Zobrazení otázky a odpovědí
-
Ježíšek 2
1937 otázku odeslal(a) ... v Neděli 4.Ledna 2004 15:33:09
Na TV 2 skončil zajímavý pořad o třech králích.
Uvádělo se tam,jak židovské náboženství mělo nějaké společné body se zoroasterským náboženstvím,a také že Ježíš byl předpovězen už v tomto náboženství a měl přijít co by Zoroasterův syn.
Mnich Dionýsius Exiguus byl už v tom roce 525 napomínán od svých současníků, že mu vypadly nějaké roky ale nemohli se shodnout kolik.
Vánoce byly skutečně vybrány proto, že korespondovaly s římskými saturnáliemi,slunovratem.
Herodes dal zavraždit nejen svého bratra ale i své tři syny,takže je více než pravděpodobné,že to vraždění neviňátek bylo faktem.
Podle Bible přišli mágové 12 dní po porodu ale vědci se kloní k tomu, že to bylo až po třetí konjunkci, či ještě později.Cesta mágů měřila 1 200 km.
Astronom Molnár zopakoval svoji teorii o zatmění Jupitera Lunou v Beranu v roce -6.Tedy přesně 17.4.-6.
Kosti oněch tří mágů(astrologů)byly údajně uchovávány a pak převezeny matkou císaře Konstantina svatou Helenou do Istanbulu.Odtud pak přešli do Milána a posléze Fridrichem Barbarossou
převezeny do Kolína nad Rýnem kde nyní oni astrologové spočívají v drahokamy vykládané hrobce v kolínské katedrále.
Hezká kariéra astrologa.
Stejnou, nebo podobnou cestou(do Itálie) asi putovalo i turínské plátno.
Jinak se většina též kloní k trojkonjunkci Saturna s Jupiterem.
Uvádělo se,že se tato konjunkce opakuje až za 820 let.Je to pravdou?
-
Re: Ježíšek 2
1 odpověď odeslal(a) .... v Neděli 4.Ledna 2004 15:41:30
Oprava- ne že korespondovaly(saturnálie)ale prostě je pod to zahrnuly,sloučily.
-
Re: Ježíšek 2
2 odpověď odeslal(a) Jan Hanák v Neděli 4.Ledna 2004 16:30:17
No, autoři to odvozovali z přiřazení Judee...
-
Re: Ježíšek 2
3 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Neděli 4.Ledna 2004 16:31:58
Zákryt (ne zatmění) Jupitera Měsícem není až tak vzácný jev, aby přilákal do Palestiny mudrce až z Babylónu, nehledě k tomu, že mu chybí patřičný astrologický význam (tedy narození duchovního krále v židovském národě). Ten pořad jsem sice neviděl, ale připadá mi to jako typická úvaha astronoma, který nemá ani potuchy o astrologické symbolice.
O tom, že mágové přišli k Ježíšovi 12 dní po porodu, slyším poprvé. O této návštěvě píše jedině Matouš, a v jeho evangeliu o nějakých 12 dnech není ani slovo.
Trojitá konjunkce Jupiter / Saturn je skutečně dost vzácným jevem, ale jestli se opakuje skutečně jednou za 820 let, na to by mohl odpovědět jedině Johannes. Co říkáš, Jiří?
Petr Trnka
-
Re: Ježíšek 2
4 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 4.Ledna 2004 17:37:24
Ten pořad jsem sledoval, nebyl blbý, ale překládal ho někdo, kdo nemá o astronomicko-astrologickém diskurzu ani šajna (viz záměna zatmění a zákrytu) Molnár svůj epochální objev opřel o nález mince na níž byl Beran s hvězdou a našel k tomu ten zákryt. No nevím nakolik můžeme zákryt Jupitera Lunou v souhvězdí Berana za frekventovaný, ale dochází k němu myslím jednorázově, čili je třeba se podívat do řeckého překladu evangelia (považovaného mylně za originál) a zjistit, zda v původní hebrejsko-aramejský originál zněl ve smyslu uviděli jsme, nebo viděli/vídali jsme hvězdu. Turnovský
-
Re: Ježíšek 2
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 4.Ledna 2004 17:50:11
spojnicí mezi zoroastriánstvím, pársismem a judaismem je monoteismus. Ahuramazda silně připomíná svojí nestvořeností a zakotvením ve věčnosti JHVH. Turnovský
-
Re: Ježíšek 2
6 odpověď odeslal(a) .... v Neděli 4.Ledna 2004 18:09:03
Panu Trnkovi-říkali, že krom Matouše, který narození Ježíška umísťuje do chléva se o narození zmiňuje též Lukáš(snad to nepletu)jehož popis by se ale dal přeložit jako dům či dokonce ves(oproti tomu chlévu).
Ale zda píše i Lukáš o čase,neříkali, takže asi ne.
-
Re: Ježíšek 2
7 odpověď odeslal(a) Světla Bílková v Neděli 4.Ledna 2004 21:23:29
Jedna z dalších verzí v tomto dokumentu byla, že "mágové"(jak je nazvali v dokumentu) přišli možná až v době, kdy měl Ježíš dva roky. Narazili jste snad někdo při studiu na tento číselný údaj?
Hezký večer
S.B.
-
Re: Ježíšek 2
8 odpověď odeslal(a) Ondřej v Sobotu 10.Ledna 2004 22:24:43
Před týdnem mi konečně přepojili telefon do nového bytu, takže mohu zase na Fórum.
K předposlední odpovědi bych rád připomenul, že Matouš NEUMÍSŤUJE narození Ježíše do chléva. Najdeme to pouze u Lukáše. Jak zde již bylo řečeno, Matouš jako jediný zmiňuje tři krále. Tím také staví na pevnější půdu to, o čem píší všichni evangelisté - že Ježíš byl skutečně židovský král, s právoplatným dědictvím na izraelský trůn, který zřejmě znervóznil Herodesa krále, kolaborantskou loutku Římanů, který navíc ani nebyl Izraelitou. Nápis INRI na kříži je zřejmě něčím víc, než sadistickým výsměchem - obráží zřejmě i historickou skutečnost.
A pokud se týká spekulací kolem data Ježíšova narození, nezanedbával bych tak úplně jeden (prakticky neznámý) svátek, slavený po staletí kathary (albigenskými). Kathary lze považovat (z mnoha důvodů, které přesahují rámec jedné odpovědi) za velmi dobře informované, pokud se týká Ježíšova života a příběhu. Možná tak dobře, že to byl jeden z důvodů, proč na ně uspořádala římsko-katolická církev genocidu začátkem 13. století.
Jedná se o 14. březen, jehož slavení si kathaři neodpustili ani v předvečer dobytí své poslední bašty - Montséguru v Jižní Francii. Nemusí nutně znamenat datum narození Ježíše, může se vztahovat k jinému důležitému datu jeho života nebo něčeho, co s jeho životem souvisí...ale je to přinejmenším další opěrný bod.
Ondřej
-
Re: Ježíšek 2
9 odpověď odeslal(a) Errata v Sobotu 10.Ledna 2004 22:38:26
napsal jsem:
"...s právoplatným dědictvím na izraelský trůn."
má být samozřejmě:
"s právoplatným nárokem na ... trůn."
Ondřej Ivanek
PS.: V kontextu daného tématu by mě stejně zajímalo, kolik z vás, kteří přispíváte na tyto stránky nebo je čtete připouští, že Ježíš BYL ženatý...s Marií Magdalénou, měl s ní děti a nechal tedy po sobě rod. Je zřejmě třeba připustit více možností než tu oficiální, církevními otci cenzurovanou verzi, která byla z různých podkladů vybrána do monografie jménem Bible a nazvána Novým Zákonem. Nejen hledání Pravdy, ale i hledání pravdivých astrologických dat pak má větší naději na to, že bude nalezeno to pravé.
Ondřej Ivanek
-
Re: Ježíšek 2
10 odpověď odeslal(a) Roman v Neděli 11.Ledna 2004 00:23:40
Ale co se vlastně ví o jeho životě jistě? Někteří si dokonce myslí, že po Vzkříšení v klidu dožil v Indii. Poněkud méně extravagantní verzi poskytuje knížka Klíč k Chíramovi, kde autoři ztotožňují Ježíšovu skupinu se sektou Esejců a jeho snahu za pokus o vyhnání římských vetřelců a sociálně-náboženskou reformu Izraele atd.
Osobně mi docela vyhovuje novozákonní verze a její katolická nadstavba (svátky, rituály, Panna Maria, svatí), ale jako mýtus v praxi, ne jako teologická koncepce nebo doslovný popis skutečnosti. Mýtus, který umožňoval cyklicky sdílet mystéria v něm obsažená. Je chybou teologů, že ten příběh berou jako historickou skutečnost.
Z tohoto pohledu se jeho mýtický život jeví jako skutečnější než jeho spekulativní reálný život. Nebo ještě jinak. Ony spekulace lze brát jako pokus o hledání nového mýtu.
Roman Timpl
-
Re: Ježíšek 2
11 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 11.Ledna 2004 00:49:03
Že byl rabbi Ješua, známý jako Ježíš Kristus, ženatý s Marií z Magdaly je pro mne faktická skutečnost. Že by strávil jakoukoli část svého života v Indii jsou pro mne "pindy naší mindy".
-
Re: Ježíšek 2
12 odpověď odeslal(a) Roman v Neděli 11.Ledna 2004 01:02:09
Považoval jsem i tohle za pindy. Lze se o tom někde dovědět více?
-
Re: Ježíšek 2
13 odpověď odeslal(a) ... v Neděli 11.Ledna 2004 11:29:40
To že byl ženatý s Marií Magdalénou mi přijde velmi pravděpodobné.Na otázku zda měl děti bych (ale jen "intuitivně") odpověděl, že asi ne.
Méně "intuitivně",že by o nich asi někde padla zmínka.
-
Re: Ježíšek 2
14 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 11.Ledna 2004 11:53:11
Vycházím z toho, že se po zmrtvýchvstání zjevil jako první Marii Magdaleně. Jak to opravdu bylo bychom se dozvěděli z hebrejsko-aramejského originálu evangelií. Bohužel máme jen jejich chatrné překlady do koiné (tehdy mezinárodně používané řečtiny). Turnovský
-
Re: Ježíšek 2
15 odpověď odeslal(a) Ondřej Ivanek v Neděli 11.Ledna 2004 13:16:10
I já považuji za velmi pravděpodobné, že Ježíš byl ženatý s Marií z Magdaly. A kde je o tom možné se dozvědět něco víc? Například přímo v bibli. Není bez zajímavosti přečíst si zejména pár řádek ze "Svatby v Káně Galilejské" v Janově evangeliu.
Ježíšova matka například říká služebníkům:
"Udělejte, cokoli vám (Ježíš) nařídí."
nebo
Správce svatební hostiny zavolá ŽENICHA bezprostředně poté, co ochutnal vodu proměněnou ve víno a řekl mu:
"Každý člověk podává nejprve dobré víno, a teprve když už se hosté napijí, víno horší. TY však jsi uchoval dobré víno až pro tuto chvíli"
Tyto řádky výslovně nasvědčují tomu, že ženichem není nikdo jiný než Ježíš. Zdá se, že zde něco šťastně uniklo církevní cenzuře. V kombinaci s tím, co zde píše Pavel o Marii z Magdaly a s dalšími věcmi přímo v evangeliích (např. v souvislosti s Lazarem) se tedy Ježíšovo manželství s Marií Magdalénou nejeví jako spekulace - na rozdíl od příběhů o tom, že žil v Indii. Daleko větší spekulací, spíše však podvodem je církevní tradice mlčky podsouvající, že se s ženami "neposkvrnil".
Ondřej
-
Re: Ježíšek 2
16 odpověď odeslal(a) Ondřej Ivanek v Neděli 11.Ledna 2004 13:26:10
To už je pravděpodobnější pověst, po staletí udržovaná, že Marie z Magdaly s několika blízkými a Ježíšovým potomkem či potomky uprchla z Izraele do Jižní Francie. Památkou na to má být například kaple Marie Magdalény v Aix-en-Provence nebo u nás kostelík M.Magdalény na Skalce (u Mníšku), postavený Kryštofem Dienzenhoferem na základě podrobného studia právě oné kaple v Aix-en-Provence. Kryštof Dienzenhofer je např. autorem lodi a průčelí Sv. Mikuláše na Malé Straně.
Jaký mohl být motiv všech těchto církevních zámlk a překroucení ohledně Ježíšovy rodiny?
Domnívám se, že vznikl již v prvopočátku Ježíšova působení, a že za tím byla žárlivost učedníků, pozdějších apoštolů na Marii Magdalskou. Později pak rozkol mezi stoupenci Ježíšova poselství (budoucí církev) a stoupenci jeho rodiny(budoucí podzemní proud, související zřejmě často s různými "kacířskými" hnutími).
Ondřej
-
Re: Ježíšek 2
17 odpověď odeslal(a) Errata v Neděli 11.Ledna 2004 13:33:10
Pověst o útěku M. Magdalény do Jižní francie samozřejmě nehovoří o Ježíšových potomcích, ale o to, že se tam ...30 let kála ze svých "hříchů"...
Potomky je možné z této pověsti, z aúpokryfních evangelií a pozdějších historických souvislostí odvodit. Blíže o tom hovoří autoři Lincoln-Baigent-(třetího jsem zapoměl) ve velmi solidním, rešerší bohatě opatřeném pojednání "Svatá krev a svatý grál".
O.
-
Re: Ježíšek 2
18 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 11.Ledna 2004 18:02:45
Další argument pro ženatého Ježíše je ten, že byl rabín a rabíni až ba výjimky byli ženatí a měli práci (Ježíš práci měl - byl tesař), aby neměli roupy a "neulétli" a byli schopni sdílet se svými ovečkami normální každodenní starosti. Že část prvotních křesťanů z Palestiny uprchla (nejspíš na základě varování Janovým zjevením) je historicky doloženž fakt. Maří z Magdaly mohla být klidně mezi nimi. Turnovský
-
Re: Ježíšek 2
19 odpověď odeslal(a) Roman v Neděli 11.Ledna 2004 23:18:34
To jsou vcelku přesvědčivé argumenty. Jaký tedy mohl být Ježíšův skutečný příběh? Činil nárok na trůn? Mesiáš mohl být pro židy prostě jen někým, kdo vyžene římany a ujme se vlády a obnoví smlouvu mezi Bohem a vyvoleným národem. Tedy ne ten, kdo sejme všechny hříchy světa. Mohl být totožný s esejským Učitelem spravedlnosti? Esejci byli v jádru velmi tvrdá a bojovná sekta. A co jeho činy, všechna ta uzdravení, zázraky apod. Že by poněkud nadsazené příběhy o obrácení na pravou víru? A konečně co Vzkříšení?
To jsou spekulace, které nadhazují autoři zmíněného Klíče k Chíramovi. Ježíše líčí trochu jako bojovníka za národní svobodu. Můj dojem z Nového zákona je jiný. Co tedy na Ježíšovi bylo tak zvláštního, že mu křesťané později přisoudili takový "duchovní přesah"? Byla jeho osoba opavdu tak vyjímečná nebo to celé pramení z nepochopení židovského myšlení, které chápalo pojmy jako mesiáš nebo zmrtvýchvstání úplně jinak?
Je to asi trochu zmatené :-( Dík za tip na tu knihu o grálu.
-
Re: Ježíšek 2
20 odpověď odeslal(a) Ondřej Ivanek v Neděli 11.Ledna 2004 23:34:48
Ježíš byl nepochybně velmi charizmatický člověk a jeho příběh jako židovského krále bude možná pochopitelnější, vzpomeneme-li si na Buddhu, který byl korunním princem nebo na současného Dalajlámu, který je také právoplatným následovníkem tibetského trůnu, nepohodlný Číňanům. Má politické aspirace a přesto je duchovně autentický, někdo jako kněz-král. Pokud se týká zmrtvýchvstání, tam se ví asi nejméně.
Jeho příběh, jak se nám začíná jevit však ukazuje především jedno:
Přístup většiny církevních otců a římsko-katolického managementu je po staletí odstrašujícím příkladem toho, POSTAVIT SI NĚKOHO NA PODSTAVEC JAKO IDOL, UCTÍVAT HO A PAK SE K NĚMU V PODSTATĚ OTOČIT ZÁDY, PROJEVÍ-LI SE TAKOVÝ, JAKÝ AUTENTICKY JE, neboť se stane nepohodlným pro iluze jeho následovníků. Za jeho života nebo po smrti.
Myslím, že je důležité připustit pravděpodobnost myšlenky, že Ježíš byl ženatý. Ještě důležitější je však otázka jeho potomků. Považuji za možné, že - tak jak uvádí Lincoln a kol. ve své knize Sv. krev a sv. grál - pověsti o svatém grálu s tímto tématem úzce souvisejí. Koneckonců grál symbolizuje kromě poháru a dalších věcí i ženské lůno a krev v něm v této souvislosti znamená spíše pokrevní, dědičnou linii, než krev jako tělní tekutinu.
Může to znít kacířsky, ale to nebudiž náš problém: Jestliže tři králové-mágové a astrologové vypátrali čas a místo narození Ježíše, je výzvou pro nás astrology orientovat se v tom, jak je to s Ježíšovým rodem - od Marie Magdalské až po naše dny. Nebo se o to alespoň pokusit, přímo, bez prostředníků.
Ondřej
-
Re: Ježíšek 2
21 odpověď odeslal(a) Pesimista v Pondělí 12.Ledna 2004 00:10:37
Pokud by tomu tak bylo,pak by rod po staletí zůstal židovský.Židé se dříve nemísili(mám dojem).No a v osvíceném 20. století by nejspíše skončil v Osvětimi.Pokud by se nestačil smísit nejspíše počátkem století(kdy se tak začalo dít ve větší míře)s "gójy".
Takže by to zřejmě bylo takové druhé ukřižování.
-
Re: Ježíšek 2
22 odpověď odeslal(a) Roman v Pondělí 12.Ledna 2004 00:25:03
S tím Dalajlámou, to je dobrá poznámka.
Přístup katolické církve je trochu obousečné téma. Některá Ježíšova témata zřejmě nedokázala před staletími pochopit a tak je zametla pod koberec, přesto, myslím, měla silnou vizi - mýtus, který leccos uvedl do pohybu. Dneska tahle vize slábne a Vatikánu by slušelo, kdyby otevřel nové cestičky k fenoménu Ježíš třeba nadhozením sporných otázek.
Jsem astrologický diletant, ale co jeho smrt?
-
Re: Ježíšek 2
23 odpověď odeslal(a) Ondřej v Pondělí 12.Ledna 2004 09:58:16
Ano, obousečnost je výstižné slovo. Každopádně mezi Ježíšem historickým a mýtickým (symbolickým, univerzálním) je velký rozdíl. I když by možná bylo přesnější říci, že vztah mezi nimi je méně přímočarý, než nám církev prezentuje.
A pokud se týká onoho (ne)mísení Izraelitů, je pravděpodobné, že došlo ke splynutí mezi nimi a Franky, jmenovitě v oblasti Arden. Lincoln a kol. ve výše zmíněné knize uvádí jako nejpravděpodobnější následovníky významných židovských rodů, možná přímo Ježíšova rodu dynastii Merovejců (Chlodvík, Chilpéric, Dagobert...), která předcházela době Karla Velikého. Svoji hypotézu dokládá zajímavými okolnostmi křížových výprav do Palestiny, vzniku pověstí o grálu, založení templářského řádu a vzniku gotiky apod.
O.
-
Re: Ježíšek 2
24 odpověď odeslal(a) Pozn. v Pondělí 12.Ledna 2004 10:01:23
Jmenoval jsem oblast Arden, ale ještě více do platí o Jižní Francii, oblasti Languedocu a severovýchodního Španělska, kde bylo (tuším, že v 8.-9. stol) po určitou dobu prakticky autonomní židovské knížectví(!).
O.
-
Re: Ježíšek 2
25 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 12.Ledna 2004 12:09:00
Je uzasne sledovat polemiku ohladne zenatosti Jezisa. Zial ukazuje to, ze ludia maju dobru fantazu ale neznalost pisma a zviklosti zidov.
Dorazne odmietam taketo nazory, iba vyvracaju a zpochybnuju bozie slovo.
Tiez nie je vhodne nazivat Jezisa rabinom ( sam Jezis vyhlasil aby nikoho ani jeho ani svojich ucenikov nenazivali tymto titulom).
Jan Lev
-
Re: Ježíšek 2
26 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 12.Ledna 2004 12:32:37
http://www.astrologie.cz
Kdepak Ješua zakázal používat tento titul? Marie z Magdaly ho při setkání po vzkříšení oslovuje Rabbuni a on se proti tomu neohrazuje. Křesťané rádi zapomínají, že Ježíš Kristus byl Žid a chodil do synagogy, muvil aramejsky a citoval Tóru v hebrejštině. Pokud zmínky o jeho soukromém životě, včetně toho, že jeho matka Marie měla kromě něho i další děti z evangelií zmizely, pak je to proto, že se křesťanství muselo vypořádat s gnozí a manichejismem a brzy v něm převážil důraz kladený na mnišký a poustevnický způsob života. Turnovský
-
Re: Ježíšek 2
27 odpověď odeslal(a) Ondřej v Pondělí 12.Ledna 2004 12:35:07
To boží slovo zpochybnili jiní před námi - nejvíce církevní korektoři, cenzoři, upravovatelé původních dokumentů o Ježíšovi.Nejen že přitom prokázali často neznalost židovských zvyků, ale co je horší, přesunuli vinu za ukřižování ze Římanů na Židy.
O.
-
Re: Ježíšek 2
28 odpověď odeslal(a) Jiří v Pondělí 12.Ledna 2004 13:00:23
Řekl bych, že hodně je tomu na vině Šavel, který vlastně po svém obrácení na Pavla leccos napsal, což dodnes tvoří velkou část kanonizované bible a tak by se mělo vlastně říkat onomu náboženskému směru paulinismus a nikoli křesťanství.
-
Re: Ježíšek 2
29 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 12.Ledna 2004 13:19:19
http://www.astrologie.cz
s tím pauliánstvím je to fakt. Za jeden z mála Pavlových konstruktivních příspěvků považuji jeho apoteozu lásky. Turnovský
-
Re: Ježíšek 2
30 odpověď odeslal(a) Ondřej v Pondělí 12.Ledna 2004 13:42:13
Ano, tím vynahrazuje mnohé...
;-)
-
Re: Ježíšek 2
31 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 12.Ledna 2004 13:43:41
Prepacte ale je mi jasne ze nepoznate ducha pisma.
Nepoznate Pavla ani Petra ... ani inspiraciu ducha pravdy. O tom nebudem dalej diskutovat, iba ten kto nepozna ducha moze take veci pisat. Prepacte ale Vasa cesta nie je mojou cestu. Argumentov by bolo vela ...
-
Re: Ježíšek 2
32 odpověď odeslal(a) Jiří v Pondělí 12.Ledna 2004 13:58:44
Prepáčim, pán Lev, prečo bysom neprepáčil ?
-
Re: Ježíšek 2
33 odpověď odeslal(a) Ondřej v Pondělí 12.Ledna 2004 14:46:44
Duch není jen v tom Písmě, které bylo kanonicky, úředně kodifikováno církevními otci, na koncilech aj. To zase není naší cestou, i když chápeme všechny ty, kteří jí kráčejí v dobré víře a - mohu-li mluvit sám za sebe - respektuji to.
Duch je pro nás spíše v celkovém, nesmírně pestrém kontextu Písma, navzdory nevyhnutelným vzájemným rozporům všeho toho dědictví.
Hledáme zde však historickou pravdu o Ježíšovi - a koneckonců nás jako astrology zajímají případná nová data. Nevykládáme náboženství jeho následovníků. A skládat mozaiku z malých, pracně vydobytých úlomků pravdy není v rozporu s Pravdou univerzální či Duchem, jak chcete. Přináší to méně vnitřních i vnějších konfliktů a stačí k tomu jen málo - odvaha přijmout nečekané, svým způsobem zázračné ve své možná obyčejnosti. Neboť obyčejnost, přirozenost je stále vzácnější.
Přece jen něco z náboženského pohledu: Co když Ježíšova slova "já jsem kmen vinné révy a vy jste moje ratolesti" platí nejen duchovně, ale i pokrevně. V zaujetí doslovnou platností Písma by se nám taky mohlo stát, že přehlédneme něco podstatného.
O.
-
Re: Ježíšek 2
34 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 12.Ledna 2004 15:49:13
http://www.astrologie.cz
Mnohé myšlenky a jejich interpretace v v knihovně, kterou nazýváme Novým zákonem" vznikla v očekávání brzkého druhého příchodu Ježíše Krista (měli se ho dožít vlastně i ti, kteří ho ještě zažili) a tak, kdyby těchto nadějí nebylo, a neybylo neustálého reagování na nenaplněná očekávání, patrně by křesťanská doktrina vypadala jinak.
Pro mne jsou z katolického tábora nanejvýš inspirativní práce Claudea Tresmontanta zejména "Výklad učení rabbiho Ješuy z Nazareta" a "Hebrejský Kristus". Turnovský
-
Re: Ježíšek 2
35 odpověď odeslal(a) Jiří v Pondělí 12.Ledna 2004 17:39:27
Pro mne z českých autorů pan profesor Karel Makoň.
-
Re: Ježíšek 2
36 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 12.Ledna 2004 23:01:08
Slubil som Vam ze napisem ohladne datumu narodenia Jezisa. Vsetky proroctva a okolnosti ukazuju ze Jezis sa narodil okolo 2 pr.n. l. a nie okolo 7 pr. n.l.
Ako dokaz uvediem iba jeden argument - najjednoduchší na výpočet:
Luk 3. kap.1. versi píše, že 15. roku kraľovania Tiberia sa objavil Ján Krstiteľ a začal kázať obrátenie.
Tiberius (b. 42 B.C., d. A.D. 37, emperor A.D. 14-
37)
To znamena v roku 29 n.l. 14+15=29 (+-1)
Luk 3. kap. 23 verš hovorí, že Ješiš mal 30 rokov keď začal kázať.
Tiež vieme že Maria navštivila Alžbetu (matku Jána Krstitela) so správou, že je tehotná a Alžbeta už bola v pokročilom tehotenstve. Lukaš 1. kap.39.verš.
To ukazuje, že medzi Jánom Krstitelom a Ježišom môže byť vekový rozdiel max. 9 mesiacov (ale pravdepodobne asi menej ako 6 mesiacov).
Ak narodenia Ježiša odsúvame na dátum 7 pr.n. l. tak Ján Krstieľ by musel narodiť ešte skôr a tak svoje dielo kazanie by musel začat keď mal minimálne 7 + 29 -1 = 35 rokov, teda keď Ježiš musel by mať minimálne 34 rokov. / jedničku som odratal kvôli tomu lebo nultý rok neexistoval/
Luk 3. kap. 23. verš však hovorí, že Ješiš mal 30 rokov keď začal svoje dielo, teda bol pokrstený a pomazaný lebo predtým nekázal. To znamená,že Ježiš musel narodiť kolem roku 2 pr. n.l. a Ján Krstiteľ v roku 2 alebo 3 pr. n.l.
3-1+29= 31 rokov, Ján Krstitel mal 30 alebo 31 rokov keď začal kázať (súlade s kňažskou službou (min 30. ročný mohol iba vykonavať) lebo bol synom kňaza Zachariáša.)
To je asi najjednoduchší výpočet.
Ohlôadne rozporu Herodesovej smrti 4 pr. n.l. a navratu Ježiša z Egypta ešte zbieram data. Ale je to iste že niečo na tom nesedi.
Datum Ježišovho narodenia som vypočital troma sposobmi rovnako na rok 2. pr.n.l. Niektore vypočty su velmi zdlhave a komplikovan a preto ich uvadzam v tomto prispevku.
Jan Lev
-
Re: Ježíšek 2
37 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 12.Ledna 2004 23:09:17
Este jeden odkaz - Luk 2.kap 2 vers - pozrite tu miestodrzitela Cyreniusa :
http://www.reference-guides.com/smiths_bible_dictionary/Cyrenius/
-
Re: Ježíšek 2
38 odpověď odeslal(a) Jan Lev v Pondělí 12.Ledna 2004 23:21:26
Este jeden odkaz:
http://freethought.mbdojo.com/herod.html
-
Re: Ježíšek 2
39 odpověď odeslal(a) Světla Bílková v Úterý 13.Ledna 2004 20:00:23
Vážení pánové.
Nemyslím, že bych přispěla do tohoto skoro vědeckého fóra něčím originální a ani nechci. Vzpoměla jsem si, jak mě tak čistě žensky, emocionálně dostal film, který se jmenoval "Poslední pokušení Krista". Církev tehdy přímo hystericky nesouhlasila s uvedenou verzí. Důvod byl jednoduchý. Ježíš si vybral, místo ukřižováním, život spojený s Magdalénou.
V závěru filmu se vše vrátí do "normálu" a Ježíš je posléze ukřižován.
Byl to hezký film a myslím, že i více lidsky pravdivější.
Hezký večer
S.B.
-
Re: Ježíšek 2
40 odpověď odeslal(a) Ondřej ve Středu 14.Ledna 2004 13:58:43
Ten film byl opravdu úžasný.
O.
PS: Díky J.Lvovi za výpočet alternativní možnosti letopočtu Kristova narození.