Zobrazení otázky a odpovědí
-
Jeste o tranzitech
132 otázku odeslal(a) Pavlina v Neděli 19.Prosince 1999 23:03:22
Vazeny pane Turnovsky a jini,
domnivate se, ze tranzity nemaji praktickeho vyznamu ani pro naladu cloveka? Vzdyt mesic
zveda more i namesicniky. Zaobiram se astrologii sice dlouho,ale jen velmi, velmi, okrajove.Rekla bych spise ze zvedavosti"co na tom je".Dekuji Pavlina
-
Re: Jeste o tranzitech
1 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pondělí 20.Prosince 1999 01:15:15
Vážená a milá Pavlíno,
ve zkratce: tranzity nám připomínají, že nežijeme ve vzduchopráznu. Jsou ukazatelem toho, jak se vypořádáváme s tlaky různých druhů kolektivit z vnějšího prostředí. kromě toho existuje i naše vnitřní "prostředí", o jehož stavu vypovídají direkce, zejména sekundární (1 den = 1 rok rok života). Zdraví Vás Turnovský
-
Re: Jeste o tranzitech
2 odpověď odeslal(a) anonym ve Středu 22.Prosince 1999 01:04:39
kecám,
kecáš,
kecáme.
-
Re: Jeste o tranzitech
3 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský ve Čtvrtek 23.Prosince 1999 17:20:21
No sláva, pane anonyme, už jste nám tu chyběl, se svojí bezejmenou zbabělostí, nezdraví Vás Turnovský
-
Re: Jeste o tranzitech
4 odpověď odeslal(a) pavlina v Úterý 28.Prosince 1999 11:29:36
Pane ANONYMNI,vas nazor ma jiste stejnou hodnotu jako muj i jinych.Pokud si za svou pravdou stojite,proc se nepodepisete, rozhovor by byl jiste zajimavy.Pokud nemate odvahu se prihlasit ke svemu nazoru, tak snad priste ani neodpovidejte,nestoji to ani za cteni. Pavlina
-
Re: Jeste o tranzitech
5 odpověď odeslal(a) pavlina v Úterý 28.Prosince 1999 11:29:41
Pane ANONYMNI,vas nazor ma jiste stejnou hodnotu jako muj i jinych.Pokud si za svou pravdou stojite,proc se nepodepisete, rozhovor by byl jiste zajimavy.Pokud nemate odvahu se prihlasit ke svemu nazoru, tak snad priste ani neodpovidejte,nestoji to ani za cteni. Pavlina
-
Re: Jeste o tranzitech
6 odpověď odeslal(a) pavlina v Úterý 28.Prosince 1999 11:29:46
Pane ANONYMNI,vas nazor ma jiste stejnou hodnotu jako muj i jinych.Pokud si za svou pravdou stojite,proc se nepodepisete, rozhovor by byl jiste zajimavy.Pokud nemate odvahu se prihlasit ke svemu nazoru, tak snad priste ani neodpovidejte,nestoji to ani za cteni. Pavlina
-
Re: Jeste o tranzitech
7 odpověď odeslal(a) anonym ve Středu 29.Prosince 1999 20:17:41
Představa, že tranzit ukazuje ňeco, jadna direkce ňeco jiného a další direkce ještě něco jiného je pro mě směšná, ale nemám čas a prostředky abych to dokázal. Ve světové astrlogii (přiznám se, že ji sleduji dost málo) vzniklo, dle mého názoru, mnoho chybných proudů (např. poloviční vzdálenosti). Každá tato větev zanechala různé zbytky jichž se chytají různí pomýlení jež nejsou shopni zvládnout klasickou astrologii. Tím nechci říc, že by se astrologie neměla vyvíjet, ale .....
To je můj názor, ale nchci se o něj přít.
S pozdravem anonym.
-
Re: Jeste o tranzitech
8 odpověď odeslal(a) Pavlina v Neděli 2.Ledna 2000 13:03:58
Vazeny [omlouvam se,ale stale neznam Vase jmeno],
Rozhodne bych se s Vami nechtela prit o veci,pro ktere ani ja nemam a neznam dukazy.Jiste, v plnem zneni tak,jak jste to napsal[a] to i mne pripada jako nesmysl.Presto, pokud nativni horoskop dava jiste dispozice do budoucnosti,mohlo by i postaveni hvezd urcit, kdy se ta ktera vlastnost projevi ve vetsim, ci mensim meritku.Jak toto obdobi urcit,to je velice tezke a nemyslim si, ze to nekdy budu neomylne umet.To je muj nazor.Chci ale take vedet ,co si o tom mysli ostatni. Jinak dekuji za odpoved.Pavlina
-
Re: Jeste o tranzitech
9 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Neděli 2.Ledna 2000 15:55:17
Odpověď pana anonyma z 29. prosince je rozkošným příkladem jak také se o astrologii dá přemýšlet:
A/ představa že tranzit, jeden typ direkce a jiný typ direkce ukazují něco jiného, je mluvčímu směšná, ale NEMÁ ČAS ANI PROSTŘEDKY, ABY TO DOKÁZAL..
B/ Světovou astrologii mluvčí sleduje dost málo, ale přesto ví, že v ní vzniklo mnoho chybných proudů. Toto tvrzení se dá pochopitelně aplikovat na každou oblast lidského života, tedy i na astrologii. Jako příklad mluvčí uvádí POLOVIČNÍ VZDÁLENOSTI. Jenže poloviční vzdálenosti nejsou žádná Ebertinovská nebo Witteovská novinka, poloviční vzdálenosti znal Kepler, a byly to právě ony, které ho přivedly k objevu dalších aspektů. Jeho úvaha zněla ve zkratce takto: je-li kvadratura poloviční vzdáleností opozice a má-li kvadratura význam, pak bude mít význam i poloviční vzdálenost kvadratury – oktil a trioktil. Podobnou úvahou dospěl i dalším drobnějším aspektům, které se do té doby neužívaly.Do Keplera se užívalo jen 5 ptolemaiovských aspektů (konjunkce, opozice, trinus, kvadratura a sextil, při čemž kvadratura trinus a sextil jsou vymoženosti zavedené řeckými matematiky a geometry. Původně se používaly jen společné východy a západy (konjunkce a opozice, případně paranatellonta s horní kulminací). Bohužel jak dlouho bude ještě muset netradiční astrolog – astrosymbolog - poučovat tradiční astrology o jejich tradici? Ví tradiční astrolog, že celá tradice je výsledkem neklidných netradičně smýšlejících astrologů. Uvědomuje si, že Ptolemaios, Regiomontanus, Kepler, Leo, apod. byli ve své době extravagantními revolucionáři? Na tradičních astrolozích astrosymbologovi nevadí ani tak to co říkají, ale to, že nevědí co říkají a proč to říkají…
C/ Mluvčí dále tvrdí, že každá větev – chybný proud – zanechala různé zbytky, jichž se chytají různí pomýlení, jež (správně má být již) nejsou schopni zvládnout klasickou astrologii. Tím mluvčí nechce říct, že by se neměla astrologie vyvíjet, ale…. Co tedy ALE, jak tedy ALE
D/ Zpět k difeneci mezi tranzity a direkcemi:
Tranzity probíhají v reálném čase, tak jak jsou pozice planet v efemeridách uvedeny, tak také funguj jako tranzity v čase, který je všem společný. To, že jsou vedeny v křesťanském kalendáři neznamená, že toto datum nelze převést na odpovídající datum kalendáře jiného, ať už židovského, čínského, koptského, aztéckého….Proto situace na obloze 1. ledna 2000 v tranzitu odpovídá situaci 1. ledna 2000.
Z hlediska direkcí (např. direkcí sekundárních či progresí) pozice planet v efemeridách 1. ledna 2000 ukazuje v horoskopech různých lidí na různé roky. Tomu robětí, které se ve Vinohradské nemocnici narodilo v první vteřině Nového roku, bude 1. leden 2000 symbolizovat situaci od narození po první narozeniny, tedy od 1. ledna 2000 do 1. ledna 2001, někomu, 2. leden 2000 bude symbolizovat situaci od 1. ledna 2001 po 1. leden 2002, 3. leden 2000 bude symbolizovat situaci od 1. ledna 2002 do 1. ledna 2003. Tomu, kdo se narodil 25. prosince 1999, bude 1. leden 2000 symbolizovat situaci od 25. prosince 2006 do 25. prosince 2007, 2. leden 2000 situaci od 25. prosince 2007 do 25. prosince 2008, 3. leden 2000 situaci od 25. prosince 2008 do 25. prosince 2009, všechny údaje jsou přibližné..
Je tedy jasné, že tranzity a direkce nemohou symbolizovat to samé. Kdo to nevidí, tak to buď vidět nechce, nebo je prostě slepý. Jak už bylo řečeno, tranzity jsou splečné všem lidem na světě, i když ve jeich vlastních nativitách mohou a jistě tak činí, tranzitují – procházejí jinými místy a až na výjimky generačních tranzitů zasahují různé prvky nativity.
Direkce popisují téměř samovolný proces rozvoje (aktualizace) zděděných dispozic jednotlivého člověka a to v jakém stadiu se integrace osobnosti –alchymické Opus Magnum - jednotlivého člověka v určité době nachází. Spojnicí mezi vnitřním procesem a vnějším tlakem je Luna už svojí základní astrosymbologickou podstatou mateřských, babičkovských, prababičkovským atd.. funkcí při tradiční výchově dětí.
Omlouvám se za to, že mám čas i prostředky na to, abych své názory objasnil, Zdraví Turnovský
-
Re: Jeste o tranzitech
10 odpověď odeslal(a) anonym v Pondělí 3.Ledna 2000 00:50:04
Zavažná událost v životě je siganalizována jak v tranzitech, tak v prmárních i sekundárních direkcích. Kdo toto nepochopil chodil při studiu astrologie za školu a měl by dostat zpět školné. Přečtu-li si výklad pana Turnovského v tété otázce a v otázce č. 131, tak si říkám, jaká je škoda, že takto vzdělaný pán vůbec nepochopil astrologii. Všecky matematické metody jsou pouze technická pomůcka která může usnadnit astrologovu práci, ale sama o sobě v ustrologii je k ničemu. Pokud nevím, na jakém principu se vliv nebeského postavení přenáší na mě a spol pak je naprosto bezcené mudrovat o současném vlivu tranzitů a přeneseném vlivu direkcí. Panu Turnevskému pouze doporučuji, aby si v klidu přečet to, co v tété otázce napsal a zamyslel se nad popsanými souvstažnostmi. Já osobně docházím k závěru, že tam popsané závěry jsou zcela vedle.
Zdraví neustále pitomí anonym.
-
Re: Jeste o tranzitech
11 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pondělí 3.Ledna 2000 03:31:43
Předchozí příspěvel pana anonyma je typickou ukázkou toho jak si lze také „adresnou“ kritiku představovat. Obecné tvrzení a lá „přečtu-li si výklad pana T. v této otázce a v otázce č. 131, tak si říkám, jaká je škoda, že takto vzdělaný pán vůbec nepochopil astrologii.“ S čím pan anonym nesouhlasí, ať si každý přebere jak umí, proč bychom se netěšili, když nám pánbůh zdraví dá, že? Jediné s čím souhlasím je věta „ všechny matematické metody jsou pouze technická pomůcka“ se zbytkem věty už souhlasit nemohu. Rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že tato pomůcka sama o sobě není v astrologii k ničemu. Musím trvat na tom, že astrolog musí znát a vědět, na čem se jeho práce zakládá. Nemohu jinak, než akceptovat Wittgensteinův požadavek, že při řešení slovní úlohy musím předložit rovnici jako důkaz toho jak jsem k řešení dospěl (citováno velmi volně). Tak jako alchymista musí umět pracovat s hmotou, tak astrolog musí znát své řemeslo, ať matematicko-technické, tak v zodpovědném jednání s lidmi. Astrologie ovšem není ani uměním, neboť tam na technice nezáleží, když je co povědět, výrazové prostředky se vždycky najdou. Podceňování metody a řemesla je bohužel nectností některých astrologizujících psychologů a psychologizujícíhc astrologů. Přeceňování techniky bývá naopak nectností tradičních astrologů. Astrologie také není vědou, nemůže nezávazně experimetovat, např. s životem člověka, ani nemá kontrolního člověka, na němž by ukázala, jak by se život prvního vyvíjel, kdyby poslechl, nebo neposlechl rady astrologovy. Nemůžeme vyčítat Goethovi, že „Utrpením mladého Werthera“ rozpoutal epidemii sebevražd. Musím však být ve střehu jako astrolog, neboť se přímo „vměšuji“ do života člověka, který ke mně přichází s důvěrou pro konzultaci. Nic zde nepomůže výmluva, že jsem to myslel dobře a že je na klientovi, co si z mé rady vybral.
Další věta pana anonyma „Pokud nevím na jakém principu se vliv nebeského postavení přenáší na mě a spol (pravděpodobně tu má být slovo společnost) pak je naprosto bezcenné mudrovat o současném vlivu tranzitů a přeneseném vlivu direkcí.“ je meritum věci. Vše co myslím, vše co píši směřuje k tomu, abychom si uvědomili, že astrologie není založena na jakémsi vlivu fyzických těles, ale na práci se trukturou cyklu a na intrepretaci kolektivně zažitých významů znaků a tedy i symbolů. Rozeznávám totiž striktně měřitelné vlivy nebeských těles na náš osud, čili život, kterými se zabývá astrofyzika a vlivy astrologické, které jsou založeny na astrologově interpretaci výše zmíněných znaků a symbolů. Pokud jsou tu nějaké astrologické vlivy, pak jsou to vlivy, kterými působí astrolog při interpretaci dynamické znakové struktury známé jako horoksop. Rozhodně nepopírám fyzikální vlivy nebeských těles na hmotné iméně hmotné struktury – viz studie Nelsonovy o vlivu výrazné převahy aspektů 2. 4. a 8 harmonické řady na intenzitu magnetických bouří a tedy na příjem radiového signálu, stejně jako experimenty paní Kolisko ve 20. letech dokazující vliv konstelací nebeských těles na tvar usazenin kovových solí na filtračním papíru), ale jsem si vědom toho, že se jedná o vlivy na úrovni bazální, přesahující jen ve výjimečných případech do úrovně biologické, jako například u slapových sil, působících na příliv a odliv. Ale to znovu opakuji nepovažuji za astrologii, ale za astrofyziku. Astrologii považuji za doménu interpretace, případně překladu, nebo čtení symbolů, v angloamerickém světě používají i tradiční astrologové výstižné sloveso to read a chart = číst horoskopickou mapu. Nepodceňujme znaky a symboly, nejsou méně reálné než hmotná tělesa. Skvěle o těchto věcech pojednává lingvista Noam Chomsky v knize Perspektivy moci, kapitoly Jazyk a příroda, resp. Jazyk a myšlení. Toto pojetí astrologie je pochopitelně závazné jen pro ty, kteří si uvědomují jak důležitá je zodpovědnost astrologova při práci s „klientem“, kteří si uvědomují, že se z této zodpovědnosti nelze vylhat tvrzením, že hvězdy tomu tak chtějí, nebo že hvězdy naznačují, ale nenutí. Poud si toto astrolog neuvědomí, pak se astrologie stává v jeho rukou a hlavně v jeho ústech a srdci modloslužbou, hádáním, v lepším případě předvídáním událostí. Mne osobně předpovídání událostí dnes už nezajímá, i když kdysi se mi to docela dařilo, dnes mne zajímá opravdu jen smysl a význam toho co se kolem mne děje a to dokonce v té době, kdy se to děje a v tom pořadí v jakém se to děje, pro rozvoj osobnosti jedince, případně pro rozvoj vědomí společenství jedinců – lidstva jako celku, a to ne jen pro nějaké egomanické sebeoslavování jedince a jeho osobnosti, ale pro zásadní úlohu, kterou lidstvo a jeho neustále se rozšiřující vědomí, hraje v procesu kosmogeneze.
Zdraví Turnovský
-
Re: Jeste o tranzitech
12 odpověď odeslal(a) Pavlina v Pondělí 3.Ledna 2000 20:26:17
Myslim, ze zajem o budoucnost prichazi a odchazi s vekem.Je naprosta lidska prirozenost,ze chce vsechno vedet.ja sama jsem se zacala zajimat o astrologii hlavne proto,ze jsem chtela vedet jestli existuje osud.Muj tata rikal "Co ma byt, to stejne bude" a ja se chtela presvedcit.Ted uz vim ,ze je vsechno mnohem, mnohem slozitejsi.Nejsem o nic min zvedava,ale uz tusim,ze jen velmi tezko najdu jednoznacnou odpoved.Dale musim souhlasit s panem Turnovskym,ze predpoved budoucnosti muze klienta velmi ovlivnit a omyl je vzdy nebezpecny.Snad a prave proto se venuji vyhradne svemu horoskopu.Jsem naprosty laik a obdivuji vasi moudrost a znalosti.Dekuji vsem za odpoved.Pavlina
-
Re: Jeste o tranzitech
13 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pondělí 3.Ledna 2000 22:28:53
Ach jó, a nebo třesky plesky.
Proč?
Jestliže chcete říkat co hvězdy doporučují, pak i v tomto případě musí být přenesen vliv nebeské báně na člověka. Ne však fyzikální vliv, tedy vliv který jsme schopni měřit, ale NĚJAKÝ jiný, já nevím jakým způsobem působící. Na jedné straně mluvíte o neměřitelnosti vlivu planet a na druhé straně chcete vykládat astrosymboliku. Podle mě je to protimluv. Také nevím, proč mi předhazujete etiku astrologa. Já sní, zaplať pánbuh, zatím problémy neměl. Život mě naučil, že je lepsí poslouchat otázky (jež klade člocěk, jež mě zajíma, než jeho) odpovědi. Řeknou o zkoumaném člověku podstatně víc. Tak se táži, proč ten zájem o moji etiku. Nešlápl si ŇEKDO takzvaně do bedny, a proto se dnes tak bojí. Nechci prozrazovat o sobě víc než je nutno, ale mohu, ze své zkušenost,i říc, že existují sily námi neměřitelné a přece mocné. Francouzká revoluce nastolila vládu zdravého rozumu a nyní vzdělaní lidé (většinou) nejsou schopni připustit, že existuje něco, na co si nemůžeme sáhnou ani to změřit. Pak z toho vzniká takovéto kličkování mezi astrologii a astrosymbolikou. Je to pokus mnoho mluvit a nic přitom neříci a nazavdat si. Říkám li, že hvězdy doporučují (a to pouze v pozitivním směru), pak nemusím skládat účty z toho, co jsem říkal. A zaštítím li se ještě etikou, pak ať to někdo rozbije.
Tak krásná stránka umožňující tolik debat a přitom tak nevyužitá. Co vy další?
Je to asi můj poslední příspěvek. ANONYM.
-
Re: Jeste o tranzitech
14 odpověď odeslal(a) Anonymous v Pondělí 3.Ledna 2000 23:53:13
A ještě malá douška. Vykládat vlastní horoskop prvdivě dokáže jen velmi zkušený astrolog. Běžný astrolog, včetně mě, do výkladu svého horoskopu projektuje vlastní přání a strachy.
Totéž se týká vlastních bližních případně okolí, na němž jsme přímo závislý. ANONYM.
-
Re: Jeste o tranzitech
15 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Úterý 4.Ledna 2000 01:33:33
Ach, pane Anonyme,
obávám se, že jste z nějakých důvodů neměl možnost soustředit se na smysl toho, co jsem předložil v předchozí diskuzi, nicméně popořadě.
Nechci říkat, co doporučují hvězdy, snažím se přemýšlet o tom, jak pracuje astrolog, jak by pracovat měl. Mé úvahy se týkají v první řadě astrologů hlásících se k humanistické a transpersonální astrologii, astrologii transformace, neboť za ně se cítím víceméně odpovědným . Vaše poznámka o tom, že vliv nebeské báně musí být přenesen na člověka, je případná. Je patrné, že astrologova práce, z mého pohledu interpretace, musí být spjata se situací na obloze, v naší praxi prostřednictvím horoskopu, tedy co nejpřesnějšího, v té které době dosažitelného, zobrazení hvězdných, planetárních a dalších podobných konstelací. Ve své škole se snažím přesvědčit studenty otom, že ten, kdo není schopen horoskop sestavit, nemá v oboru co pohledávat. Dále jsem psal o tom, že jsem si vědom měřitelných i neměřitelných vlivů planet. Ty, které považuji za měřitelné v minulosti a v současnosti, i ty, které budou měřitelné v budoucnosti, odkazuji do hájemství astrofyziky, zatímco ty neměřitelné považuji za doménu astrologie. Protože jsou to v mém pojetí vlivy znaků a symbolů, (existujících i ve fyzické rovině kresby na papíře, nebo jako výsledek funkce grafického rozhraní počítače, případně mohou existovat i díky jiným prostředkům), nazývám tuto doménu symbolickou, nebo přesněji astrosymbologickou a považuji její projevy za stejně reálné jako ty fyzikálně měřitelné.
Etiku astrologa nepředhazuji Vám osobně, považuji tuto problematiku za naprosto zásadní a nanejvýš důležitou, přesto poněkud podceňovanou. Velmi správně říkáte, že je lepší poslouchat otázky člověka, než jeho odpovědi, že o zkoumaném řeknou podstatně víc. To je velmi moudré. Nesouhlasím jen se slovem zkoumaného. Spíš bych souhlasil s formulací člověka, který zkoumá sám sebe za asistence astrologa. Termín klient je mi z duše odporný, vím totiž , že znamená propuštěného otroka, jemuž bývalý pán upravuje cestu do společnosti. Já se žádným pánem svých klientů necítím. Považuji je za rovnoprávné za sebe zodpovědné bytosti, je člověk, který odnese ke správě ševci rozbité boty nesvéprávny, právě propuštěný otrok? Jistěže ne, je to jen člověk, který se obrací na odborníka ve věcech obuvi.
Dále píšete, že z vlastní zkušenosti víte, že existují síly námi neměřitelné a přece mocné. Máte zajisté pravdu. Kdysi se s očiva zvrácenýma a s třesoucími se vztyčenými ukázováčky, případně i prostředníčky říkalo: „existují věci mezi nebem a zemí“, já říkám, že mezi nebem a zemí existuje člověk. Člověk a jeho itrasubjektivní a intrsubjektivní psychika, kromě toho i síly transpersonální, které existují mimo lidskou psychiku a lidskou psychiku jako přestředek používající. Přesto, nebo právě proto se necítím okultistou, mystikem, knězem, zasvěcencencem. Obávám se, že to nebyla až francouzská revoluce, která nastolila vládu zdravého rozumu. Ostatně zdravého rozumu není nikdy dost, kéž by nás při něm jhvh zachovati ráčil. Byli to lidé, jako René Descart, vojenský geometr, jehož úlohou bylo pobít nejefektivnějším způsobem – tehdy dělostřelbou – co nejvíc nepřátel toho vrahouna, do jehož služeb se z nějakých důvodů dali. Přesto Cartesius byl velkým filosofem vedle takových fašistů jako je Rudla Zahradník, Jirka Heřtů nebo Ivánek Davidůch.
Astrosymbologie není ani kličkování, ani snaha mnoho mluvit a při tom nic neříci. Je to pokus uvědomit si jak si stojíme, na čem je naše praxe založena, s čím operujeme a vyvodit z toho zodpovědně příslušné závěry. Ne proto, aby nás brali vážně akademici, politici, makléři, manipulátoři, televizní moderátoři, zrůdy leCHce obveselující národ při večerní žranici, námezdní pisálci, kteří píší o čemkoli, čemu nerozumějí… Proč, nechť si každý dosadí sám. Před lety se mne žačka, ostatně svým založením tradiční astroložka přesto jedna z mi nejmilejších, zeptala, proč tohle všechno podnikám. Odpovděl jsem: „Proto, abyste se nemuseli stydět otevřit si v metru astrologickou knížku.“
Ano vkládáme do astrologické interpretace sebe, své obavy, svá přání, své naděje. Jen si tohu buďme vědomi.
„Tak krásná stránka umožňující tolik debat a při tom tak nevyužitá“, povdechl jste si. Ale ona je, využitá, i díky Vašim příspěvkům je dobře využitá, ku prospěchu astrologie, jež má být slovy Dana Rudhyara algebrou života, vedoucí k alchymii osobnosti. Vstoupil jste, pane Anonyme, do debaty jako Alexander Veliký nešťastným způsobem. Stejně nešťastným způsobem jsem Vám odpověděl a za to se Vám omlouvám.
Zdraví Vás Turnovský
-
Re: Jeste o tranzitech
16 odpověď odeslal(a) anonym ve Středu 5.Ledna 2000 01:02:27
Jen dvě malé poznámky.
Pokud jsem mluvil o zkoumaném člověku měl jsem na mysli pouze běžný občanský styk v němž běžně hodnotíme potkavšiho člověka. Tedy hodnocení logické nikoliv astrologické.
Ve svém projevu jsem nikde nepoužil slova klient. Z hlediska astrologie nemám klientů. A pak, nejsem tak vzdělán, abych znal historický vyznam tohoto slova. V mé praxi mi stači běžně uznávaný význam tohoto slova případně posunutý do pozice že "klien je můj pán".
Zdraví anonym.
-
Re: Jeste o tranzitech
17 odpověď odeslal(a) Turnovsky ve Středu 5.Ledna 2000 01:40:31
Howgh, řekl pavián Plovací sval a zahalil se pláštěm mlčení...tak napsal můj milovaný Alfred Jarry ve Skutcích a názorech doktora Faustrolla, patafyzika, možná to nenapsal Jarry, ale stejně milovaný Hašek Jára, ne dominátor