejské Bible jsou buď přímo nebo nepřímo založeny na "ben Ašerových" rukopisech, které byly napsány karaitskými autory v 9 a 10 století. Dá se říct, že rabinističtí Židé používaji karaitskou Bibli a ne naopak.
Původ karaitského judaismu
Karaitský judaismus se objevuje přibližně v době předání Tory na hoře Sinaj. Ostatní formy judaismu se objevily a odmítly autority hebrejské bible až v době Druhého Chrámu. Rabanitská forma judaismu se poprvé objevuje až v prvním století před občanským letopočtem a jedná se pouze o malou skupinu. V této době ještě většina lidu Izraele s úctou následovala hebrejskou Bibli. Rabanité získali kontrolu nad židovskou společností díky spolupráci s Římany.
Karaitští Židé v minulosti
Ve středověku tvořili v mnoha oblastech karaitští Židé asi polovinu židovské populace jako např. v Byzantské říši, Španělsku a Egyptě. V některých oblastech dokonce karaitští Židé tvořili většinu židovské populace jako např. v Jerusalémě ( před vyvražděním Židů Křižáky ) a na Krymu. Významné karaitské komunity byly také v Maroku, Iráku, Litvě, Haliči a v Polsku.
Karaitský judaismus v dnešní době
V dnešní době asi 30 000 Židů vyznává Karaitský judaismus. Většina karaitských Židů žije v Izraeli ( 25 000 ), v USA ( 1 200 ), v bývalém Sovětském Svazu a Polsku ( 3 000 ) a menší komunity je možné najít i ve Francii,Švícarsku, Turecku, Velké Británii a jinde. Hlavním karaitskými centry v Izraeli jsou Ramla, Ashdod, Ofakim, Beer Ševa, mošav Ranen, mošav Masliah. Menší komunity jsou v Jerusalémě, Bat Jamu a Aradu. Hlavním karaitským centrem v USA je San Francisco, kde je jediná aktivní synagoga v Severní Americe.
Kalendář
Karaitský kalendář vychází z biblického požadavku stanovovat svátky podle Nového měsíce a Abibu. To je důvodem, proč karaitští Židé slaví některé svátky v jiné dny než Židé rabanitští. Rabanité původně užívali stejný kalendář, jak dokládá Mišna, ale ve 4 století občanského letopočtu tenoto JHVH stanovený kalendář přestali používat a nahradili ho kalendářem předvypočítaným.
Aviv/Abib
Biblický rok začíná první Nový měsíc po dozrání ječmene, tento první Nový měsíc se nazývá Aviv. Biblický rok trvá 12 nebo 13 měsíců. Délka závisí na zralosti ječmene na konci 12tého měsíce! Jestliže je ječmen dostatečně zralý ke konci 12 měsíce, následující Nový měsíc je Chodeš ha-Aviv (Nový měsíc Aviv). Pokud ječmen ve 12tém měsíci není dostatečně zralý, je potřeba čekat další měsíc a pak opět překontrolovat zralost ječmene na konci 13tého měsíce. 12ti měsíční rok je označován za Běžný Rok, zatímco 13ti měsíční rok je označován za Přestupný Rok.Tento Přestupný Rok nelze zaměňovat s přestupným rokem podle Gregoriánského kalendáře, který přidává jeden den v únoru. Biblický Přestupný Rok zahrnuje přidání celého lunárního měsíce ( 13tý měsíc ), který se označuje jako Adar Bet. Obecně určuje přidání 13tého měsíce pouze zralost ječmene v Izraeli před koncem 12tého měsíce. Vycházíte dnes, v měsíci ábíbu. ( Ex 13,4 ) Dbej na měsíc ábíb /to je měsíc klasů/, abys slavil hod beránka Hospodinu, svému Bohu, protože tě Hospodin, tvůj Bůh, v měsíci ábíbu vyvedl v noci z Egypta. ( Dt 16,1 ) Budeš zachovávat slavnost nekvašených chlebů. Po sedm dní budeš jíst nekvašené chleby, jak jsem ti přikázal, a to v určený čas měsíce ábíbu (to je měsíce klasů), neboť tehdy jsi vyšel z Egypta. Nikdo se neukáže před mou tváří s prázdnou. ( Ex 23,15 ) Budeš dbát na slavnost nekvašených chlebů. Sedm dní budeš jíst nekvašené chleby, jak jsem ti přikázal, ve stanovený čas v měsíci ábíbu; neboť v měsíci jsi vyšel z Egypta. ( Ex 34,18 )
-
Re: idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
7 odpověď odeslal(a) Marcela Machovičová ve Středu 6.Června 2007 11:46:08
Pane Turnovský, velice děkuji za váš příspěvek.
Děkuji i za předchozí příspěvek a pro upřesnění zde uvedu některá další čísla.
- rovníkový prům. Luna a Země: 3.476 děleno 12.756 - 0,27
- 365 x 12 - 4.380 - toto číslo je obsažené v čas. jednotce l Rgi - 0,04385960
-27,7 děleno 365 - 0,076 - číslo obsažené v l Cheleku - tj. 76 Rgi, jeho časovou jednotkou je 3,33 s
- 1 Rgi l.969.920 dílků - 0,04385960 s
76 Rgi - 149.713.920 d - 6.566.392,64 děleno 1.969.92 - 3.33
- 149.713.920 - 1.823,99 h
- 0,04385960 děleno 12 - 0,0036549 x 76 - 0,277
- 27,8 dní - 2.401.920 s - 365 dní - 31.536.000s -2.401.920 děleno 31.536.000 - 0,076 s, tj. O,0002 h
- atd.
- V Nástinu problému zla ve SZ L.Moučka píše, že íslo 76 je prokazatelně základní časovou jednotkou.
-
Re: idovské měření času - skrývá odpověd na to, proč je dvanáct znamení?
8 odpověď odeslal(a) Marcela ve Středu 6.Června 2007 11:50:40
- 6.566.392,64 - 0,04385x149.713.920