Zobrazení otázky a odpovědí
-
sabiánské symboly v angličtině
3651 otázku odeslal(a) wifi. v Sobotu 20.Května 2006 18:40:50
Sabiánské symboly ve zkrácené formě, přeložené do češtiny, jsou na internetu dostupné na dvou astro-webech. Chci se zeptat, víte prosím někdo na jakém webu najít sabiánské symboly v angličtině? Děkuji.
-
Re: sabiánské symboly v angličtině
1 odpověď odeslal(a) Martina Lukášková v Neděli 21.Května 2006 08:22:15
http://www.transformotor.cz
V Transformotoru č. IX. jsou původní sabiány, tak jak byly odezřeny - i v angličtině.
Možná budou i na http://www.sabian.org/, nevím mám je v knižní podobě a tak jsem je nikdy nehledala na netu. Zdar M
-
Re: sabiánské symboly v angličtině
2 odpověď odeslal(a) wifi. v Neděli 21.Května 2006 09:54:47
Zatím jsem to tam nenašla, ale děkuji moc za odkaz.
-
Re: sabiánské symboly v angličtině
3 odpověď odeslal(a) wifi. v Neděli 21.Května 2006 09:57:54
Je tam zajímavé např. orákulum, ale je zvláštní, že když se klikne jednou a třeba za několik vteřin podruhé, vyjdou dva zcela odlišné sabiánské symboly. Co to znamená? To přece astrologii neodpovídá, aby se v tak krátkém čase odpovídalo jinak.
-
Re: sabiánské symboly v angličtině
4 odpověď odeslal(a) radmila v Neděli 21.Května 2006 22:47:19
Ale tam je přece jasně napsáno "focus your mind..." atd. Stačí kliknout jednou. Každé správné orákulum taky jednou odpoví. A když je tazatel neposeda a nedá pokoj a kliká a kliká, orákulum vyplázne jazyk:))
-
Re: sabiánské symboly v angličtině
5 odpověď odeslal(a) wifi. v Pondělí 22.Května 2006 09:19:27
ani si nepamatuju, jaký byl ten první symbol, jen vím, že se mi líbil, ten druhý se k němu vůbec nehodil, přesně jako to vypláznutí jazyka. Mě šlo jen o to najít na internetu sabiánské symboly v angličtině, a to delší formu než jen ta slova z lístečků. To první si nepamatuju protože mě zklamalo že tam je jen ten lísteček a to druhé si pamatuju proto že to bylo tak odlišné a proto, že jsem byla ráda, že by se tím klikáním dala nachytat všechny ty symboly během nějaké doby. To druhé byla veverka se skrývá před lovci a možná se to dá vysvětlit, že tak, že mě napadlo něco nečestného na co to orákulum není stavěno a ono se jako veverka chtělo skrýt a ubránit před lovcem.
A taky že jsem od toho upustila, jednak mám Transformotor, kde jsou všechny tyto "lístečky" a jednak jsem si uvědomila, že Rudhyarova Mandala v angličtině na internetu určitě nebude. Samozřejmě tam nebudou ani překlady velmi kvalitních zkrácených verzí Rudhyarových S.symbolů od M.Smrčkové z Klíče k astrologické mandale, a asi tam ani nebudou původní verze symbolů od M.E.Jonese, které jsou taky k nalezení na českých astr.stránkách, ale bohužel jen v češtině.
-
Re: sabiánské symboly v angličtině
6 odpověď odeslal(a) wifi. v Pondělí 22.Května 2006 09:23:44
To co jste napsala o tom orákulu, to zní hodně dobře. Připomnělo mi to pověstnou zenovou lukostřelbu, kdy Mistr dá žákovi jen jeden šíp s tím, že kdyby mu dal dva, bude jeho pozornost rozptýlena, nedá do té jediné rány vše. "Pořád" bude přece ještě jedna možnost.
-
Re: sabiánské symboly v angličtině
7 odpověď odeslal(a) radmila v Pondělí 22.Května 2006 23:03:47
wifi, těší mě, že máte s orákulem podobnou zkušenost jako já:)
Rudhyarovu Mandalu v angličtině by nemělo být složité přes internet objednat.
Zmínila jste knihu M. Smrčkové. Dovolím si sem přenést svůj komentář, již dříve na Foru publikovaný (otázka 1071), a poněkud zkrácený:
Kniha Milady Smrčkové je po obsahové stránce kompilací, výrazně připomínající pověstný dort Pejska a Kočičky. Rozhodne-li se čtenář investovat Kč 399, odnese si z knihkupectví slepenec místy až neuvěřitelně "všeobsáhlých" pravd, vyzdobených kresbami tu tarotových karet, onde čímsi, co je nazváno "úsvit vědomí" a "cesta ke světlu", tužkou vyvedenými obrázky k několika sabiánským symbolům, no a samozřejmě nepostradatelnými horoskopy, mezi nimiž nemůže chybět princezna Dajána a jiné notoricky známé nativity. To celé prošpiknuto numerologií, hebrejskou abecedou, Lilith (uff) a ovšemže zápasem s řeckořímskými mýty.
Nepozastavila bych se ale nad onou knihou ani na minutu, kdyby ji byla pí Smrčková nazvala cojávím třeba "Z duchovní kuchyňky" nebo pro mě za mě "Cesta ke světlu". Takových knih leží na pultech hromady, že. S obsahem výrazně podobným. Ovšem pí Smrčková nazvala svou knihu "Klíč k astrologické mandale", což je totéž, jako kdyby Pejsek a Kočička svůj dort nazvali "Husí hlava" nebo "Mrtvá myš". Název je naprosto zavádějící, protože dezinformační: jednak odkazuje k Mandale, tedy k Rudhyarově interpretaci sabiánských symbolů, které jsou zde "přeloženy" a čtenáři předloženy tak zmrzačené, že kam se hrabe husí hlava; a druhak, jsou jen (například v poměru k rozsahu kapitoly o Lilith) jen takovým ocáskem. Ale kniha je tlustá a název prodává, že.
Ke kvalitě a rozsahu překladu Rudhyarovy knihy mám co říct; verzi pí Smrčkové znám od roku 1996 (za osm let nedoznala vůbec žádných změn - pro knižní vydání pí Smrčková opravila pouze Býk 1: původně "Čistý božský pramen", nově už "čistý horský potok", sláva aspoň za to).
Pro porovnání uvedu tři z 360 příkladů:
M. Smrčková, "Klíč k a.m.", Sursum 2002, str. 221:
Býk 7° : Samaritánka u starodávné studny.
Klíčová poznámka: Setkání tradiční minulosti s tvořivým duchem směřujícím do budoucnosti.
Klíčové slovo: Nová kvalita bytí je zjevena, když se staré vzory stanou obsoletními.
Výklad: Je to biblický příběh. Kristus si vybral nejponíženější z ponížených, aby jí jako první sdělil, že je Mesiáš. Nejvyšší se setkává s nejnižším, jestliže je toto prosté všech tradičních pout a předsudků a je otevřeno lásce. Čím více jsme oproštěni od pýchy, slabí a ponížení, tím blíže je Milost, která změní náš život.
Dane Rudhyar, "Astrologická mandala", vydalo nakl. Půdorys:
První hemicyklus: Proces individualizace
Jednání první: Diferenciace
Scéna Tři: Substanciace (Býk 1°-15°)
Úroveň druhá: emocionálně-kulturní
Fáze 37 (Býk 7°): Žena ze Samaří u staré studny.
Klíčová myšlenka: Setkání tradiční minulosti s tvůrčím duchem, mířícím do budoucnosti.
Tento symbol se vztahuje k nejdůležitější, obvykle úzce nebo špatně interpretované epizodě kristova mythu. (Viz pojednání na téma "mythos" v závěrečné části knihy, "Symbolický život"). Nedlouho poté, co začal naplňovat svou službu, potkává Ježíš u staré studny prostou ženu ze Samaří. Je příslušnicí kmene, kterým Židé pohrdají; navíc není provdaná, a tudíž žije na okraji i ve své vlastní komunitě. A právě této ženě zjevuje Ježíš, že je Mesiáš: "Já jsem On", tedy zjevení, které neposkytl dokonce ani svým žákům, alespoň ne slovy. (Slova jsou v okultismu nástrojem tvoření).
Co to znamená? Ježíš jakožto Avatar ztělesňující Impuls Krista přichází nahradit starý kmenový řád novým, založeným na univerzální Lásce. Nemůže však reprezentantům starého řádu, a už vůbec ne těm, kdo na něm doposud lpějí, zvěstovat svůj duchovní, evoluční a společnost transformující status; oni sami musejí napřed dosáhnout bodu, z nějž by mohli sami objevit jeho avatarství - tak jako Petr před aktem proměny. Ale ženě ze Samaří - která už ve své otevřenosti vůči výzvám lásky odvrhla veškerou podřízenost starému řádu - Ježíš svůj úkol zvěstovat může. Nejvyšší se setkává s nejnižším tehdy, když je tento nejnižší osvobozen od pout tradice a otevřen lásce. Tvořivá budoucnost začíná tam, kde nastal chaos. Starý řád se nikdy neotevírá novému Zjevení, dokud neakceptuje chaos ve jménu té Moci, jež zahrnuje všechny formy řádu - Lásky.
Na druhém stupni této pětičetné sekvence vstupuje na scénu kontrastní prvek. Už ne kolektivně-kulturní úsilí, založené na znalostech z minulosti - jako v předchozím symbolu - ale "setkání", které uvádí do kolektivní situace úplně nový faktor, jež ji přesahuje. Je zjevena NOVÁ KVALITA BYTÍ, a činí stará schémata zbytečnými.
M. Smrčková, "Klíč k a.m.", Sursum 2002, str. 250:
Panna 19° - Plavecký závod.
Klíčová poznámka: Stimulace, která přichází ze skupinové snahy po duchovním cíli.
Klíčové slovo: Závodění.
Výklad: Voda je astrální svět, dobří plavci se umějí chovat v tomto prostředí a směřují k "druhému břehu".
Dane Rudhyar, "Astrologická mandala", vyd. nakl. Půdorys:
První hemicyklus: Proces individualizace
Jednání druhé: Stabilizace
Scéna Dvanáct: Výchova, vzdělání (Panna 15°-30°)
Úroveň první: akční
Fáze 169 (Panna 19°): Plavecký závod.
Klíčová myšlenka: Stimulace, která vzchází ze skupinového úsilí o dosažení duchovního cíle.
Když se člověk naučí dobře plavat, symbolicky řečeno to znamená, že se naučil, jak působit v novém živlu. Tento živel, voda, představuje věčně proudící tok psychické energie, a (alespoň v jistém smyslu) "astrální" svět. V ještě hlubším smyslu je člověk nyní schopen, mysticky řečeno, překonat řeku a dosáhnout "druhého břehu" - anebo plavat proti proudu zpět k prameni. Je otázkou, zda symbol má nebo nemá vyjadřovat ducha soutěživosti. Na biologické úrovni plave armáda spermií směrem k vajíčku, a každá se dere k cíli, k aktu oplodnění. Ten, kdo se snaží duchovně se obrodit, v tom obvykle není sám. Je to Člověk, kdo prostřednictvím jednotlivců, kteří jsou v čele závodu, činí krok směrem ke "znovuzrození" nebo k nové mutaci. Osobní, egocentrická ambice uspět a "být první" je ovšem znamením toho, že lze očekávat duchovní pád.
Tento čtvrtý stupeň pětičetné sekvence nás staví před interpretační problém. Není ambice pouhou jemnou formou úchylky pod tlakem dávné karmy, a vzájemné předhánění, tolik naší civilizací ceněné, jen znamením nepochopení hlubší reality existence? Potřebujeme USILOVNOST, ne závodění.
M. Smrčková, "Klíč k a.m.", Sursum 2002, str. 269:
Střelec 8°: V hlubině Země se začínají formovat nové elementy.
Klíčová poznámka: Alchymistický oheň, který jak čistí, tak transformuje každičkou substanci člověkova vnitřního života.
Klíčové slovo: Zdůrazněn je druh psychické gestace (porod, zrození).
Výklad: Skupinové ambice a emoce a zvláště silné tenze lásky dokážou člověka přeměňovat. Přeměna může probíhat nepostřehnutelně, ale jednoho dne je dokončena a nová rovina vědomí je dosažena. Jsou to vnitřní změny. Emoce, které jsou často bolestivé, jako oheň mění člověka.
Dane Rudhyar, "Astrologická mandala", vyd. nakl. Půdorys:
Druhý hemicyklus: Proces kolektivizace
Jednání třetí: Skupinová integrace
Scéna Sedmnáct: Abstrakce (Střelec 1°-15°)
Úroveň druhá: emocionálně-kulturní
Fáze 248 (Střelec 8°): V hlubinách Země se formují nové prvky.
Klíčová myšlenka: Alchymický oheň, který čistí i transformuje samu substanci vnitřního života člověka.
V nejhlubších vrstvách psyché pracují síly, které po svém reagují na vnější podněty, pocházející z intenzivního zapojení do skupinových ambicí a emocí, a ještě více na ty, které pocházejí z mocných tlaků a vzplanutí lásky. Alchymický proces pokračuje, obvykle nepovšimnut vědomým egem, dokud se neukáže, že došlo k určité proměně a že bylo dosaženo nového stupně uvědomění a reakcí na život.
Na tomto třetím stupni pětičetné sekvence se jedná jak o základní rytmus růstu lidské bytosti, tak o reakci na individuálnější prožitky, jež probouzejí emoce. Sama podstata přirozenosti jedince prochází změnami, na jejichž základě je možno učinit další krok. Tento symbol zaměřuje naši pozornost k vnitřním změnám. Máme si je začít uvědomovat. Symbol implikuje určitý druh NOŠENÍ PSYCHICKÉHO PLODU.
***
Je nutno dodat, že 360 reinterpretovaných symbolů tvoří jen třetinu rozsahu Rudhyarovy knihy; jeho práce upozorňuje na cyklickou strukturu této symbolické soustavy - která vykazuje mimořádně pozoruhodné, navzájem integrálně propojené členění (proto vždy na závěr výkladu symbolu neopomene zdůraznit, o který krok v pětičetné sekvenci - jichž je 72 - se jedná). Tyto pětice jsou výsledkem postupného dělení struktury cyklu na dva Hemicykly- čtyři Jednání- dvacet čtyři Scény-sedmdesát dvě pětice; každá Scéna obsahuje tři pětice, první akční, druhou emocionálně-kulturní a třetí individuálně-mentální. Jako takový se pak cyklus sabiánských symbolů dá aplikovat na JAKÝKOLIV cyklus, dělitelný na 360 Fází (proto Rudhyar před označením znamení/stupně uvádí číslo Fáze). Ovšem jak Rudhyar říká, pro nás je nejpřirozenějším (nerovná se jediným!) polem pro jejich aplikaci cyklus střídání Světla a Tmy - roku - střídání ročních období atd. A tady vstupuje do hry faktor EXISTENCIÁLNÍ, protože rok nemá 360 dnů, ale 365, a člověk není stroj a do archetypů leze naživo - za určitých pravidel, a vesmír není počítačová hra a vcelku kašle na celá čísla - za určitých pravidel, takže: je třeba respektovat strukturu a nevytrhávat jednotlivé symboly z kontextu a vzájemných vazeb - je to věčná škoda! - (práci s nimi a s jejich vzájemnými vztahy se Rudhyar obšírně zabývá ve třetí části knihy) - a zároveň si prohlédnout svoje sabiány na obrazovce vlastní představy a prožitku (anebo naopak).
Závěrečné doporučení - přečtěte si Rudhyarovu Mandalu celou, nejen reinterpretované symboly; stojí to za to.
-
Re: sabiánské symboly v angličtině
8 odpověď odeslal(a) Jiří K. v Úterý 23.Května 2006 19:39:00
No to rozhodně stojí za to si přečíst :-). A dá se to číst pořád dokolečka :-D. JK