Zobrazení otázky a odpovědí
-
Souvislosti
2720 otázku odeslal(a) Alois Kuchrýk v Pátek 18.Února 2005 15:29:58
Kámoš dneska asi třikrát významně pronesl slovo "souvislosti". Byl jsem z toho vyveden z míry, protože právě tohle slovo si tenhle týden přetřásám z různých stran. A byli jsme vyvedeni z míry oba když jsem mu to řekl, protože on řek, že si tohle slovo přetřásá z různých stran taky, a možná trochu dýl, tak dva týdny.
A říkal, že zrovna čte knihu, kde se to přímo hemží různými souvislostmi. Povídal mi různé věci z té knihy a nejvíc mu nešlo na rozum, a mě taky ne tohle: Hlavní hrdina byl nějaký napůl zlý a napůl dobrý člověk, ale většinou zlý. A hrozně se divil, že musí být tak zlý, a pak se dozvěděl že to pochází hlavně z toho, že jeden jeho předek, asi z třetího kolena, zachránil někomu život a přitom umřel, a to nemělo být. Tím se všechno vychýlilo jinam než mělo. Kdyby to neudělal, nevychýlilo by se to a on nemusel být v tom jeho životě převážně zlý. Lámali jsme si nad tím docela hlavu, jak složité můžou být souvislosti.
Je někdo schopen tohle vysvětlit prosím Vás?
-
Re: Souvislosti
1 odpověď odeslal(a) Alois Kuchrýk v Pátek 18.Února 2005 15:44:21
Asi jsem napsal špatně čemu jsme se divili: divili jsme se nejenom tomu, jak k tomu přijde, že musí být zlý kvůli předkovi, ale taky jsme se divili tomu, jak může vychýlit naplánovanou cestu do špatna, že někdo někomu zachránil život, vždyť na tom není nic špatného. Jak měl ten předek vědět, že jeho potomek z třetího kolena bude muset být kvůli tomu z větší poloviny zlý?
To jsou tak složité souvislosti, že z toho prostě jde hlava kolem.
My na to s kámošem nestačíme abychom na to přišli, tak jsme se domluvili, že to dám někam, kde se tím zabývají. Našel jsem Vás a myslím si, že Vy to vyřešíte levou zadní.
Alois Kuchrýk
-
Re: Souvislosti
2 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 18.Února 2005 16:15:44
Vážený pane Kuchrýku, většina z nás je částečně dobrá a částečně zlá, tzn. že se za jakýchkoli okolností nereagujema a nechováme se soustavně jako dobráci, ale také nám někdy rupnou nervy a chováme se tak, že bychom si to za rámeček nedali. Je to tak, přirozený svár v našich duších je běžný. Spíš mne zaráží způsob jakým to autor oné knhy řeší, ten mi připadá vceku prasácký. Rozhodně bych tu myšlnky oné knihy nepovažoval za násedováníhodné. Turnovský
-
Re: Souvislosti
3 odpověď odeslal(a) Alois Kuchrýk v Pátek 18.Února 2005 17:37:45
Děkuju Vám večer za ním zajdu a povím mu to. Ale ještě mám jednu věc. Kámoš je hodně citlivý a taky dost emotivní. Když už jsem tady, chci se zeptat ještě na jedno. Pár týdnů se stýkal s jedním guru, který se honosil svou mocí a mnoha duchovními schopnostmi. Kámoš ho bral a uznával hodně. Ale zdálo se mu taky, že je v něm dost zla. Jednu chvíli mu bylo, jako když někdo začíná usínat a bum už se veze. Jako by se skoro přehoupl na jeho stranu i když měl pocit, že je dost zlý, a vadily mu na něm takové dá se říct erotické sklony. Ale pak mu z něho začala strašně bolet hlava a břicho. A pak se dozvěděl něco co ho strašně překvapilo a naštěstí ho to od něj odradilo. Ten guru mu říkal: já to na tebe poslal. Mě totiž strašně bolela hlava a břicho a chtěl jsem se toho zbavit, tak jsem toho na tebe kus poslal. Kámoš byl v šoku a v znechucení. Ptal se proč mu to neřekl dopředu, jestli se mu to nezdá být hrozný, když něco takovýho udělá bez toho že by se toho druhýho zeptal. Že se to mohlo řešit nějak jinak, nějakým
jiným způsobem, který by byl pro obě strany dobrý. A ten guru jen tak něco zabrblal, no co, ty ses mi zdál takový silný, já nemyslel že by ti to ublížilo.
Že sem napíšu tohle kámoš neví, chtěli jsme jenom tu první otázku, ale určitě bude užitečná i tahle, myslím že na ní je taky dobrá souvislost, proč se mu to vlastně stalo, proč se k němu ten guru tak choval? Jestli to taky nepatří do té kategorie jak ten autor té knihy, takže nějaká souvislost.
No tak ještě tohle bych se u Vás rád dozvěděl.
Díky moc. Alois Kuchrýk
-
Re: Souvislosti
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 18.Února 2005 18:17:26
http://www.transformotor.cz
Vážený pane Kuchrýku, s hlediska humanistické a transpersonální astrologie existují v tzv. duchovním životě některá pokušení, která bývají spojena zejména s funkcemi transpersonálních planet. Neptunské svádí jedince, aby vystupova jako divotvůrce (uzdravování na stadionenech, v TV a jiných sděovacích prostředcích apod.) pak nastupuje pokušení plutonské, kdy jedinec, který dosáhl vůdčího učitelského postavení - guruát- svého postavení zneužívá k manipulaci a ovládání svých oveček.S takoým exemplářem se nejspíš Váš přítel setkal. Osvědčenou obranou vůčí takovým "šedým mágům" je vysmát se jim. To působí velice úspěšně. takoví lidé nemívají smyslpro humor, zejména ne pro sebeironii a vše co se jich týká dělají a berou tak smrtelně vžně, až se jim z toho křiví huba. Turnovský.
-
Re: Souvislosti
5 odpověď odeslal(a) Alois Kuchrýk v Pátek 18.Února 2005 19:10:40
Moc a moc díky!!!!!!!!!Už jsem byl u dveří, ale ještě jsem si vzpomněl na Vás. Perfektní odpověď, to nestačím koukat!!!!!!! Tak startuju, budem mít o čem kecat mezi hulením!!!!!!!!Díky, díky!!!!!!
Alois Kuchrýk
-
Re: Souvislosti
6 odpověď odeslal(a) Jarmila v Sobotu 19.Února 2005 10:39:03
Filozofie tohoto dotazu mi připomněla zkušenosti mého známého z rodinných konstelací.
Rodová zatížení, splácení energetických hříchů a podobně). Pak bych doporučovala velkou opatrnost a obezřetnost.
Přemýšlela jsem o tom, proč tolik lidí podlehne těmto ztv.šedým mágům, proč se nezvednou a neodejdou když cítí průser a ještě jim někdo namlouvá, že je to léčivé a pro ně přínosné.
Viděla jsem následky této " léčby", ti lidé se s tím vyrovnávají roky, pokud se vůbec vyrovnají. O tom, že za to platí šílené sumy ani raději nepíšu.
Protože učím velké děti rodinnou výchovu ( už se mi to ale krátí, za měsíc odcházím ze školství nadobro - to jen tak bokem), snažím se jim místo nějakých klábosení o složení jídelníčku a podobně přinést věci potřebné. Zkoušíme si například komunikační techniky, před celou třídou říct naplno bez rozpaků svůj názor na věc, umět v klidu odmítnout a nezdůvodňovat, přijmout v klidu kritiku druhých a neútočit a podobně. Vždy mají tato cvičení úžasný ohlas, vidíte proměny krůček po krůčku. Dopad to má v okamžiku, když se například mojí svěřenci dozví, že mají právo říct dospělé autoritě svůj názor nebo odmítnout její.
Pak to většinou "dospělá autorita" nezvládá a bývá tanec. Autoritám vyrovnaným s vlastní pobertou ( učitelé, rodiče...)se omlouvám, ale většinou to tak je.
To je jedno, chci jenom napsat, že se necháváme snadno nachytat, autorita je pro nás Bůh, nedoknutelná a nedej Bože kritizovatelná. Zvláště pokud docestuje s aurou zahraničí a sbírkou diplomů. A nebo se tak sama uvede a my nepřemýšlíme, my věříme a následujeme.
Chtělo by to více sebevědomí, přemýšlení, naslouchání svým pocitům a tělesným přáznakům při určitých setkávání.
Pokud se cítíme nejistí, ohrožení, manipulovatelní a podobně, ihned odejít a žádat peníze zpět.
To jsem se rozepsala, ale mám pocit, že dokud Češi budou nadále lidé bez názoru, lehce ovladatelní a posazení na zadek pomalu před kýmkoliv kdo zacinká jinou měnou, nebude řešení.
-
Re: Souvislosti
7 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Sobotu 19.Února 2005 11:03:10
Jarmilo, mohla bych se Vás na něco zeptat?
Proč píšete, že odcházíte ze školství NADOBRO.
Jestli to není soukromé, prosím Vás o odpověď.
Zdá se mi totiž, že školství potřebuje právě takové učitele jako jste Vy. A hodně.
Děkuji za odpověď.
-
Re: Souvislosti
8 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Sobotu 19.Února 2005 12:50:41
Jarmilo, ať už máte důvody jakékoli, mně se hrozně líbí věta: Nikdy neříkej nikdy. Tak proto můj dotaz.
Jinak taky můj dotaz byl taky prostě ze zvědavosti, protože školství je taková zvláštní komicko-tragicko-prozaická oblast, která nás celý život zajímá. A je velmi zajímavá v tom, že se na jednu stranu hrozně moc mění a vyvíjí a je na ní vidět stav společnosti a tím ovlivněný stav člověka -individuality a na druhou stranu i když je tam pokrok obrovský, v jistém smyslu nám připadá, že není a stále na to někdo nadává, a panuje přesvědčení že nejenom neprávem.
-
Re: Souvislosti
9 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Sobotu 19.Února 2005 13:06:14
"Nikdy neříkej nikdy" se samozřejmě netýká rozhodnutí, která se týkají věcí s odzkoušeným a již zřejmým potenciálem zla, zvůle, sobectví a arogance, mám-li dostát názvu této otázky. To je jasné, ale o tom se samozřejmě nebavím.
-
Re: Souvislosti
10 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Sobotu 19.Února 2005 13:56:42
Jarmilo, jinak samozřejmě respektuji Vaše "to jen tak bokem" a rozhodně Vás nenutím do odpovědi, promiňte mi to naléhání.
Já bych taky spoustu věcí nepsala na veřejnou stránku.
Věc mě zajímala spíš obecně, protože jak už jsem psala, dost mě zajímá stav školství a myslím si, že takové téma není špatné.
J. Stránská
-
Re: Souvislosti
11 odpověď odeslal(a) Turnovský v Sobotu 19.Února 2005 14:48:46
na "rodinné konstelace" mám zatím také spíš negativní reference. Turnovský
-
Re: Souvislosti
12 odpověď odeslal(a) Jarmila v Sobotu 19.Února 2005 15:38:19
Zcela vědomě, milá paní Stránská,
říkám, že školství potřebuje učitele jako jsem já. To máte zatracenou pravdu! Pár jsem jich poznala, ve školství už není nikdo z nich. Já to budu mít příští rok 20 roků, ale nechci výročí. Už mám toho tak akorát...
Přesně to jsem si říkala- nikdy neříkej nikdy. Tak si to snad ani neříkám, práce s dětmi mě velmi obohacuje. Jsou to zlatíčka otevřená všemu pozitivnímu, stačí nabídnout, povzbudit, ukázat věci z jiného úhlu, apelovat na jejich rozumné a přemýšlivé Já, které v sobě všichni máme.
Moje štěstí byla demokratická výchova mojí maminkou a originální a k tomu svobodomyslná babička. Rodina mě podporovala v mých názorech, mohla jsem říct jak to vidím já, co chci a co opravdu ne. Dovolili mi prožít pubertu se vším všudy, i s prudkými výměnami názorů i s útěkem z domova, kdy jsem se pak sama živila a ráda na to všechno vzpomínám. Ať jsem v životě dělala různá rozhodnutí, slyšela jsem svoji matku, jak říkávala: " Já vím, že se rozhodneš jak budeš chtít a nenecháš si to vymluvit. A taky vím, že to dokážeš a neztratíš se". To mi hodně pomáhalo a pomáhá.
Proto mám ten pocit, že tuším, jak a co dětem nabídnout. mají skvělé nápady, dobře chápou pevnost laskavých hranic dospělého, snaží se neztratit důvěru, pokudjim byla svěřena.
Co jim asi nejvíce vadí je výchova typu " cukr a bič", ponižování, nenaslouchání, zatracování, nedůvěra, odsuzování...
To všechno mi vadí, namám to ráda a dost jsem s tím měla potíže s učitelkami mých dětí.
Jedna nechala ve 3.třídě hlasovat děti o tom, kdo jí chce mít příští rok. Všechny se přihlásily, kromě mého syna, který na dotaz proč nehlasuje řekl: " Protože vás příští rok nechci mít". A byla scéna, potíže... Když jsem jí říkala, že pokud nechtěla slyšet názor, neměla se ptát,její údiv vyvrcholil ( doslova), když jsem jí řekla, že přeci nemůže předpokládat, že jí všechny děti mají rády. No, to byla jenom perlička a takových bych měla na knížku.
Vždycky jsem svoji práci dělala snad jak néjlepe jsem uměla, vážila jsem si dětí, kolegů a samozřejmě rodičů. Neměla jsem s nimi konflikty, naopak, skvěle se nám spolupracovalo, vždyť jsme společně hledali cestu k jejich dětem.
Nechtěla jsem se tak dlouze rozepisovat o svých pocitech, ale přemýšlím o tom, proč by měly mít školy sebevědomé a sociálně zralé učitele, kteří by ( jak jinak) k podobnému vedli svoje žáky. To by potom státu těžce procházely některé věci. Od žvanění politiků až po podvádění, lhaní a okrádání nás všech.
Kdepak sebevědomý občan, který se nedá a umí se ozvat!
Zřejmě budeme muset všichni protrpět tuto primitivní fázi raného kapitalismu. Dalších fází se už, bohužel, nedožiju. Vzhledem k mému věku - tedy.
Srdečně všechny zdravím.
-
Re: Souvislosti
13 odpověď odeslal(a) Jarmila v Sobotu 19.Února 2005 15:38:25
Zcela vědomě, milá paní Stránská,
říkám, že školství potřebuje učitele jako jsem já. To máte zatracenou pravdu! Pár jsem jich poznala, ve školství už není nikdo z nich. Já to budu mít příští rok 20 roků, ale nechci výročí. Už mám toho tak akorát...
Přesně to jsem si říkala- nikdy neříkej nikdy. Tak si to snad ani neříkám, práce s dětmi mě velmi obohacuje. Jsou to zlatíčka otevřená všemu pozitivnímu, stačí nabídnout, povzbudit, ukázat věci z jiného úhlu, apelovat na jejich rozumné a přemýšlivé Já, které v sobě všichni máme.
Moje štěstí byla demokratická výchova mojí maminkou a originální a k tomu svobodomyslná babička. Rodina mě podporovala v mých názorech, mohla jsem říct jak to vidím já, co chci a co opravdu ne. Dovolili mi prožít pubertu se vším všudy, i s prudkými výměnami názorů i s útěkem z domova, kdy jsem se pak sama živila a ráda na to všechno vzpomínám. Ať jsem v životě dělala různá rozhodnutí, slyšela jsem svoji matku, jak říkávala: " Já vím, že se rozhodneš jak budeš chtít a nenecháš si to vymluvit. A taky vím, že to dokážeš a neztratíš se". To mi hodně pomáhalo a pomáhá.
Proto mám ten pocit, že tuším, jak a co dětem nabídnout. mají skvělé nápady, dobře chápou pevnost laskavých hranic dospělého, snaží se neztratit důvěru, pokudjim byla svěřena.
Co jim asi nejvíce vadí je výchova typu " cukr a bič", ponižování, nenaslouchání, zatracování, nedůvěra, odsuzování...
To všechno mi vadí, namám to ráda a dost jsem s tím měla potíže s učitelkami mých dětí.
Jedna nechala ve 3.třídě hlasovat děti o tom, kdo jí chce mít příští rok. Všechny se přihlásily, kromě mého syna, který na dotaz proč nehlasuje řekl: " Protože vás příští rok nechci mít". A byla scéna, potíže... Když jsem jí říkala, že pokud nechtěla slyšet názor, neměla se ptát,její údiv vyvrcholil ( doslova), když jsem jí řekla, že přeci nemůže předpokládat, že jí všechny děti mají rády. No, to byla jenom perlička a takových bych měla na knížku.
Vždycky jsem svoji práci dělala snad jak néjlepe jsem uměla, vážila jsem si dětí, kolegů a samozřejmě rodičů. Neměla jsem s nimi konflikty, naopak, skvěle se nám spolupracovalo, vždyť jsme společně hledali cestu k jejich dětem.
Nechtěla jsem se tak dlouze rozepisovat o svých pocitech, ale přemýšlím o tom, proč by měly mít školy sebevědomé a sociálně zralé učitele, kteří by ( jak jinak) k podobnému vedli svoje žáky. To by potom státu těžce procházely některé věci. Od žvanění politiků až po podvádění, lhaní a okrádání nás všech.
Kdepak sebevědomý občan, který se nedá a umí se ozvat!
Zřejmě budeme muset všichni protrpět tuto primitivní fázi raného kapitalismu. Dalších fází se už, bohužel, nedožiju. Vzhledem k mému věku - tedy.
Srdečně všechny zdravím.
-
Re: Souvislosti
14 odpověď odeslal(a) Jarmila v Sobotu 19.Února 2005 15:44:34
Omlouvám se za zdvojení. Nebylo to úmyslné.
I když bych to mohla vytisknout opravdu vícekrát a vylepit všem ředitelům a inspektorům na dveře, aby věděli, o co ve školství opravdu jde.
-
Re: Souvislosti
15 odpověď odeslal(a) Naďa v Sobotu 19.Února 2005 16:07:16
Paní Jarmilo, ono je podivné, že ze školství
odcházejí Ti dobří. Nejen ze školství.
A díky, že jste mi potvrdila, že děti vedu správným směrem. Nebojí se mi říct, když se jim něco nelíbí, ale na druhou stranu jsem se pro ně stala vrbou, i v případě průšvihů, nemusí lhát, zatloukat, takže nemají stresy a jsou pohodáři.
Nepoklonkovat a nehrbit hřbet, to je strašně důležitý.
Ale to všechno by mělo vycházet ze školy, ale opak je pravdou. Někdy mi připadá, že někteří si zkoušejí na dětech to, co nemohou doma. A to je smutný.
Naďa
-
Re: Souvislosti
16 odpověď odeslal(a) Dagmar v Sobotu 19.Února 2005 16:56:18
Málokdy má člověk štěstí na takové učitele, kteří uplatňují takový systém výuky jako Jarmila. O to víc si jich cením.
Ono je to ale ve školství nejen o podmínkách ve kterých učitelé musí pracovat, ale bohužel i o penězích.
Proto mě vždy nadzvedne, když se píše o průměrném platu ve školství a vyjde taková vysoká částka.
Mám syna který učí a aby se uživil, učí ještě na pár hodin na dalších dvou školách /naštěstí tam jen tělocvik/.
A také čtu, čím vším si učitelé /zvláště muži/přivydělávají při svém úvazku, aby uživili rodinu - a mohu potvrdit, že si skutečně o výši svého platu nevymýšlejí.
-
Re: Souvislosti
17 odpověď odeslal(a) Jarmila v Sobotu 19.Února 2005 20:48:13
Děvčátka, děkuji vám oběma za příjemný ohlas.
Moje zkušenost je ta, že v pomáhajících profesích ( a to školství je také),by měli pracovat lidé, kteří to mají srovnané sami se sebou. Většinou ( není to, samozřejmě, pravidlo) tam pracují lidé, kteří to tak nemají, pomáhají druhým, protože vlastně tak pomáhají sami sobě, potvrzují si tak svoji dokonalost a nepostradatelnost. Potřebují uznání, protože ho doma měli málo, těžce snáší kritiku a jiný názor není výzva k diskusi, ale útok na jejich sebevědomí, výzva k boji a to mnohdy velmi ostrými zbraněmi.
Ach, jo, už mě to vážně unavovalo.
Vřele doporučuji knížku Dětství je drama od švýcarské psychoanalytičky Alice Millerové
( vyšlo v roce 2001 v Nakladatelství Lidových novin). Úžasná věc, hodně jsem jí probrečela, stále se k ní vracím. Protože každý z nás máme naloženo, co si budeme namlouvat. Ale je dobré to vědět, nebát se toho poznání a nebát se setkání mnohdy přímo se sebou samotnou.
Takže žádné Rodinné konstelace, ale Život, to terapie sama o sobě, stačí jen vyjít do ulic a žít. I když neplatíte penězi, ale nečím jiným. Jenže to je, bez diskuse, dobrá investice.
Ještě jednou se dodatečně omlouvám všem osvíceným rodičům a učitelům. Jen ať je jich více!
Je možné, že až kantoři zvednou hlavy, pak budou také společností lépe a nejenom finančně ohodnoceni. Však jak říká název kapitolky Souvislosti, všechno se vším souvisí.
Hezký večer všem.
-
Re: Souvislosti
18 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Neděli 20.Února 2005 12:55:08
Co na to říct?
Asi těžko něco.
Jinak - strašně mi připomínáte člověka, který pracuje ve školství a s kterým se dvakrát týdně vidím, a je zajímavé že jednu základní věc máte zřejmě skoro stejnou /z hlediska astrologie/.
A proto jsem smutná, že musím napsat "asi těžko něco", protože tam kde je ten člověk, tam jsou ty Vaše základní názory normálem a normou /mimo pár "nepostradatelných věcí"/.
-
Re: Souvislosti
19 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Neděli 20.Února 2005 17:07:46
Jarmilo, když umíte dobře předmět, který vyučujete a když Vás ještě ke všemu ta práce baví, a těch peněz je tam určitě mnohem víc než v jiných pomáhajících profesích, tak Vám v té profesi stejně ať bylo kolem cokoliv muselo a musí být úplně hej. Byla a jste přece na svém místě. To musí být skvělý tak dobře a dokonce i kreativně umět to co jste učila a ještě učíte.
No prostě ty děti co se s Vámi setkaly a setkávají to mají hodně dobrý a je hezké když se člověk něco takového dozví, že existuje nebo existovalo.
Vždycky ta jedna generace nadává, že je všechno hrůza, že to bude lepší, až vymře, ale stejně to nemá moc logiku, protože ta další generace je uváděna do praxe právě tou generací starší, takže ono to nebude nikdy tak horké a hrozné jak se to zdá. Všichni mají své místo. Když někdo svou profesi umí- šťastní to lidé - může si dovolit v tom "volném čase" který mu dává profesionální způsobilost, nebrat to tak vážně.
-
Re: Souvislosti
20 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Neděli 20.Února 2005 21:04:10
Jarmilo, mě je takových učitelů jako jste Vy hodně líto, že jsou zklamaní. Nechápu to, píšete že jste vycházela dobře s kolegy, s dětmi i s rodiči, tak v čem je ten problém?
To přece není možné, že by takoví učitelé museli odcházet kvůli "školství". Nechápu to.
Ten člověk, o kterém jsem psala, má zrovna v této době se školstvím taky problémy, shodou okolností to taky částečně vypadá, že ho "školství" plánuje odepsat, ale bude to úplně jiný případ, úplně jiné podmínky. A nevzdává to, protože si ani zatím nepřipouští, že by bylo na výběr. I když nad některými věcmi "shora" zůstává rozum těžce stát. Jednou jsem byla shodou okolností v jeho přítomnosti, když měl Lunu u svého Marse, měl telefonát, který by si zasloužil vyhazov jisté osoby pro totální a naprostou nekompetentnost v jisté komisi a ten člověk se do toho obul a vyřešilo se to. On nevěděl o té Luně u Marse, ale já náhodou jo a to jsem se musela sama pro sebe docela smát, i když to pro něj byl docela tragický moment.
Doufám že tím nezrazuju ani toho člověka, ani planety (každý má nesčetněkrát za život Lunu v konjunkci s Marsem) říkám to pro neosobní doložení faktů.
Tou "normou" jsem myslela samozřejmě ten pěkný přístup k dětem, který jste zmiňovala, z kterého tady mají radost.
J.Stránská
-
Re: Souvislosti
21 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pondělí 21.Února 2005 18:49:25
Jarmilo, teď jsem se něco hezkého naučila a jsem strašně šťastná. Tak mě napadla hezká souvislost, že lidé mohou být i šťastní, když se něco hezkého a nového naučí.
J.Stránská
-
Re: Souvislosti
22 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pondělí 21.Února 2005 19:11:02
To mi připomělo, jak jsem asi před třemi týdny byla v jednom městě na takové schůzi učitelů angličtiny /já úplnou náhodou učím tři hodiny týdně a.a kroužek ve školství/
Promítal se tam program angličtiny do počítačů. Bylo to asi pro hodně škol, protože seznam byl dlouhý, ale bylo nás tam jenom pár. Bylo to překrásné. Např. jsme měli taky něco zkoušet, např. doplňovat věty nebo tak, byli jsme najednou jak stará parta kámošů zapálených do angliny, tak mě to připadalo, ale na konec jsem tam tak legračním způsobem narazila na něco takového jako "školství", taková ta příšera ze šera.
Školství je asi dvojí "školství"- příšera a "školství" - ráj, který nám odkázal J.A.Komenský i jiní.
-
Re: Souvislosti
23 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Úterý 22.Února 2005 09:38:10
Jarmilo, nevím, jestli je tak užitečné, podezírat učitele z různých psychologických nedostatečností které se viditelně zjevují tím že si vybírají takové zaměstnání jaké si vybírají. Nebudu mluvit o
sobě, protože se já se ocitla ve školství docela náhodou a vzhledem k výši úvazku, jsem víceméně takový návštěvník na návštěvě než učitelka, ale zmíním se o jednom hodně zajímavém faktu.
-
Re: Souvislosti
24 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Úterý 22.Února 2005 09:45:16
Vzpomínáte si na různé kamarádky a na různé jiné děti, kdy jste byla přítomna při jejich hře na učitele? Děti si hrají na doktory, na učitele, na různá povolání. A moje zkušenost mě přesvědčuje o tom, že hře na učitele, na učitelky, děti a obzvlá's't dívky, věnují obzvlášní pozornost a péči. Listy a listy papírů, vyrábění žákovských knížek, různé zápisy, podrobné evidence, krásná dílka. Moje dcera měla takových roztomilých žákovštiček desítky. Je to prostě v lidské povaze.
-
Re: Souvislosti
25 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Úterý 22.Února 2005 09:49:55
Pamatuju si, když jsem ještě nechodila do školy, že jjsem v kuchyni na gauči měla rozmístěny všechny panenky, dělala jsem jim kakao, krmila je, ale také
jako ve škole zkoušela, na známkování si nepamatuju, ale přesně si pamatuju na to co jsem právě napsala.
Taky si pamatuju na to že jsem měla různé složky,to později, kam jsem třídila informace a jedna z nich byla věnována dětem, jedna nemocem - bylo tam i školství.
-
Re: Souvislosti
26 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Úterý 22.Února 2005 10:00:17
Ještě si pamatuju, kromě běžných her s kamarádkami na školu, že jsem se jednu dobu intenzívně zabývala myšlenkami a odhodláním a slibem do budoucna na napsání lepší učebnice angličtiny než
byly stávající učebnice, říkala jsem že jsou debilní, a přesně si pamatuju, jak jsem se snažila vymyslet tu základní ideu na které to postavit. Přesně si vzpomínám jak ležím, je večer a mám před očima tu učebnici snů.
Ale můžu říct, že v dnešní době už není potřeba žádné mojí učebnice, protože je spousta překrásných učebnic, jsou kazety k učebnicím, spousta úžasných pomůcek, karty s obrázky, na rozdíl od tehdejší doby takový pokrok.
-
Re: Souvislosti
27 odpověď odeslal(a) Jarmila v Úterý 22.Února 2005 18:38:48
Dobrý den, paní Sránská,
děkuji za zajímavé čtení a názory.
K 1.4. tohoto roku uzavírám svoji životní etapu s názvem Školství.
Chci zkusit něco jiného.
Mějte se hezky.
-
Re: Souvislosti
28 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Úterý 22.Února 2005 20:59:24
Děkuju za přání, Jarmilo.
-
Re: Souvislosti
29 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Úterý 22.Února 2005 21:30:55
Ó promiňte tu nevychovanost, Vám samozřejmě taky vše dobré a hodně štěstí v novém.
-
Re: Souvislosti
30 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pátek 25.Února 2005 11:04:27
Jarmilo, vzpomněla jsem si na bráchu když byl na vojně. Když se jim to krátilo, stříhali si metr. Jak to máte ve školství? Taky stříháte metr?
-
Re: Souvislosti
31 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pátek 25.Února 2005 11:07:59
To bylo hrozný být na vojně. Jednou čistili zbraně a ten jeden kluk co seděl u stolu si rozstřelil mozek. Kousky mozku se rozprskly všude možně.
-
Re: Souvislosti
32 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pátek 25.Února 2005 11:14:10
Ono to zní docela legračně, že. Určitě se tomu člověk, který to čte i zasměje.
Ale být u toho stolu asi by se tomu nikdo nesmál. A někteří lidi by se tomu nesmáli hodně dlouho.
A pár lidí ani nikdy.
-
Re: Souvislosti
33 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pátek 25.Února 2005 11:23:39
Když se člověk jen tak zeptá na stříhání metru a pak zas napíše něco co má souvislost, ale jenom pro něj, v jeho hlavě, protože si vybaví hned nejbližší souvislost s první myšlenkou, má tendenci se hned omlouvat a napsat Jarmilo, tím druhým nechci říct nic osobně vyvoditelného pro Vás, tedy: to druhé není obecné /tj.osobní pro jiného/, to druhé je čistě osobní pro toho kdo napsal to první, obecné.
Zajímalo by mě jak by se k takovým "množinám" a "podmnožinám" daly přiřadit nějaké charakteristické výrazy - např. znak, symbol, apod.
J.Stránská
-
Re: Souvislosti
34 odpověď odeslal(a) J.Stránská v Pátek 25.Února 2005 12:37:16
Jela jsem autobusem a trochu poslouchala, co na sebe volali týnejdžři, např.že někdo řekl profesorce nebo učitelce že ji zabije, ona na něj zavolala sociálku a policii, ale nedovyslýchali ho k obvinění.
Před tím, než jsem vystoupila zavolal na kamarádku nebo kamaráda, že nejhorší smrt je.....a tomu jsem nerozuměla, musela jsem vystupovat a tak když jsem šla kolem něho ptala jsem se co je nejhorší smrt? A on na mě nedůvěřivě hleděl - viz všichni nad třicet jsou tví nepřátelé - ale já spěchala s vystupováním ale fakt mě to zajímalo, tak jsem mu říkala, prosím Tě fakt, fakt mě to hrozně zajímalo, jak to bylo? a on viděl, že mu nechci ubližovat, že mě to jenom fakt zajímá tak mi to řekl: že nejhorší smrt je za střízliva.
Možná ten kluk jak čistili zbraně nebyl střízlivej, tak možná to nebylo tak hrozný.