Zobrazení otázky a odpovědí
-
VÁHY
6202 otázku odeslal(a) Vik v Sobotu 5.Října 2013 13:06:52
Dnešní Novoluní ve znamení Vah se Sybiánksým Symbolem na 12° Váhy :
Horníci sestupující do hlubin uhelného dolu.
komentář:
Nutnost načerpat z minulosti vše, co může usnadnit každodenní život. Hlubinná psychologie.
Nejen sabiánský symbol, ale i Merkur, Saturn a Vzestupný lunární uzel ve znamení štíra, ukazují na možnost kontaktovat hlubší psychické (utvářející) vrstvy, spolu sdílené záležitosti, případně závislosti na nich, jakož na našich zdrojích energie, síly a moci (případně bezmoci) stejně tak schopnosti regenerace, uzdravení stejně jako možnosti hlubokého pádu, či krize.
Ascendent ve Lvu, a vládce Ascendentu ve třetím domě ukazuje na možnost s tím vším lépe pracovat, nebo také manipulovat.
T kvadratura Nov, Uran směřující do Pluta v pátém domě, pak na bouřlivý emoční projev, zjev, stejně jako šou, představení, rituál šedých eminencí a boj o moc.
Je otázkou zdali šedá eminence (zákulisní tlaky) udrží nebo naopak uvolní revoluci, která se hlásí uranskou opozicí na novoluní, že by i ona ráda přidala svůj hlas (do volební urny).
Kvadratura Novoluní na Pluta v doběžné fázi slibuje možnost přehodnocení obsahu "podsvětí", týkající se společenských vztahů a procesů, které může být v průběhu tohoto měsíce vyvrženo.
Intenzitu a sílu emocí podtrhují 4 planety ve štíru, poblíž IC, celkově s Jupiterem 5 obsazených vodních znamení.
Merkur a vzestupný uzel v těsné konjunkci s IC naznačuje možnost (snahu či potřebu) podchytit situaci a chopit se ji pevně, mužnou silou.
Viktor
-
Re: VÁHY
1 odpověď odeslal(a) NOVoluní v Sobotu 5.Října 2013 13:08:53
-
Re: VÁHY
2 odpověď odeslal(a) Viktor v Sobotu 5.Října 2013 13:49:53
Je významné, že NOVoluní v opozici na Uran se odehrává přes osu AS-DS horoskopu ČR.
T-kvadratura směřující do Pluta pak naráží jak v těchto časech už nějaký čas zažíváno na Slunce horoskopu ČR.
Z dalších tam je Jupiter v konjunkci s Marsem ČR, který se ukázal už dříve jako schopnost rychlého jednání "našich" státníků pokud jde o něco, co je pro ně důležité.
Tento Jupiter ale opozici na Uran a Neptun už myslím skutečně a vážně volá po nějaké té fakt poctivé a nadějné změně, pro které snad je tato republika věřím stvořena (Slunce, Uran, Neptun ve 4. domě v horoskopu ČR), nebude-li ovšem opět jen nafouknutým vábením.
Saturn pak v sextilu na Slunce ČR ukazuje, že žádoucí potřeba, sexuální a tvůrčí partnerská souhra je možná a reálná. K tomu ovšem dlužno dodat, že v horoskopu ČR sedí Saturn na hrotu 5. domu a tak může často sklouzávat do role nedůvěryhodného a trochu křečovitého divadelníka či šoumena, který má ze všeho největší strach (blok), zabývat se tím čím je třeba - to je sám sebou.
V tom mu ovšem nemůžeme našemu státu vyčítat nic, vždyť v tom je české občanstvo ba obecně lidstvo ve svém osobním životě úplně stejné.
V.
-
Re: VÁHY
3 odpověď odeslal(a) NOV ve Vahách versus horoskop ČR v Sobotu 5.Října 2013 13:51:18
-
Re: VÁHY
4 odpověď odeslal(a) Viktor v Sobotu 5.Října 2013 22:19:40
Původní můj záměr byl, zabývat se znamením Vah, jak název otázky napovídá.
Při tom mi vyskočilo, že právě probíhá novoluní ve Vahách, tak jsem se nechal unést pohledem na něj. A při pohledu na toto novoluní mě napadlo, aniž bych to předem věděl jistě, že do horoskopu spadají letošní volby.
Tak jsem se hned v začátku rozepsal trochu jiným směrem.
............
Rád bych se ale vrátil zpět k záměru otázky a vznáším zde dotaz.
Ví prosím někdo, jaká je „historie“ k tomuto znamení v tom smyslu, že je jako ve „zvěro“kruhu jediné neživé?
Dokonce sabiánský symbol kterým toto znamení začíná -
1° Vah: Ve vitríně muzea je nádherný motýl s tělem protknutým špendlíkem – také představuje de facto mrtvý exponát.
Vidím zde jednak možnou souvislost s čínskou astrologií (aniž bych jí rozuměl), kde je situace podobná se znamením draka, který je zas pro změnu jediným neexistujícím znamením.
Možnou souvislost vidím s duálním doplňkem k beranu, či prostě k počátku, kde to co je živé, doplňuje něco co je neživé (pokud ovšem ve vesmíru něco takového existuje, o čemž lze pochybovat.
Nebo že by prostě tvůrci astrologického systému nedokázali najít vhodnější podobenství pro pochopení polární provázanosti v živém pojetí?
Za případné příspěvky předem děkuji
Pěkný den
Viktor
-
Re: VÁHY
5 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 8.Října 2013 14:07:34
Vskutku 1. Hsiu patří šupinatému draku a nalézá se na 23. stupni Vah.
Nicméně rozdělení oblohy na Hsiu patří ke sféře stálic. Kromě draka se zde vyskytuje i bájný jednorožec = 8. Hsiu.
Tropická znamení, která jsou obdobou západního rovnoměrného dělení ekliptiky na 30-ti stupňové úseky počínaje jarním bodem, jsou přiřazena tzv. zemědělskému kalendáři.
Rovnoměrných úseků je 24 po 15-ti stupních a jmenují se "Velká zima" apod.
Pokusím se pohledat název úseku, který začíná v podzimním bodu.
-
Re: VÁHY
6 odpověď odeslal(a) Viktor v Úterý 8.Října 2013 21:15:50
Čínská astrologie je pro mě vskutku zatím pouze Španělskou vesnicí.
Já jen vím (tuším), že je 12 čínských zvířecích znamení? Pochopil jsem že to k "pravé" čínské astrologii snad nepatří?
Proč by pak, ale vždy číňani byly při oslavách přesunu do nového zvířecího "znamení"? tak euforičtí?
Pokud čínské znamení Draka může nějak souviset s "našimi" Vahami, je to možná posun v situaci, jinak jsem ale celkově Jiří Vaším detailizujícím a odborným příspěvkem spíše zmaten. Což nevadí. Třeba se někdy do čínské astrologie pustím, sice pochybuji ale nevylučuji.
Jednorožec je jinak taky skvělý, pokud není zrovna upoutáván v řetěz, jako je tomu v aristokratickém znaku Velké Británie.
Děkuji
pěkný den
Viktor
-
Re: VÁHY
7 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 8.Října 2013 22:33:13
http://dokumenty.johannes.cz/ca/hsiu/index.htm
Velmi mne mrzí, Viktore, že Vás matu, není to mým cílem, to mi, prosím, věřte.
Rozdělení sféry stálic na takzvané lunární stanice neboli čínské Hsiu naleznete na uvedeném odkazu.
To, co nazýváte čínským znamením Draka, Viktore, není znamením jak jej chápeme v západní astrologii, ale je to pouze jedna z pozemských větví tzv. pilířů energií času. Pilíř sestává z nebeského kmene a pozemské větve.
Z deseti nebeských kmenů vyrůstá 12 pozemských věrví, které v sobě nesou vzájemnou polohu Země, Luny a Slunce. Protože vychází v poloviční vdálenosti Luny a Slunce, jsou pohyblivé vůči
jarnímu bodu, potažmo vůči znamením.
Čínskou obdobou tropických znamení, neboli pravidelného dělení ekliptiky, je takzvaný zemědělský kalendář - rovnoměrné rozdělení ekliptiky na 24 stejných dílů
1. Li Ch´un - začátek jara - střed Vodnáře
2. Yu Shut - déšť - Slunce vstupuje do Ryb
3. Ching Chih - probouzí se hmyz - střed Ryb
4. Ch´un Fen - rovnodennost - Slunce vstupuje do Berana
5. Ch´ing Ming - jasno a světlo - střed Berana
6. Ku Yu déšť - zavlažující obilí - Slunce vstupuje do Býka
7. Li Hsiao - začátek léta - střed Býka
8. Hsiao Man - obilí klíčí - Slunce vstupuje do Blíženců
9. Man Chung - obilí má klasy - střed Blíženců
10.Hsiao Chih - letní slunovrat - Slunce vstupuje do Raka
11.Hsiao Shu - malé vedro - střed Raka
12.Ta Shu - velké vedro - Slunce vstupuje do Lva
13.Li Ch´iu - začátek podzimu - střed Lva
14.Ch´u Shu - končí vedro - Slunce vstupuje do Panny
15.Pai Lu - bílá rosa (babí léto) - střed Panny
16.Chiu Fen - rovnodennost - Slunce vstupuje do Váh
17.Han Lu - chladná rosa - střed Vah
18.Shuang Chiang - přichází mráz - Slunce vstupuje do Štíra
19.Li Tung - začátek zimy - střed Štíra
20.Hsiao Hsueh - malý sníh - Slunce vstupuje do Střelce
21.Ta Hsueh - velký sníh - střed Střelce
22.Tung Chi - zimní slunovrat - Slunce vstupuje do Kozoroha
23.Hsiao Han - malá zima - střed Kozoroha
24.Ta Han - velká zima - Slunce vstupuje do Vodnáře
-
Re: VÁHY
8 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský ve Čtvrtek 10.Října 2013 13:56:45
http://www.rezonance.cz
-
Re: VÁHY
9 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pátek 11.Října 2013 09:54:22
To je pěkný glyf. Jsem v pokušení přestěhovat tu dolní horizontální čárku značky Vah do prostředka značky Berana a vymezit tak hemicyklus světla znaky (pokud je čteme tak, že máme střed horoskopu nahoře) totožnými s písmeny Alfa a Omega. A hemicyklus tmy písmeny od Omega do Alfa.
-
Re: VÁHY
10 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pátek 11.Října 2013 10:52:02
oprava:
Měl jsem samozřejmě na mysli hemicykly
Přibývání / Ubývání světla, nikoli Světla a Tmy. Spěchal jsem a spletl jsem se.
-
Re: VÁHY
11 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pátek 11.Října 2013 12:54:34
V re: 9 jsem to měl správně, já osel. Takže odvolávám, co jsem odvolal. Na druhou stranu je to k tématu - Pokud jsem měl v re 9 nějaký hemicyklus světla, v re 10 to bylo spíš zatmění.
-
Re: VÁHY
12 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 11.Října 2013 19:29:30
http://www.volny.cz/richnovotny/ascendentvpohybu.htm
Zdánlivě nesouvisí s tématem, ale náhodou jsem narazil na skvělý článek Richarda Novotného, který, až letitý, je velmi poučný.
-
Re: VÁHY
13 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pátek 11.Října 2013 22:50:14
To je zajímavá studie, napadlo mě hned, jestli zmíněné okolnosti zvažoval ve svých astrologických statistických studiích například Gauquelin.
Před časem jsem ze (čistě kvalitativně) zabýval související otázkou významu domů jako takových v závislosti na zeměpisné šířce, což bych shrnul asi takto:
Vysoké zeměpisné šířky
Domnívám se, že velké rozdíly v zastoupení zrozenců s AS (a ostatními osami) v různých znameních jsou zde do značné míry kompenzovány tím, že rozdíly mezi samotnými domy budou spíše menší. Lze to předpokládat z toho, že astronomické, světelné, tepelné a srážkové podmínky mezi různými denními dobami jsou tím menší, čím jsme blíže pólu.
Nízké zeměpisné šířky
Zde lze naopak předpokládat, že i když jsou rozdíly v zastoupení zrozenců s osami v různých znameních malé, lze předpokládat velké rozdíly mezi domy samotnými. Astronomické, světelné, tepelné a srážkové podmínky mezi různými denními dobami jsou tím větší, čím jsme blíže rovníku. V jeho bezprostředním okolí, zvlášť ve vysokých nadmořských šířkách jsou tyto rozdíly dané denní dobou podstatně větší než ty, které jsou dány ročním obdobím. Například teplota se ve velehorách kolem rovníku mění během několika hodin běžně o několik desítek stupňů, což dosvědčuje řada cestopisů, mezi nimi například i Zikmund a Hanzelka.
-
Re: VÁHY
14 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pátek 11.Října 2013 23:51:59
stylistická úprava textu:
...
Nízké zeměpisné šířky
Zde je naopak situace taková, že i když jsou rozdíly v zastoupení zrozenců s osami v různých znameních malé, lze předpokládat velké rozdíly mezi domy samotnými.
-
Re: VÁHY
15 odpověď odeslal(a) viktorvana v Pondělí 14.Října 2013 00:16:33
O tom, že mě není Vaším cílem mě mást Jiří nepochybuji. Jen je to asi na možnosti komunikace na fóru, včetně ohledu časové náročnosti příliš náročné.
Bohužel ani vložená tabulka, mi mnoho neříká, i tak Vám děkuji za snahu, třeba někomu poví víc.
Pokud jde o mnou hledanou podobnost s „našimi“ znameními a Vy k tomu Jiří poznamenáváte…To, co nazýváte čínským znamením Draka, Viktore, není znamením jak jej chápeme v západní astrologii, ale je to pouze jedna z pozemských větví tzv. pilířů energií času. Pilíř sestává z nebeského kmene a pozemské větve….“
Je otázka co všechno tedy možno zahrnout do škatulky …znamením, jak jej chápeme v západní astrologii…protože možným souvislostem, analogiím, vztahům se myslím meze nekladou. Čímž nemyslím nic konkrétního, protože skutečně z neznalosti nemohu souvislosti uvažovat.
Nejlépe asi bude, pokud o čínské astrologii něco načtu. O tom, že čínský přístup k těmto oborům poznání je velmi komplexní, celistvý, ale i precizní, detailní, strukturovaný, racionalizovaný (snad pro některé, jako třeba pro mě, až příliš), nelze pochybovat a myslím že o tom též hovoří i tradiční čínská medicína, v které se orientuji o pověstné, sic malé, poznání lépe
Jde mi tedy už jen skutečně o možnou podobnost v souvislosti ojedinělostí neživého znamení VAH a s ojedinělostí neexistujícího znamení resp. Pozemské větve Časového pilíře (jehož druhou částí je Nebeský kmen – alespoň takového drobného poznání se mi zde dostalo :)
Ponejvíce mi stále jde, protože se zde nejvíce zabýváme o tzv. Západní astrologii, o mimořádnost znamení Vah, tedy proč a jak je jediné neživé?
Pokud jde o výskyt zejména Ascendentů (tj. obecně nejvíce charakterizující a snad i o individualitě mluvící ukazatel) a jeho četnost co by ukazatel „vzácnějšího a originálnějšího - protože méně častého“ a „obyčejnosti a normálnosti - protože častého“, může být, že i to s věcí souvisí.
Znamení Vah (Pannu - poctivou pracantku zvěrokruhu vynechávám), představující Uznávaný (uznaný) společenský model, který bývá pro společnost příjemnější, přijatelnější. A proto žádaný. Společnost (člověk) má ráda své jisté, to co zná,co uznává, na čem se shoduje, co není konfliktní, co je běžné, obvyklé – a proto normální. Proto je toto pak žádáno.
Může to pak vést k "umrtvení" vnímání živého, měnícího se, vždy nového a mimořádného, a tedy i z tohoto pohledu vždy a stále rebelujícího - které je však prokazatelnou realitou a tedy snad tak i nekonečně tvořícím Životem.
Z hlediska vývoje, neodporování Životu, je jistě pro člověka (společnost) vhodné tyto normálnosti – obvyklosti – uvyklosti, občas vypustit a vnímat to co ukazuje na výjimečnost, za níž může být ŽIVOT jistě považován.
Ale to jen drobná, rychlá úvaha.
-
Re: VÁHY
16 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pondělí 14.Října 2013 13:21:26
http://www.rezonance.cz
považovat některá znamení za živá a jiná za neživá mi přijde příliš doslovné.
Pokud znamení Berana budeme interpretovat jako výtrysk energie, pak znamení Vah je bod obratu - to je ten špendlík
a naopak z pozice znamení Vah je bodem obratu znamení Berana - vynořující se žena
-
Re: VÁHY
17 odpověď odeslal(a) Viktor v Úterý 15.Října 2013 21:37:22
Podobný bod obratu je ale i v slunovratových fázích – v Raku – bod obratu - rozhodnutí na základě cítění, a s ním tedy i zranitelnosti - tj. první oduševnělá činnost, první uvědomělý – polidštěný – krok.
(Námořníci na širém moři se vzdávají a stahují vlajku).
V Kozorohu – bod obratu– tj. rozhodnutí vyplývající ze společenských ambicí a potřeby vzít tzv. rozum do hrsti, nepodlehnutí – odmítnutí úplné zranitelnosti plynoucí z citovosti, nutkání prověřit svou sílu a spolehnutí se na prokázané schopnosti, zkušenosti, sílu, a snad i uvědomění si zodpovědnosti z nich plynoucí.
(Udatný válečník požadující vůdcovskou moc)
Na tom, že jde o body obratu, tedy nevidím co by souviselo se samotnou otázkou na výjimečnost znamení Vah ve smyslu neživého nástroje versus zbylé ostatní živé postavy.
Může být, že jde o doslovnost, živá-neživá znamení, a tedy pak že jde jen o nic neříkající náhodu, či jak to nazvat. Taková odpověď může dávat samozřejmě svůj smysl.
Ale také je možné, že jde o záměr. Vždyť výjimka je do očí bijící, právě tím, že je výjimkou. Proč není v zodiaku ještě jiný obdobný neživý nástroj?
Nejde tu tak téma - živá a neživá znamení, ale o živá (všechna) a neživé (jako jediné) znamení.
Zatím snad ve všem ostatním se jeví astrologický systém obecně, jako velmi smysluplný, do důsledku „promyšlený“, vycházející z hluboké informovanosti.
Zvěrokruh je tvořen 12ti znameními, z toho 11ti symbolickými, archetypálními, mytologickým atd. atp. obrazy, které mají potencionálně schopnost samostatného cítění, myšlení, reagování, rozhodování tj. jsou živé + jedním jediným obrazem „pouhého“ mechanismu – Vah, který takovou svobodu nemá, dělá jen to musí, k čemu ho okolnosti „donutí“.
Mě to přijde velmi zajímavé, mimořádné a věřím, že je třeba (je vhodné, dobré) v tom nějaký smysl hledat.
Ale k danému mě napadá tato souvislost, teď v době podzimu a (od)padání listů, a tak snad i pozvolnému odcházení, ba (od)umírání přírody, jehož vstupní branou jsou Váhy.
Z vnějšího pohledu tedy život ústí do smrti, odpadání živých těl, třebas na dobu přechodnou.
Zdali zde nemůže být poukazováno na tuto situaci, možnou souvislost s výtryskem Života v Beranu, a potřeba jeho polárního doplňku - tj. Ne-Života, kdy smrt je nevyhnutelným doplňkem života.
Ale to je asi blbost, že smrtí nic nekončí, to ví přeci každý.
Navíc ta (smrt) je v cyklu slunce zvěrokruhem přisuzována spíš znamení štíra a je zde krásně a navíc i živě poukazována jeho jedovým bodcem.
A k tomu lze ještě pochybovat, je-li takový stav, ne-život, metafyzicky možný. Je-li taková NE-gace vůbec obhajitelná.
-
Re: VÁHY
18 odpověď odeslal(a) RadekM v Úterý 15.Října 2013 22:29:34
Děkuji panu Turnovskému za zpestření uměleckým dílkem, kultura totiž není samozřejmostí.
A sabiánský symbol Horníci sestupující do nitra dolu by se mohl vázat koneckonců také ke zkušenosti hornického města Kladna, nabyl jsem totiž zde jisté sociologické zkušenosti, o kterou by právě dnes mohlo jít. Pokud to nevíte, mám totiž s Kladnem značnou sociologickou zkušenost, dělal jsem zde totiž sociologicko-ekologický průzkum a projekt, který odhalil mnohé. Často se mi tady totiž docela výstižně povedlo odhalit příčiny toho, co dnes nazýváme zaostáváním, právě proč tomu tak je, že občané jsou mnohdy neaktivní, že politici jsou naopak potom v důsledku toho všehoschopni a takzvaně se tyto dvě skupiny vzájemně "potřebují". A podobně jsem takto nalezl asi 20 společenských jevů, není zde prostor, ale odhalil jsem tímhle způsobem kdeco. Ptejte se na co potřebujete k tomu, dotazy rád zodpovím.
Právě proto si myslím, že sabiánský symbol "horníci sestupují do nitra dolu" je víc než výmluvný zejména ke Kladnu a jeho problémům zejména s kulturou-znamení vah.
-
Re: VÁHY
19 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský ve Středu 16.Října 2013 07:50:53
http://www.rezonance.cz
děkuji Radku M za pochvalu.
Mám ale povinnost upozornit Vás, že dávat do souvislostí sabiánský symbol horníků a město Kladno mi připadá jako nemístné povrchní doslovné čtení, proti kterému se musím vymezit. Jistě svádí to k tomu, ale to je velmi nebezpečné např. pro poradenskou činnost v astrologii.
-
Re: VÁHY
20 odpověď odeslal(a) RadekM ve Středu 16.Října 2013 13:15:02
Ale tak jako jsem to napsal takhle spíš z toho důvodu, že uvítám jakékoliv spojení ať už astrologické nebo i jiné s vyšší realitou co se týče Kladna i za předpokladu že by se jednalo o vtip a věc které by se spíš mohlo věřit, protože si říkám, že "víra tvá tě uzdravila" než že by tohle bylo důsledně atrologické. Myslel jsem ale v té souvislosti spíš na to, že právě k tomu o čem ten symbol je by mohlo dojít a aplikovat se to může třeba zrovna na to Kladno, i když to není důsledně astrologická logika. Astrologická logika je, pokud bych na základě téhle konstelace chtěl provádět onen průzkum, který naznačuje, a to, že si jako příklad zvolím zrovna Kladno už může být věc neastrologická, ale může to být zrovna příklad téhle logiky. Je to věc jenom určité volné asociace, které ale někdy také mohou mít svoji dejme tomu kabbalistickou logiku v tom, že to prostě jenom něco může připomínat.
-
Re: VÁHY
21 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský ve Středu 16.Října 2013 13:52:59
http://www.rezonance.cz
dobře
K interpretaci tohoto "hornického" symbolu může dojít všude, dokonce i v Kladně a na Ostravsku.
Je to tak lepší?
-
Re: VÁHY
22 odpověď odeslal(a) RadekM ve Středu 16.Října 2013 15:28:18
Souhlasím s tím, že tento sabiánský symbol je interpretovatelný všude stejně, ale v životě taky někdy může rozhodovat, kdo se k čemu přihlásí, přihlásilo se Kladno, ale stejně tak dobře by se třeba mohla přihlásit Praha 6-Dejvice.
-
Re: VÁHY
23 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak ve Čtvrtek 17.Října 2013 00:42:14
V tom případě se hlásí i mlhovina Uhelný pytel v souhvězdí Jižního kříže. Přesněji než o mlhovinu jde o velké temné prachoplynné mračno, které se promítá do 12° fáze VAH jednoho z možných konstrukcí siderického zodiaku: Horníci vystupují z hlubin uhelné šachty. Na stejném stupni je i Acrux, nejjasnější hvězda Jižního kříže.
(Zmíněná konstrukce siderického zodiaku bere za počátek průsečík tropického zodiaku s galaktickým rovníkem; dělení je na 12 ekvidistantních fází, stejnojmenných se znameními.)
-
Re: VÁHY
24 odpověď odeslal(a) Viktor ve Čtvrtek 17.Října 2013 11:17:44
Pojetí znamení Vah jako Omega, v souvislosti se znamením Berana jako Alfa myslím není úplně vhodné, i když nápad to asi špatný není, protože - alespoň na mě to tak působí - pojem Alfa až Omega představuje prostě a na tvrdo Od začátku až na konec. Tečka. Dál už nic. Konec.
Pak by to skutečně bylo, jak se pokouším zdůraznit v odpovědí výše, Váhy jako "pouhý" neživý mechanismus, který z podstaty své neživosti nemůže žádný další život předávat.
Ale je zde možná, v této souvislosti zdůrazněn mechanický princip přirozené?, samospádné spravedlnosti - ve smyslu jak začneš, a jak se staráš, tak sklidíš (Váhy, podzim, sklizeň, kulminace ročního cyklu Slunce).
V takovém případě je zde zdůrazněna neutralita takové spravedlnosti, která nemá být ovlivněna ničím živým, pouze mechanismem, saturnskou kostrou.
To jen úvaha.
-
Re: VÁHY
25 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak ve Čtvrtek 17.Října 2013 11:42:41
Anekdoty, slovní a znakové hříčky zpětně neanalyzuji.
Co jsem chtěl v tuto chvíli hlavně říct se týká upřesnění siderického zodiaku, který jsem v re 23 definoval jen polovičatě. Jeho počátkem je SEVERNÍ průsečík tropického zodiaku s galaktickým rovníkem, tj. v podstatě trojmezní bod mezi souhvězdími Blíženců, Oriona a Býka tak, jak jsou dnes tato znamení astronomicky definována / rozparcelována. První fází je tedy 30° sektor Blíženců (nikoli Beran).
Jinak ohledně definice siderických zodiaků, podobě jako Věků (Ryb, Berana, Vodnáře) nebude zřejmě nikdy dosaženo takové univerzální shody, pkud se týká jejich souřadnicového rámce, jako je tomu u zodiaku tropického. To bych už ale překračoval rámec dané otázky.
-
Re: VÁHY
26 odpověď odeslal(a) QUÍÍZ - jedno z 12ti znamení je odlišné, KTERÉ ? ve Čtvrtek 17.Října 2013 21:05:38
-
Re: VÁHY
27 odpověď odeslal(a) RadekM ve Čtvrtek 17.Října 2013 21:12:09
VÁHY jsou přístroj, zatímco vše ostatní živí tvorové a to včetně mýtického neexistujícího vodnáře
-
Re: VÁHY
28 odpověď odeslal(a) RadekM ve Čtvrtek 17.Října 2013 21:15:10
Ale ve své podstatě se řada znamení odlišuje, jiné jsouz zase mezi sebou podobná, např. vodnář se odlišuje tím, že nic takového neexistuje a naopak zase třeba ryby-rak jsou vodní tvorové a mají řadu věcí společných.
-
Re: VÁHY
29 odpověď odeslal(a) Viktor ve Čtvrtek 17.Října 2013 21:30:20
Pokud bych mohl RadkuM, za odpověď č. 27 bych Vás byl prohlásil vítězem quíízu :)
Vše ostatní jsou existující bytosti, schopné vlastních relativně svobodných reakcí a to i včetně andělské bytosti či entity Vodnáře.
Děkuji Vám
pěkný den
Viktor
-
Re: VÁHY
30 odpověď odeslal(a) RadekM ve Čtvrtek 17.Října 2013 22:23:52
Ale zase mne nenapadlo, že ty váhy symbolizují postoj který je mírou situace aniž by to souviselo se svobodnou vůlí, proto je druhý vládce Vah právě Saturn
-
Re: VÁHY
31 odpověď odeslal(a) Viktor ve Čtvrtek 17.Října 2013 22:45:17
Přiznám se RadkuM, že je mi to novina, s tím Saturnem jakožto druhým vládcem znamení Vah, že nic takového jsem nevěděl.
Že by mi něco uniklo? nebo se z hlavy vypařilo?
Ale pravdou je, že si jakousi takovou "kombinaci" umím docela lehce představit.
Máte k tomu nějaký pramen?
Děkuji
V.
-
Re: VÁHY
32 odpověď odeslal(a) RadekM ve Čtvrtek 17.Října 2013 23:24:32
Z hlavy nevím, ale v každé druhé běžné učebnici astrologie ( myslím, že to uvádí zrovna HÁDÉS ) najdete i kromě povýšení a exaltací také kdy planeta vládne, kdy je v povýšení, kdy v pádu a kdy v debilitě. A u každého znamení bývají uváděni i takzvaní druzí vládci, což je u berana pluto, u býka luna, blíženci nemají, rak-jupiter,lev-neptun,panna nemá, váhy-saturn,štír-mars,střelec-neptun,kozoroh-uran,vodnář-saturn,ryby-jupiter.
Obávám se ale, že žádná další literatura k tomu prakticky není, nebo alespoň co jsem já přečetl ke 30 astrologických knih, tak nikde nic. Zkuste se takhle poptat, jakou kdo k tomu má zkušenost a co si o tom myslí, spíš co kdo vám k tomu řekne, přečíst se toho zrovna o tomhle moc nedá ale třeba nějaký zkušenější astrolog vám doporučí nějakou knihu kde by to mohlo být, spíše cizojazyčnou.
Ale obecně se o tom nedá asi říct nic podstatnějšího,než že druhý vládce doplňuje svým působením vládce hlavního, ale postup je stejný jako u prvního vládce.
-
Re: VÁHY
33 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 18.Října 2013 07:30:33
Saturn není spoluvládcem Vah, je pouze vládcem ve 2. dekanu, v první hranici a ve druhé tváři
stačí kouknout do Kefera
-
Re: VÁHY
34 odpověď odeslal(a) hanka v Pátek 18.Října 2013 09:22:04
Dobrý den, dneska pčikám, takže mám trochu času pověnovat se záležitosti, která mě už dlouho vzrušuje, což jsou vládci a jejich osa.
Protože pracuju s Johannesem, tak by mne zajímala kontrola na ostatních programech, neboť půjdu do roku cca mínus tři tisíce před Kristem, a tak netuším, nakolik až tam lze něco, co tu uvedu, extrapolovat:
Když jsem hledala postavení starých vládců ve "svých" znameních v tom pořadí, jak jsou uváděni, dospěla jsem k několika zajímavým letům (zatím jsem šla jen pozpátku před náš letopočet, protože jsem předpokládala, že v tomto ohledu je naše dvoutisícletá "současnost" už dost zmapovaná).
V roce, o němž budu hovořit, nádherně po jarní období začínají vycházet planety na noční oblohu (takže jsou okem pozorovatelné) ve svém pořadí - Saturn ve Vodnáři, Jupiter v Rybách, Mars v Beranu, Venuše v Býku a Merkur v Blížencích. Nenastavila jsem si ovšem tropický, ale siderický zodiak, takže lze hovořit o tom, že takto stojí ty planety nikoli ve ZNAMENÍCH (ani tak siderických natož tropických), ale v SOUHVĚZDÍCH - prostě tak, jak je viděl pozorovatel ze Země, třeba v Mezopotámii, kde se zrovna zabydlovali a usilovali o územní ucelení Sumerové, anebo v Egyptě, kde jim vodítkem při stanovení zemědělského roku, jak se praví, byl heliakický východ Síria.
Jarní bod byl v tom roce (podle Johannese) ale ausgerechnet v Oku Býka, tedy přímo na Aldebaranu!
Od rovnodennosti ke kulminaci na obratníku Raka je to asi tak devadesát dva-tři dny, a bim ho, za tu dobu Slunko urazí od Aldebaranu rovnou na Regulus. Ten stojí v tu dobu ve ZNAMENÍ - no to je vlastně jedno v jakém ZNAMENÍ, protože je pořád na počátku SOUHVĚZDÍ Lva. A máme starou osu vládců jak vyšitou. Akorát si musíme trošku pohlídat příliš rychlou Lunu, která si pak se Sluncem mění místo.
No, a tady se zdá, že si Egypťani pomáhali tím heliakicky vycházejícím Síriem, protože logicky - když stojí Slunko na Regulu, no tak to není vidět. Ani když za rovnodennosti stálo na Aldebaranu, pouhým okem to nemohli vidět. Ale nějak to museli VĚDĚT.
Pokud mi pomůžete zkontrolovat, anebo u nějakých kovaných astronomů potvrdit, že tomu tak v roce -3044 opravdu bylo, tak se rozepíšu o jiné zajímavé historické události, která se stala, když vládcové byli v SOUHVÉZDÍCH na opačné straně zodiaku.
Díky!!!
-
Re: VÁHY
35 odpověď odeslal(a) Slepá Spravedlnost držící Váhy ve Středu 23.Října 2013 22:30:15
-
Re: VÁHY
36 odpověď odeslal(a) Viktor ve Středu 23.Října 2013 22:32:52
Je zde ještě další co mě v této záležitosti – tj. znamení Vah jakožto jediné, rozdílné svou „neživostí“, obrazem mechanismu namísto bytosti, tvora či entity, vzhledem ke zbylým 11ti znamením.
Socha spravedlnosti, která má býti dle známého úsloví slepou.
Je to ženská postava, uváděna jako Justitida, držící meč symbolu rozsudku a Váhu, symbolu hledání rovnosti, vyváženosti, harmonie, dvou (případně více) konfliktních a soudících se stran.
Občas k tomuto „obrazu“ spravedlnosti bývá ještě připojena ještě, ve světových dějinách mimořádně oblíbená symbolika hada (případně plaza, draka – což může, ale i nemusí souviset s výše uváděnou „obdobou“ ve své výjimečnosti tj. znamení Vah a pozemské větve Draka časového pilíře - vulgo znamení Draka čínské astrologie (zde svou neexistencí jakožto reálného pozemského zvířete jakožto jediného z dvanácti v tomto systému).
To co mě zaujalo, se týká její sleposti.
Vidím zde totiž další možnou provázanost tj. slepota coby „umrtvení“, nefunkčnosti jednoho ze smyslů a neživost znamení Vah.
Což samozřejmě příčinu oné výjimky v „neživosti“znamení Vah, nijak nevysvětluje. Jde jen o možnou souvislost, podobnost.
Výkladů, co má tato slepota spravedlnosti představovat je více, nejčastější je, že spravedlnost nesmí hledět na to či ono, ale má prostě být spravedlivá, nebo jiný, že světská spravedlnost na zemi prostě neexistuje. Ale jsou i další vysvětlení této „slepoty“.
Pokud jde o první výklad, myslím, že zobrazit stav netečnosti vůči vnějším, povrchním a tak matoucím vlivům lze i lépe, vhodněji, bez „umrtvení“ jednoho ze smyslů, jednak proto, že zbývají další 4 smysly (číslo 4 bývá symbolem zemitosti, pozemskosti, hmoty, krychle, čtverce, atp.– což dále bývá dáváno v souvislost k oblíbenému a širokému symbolismu hada, jinak astrálního světa, chtíči a svůdnosti, jakož snad i jisté skryté moudrosti) a jednak proto, že může evokovat spíše určitou „invaliditu“, než žádoucí stav nezávislosti na vnějším, tedy smyslech.
Sice je snad možno říci, že zrak je z 5ti smyslů tím nejvlivnějším.
Přestože je možné, nehledě na můj názor výše k prvnímu výkladu oné slepoty Justínie-Spravedlnosti, že je to myšleno takto vážně a záměrně, dojem a otázka ve mně zůstává, tedy že je zde opět a znovu zdůrazněna ona - pro mě zvláštní - mechaničnost procesu, de facto úplňkové fáze ročního cyklu Slunce.
-
Re: VÁHY
37 odpověď odeslal(a) Viktor ve Čtvrtek 24.Října 2013 17:02:08
„Pouhá“ mechaničnost nástroje v kontrastu se schopností relativně svobodné volby živých bytostí, třebas i volby značně omezené, ale přeci alespoň nějaké, třeba i jen té základní jako je např. rozhodnutí nechat se sežrat, nebo utéci, schopnosti jejíž význam v této otázce především hledám, tedy může i nemusí být prostě jen přílišnou doslovností.
Mohlo by totiž jít prostě jen o snahu naznačit princip, charakteristiku, specifikum, symbolickou vlastnost.
Ale příliš se tomu věřit nedá.
Vzpomněl jsem si, z dob kdy jsem se zabýval hermetickými naukami, že staří "živost" a "neživost" velmi sledovali, rozlišovali toto velmi přísně. Oni, nejspíš na rozdíl od člověka moderního světa, spojení s vyšším vědomím měli.
V tomto určitě nehráli v kostky.
Pokud si dobře ještě pamatuji, např. v hebrejštině stejně jako v starém egyptském písmu (nevím jak je tomu u současného), ale i v dalších jazycích, se při písemném zápisu nepoužívají samohlásky – které představovali život, pohyb, ale pouze souhlásky – které představují něco jako suchý kořen, mrtvé „kameny“, neživé součástky, pouhé nástroje pro zápis informace.
Dokonce i v pro kabalisty posvátném čtyřpísmenném jméně božím, kde by živost byla na místě, si uvedení živé samohlásky nelajzly.
Rozdíl mezi samohláskami a souhláskami je znám a zkoumán mimo další také ve fonetice.
Z toho zapisování bez samohlásek mimochodem pak také pramení určité potíže při objasňování významů slov ze zápisu některých starých textů, protože slova byla složena pouze ze souhlásek a samohlásky musely být doplněny při čtení čtenářem. Slovo složené ze souhlásek mohlo být čteno – tedy vyplněno samohláskami – mnohým způsobem.
Důvod má být ten, že na Život (živost) náleží pouze Bohu, další je ten, že písmo má být živé při jeho četní živým člověkem, a nemá patřit pouhému „mrtvému“ zápisu. Jak praví známé a pravdivé úsloví – litera zabíjí, duch oživuje.
-
Re: VÁHY
38 odpověď odeslal(a) oprava zápisu ve Čtvrtek 24.Října 2013 17:20:29
Když už jsem byl u toho zápisu - lepší by asi bylo - "souhlásky a samohlásky představovaly.." s tvrdým, nikoli měkkým.
Ale smysl předchozí odpovědi to snad nemění:)
-
Re: VÁHY
39 odpověď odeslal(a) Vážící v Pondělí 30.Prosince 2013 15:26:31
-
Re: VÁHY
40 odpověď odeslal(a) Viktor v Pondělí 30.Prosince 2013 15:49:41
Takto si představuji správné (nebo minimálně lepší) zobrazení znamení Vah - viz. předchozí obrázek.
Je pak třeba znamení VAH přejmenovat na VÁŽÍCÍ, nebo vážič, nebo vážiči (pokud má být dvojité).
A i se sabiánským symbolem s připíchnutým motýlem, pro potřeby (rozmary?) lidské, by myslím bylo dobré taky něco udělat.
Např. diplomacie, slušnost – ve své jisté formě je mrtvá věc, mrtvola, mumie. Dokladem jsou oficiální obleky, uniformy, zejména ty pánské s kravatami, bryndáky, smyčkami, na kterých je snad účelem se oběsit, nebo dokázat, jak mužský falus ještě nedozrál v muže, a je třeba ho nastavovat.
Politici pak a jim podobní by udělali lépe, kdyby šli se svými kyblíčky na pískoviště a jejich pak maminky dali jim větší a cituplnější péči.
Vzhledem k tomu, že horoskop výše je mozaikou z cca 6 století, prý, umístěného v synagoze v Izraeli, je vhodné a to i přes to, že vůči náboženským systémům mám velké výhrady (nikoli proti věřícím a víře – na což má každý své právo, alébrž proti způsobu vnucování a indoktrinace víry manipulací, násilím, zastrašováním, usurpováním moci atd...) zmínit jistou informaci z Judaismu, tj.
zásadu, že člověk dokáže navzdory nástrahám překonat svou vůlí i nepřízeň osudu, vyjadřuje známý talmudský výrok: "Ejn mazal l-Jisrael". Doslova znamená: "Nebeská znamení nemají vliv na společenství Izraele."
Tím se rozumí, že víra v Hospodina je mocnější než údajně jednou provždy daný osud vepsaný do hvězd. Astrologické symboly vyobrazené například na podlaze starověké synagogy Bejt Alfa tak můžeme chápat i v tomto smyslu: Modlitba, která nad nimi zněla, byla považována za mocnější než víra v nebeská znamení.
-
Re: VÁHY
41 odpověď odeslal(a) Viktor ve Středu 1.Ledna 2014 15:14:16
Jsem pro, aby tzv. společenský oblek, který je prázdnou uniformou, dokládající prázdnotu a tuposti srdcí, šedých existencí měl by být nahrazen a zaveden něčím na způsob stylu místních národních krojů – které pak mohou být dokladem a výrazem kreativity lidského ducha a jeho vztahu k okolí.
Samozřejmě neměl by pak přejít v druhý opak, do stylu obleků staro a středo-věké šlechty, kdy oblek mohl stát jako půlka království a byl dokladem usurupovené, násilím a manipulací vynucené vznešenosti a velevýznamnosti, a tak rozdělováním lidí na lepší a horší – podřadné.