Zobrazení otázky a odpovědí
-
hodi se k sobe?
360 otázku odeslal(a) neznaly v Úterý 18.Července 2000 22:03:52
jak se k sobe hodi dva lide, u kterych se mezi jinymy vyskytuji tyto vztahy planet:
jeho slunce ve stiru v sextilu na jeji mesic v panne
jeho mesic v sextilu na jeji pluto
venuse v konjunkci s jeji venusi
uran v konjunkci na jeji merkur konjunkce uran(vsechny konjunkce ve stiru)
jeho mesic v konjunkci na jeji slunce
jeho mesic v trigonu na jeji neptun
jeho merkur v konjunkci s neptunem ve strelci
jeho pluto sextil jeji neptun
jeho mars v trigonu na jeji mars(strelec-lev)
merkur v sextilu na jeji slunce i na jeji pluto
oba ascendenty tvori trigon(vahy-blizenci)
jeho jupiter je na jejim ic
.....
a dalsi a dalsi ve vetsine harmonictejsi nez neharmonicke aspekty
co si o tom myslite vy profici?
diky za odpoved Kolda
-
Re: hodi se k sobe?
1 odpověď odeslal(a) Honza ve Čtvrtek 20.Července 2000 17:22:35
Přátelé,
pokud víte o astrologii aspoň tolik, kolik naznačuje formulace Vašeho dotazu, pak Vám musí být jasné, že pokud někdo bude brát v úvahu pouze tyto údaje, jste (nebo ti, na které se ptáte, jsou) ideální pár a budete se milovat a žít spolu šťastně až do smrti, všichni Vám budou Vaše štěstí přát a růže budou rozkvétat všude, kudy půjdete. Možná bylo za Vaším dotazem skryté přání, aby Vám někdo právě toto potvrdil - což tedy činím.
Nicméně alespoň u výkladů horoskopů narození je zkušenost, že nedostatek kvadratur a opozic, tzv. dynamických aspektů, může naznačovat sice příjemný, ale pasívní a líný život. Chybí tu motivace - člověka vyburcuje k činnosti spíše něco, co není jen harmonické a příjemné. Myslím, že i nějaký takovýto aspekt u svých horoskopů najdete - zatím jsem neviděl horoskop s pouze harmonickými aspekty. Ostatně do toho patří i ty konjunkce - Měsíc se Sluncem, Uran s Uranem a Merkurem.
Astrolog, kterého si velmi vážím - Stephen Arroyo - uvádí, že není trvalého vztahu bez nějakých aspektů Saturna. O tom nepíšete nic, ale možná se nějaký takový aspekt ve Vašich horoskopech také najde.
Podle mých zkušeností jsou ve vztazích velmi důležité aspekty lunárních uzlů s osobními planetami - když jsou významné, působí vzájemné setkání i vztah často dojmem osudovosti.
A nakonec - alespoň z hlediska jungovské psychologie, která si astrologií snad nejlépe rozumí, slouží partnerský vztah především individuaci, tj. hledání a uskutečňování svého pravého (bytostnéh) já. Při takto intenzívních aspektech je velmi pravděpodobné, že ten Váš bude také sloužit tomuto účelu, a to zřejmě dosti intenzívně. A taková cesta k sobě samému není vždy jen příjemná a pohodlná.
Hodně štěstí a opravdovosti na další společné cestě přeje
Honza
-
Re: hodi se k sobe?
2 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Pátek 21.Července 2000 01:37:45
Přátelé, co kdybychom udělali takovou malou revoluci (pan Borůvenika promine, snad ho uspokojí, že nechci nikoho zabíjet) a přestali papouškovat, že kvadratura je nepříjemný aspekt. Já jsem si tu sice na kvadratury před časem stěžoval, ale na druhou stranu, od té doby jsem viděl několik horoskopů, kde se energie "harmonicky postavených" planet vůbec neprojevuje nijak krásně a vysoce, ale vrazila se do těla, starší nositelé těchto harmonických horoskopů mají solidně zabetonované ego, které se bojí smrti, byť jim skoro nic není atd. atd. Tak vám nevím, jestli není lepší nechat se kvadraturami k něčemu dokopat. Dále si myslím, že existuje ještě něco, co v horoskopu není, a to je nejspíš jakýsi postoj duše, na kterém záleží, co si kdo se svou inkarnací počne. Že nativita je materiál pro naše zpracovávání, ale nejsme to my - my jsme ve skutečnosti nad ní - ona nás neřídí, my ji využíváme. A za třetí, neodsuzujme harmonické vztahy (skoro si myslím, že mnozí, kteří mluví o individuaci skrz vztah, spíše rezignovali na jeho možnou láskyplnost).
Martin
-
Re: hodi se k sobe?
3 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pátek 21.Července 2000 08:48:17
Ahoj Martine,
souhlasím s Tebou, že člověk má svobodnou vůli a že duchovní úroveň člověka je z horoskopu nevyložitelná, přes to je jasné, že kvadratury a opozice v nás probouzí rozpory a v životě se dostáváme do problematických situací, jak se s nimi vypořádáme závisí na nás samotných.
Při posuzování vztahu bych se podíval nejprve na jednotlivé radixy, zejména na 7., 5.,4. dům, dále na Venuši.
Pak bych se podíval na srovnání a pokud je tak pěkné jak říká pan neznalý, tak by neměl být problém a dále na kompozitní horoskop, které popisuje vztah obou zůčastněných.
Je třeba vzít v úvahu úroveň obou partnerů, ale ta je z horoskopu nezjistitelná.
zdravím
J.K.
-
Re: hodi se k sobe?
4 odpověď odeslal(a) neznaly v Pátek 21.Července 2000 11:26:20
duchovni uroven obou dvou je priblizne na stejne a nemyslim si ze vubec nizke urovni...
-
Re: hodi se k sobe?
5 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Pátek 21.Července 2000 12:25:25
Tak proč se ptaj astrologa? :-)
Jirko, vezměte si třeba mně (tedy obrazně). Já mám kvadraturu Lu-Pl, která asi souvisí například s mým velmi slabým zrakem. Kvůli Luně se aktivuje skoro furt, a to již od doby, kdy jsem nevěděl o světě. Zkrátka nevím, co to je žít bez ní, takže subjektivně není nepříjemná, byť z hlediska "objektivního" je to obtíž. Kdybych spočítal počet subjektivně nepříjemných dnů, bylo by jich několik.
Na druhé straně nic v jeho situaci ho nemusí honit k vývoji. Co je jeho subjektivní pocit, nevím, ale vidím, jak si tito "šťastní" lidé neustále stěžují na okolí, jejich vztahy jsou přetahováním se atd atd. I když to říkám jen ze svého hlediska, oni třeba můžou být stejně sopkojeni, i když něco se poznat dá, zvláště když jsou třeba nemocní.
Já osobně o astrologii dost pochybuju a snažím se oddělit, co z ní "vím" z knih a co z vlastní zkušenosti. Když jsem se koukal na Ptolemaia a na Kefera, je to v podstatě to samé. A to je divné, když to srovnáme z obrovským vývojem jinde.
Když astrolog uvidí poškozený Mars v šestém domě ve Lvu a třeba ho napadne něco, co sedí, například že ten člověk se často sám hádá se sebou, nějak z povinnosti ale řekne: "Ale kdybys na tom nepracoval, určitě bys měl infarkt." Říct, že mu páteř vysušily teplé severozápadní větry, by se ale neodvážil. Proč? Protože teorie o větrech je překonaná jinou teorií, například fyziologií. Když ale někdo chce totéž po astrologii (tj aby se zbavila překonaného), astrologové se začnou vztekat a nadávat na toho, kdo to říká, ať už je to Turnovský nebo Grygar.
Tak.
-
neznalému
6 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pátek 21.Července 2000 14:11:28
pane neznalý,
Aspekty ve srovnání jsou krásné.
Slunce muže v trigonu na Lunu ženy je tradičně poukaz na manželství, navíc zbylá dvě světla jsou v sextilu. ASC tri ASC je taktéž vynikající.
Všechny zbylé aspekty poukazují na porozumění, spolupráci, zkrátka pěkný vztah.
Jinak platí co jsem řekl ráno. Bez radixů a kompozitu si více říci netroufám.
zdraví J.K.
-
Martinovi
7 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pátek 21.Července 2000 17:36:44
Ahoj Martine,
astrologie, tak jak ji dělám já je technika, která třídí, systematizuje, vyhodnocuje svět.
Ukazuje, co způsobuje slabost, utrpení,problémy a
naopak. Když se tahle rozlišovací schopnost vytratí pod dojmem nevyjasněných termínů lidí,
kteří nemají dostatečný nadhled, tak zanikne. (to nemyslím na Vás Martine)
Stačí si porovnat horoskopy astrologů jako Morin,
Greenová,Leo s horoskopy Mertze,Meyera a člověku by mělo svitnout.
Různé astrologické školy se stávají více psychologickými, nebo filozofickými, nežli astrologickými.
Nic proti průkopníkům nových cest, jen mám dojem, že jejich existence je umožněna pouze díky astrologii,
protože v konkurenci myšlenek a názorů v oblastech ze kterých vycházejí, by zanikli v zapomnění.
Možná by měli být ke své matce astrologii, která je zplodila ohleduplnější.
Znalosti z oblasti lékařské astrologie jsou malé a tuhle sféru s radostí přenechám lékařům a nebude mi to ani trochu vadit.
Jinak problém svobodné vůle a astrologie je jasně popsán v Keferovi v 1. a 5. kapitole, to je názor se kterým se ztotožňuji.
Mohl bych řešit problém na Vašem příkladu, ale nechce se mi do toho příliš, protože bych musel vyložit i další prvky Vaší nativity,
s tím že by jste nad tím neměl kontrolu. Fyzické a duševní schopnosti jsou dané, člověk je svobodný svým duchem.
Na svých fyzických a duševních předpokladech toho příliš nezměním, ale ve svém lidství tu možnost mám.
Kam by se měla podle Vás astrologie vyvíjet?
zatím vše
J.K.
-
Re: hodi se k sobe?
8 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Sobotu 22.Července 2000 22:13:58
Na to, abych mohl říkat, kam se má astrologie vyvíjet, jsem asi dost maly zobák, mám za sebou cca 30-40 nativit. Ale i na nich vidím, že tradiční pravidla (z Kefera) nefungují. Podle nich bych asi měl být se svými škpdci v dvanactce v žaláři, nebo (kdybych s tím chtěl bojovat), stát se ošetřovatelem nebo dozorcem. Co není, může být, ale moc to nevypadá. Prostě bych chtěl, abych mohl vykládat s čistým svědomím, že nikomu netluču nic do hlavy. Mám okolo sebe tolik případů, kdy se někdo šel "léčit" k nějakému astrologovi či jinému duchaři, a ten ho ještě dodělal a ještě si vzal nemalou sumu, že to varuje.
Přečetl jsem popořadě Kefera, Myxe Augusta Heindla, dva Rudyardy, Špůrkovu encyklopedii, jakéhosi Zollera, Turnovského, dvě Greenové, Hamakerovou, a něco z internetu. Kefer ani Heindl na mě ani na mé nativity nefunguje, Rudyard se mi zdá abstraktní, teď se hrabu v posledně zmiňovaných Jungiánkách a celkem mi to sedí, ale taky je toho spousta, co ne. Co mi jakž takž funguje, je intuice, pak je ale otázka, jestli pro rady klientům nestačí ona sama (existují jasnovidci, kteří poznají to, co astrolog, jen tak). Ale dejme tomu, že tyhle schponosti každý hned nemá a že astrologie je cesta k nim.
Jak jsem to takhle napsal, vypadá to, že je vlastně všechno celkem v pořádku. Ale něco, co bych od astrologie chtěl, přece jen mám.
Jednak bych rád, aby někdo vysvětlil výsledky Gauqelinových (zejména důležitost vycházející planety, tedy planety ve dvanáctému domě). To, že by teorie byla v takovém rozporu s experimentem, by se ve vědě tak dlouho neudrželo. Dále neznám jednoznačnou odpověď na otázku možnosti odvlivnit "osud" - jsou názory on "nijak" po "jakkoli". Pak podle mne moc nefunguje dělení člověka od hlavy k patě, spíš se mi zdá, že nemoc souvisí s tím, která planeta je zablokovaná, ale to je jen domněnka. A vůbec by nevadilo, kdyby se teorie nějak objektivněji ověřovala, byť to není zas tak jednoduché.
Tolik má přání, Bůh dá, že se splní :-)
-
Re: hodi se k sobe?
9 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pondělí 24.Července 2000 09:46:42
Schématicky aplikovaná 4.kniha fungovat nemůže
a v té učebnici je to i někde řečeno.
12. dům hovoří kromě žalářů i o nemocnicích, sanatoriích, ústavech, ale i o tajných nepřátelích, zároveň je to i dům metafyzický,
související se samotou a odloučením, v lepším případě chtěném.
Mám ve 12. Mars con Jup sex Slunce a trig Uran,
takže pro mě má tento dům také velký význam.
Nedávno jsem dostal do ruky radix, kde byla ve dvanáctce konjunkce Mars - Merkur v opozici
na Jupiter do domu 6. Mars vládnul domu 7.
Ten člověk mi řekl, že má celoživotní problém
s tím, že si znepřáteluje lidi neuváženými výroky,
že to co řekne, se často obrátí proti němu a že
nad touhle vlastností nemá kontrolu.
Napadl mě také P.T. de Chardin s velikým stéliem ve 12. domě. (souvislost s řády a kláštery)
Žena se silně obsazeným 12. domem, přičemž vládce
5. domu v domě 12. pod špatnými aspekty neptuna aJupitera. Měla problémy s drogama a v důsledku toho se nemohla starat o dítě. Navíc má sestupný lunární uzel v 5. domě v opozici na Saturn.
Dívka s lunou ve Vodnáři na 16.st. ve 12.domě
v kvadratuře na Saturn do domu 9.
V době přechodu tr. Uranu se dostala do dětského domova.
Tohle jsou příklady, na které si vzpomínám a pokud
budete chtít, dodám další.
Může věda, pokud vezme v potaz skutečná pravidla,
na kterých astrologie pracuje, astrologii věrohodně vyvrátit. Myslím si, že ne, proto také
vznikl spolek Sysifos. Mohou pouze ovlivňovat veřejné mínění a o to se také snaží, ničeho jiného docílit nemohou.
zatím J.K.
-
Re: hodi se k sobe?
10 odpověď odeslal(a) V.Navratil v Pondělí 24.Července 2000 11:39:16
muzete sem prosim vystavit udaje narozeni Liz Greenove a Hermanna Meyera??
byl bych vam zauzlovan, Navratil
-
Re: hodi se k sobe?
11 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pondělí 24.Července 2000 11:56:30
Tak a teď já (projíždím své nativity)
1. Venuše ve dvanáctce slabě poškozená Plutem.
Jedna možná interpretace (tradiční). Tajné vztahy. Je to pravda, opravdu má sklon (zejména v opilosti) balit holky, byť je ženatý.
Druhá možná interpretace (moderní). Venuše právě vyšla z jedničky (je blízko Asc), proto hudebník. Problém s navázáním citového vztahu (Venuše), proto pije (pak se dokáže svěřit, protože pod vlivem se dokáže ponořit do nevědomí).
Co lze poradit na základě první interpretace: Jestli budeš pít, žena ti uteče, a skončíš sám a v odloučenosti.
Co na základě druhé: Je více možností, jak se dostat k tajemnu, například nějaké meditace. Zkus to, dosáhneš toho, co chceš, a nebudeš si ničit tělo.
Jiná silná nativita: Přesná konjunkce škůdců ve dvanáctce v kvadratuře na Merkur na MC.
Tradice: Práce v opovrhovaných zaměstnáních (v Heindlovi, Poselství hvězd). A opravdu, byť studuje (Merkur), točí pivo v nějaké čtyřce, nedokáže najít vztah (odloučenost)
Moderně: "Prosazovací" energie "tlumena" autoritou a nepřijata rozumem, proto je Mars nevyvinutý, zatlačený dovnitř (12=nevědomí, nejasnosti). A opravdu, při kvadratuře Sa v jednadvaceti měla vztah z člověkem, který ji bil (vlastně ani nevím proč). Sama je na holku extrémně fyzicky siná.
Kefer by poradil asi: Je to tvůj osud, ale tvůj duch má svobodu, a dokáže se oprostit i od samoty i od fyzického utrpení. Moderní by poradil: Problém je, že projektuješ násilné chování na své partnery, ale sama nejspíš máš z násilí komplex., ale jdi na nějakou terapii, tam ti pomůžou buď prožít první traumatické zážitky z rodiny (dal bych mnoho za to, že byly, byť si nevzpomíná).
Nebo další: Kojunkce Sl-Lu ve dvanáctce v kvadratuře na Mars v 9.
Tradičně (dle Heindla, Kefera nemám doma, ale bylo by to asi podobné) Kvadratura Sl-Ma (je silnější než Lu-Ma): Nadbytek životních sil projevující se v zájmu zla a tak dále v podobném duchu. Poškozený Mars v 9: Fanatismus, Slunce v 12: Neschopnost najít přátele, udržet si rodinu, láska k okultismu.
Skutečnost: Poctivý člověk, mnoho přátel, Mars má v symbolu "Pianista ohromuje davy", a opravdu, je hudebník, i na piáno dokonce hraje. Zajímá se o astrologii, to je pravda, rodinu zatím nemá, tak nevím, jestli ji udrží. Má ostentativní odpor k násilí. Tradiční astrolog by asi poradil nebýt zlý. Moderní by řekl: pracuješ na své obtížné nativitě doposud statečně, pokračuj. Pro svou "energetickou bombu" sis našel dobrý ventil. Pokud toto využití energie nevyhovuje, zkus jiné, například silový sport, nebo se zamysli, jestli nemáíš agresivní myšlenky. Pokud je máš, ne že si je zakážeš, ale věnuj jim pozornost a ony se časem vytratí.
A tak dále a tak dále.
Vy mi Jirko asi řeknete, že ty interpretace nemám brát doslova a kombinovat. Ale já řeknu, že tady jde o celkový přístup k člověku. V případě Kefera a Heindla o fatalismus a nebojím se i říci návod na zakopání hřiven, které jsme dostali pro život. Moderní astrologie (alespoň v podání mých oblíbených psycholožek) nabízí rozvoj, svobodu a radost.
-
Re: hodi se k sobe?
12 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Pondělí 24.Července 2000 16:14:35
Tentokrát jsem anonymousem já, ale vyplňoval jsem to! Je to asi tím, že současně se mnou psal dotaz VNavratil. LG ani HM nemám, mimochodem, nevíte někdo o nějaké on-line databázi nativit?
Martin Šmíd
-
Re: hodi se k sobe?
13 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pondělí 24.Července 2000 18:34:29
Pane Navrátile,
data dodám zítra.
Martine,
tvrdil jste, že astrologická pravidla dle Kefera nefungují, vypsal jsem ukázku příkladů, které se s Vaším tvrzením neslučují.
Pokud tato pravidla platí a ve skutečnosti při zmíněných konstelacích nastává určitý děj, pak to je pro mě povel, že bych se
měl daná pravidla naučit používat a vyrovnat se s tím, že fungují, byť v mém horoskopu mi nic pěkného neslibují.
Jinak říkat cokoliv jiného by bylo pouze opakováním již řečeného. U disharmonických aspektů navíc platí, že pokud jsou v pevných znameních, projevují se na hmotné úrovni a tudíž jejich překonání je problém. Kefer je jako učebnice techniky výkladu horoskopu jedinečná a pokud ji zavrhnete, ochuzujete se o spoustu užitečných rad a pravidel, které v jiných učebnicích nejsou. Věřte, nebo ne , ale je to tak.
Vztah člověka a možnosti svobodné volby by se měl nějak definovat, tak jako to udělal Kefer a při popisování jednotlivých
prvků se tak vyhnout nejasným formulacím a zmatku, způsobeném snahou neublížit.
Při vlastní práci s klientem by pak měla být na místě snaha mu pomoci a nikdo nikdy nenapsal, že by se to mělo dít jinak než říkáte. Jinak psychologické učebnice Sasportase, Greenové, Hamakerové, Jehleho,Husek Goese a další jsou bez pochyby přínosem pro práci s klientem, ale i pro chápání člověka a tomu, že jste si je oblíbil se nedivím.
zdraví J.K.
-
Re: hodi se k sobe?
14 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Úterý 25.Července 2000 00:31:40
Dobře, zmírňuji formulaci. U některých lidí fungují. I v jednom mém příkladu fungovaly, ale zrovna ten člověk s kvadraturou Mars-Slunce ji má z pevného Býka (Ma) do zemské Panny a je zcela zdravý, nevybourává se, skály na něj nepadají, brohchitidy nemá. To mu mám jako říci, sorry, dříve nebo později skončíš o samotě? Nebudu ho tím náhodou determinovat? (on by se zaplaťpánbů nedal)
Musím říci, že se mi zvedá adrenalin, když vím, že existuje psychosomatická (ale i jiná) léčba, která dokáže udržet dost dobré zdraví až do doby, než se dotyčný rozhodne pokračovat mimo tuto úžasnou formu existence.
Dejme tomu, že člověk s nějakým problémem přijde k astrologovi, který mu řekne: Podle pravidel, která fungují, budete mít tu a tu nemoc, ale duchovně se od toho můžete osvobodit. To je tedy medvědí služba.
Jasně, že ta pravidla fungují, to by je Kefer neformuloval. Ale co když je jejich fungování jen důsledkem "zanedbání péče?". Co jste Jirko řekl slečně s drogama jako východisko? Co vůbec řeknete "zlému" člověku? A nakonec si nemůžu nerýpnout - kam to dotáhl Kefer se svými pravidly?
-
Re: hodi se k sobe?
15 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Úterý 25.Července 2000 10:11:57
Jsem rád, že jste konečně připustil možnost,
funkčnosti.
K problému svobodné vůle a předurčení Vám zde
předkládám zajímavé myšlenky Thorwalda Dethlefsena, které prostě opisuji ze Špůrkovy knihy HOVORY O ASTROLOGII, kterou vřele doporučuji.
Osudu záleží pouze na konečném výsledku, nikoliv na cestě. Důležité je pouze to, aby člověk dosáhl svého učebního cíle a ne to, kolik utrpení si naloží na svá bedra jenom proto, že se zdráhá učit se. ... Rány osudu a nemoci jsou takřka vždy jen pasivním aspektem učebnho procesu, který jsme
nevzali na vědomí. Stručně řečeno to znamená: kdo se neučí, ten trpí.
Paradoxní pravda zní: Jen ten je svobodný, kdo žije pod zákonem. Většina lidí se pokouší získat svobodu na základě zvůle, avšak tato cesta vede k nesvobodě. Utrpení je třecí plochou, která se vytváří mezi člověkem a zákony tohoto světa. Naplnit příkaz zákona znamená nepociťovat již žádnou třecí plochu.
Nakonec zůstává ještě otázka předurčení a otázka svobodné vůle člověka. Obě tyto otázky by se snadno mohly ocitnout ve slepé uličce, kdybychom přehlíželi obsah zákona o polaritě. Determinismus a svoboda jsou dva póly, které se navzájem podmiňující a které k sobě patří. Nejsou dvěma navzájem se vylučujícími póly, jak se často předpokládá.
Polarita poskytuje dvě možnosti:
1. Vědomé učení. Tato varianta nabádá, abychom přijali výzvu osudu a řešili dobrovolně a aktivně svoje problémy.
2. Bezděčné učení. Začíná působit zcela automaticky v případech, kdy zameškáme možnost problém vyřešit vědomě.
S onou slečnou jsem se už nesetkal, byla to zkouška, jestli z toho horoskopu poznám tajemství
v jejím životě. Bylo to to dítě,o které se nestará, protože si ho spojuje s nedobrým obdobím
ve svém životě. Co bych jí poradil? Bylo by to těžké a nejsem si jist, že by to jediná rozprava
vyřešila.
V koncentráku neskončil pouze Kefer, ale i Vančura, Josef Čapek a statisíce lidí z celé Evropy.
Vy by jste jim ovšem se svým pojetím astrologického výkladu vše vysvětlil, oni by pochopily svůj problém a v koncentráku neskončili.
Tak nějak jste to myslel? Promiňte mi tu ironii,
ale nepřisuzujme si božské vlastnosti.
Co by jste poradil Vy té 13 leté dívce, když by jste viděl že se blíží Uran na Lunu do 12. domu
a navíc matka byla problematická osoba, neochotná naslouchat.
zdraví J.K.
-
panu Navrátilovi
16 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Úterý 25.Července 2000 10:36:35
Pane Navrátile,
data najdete v ASTROLOGOVĚ MATRICE na této
astrologické stránce.
J.K.
-
Re: hodi se k sobe?
17 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 25.Července 2000 17:12:00
Re: hodi se k sobe?
Obávám se, že problém vztahů je redukován převážně na vztahy sexuální. Dalo by se dokonce říci, že každý se hodí ke každému, ale jejich vztah bude velice různý ať už po formální nebo obsahové stránce.
-
Re: hodi se k sobe?
18 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Úterý 25.Července 2000 18:21:43
Já bych svůj "revidovaný postoj" zformuloval takto: pravidla tradiční astrologie tak, jak jsou v Keferovi, u někoho fungují doslova, u někoho přeneseně a u někoho vůbec. Procenta bych sem netahal. Podle mých zkušeností je poslední skupina největší, ale uznávám, že to může být způsobeno mým úhlem pohledu.
Detlephsen mně "přitáhl" k astrologii, protože mému rozumu poskytl argumenty, proč můžou fungovat esoterické vědy. Dnes už s ním ale ve všem nesouhlasím. S tím, co jste citoval, ale vcelku souhlasím. Zůstává však otázka, co je to zákon. Pro někoho je to 613 příkazů a zákazů, pro někoho fyzika, pro někoho hlas svědomí, pro někoho láska. A pro někoho pravidla tradiční astrologie.
Není zcela jasné, nakolik zkušenost utváří zákon a nakolik zákon utváří zkušenost, vypadá to ale, že se ovlivňují vzájemně (viz široká účinnost placeba - člověk věří, že jej lék uzdraví, a hle, je zdravý. Nějaký hard-rozumář sice může hned vyšpekulovat teorii o léčivé síle těla, ale řekněte to té babce - nevěří tomu, tak zůstane nemocná).
Z výše uvedených důvodů se snažím říkat jen ty nejoptimističtější předpovědi, když už si na nějaké troufnu. Přijmutí Keferových pravidel se pro mně rovná citovanému naložení si utrpení na své bedra jen proto, že se zdráhám přemýšlet. Kdyby neexistovala optimističtější interpretace, astrologie bych nechal.
Co se týče třeba Čapka, ten například trpěl Bechtěrejevovou chorobou, kterou má (či měl) jeden můj kámoš. Rozdíly jsou dva
1. Čapek trpěl jako zvíře, zatímco můj kamarád měl k dispozici analgetika
2. Mému kamarádovi před dvěma lety příznaky vymizely po změně "životního stylu" (kterou udělal sám, podotýkám, ne že by mu to poradil nějaký zázračný léčitel).
Pokud vím, před válkou bylo také možno emigrovat, co je zač Hitler, se dalo vědět. Někteří mí příbuzní do koncentráků taky šli, ale poté, co jsem slyšel nahrávku z jakési jejich oslavy - můj pradědeček měl nahráváci gramofon - kde ještě v roce 1942 "doufali, že to bude lepší", změnil jsem svůj názor, že oběti byly pouze oběťmi. Viz také dokument Mezi zaslepenými blázny, který šel před časem na ČT2. A mimochodem, někteří mí příbuzní přežili i tady.
Všimněte si, že zatím jsem neřekl nic metafyzického, mluvím jen o sobě a o své zkušenosti. Pokud se neshoduje s vaší zkušeností, dejte mi vědět.
Nevím, co bych radil vaší třináctce, ale myslím si, že by mně něco napadlo. Ale třeba také nic.
Se zaseknutým člověkem se dá jednak komunikovat telepaticky (lze se to naučit, nebo lépe řečeno uvěřit, že to jde, na kursu Silvovy metody), jednak změnou vlastního postoje - komunikace je věcí dvou lidí (i když člověk je nedokonalý a ledacos taky záleží na svobodné vůli toho druhého).
Božské vlastnosti nejspíše máme (viz často citovaný žalm, že "vy jste bohové" a Kristovo předání zázračných vlastností apoštolům). Ale to je, uznávám, věc víry.
-
Re: hodi se k sobe?
19 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Úterý 25.Července 2000 19:03:23
Mimochodem, Čapek umřel přirozenou smrtí doma a vančura seděl na Pankráci, čili nebyl v koncentráku, ale to samozřejmně s tématem diskuse nesouvisí, jen jsem si chtěl trošičku rejpnout do vaší argumentace.
Martin
A ještě jednou mimochodem, kromě prababičky a prapratety, které nějak nešly do transportů, můj dědeček přežil i koncentrák. Ne že bych se chlubil, ale jen dávám protipříklady. To, že se něco stane většině ještě neznamená, že to má obecnou platnost.
-
Re: hodi se k sobe?
20 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 25.Července 2000 19:27:52
Pokud se týká astrologických pravidel, moje zkušenosti i intuitivní pocit dávají za pravdu spíše Martinovi. Speciálně Keferova pravidla mi připadají poněkud dogmatická, i když ovšem uznávám, že jeho kniha je dobrou učebnicí astrologie.
Zajímavý pokus provedl astrolog Stephen Arroyo, popisuje ho ve své knize Karmická astrologie. Nechal si udělat svůj vlastní horoskop od jiného uznávaného astrologa. Po jeho obdržení konstatoval, že astrolog horoskop interpretoval dobře a kvalifikovaně „lege artis“, ale Arroyovi neseděl. Vysvětluje to tak, že astrolog dobře znal astrologické řemeslo, protože se však osobně nesetkal s Arroyem, nemohl vzít v úvahu jeho vlastní hodnoty a životní cíle (které si zvolil ze své svoboné vůle) a musel horoskop vyložit tak, jako pro „typického“ (nebo „průměrného“ ?) člověka. (Nemám tu k dispozici přesné citace, protože nemám knihu u sebe, ale mohl bych je později dodat.)
Myslím, že pravidla jsou něco, co se astrolog má nejprve dobře naučit a vstřebat a pak na ně zapomenout (obrazně ovšem). Někdy platí dosova, někdy symbolicky, někdy je naplňujeme dobrovolně, jindy nedobrovolně, někdy vědomě a někdy nevě-domě. Někdy také vůbec nevidím, jak by pravidlo mohlo souviset s pozorovanou skutečností, ať symbolicky nebo doslova, a pak si obyčejně říkám, že o astrologii ještě málo vím.
Honza
-
Re: hodi se k sobe?
21 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 25.Července 2000 21:10:40
Re: hodi se k sobe?
Myslím, že trumfovat se na koho se výklady podle Kefera, nebo naopak podle Sasportase apod je zbytečné. Keferovu knihu (a znovu opakuji, že pochybuji o tom, že z ní napsal něco jiného než předmluvu a kapitolu Spisovatel rozmlouvá s čtenářem a část Základů astromagie a Závěr) můžeme bez problémů používat na společensko-kulturní úrovni. Pokud chceme zaujmout jiný postoj, je nám k ničemu, A navíc klade důraz na význam znaku a ne na existenciální smysl symbolu (viz Předmluva: "Autor ví, jak by měla vyhlížeti astrologie skutečně přesná, která by každý prvek rozvíjela do všech podrobností a proměn. Přikladem takovéhoto popsání by bylo Střelec 3° Ascendent, Saturn-Ryby-4° ve III.domě. Luna-Blíženci-15° opozice Merkur) Turnovský
-
Re: hodi se k sobe?
22 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 26.Července 2000 00:56:40
Neustálý svár mezi tradiční a netradiční astrologií můžeme srovnat s analogicky probíhajícím svárem mezi akademickým a avantgardním uměním
Vývojově velmi závažné je odlišení umění akademického, konzervujícího dosažený stav umělecké kultury v pevný systém norem a školských pravidel, který je dále tradován bez obnovovacího kontaktu s proměnami životní reality v jakési čiré imanenci uměleckých konvencí a formálních norem, a je tak příkladem skutečného uměleckého formalismu od umění novátorského, avantgardního. Umělecké novátorství chápeme jako vývojově nezbytné obnovování kontaktu umění s měnící se realitou, jako hledání nových, adekvátnějších forem její umělecké prezentace, nových možností uměleckého výrazu. Toto hledání nutně zahrnuje destrukci tradičních systémů norem a hodnot jako systému pseudokonkrétních, z nichž vyprchal skutečný životní obsah, aktuální vztah k realitě přítomnosti a zejména budoucnosti. V tom spočívá anticipační, průkopnický význam moderního umění, moderních uměleckých směrů, které obohatily naše poznání měnící se reality 20. století o závažné aspekty. V tomto smyslu prohloubili průkopníci moderního umění i naše pojetí realismu v umění.
I avantgarda se však po druhé světové válce komercionalizovala a mnohde se počala omezovat na pouhá vnější gesta, i moderní umění zplodila vlastní, modernistický akademismus jako imanentní pohyb vyprázdněných forem, dosahující v některých polohách abstrakce vrcholu nudy a nic neříkající prázdnoty.
Dialektiku estetických norem je třeba chápat jako neutuchající svár tradice jako nutného předpokladu dorozumění a uchování dosažené kultury, jako nezbytné soudržnosti významných systémů a pólu novátorství jako jejího dalšího rozvíjení, jako neméně nutného vývojového porušování této soudržnosti a stability, jejího překračování a nahrazování novými, osažnějšími strukturami.
Květoslav Chvatík: Strukturální estetika, Praha 1994, str. 30, 31
-
Re: hodi se k sobe?
23 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pondělí 31.Července 2000 06:16:00
Josef Čapek byl zatčen již 1.9.1939 a bez soudů vláčen nejhoršími koncentračními tábory. Zahynul při tyfové epidemii ve vyhlazovacím koncentračním táboře Bergen - Belsenu na samém sklonku války v dubnu 1945(přesné datum není známo)
Vladislav Vančura zahynul před fašistickou popravčí četou na kobyliské střelnici v Praze za
heydrichiády 1.6.1942.
J.K.
-
Jan Kefer
24 odpověď odeslal(a) Jiří Kubík v Pondělí 31.Července 2000 07:48:21
......Přichází nacistická okupace českých zemí a
s ní i nabídka, aby požádal o německou národnost, podporovaná poukazem na to, že má z otcovy strany německé předky. Vlastenec Kefer však hrdě odmítá.
Ve svých přednáškách, které pokračují, učiní občas protinacistické poznámky a vyslovuje přesvědčení o nesmrtelnosti českého genia a víru v lepší budoucnost své vlasti. A tak na gestapo přichází udání od jisté paní L.P., datované dnem 2. prosince 1940. Ale teprve 9. června 1941 v 8 hodin ráno přijíždí gestapo do Švandovy ulice a Kefera zatýká. ........
Keferova pracovna je zapečetěna a Kefera odváží na
Pankrác. Zde je nejprve pověřen tím, aby pro jakéhosi vysokého funkcionáře SS z množství svezených knih vybíral vzácnou hermetickou literaturu. Pro tento úkol nemohl být vybrán lepší odborník, ale Kefer je také Čech, a tak ,,vybírá´´ tak, aby se to nejvzácnější do rukou esesáckého velmože nedostalo.
Potom je transportován do jednoho z nejhorších nacistických táborů, do Flossenburgu. Jeho spoluvězněm je tam František Sobek, člen městského divadla v olomouci, který po osvobození vydal jedinečné svědectví o posledních dnech Jana Kefera. Jako ostatní členové musí i zesláblý Kefer pracovat v pověstném kamenolomu a vláčet po
nekonečném schodišti těžké balvany, které jsou zase nahoře shazovány dolů. Jednou, kdy je už na smrt unaven- v té době se mu prudce zhoršila jeho cukrovka- se snaží vzít si lehčí balvan, ale esesácký dozorce to zpozoruje a Kefera surově zbije. S pomocí spoluvězňů se Kefer ještě dovleče do tábora, ale to už umírá a ví, že zemře. Pomodlí se ještě za svého vraha a večer 3. prosince 1941 vydechne naposled.
Milan Nakonečný, NOVODOBÝ ČESKÝ HERMETISMUS
J.K.