Zobrazení otázky a odpovědí
-
Meč Godefroie z Bouillonu
2736 otázku odeslal(a) Ondřej v Úterý 1.Března 2005 20:39:27
Za několik týdnů se - poprvé po 908 letech, byť jen na výstavu - vrací meč Godeffroie z Bouillonu ze Svaté země zpět do rodné země svého nositele, dnes známé jako Belgie.
Godefroi z Bouillonu, vůdce První křížové výpravy, pod jehož vedením byl dobyt Jeruzalém je zakladatelem linie jeruzalémských králů, vládnoucích po dobu existence křesťanských držav v Palestině (1099-1291).
K této zprávě, která se objevila v dnešních novinách jen poznamenávám, že zítra v poledne vstupuje Slunce na 13° Ryb. Jeho Sabián:
STAROBYLÝ MEČ, KTERÝ PROŠEL MNOHA BITVAMI, JE VYSTAVEN V MUZEU.
-
Re: Meč Godefroie z Bouillonu
1 odpověď odeslal(a) Ondřej v Pátek 4.Března 2005 22:49:03
"Návrat prvního meče" První Křížové výpravy po více než 900 letech do vlasti jeho nositele mi připomíná další symbolické souvislosti s dneškem:
Tehdejší události se stejně jako dnes odehrávaly v době působení papežů, jejichž autorita (nehodnotím dobrá/špatná) daleko přesahovala hranice země.
Tj. tenkrát za Urbana II., který vyhlásil křížovou výpravu proti Turkům, dnes za Jana Pavla II., který mj. významně přispěl k pádu bolševika. Oba přispěli k něčemu, co bychom dnes nazvali globalizací církve.
Bez zajímavosti není ani vztah odpovídajících Sabiánů: Papež žehná věřícím/Indián požaduje vůdcovskou moc (30°Střelce/1°Kozoroha), které jsou v kvintilu k symbolům Ve svatyni...zkoušejí nově zasvěcené členy.../Starobylý meč, který prošel mnoha bitvami...(12°/13°Ryb).
Něco se děje, něco symbolicky nesmírně významného, co souvisí i s papežstvím a otázkou budoucí globální vlády a jejího charakteru.
O.
-
Re: Meč Godefroie z Bouillonu
2 odpověď odeslal(a) baudy v Sobotu 5.Března 2005 01:45:27
http://www.astrolab.cz
Ahoj Ondřeji. Musím Tě opravit. Godefroi z Bouillonu nebyl vůdcem 1. křížové výpravy. Byl vůdcem jedné ze čtyř skupin křižáků, skupiny Porýnských a severních Francouzů.
Vůdcem druhé skupiny byl kníže Raymond z Toulouse společně s biskupem Adhemarem z Le Puy. Hrabě Robert, syn Viléma Dobyvatele vedl skupinu třetí , byl v Konstantinopoli nahrazen Hugem, bratrem francouzského krále Filipa. Čtvrtou skupinu vedla normanská knížata z italské Sicilie a Apulie, Bohemund z Tarentu a jeho synovec Tankred.
Godefroi vyrazil z Belgie v srpnu 1096 a dorazil do Konstantinopole před Vánoci téhož roku. Postupoval přes Maďarsko, srbský bělehrad a Niš.
Astrologicky by stál za prohlédnutí duben 1096, kdy se 1. křížová výprava fakticky upekla. Petr Poustevník vyrazil z Kolína 20. dubna 1096.
Sabiánský symbol koincidující s událostí mi vyrazil dech.
Tvoje poznámka s měnící se rolí papežství je podle mne trefou do černého. Nevím jestli nenarážíš na proroctví opata Malachiáše, který současného papeže předpokládá býti předposledním v celé historii papežství.
O čem přemýšlím poslední dny: nejsou demokracie lépe korumpovatelné zvenčí než despocie?
-
Re: Meč Godefroie z Bouillonu
3 odpověď odeslal(a) Ondřej v Sobotu 5.Března 2005 12:59:56
Ano, Baudy, máš pravdu, bylo to přesně, jak píšeš. (I já jsem si osvěžil paměť...nahlédnutím do knížky Antonyho Bridge: Křížové výpravy, nakl. Academia 1995). V zaujetí zprávou o výstavě Godefroiova meče v Belgii jsem to celé pak příliš zjednodušil.
Godefroi z Bouillonu byl spíš nejvýraznější postavou 1. Křížové výpravy - i proto, že se stal 1. jeruzalémským vládcem, i když ještě nikoli titulovaným králem, jako jeho následovníci (titul Advocatus Sancti Sepulchri, Ochránce Božího hrobu).
Pokud se týká papežství, z Malachiášova proroctví jsem nevycházel, i když o něm mlhavě vím. Základem mých úvah je současná pozice galaktického rovníku (reprezentujícího celou Mléčnou dráhu), resp. jeho průsečíku s ekliptikou. Ten v důsledku precese (kdy vykonává stejně jako ostatní tělesa zdánlivý pohyb po obloze) právě v těchto letech prochází zimním slunovratovým bodem, což odpovídá přechodu ze Sabiánského stupně "Papež žehná věřícím" do stupně "Indián požaduje na shromážděném kmeni vůdcovskou moc".
Přitom mě (kromě několika dalších věcí) zaujal onen výše uvedený kvintil "Indiána..."(1°Cap) s "Mečem..."(13°Pis). Ostatně ani další kvintily v odpovídající pětici nejsou bez zajímavosti, např. "Na noční obloze září souhvězdí.", symbol nadčasovosti v kosmickém smyslu (7°Leo).
O.
-
Re: Meč Godefroie z Bouillonu
4 odpověď odeslal(a) upřesnění v Sobotu 5.Března 2005 13:06:45
Jako bod reprezentující Mléčnou dráhu uvažuji JIŽNÍ průsečík galaktického rovníku s ekliptikou (tj. v pozici Střelec/Kozoroh). Je to vzhledem k tomu, že je v těsné blízkosti Galaktického centra a jako takový reprezentuje Galaxii jako těleso daleko spíš, než průsečík severní (v pozici Blíženci/Rak). Neboť ten (logicky) leží směrem do téměř prázdného mezigalaktického prostoru.
O.
-
Re: Meč Godefroie z Bouillonu
5 odpověď odeslal(a) baudy v Sobotu 5.Března 2005 23:51:44
http://www.astrolab,cz
Přihodím Ti k tomu ještě jeden podnět. Není z mé hlavy, je to očekávání mého kolegy Radka Douši.
V blízké době hvězda Regulus, primus znamení Lva, přejde do znamení Panny. V současnosti je Regulus na 29°54´18". Radek očekává a já mezitím také, že v důsledku toho dojde k definitivnímu opuštění feudálního typu vlády. A právě kurie je jedním z mála reziduí feudalismu v současnosti.
Tohle očekávání není totéž co pošetilý optimismus v lepší zítřky. Jako říká výrok z Knihy Kazatel "jeden věk končí, druhý věk nastává", chce se mi ho parafrátzovat: Jedna totalita končí, druhá nastává.
Anthony Bridge je skvělý, optimální na úvod. Ještě poutavější mi přišla kniha Pierse-Paula Reada, 'Templáři,' která je víc než o templářích právě o první a druhé crusade.
http://www.vltava.cz/store/GoodsDetail.asp?sCGoodsID=SE00060123
-
Re: Meč Godefroie z Bouillonu
6 odpověď odeslal(a) Ondřej v Neděli 6.Března 2005 11:59:07
Ano, ten přechod Regula ze Lva do Panny taky považuju za významný, tuším, že k tomu dojde v r. 2012. Krásné je, jak se zde stýkají tradiční a galaktický pohled na stálice, resp. hvězdy.
Neboť souhra průchodu galaktického disku (resp. jeho průsečíku s ekliptikou) jižním slunovratovým bodem a výše uvedeného přechodu Regula je dána tím, že je vzdálen 120°(téměř přesně) od tohoto průsečíku. Je to sice trinus doběžný, nicméně to "lví" zasbarvení daného aspektu mezi Regulem a rovinou galaktického disku tam tedy je - naprosto nezávisle na tradici. Což zrovna v tomto případě můžeme považovat za argument ve prospěch této tradice (přiznávám to ne zcela ochotně:-)
Pokud se týká pohledů do budoucna, nepočítám se ani mezi pošetilé optimisty, ani rezignující pesimisty, považuje oba způsoby pohledu ve svých extrémech za Scyllu a Charybdu.
Dávám přednost skeptickému pohledu v původním řeckém slova smyslu: pátrat,zkoumavě pozorovat.
O.
-
Re: Meč Godefroie z Bouillonu
7 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 7.Března 2005 01:24:19
rád bych sdílel optimistické vize vzbuzené např, přechodem Regula do Panny, ale nic mne v tom neutvrzuje. Mimonárodní chimérický kapitál se důkladně poučil ze zkušeností nejen fašismu, nacismu ale též i bolševismu a vbrzku nám zakroutí krkem. Už dnes nejde o demokraciii, ale o postdemokracii, jak tohle období špatně skrývaného lobbysmu nazval Václav Bělohradský. Nakonec nám nezbude než znovu otevřít propagandistické brožury Karla Marxe a zařídit se podle nich
-
Re: Meč Godefroie z Bouillonu
8 odpověď odeslal(a) Pavel Páral v Pondělí 7.Března 2005 21:43:51
Stejně jako Bělohradský, dochází k obdobným závěrům John Ralston Saul, významný kanadský filozof a spisovatel. Doporučuji jeho "The Unconscious Civilization" jako velmi výživnou záležitost. http://collection.nlc-bnc.ca/100/202/300/cyberschool/archive/cyberschool.b01/bookrev3.htm Bohužel nepřeloženo do češtiny, nicméně lze objednat bez ztráty tolaru za poštovné přes www.anagram.cz.
PP