Zobrazení otázky a odpovědí
-
(no subject)
3280 otázku odeslal(a) .o) ve Čtvrtek 20.Října 2005 12:08:21
Aby někoho soudili za mýtus, to jsem ještě neviděl, ještě aby nás soudili za logos:
Kvůli mýtu hrozí Česku soud
PRAHA 20. října 2005 | 08:17 Boj o to, kdo získá miliardovou státní zakázku a bude zavádět na českých dálnicích mýtné, se přiostřil. Společnost Toll Sat včera naznačila, že hodlá celý kontroverzní tendr řešit soudní cestou.
Jinak další výskyt ptačí chřipky v Thajsku a Číně - významní to exportéři drůbeže. Tak mě napadá, když už to mají i vrabci, svou daň si to zřejmě skutečně bude chtít vybrat - protože buď vymřou všichni divocí ptáci a zůstane nám drůbež, nebo se budou dít horší věci.
-
Re: (no subject)
1 odpověď odeslal(a) Jiří ve Čtvrtek 20.Října 2005 12:14:48
S tím mýtným je to pro mne poměrně velmi nepochopitelné.
Budu rád, když mi někdo vysvětlí, proč nemůžou celníci, kteří nemají momentálně takřka do čeho píchnout na celnicích, které se doposud nezbořily, rozdávat projíždějícím kamionům na vstupu lístky a na výstupu je podle nich kasírovat?
Proč se má vyhodit navíc spousta peněz za jakousi elektronickou náhradu těchto celníků?
-
Re: (no subject)
2 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 20.Října 2005 12:20:14
tvé pochybnosti Jiří sdílím, jediné snad proč vážit kamiony je, že mívají často větší náklad než je dovolené. Já bych je vůbec nepustitl přes hranice, stejně tady nic neutratěj, profičej valnou většinou tenhle prostor na jeden zátah, ale ničej silnice a zabíjej lidi. Když holt někdo chce jet přes nás, tak bych ho naložil n aželeznici a nazdar. PT
-
Re: (no subject)
3 odpověď odeslal(a) Jiří ve Čtvrtek 20.Října 2005 12:24:13
Ale ano, ať je zváží na vstupu i na výstupu. Tenzometrické váhy kamionů určené pro tento účel jsou na celnicích nainstalované už velmi dlouho, už někdy od začátku devadesátých let.
V tom nevidím problém.
-
Re: (no subject)
4 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 20.Října 2005 12:27:31
jistě, problém je nejspíš jen v tom, kdo komu dal či nedal jaký bakšiš.
-
Re: (no subject)
5 odpověď odeslal(a) Honza ve Čtvrtek 20.Října 2005 12:29:26
Mikrovlnnému mýtnému se věnuje iniciativa "33 miliard v prdeli" - www.33miliard.cz
Co bude hodně ohyzdné, bude budování baráku každých 2,5 kilometru dálnice - krajina se vskutku bude zase bezcílně devastovat. Současné vlády kvůli tržní hodnotě pořád podporují automobilový osobní provoz, ač ten je dávno za horizontem a spíš by se mělo uvažovat, jak spunktovat dobře fungující a provázanou dopravu hromadnou. Krom toho záleží na systému mýtného, protože stejně jako v Rakousku jste hlídání pouze v okolí mýtných bran, v Německu vás družice hlídá na každém metru jízdy.
Trefná byla poznámka o železnicích - v zahraničí je to běžná praxe - naloží se kamion, proveze územím a vyloží. Můj známý, co dělá na ministerstvu dopravy v resortu drah mi potvrdil, že železniční nákladní doprava se u nás užívá z pouhých 16% její stávající kapacity.
Kdy už se ti pitomci budou ptát lidí, kteří problémům rozumí?....
-
Re: (no subject)
6 odpověď odeslal(a) Jiří ve Čtvrtek 20.Října 2005 12:42:57
Nevím, Honzo, jestli to je opravdu ten správný web. Podle mne je to spíš web té party propagující satelitní mýtné...
-
Re: (no subject)
7 odpověď odeslal(a) Honza ve Čtvrtek 20.Října 2005 12:47:31
To nemělo být doporučení ve smyslu "přidat se k" - jen o téhle iniciativě vím, info o mýtném jsem četl spíš jinde. Ony satelity jsou taky odpad, málokdo dnes tuší, kolik se nám TEĎ vznáší nad hlavami bordelu - neví někdo přesné číslo?
-
Re: (no subject)
8 odpověď odeslal(a) V.Milošová ve Čtvrtek 20.Října 2005 14:09:08
Copak bordelu nad hlavami, ale toho elektromagnetického smogu všude kolem nás!
-
Re: (no subject)
9 odpověď odeslal(a) Petr Trnka ve Čtvrtek 20.Října 2005 16:03:50
Smetí na oběžných drahách kolem Země od velikosti asi tak 10 cm výše sleduje americká protiletecká služba NORAD. Když do toho započítáme všelijaké už dávno nefungující družice, zbytky nosných raket nebo nejrůznější úlomky, jde počet takových těles a tělísek do desítek tisíc, a je to pro kosmonautiku čím dál tím závažnější problém. Jak to odtamtud vyluxovat, to zatím nikdo neví.
-
Re: (no subject)
10 odpověď odeslal(a) Vítězslav Čížek ve Čtvrtek 20.Října 2005 19:45:47
Protože nejde o vyřešení problému, ale o to, kdo získá gigantickou zakázku a kdo shrábne provizi. Není přece nic jednoduššího než nastavět po dálnicích závory, u které každý zaplatí a pak pojede dál. Ve Francii to tak funguje odjakživa a nezdá se, že by to zdržovalo dopravu. A kdo si myslí, že ho to zdržuje, tak ať si jede jinudy, když jsou pro něj čas tak velké peníze... Inu, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Své tu pochopitelně hraje i naše vstřícná předposranost vůči EU. To asi máme v krvi či genech ještě z doby, kdy Sovětský svaz byl náš vzor.
-
Re: (no subject)
11 odpověď odeslal(a) Honza v Pátek 21.Října 2005 09:20:07
Pane Trnko, jiná možnost, než shodit to nějak "hromadně" do atmosféry asi nebude, co myslíte? Na levačku je, že to je spousta různorodých materiálů od kovu, přes keramiku až po různé karbonové nesmysly...
Nějak mě v posledních dnech několikrát napadlo - i v souvislosti s předevčírem probíranými fotkami Dione - k čemu si vlastně "ti, co konají" myslí, že zrovna takovýhle výzkum bude...o telekomunikačních satelitech pro TV nemluvě...
-
Re: (no subject)
12 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Pátek 21.Října 2005 13:55:46
Shodit to hromadně do atmosféry jistě, ale jde o to jak. Takové smetí na nízkých oběžných drahách 200 až 300 km tam po čase skončí samo, ale co to, co je výš? To tam může strašit a překážet celé milióny let! A jak ho odtamtud dostat, to dneska nikdo netuší.