Zobrazení otázky a odpovědí
-
otevřený útok
3391 otázku odeslal(a) Ondřej v Úterý 6.Prosince 2005 09:54:51
Výňatek z textu k současné, všudypřítomné reklamě Eurotelu, kde blondýna v červené lakové kůži s rohatou čapkou tříská do ciferníků, orlojů aj. symbolů časových cyklů:
"...Nejšťastnější jsou však samotní zákazníci Eurotelu."Je mi fuk, jestli je Santa děda, blondýna nebo třeba pes," usmívá se spokojený pan Drda. "Hlavně že volám po třech minutách zadarmo -a kdyby mi tenhle dárek nadělil samotnej Lucifer, klidně se mu upíšu taky. Stojí to rozhodně za to."
-
Re: otevřený útok
1 odpověď odeslal(a) O. v Úterý 6.Prosince 2005 15:44:02
Myslíte si, že jde opravdu jen o reklamu? Podle mě je to další čidlo, co dalšího lidé/zákazníci/obyvatelstvo nechají bez povšimnutí.
Začalo to v létě reklamou s Nanebevzetím těch, kdo mají zvýhodněné Eurotelové tarify, končí to prozatím Nanebevzetím Eurotelu jako takového (jejich Logo na způsob Luny v barvách červené lakové kůže, dokončení plíživé záměny Ježíšek - Santa Klaus - kdokoli, třeba i Lucifer atd.)
Navíc zastavení času, bombasticky symbolizující třetí minutu zdarma lze zrovna tak chápat jako symbol nadcházející opovržlivý přístup k přirozeným časovým cyklům božího/vesmírného* řádu.
*nehodící se Vašemu světonázoru škrtněte ;-)
-
Re: otevřený útok
2 odpověď odeslal(a) oprava v Úterý 6.Prosince 2005 15:46:02
...jako symbol nadcházejícího opovržlivého přístupu...
-
Re: otevřený útok
3 odpověď odeslal(a) Petr Alnila v Úterý 6.Prosince 2005 16:18:27
Zdravím Vás Ondřeji
Útok proti čemu? Božímu řádu? To, že ty reklamy používají odkazy na biblické postavy ( nebo jakékoli jiné) nebo náboženské představy ( eurotel v nebi), ve mě nevyvolává žádné nábožensky motivované emoce. Že projev těch reklam něco sděluje? Jistě, v kontextu ke kulturní tradici, nebo vnímání lidí obrazů v té reklamě, nebo jinak... Co přesně jste chtěl vlastně svým příspěvkem sdělit? Ptám se. Pokud to tedy máte zajem ještě rozvést.? Ahoj, Petr ALnila
-
Re: otevřený útok
4 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Úterý 6.Prosince 2005 16:37:03
Ondro, myslím si, že to je jenom další z nekonečné řady ukázek mediálního vymývání mozků. Všichni zadavatelé takových reklam dobře vědí, na co dav nejlépe skáče a co jim tudíž bude maximálně sypat do kešení. A vědí taky, že čím debilnější takové reklamy jsou, tím pro ně lépe. Nějaké zneužívání duchovních symbolů v tom taky nevidím.
A bude hůř...
-
Re: otevřený útok
5 odpověď odeslal(a) O. v Úterý 6.Prosince 2005 17:04:48
Co jsem chtěl sdělit?
Dalo by se to říct asi takto:
"Nepodceňujme (ani v tomto směru) symboly."
Víme, jakou mají sílu. Kdo z nás ví, kde končí jejich komerční využití a kde už naopak začíná využití komerce k propagaci toho, co symbolizují.
Co tím mám např. na mysli, jsem už naznačil výše.
Budu konkrétnější, i když zde znovu smíchám astronomii s reklamou: Jak asi víte, probíhá teď polemika mezi USA a V. Británií v tom, zda i v budoucnu (tak jako dříve a nyní) korigovat čas na zpomalování zemské rotace (cca 1 s/ročně). Pro zástupce USA je to zbytečná technická komplikace a pranic jim nevadí, že když tuto korekci budou ignorovat, přirozený cyklus dne a noci se každým rokem rozejde o vteřinu s úředně počítaným časem. Jako by už nestačil znásilňující letní čas.
-
Re: otevřený útok
6 odpověď odeslal(a) Petr Alnila v Úterý 6.Prosince 2005 17:22:06
Beru to, i když to co jste Ondřeji napsal je místy docela neurčité. Určitě se nechystám podceňovat symboly. Jinak se v příštích okamžicích chystám přispět ještě k tématu Lékařství a astrologie. Budu rád, když si to přečtete, případně na to zareágujete. Petr A.
-
Re: otevřený útok
7 odpověď odeslal(a) Jan Skopeček v Úterý 6.Prosince 2005 17:23:25
Já být tou holkou, která nafotila tu reklamu, tak lezu kanálama a styděl bych se mezi normální lidi. Taky si myslím, že se jedná o bohapusté vymívání mozků. Mobil mám, ale i kdyby ta reklama nabízela ještě větší výhody, tak just jí budu ignorovat- je to iracionální, ale je todna z mých technik, jak se bránit přívalu bezpáteřných podnětů.
-
Re: otevřený útok
8 odpověď odeslal(a) O. v Úterý 6.Prosince 2005 17:47:25
Bingo, to je ono!!!
Jsem sice u T-Mobilu, takže to můžete mít za svalnatou řeč, ale být u EUT, taky bych si dal záležet, abych téhle "nabídky" nevyužil.
U "mého" operátora se zase dějou jiné prasárny, např. automatické zveřejňování telefonních čísel v tel. seznamu (u těch, kteří mají smlouvu). Musel jsem si výslovně vyjednat, že si to nepřeju.
Přijde den a stejně ten aparátek (nechť mi promine) jednou hodím do Vltavy a přejdu na kouřové signály.
-
Re: otevřený útok
9 odpověď odeslal(a) Petr A. v Úterý 6.Prosince 2005 18:00:07
Naštěstí existuje telepatie.:) Proč nosit jeden přijmač/ vysílač, když už jeden máme - naši hlavu. S těmi kouřovými signály by jsme si asi nebe bez mráčku neužili.:)
-
Re: otevřený útok
10 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Úterý 6.Prosince 2005 21:04:08
No vidíš, Ondro, já mobil nemám, a žiju si bez něj docela dobře! I když jsou tu a tam chvíle, kdy by se mi celkem hodil - jako minulý týden v té hospodě v Dejvicích, kdy jsem musel použít mobil Pavla Turnovského, nebo před domem Slávky, kdy (zase ta synchronicita!) se vedle nás objevila zrovna v momentě, kdy jsi na svém mobilu vytáčel její číslo. Ale takové chvíle jsou tak zřídkavé, že mě zatím vůbec nic nenutí, abych si debila pořizoval. A hrozně mě potěší, když se tu a tam dovím, že ho nemají ani lidé, kterých si ohromně vážím - třeba Radůza, nebo Milan Špůrek…
-
Re: otevřený útok
11 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Úterý 6.Prosince 2005 21:07:40
Kdysi jsem se velmi dotkl jednoho svého známého, když jsem mu řekl, právě když kdesi v hospodě telefonoval, že mobil je poslední stupeň k totálnímu zdebilizování člověka...
-
Re: otevřený útok
12 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 6.Prosince 2005 21:50:11
Já mobil vnímám jako nástroj komunikace o kterém jsme ještě nedávno, dvacet let tomu nazad, pouze snili...
-
Re: otevřený útok
13 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 6.Prosince 2005 21:52:17
Ovšem s Ondrou v jeho názoru na to, že nás pomalu přivykají na prasárny nejhoršího druhu, naprosto souhlasím.
-
Re: otevřený útok
14 odpověď odeslal(a) jstranska v Úterý 6.Prosince 2005 22:37:56
Příspěvek:
Informace a reklamy tohoto druhu jsem např. já vůbec nezaznamenala, nevím o ničem takovém a stavím se k tomu lhostejně.
Pro koupi mobilu musí být důvod a od té doby se mobil může stát užitečným pomocníkem, který může i hodně pomoct v osobním nebo pracovním životě.
Život bez mobilu je zas jiný, stejně tak příjemný, možná samozřejmě příjemnější a o hodně svobodnější, ale trošku složitější co se týče možností komunikace.
Skvělé jsou na mobilech taky budíky.
-
Re: otevřený útok
15 odpověď odeslal(a) Ondřej v Úterý 6.Prosince 2005 22:59:53
Musím se přiznat, že jsem svůj dřívější názor na mobil změnil, neb potenciality má úžasné.
Je to jako oheň - dobrý služebník, špatný pán. Nezapomeňme však - stále je možné používat krátkovlnnou vysílačku v okruhu 10-30 km. Sám jsem to nikdy nezkoušel, ale je to zřejmě něco rochu jiného.
-
Re: otevřený útok
16 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Úterý 6.Prosince 2005 23:08:29
Ad 12:
„Já mobil vnímám jako nástroj komunikace o kterém jsme ještě nedávno, dvacet let tomu nazad, pouze snili...“
Jistě, Jirko, to máš pravdu. Tragické je na tom ale to, že i ten sebelepší vynález lze velmi snadno zneužít k totálnímu zotročení lidí. Současná debilománie je toho naprosto typickým příkladem. Je naprosto všudypřítomná, a lidé nadšeně podléhají jakékoliv, i té nejstupidnější reklamě, aniž by uvažovali, jestli to nebo ono, co se v takových reklamách nabízí, skutečně potřebují. Nejdůležitější ze všeho je totiž stádnost - přece nemůžu nemít mobil, když ho mají všichni! Přece se nemůžu lišit!
Vzpomínám si na jeden průzkum před pár lety, kdy bylo zjištěno, že cca 95% esemesek, které si lidé debilama posílají, jsou naprosto neuvěřitelné a úplně zbytečné kraviny. Nebo jako aktivního a dost náročného fotografa, i když dneska už spíš bývalého, mě můžou vzít čerti, když slyším reklamu „Udělejte svou nejlepší fotku telefonem“. A tak dále, a tak dále. Ondřejova věta ze začátku: „Podle mě je to další čidlo, co dalšího lidé/zákazníci/obyvatelstvo nechají bez povšimnutí“ má jeden velmi závažný podtext: nejen že to lidé / zákazníci nechají bez povšimnutí, ale ještě to nadšeně a naprosto nekriticky zhltnou!
-
Re: otevřený útok
17 odpověď odeslal(a) Jiří ve Středu 7.Prosince 2005 08:22:36
Jistě, Petře, zneužít se dá všechno.
Ale také využít.
Domnívám se, že stále vyšší propustnost komunikačních kanálů je nezbytně nutnou podmínkou přímé demokracie, ke které sice povede ještě dlouhá a trnitá cesta, ale která jest bez tohoto technického zázemí jen stěží realizovatelná.
Díky internetu a mobilním telefonům mají dnes k sobě lidé mnohem blíž.
Výměna informací a jejich dostupnost se ani řádově nedá srovnat se situací před cca deseti lety.
Optimistický věřím, že ustojíme excesy typu vyvolení a spol. a také ty další, které se na nás chystají, a že bude líp.
P.S. Pan doktor Špůrek, kterého si také velice vážím, sice nemá mobil, ale vzhledem k tomu, že se převážně vyskytuje doma na svém domácím pracovišti, tak mu bohatě postačuje pevná linka. A telefon, pokud vím, tak má.
-
Re: otevřený útok
18 odpověď odeslal(a) Petr A. ve Středu 7.Prosince 2005 10:25:42
Mno.. Já nevím, ale mě reklamy nevadí... většinu jich nevnímám a některý mě i baví.. Ta reklama o které je řeč mi nepřipadá nijak zvláštní, jenom se mi docele líbí jak jak ta holka chce rozmlátit ty hodiny. Já bych si občas taky do něčeho praštil takovou palicí..:). Mobil mám. Získal jsem ho až po tom co ho moji kamarádi už věky měli a jsem tomu rád. Jeho záření mi samozřejmě vadí, určitě to není dobré pro zdraví a životní prostředí. Co se týče toho, že by mě snad rušil tím, že jsem dostupný, tak mě vůbec neruší.
Jinak teď běží reklama na sony obrazovky ( ta s těmi kuličkami ) a hraje k ní perfektní hudba.:)
Některé reklamy jsou i uměním,a řemeslnou dovedností.
Některé bohužel nikoli a taky mě pěkně s...u. Á to si protiřečim s úvodem :), ale je to tak. Petr A.
-
Re: otevřený útok
19 odpověď odeslal(a) Petr Trnka ve Středu 7.Prosince 2005 10:58:51
Závidím Ti, Jirko, Tvůj optimismus, obávám se však, že situace je horší. Lidé k sobě díky takovým technickým vymoženostem jako je televize, mobil nebo internet, nemají blíž, ale spíš dál. Několik příkladů: několikrát už jsem v životě zažil, že když přijdu k někomu na návštěvu, že si nepovídáme, ale koukáme se na televizi. Ostatně, co je ve většině českých hospod? Zpívají si tam lidé? Ne - čumí na televizi! Lidé spolu nemluví, lidé si posílají esemesky - slyšel jsem o případu, že i manželé, kteří byli v jednom bytě, jenom v různých místnostech, si posílali esemesky… A jak to vypadá s lidskou blízkostí na internetu, to můžeme pozorovat taky, podívej se na jakýkoliv chat nebo třeba i diskuse na situ ČT - je to záplava urážek, vycházející jenom z toho, že takový člověk je naprosto anonymní… A jak by asi mohla vypadat přímá demokracie po mobilních telefonech, to není těžké si představit - stačí si vzpomenout na „vyhulené“ nebo na „Česko hledá superstar“…
Milan Špůrek telefon samozřejmě má, pevnou linku, já ostatně taky, vtip je ale v tom, že za svou osobu si nedovedu představit, že by mi zazvonil mobil třeba na návštěvě nebo v hospodě, když si budu chtít povídat s přáteli. Můžeš namítnout, že se dá vypnout - samozřejmě, ale 1) kolik lidí je ochotno to udělat, a 2) to mobil nemusím mít - na to mám doma na pevné lince záznamník, když mě někdo potřebuje, aby mi nechal vzkaz, když nejsem v dosahu.
A ještě k tomu zneužívání – tady ani tak nejde o to, že nás někdo zneužívá, jako spíš o to, že se lidi NECHAJÍ zneužívat, a rádi!
-
Re: otevřený útok
20 odpověď odeslal(a) Jiří ve Středu 7.Prosince 2005 11:36:49
Fenomén urážek není záležitostí internetu, Petře.
To je lidská nízkost, která se projevovala vždycky.
Anonymní dopisy existovaly odedávna a jen velmi málo z nich bylo povzbudivých.
Pomlouvání a donášení a udávání a spousta další špíny je v nás, v našich srdcích a přirozeně, je-li komunikační kanál dostatečně široký, tak se přímo nabízí do něj tu špínu vylít...
Zejména, když mám, byť klamný, pocit, že jsem neviditelný...
Jak praví jedno moudro:
Jen duše malá a bázlivá pláče a naříká,
a pouze zbabělé srdce proklíná a vyčítá.
-
Re: otevřený útok
21 odpověď odeslal(a) Jiří K. ve Středu 7.Prosince 2005 12:15:24
Ano, Ondro, máš určitě pravdu, že symboly ve spojení s reklamou, jsou určitě nebezpečné. Ale nebezpečná zvládá být i reklama sama o sobě, v jakékoli podobě. Informace se dnes šíří v jakékoli podobě děsně rychle, nezávisle na jejich hodnotě a pravdivosti (občas mám pocit, že ty bezcenné a nepravdivé se šíří o to rychleji). Mám dojem, že jsme tomu, kam postoupila média, ještě neuvykli a jako lidé s tím moc neumíme zacházet. Následky tragické, zejména v politice. Ale co s tím, přátelé? Zakázat reklamu? Být to na mně, tak nějak výrazně omezím možnosti mediálního šíření desinformací, s tím, že by bylo třeba zajistit, aby k potřebným informacím měl kdokoli kdykoli přístup. Uvažovali jste už o tom? Jiří K.
-
Re: otevřený útok
22 odpověď odeslal(a) Petr Trnka ve Středu 7.Prosince 2005 16:54:53
Doufám, Jirko, že jsi tou „duší malou a bázlivou“ a „zbabělým srdcem“ neměl na mysli mne! Já nepláču, nenaříkám, neproklínám a nevyčítám, jenom jsem velmi skeptický k jakýmkoliv optimistickým vizím „lepší budoucnosti lidstva“. A myslím si, že pokud se někdo nedívá kolem sebe skrz nějaké růžové brejličky všelijakých pseudo duchovních ideologií, popřípadě nezaměňuje svá krásná přání za skutečnost, že musí být skeptický taky.
-
Re: otevřený útok
23 odpověď odeslal(a) Jiří ve Středu 7.Prosince 2005 17:14:33
Ta slova mne nenapadla v souvislosti s Tebou, Petře, to byla jen jakási reminiscence na ty dobré duše, které si na fórech nevidí do úst...
Ale s tou skepsí bych to nepřeháněl.
Vzpomenu vždy na to, co říkal starej dobrej farmář Bill:
"Vždyť dokud ještě žijem, je všechno O.K."
-
Re: otevřený útok
24 odpověď odeslal(a) Martin Badžič ve Čtvrtek 8.Prosince 2005 20:22:41
.../Nebo jako aktivního a dost náročného fotografa, i když dneska už spíš bývalého, mě můžou vzít čerti, když slyším reklamu „Udělejte svou nejlepší fotku telefonem“. A tak dále, a tak dále./...
Myslím, že tohle dostatečně ilustruje jak se dá lidem vnutit cokoliv. Je neuvěřitelné jak někteří dokáží na základě reklamy řešit počty Megapixelů u foťáku v mobilu. Vést o tom hodinový rádoby zasvěcený debaty a nikoho ani nenapadne zamyslet se nad tim, že je to úplně buřt, páč tam proniká světlo přes kousek plastu. Pak už se člověk nemůže ani divit, když premiér veřejně prohlásí:" Peněz bude sice méně, ale budou více dostupné" Zbytečných informací začíná být tolik, že je nestíháme zpracovávat a ztrácíme schopnost vidět je v souvislostech a to je živná půda pro protlačení kdejaké nehoráznosti.Netuším jestli jsme zahlcováni cíleně, ale je jasné, že tu je prostor pro zneužívání a ten vždy někdo ochotně využije a z toho nemám dobrý pocit.
M.B.
-
Re: otevřený útok
25 odpověď odeslal(a) Petr Trnka ve Čtvrtek 8.Prosince 2005 21:05:42
Dobře řečeno, pane Badžiči! A je to myslím si také docela případný úhel pohledu v souvislosti s tou výměnou informací, jak ji tu zmínil Jiří v odp. č. 17 – že totiž snad 90% všech informací, ne-li víc, které se na nás takřka nepřetržitě odevšad valí – z novin, z televize, z internetu a bůh sám ví odkud – je pouhý absolutně bezcenný hnůj, škvár a balast! A kolik lidí je ochotno se nad tím zamyslet a pomocí vlastního rozumu rozlišovat? Takže se pak ani nelze moc divit, že se stávají neobyčejně snadným objektem manipulace, davem, kterému může kdokoliv vsugerovat cokoliv.
-
Re: otevřený útok
26 odpověď odeslal(a) Jiří ve Čtvrtek 8.Prosince 2005 22:26:58
A bylo tomu někdy jinak?
-
Re: otevřený útok
27 odpověď odeslal(a) triloka v Pátek 9.Prosince 2005 00:02:05
Mi ta reklama na Eurotel prisla dost dobra. S nadsazkou popisuje aktulani problem dnesni doby - neochotu se podrizovat pravidlum a respektovat hranice. V tom hodinari vidim Saturna v jeho az proflaknute podobe spojovane s casem. Ta pani, co ho pak zabije, je nezpoutana Amazonka a zaroven velmi koncetrovana agrese /Mars, nebo ve vyssi oktave Pluto, v havu Venuse?/.
Zajimave je, ze se Eurotel zpodobnuje jako mesicni bozstvo, prijde mi to jako utok ze zalohy, jinimi slovy v dobe adventu, cekani na Slunce, je kazde svetlo dobre :-)
-
Re: otevřený útok
28 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 9.Prosince 2005 00:40:59
http://www.rezonance.cz
Ta slečna není žádná Amazonka, je to Santa Clausová či budoucí Babka Mraznice, která útočí svým kladivem konsumu na sváteční čas. Se šíleným hodinářem jsou sehranou dvojicí, která odlákává svojí tržní komedií naši pozornost, aby naše kapsy nepozorovaně vyprázdnil zbojník Juro Tell. PT
-
Re: otevřený útok
29 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Pátek 9.Prosince 2005 08:53:28
„A bylo tomu někdy jinak?“
Bylo, Jirko. Ještě nikdy v historii nebyli lidé na každém kroku zavalováni takovou záplavou pseudo informačního balastu a šumu, jako dneska, a to právě zásluhou médií, ať už je to TV, rozhlas, tisk, internet, nebo třeba mobil. Nelze se divit, že už z toho některým jedincům šíbe.
-
Re: otevřený útok
30 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 9.Prosince 2005 12:28:58
Kvalita informací se drží dlouhodobě na stejné úrovni, neb svět chce být klamán...
Nikdy totiž nebylo jednoduché ověřovat validitu informací.
Dříve to mnohdy byl protistátní čin, dnes je to o tom neztratit nervy v záplavě dezinformací.
Tedy dříve i dnes šlo a jde přitom o zdraví...
Jak vidno, nic nového pod Sluncem...
-
Re: otevřený útok
31 odpověď odeslal(a) Petr A. v Pátek 9.Prosince 2005 13:28:25
Mě se líbí příspěvek Triolky. Co na plat, že spojení Saturn - Čas je "profláklé", ale je správné. A řeknuli saturn - strach, tak mi vůbec nevadí, že ta holka ty hodiny rozbije. Po pravdě poprvé ve mě ta reklama evokovala tenhle dojem, myslím podobný jaký popsala právě Triolka - díky. PA