Zobrazení otázky a odpovědí
-
Sabiánské symboly
614 otázku odeslal(a) V. Milošová v Neděli 8.Dubna 2001 22:06:39
Vážení kolegové,
Ráda bych vrátila k tématu sabiánských symbolů. Ráda bych pokračovala tím, co jsem pře časem nedořekla, totiž výhradami ke způsobu jejich užívání. Aby to bylo zřejmé, co vytýkám,
pokusila jsem se nejdřív definovat, jak naopak si myslím, že se symboly pracovat dá a má. Rozdělila
jsem práci s nimi na dva základní způsoby, podle působení a uchopení jsem je nazvala jangový a
jinový.
1) Jangový způsob
Za jangový způsob považuji takovou práci se symbolem, kdy člověk, který do tohoto procesu
vstupuje, se snaží symbol vědomě, aktivně uchopit, pochopit a přiřadit mu vědomý význam. Toto
vědomé zpracování může probíhat v několika rovinách.
Na první, té nejjednodušší, je symbol citován a němu je stejným způsobem citována i hotová
interpretace. To je nejjednodušší způsob uchopení symbolu a můj osobní názor je, že tímto
způsobem by měl být symbol vykládán až v krajním případě, když už každý jiný způsob výkladu
selhal.
Na další rovině je vykládán význam jednotlivých částí symbolů, je hledán aktivně přístup ke každé
jednotlivé části i k jejich vzájemným vazbám. Snad všechny sabiánské symboly jsou složené z více
vrstev, jsou mozaikou mnoha prvků, z nichž každý má svůj vlastní symbolický význam. Jistě, i tady
se jedná o interpretaci, ale rozdíl mezi předchozím stupněm je přesto značný. Partner, vykládající
symbol, už sám aktivně sleduje a spoluvytváří výslednou interpretaci symbolu, která hodně často
nabývá jiných rozměrů, težiště významu symbolu je přeneseno do jiné oblasti, než která byla
uvedena v původní Rudhyarově interpretaci a navíc tím, že už je sám součástí procesu tvorby
významu, lépe jej chápe a není odsouzen do role pouhého konzumenta.
Ve třetí rovině je partner natolik zralý a znalý řeči symbolů, že nepotřebuje žádného průvodce a svůj
vědomý význam, svou interppetaci přiřadí jednotlivým částem i celému symbolu sám.
Domnívím se, že teprvé od druhé a třetí roviny je možné účinně hledat, díky podrobnému rozboru
symbolu, jak symbol jako celek nebo některá z jeho částí koresponduje s prvkem, k němuž se
vztahuje. Případně naopak, která část symbolu je s funkcí prvku nebo planety obtížně slučitelná.
Další možností, kterou nabízí uchopení symbolů druhým a třetím jangovým způsobem, je hledání
souvstažností jednotlivých částí symbolů s dalšími prvky nativity, mohou se tak stát pojítkem jinak
obtížně přístupných a neprovázaných částí, prvků ve vzájemné opozici nebo kvadratuře a podobně.
2) Jinový způsob
Největším rizikem přístupu k symbolům, který jsem uvedla jako jangový, je zploštění významu
symbolu pouze do jedné roviny, jedné interpretace z mnoha možných. Upřednostnění jednoho
významu uzavírá cestu mnoha dalším, které mohou být pro člověka stejně důležité a přínosné.
Abych se vyhnula tomuto zjednodušujícímu zplošštění, zkouším delší dobu uchopit symboly
způsobem, který označuji jako jinový. Člověk, pracující se symbolem tímto způsobem, se nesnaží
přiřadit jednotlivým obrazům žádný vědomý význam, pouze se snaží symbol si představit, procítit jej
jako obraz, tvar, vůni nebo pocit a nechá jej v této podobě rozeznít a rezonovat ve své duši. Tímto
způsobem se pak ke slovu mohou dostat i skryté, nevědomé části osobnosti, za běžných okolností
přehlušené rozumem člověka, který se symbolem pracuje. Je ponechán prostor pro tajemství a
význam symbolu se pak vynoří často zcela něčekaně sám od sebe, ne v rovině vědomého zpracování,
ale vnitřního přijetí. Tento způsob je přitom přístupný všem lidem bez rozdílu inteligence,
sociálního postavení nebo předchozí zkušenosti práce se symboly.
Mé výtky k práci se sabiánskými symboly jsou myslím z předchozího rozboru dostatečně zřejmé.
Zatím jsem, bohužel, neviděla téměř nikoho pracovat veřejně se symboly jiným než úplně
nejjednodušším jangovým způsobem. Přečtení, vypsání symbolu a na stříbrném podnose
naservírovaná hotová interpretace, která se navíc neustálým omíláním fixuje do úrovně
pseudosymbolu, jediného možného významu. Pro zachování objektivity dodávám, že znění symbolů
uvedených v Mandale bohužel často jinou možnost nenabízí.
To je má základní výhrada ke způsobu práce se sabiánskými symboly. Měla jsem možnost
pozorovat práci se symboly při jejich citaci na fóru, tady uznávám, že o nějaké tvůrčí interpretaci
nemůže být ani řeči, ale i tak mi při citacích významů symbolů velmi schází sdělení, že uvedená
intepretace může být pouze jednou z mnoha možných a sama o sobě NENÍ ještě symbolem. Dál jsem
měla možnost sledovat práci se symboly na nahrávkách kurzu pana Turnovského. Málokdy vybočila
z kolejí ,,první jangové verze " alespoň směrem ke druhé. S propojením symbolu a planety nebo
prvku nativity a hledání jejich vzájemného vztahu jsem se bohužel nesetkala. A to už je podle mě
škoda, protože lidé, kteří se kurzu účastní, nejsou na úrovni klienta, který přijde jednou na konzultaci
a odejde, to jsou lidé, kteří by se měli učit zacházet se symboly samostatně, tvořivě, měli by být
vedeni k pochopení jejich podstaty.
Zatím nejlepší pokus jsem viděla na shvězdění, ale i ten se bohužel velmi rychle zvrhl do tradičního
předčítání Rudhyarových interpretací.
Chci na závěr říct, že moje výtky nejsou nijak namířeny proti Rudhyarově Mandale. Je to dobrá
kniha a je dobře, že byla napsána. Ale co si my dnes možná neuvědomujeme je skutečnost, že pro
Rudhyara byla při psaní knihy naprostou samozřejmostí perfektní znalost původního znění symbolů,
na kterých stavěl, vycházel z nich a myslím, že považoval za stejně samozřejmé, že je znají i jeho
čtenáři. Tenhle čtyřicetiletý kontext vývoje nám, kteří dnes začínáme v bodě, kde on končil, chybí a
teprve srovnáním starších a novějších verzí jsem si uvědomila, jak je důležitý a jaké rozměry a
možnosti vnáší do interpretace.
To je v kostce všechno, co jsem chtěla říct.
V.Milošová
-
Re: Sabiánské symboly
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 9.Dubna 2001 00:50:12
Vážená a milá paní Milošová, ve své praxi vycházím z toho, že jakékoli pochopení sabiánského symbolu je postupné, prozatimní a neukončené, že jeho význam nám stejně zjevuje životní zkušenost a konečného významu není možné dosahnout. A s konjunkcí Mars Neptun na ascendentu mne vede k cíli spíš cesta jangová. Zkoušeljsem u Evy Kreuzbrukové jinový způsob vhledu do symbolů, výsledky jsou úžasné, intenzivní, ale nemají u mne dlouhého trvání, byvše přehlušeny dalšími a dalšími vjemy, které stejně musím zpracovávat rozumově - 4. kvadrant.
Na shvězděních jsme pracovali pokud se pamatuji se sabiány novoluní (před a po narození), tedy s bazální významovou vrstvou. V poradenské praxi samozřejmě beru v potaz i případnou planetu symbol obsaující.
V poslední části svého příspěvku jste trefila hřebíček na hlavičku. Práce se sabiány musí být založena na zevrubné znalosti systému, který je výrazně strukturovaný, těch pár samizdatových exemplářů tu jen zaselo semínko. Proto Rudhyarova Mandala vyjde vbrzku v Půdorysu knižně. Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
2 odpověď odeslal(a) j. v Pondělí 9.Dubna 2001 08:54:25
Paní Milošová, Váš příspěvek je inspirující, hřejivý a svítivý. j.
-
Re: Sabiánské symboly
3 odpověď odeslal(a) j. v Pondělí 9.Dubna 2001 13:56:43
Osvědčilo se mi při mé /nevelké/ astr.praxi se sabiánskými symboly zacházet nanejvýš opatrně.
Spíš se bráním je používat. Jsou případy, kdy to je opravdu nevhodné.
Zajímal by mě názor na užívání s.s. v běžné praxi.
-
Re: Sabiánské symboly
4 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Pondělí 9.Dubna 2001 16:39:36
Vážený a milý pane Turnovský
k vaší odpovědi:
- jakékoli pochopení sabiánského symbolu je postupné, prozatimní a neukončené, že jeho význam
nám stejně zjevuje životní zkušenost a konečného významu není možné dosahnout.
S tím s Vámi souhlasím. A dokonce si myslím, že ani není důležité snažit se dosáhnout nějakého
konečného významu symbolu, ať už je jakýkoli.
- A s konjunkcí Mars Neptun na ascendentu mne vede k cíli spíš cesta jangová.
Zkoušeljsem u Evy Kreuzbrukové jinový způsob vhledu do symbolů, výsledky jsou úžasné,
intenzivní, ale nemají u mne dlouhého trvání, byvše přehlušeny dalšími a dalšími vjemy, které stejně
musím zpracovávat rozumově - 4. kvadrant.
V pořádku, i já jsem s tím svým dynamickým dárečkem jangový člověk, ale:
1) Můj způsob jednání a má zkušenost prožívání a tím i uchopení symbolu je v tomto případě je
pouze výsostně moje a není paušálně přenosná na jiné lidi, měli by alespoň vědět, že existují i jiné
přístupy
2) Ani jeden ani druhý způsob nepovažuju za lepší nebo horší, jedná se jenom o odlišný způsob
uchopení. Co mi ale vadí je, jak už jsem uvedla prve, neustálé opisování jednoho z mnoha možných
významů, i vědomé hledání významu může probíhat tvořivým a samostatným způsobem.
3) Právě proto považuji i pro sebe jinový přístup za nesmírně důležitý, je vyvažujícím protipólem
převažující funkce.
- Na shvězděních jsme pracovali pokud se pamatuji se sabiány novoluní (před a po narození), tedy s
bazální významovou vrstvou. V poradenské praxi samozřejmě beru v potaz i případnou planetu
symbol obsaující.
Na Vašem shvězdění jsem byla jednou, sabián, který se probíral, se nevztahoval k novoluní, ale k
planetě a o vazbě na ni nepadlo ani slovo.
- V poslední části svého příspěvku jste trefila hřebíček na hlavičku. Práce se sabiány musí být
založena na zevrubné znalosti systému, který je výrazně strukturovaný, těch pár samizdatových
exemplářů tu jen zaselo semínko. Proto Rudhyarova Mandala vyjde vbrzku v Půdorysu knižně.
Nevím jak jsem mohla trefit hřebík na hlavičku, když to, co vytýkám, je právě nekonečné omílání
iterpretací, uvedených v této knize. Nevím ani, jak vydání Mandaly samotné toto omílání změní
nebo dokonce odstraní a vůbec už nevím, jak z ní čtenáři vyčtou onen čtyřicetiletý kontext vývoje,
bez kterého Vám často nic jiného než opisovat Rudhyara nezbyde.
Zdravím Vás, V. Milošová
-
Re: Sabiánské symboly
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 9.Dubna 2001 22:34:12
No vidíte, milá Vando, pro mne je Mandala encyklopedií Rudhyarových myšlenek seřazených podle jiného než abecedního pořádku. Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
6 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 9.Dubna 2001 22:57:02
na únorovém shvězdění - pokud se pamatuji - probíral zejména symbol obsazený Jupiterem. Pokud máte Vando zájem, můžete na červnovém shvězdění předvést přístup svůj. PT
-
Re: Sabiánské symboly
7 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 9.Dubna 2001 23:32:51
přivedla jste mne ,milá Vando, na myšlenku, že to možná nejsme ani tak my, kdo interpretujeme symboly, ale, že to jsou naopak symboly, které si podle potřeby vybírají, skrze koho promluví. Nebo je tu vzájemná inklinace? Připravenost zaujmout ono místo? Zvláštní připravenost zaujmout ono místo a nechat skrze sebe promluvit ten symbol, jenž se na onom místě nachází v určitém ztvárnění např. jupiterském, nebo v podobě 337/360 Ale to asi také nebude žádná původní myšlenka, asi by se to někde u Rudhyara našlo a když už ne u Rudhyara, tak asi u Barthese. Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
8 odpověď odeslal(a) j. v Úterý 10.Dubna 2001 08:02:20
Pane Turnovský, pár lidí, kteří jsou ztělesněním sabiánských symbolů v nejlepším slova smyslu, aniž by to dokonce věděli, znám. Proto jsem se velmi zaradovala, jak krásně to v této otázce bylo vyjádřeno. Svítivě jako třeba měsíc v úplňku nebo jako paprsek a hřejivě jako naděje, kterou v sobě astrologie má: že hledání významů symbolů je až do poslední chvíle života a že stále
je i možnost něčeho jako "zázrak"- tedy zcelení zmatení a rozbitého obrazu. To je známá věc. I když s mou a. praxí je to nevalné, přesto nestačím zírat, jak sabiánské symboly u těch několika lidí fungují.
Popisnou práci se sabiánskými symboly s "klientem"-tedy spíš tím partnerem /v zamýšlení se nad životem/, nemám vyjasněnou, zdá se mi to zatím dost zavádějící, ale ten tzv.jinový přístup jsem vyzkoušela ve dvou variantách. V podobě intenzívního spoluprožívání a v podobě alternativy - poskytla jsem k výběru něco jako psychotest - výběr z reprodukcí obrazů a nad nimi šla řeč.Ještě taky hudební výběr.Ale neberu to vážněji než hru. Jana
-
Re: Sabiánské symboly
9 odpověď odeslal(a) Roman v Úterý 10.Dubna 2001 09:21:53
Také si trochu zažongluji. Domnívám se, že další možný přístup k sab. symbolům by mohl být ještě obtížnější, totiž když zvážíme ještě další vazby.Ať již vědomě či nevědomě přijímáme nějakou informaci z určitého stupně cyklu, možnost uchopení tohoto symbolického významu je jistě dualitní. Prostředníkem, který zvěstuje tuto zprávu právě tak jako typ funkce, kterou můžeme tuto zprávu uchopit, je planeta na onom stupni. A jsme zase u celostního přístupu. Planeta, na kterou se soustředíme je zajisté v různých aspektech a dokonce v nějaké konfiguraci s planetami ostatními. Je možné, a to by mohlo být předmětem zkoumání, zda jinový nebo jangový přístup se mění u sledované planety a stupně sab. symbolu v rámci aspektů, měnících se konfigurací sekundárních direkcí, lunačního cyklu nebo tranzitů. Jak píše Pavel, konečného významu nelze dosáhnout, protože to by musel být život bez pohybu.
zdraví Roman
-
Re: Sabiánské symboly
10 odpověď odeslal(a) Roman v Úterý 10.Dubna 2001 09:59:57
Ještě mě napadla taková věc. Možná to není nic nového, ale vzhledem k mé paměti???? proč nezkusit vzít jako počátek u své nativity stupeň AS symbolicky jako 1 stupeň Berana a ostatní planety ve stupních podle vzdálenosti od toho stupně. Může-li se vztáhnout cyklus sab. symbolů ke všemu, co má nějaký počátek, proč řekněme nezkusit odpočítat, kolik stupňů je slunce vzdáleno od AS a zvážit význam tohoto stupně. Hlavní osy v nativitě vztahujeme ke znamení, ale postavení planet spíše k domům. Čili i zde se nám prolíná dvojí cyklus. Třeba je to blbost, ale zkusím to.
Mějte se krásně Roman
-
Re: Sabiánské symboly
11 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 10.Dubna 2001 10:18:29
Romane, zkusit se dá všetko, vzpomeň jak jsme kdysi přišli na to, že aspekty se dají interpretovat pomocí sabiánského odpovídajícího délce aspektu. ostatně v Ostravě o tom myslím v zimě přednášel Jára Popelka.
Jano, to používání hudby je nanejvýš zajímavé!
Vando, Na konci mandaly je kapitola, která tu genezi popisuje. Pokud byste chtěla sabiánskou historii obohatit, není nic lehčího, než přeložit příslušné stati z www sabian assembly, nebo přeložit Jonesovu publikaci a najít pro ni nakladatele. Já jsem si předsevzal rozšiřovat Rudhyarovy myšlenky (přiznávám, že takovým způsobem, jakým jsem schopen), pole je tedy otevřené a připravené pro toho, kdo se ujme myšlenek jiných. Nic proti tomu, naopak.
S maoistickým pozdravem "Ať vzkvete deset tisíc květů!" Pavel Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
12 odpověď odeslal(a) j v Úterý 10.Dubna 2001 10:56:07
Obrazy a hudbu budu zkoušet u toho, pro koho je to k probuzení jeho vnitřních sil podle mě potřeba, u někoho použiju ofocené krátké verze symbolů, které mu předložím, u někoho zas něco úplně jiného. Např. jednu paní místo astrologie vedu k samostatnému učení se angličtiny.
Mám překrásný příklad jedné dívky, která je fantastická a kterou astrologie oslovila zase jinak.
Ano, je tisíce cest astrologie a všichni po nich kráčíme, ani o tom třeba nevíme. /že??????????/j
P.S.je možné dělat kopie S.s.-může se to?
-
Re: Sabiánské symboly
13 odpověď odeslal(a) j. v Úterý 10.Dubna 2001 11:50:11
Kdo zná málo příkladů, uvádí je. Uvádím je.Jako u zkoušky ve škole. Zažila jsem - asi víckrát - zkoušku, na kterou jsem uměla jen jednu otázku nebo vlastně žádnou, to jste ale taky jistě zažili, tak to jsem zas vedle. j.
-
Re: Sabiánské symboly
14 odpověď odeslal(a) j. v Úterý 10.Dubna 2001 14:57:17
Obrátím list.
Zkusím uvést příklad s tou dívkou, tak aby nevyplynula nativita. Myslím ale, že je natolik statečná, že by jí to ani nevadilo. Má přímo v "popisu práce" sloužit jako příklad.
Byli jsme spolu 4 dny na pokoji na krizovém centru minulé prázdniny. Ji přivezli z pokusu upít se k smrti, já tam přijela dobrovolně a vědomě s cílem neodvolatelně rozkopnout saturnskou zeď. Ona: doběžná kv. sat-sat, já rozb.
Její původní rodina naprosto dezolátní, hrůza hrůz. S matkou těžkou alkoh. ze soucitu pila.
S.s.luny 28 býka /konj.tranz.saturn/, 8.dům
...v ideálním příp. by se člověk měl otevřít možnosti nových počátků...
S.s.nat. saturna 24 lva - ...totální koncentrace
l. den si kreslila do velkého sešitu Slovo: SMÍCH
Pak jsme ho proměnily v realitu.
Předposlední večer jsme byly v kavárně. "Blázni" tam blbli s aurou a ona náhodou dostala od někoho do čela silnou "elektrickou ránu", až vykřikla. Pak jsme se bavili o kultuře, ona mlčela a pak říkala, že touží po vzdělání.
Na pokoji jsme dlouho do noci mluvily o astologii a numeralogii. Totálně se soustředila a ač "úplně obyčejná", rozuměla. A HODNĚ. Tak nějak nejvíc nás pro ni zaujal úplněk. Vzpomněla jsem si z hlavy i na nějaké tranzity. Vytušila významy symbolů, které nikdy na papíře neviděla a asi neuvidí.
Doma jsem se podívala na její horoskop a BUM. Za
3 týdny sek-dir. úplněk. Symboly stupňů - ani nemluvím. A ani nemluvím o jejich zajímavém vztahu.
Teď už úplně proměnila život a lidi kolem sebe.
Věří, že jí to vydrží. Včera jsme si zavolaly. j.
-
Re: Sabiánské symboly
15 odpověď odeslal(a) V.Milošová v Úterý 10.Dubna 2001 17:37:08
Vážní diskutující
jediné pravidlo, které opravdu striktně dodržuji při práci se sabiánskými symboly, je používat
symboly pouze těch stupňů, kterými jsem si jistá. Protože je to marné, placebo efekt existuje, i když
na druhé straně se mi opakovaně stalo, že nesprávné znění symbolu se vyřadilo ze hry samo.
Symbol prostě nechodil, nefungoval, neviděla jsem ho, a v okamžiku, kdy byl nahrazen správným
zněním ( v několika případech starší znění symbolu místo textu v Mandale ) najednou tam byl,
zapadl do celkového kontextu jak kolečko do hodinek a celý systém se najednou rozběhl, byl
najednou čitelný, logický a prostý. A přiznám se, nepřestává mě to udivovat. Zrovna tak, jako mě
nepřestává udivovat, jak symboly jako celek podporují vyznění nativity jako celku, jak jsou každému
člověku dány do vínku pouze určité typy symbolů a u všech lidí, u kterých jsem si hrála se sabiány
opravdu podrobně, se dal vysledovat společný skrytý motiv symbolů, doplňující a podtrhující
nativitu.
Ale k tomu se nedostanete, pokud se upnete pouze na jeden jediný symbol, který si budete hýčkat
a pěstovat a šlechtit a necháte jej zbytnit do neskutečných rozměrů. Pak se dostáváte mimo střed,
který alespoň já symbolicky cítím v nativitě ve středu, v průsečníku hlavních os, není jím žádný
stupeň na obvodu. Proto souhlasím s názorem Romana, je potřeba celé kolečko provázat, rozhýbat a
roztančit, a jakými metodami to bude - fantazii se meze nekladou a každý člověk je vnímavý k
něčemu jinému.
Vystupovat veřejně mi nedělá problémy, a pokud by můj přístup byl přínosem pro jiné lidi,
pověsila jsem svůj příspěvek na tuto stránku s vědomím, že nesu kůži na trh a měla bych být
schopná obhájit, co tvrdím. Nebojím se toho.
Vzájemná vazba a inklinace existuje a to nejen u sabiánských symbolů, ale obecně u všech
symbolů. Je fascinující, jak se objevuje společná řeč symbolů, společná východiska napříč celou
lidskou kulturou, přes hlubinu věků a naprosto nečekaně se projevuje v situacích, kdy ji neočekáváte,
u lidí, kteří se symboly nikdy nezabývali a přesto u nich ohlašují situace, odpovídající významu
symbolu. Jak se objevují v nejrůznějších na sobě nezávislých kulturách stejné prvky pro stejný
význam. Rudhyar popisuje velice solidně základní významy obecně platných symbolů ( muž, žena,
dítě, moře, les, atd.), v tom je jeho kniha výborná pro lidi, kteří nemají předchozí zkušenost s prací se
symboly, na druhé straně u prvků, které nemají jednoznačný a často používaný symbolický význam,
může být jeho interpretace zavádějící a koneckonců, sám píše, že výklad symbolu uvedený v jeho
knize je pouze jedním z možných a tak by se k nim mělo i přistupovat. V opačném případě mám
obavy, že je nahrazováno jedno dogma tradiční astrologie jiným, rudhyarovským, což je alespoň pro
mě prašť jak uhoď.
Zdravím Vás, V. Milošová
-
Re: Sabiánské symboly
16 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 11.Dubna 2001 00:11:42
Myslím, že s Vámi Vando souhlasíme. O nějaké rudhyarovské dogma mi opravdu nejde, navíc, nastavujete mi zrcadlo. Bude Vám stačit 60 minut? Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
17 odpověď odeslal(a) V.Milošová ve Středu 11.Dubna 2001 08:29:33
Zkusím to, Vanda
-
Re: Sabiánské symboly
18 odpověď odeslal(a) Ljuba Axmannová ve Středu 11.Dubna 2001 11:25:15
Ahoj Vando, dřív jsem nemohla, takže teprv můj názor:
čím větší snaha o interpretaci, reinterpretaci,… Sabiánských symbolů (a čehokoliv jiného), tím větší podíl toho, kdo převádí, vykládá. Jestli mě (nebo jiného) osloví forma předložená v Rudhyarově Mandale, pak se můžu pokusit to zprostředkovat dál. Za čistý postup považuji právě symbol „na stříbrném tácku“, což často není možné, z nejrůznějších důvodů. Potom, domnívám se, je Mandala pracovní pomůckou pro mě, a pro toho, kdo žádá radu, mám najít „svá“ slova k jeho nativitě, k jeho problému. Pěkný den. Ljuba
-
Re: Sabiánské symboly
19 odpověď odeslal(a) RADMILA ve Středu 11.Dubna 2001 13:19:38
myslím, že s tebou, Vando, nesouhlasím. Mám momentálně vyčerpáno, takže jen vzkaz od Bruce Dickinsona:
NOTHING YOU CAN CONTEMPLATE WILL EVER BE THE SAME
EVERY SECOND IS THE NEW SPARK, SETS THE UNIVERSE AFLAME
-
Re: Sabiánské symboly
20 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 23.Dubna 2002 21:50:04
Ještě jedno, Vando, abychom si rozuměli, nechci žádnou čistě suchou teoretickou přednášku, ale hlavně praktickou ukázku. Jako "klient" se Vám nabízím sám, Turnovský
-
Re: Sabiánské symboly
21 odpověď odeslal(a) V.Milošová ve Středu 11.Dubna 2001 15:15:52
Ljubo,
souhlasím s tebou
Radko,
jestli rozumím se svou angličtinou té větě, pak nerozumím tobě. Vždyť říkáš zhruba totéž ( jen ti na to pravda stačila jediná věta).
pane Turnovský,
Vám jsem rozuměla dobře.
Zdravím Vás. Vanda
-
Re: Sabiánské symboly
22 odpověď odeslal(a) j. ve Středu 11.Dubna 2001 20:10:59
Tak to se prijdu podivat. j.
Radmile pisu z Prahy, ta anglicka veta byla k dnesnimu odpoledni trefna Jeste stesti ze mame s detmi humor vsechno bylo nekolikrat naopak Zdravim