Zobrazení otázky a odpovědí
-
Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
6227 otázku odeslal(a) RadekM v Neděli 5.Ledna 2014 21:09:16
Bude to sice až za 14 dní ale protože diskuse se možná protáhne a abychom tedy nepřišli pozdě, tak diskusi k Janovi Palachovi začínám už dnes.
A to právě v kontextu Jana Palacha a oběti Zdeňka Adamce 6.března 2003. Co si tak přiblžně o tom myslíte, je správné klást tyto dvě sebeupálení k sobě? Není Zdeněk Adamec výsměchem? Já se domnívám, že nikoli. Po jeho případu následovala podobná vlna sebeupálení jako v případě Jana Palacha. Vážně ho berou i někteří disidenti, jako například Dáša Vokatá. A jak si myslím, že všechno vzniklo? Podle mne je vše tím, že společnost po roce ´89 sklouzla do opačného extrému než byl komunismus ( totalita ) a vzniklo cosi jako společnost "darwinistická", tedy návrat k modelu společnosti ranného kapitalismu 19.století, tedy přesně jako by vše bylo opsáno z darwinových spisů "o právu silnějšího", tedy vpodstatě džungli i když "už modernisticky ochočenou". Takže je to vše jako ta Steinerova logika mezi Luciferem ( invaze ) a pokud pomine, nastává pravý opak, iniciovaný Ahrimanem ( opětovné zdarwinění ). No a z toho aby se vám hlava rozskočila - překonáte jedno v domění, že je konec ale chyba - nastávají totiž z pravého opaku, vzájemně si půjčují situaci že by se jeden zbláznil. A právě tehdy to byla situace kterou velice správně vystihl Zdeněk Adamec a podle mne, nesnižujte váhu jeho činu jeho "pochybnými vlastnostmi" neboť: Pravda zůstává pravdou, i když jí vysloví blázen. Tak tedy vidím já logiku sepětí obou případů. Myslím, že když má být uznáván Jan Palach, měl by být uznáván i Zdeněk Adamec. Podle mne tak trochu je vše částečně i vinou vojenské angažovanosti v Jugoslávii a Iráku.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
1 odpověď odeslal(a) RadekM v Neděli 5.Ledna 2014 21:27:52
Navíc k tomu mám ještě jednu zajímavou informaci: údajně někdo na regresní terapii sám sebe v minulém životě rozpoznal jako Jana Palacha - údajně tento muž v současnosti trpí bolestmi - pálením po celém těle jako by byl v ohni. Tak nevím, co si myslíte?
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
2 odpověď odeslal(a) Robin Salomon ve Čtvrtek 9.Ledna 2014 15:11:40
Radku, není to tak dávno, co jsem se setkal v knihovně s nabídkou KARMALOGA, který podobně dělá nějaké terapie do minulých životů. Můj názor je ten, že je to totální ptákovina. Bavil jsem se o tom se známým psychiatrem, který doporučuje terapii vedenou do dětství, ale pouze s tím, že terapeut ví, co dělá, jinak mi líčil případ ženy, která podstoupila u nějakého terapeuta regresi do dětství, a nakonec skončila ve cvokárně na uzavřeném oddělení.
Nevěřím tomu, že existuje terapie, která umožňuje nahlédnout do minulých životů.
Nechci hanit poznání lidí, kteří na ně věří. To je věc jiná. Ale terapie do minulých životů?
Stačí se podívat, kolik po světě běhá inkarnací Ješui ben Miriam. :-))))
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
3 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak ve Čtvrtek 9.Ledna 2014 21:59:18
Ovšem inkarnace Izáků ben Abrahamů jsou ještě mnohem častější - tedy pokud přežijí určité sklony nějaké té části rodičů, projevující se oním známým "specificky abrahamovským způsobem". Jakož i těch, kteří rodičovskou roli převzali zástupně, tj. podobným způsobem orientované části duchovních i světských vůdců, určitého typu vychovatelů nebo lékařů. A samozřejmě politiků, kteří nám, zvláště před volbami, dávají najevo starost o naše osudy až rodičovsky dojemnou.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
4 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pátek 10.Ledna 2014 08:25:19
Pokud jsem to nenapsal příliš zamotaně, je tenhle dovětek zbytečný. V opačném případě bych asi měl dodat, že oním "specificky abrahamovským způsobem" jsem neměl na mysli zdaleka jen případy vyloženě a natvrdo brutální, i když i ty se dějí. Rodinné vraždy ze cti v muslimském světě nebo v Indii jsou toho asi nejvýmluvnějším příkladem (i když se výslovně nejedná o oběť bohu, děje se tak nepochybně v zájmu toho, co je v očích rodiny vyšší, ušlechtilejší a co je danou společností akceptováno, ne-li očekáváno.)
Měl jsem na mysli i případy, daleko častější, kdy rodiče a vychovatelé "zasvětí" své potomky natvrdo a otevřeně proti jejich vůli činnostem, aktivitám a povoláním, které považují za ušlechtilé, vznešené, vysoké, ne-li božské z jejich subjektivního hlediska. Hranice mezi tím, co je pro dítě skutečným požehnáním a mezi tím, co je hrubým násilím vůči jeho psychice i fyzické stránce je samozřejmě velmi jemná.
Ale abych se vrátil k tématu otázky, Palachův čin s největší pravděpodobností s žádnou takovou motivací nesouvisí - alespoň pokud se týká jeho rodiny. Pokud se ovšem týká okruhu jeho přátel, vyloučit to nelze.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
5 odpověď odeslal(a) RadekM v Pátek 10.Ledna 2014 10:21:31
Chytli jste se té reinkarnace, ale mne by přece jen zajímala především ta možná souvislost mezi Janem Palachem a Zdeňkem Adamcem. Ale co se týče těch regresí do minulých životů tak vždyť to dělala Marta Foučková a té nemám důvod nevěřit, ale to kolik po světě běhá Abrahamů je jen tím, jak je ta věc složitá.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
6 odpověď odeslal(a) Vik v Pátek 10.Ledna 2014 12:32:43
Předpokládám, že budu tradičně asi sám nebo v menšině, který si nemyslí, že ať ten či onen je dobrým vzorem k následování, který dokonce věří, že není vůbec žádným vzorem k oslavování a uznávání.
Naše společnost, kterou považuji za zvrácenou (tím se od ní nijak nechci oddělovat či distancovat) je vždy dychtivá takovýchto symbolických gest, vedoucích druhé podprahově k destrukci, smrti, krvi, masu a bolesti, a miluje, když je možno z toho vymáčknout pocit velikosti, úctyhodnosti, bombastičnosti, když je možno z toho vytvořit Hrdinu (zde doslova slunečního hrdinu) s jeho hrdinným příběhem.
Pro mě je to však další z mnoha důkazů, že společnost je ovládána dravčími silami. A je to pro mě klasický příběh překrucované lásky, takové dravčí síly milují a potřebují. Dokonce je sami žádají i vytvářejí.
To co skutečně zasluhuje úctu, uznání, oslavu a ocenění naopak společensky opěvováno není vůbec, protože to není většinou nic dostatečně bombastického, je to spojeno s každodenní prací a dennodenním překonáváním problémů a překážek. A hlavně se u toho většinou neumírá, naopak, bojuje se o jeho záchranu.
Sebeupálení nepovažuji za žádnou oběť, pokud má mít toto slovo vůbec nějaký pozitivní význam.
Z pohledu Lásky, oběť není, protože je „pouze“ vyjádřením, že ten který takovou oběť vykonává, přijal a rozhodl se jít tou nejlepší možnou cestou svého života. (píšu „pouze“ ale myslím tím obrovskou, náročnou a často trpělivost vyžadující práci, dřinu !)
Cestou lásky nikdy není destrukce života, vyjma extrémních případů, což jsou situace tzv. Sofiiny volby.
Cestou lásky je trpělivé pěstování života a jeho ochrana za každé situace.
Tento svět se uznává mužský princip (rychlost, přímočarost, úspěšnost, vůle se prosadit, zvítězit, potřeba být středem pozornosti, oslnit, a jeho důsledky je neochota čekat, jako i neochota přiznat prohru a bolest…atp.). Ženskému principu se tento svět uzavírá, potlačuje ho.
Ovšem pouze skrze ženský princip je možno dojít k nastavení přirozených a souladných hodnot, protože jen ten je schopen citem takové hodnoty rozpoznat.
Člověk je k ignoraci, potlačení a překroucení zdravého ženského principu veden od věků především náboženskými systémy (takové to uctívání muže jako nadřazeného ženě atd.), Hollywoodem (všichni Ti neohrožení hrdinové včetně válečných) a samozřejmě také oblíbenými a společností velmi proto podporovanými sportovními kláními, olympiádami apod.
Tím samozřejmě nechci tvrdit, že neexistuje odvaha mužského principu, činu, naopak, čin (včetně ne-činu) je nakonec vždy výsledkem, který je vidět, čin je rozhodnutí, ale nápověda k němu vychází z citu, ženského principu. A pokud nevychází, pokud je tento princip ignorován či drcen silou vůle (přesněji ega), není možno rozpoznat to co je skutečně hodnotné a hodno následování, co je Hrdinstvím s velkým H.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
7 odpověď odeslal(a) RadekM v Pátek 10.Ledna 2014 15:53:24
Ale Viktore, mně se nezdá, že určité formy krajního protestu mají něco společného s "tzv. dravci" neboť si vemte že i v japonském buddhismu je možnost sebevraždy-tedy harakiri považována za legální - je to ovšem krajní možnost kterou není správné dělat každý den. Já si naopak jeho činu velmi považuji neboť cítím obdobně a domnívám se, že dokonce sejmul z ostatních tu potřebu aby to vykonal něškdo jiný. Prostě:tady něco není v pořádku, společnost je darwinistická a kde se ten darwinismus zrodil? Zhruba v 19.století, když někoho napadlo skutečné poměry popsat nějakou teorií. A toto bylo někým ( nechci jmenovat V.Klause ) převzato a opět uvedeno v život, takže to, že se našel jeden člověk za téměř 20let, kterého napadlo udělat tomu přítrž. A domnívám se, že pokud Jan Palach je téměř veleben až do nebe, tak se domnívám, že by úměrnou reakci zasloužil i tento svým způsobem protichůdný hrdina, i když je zároveň pravdou, že to zlo už není tak velkého rozsahu jakému čelil Jan Palach. A tu vaši poznámku o tom ženském principu považuji za správnou, ale mne trochu připadá že je to jen jedna z cest jak řešit "sociální darwinismus".
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
8 odpověď odeslal(a) Viktor v Pátek 10.Ledna 2014 16:45:31
Možná by Vás býval také zajímal názor na situaci Palachovo rodičů, pokud ho milovali, především matky, která ho pod srdcem 9 měsíců nosila, živila, rodila a vychovávala.
Neznám tedy ale tuto situaci jeho rodinných poměrů, takže jen nabízím jiný pohled k zamyšlení. Jsem si jist, že žádná milující matka by nikdy nesouhlasila se smrtí svého dítěte.
Ono vůbec do válek chodí, na rozkaz někoho kdo sám válčit nejde, především muži (a muženy). Ženy se srdcem a zodpovědností k životu by takovou absurditu nikdy nečinily. Pokud pominu situaci jasného a přímo neoddiskutovatelného nebezpečí, napadení atp.
Když jste zmínil fanatické Japončíky, kteří považují za slabost pokud na veřejnosti projeví cit či emoci smutku či bolesti, projeví strach nebo slabost, kteří mají harakiri jakožto národní sport, považuji to za to samé jen ve větším.
Tam jsou tyto hodnoty dokonce již společností přednastavené.
Na druhé straně a z určitého pohledu, je to pořád upřímnější a tedy snad i lepší, než si hrát na filantropy a pak nechat jedním vrzem zabít 3000 „vlastních“ lidí, řízeným, záměrným a chladně plánovaným odpálením 3 mrakodrapů v kterých tito přebývali, stejně jako druhé posílat do záměrně vykonstruovaných válek a blbnout jim hlavy národní hrdostí.
Také darwinismus považuji za důsledek působnosti dravčích sil, které zde pilně nasytily všechen ozón. Kromě úrovní (frekvencí) lásky a radosti, kam neumí dosáhnout. Proto je také třeba člověka náležitě udržovat ve strachu a bolesti, prosazovat válku a smrt. Dokonce i náboženské systémy proklamují život zde jako utrpení, a tak je třeba to náležitě dokazovat a náležitě režírovat.
Celé je to založeno na fanatismu (tedy na společností prosazované ideologii a tedy podporou těch kterých vzorů hodnot !!!) a na ztrátě svého Já, a odevzdání tohoto svého (malého) Já ve prospěch někoho jiného (což je běžné a navíc to nemá s Láskou nic společného, pokud vede k destrukci). Je to podobné, jako když se voják naučí říkat jenom to - „ano, pane, provedu pane“.
Ukončovat život je vždy relativně snadné, obzvlášť pokud chybí jemnocit, nebo pokud je tento přehlušen ideologií - ale chránit, trpělivě vychovávat/ vést, pečovat a léčit, a přitom neztrácet úctu k sobě sama, to už chce sakra odhodlanou osobnost.
Ale je to jen aby řeč nestála. Nemá význam to za mě více rozmazávat. Každý má na to samozřejmě ten svůj pohled a názor, ke kterému v životě došel.
A hlavně také věřím, že doba se změnila, je možné, že dnes je to jiné než dříve, a že jsou jiné možnosti.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
9 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pátek 10.Ledna 2014 16:48:55
re 5: "...ale to kolik po světě běhá Abrahamů je jen tím, jak je ta věc složitá..."
Měl jsem, Radku, na mysli nikoli Abrahámy ale Izáky jako Abrahamovy děti a potenciální oběti. Proto Izák ben Abraham podle ben = syn (replika na předcházející obrat v re 4, kde se v množném čísle hvoří o jménu Ješua ben Miriam, tj. o Ježíšovi.
I když se jená o něco trochu jiného než v otázce, připomíná to jiný příběh - v přeneseném smyslu s příběhem Abrahama a Izáka související - kterým se podle všeho Palach ve velké míře inspiroval - příběh mistra Jana Husa. Nebyl Jan Hus pravověrným katolíkem? Nebyl synem Církve? A nebyla to nakonec především lidská oběť v zájmu zachování jednoty Církve? Cíle v tehdejší době jsitě bohulibého, vždyť téměř během celého jednání kostnického koncilu hrozilo, že počínající církevní schizma se dál bude jen a jen prohlubovat.
Můj vstup byl tedy pokusem o pohled na Palachův čin v zrcadle kostnického koncilu a osudu Jana Husa.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
10 odpověď odeslal(a) RadekM v Pátek 10.Ledna 2014 17:57:16
No tak ten můj názor především vychází z toho, že pokud tyto činy se dějí ve velmi výjimečných situacích ( jen několik případů za 20 let navazující sebe ) a situace je taková, že s ní nehne prakticky nic - jen si vemte, jaký byl reálný dopad Palachova činu - nikdo ve vedení zřejmě nedospěl k názoru, že by něco bylo špatně a tak čeho dosáhl je určitá role symbolická a stejně tak Zdeněk Adamec - řekl po jeho činu snad někdo, že je třeba v základech změnit přístpy jak v politice tak v ekonomice? Nestalo se totiž také nic, invaze do Iráku zastavena nebyla a člověk západního typu se dál choval jako pán všeho tvorstva. A proto si myslím že je třeba tento čin vyzdvihovat, protože je to situace kdy život půjde dál a nic se stejně nestane a tak můžeme bojovat - myslím totiž, že z duchovního hlediska tento čin může mít naopak odezvu duchovně kladnou, asi jako ten Mistr Jan Hus. Myslím ale že my bychom správně měli reagovat tak abychom k tomu přispívali, proto to obhajuju, myslím, Viktore že vzhledem k tomu jak si stěžujete na společnost tak v tomhle případě máte určitou šanci jak přispět k aktivitě, která by něco řešit mohla. A zvláště uvážíme li ten fakt, že život je hra kde existence smrtí rozhodně nekončí tak si myslím že tak trochu není co ztratit ale pouze za předpokladu dokonalého zvážení situace.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
11 odpověď odeslal(a) RadekM v Pátek 10.Ledna 2014 18:03:41
Za určitých krajních a zcela zdůvodněných situací život nasadit lze nemyslím ovšem tím jakoukoliv válku ( platí tam že je ve hře i cizí život, který vám notabene nic neudělal, jak říká Švejk ) a taktéž nemyslím atentátníky, kde jde o život někoho dalšího. Sebeobětování je krajní, říkám skutečně ta nejkrajnější možnost, kde vám jde o nějaký ideál. A myslím, že bychom měli být tak trochu schopni toho vnitrospolečenského taktu že když něco poskytujeme Palachovi, tak to laskavě poskytněme též Zdeňku Adamcovi.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
12 odpověď odeslal(a) Robin Salomon v Pátek 10.Ledna 2014 18:59:50
Dnes je spíše založeno všechno na tom, že každý člověk nakládá se svým životem podle vlastního uvážení a nabytých zkušeností. Palachova situace, zdá se mi, byla ale trochu jiná, než situace
Adamcova, proto si osobně nemyslím, že zde běží o analogii. Jedno mají společné, a to, že si násilím vynucují změnu. Palachova smrt nepřinesla změnu v tom směru, že by totalita šla k šípku, ale svým způsobem motivovala národní uvědomění. Třetí odboj postrádal, a to velmi citelně, nějakou autoritu.
Adamec odsoudil konzumerismus, ale nezanechal po sobě odkaz, ve kterém by se jasně stavěl k nějakému jinému modelu soužití, což Palach dal jasně znát. On se prostě upálil, neb se domíval, že společnost je špatná, ale na druhou stranu se nevyjádřil, co má jeho smrt přinést resp. kam se mají tendence ubírat. Přijde mi to sobecké. Jeho smrt je naprosto zbytečná a pro mě není Adamec synonymem Palacha.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
13 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pátek 10.Ledna 2014 23:34:55
Řekl bych, že s takovým pohledem lze v hrubých rysech souhlasit.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
14 odpověď odeslal(a) RadekM v Sobotu 11.Ledna 2014 00:04:09
Upřímně řečeno, já takový názor tak trochu nemám protože se domnívám, že prostě pro tu současnost platí, že za jistých okolností nic nebrání tomu, aby byla ideální ( naplnění práv ), vzápětí ale nesouhlasím protože si myslím, že do ní někdo tak trochu implantoval jisté principy podle jistých zaručených teorií a nebudu nikoho jmenovat ( Václav Klaus ) - tak trochu totiž popisujete tu realitu z časů OF, kteráý ideální byla, ale za dva roky již byla jiná právě díky implantaci jistých principů. A právě záleží, jak se na to díváte, protože za jistých okolností je oběť Zdeňka Adamce nesmyslem a naopak co se týče odstraňování jistých principů naopak je velmi saprávnou. Polopatě: v době Palachově stačilo občany zahnat politicky, toto ovšem bylo překonáno a tak zvítězily sofistikovanější metody působení na občany - tedy jisté teorie. Ano, každý má tu možnost se vyhnout působení jistých teorií, ale upřímně řečeno, on každý často nebude tak místopřísežný aby tohler zvládnul - chybou tedy je tohle tady rozsévat, neboť to deformuje demokracii a smyslem této oběti je právě uvědomění si tohoto fenoménu. Ono to tu prostě je - vy dva - ale zároveň platí, že ta doba je obojaká, nečitelná, vy za jistého uvědomění snadno se ocitnete v situaci občana s právy ale stejně tak dobře se může stát že to nezvládnete různě naletíte, o svá práva přijdete a podobně.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
15 odpověď odeslal(a) RadekM v Sobotu 11.Ledna 2014 12:40:35
Víte, já se tak hluboce nezamýšlím nad tím zda harakiri je správné nebo ne ale svým cítěním mi tento čin Zdeňka Adamce z r.2003 přijde velmi sympatický. A proč? Protože znám svůj vlastní příběh, přesně vím o čem to je, znám příběhy dalších lidí které indoktrinace jistými principy dovedla až k naprostému popření všech dobrých vlastností! A to je podle mne špatně - chyba ovšem není v naprostém základu ale v jakési "systémové nadstavbě". A právě proto ho přirovnávám k Palachovi protože mi přijde že chyba prakticky opačného ražení může mít stejně negativní dopady. A jestli program nemá, tak mu ho klidně napíšu já - tématem by bylo "Negativní dopady indoktrinace sociálním darwinismem převzatým z 19.století, jak to deformuje, kdo to odnáší a k čemu to vede" ale skoro bez toho kdo konkrétně, protože to nemusí být ta hlavní příčina, příčina je v teorii.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
16 odpověď odeslal(a) Jiří v Sobotu 11.Ledna 2014 13:59:29
http://oopsfeed.cz/archiv/589?fb_action_ids=556830441071208&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=[360321340778624]&action_type_map=[%22og.likes%22]&action_ref_map
Kvantová reinkarnace.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
17 odpověď odeslal(a) Viktor v Sobotu 11.Ledna 2014 20:31:03
Názor, že život běží po smrti dál, z čeho by mělo být usuzováno na to, že není důvod o život zde v tuto chvíli zrození bojovat, Ho pěstovat a vést cestou k celistvosti a pochopení se v mém pohledu zakládá na špatné komunikace mezi duší (niterným Já ženského rodu) a myslí (egem).
Touto cestou kráčeli Mayové a Aztékové a jim podobní, vytrhnout srdce - jako symbolu lásky, protože to jediné má údajně hodnotu, zbytek těla hodit do díry, srdce obětovat nenasytnému chronickému božstvu – a chápat to tak, že život je jen pomíjivý mžik.
Jsem si jist, že je třeba se ptát duše. Ale Ego, především mužské má pocit hrdosti a tak jemný hlas duše rozdrtí.
Jan Hus, jeho dílo bych si měl oživit, měl odvolat a myslet si své. Pro církev umírat znamená, že zůstal jejím vězněm. To platí i pro jakékoli případné ušlechtilé myšlenky – pokud pro ně kdo zemře.
Dravčím silám, stojícími nad fráterníky, je úplně jedno co kdo povídá, oni jeho slova stejně v dějinách přizpůsobí svým potřebám – nejsou hloupí a vědí, že nějaká ta revoluce je nutná (stejně jako ona údajná, a již předem vládnoucími elitami konstruovaná sametová revoluce), že bez revoluce to prostě nejde, takový je život líbí nelíbí, ale hlavně když teče krev a pálí se maso. Pro ně je to, mimo jiné, skvělá hra.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
18 odpověď odeslal(a) Vik v Pondělí 13.Ledna 2014 11:45:32
Trochu jsem si oživil Husův příběh. Jeho příběh, jako o tisíce a miliony ! podobných v historii, je pro mě především jasným důvodem, argumentem a důkazem k odmítnutí církve jako celku.
Taková to sebranka (tím jsou myšleny samozřejmě vůdčí elitní figury včetně jejich posluhovačů, nikoli věřící), která řídila 2000 let dějin utrpení lidstva (před tím samozřejmě v podobě jiného náboženství/ ideologie zase předchozí etapy dějin – protože náboženství jsou stále jednou a tou stejnou recyklovanou ideologickou agendou mocných) měla být už dávno lidmi ignorována, což je jediné a nejlepší k vyřešení problému lidstva.
Ovšem osvědčená a klíčová strategie - Rozděl a panuj – funguje velice dobře, a tak lidé zatím nenašli sílu a schopnost k takové ignoraci vládnoucích, vůdců systému přistoupit, tedy se sjednotit v myšlence, že jakákoli ideologie, která nevyznává naprostou osobní rovnocennost/ rovnoprávnost a svobodu a nevyznává osobní a vlastní ničím/ nikým nezprostředkovatelnou cestu k tomu čemu se říká bůh, a nepřiznává ty nejvyšší hodnoty činům lásky a tvoření života (prokazatelné dlouhodobými činy a tedy prací), je nepřípustná a nemá smysl se jí vůbec zabývat, nemá být podporována.
Kdyby totiž každý člověk ignoroval destruktivní, manipulující a nesmyslná nařízení vládnoucí elity, byly by tato úplně bezmocná.
Jak naprosto absurdní je skutečnost, že odjakživa menšina vládne obrovské přesile. A jakým kdo právem rozhoduje o životě slušného člověka ? Divím se, jak lidi stále své diktující a vraždící (přinejmenším svobodu a svébytnost v těchto relativně osvícenějších časech) církve milují…Že to lidem není aspoň trochu divné, zabíjet druhé jako i sebe ve jménu Krista, Jahveho, či jakéhokoli jiného boha či bohulibé ideologie.
Náboženství a ideologie (což úplně !!! to samé, komunismus, fašismus nebo vlhči kristus - vše stejné, pojem bůh a kristus je zde pouze zneužitým a velmi účinným pojmem, nástrojem mocných pro manipulaci a vykonání jejich agendy) jsou nejmocnějším prostředkem k ovládání a manipulaci obrovské masy lidstva.
A Husa je v jistém smyslu škoda, měl odvolat, k čemuž byl mnohokrát vyzýván, měl si dál myslet své, žít a tvořit dál, účinněji, efektivněji. Vnitřní pravdu mu nikdo vzít nemůže. Vnitřní revoluce je jediná skutečná, věčná. Ty vnější jsou pouze změnou převlekem šatů, výměnou herců.
Na druhé straně, dravčím silám nelze jen tak lehce uniknout, Jeroným Pražský své podobné učení odvolal, ovšem byl podezříván, že obelstil kristovy soudce (?!?), ti ho pro jistotu mučili až se přiznal, že odvolal jen aby si zachoval život, že v mysli neodvolá, tak ho tito hoši kristovi upálil také. Inu nejsou to žádní hlupáci. Naopak, jsou geniální.
Hlava to nebere, co tady církev a další podobní ještě dělá.
Z určitého pohledu Tito umučení a zavraždění reformátoři církve (vládnoucímu systému), církvi(vládnoucímu systému) tak akorát posloužili, aby ze svého koryta mohla požírat energie lidstva dále.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
19 odpověď odeslal(a) Jan Palach ve Čtvrtek 16.Ledna 2014 17:12:20
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
20 odpověď odeslal(a) Palach a jeho Sebeupálení - TRANZITY ve Čtvrtek 16.Ledna 2014 17:13:23
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
21 odpověď odeslal(a) Palach a jeho Sebeupálení - SEK. DIREKCE ve Čtvrtek 16.Ledna 2014 17:14:05
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
22 odpověď odeslal(a) Viktor v Pátek 17.Ledna 2014 15:57:50
Dnes jsem se dočetl v novinách, že se chystají dvě sochy (plastiky? nevím jaký je rozdíl) Palachovu bohulibému činu. Jednou má být Světlá socha, představujíc Palacha Světlonoše, a druhá tmavá – šok, a hrůzné zděšení Palachovy matky.
Tato akce má stát nějakých 9 milionů. Ale ještě se neví jestli to projde, nějakým prý způsobem tomu má bránit vyšetřování tunelů OpenCard a tunelu Blanka.
To mě trošku pošťouchlo v dalších úvahách ohledně jeho činu a také v souvislosti s těmi sochami.
Ohniskem Palachova Radixu jsou na první pohled dvě. Prví je - v Regiomontanově systému domů – 4 planety (Slunce, Merkur, Pluto, Saturn) ve druhém domě ve Lvu. Lze tak mluvit o obrovském potenciálu, který má potřebu se sdělit své vážné a snad i posuzující a zákonné slovo za každou cenu, a vyjádřit se bombasticky, plamenně a s maximální možnou silou/ intenzitou.
Druhým ohniskem je Venuše s Uranem na obzorem ve 12. domě. Snažící se nastavit nové společenské hodnoty, revolta proti stávajícím panujícím hodnotám, které jsou dlouhodobě institucionalizovány, a přešly tak v záležitost společenského nevědomí. V osobní rovině vedou k potřebě stáhnout se do ústraní a zde zorganizovat svou vnitřní, tichou svobodu, zde nalézt své originální zalíbení a krásu, svůj skvostný a mimořádný ráj.
Čin palachův, národem tolik oslavovaný, je možno považovat, věřím že téměř bezesporu, vyvolán důsledky Palachovy nespokojenosti, odmítnutí, frustrace, smutku, beznaděje, vzteku a následné bolesti a smrti.
Jeho obrovský vnitřní potenciál, ba jeho extrémní odosobní náboj a touha MÍT (výše naznačen) a svých výrazných schopností/ možností náležitě zúročit (či si jich užít), se musel cítit totalitním režimem velmi omezován, stlačován.
Nevidím v činu sebeupálení nic pozitivního. Jaká je příčina, takový je důsledek (výsledek).
Tedy smutek, frustrace a vztek vedoucí k bolesti a smrti má vést v něco konstruktivního, láskyplného a radostného?...podobný příběh v mnoha variantách se opakuje v dějinách lidstva příliš často a je tak podezřelý.
Je to tím, že jde o agendu Spolků bratrstva Dravců, tedy hodnoty lásky a pozitivní odhodlanosti zvládnout nesnáze, překroutit a přeměnit ve frustraci, násilné (nepřirozené) řešení a smrt. A tyto hodnoty náležitě společnosti ovcí pomocí rituálů, symbolů, svátků, oslav, označování staveb, ulic, území atd. oslavnými jmény, slovy, které podporují takovou agendu.
Sugesce smrti, frustrace a bolesti do podvědomí lidstva oslavou těchto skutků lze samozřejmě vystopovat v glorifikaci všech (dobrovolně) umučených a zabitých (martyrologie – zavedená papežem Silvestrem 1. – velmi důležitým 33. papežem z pohledu Bratrstva Dravců).
Samozřejmě i příběh biblické postavy Ježíše - údajně božího syna, který sice nebyl příkladem dobrovolné smrti (neměl totiž na výběr – pokud tedy pominu absurdní teorii o tom, že vzal dobrovolně hříchy lidstva na sebe, a to nejen protože hřích neexistuje a je pouze nástrojem manipulace), je možno ji považovat původem ze stejného soudku - jednak boží syn by těžko mohl být ukřižován a zabit, jednak kvůli svým schopnostem a jednak proto, že jeho otec bůh určitě nechce žádné utrpení – protože jeho smrt, mučení, bolest a smutek jsou exoterně (veřejně, názorně, zjevně) tím hlavním co je oslavováno a předkládáno.
Pokud je tedy pro někoho Palachův (energetický) odkaz, který do svého činu vložil, motivací a obdivuhodným činem, přeji mu dobré pořízení.
Avšak namítám a dávám k možnosti zamšleníá, jestli není realitou, že bolest plodí bolest, frustrace frustraci, smrt plodí smrt, násilí plodí násilí, včetně násilí páchaného na sobě a nemůže vést k ničemu skutečně pozitivnímu.
Jen Láska (radost) oživuje. Láska se objevuje tam, kde tvoříme SVŮJ život. Láska totiž je život, nikoli smrt a to i přesto, že smrt je součástí života.
.............
PS: přiznávám současně, že nejsem v ničem ani o fous lepší, než kdokoli z těch, které bych kritizoval, pokud bude má motivace proti nim vedena třeba i jen podvědomým vztekem, frustrací, smutkem či rozčarováním, obzvlášť ve smyslu hledání příčiny takových nespokojeností vně Sebe. A přiznávám, že i když si toto uvědomuji, stále tyto emoce chovám.
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
23 odpověď odeslal(a) RadekM v Pátek 17.Ledna 2014 21:05:37
Myslím si, že v těchto případech s námi tak trochu cloumá psychoanalýza, a to buďto proruská,antiruská,proanglosaskogermánská a konečně proti anglosaskogermánská. A vše je způsobeno těmito tlaky, takže Palachovu sochu vnímám jako vítězství zejména antiruské psychoanalýzy. K tomu není co dodávat, možná je opodstatněná. Často tyto pohnutky s sebou táhnou složité vzorce, vždyť také je to psychoanalýza. Je totiž otázku, zda mají pravdu rusové ( slovani ), anebo anglosasogermáni - těžko to rozpoznat přestože většina bývá přesně vyhraněna a "ví" svoje...
-
Re: Blíží se Palachův týden+Zdeněk Adamec 2003
24 odpověď odeslal(a) Viktor v Neděli 19.Ledna 2014 15:58:32
http://www.youtube.com/watch?v=ChmX7uNB9Ts
Promiňte RadkuM, tomu co píše v odpovědi č. 23 nerozumím.
Co jsem chtěl vyjádřit je, že sebe-destrukce nemůže přinést nic pozitivního a není cestou života.
A že jsou vůbec se zvláštní zálibou oslavovány události a osoby související s utrpením, smrtí, které bylo způsobené (relativně) dobrovolnou sebe-destrukcí, často jakožto oběti (vězni) své vlastní ideologie, je součást plánu „Dravčích sil“. Protože oni z takového prostředí žijí ba dobře prosperují.
Spisovatel Michael Ellner popsal Náš společenský systém, formovaný a podmiňovaný vlivy těch nejdůležitějších (strategických) institucí takto:
…Jen se na nás podívejte. Vše je otočené naruby, vše je vzhůru nohama. Doktoři ničí zdraví, právníci ničí spravedlnost, univerzity vědění, vlády ničí svobodu, masmédia ničí informovanost a náboženství ničí duchovnost.
…A má pravdu, pravdu kterou lze prokázat. A děje se to tak proto, že tyto instituce to přesně takto dělat mají !
A pro výše popsanou „správnou“ činnost takového systému, samozřejmě JE POTŘEBA „správně“ NASTAVIT HODNOTY, které bude lid uznávat, dostatečně chápat a přijímat, bude jimi nenápadně masírován, formován a bude je mít zažity pod kůží !
Ideální hodnoty pro takový systém, který je zároveň jejich tvůrcem (skrze politiku, vládu a jeho instituce), které vedou k destrukci a předávání osobní síly druhým lidem či dokonce jen předmětům jsou např. a zejména tyto:
- být chudý, protože láska = pracovat zdarma, obětovat se pro druhé, trpět pro druhé, položit život-zemřít za dobro společnosti, vlasti či ideologie, chodit do vytvořených válek a bojovat na smrt, být hrdý na to že jsem čech, američan, rus, život považovat za utrpení a za těžký a strastiplný, stáří spojovat s nemocemi, být otrokem vábničky konzumu a bankovně spotřebního systému, nosit značkové oblečení, mít vzdělání a titul, být úspěšný, holdovat sportovním kláním a soubojům, chápat že vláda autorit – pánů/ kněžích a poddanost prostého lidu/ věřících jsou normální ba nutné a proto obdivovat a uctívat svaté, kněží, papeže, umučené, vůdce, prezidenty, celebrity, sportovce (a jim předávat veškerou své energie)…, líbat svaté předměty, symboly, dodržovat rituály, uznávat boží přikázání, bibli, bát se bohů a hříchu, budovat demokracii (která má svůj původ v otrokářské společnosti) založenou na dvou protikladných politických stranách a s ní (demokracií) mít pocit svobody a volby…
S myšlenkami různých ideologií – jako vzorů - např. komunismu, kapitalismu, liberalismu či konzervativismu, levičáctví či pravičáctví a všechny další podobné, které jsou určeny jako sociálně-kulturně-hospodářské podklady/ platformy, které nastavují své vzory, a které jsou určené k vedení (ovládání) společnosti – což snad v té Vaší odpovědi zmiňujete - (přičemž ve skutečnosti, tj. ve výsledku, je vše pouze variací téhož, jen v různých barvách), tomu není jinak.
Přikládám myslím velmi dobré video (viz. odkaz) k věčnému tématu soupeřích ideologicko-politických stran, video které podle mě stojí za těch 30 minut pozornosti. Jsou v něm mimo snad i známé okolnosti týkající se prosazování a uplatňování agendy mocenských vrstev naší společnosti, místy i překvapivé a rozhodně i užitečné informace.
http://www.youtube.com/watch?v=ChmX7uNB9Ts