Zobrazení otázky a odpovědí
-
p. Turnovsky a viera
1468 otázku odeslal(a) LL v Pátek 21.Února 2003 09:50:00
"Že bůh neexistuje je zcela evidentní, alespoň od 40. let 20. století, kdy pokud by existoval "nehnul prstem" pro záchranu svých sloužících. Nebo. Nebo jsou naše koncepty boha a božství zcela chybné, případně založené na archaickém pojetí moci. Turnovský"
Neviem prečo to píšete, možno burcujete ludí aby Vam dali argumenty pre vieru?
Vyzivat Boha na suboj nie je múdre lebo je schovievavý.
Cestu poznate aj vy. ABBA OTČE
Cital som od vás článok o archetypálnych energiach - potom ako to že Boh neexistuje?
Smrť ludí nie je ničím v Božích očiah, lebo má moc skriesenia. Trápenie nie je ničím lebo je to len hvílka (Job). Veci sú oveľa vyššie. Nové stvorenie prichádza a to je niečo.
Aj najmylšie Jezus a apostoli , všetci zomreli
okrem Jana mučeníckou smrťou. Pročo to dovolil?
Vám ozaj tak moc záleží na živote, alebo nedokažete sa odputať od hmoty? Nočo je potom človek astrológom? Aby uctieval neživé ... čo je modloslužba ?
Dobre nech je po Vašom, súhlasím = Boh neexistuje.
-
Re: p. Turnovsky a viera
1 odpověď odeslal(a) Tiskový hovorca Všemohúceho v Pátek 21.Února 2003 12:38:31
Všemohúci odkazuje: Nudíte ma už s tými vašimi rečami, robte radšej niečo poriadne.
-
Re: p. Turnovsky a viera
2 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 24.Února 2003 00:48:30
Tu nudu chápu. I mne už nudí podivovat se nad tím, že každý, kdo pochybuje nebo myslí jinak je okamžitě polepen cedulkami: hmotař, materialista atd. Asi nemá výzan sdílet některé myšlenky, jak je vidět je to zcela zbytečné, víc, kontraproduktivní. Substanční a nesubstanční ontologové jak je vidět nemají šanci sejít se na jakékoli názorově neutrální platformě. Jen předhůzky jim zůstanou. T.U.R.
-
Re: p. Turnovsky a viera
3 odpověď odeslal(a) Viktor Váňa v Pondělí 24.Února 2003 13:07:25
Chápu – snad -a vidím jako smysluplný Váš postoj ( slovo vyjadřující strnulost,která je v rozporu s živou účastí – ovšem nechci Vám ho podsouvat ) nesubstančního ontologa (asi se nelze vyhnout škatulkování,které je v rozporu s životem-toto už je pokud správně chápu Vaše vlastní pojmenování).O nesubstanční ontologii toho vím pramálo,Bondyho práce na toto téma jsem nečetl,chci vyjádřit pouze svůj dojem,který ve mně vyvoláváte, pane Turnovský, v otázkách ontologie a metafyckých koncepcích.
Velký význam vidím ve Vaší snaze očistit astrologii od obrovských nánosů tajemna,nadpřirozena,únik podporujících naboženských představ,a dalších výplodů naivní, senzacechtivé, mocichtivé, pozázrakutoužící, rádobyspasitelské mysli, duc-Hovna atp..Je to opravdu těžká nejspíš nevděčná,zato velmi potřebná práce.Je jasné že jako astrologií se zabývající lidé, se k těmto otázkám dříve či později dostaneme.
Považuji za důležité a zásadní, že zdůrazňujete (tedy aspoň takový je můj dojem) jako astrolog, že „duchovní „ a podstatná práce je to co vykonáme tady na zemi, v tomto těle – to znamená že přílišným duchovním spekulováním můžeme unikat před sebou a svým životem.
Ovšem pravděpodobně je Vaší zálibou,vždy-nebo aspoň často- když je příležitost s tvrdostí, možná až suverenitou vyjádřit se k tomuto tématu.Nemůžete se potom divit, že se Vám dostává tvrdých,odsuzujících a suverénních reakcí.Ale o to Vám nejspíš tentokrát nešlo, spíš o ty nálepky hmotař atd., v čemž s Vámi naprosto souhlasím .
Nezlobte se prosím, pokud jsem nechtěně pokroutil Vaše myšlenky.Cítil jsem potřebu se k tomu vyjádřit, a tak jsem využil tématu této otázky. Přeji ,ať se vám daří Viktor Váňa
-
Re: p. Turnovsky a viera
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 25.Února 2003 00:37:09
Myslím, pane Váňo, že jste na to kápl. Vyjadřuji se možná tvrdě - spíš bych řekl že důrazně. Nic jiného mi nezbývá. Když otevřete kteroukoli publikaci věnovanou ontologii dozvíte se, že substance (věčný bůh-věčná hmota) je od dob Kantových v krizi. Jak už jsem podotkl: Bondy je taková podprsenka pro Rudhyarovy myšlenky, i když ani Rudhyar pole substanční ontologiie úplně neopustil, a přesto mluví o poli vztahů. A teď si představte, že tu máme v Čechách kromě Bondyho a Klímy řadu dalších naprosto originálních holistických a strukturalistických myslitelů, např. Fischera a Fišera (haha řekl Plovací Sval a vzpomenul si na svoji přísahu.). Zdraví Turnovský
-
Re: p. Turnovsky a viera
5 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 26.Února 2003 19:57:28
Zapomněl jsem napsat, že se k těmto tématům rád vyjadřujete provokativně možná že i urážlivě.Možná že to je tak,jak to je a to je celé.Vždy když mi něco někde a zejm. na někom vadí,můžu zjistit že tu sám mám bolavou díru.
Je jistě nebezpečí,že si vyhledáváme víry,mefyzické koncepce,či světonázory takové které bychom rádi,podle našich vlastních potřeb a tužeb,kvůli lenosti a strachu-a nesubstanční ont.zde může-s výhradami,pokud na tom není stejně-vést k maximální střízlivosti,jen nevím kde se v tomto modelu bere Láska a Moudrost?A co s astrálním světlem,na němž stojí praktická Magie? co 4 živly?co Jsem,ten který Jsem?
Nesubtanční pohled mi připomíná východní pojetí,že vše je Mája-klam,přesto cítím, že je tu ještě něco jinak.
Jistě je dobré dost studovat.Mě připadá nejdůležitější osobní prožitek,pak je možné o něčem zasvěceně mluvit.Být živý,otevřený,ovšem s kořeny pevnými,kde je vzít-živote?Je život substance?
vzpomněl jsem si na kousek jedné Wernischovky
"...Nemáš nic,nic a na nic
už nečekáš,
a to je tvé štěstí.
TOLIK O ŠTĚSTÍ "
s pozdravem Viktor
-
Re: p. Turnovsky a viera
6 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 27.Února 2003 00:55:32
Nesubstanmční ontologie je založena na vztahu.
-
Re: p. Turnovsky a viera
7 odpověď odeslal(a) Viktor Váňa ve Čtvrtek 27.Února 2003 12:33:16
Něco si o tom přečtu.Možná zjistím,jestli VZTAHY nejsou jen jednou modalitou trojjedinosti(2 n?),astrologům známé.
pro zajímavost i jednoduchost výtažek z http://www.phil.muni.cz/fil/etika/texty/studenti/lpetru.html přeji Vám pěkný den V.Váňa
Po hodnotách a smyslu se ptáme po tisíce let a nezjistili jsme nic, než jejich naprostou a dokonalou relativnost a nezávaznost. Nerelativní by byl jedině Bůh. A proto, smutně konstatuje ateista Bondy, jedině jestliže je, stojí za to žít. Není-li Bůh, nemá cenu žít. Ti, co věří v Boha, cítí, že universum je jejich domovem…
Ateista je v universu jako vyhnanec, nemá kam hlavu složit, nemá kde v bezpečí spočinout a uklidnit se a znovu nabýt sil, nemá místo, kde by si vydechl a oddechl. Universum je pro něj jen hora materiálu, s nímž si může dělat co chce, ale taky to je pro něj ´jen hajzl, kam současně sere i v něm nocuje´. Nic nestojí v cestě tomu, aby reflektovaný ateismus dospěl až k těm konsekventním závěrům, že je lepší být mrtev, než být živ a že když už člověk je - bohužel - jednou živ, tak v podstatě jedinou otázkou je, že musí nějak zabít čas do té doby, než umře. A Bondy k těmto závěrům také dochází: stanovisko ateismu je smrt!!!
Kdosi výstižně napsal, že ateismus je filosofie zoufalství. Měl úplnou pravdu. Ovšem nedodal, že to svědčí spíše v jeho prospěch, neboť na ostatních filosofiích nyní lpí podezření, že jsou jen falešným únikem před drtivou a bezvýchodnou skutečností. Proto se ale hluboký ateista nikterak nestaví na obdiv s ironickými výpady proti "modloslužebníkům", nýbrž je spíše jako onen mudrc, který se každé ráno modlil slovy: "Dej, pane Bože, ať v tebe věřím!"
Jenže naneštěstí je podle Bondyho víra teistů jen funkční subjektivní klam. Víra v osobního(!) Boha je Bondymu pouhým regresem do infantilismu, který lze docela dobře vysvětlit psychoanalyticky. I když nesubstanční ontologie existenci boží zcela nevylučuje, Bondymu se zdá, že to nemůže být v žádném případě Bůh osobní.
Reflektující ateista Bondy v jednom rozhovoru na otázku, "Co považujete za zásadní filosofický problém naší doby?", odpověděl: "Stručně řečeno, problém ateismu....Je třeba proti němu hledat argumenty - v zájmu lidského zdraví, ducha, vědomí souvislostí a rozporných vztahů. Podívejte, celé se to dá vyjádřit v jedné větě - není-li Bůh, není proč žít. Protože kdo respektuje ateismus, hledá jiný smysl bytí. Může to být láska, práce, sebeobětování....Ale lze zatím přinejmenším vytušit, že to vše je pomíjivé, není to jaksi tou pravou podstatou, kterou hledáme. To je pak lepší nemyslet. Já to říkám pořád. A v dnešní době je taková alternativa, tj. ateismus, krajně ožehavá, velmi vážná. Může vést k depresi, pocitům marnosti...Je třeba najít protiváhu - začít vlastně budovat jakési antiateistické pozice."
-
Re: p. Turnovsky a viera
8 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 27.Února 2003 14:45:01
Výborně, Viktore, Bondy/Fišer předpokládá vznik antiateismu na poli nesubstanciální ontologie, doufá však, že to nebidou takové teosofilní blábolivé nesmysly jichž výronů jsme byli dosud obětmi nebo svědky. Turnovský
-
Re: p. Turnovsky a viera
9 odpověď odeslal(a) LL v Pátek 28.Února 2003 23:26:54
Vypůjčeno od J. Vrchlického pro p. Turnovského :
%
Tys chytil Satana za černou kštici
a masku hrůzy strhl jsi mu z tváře,
až z důlků očních tryskla jemu záře
a v srdci se mu soucit vzbudil spící.
Tys chytil zlo, jak Samson chytil lvici,
a vlek je prachem krásy na oltáře,
a mezi blázny, pokrytce a lháře
jak hrom jsi pustil smích svůj vítězící.
A krásné ženy táhnou polonahé
tvých písní zrcadlem, rty planou v palu,
vlas padá, oči rozkoší jsou vlahé.
A nevíš sám, když tvůj ret kletby zpívá,
že tobě cestou spleenem k ideálu
se anděl smíru přes rameno dívá.
%
-
Re: p. Turnovsky a viera
10 odpověď odeslal(a) M.A.Y. v Pondělí 3.Března 2003 15:39:48
ELEL by nejradš verše skládal,
leč Vrchlický to svedl líp.
Hadač podle své hvězdy hádal
a byl to taky dobrej vtip...