Zobrazení otázky a odpovědí
-
Learning disabilities
2658 otázku odeslal(a) Anonymous v Pátek 21.Ledna 2005 13:51:11
LEARNING DISABILITIES
Children who have learning disabilities: children who, after a few years at school, still fail their tasks of reading, writing, counting, spelling or using their short-time memory, although they have enough opportunities to learn and their intelligence is normal or above average.
Some of their skills seem to remain at the level of their a few years younger schoolmates.
These problems have a devastating effect on their ability and motivation to learn. A child may be considered lazy or not trying , gets punished in school and family tension at home increases. Children may become anxious, withdrawn or aggressive
And their behavior gets worse.
Children who have one or more learning disabilities ore often hyperactive and/or distractible and many develop emotional, social and family problems.
Families: all economic and social levels. Number: for inst. The U.S.A. ů about 16 per cent of all schoolchildren, 3 per cent of US population. Some people are able to overcome their problems in their life /Thomas Edison, Woodrow Wilson, Albert Einstein/.
Some generally known learning disabilities: dyslexia, dysgraphia, dyscalculia = reading, writing, math difficulties.
If a child has several of the following symptoms and they do not disappear as he/she gets older, one may suspect a learning disability. The child:
has only a short attention span ů is restless and easily distracted
mistakes letters and numbers ů sees b for d, 6 for 9 e.g.
reads poorly if at all /below age and grade level/
is often confused about directions and time ů right - left, up ů down, yesterday ů tomorrow
is not organized ůcannot follow simple schedules
is impulsive and does not behave adequately to social situation, talks and acts before thinking
has a poor coordination ů is clumsy, has trouble using pencil, scissors, crayons
his/her performance is inconsistent, cannot remember today what he/she learned yesterday
fails written tests but does well an oral exams, or the other way round
has problems with speaking and expressing his/her ideas
cannot speak fluently, rapidly and continuously, has difficulty to control the rhythm and timing of speech / the child stutters or stammers.
When a child is recognized as possibly a learning-disabled person, the school should send him/her to a diagnostic team
a learning-disabilities teacher ů tests to find out symptoms,
a psychologist ů measurement the childŽs level of intellect,
a social worker/nurse ů meets with the family to learn more about the childŽs development, about behavior out of school, family status,
a physician
It is very important for the diagnosis to be multidisciplinary, because most learning-disabled children have more than one problem area.
Teacher should be trained in learning disabilities, because these children need a MULTISENSORY APPROACH. That means they need to employ their hearing, sight, feeling/touching, they need to move all their body etc.
-
Re: Learning disabilities
1 odpověď odeslal(a) vašek v Sobotu 22.Ledna 2005 18:26:24
Dělal jsem si Váš test a přišel jsem na to, že jsem byl zřejmě celá léta skrytý dyskalkulik. Moje okolí na to nikdy nepřišlo.
Mám dva dotazy:
1. Mám vyhledat tým zmiňovaných odborníků ještě teď když už jsem velký?
2. Má cenu to dodatečně přiznat mému okolí?
Vašek
P.S. Rád Vás čtu, jste fakt dobří. Nejradši bych se astrologii taky naučil, ale zrovna v tomhle období nemám moc času na koníčky.
-
Re: Learning disabilities
2 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Neděli 23.Ledna 2005 12:29:15
Vážený pane Václave!
Řekla bych, že byste neměl počítat s tím, že Vám nějaký humanistický a transpersonální astrolog - a mám za to, že alespoň zčásti by se takto dal nazvat každý astrolog, který to s klientem myslí poctivě - bude striktně diktovat jak se máte v této věci zachovat.
Ostatně píšete sám: jsem už velký...
Je tedy záhodno předpokládat, že máte i velké orgány, počínaje rukama (viz nejmarkantnější rozdíl mezi člověkem a delfínem - k dohledání zde), mozkem konče. Ale nejen to.
Velký člověk by měl mít i velkou míru úsudku, zodpovědnosti, velké srdce, velký cit pro potřeby své a druhých, velký smysl pro fair-play atd., možná i velký smysl pro zodpovědnost za budoucnost lidí, kteří jsou jeho činy nebo rovnou řekněme jeho životem chtě-nechtě ovlivňováni.
Nemohu překročit domácí denní limit. Ale snad to stačí, ostatní snad napíší něco odbornějšího.
Mimochodem - bez data je to těžké, ale chápu, chcete zůstat inkognito.
J.Stránská
-
Re: Learning disabilities
3 odpověď odeslal(a) Abberateur v Neděli 23.Ledna 2005 15:30:03
možná by Vašku bylo pro všechny nejlepší, kdybyste se oběsil, Abberateur
-
Re: Learning disabilities
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 23.Ledna 2005 15:41:02
Nesouhlasím s Aberrateurem a naopak řídil bych se radou zenového mistra Josefa Švejka: Každé přiznání ztěžuje zapírání. Turnovský
-
Re: Learning disabilities
5 odpověď odeslal(a) K. Mordavská v Neděli 23.Ledna 2005 17:14:55
Milý Václave, jsem také dyskalkulik a myslím, že to není nic strašného, když to ostatní vědí. Naopak, jsem zdrojem četných pobavení v naší rodině. Vyjímkou je snad jedině můj otec, emeritní profesor matematiky, který si myslí, že mu to dělám naschvál.
A jako PS: obávám se, že v dospělosti s tím už nic nenaděláme. A je to furt lepší, než být např. beznohý. Nebo něco podobného. A navíc, kalkulačka - přítel nejvěrnější !
Zdravím, Kristina
-
Re: Learning disabilities
6 odpověď odeslal(a) Abberateur v Pondělí 24.Ledna 2005 00:39:16
jsi větší idiot než jsem si myslel Turňáku, ty sám se jdi oběsit, pokud si dokážeš ještě trochu sebe vážit, vzpomeň si na přísahu sračko
-
Re: Learning disabilities
7 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 24.Ledna 2005 00:56:37
á hraješ si na komtura
-
Re: Learning disabilities
8 odpověď odeslal(a) Abberateur v Pondělí 24.Ledna 2005 00:57:36
nehraji - JSEM
-
Re: Learning disabilities
9 odpověď odeslal(a) K.Mordavská v Pondělí 24.Ledna 2005 09:12:01
Koukám, že na světě jsou mnohem nepříjemnější věci, než nějaká dyskalkulie. Například takovej Aberatér.....
-
Re: Learning disabilities
10 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pondělí 24.Ledna 2005 18:40:38
Pane Václave
"Už jsem velký", to není vůbec jen tak bezvýznamná větička.
Je to věta obrovského dosahu, významu a potenciálu k vážné a transformačně působící meditaci. Zkuste to. Najděte si i při Vaší vytíženosti dvacet minut, hodinku, kdy se budete snažit udžet v mysli pouze tuto větu. Možná užasnete nad výsledky.
Já to dnes při své dnešní mimořádné vytíženosti zkusila. Meditace mi přinesla mnoho cenných plodů, z nichž bych zde zveřejnila dva.
Když jsem byla docela malá, nesmírně mě fascinoval jeden nápěv s dvojími slovy. Tedy dvě písně, jedna společná melodie.
První z nich svou jakousi plností a jakousi vzdáleně tušenou dospělou dokonalostí, k níž dítko vzhlíží jako k oltáříčku.
Druhá ůz nich nesmírnou záhadností - jednak jsem nemohla pochopit tu až palčivou bezcitnost lidí, jednak jsem žasla nad tím, že někde daleko ve velkém městě existuje Div Divů, Tajemství.
Zkuste si meditaci sám po svém. Pro dnešek budu končit. Dále slova písní.
-
Re: Learning disabilities
11 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pondělí 24.Ledna 2005 18:43:26
l. Až já budu velká, bude ze mě selka,
přijďte k nám, já vám dám plný krajáč mléka.
2. Na tom Pražském mostě
rozmarýnka roste
žádnej ji tam nezalévá
ona neporoste.
Já tam za ní půjdu,
zalévat ji budu,
ona se mi zazelená,
já ji trhat budu.
-
Re: Learning disabilities
12 odpověď odeslal(a) Jarmila Gričová v Pondělí 24.Ledna 2005 20:06:38
Pokdu si pustíte rádio, ulsyšíte tam třetí slova, která začínají
Já mám ráda Vlastu, i když propad chlastu, protože má okna dveře z hliníku a plastu...
a ještě nějak to pokračuje, ale jak, to jsem si bohužel nezapamatovala. Není to náhodou taky téma k meditaci? Jako jestli jsou okna z plastu a hliníku důvodem k tomu, aby byl Vlasta milován? Nebo zda je okno plastové dostatečnou doměnou za ten chlast?
HOdně štěstí při meditacích přeje JaGA
-
Re: Learning disabilities
13 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 25.Ledna 2005 11:41:11
Dva žáci jednoho zenového mistra se dohodli, že se zeptají svého mistra na vztah mezi meditací a kouřením. Jeden se vrátil s tím, že mediatce a kouření se vylučuje, druhý s tím, že meditace a kouření jdou dobře dohromady. Ten první se totiž ptal na o, zda lze při meditaci kouřit, ten druhý, zda lze meditovat při kouření. Turnovský
-
Re: Learning disabilities
14 odpověď odeslal(a) J.Stránská ve Středu 26.Ledna 2005 13:08:29
Pane Václave, ještě k Vám. Mám teď při své prohře možnost obzvlášť důrazně k Vám promluvit.
Dočetla jsem se že za diskalkulii nemůžete. Je to prý lehká mozková disfunkce.
Takže: jestli jste někomu nevědomky nebo vědomě díky své lehké mozkové disfunkci ublížil, je možnost nápravy. Taková možnost většinou existuje.
V astrologii pro tuto příležitost pěkně promlouvá jeden stupeň:
Fáze 88: Blíženci 28
Bankrotem dává společnost přetíženému jedinci šanci začít znovu.
....................
J.Stránská
-
Re: Learning disabilities
15 odpověď odeslal(a) KX-B ve Středu 26.Ledna 2005 13:24:35
Různými "dis..." (..grafie, ...lexie, ...kalkulie) trpí zhruba třetina novodobé populace, takže se to dá už považovat za "normální". Dobrý popis najdou zájemci na: www.lawyers.cz/czech/Experti/biofeedback/lmd.htm // Dá se to dobře "léčit" metodou zvanou "biofeedback". Podobá se to počítačové hře, při které ovládáte myšlenkami činnost na monitoru a tak získáváte zpětnou vazbu pro mozek, který tím nutíte učit se, jak pracovat "normálním" režimu. Opravdu to funguje. Ale levné to není :-)