Zobrazení otázky a odpovědí
-
Vysvětlení fiktívního radixu
3547 otázku odeslal(a) Dupor v Úterý 7.Března 2006 07:17:29
Přečetl jsem si knihu Uwe Toppera "Erfundene Geschichte", česky "Vymyšlené dějiny". Škoda, že ještě nevyšla v češtině. A poněvadž se už dávno diskutuje o horoskopu Ježíše, zkusil jsem to jeho narození přehodit o 300 let později a na konjukci JU-SA. Používám program "Jupiter" a ten uvádí Pl pro 25.12.292, 20.30 Jeruzalem na 9co a v Česku běžně používaný Johannes -program na 18co. To je jediný rozdíl.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
1 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 7.Března 2006 07:21:15
No, milý Dupore, hlavně že Vám chutná jíst...
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
2 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 7.Března 2006 07:37:53
-:))). Ještě by mě zajímalo, kde jste v těch trigonech a Neptunu objevil to ukřižování-:).
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
3 odpověď odeslal(a) Dupor v Úterý 7.Března 2006 18:14:19
Ad Jiří: Nerozumím, to by to mělo kazil mé trávení.
Ad Iva: Veliké trogony by už ve starověku zvěstováním mimořádných osobností. Že se to přihodilo jednomu chudákovi, který se pak i choval jako mimořádným, bylo pro vládnoucí provokací prvního řádu. A smrt na kříži nebylo v té době nic zvláštního.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
4 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 7.Března 2006 18:37:42
To ano-:). Ale pokud jste si povšiml tak v době kdy Ježíš skutečně žil, byl v Panně jak Pluto tak Mars a to opozicí na onu trojnásobnou konjunkci Jupitera con Saturn v Rybách.Což jak jistě uznáte vypovídá o ukřižování a bolestivé smrti "poněkud" více než "Vaše" splavné trigony,stejně tak jako o zakladateli křešťanství(Ryby) bude zřejmě nepoměrně a nepoměrně více odpovídat ona trojnásobná konjunkce SatJup v Rybách-:).
P.S.
Ostatně si můžete vyhledat tuto otázku ve fóru neb se zde řešila celkem podrobně před několika lety.
P.S.2
Ryby v 8.domě a Neptun pak v Panně by vypovídali spíše o nevhodném léku,Ryby sami o utopení či zmizení ale kříž jak snad uznáte je dosti hmotný,(Sat)krom toho ta opozice vypovídá i o tom, že byl tesař(přestavující staré na nové či tesař nového)a je tedy mnohem a mnohem výstižnější.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
5 odpověď odeslal(a) Martin Badžič v Úterý 7.Března 2006 19:41:07
Neni to tak trochu jako: Kdyby byly Ryby v pr....
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
6 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 7.Března 2006 21:00:10
Je to přesně tak, Martine...
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
7 odpověď odeslal(a) Dupor ve Středu 8.Března 2006 09:29:56
Když padla Železná opona, žasl jsem nad retušovanými fotografie, kterými chtěli komunisté revidovat dějiny. Pár let později jsem viděl krásně žiletkou vyříznuté stránky z knih v universitních knihovnách. Jednalo se o knihy z druhé světové války a to většinou o Balkáně. Pak jsem pochopil, proč tolik Evropanů věřilo, že byli Srbové jen partyzány a Chorváti jen ustašové. Když jsem pak dostal do rukou Topperovu knihu, vzpomněl jsem si na Macchiavelliho. V jeho době se dokonce falsifikovaly ptolomejské astronomické tabulky, aby se křížilo jen 10 dní a ne 14, kolik se od Cézara rozcházelo.
Mé svědomí je čisté. Já se nepokouším dějiny falsifikovat, než jen pokusit je udělat trochu logičtější.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
8 odpověď odeslal(a) Jiří ve Středu 8.Března 2006 10:15:57
Dupore, prosím, zamyslete se trochu nad sebou a začněte alespoň trochu víc studovat.
To, co jste předvedl na fóru nemá hlavu ani patu.
Jednoznačně z toho vyplývá, že o astrologii nemáte ani šajnu.
Pletete páté přes deváté a ještě si namlouváte, že se pokoušíte "udělat dějiny trochu logičtější..."
Co to prosímvás plácáte za nesmysly!
Stejná pitomost, jako s tím "fiktivním" horoskopem je i to tvrzení o jakémsi falšování astronomických tabulek.
Čtete nehorázné bláboly, věříte jim, protože Vám schází základní vzdělání v oboru a ještě s tím jdete na veřejnost!!!
Kde se ve Vás ta drzost bere?
Svědomí můžete mít čisté jenom proto, že si neuvědomujete, jaké otřesné pitominy píšete!
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
9 odpověď odeslal(a) Petr Trnka ve Středu 8.Března 2006 10:52:40
Mně připadá docela pozoruhodné, Jirko, kolik inteligentních lidí Duporovi na ten "fiktivní radix" skočilo... Myslím, že odpor Pavla Turnovského vůči jakémukoliv podobnému "cvičení na hrazdě" je velmi dobrým ochranným prostředkem.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
10 odpověď odeslal(a) Axmannová ve Středu 8.Března 2006 11:38:10
Ále, zas tak černě bych to neviděla, vždyť to byla hra. Jen že si Dupor nehrál sám, ale pozval i ostatní. Škoda, že vysvětlení nedal na začátek. Myslím, že o žádné cvičení na hrazdě nešlo. Právě to co by - kdyby pomáhá v poznávání toho, co je. LA
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
11 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 8.Března 2006 11:55:28
Myslím si to samé.Pokud se někdo vůbec v tenhle okamžik narodil zřejmě pomáhal upevnit nějakou víru, což mohl být zrovna onen zoroastrismus, který se v těch letech pokud to nepletu zrovna upevňoval nebo můžu zavtipkovat, že měl třeba jen hodně krásných plemenných koní čímž byl znám široko daleko apod.-:)
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
12 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 8.Března 2006 12:04:06
Aby otázka nevyšla tak naprázdno tak dodám další téma-:)
Zoroastrismus nebo též mazdaismus (podle jména boha), či pársismus (podle vyznavačů) je monoteistická a dualistická náboženská soustava, vytvořená na přelomu sedmého a šestého století před naším letopočtem Zarathruštrou.
Základem je víra v jednoho dobrého boha a boj dobra, reprezentovaného tímto bohem Ahura Mazdou (Pánem moudrosti) se zlem, reprezentovaným zlým bohem Angro Mainyou.
Zhruba sto let po svém vytvoření se Zoroastrismus stal státním náboženstvím Perské říše. Konečná podoba posvátných textů byla ale dokončena až ve 3. století našeho letopočtu.
Obdivuhodným rysem Zoroastrismu byla náboženská tolerance. Na dobytých územích měly podmaněné národy náboženskou svobodu. Tato politika přispěla k růstu Perské říše. Svůj vliv to mělo i na osudy židovského národa zachycené v Bibli. Vysvobození židů z Babylonského zajetí je historickou skutečností, která nastala po dobytí Babylónu perským králem Kýrosem Velikým v roce 539 př.n.l. Z hlediska nábožensky tolerantního Zoroastrismu nebyl pro další držení židů v Babylonském zajetí důvod.
Zakladatelem je Zarathustra, řecky Zoroaster, který žil někdy v 8. – 6. stol. př.n.l. a vytvořil tento náboženský systém. Pricip byl v tom, že pracoval se dvěma pojmy – s bohem Mazdou a Ahrimanem. Tomuto náboženství se také někdy říká mazdismus nebo pasiánství. Podle Zoroastera byl princip v tom, že Mazda byl kladný bůh plný světla, dobroty a lidskosti, Ahriman byl bohem tmy, zloby a nenávisti. Podle Zoroastera vývoj člověka probíhá tak, že probíhá v neustálém boji mezi těmito dvěma principy dobra a zla. Mezi oscilací mezi dobrem a zlem se pohybuje člověk, který je vybaven svobodnou vůlí a chce-li dojít k posmrtnému ztotožnění s Mazdou, musí konat dobro, chovat se mravně a pomáhat lidem. To je cesta, která vede k lidskému spasení. Člověk musí být na straně dobra.
Celý tento model zoroastrismu je završen přimknutím se ke staré mezopotámské tradici, řešením věcí eschatologických. Když zemřel Nabukadnesar II., na stěně jeho paláce zůstala věta : „ Mene tekel farsis“ = budeš souzen a zvážen lehkým – vinným v celé Persii. V záležitostech posledních věcí člověka říká, že člověk bude souzen, posuzován a s ohledem na jeho kvalitu bude spasen (ztotožněn s Mazdou) nebo zatracen. Objevuje se zde základní myšlenka posledního soudu.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
13 odpověď odeslal(a) O. ve Středu 8.Března 2006 12:47:42
Je to užitečné připomenutí historie náboženství, Ivo.
Tím spíš, že jsem si nad podobnými texty často říkal, že když se v nich píše, že člověk cosi - byť dobrého - musí, musí, musí..., výsledek asi byl, je a bude kontarproduktivní.
Ach jo.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
14 odpověď odeslal(a) ... ve Středu 8.Března 2006 12:50:18
je zvláštní, že je-li takový text vyjádřen třeba vytesáním do kamene a ztrácí tím do jisté míry (a to ještě jen někdy) onu svazující doslovnost, je to něco trochu jiného.
Nebo jsem na to víc zvyklí, nevím.
Ondřej
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
15 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 8.Března 2006 12:59:24
To byla dobrá poznámka-:).Protože ta Panna a ten Mars v ní.. No pevně jsem doufala, že tenkrát ještě psali v kameni či hliněných tabulkách-:).Jinak by to museli být Blíženci-:))).
Neví to někdo s určitostí??
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
16 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 8.Března 2006 13:10:17
Mě to prostě evokuje - Slunce v Kozorohu-"pochodeň na vrcholu hory,božství osvětlující vrchol, světlo spatřené všemi". Ten nadupanej 5.dům(vládci Jup a Sat), Lev v AS, - prostě světlo, Ahur Mazda-:))). A k tomu ten nietzscheovskej SluncePluto, nedalo mi to-:)))).
Krom jiného jsem si nějak uvědomila, že ten zoroastrismus je asi zemitej, což mi předtím nenapadlo.No vida k čemu jsou dobré a k čemu inspirují fiktivní horoskopy-:).
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
17 odpověď odeslal(a) hanka ve Středu 8.Března 2006 18:55:33
prosím, Ivo, byla byste tak laskavá a uvedla pramen, odkud jste čerpala při Vašem přiblížení zoroastrismu? Ptám se proto, že ty časové údaje se poněkud liší od pramenů, které mám k dispozici já. Děkuji.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
18 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 8.Března 2006 20:12:10
Hanko, já jsem čerpala z různých informací posbíraných též po internetu, to co jsem uvedla je převážně z Wikipedie neb ta to má zhuštěné.
Ale všude se v podstatě píše to samé - Zarathustra
8-6 století př.n.l. Texty pak až ve 3.století n.l.
Zatímco v Římě je Diokleciánus a snaží se vícekrát a mnohdy úspěšně podmanit si východ(Diocletianus (284 - 305) na východě v Persii je to dynastie Sasánovců,
která se nakonec prosadí a která padne až pod Araby.
Přední východ pod nadvládou Sásánovců (224 - 651 n. l.)
# Ardašír I. (224 - 240/241)
# Šápúr I. (240/241 - 271/272)
# Hormizd I. (271/272 - 273)
# Bahrám I. (273 - 276)
# Bahrám II. (276 - 293)
# Bahrám III. (293)
# Narsé (293 - 302)
# Hormizd II. (302 - 309)
# Ádhar Narsé (309)
# Šápúr II. (309 - 379)
# Ardašír II. (379 - 383)
# Šápúr III. (383 - 388)
- Ardašír I. zakládá novoperskou říši a a nechává se v jejím hlavním městě Ktésifóntu korunovat na krále králů.
* dává popravit náboženského reformátora Máního, zakladatele manicheismu; v pozadí exekuce stojí zarathuštrovský duchovní Kartír.
* 276 - 293 - za vlády Bahráma II. získává Kartír rozhodující vliv na vnitřní politiku monarchie; stává se vrchním mágem, soudcem říše a nejvyšším představeným chrámu ohně ve Stachru, kolébce dynastie; na jeho popud zasahuje král proti jiným věroukám, zvláště proti křesťanství, manicheismu, judaismu a buddhismu.
* 283 - římský císař Carus napadá perskou říši, dobývá Ktésifóntu, brzy nato však umírá a výprava vyznívá do ztracena; potlačení vzpoury Bahrámova bratra Hormizda, místodržitele v Chorásánu.
* cca 286/287 - arménská linie Arsakovců se s římskou pomocí opět zmocňuje svého království.
* 296 - 297/298 - král Narsé se pokouší dobýt nazpět Arménii, po počátečních úspěších je však poražen Diocletianovým spolucísařem Galeriem a přinucen uzavřít mírovou smlouvu v Nisibis; Římané získávají svrchovanost nad Arménií i Ibérií (Gruzie), město Nisibis na římském území je prohlášeno za středisko obchodu s Východem.
* 309 - 379 - Šápúr II., vnuk Narsův, perským králem; na trůn dosedá jako nemluvně.
* 316/317 - arménský král Tiridatés III. (IV.) (298 - 330) přijímá křesťanství (tradiční datum 301 je patrně nesprávné).
* po 330 - Šápúr II. podniká vojenské výpravy proti arabským kočovníkům.
Teoreticky byl sásánovský velkokrál absolutním vládcem nad všemi obyvateli monarchie, v praxi jeho moc omezovaly vlivné velmožské rody (zčásti parthského původu) a zarathuštrovské kněžstvo v čele s vrchním móbadem (nejvyšším mágem). Snaha krále Husrava I. zformovat novou šlechtickou vrstvu, která by tolik neohrožovala panovnickou moc, byla sice ve své době úspěšná, natrvalo však závislost králů na velmožích neodstranila. Z nápisů a zmínek v kronikách známe názvy četných úřadů státní správy, od vezíra (vazurg-framádár) přes satrapu (šahrab) až po vrchního písaře (dibírbed) a velitele tělesné stráže (hazáruft).
Až do roku 296 byl Diocletianus jakožto představitel tetrarchie v náboženské otázce snášenlivý. Teprve toho roku, asi v souvislosti s válkou proti Peršanům a snad v obavě před odtud se šířící ideologií, nařídil postavit mimo zákon manicheismus, ve kterém jeho zakladatel Mání, krutě v Persii roku 276 popravený, propojil starou Zarathuštrovu nauku o stálém boji dobra zla s prvky křesťanskými a novoplatónskými. Křesťanů se toto nařízení netýkalo a proč se císař nakonec rozhodl zakročit i proti nim, není v pramenech přesvědčivě zdůvodněno. Ve 2. polovině 3. století představovalo křesťanství a zvláště církevní organizace ve vnitřním životě impéria významný činitel, jehož působnost nemohl císařský režim nadále ignorovat. Je pravděpodobné, že císař ve snaze dovršit své reformní dílo chtěl, aby se vše podřídilo státní moci a aby se netrpěla žádná organizace, která by se z pracně zavedeného systému důsledné vojenské despocie vymykala.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
19 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 8.Března 2006 20:17:59
Tak ještě osvětlení toho Husrava I.-:)
# Šápúr III. (383 - 388)
# Bahrám IV. (388 - 399)
# Jazdkart I. (399 - 421)
# Bahrám V. Gór (421 - 439)
# Jazdkart II. (439 - 457)
# Hormizd III. (457 - 459)
# Péróz I. (459 - 484)
# Valgaš (484 - 488)
# Kavád I. (488 - 496) a (499 - 531)
# Zámásp (496 - 499)
# Husrav I. Anóšarván (531 - 579)
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
20 odpověď odeslal(a) .. ve Středu 8.Března 2006 20:22:29
Diokleciánus - . Sám císař ostatně horlivě podporoval starý římský kult, tak jako císař Decius a zřejmě jej vyděsilo zjištění, že křesťanský vliv proniká dokonce i na císařský dvůr - ke křesťanům patřila i jeho manželka Prisca a dcera Valeria. Zvláště nebezpečným se mu muselo jevit to, že se křesťané v armádě zdráhali vzdávat císařům božské pocty, a tak vlastně porušovali vojenskou přísahu i kázeň a křesťanství se tak muselo jevit císaři jako jeden z destabilizačních činitelů. Proto bylo roku 302 donuceno mnoho úředníků vzdát se křesťanské víry a z armády byli propuštěni všichni křesťané.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
21 odpověď odeslal(a) hanka ve Středu 8.Března 2006 20:45:22
Díky, Ivo, já jsem měla na mysli to vzít tímto způsobem. Čerpám ze: Slovníku náboženství, autoři Mircea Eliade a Ioan P. Culianu (vydal Český spisovatel, a.s. v Praze 1993), líbí se mi tam kontext s předzarathustrovským náboženstvím, zdůrazněno, že přesně Zarathustrův život se nedá určit (asi 1000 př. Kr.), srovnání vývoje v Persii a Indii, Ahura Mazda jako tvůrce všech protikladů (dvojčata- synové Spenta Mainju-Blahodárný duch, Angra Mainju-Ničivý duch).
Dále stránky http://enlil.ff.cuni.cz/veda/publikace/vape/Gathy.pdf
http://stoplusjedna.newtonit.cz/stare/200119/so19a08a.asp
uvádějí rozptyl působení Zarathustry až dokonce 1400-1200 př.Kr.
Děkuji za inspiraci. Ten Eliade mi připadá nejkomplexnější.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
22 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 8.Března 2006 21:16:19
Já děkuji za linky a knihy-:). Díky Duporovi jsem se začetla do nesmírně zajímavé doby o níž jsme se v dějepise neučili, zřejmě proto že filosofie a náboženství se příliš nenosilo.
Ardašír I. mě nadchl svým prohlášením se za krále králů-:).Tak něčemu podobnému se mi zdá že by AS ve Lvu a nadupaný 5.dům včetně Slunce con Pluto a dalšího odpovídal . Nebo ono -" stává se vrchním mágem, soudcem říše a nejvyšším představeným chrámu ohně ve Stachru" - no to je hodně podobné tomu Neptunu z 8.d.,PlutoSlunce a 9.d. s JupSat i těm "ohnivým domům" 1,5,9 atd.-:).
Tak něco podobného v téhle linii se zdá být v tom radixu naznačené-:).Bůhví koho jsme to vylovili z dávných vod času-:).
To jen vtipkuji, nekamenovat-:)).
Fars, kde bylo zřejmě toto učení nejsilnější nebo tedy silné není tak daleko.
Ústřední postavou mazdaistického panteonu je Ahura Mazda (Pán, Moudrost), původně prastaré íránské božstvo, jehož původ sahá až do indoírán-ského období.
Ahura Mazda je bohem světla, ale též ochráncem stád.Čili žádné oběti dobytka, zvířat jak bylo předtím ale naopak jejich ochrana.
A ten dualismus světla a tmy taky není špatný-:).
Mezi oscilací mezi dobrem a zlem se pohybuje člověk, který je vybaven svobodnou vůlí. To zní taky moderně, má svobodnou vůli si vybrat mezi dobrem a zlem.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
23 odpověď odeslal(a) .. ve Středu 8.Března 2006 21:26:59
A Zarathustru kladou někdy dokonce až do roku 1500 př.n.l.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
24 odpověď odeslal(a) Dupor ve Čtvrtek 9.Března 2006 11:23:23
Omlouvám se za mou nemocně dychtivou zvědavost, která mě svedla nahlédnout do slátanin desperádů Uwe Toppera, Herberta Illiga, Hans-Ulricha Niemitze, Christiana Bloesse, Gunnara Heinsohna, Heindricha Kunstmanna, KlauseWeissbergera, Alberta Vollmera, Hanse-Joachima Zillmera, Immanuela Velikovského a dalších, udělat ze sebe šaška těchto a vyčurat se do písečku velebných pánů Petra Trnky a Jiřího.
Pro Hanku a Ivu mám jednu zajímavost: Před více než dvaceti léty jsem pročetl článek tisknutý v Nizozemí (detaily o datumu a vydání bohužel nemám) o Zarathustrovi. Tam se tvrdilo, že žil v 8.století p.K. A „prozradil obecnému lidu“ tajemství mudrců. Do jeho doby mudrci kamuflovali nebeská znamení do povinností obětí, nejen zvířecích, někdy i lidských. Tímto vladnoucí kasta často likvidovala nepříjemné osoby. Zarathustra učil rolníky pozorovat planety a Měsíc a vypracoval pravidla pro setvu, žně a další polní práce. V článku byly i navedeny variace jeho jména ve většině jazyků. Zapamatoval jsem si v češtině „Zardouš“ a v maďarštině „Zardusz“.
Můj děda (1888-1967) nevycházel do pole, aniž by nahlédl do kalendáře s měsíčními cykly a pohledu na samotný měsíc. Když jsem se ho ptal na tuto návyku, tak odpovídal: „To je po Zardoušovi.“ Na otázku, kdo to byl, říkal: „Jeden mudrc z Persie, který žil před více než 2000 let.“
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
25 odpověď odeslal(a) Jiří ve Čtvrtek 9.Března 2006 13:33:59
Knížky pánů Hanse-Joachima Zillmera a Immanuela Velikovského poměrně dobře znám. Tam podobné ptákoviny, které čuráte na náš píseček, Dupore, v žádném případě nejsou.
O ostatních jmenovaných autorech nemohu soudit, ale vedou-li k takovémuto používání našeho písečku, jaké jste předvedl, pak Vás prosím, vezměte na vědomí, že my si tu hrajeme a jděte čurat jinam.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
26 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 9.Března 2006 14:55:53
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
27 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 9.Března 2006 14:57:47
K tomu Zarathustrovi a planetám a Měsíci posílám jednoho Zarathustru přímo od mistra Rafaela-:).
-
Re: Vysvetleni fiktivniho radixu
28 odpověď odeslal(a) Magdalena ve Čtvrtek 9.Března 2006 15:22:30
Dobre odpoledne vespolek,
Jirko, mozna, ze cele zadani je trochu "praci" retro MER. v kwadr. PL (drzi mne to rovnez a cert mne z toho bere;-))),
ale co se tyce:
..."A „prozradil obecnemu lidu“ tajemstvi mudrcu. Do jeho doby mudrci kamuflovali nebeska znameni do povinnosti obeti, nejen zvirecich, nekdy i lidskych. Timto vladnouci kasta casto likvidovala neprijemne osoby. Zarathustra ucil rolniky pozorovat planety a Mesic a vypracoval pravidla pro setvu, zne a dalsi polni prace...."
neni opravdu uplna pohadka.
V 1998 jsem se zucastnila Mezinarodniho Theosofickeho kongresu a byli recnici na toto thema.
Zde nize kousek (ackoli holandskeho) z programu mluvcich.
Mozna jsou zajimava jmena mluvicich i kdyz si nedam namahu prekladat themata:
23 november
Khosro Khazai (België) sprak over de invloed van de Boodschap van Zarathustra op Europese filosofen en intellectuelen van Pythagoras (ca 580 – 500 v. Ch.), Plato (ca 428 – 348 v. Ch.), Aristoteles (384 – 322 v. Ch.) tot Nietzsche (1844 – 1900 n. Ch.). De vroegere filosofen vonden hun doctrine door de Magi, en de moderne door de vertaling van de Avesta door de Franse student Anquetil du Perron ( voor het eerst gepubliceerd in 1771 )
Abetin Sassanfar (Frankrijk) verwees naar de Gathische hervormende beweging in Zoroastrisme, wat beide verheldert; diegenen die geboren zijn in de gemeenschap, en diegenen die ertoe aangetrokken werden. De beweging maakt een goede vooruitgang, vooral onder de Iraniërs die Zoroaster als hun erfenis beschouwen.
Fatane Farid (U.S.A.) sprak over de universaliteit van de Boodschap van Zarathustra, welke geen ras, kleur of nationaliteit kent en welke het grootste streven is om de menselijkheid te begeleiden naar een broederschap over heel de wereld op globale basis. Zarathustra pleit voor de doctrine van Goede Gedachten, Vrije Wil, vooruitgang, en modernisering die gezondheid, geluk, vrede, voorspoed, perfectie en onsterfelijkheid bijbrengt aan allen, zonder uitzondering.
Khanak Eshghi (Canada) gaf een levendige speech, goed geaccentueerd met poëtische verzen, over de universaliteit van Zarathustra en de weerschijn daarvan in de twee gedichtenboeken van Mowlana Jalaleddin Rumi, een uitzonderlijk Moslim Sufi leider.
Mluvilo se rovnez obsirne o tom, ze uceni Zarethustrovo a toto melo nekolik pokracovatelu a ucitelu, cimz dnes uz je tezko najit "original" a "pokracovani".
Nepravem bylo temto pokracovatelum pripsane jmeno Zarathustrovo, takze se dava prednost mluvit o "v Duchu Zarathustrove"
a pridelali jsme si dalsi namet k dohadovani se, ponevadz se uceni mohou zblaznit zda jich bylo 12 ci 13;-)))
"Pojem" -Zarathustra znamena v soucasne dobe prakticky totez jako pojem boeddha v boeddhismu, anebo avatâra in het brahmanismu.
Tak, ja se jdu dale kochat z meho MER. konj MER. s tim PL kwadr.na to vse,
a Vy se vsichni mejte moc hezky
srdecne zdravi
Magdalena
-
Re: Vysvetleni fiktivniho radixu
29 odpověď odeslal(a) merkur v tech rybach, Boze muj ! ve Čtvrtek 9.Března 2006 15:27:21
in het= v
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
30 odpověď odeslal(a) Vanda ve Čtvrtek 9.Března 2006 16:10:53
Tady jde přeci, Magdaleno, o něco úplně jiného, a totiž o naprosté ignoranství faktů.
Že dotyčnému nevadí na své fantasmagorie plýtvat časem zúčastněných, a ještě se čílí, když lidé nechtějí dál hrát jeho nesmyslné hry, o tom už ani nemluvím.
-
Re: Vysvetleni fiktivniho radixu
31 odpověď odeslal(a) Magdalena ve Čtvrtek 9.Března 2006 16:50:03
Oó o to Vandi !, ja myslela o pochybach Jirky o tech "ucenich".
Takze preci MER retro u mne;-)))
Pekne zdravim
Magdalena
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
32 odpověď odeslal(a) Dupor ve Čtvrtek 9.Března 2006 16:53:47
Děkuji Magdaleno za snahu nastalé situace vysvětlením "čert nás bere - ME kvadrát PL". Žil jsem pár let na Balkáně ve vesnicích bez el.proudu, vodovodu, asfaltu a zažil, kolik dramat a neštěstí jeden archaismus "obrana mužské cti" napáchá. Na rozdíl od Vás, jsem tam ale právě od matek slýchal syčení na dcery: "Mlč a uč se trpět!"
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
33 odpověď odeslal(a) Vanda ve Čtvrtek 9.Března 2006 21:30:34
Kterýžto druhý archaismus páchá ještě postatně horší škody, než ten první, Vážený Dupore.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
34 odpověď odeslal(a) Dupor v Pátek 10.Března 2006 08:37:57
Milá Vando, oba jsou příbuzní. Právě takovéto matky v obratné situaci bručely na své muž, či syna: "Jaký jseš to mužský!"
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
35 odpověď odeslal(a) O. v Pátek 10.Března 2006 10:37:12
Někteří o mně říkají, že dovedu být ostrý. Teď jsem ale spíš tupý - O čem je tu vlastně hlavní spor?
-
Re: Vysvetleni fiktivniho radixu
36 odpověď odeslal(a) Magdalena v Pátek 10.Března 2006 10:52:54
Rovnez se rada pridavam v tomto pripade k "tupcum" Ondreji, nebot mne potesila jenom Ljuba s bodem 10.
"Skoda casu" je, az kdyz lide venuji cas tomu aby se mlatili hlava-nehlava a ublizovali si.
Dobry weekend
Magdalena
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
37 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 10.Března 2006 12:59:23
Není tu v principu žádný spor, Ondro a Magdalenko.
Já jenom nahlas vyjádřil svůj názor na Duporovo příspěvek v jiné jeho otázce.
Nedělám to často, ale už mi prostě přetekl pohár mojí trpělivosti.
Vanda v odpovědi číslo 30 přesně vystihla o co tu jde.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
38 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček v Pátek 10.Března 2006 16:42:21
Mě tedy přetéká pohár trpělivosti z jiných věcí (např. ekologické problémy, plýtvání zdroji, netolorance etc.). Tyhle žabomyší spory jsou pro smích a nechápu, jak to někoho může rozčílit.
Přiznám se k jedné věcí- čím dál víc mě mrzí, sem nepřispívá paní Stránská (i možná díky mě !), protože podle mě to byl jeden z nejautentičtějších lidí, co sem psali- ne žádný pozér, či egoista.
Všechny zdravím, Skopeček.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
39 odpověď odeslal(a) Hoblík v Pátek 10.Března 2006 19:31:52
Také postrádám paní Stránskou.
Pane Jiří, jsou to Váhy nebo Štír?
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
40 odpověď odeslal(a) Jiří v Sobotu 11.Března 2006 17:21:46
To podle toho, Hoblíku, jaký zodiak použijete pro výpočet. A jak známo, zodiaků máme na výběr - tropický, siderický, galaktický...
Napovím Vám ještě, že hvězda, pod kterou jsem se narodil, má jméno Merak.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
41 odpověď odeslal(a) kolemjdoucí v Sobotu 11.Března 2006 21:13:02
:-)))) teda, vy jste tady vtipná parta:-)))
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
42 odpověď odeslal(a) JS v Pondělí 13.Března 2006 00:27:16
Pane Skopečku, Vy na tom nemáte vůbec žádnou vinu že sem nepíšu, vůbec nikdo z této stránky. Prostě moje cesta tady skončila- a nebyla krátká, trvala pět let. Prostě je to tak a rozhodnutí je to moje. Toto odbočení plně odpovídá stavu, v jakém se nyní nacházím a taky stavu v jakém se nachází moje vztahy k mým blízkým. Je to smysluplné a dobré odbočení, buďte bez obav.
Ve čtvrtek jsem poslouchala jedny písničky, které jsem už dlouho neposlouchala, vy jste tady zrovna minulý týden zmiňovali toho zpěváka /kdysi jsem jako pokojská na brigádě stála asi dvacet cm vedle něj na recepci a nedokázala jsem se mu podívat do očí a vypadal jako takový bezbranný a jakoby trochu opušťený/ a nějak jsem si vzpoměla na svůj slib že napíšu ten překlad kazety s přednáškou, a zrovna v určitém zvláštním místě jedné písničky jsem ty papíry s opsanou přednáškou našla. Ale další den mi znovu připomněl moje rozhodnutí nepokračovat v přepisování - totiž mám dojem, že by si tu kazetu měl objevit každý sám, že je to cennější. Není to příliš jednoduché, ale to nevadí.
Jsem šťastná, že jsem vás poznala.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
43 odpověď odeslal(a) JS v Pondělí 13.Března 2006 11:24:57
Je to strašně nesmyslné a připadám si jako naprosto šílená, ale když se dívám na radix Schelingera jako by mě něco nutilo ten okamžik kdy jsem našla ty přepsané papíry prohlásit za právoplatný a ten pocit že to mám přepsat taky. I když vím, že ta Rudhyarova kazeta si zaslouží, aby si k ní našel každý svou vlastní cestu, tak proč to dělat? Jsem na pochybách. Ještě si to rozhodnu.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
44 odpověď odeslal(a) JS v Pondělí 13.Března 2006 11:33:42
Dost zvláštní nebo i komické nebo až šílené je, že Synastrie Jiří Schelinger - Dane Rudhyar má právě dnes nebo zítra solár.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
45 odpověď odeslal(a) JS v Pondělí 13.Března 2006 11:45:14
A tranzity/solár jsou zajímavé. A direkce taky.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
46 odpověď odeslal(a) JS v Pondělí 13.Března 2006 12:05:24
Nevím jak se rozhodnu, ale kdyby někdo cítil přesvědčivě, že je lepší aby si k tomu zbytku kazety našel cestu sám, prosím o vysvětlení, jeho důvody budou zváženy a dilema může být vyřešeno ve prospěch obou stran.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
47 odpověď odeslal(a) JS v Pondělí 13.Března 2006 17:16:35
Ten okamžik byl nade vší pochybnost právoplatný, napsala jsem si čas, ale nevím kam, ale důležité je to, že během jedné písničky z jedné ze dvou jeho kazet, jsem měla najednou určitý pocit, že musím nějak naznačit čtenářům, že ta kazeta na dopsaném místě neskončila a že na konci slíbeného období to naznačím pár tečkami, pak jsem si řekla ne, udělám to hned zítra a pak jsem hledala tu složku s přepisy a když jsem ji našla moc jsem se zaradovala a řekla si pro sebe něco jako jo! a pak za zlomek vteřiny se ozvalo na kazetě taky něco takového, což bylo zvláštní a připadalo mi to komické a dobré znamení a pak jsem se podívala jak se ta píseń jmenuje - jmenuje se Alchymista.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
48 odpověď odeslal(a) Jiří Janda v Úterý 14.Března 2006 11:14:54
Pane Skopečku, jaká máte měřítka toho, co je autentické? Když je paní Stránská "nejautentičtější", kdo je tedy "neautentický"?
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
49 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček v Úterý 14.Března 2006 11:54:44
Pane Jando,
nedokážu na to odpovědět, protože nevím. Je to "pouze" můj pocit.
Čeho si cením, jako autentického projevu, je, že osoba se chová podle svých měřítek (při zachování slušnosti), nenechá se sešněrovat módou, trendy, charismatem mocných, silných osobnost- tedy nenapodobuje ty vzory, ale stále je svá. A to i tehdy, když se drtivé většině může zdát, že dotyčná osoba je divná.
Nemohu nevidět, že řada přispěvatelů je silně ovlivněna silnou osobností pana Turnovského a mám pocit, že v řadě případů jej napodobuje (důrazné reakce, ale i používání archaismu "neb", atd.)
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
50 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 14.Března 2006 13:58:50
Pane Skopečku, vyprošuji si takovéto posuzování! Archaismy používám od svého útlého mládí neb jsem k jejich užívání svým emeretním kantorem veden byl býval byl!
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
51 odpověď odeslal(a) JS v Úterý 14.Března 2006 15:35:57
Ale jděte pane Skopečku, všichni se učíme od druhých, všichni přijímáme od druhých, všichni jsme druhými ovlivňováni a to každým jedním stykem s druhým člověkem. Nasáváme atmosféru a podvědomě či vědomě se přizpůsobujeme, měníme apod. Jako když má nějaký rodič deprese či psychické problémy a zanedbá léčbu nebo se odmítá léčit a u dítěte se i po několika letech mohou projevit také, prostě to za něj vyžere, třeba to může být uspíšeno nebo to co bylo latentně uloženo - vyvoláno nějakou drogou třeba v době indispozice apod. Působíme všichni na všechny a nedokážete říct jak kdo na koho a kdy a proč. Je to zbytečné slovíčkaření.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
52 odpověď odeslal(a) JS v Úterý 14.Března 2006 15:45:11
pozn: slovo slovíčkaření je pro mě hnusné. Sorry.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
53 odpověď odeslal(a) Jiří Janda v Úterý 14.Března 2006 15:50:29
Koneckonců Turnovský na napodobování není až tak špatnej vzor. Ale lidi si většinou raději vybírají jinačí šíbry...
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
54 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček v Úterý 14.Března 2006 16:00:40
Své jsem napsal.
Jsem rád, že paní Stránská opět přispívá. To je celé.
Hezký den, Skopeček.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
55 odpověď odeslal(a) JS v Úterý 14.Března 2006 16:04:12
Vážený, jste na omylu. Nepřispívám.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
56 odpověď odeslal(a) zuzana v Úterý 14.Března 2006 16:14:17
Jani, vítej :o). Co nového v deníčku?
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
57 odpověď odeslal(a) JS v Úterý 14.Března 2006 16:24:27
Protože chci být spravedlivá, nemohu odpovědět.
To já jsem sem přišla včera s dotazem a čekám si tady na odpověď.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
58 odpověď odeslal(a) zuzana v Úterý 14.Března 2006 16:40:20
Jasně, chápu to. A na co jsi se ptala, prosím Tě?
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
59 odpověď odeslal(a) JS v Úterý 14.Března 2006 16:46:07
Ty to nechápeš. Takhle to nefunguje. To se musí nějak samo vyjevit. Až přijde nějaký správný čas a někdo něco třeba řekne já nemám představu, to se chce soustředit. Samo se to nějak vyjeví. To není nic o diskusním kroužku.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
60 odpověď odeslal(a) JS v Úterý 14.Března 2006 16:53:21
Tohle jsem se naučila u jednoho muže, který mi udělal věštbu itingem. Jedinou věštbu itingem kterou mi kdo udělal. Já nechápala, že se člověk musí jen soustředit, normálně si třeba sedět, cokoli a musí dávat pozor na znamení. A pak v jedné chvíli se vhodí ty kameny nebo co to bylo, možná mince a je to. A bylo důležité možná i to jak se člověk choval, nebo kdo zavolal zrovna v tu chvíli mobilem a co chtěl atd atd. Jsou to možná věci mezi nebem a zemí a možná i divné, ale taky možná vůbec ne.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
61 odpověď odeslal(a) JS v Úterý 14.Března 2006 18:16:48
Někdy je potíž v záměně adresáta a příjemce. Je taky možné že ten muž si "mým" I tingem vyložil věštbu sám sobě. A jsou i jiné možnosti.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
62 odpověď odeslal(a) JS v Úterý 14.Března 2006 18:53:13
Domnívám se, že jsem už obdržela pár kýženách znamení a důležité je, to vrámci objektivity, že přišly z více stran. V této chvíli mám otázku vyřešenu. V nejbližších dnech se až to bude možné zachovám podle výsledku šetření.
Už se nenechte rušit a klidně si tady dál diskutujte. Pěkný večer.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
63 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 14.Března 2006 19:41:31
Pane Skopečku, to byl z mé strany pokus o žert a zlehčení celé situace...
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
64 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček ve Středu 15.Března 2006 09:42:06
Pane Jiří,
to jsem rád. Každopádně Duporova hra mi připadla zajímavá, ikdyž jen jako mystifikace.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
65 odpověď odeslal(a) Petr A. ve Středu 15.Března 2006 09:56:44
pro JS: Dobrý den. Sice nevím přesně o co jde, ale zajímá mě to. Myslím to o osobách Rudhyar, Schelinger. Nebo prostě to co vám přišlo tak úžasné. Petr A.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
66 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček ve Středu 15.Března 2006 10:03:21
Nenapsal jsem, že mi připadla úžasná. Jen mi to připadlo jako hra a né zesměšnění lidí na fóru.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
67 odpověď odeslal(a) JS ve Středu 15.Března 2006 10:09:32
Pane Skopečku, to bylo nejspíš na mě. Ještě že v rámci spravedlnosti nemohu odpovídat na dotazy a moje současné jméno je zapisovatel.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
68 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 15.Března 2006 10:16:32
ale jestli to je pro váš den strašně moc důležité, a kdoví, třeba ano, jedná se nejspíš o to, že cokoli rozjelo cykly, nejspíš stále funguje i když už to nemá tu formu kterou mělo když se tomu říkalo že to žije
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
69 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 15.Března 2006 10:20:37
a možná nabylo-li za období kdy to bylo živé moci "měnit", stalo-li se to za to období spojnicí nebe se Zemí, tím spíš to funguje dál a může se to spojovat s dalšími toho druhu v širší jednotky a fungovat společně
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
70 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Středu 15.Března 2006 10:26:30
Ale zodpovědnost za to leží za nás, kteří tomu můžeme dát živou vůli.
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
71 odpověď odeslal(a) Petr A. ve Čtvrtek 16.Března 2006 12:23:42
Čemu???
-
Re: Vysvětlení fiktívního radixu
72 odpověď odeslal(a) zapisovatel ve Čtvrtek 16.Března 2006 15:29:26
Omlouvám se že vás možná zklamu, ale nerozumím vašemu dozazu. Prosím, zkuste blíže specifikovat, co máte na mysli.
-
Re: Vysvetleni fiktivniho radixu
73 odpověď odeslal(a) Martin Fridrich ve Čtvrtek 16.Března 2006 22:29:09
To, ze je rada lidi ovlivnena Pavlem Turnovskym je celkem pochopitelne. Nedelal bych z toho problem. Tak to chodi. Navic, vsichni se pohybujeme v urcitych modelech, ktere nejsou jenom nase vlastni.
Uz tady probehlo, ze neni treba mit z autorit strach, nebo je slepe opakovat. Vzpominam si, ze jako mlady studentik jsem presne takovy byl. Za deset let je to trochu jinak, ale co je na tom spatneho, odkazat se na autoritu?
Osobne se nad necim podobnym momentalne ani nepozastavim, lezi to jaksi mimo muj soucasny osobni pristup. Vim, ze jsem v mnoha pripadech ciste svuj, stejne jako vetsina lidi na foru. Martin