Zobrazení otázky a odpovědí
-
železniční neštěstí u Santiago de Compostela
6167 otázku odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 26.Července 2013 12:54:37
http://en.wikipedia.org/wiki/Santiago_de_Compostela_derailment
bylo zaviněno strojvůdcem, který miloval rychlou jízdu a vjel do zatáčky dvojnásobnou rychlostí než bylo přikázané.
Je to kauza osobní nezodpovědnosti, ne nějakého okamžitého lidského selhání, ale totální nezodpovědnosti a závisláctví - tentokrát na rychlosti. Dotyčný se na FB dokonce svými "rekordy" chlubil. Pitomec.
-
Re: horoskop železniční neštěstí u Santiago de Compostela
1 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 26.Července 2013 13:05:12
http://www.rezonance.cz
-
Re: horoskop železniční neštěstí u Santiago de Compostela
2 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovskýp v Pátek 26.Července 2013 13:05:59
http://www.rezonance.cz
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
3 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 26.Července 2013 13:11:14
http://www.rezonance.cz
je tam vzorový paranatellont Saturn/MC Merkur přímo na obzoru
k tomu se přidává Pluton na ASC a Jupiter na dsc
do 3°nad a pod obzorem.
Chtělo by to zjistit, v kolik strojvůdce dosahnul rychlosti při níž vykolejil.
Existuje i videozáznam vykolejení. Je k dohledání na net i jméno strojvůdce - brzy bude snad i jeho nativita.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
4 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 26.Července 2013 13:39:11
http://www.rezonance.cz
podle některých zpráv je před onou zatáčkou 80 km pásmo, kde může vlak jet nejvyšší možnou rychlostí.
Francisco José Garzon Amo strojvůdce/rušnovodič 30 let
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
5 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 26.Července 2013 14:22:11
http://www.astrolot.cz/databaze/neszelezn.htm
Zajímavý rozbor železničních nehod.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
6 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pátek 26.Července 2013 14:54:00
Vypadá to opravdu tak príserne, jak písete v záhlaví, ale úplne jasno v tom zatím jeste není. To co napsal strojvudce na fb se MOZNÁ moc démonizuje, protoze on je to rychlovlak, on tech 200 km/h bezne dává, akorát, ze ne v té zatácce, tam musí snízit rychlost, a on tam na tom fb ten strojvudce neudal, o které cásti trati psal. Vypadá to, ze byl upozornen, ze má snízit rychlost a ze tu výzvu sice prijal, ale z nejakého duvodu to neudelal, anebo to i udelal, ale uz bylo pozde. Není jasné, jestli nebylo neco s brzdama; písou téz, ze zrovna ten bod je kritický prechodem z nové dráhy na starou a z toho nejkvalitnejsího bezpecnostního systému na méne kvalitní. Dále: ti strojvudci tam byli dva. Co ten druhej? Proc nic neudelal? Uvidíme co jeste vyleze na svetlo.
Kazdopádne je to velká tragédie :-((
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
7 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pátek 26.Července 2013 17:15:59
Doplnení: tak ten druhý masinfíra, kterého Garzón vystrídal v rízení, cestoval jako pasazér a nebyl zrovna v kokpitu.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
8 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 26.Července 2013 17:17:00
http://www.rezonance.cz
dobrý den Lenko. Koukal jsem na printscreeny nějakých těch jeho "rekordů", byly hlavně z března 2012.
Podle rozmanitých zpráv komunikoval s dispečinkem před i těsně po nehodě.
Pokud je mu těch 30, tak má pravděpodobně Saturna v konjunkci s Plutonem
-
Francisco José Garzón Amo
9 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pátek 26.Července 2013 17:40:29
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
10 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pátek 26.Července 2013 17:56:26
Srdecne zdravím, pane Turnovský. Uvádejí, ze mu je 52 let, 30 let zkusenosti jako strojvudce, datum narození jsem nenasla.
Ono to vypadá na jeho chybu, vsak on sám sebe hned obvinil, nez vyskocil z vlaku a zacal zachranovat pasazéry, ale ríkají "nelyncovat" ho drív nez se vsechno objasní. On taky musel být po tom vsem v soku, vsak jsou ta jeho slova zmatená, pouzíval prítomný cas kdyz uz bylo po vsem, atd. Nakonec má zlomených nekolik zeber, natrzené plíce, rozbitou hlavu, a momentálne je pod sedativy.
To na tom fb jsem si cetla, ale samo o sobe mne to prijde jako celkem nevinné vtipkování, navíc typické pro jizany, ovsem ve svetle aktuálních událostí vyznívající hodne nestastne, to je pravda. On tu trat dobre znal, jel ji uz po sestasedesáté. Jeho kolegové v novinách ríkají, ze byl velmi rozumný a zodpovedný, jezdil práve ze pomalu a ze mezi sebou vtipkovali, kdykoliv mel vlak zpozdení, ze to urcite jede Garzón.
No nic, tedka identifikují mrtvé a poté pristoupí k jeho výslechu a budeme vedet víc.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
11 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 26.Července 2013 18:17:16
aha tak to jsem svojí kriticko-paranoickou metodou přeložit ze španělštiny nezvládl, měl jsem mlhu před očima, páč ty číslice 52 a 30 jsem sice viděl, ale nedbal jeho šedin, i když mi k 30 letům věku taky neseděly.
Tak moc děkuju milá Lenko za opravu mé nedbalosti.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
12 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 26.Července 2013 18:23:07
PS
naštěstí jsem to nedotahl tak daleko jako jeden na jednom US foru, který si pod zprávou a neštěstí postěžoval: "zas ty svině policajtský zatkly nevinnýho Mexičana!"
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
13 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pátek 26.Července 2013 18:46:21
K vasim sluzbám, pane Turnovský. Máte mne zde jako zahranicní zpravodajku, nacházející se toho casu dokonce nedaleko od místa nestestí, to jest na severozápade Spanelska.
Aby v tom zas nebylo nejaké to setrení na "správném" míste :-( To totiz uz známe ze soukromé sféry z prípadu Spanair...
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
14 odpověď odeslal(a) lenka-s v Sobotu 27.Července 2013 23:16:39
Datum narození FJGA je 4. 6. 1961 (podle údaje
v oficiálním dokumentu Renfe), narozen v Monforte de Lemos (Galicie), cas nemám.
(A vyuzívám pro opravu nejakých svých nedbalostí: v predeslém príspevku melo být má 30 let praxe u dráhy a trat jel po sedesáté.)
Vypovídat bude zítra pred 19.40 (to jest pred vyprsením termínu 72 hodin od jeho zadrzení).
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
15 odpověď odeslal(a) lenka-s v Sobotu 27.Července 2013 23:24:22
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
16 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Neděli 28.Července 2013 10:00:06
Pokud jsem se nezmýlil při výpočtech (uvedu zde na vyžádání, nechci protahovat text odpovědi), pak tridecil jako deklinační úhel mezi nebeskými nebeskými póly a polohou Slunce (na jeho zdánlivé roční dráze po obloze) odpovídá "středům" ročních období léta a zimy:
Tj. takto počítaný úhel mezi jižním nebeským pólem a polohou Slunce v létě odpovídá začátku srpna, časově blízkému keltskému svátku Lugnasad. Podobně tridecil mezi severním nebeským pólem odpovídá začátku února, svátku Imbolc /Hromnicím.
Jinak právě v těchto dnech pomalu odeznívá aspekt 109,5° jako deklinační úhel mezi jižním nebeským pólem a polohou Slunce. Tento aspekt je roven vrcholovému úhlu čtyřstěnu 109,5° (který je tridecilu blízký). Můžeme tak hohovořit o zajímavé korespondenci mezi odpovídajícím živlem Ohně (čtyřstěn) a nejteplejším obdobím roku.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
17 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Neděli 28.Července 2013 10:01:24
Omlouvám se , tohle patřilo do otázky 6166, překlikl jsem se.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
18 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pondělí 29.Července 2013 12:45:57
Tak pán ríká, ze se proste spletl. Myslel si, ze je nekde jinde nez v tom momente doopravdy byl. Zádná závada, proste fatální lidský omyl.
Je mne toho fíry hrozne líto. Asi moc horsích vecí se slusnému a zodpovednému cloveku (a já osobne nepochybuju, ze on jím je, bulvární story o hovadu, které trhalo rekordy na trati a vesilo si je na fejsbúk, neverím) v zivote stát nemuze...
Dalsí otázkou je, ze jestli je zabezpecení na té trati dostacující (kdyby protáhli ERTMS o ctyri dál, tak by se nic nestalo, systém by to ubrzdil sám od sebe), ale to uz je na jinou debatu.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
19 odpověď odeslal(a) Jiří v Pondělí 29.Července 2013 14:43:22
http://www.miroslavprovod.com/dowsing-versus-2007-cz.html
Zrovna dnes, Lenko, jsem narazil na zajímavé pojednání.
Autor zmiňuje interferenci energetického pole auta a řidiče, ale domnívám se, že na vlak to platí také.
"Budete překvapeni rozdílem velikosti aury u řidiče auta před jízdou a po jízdě. Pravděpodobně se také zamyslíte nad situací, kdy se na komunikaci vytvoří řada vozidel. Všechna vozidla tak získají společnou auru, kterou protíná nesčetné množství zón a navršuje tak její energii.
Větší aura u organismů signalizuje větší napětí na buněčných membránách. Experimenty s kondenzátory je snadné se přesvědčit, že velká aura vyvolá nejrůznější zdravotní poruchy, včetně poruch myšlení.
Vyvstává otázka, zda v některých případech lze označit řidiče jako viníka dopravní nehody když nezvládl vozidlo."
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
20 odpověď odeslal(a) el v Pondělí 29.Července 2013 18:37:18
no, abychom nezapomněli na ty desítky mrtvých a jejich blízkých.
Je to, jak to je.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
21 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pondělí 29.Července 2013 19:16:34
Jirí, zajímavé, ale ono nakonec ani nebude potreba sahat k aurám. Ono by bývalo nejspís stacilo, kdyby to místo bylo porádne znacené.
Podle toho co ctu je tam dlouhatánský úsek, kde vlak ficí tech 200 km/h, pak tunel a po nem hned vjezd do toho dost ostrého oblouku, kde vlak musí jet 80 km/h (a který je tam tak nesikovne proto, ze ta oblast je huste osídlená a dráhy uz nechtely dále vyvlastnovat, mimo jiné proto, aby nezpomalily výstavbu trate, a tak se rozhodly vyuzít starou dráhu po Frankovi). To jest na pár kilometrech, celkem neprehledných, musí masinfíra brutálne zredukovat rychlost.
Zeleznicní experti ríkají, ze ani tak nejde o to, ze tam chybí ten evropsky homologovaný systém zabezpecení ERTMS; ona tam není instalovaná ani ta ASFA (starsí, domácí systém téhoz). Zdá se, se tam není instalováno vubec nic. Kdyby tam ASFA instalovaná byla, nejlépe jeste pred tunelem, tak znacení vysle do kabiny strojvudci signál, ze jede prílis rychle a v kabine zazní tón; kdyby strojvudce nereagoval zmírnením rychlosti do 26 sekund, následující semafor by byl cervený, ASFA by uvedla do provozu záchrannou brzdu a sama by vlak zastavila. Údajne by to bývaly vyresily dve znacky navíc v hodnote 14.000 eur.
Zítra otvírají cerné skrínky, urcite se vyrojí halda nových a presnejsí informací a nechci uz dále otravovat, není to astrologické téma; ovsem osobne, jelikoz znám svoje pappenheimské, zacínám být doma. Nakonec se jeste vsichni budeme hromadne divit, ze se tam nikdo nezabil uz mnohem drív, za ten rok a pul co se tam jezdí.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
22 odpověď odeslal(a) Honza S v Pondělí 29.Července 2013 20:19:22
Pokud bych tohle provedl ja a byl si jisty ze je to jen moje chyby, tak urychlene vyporadam svoje majetlopravni pomery vuci rodine a pozustalym a houpu se na nejblizsim strome. Tohle bych proste neunesl.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
23 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pondělí 29.Července 2013 21:17:20
http://www.elmundo.es/elmundo/2013/graficos/jul/s3/sistemas_de_senalizacion.html
Honza: on má podle novin nemocnou starou mámu, o kterou se stará a která na nem závisí, tak on chudák ani na ten nejblizsí strom nemuze vylézt.
Co tak sleduju, tak zeleznicári ho celkem hájí jako jeden muz, ze se to celé nedá hodit JENOM na nej. I kdyz nikdo zatím porádne neví co se presne stalo. Na obrázku co prikládám je videt pekne ten slepý bod, který není nijak zabezpecen (vyznacen cervenou barvou). A jako vzdycky oprava: pred ASFA se mi ztratilo slovo digitální, to je dulezité (i kdyz nejspís jen pro experty :-).
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
24 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pondělí 29.Července 2013 21:19:38
PS: na tom obrázku je treba jednou kliknout na sipecku vpravo nahore.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
25 odpověď odeslal(a) Honza S v Pondělí 29.Července 2013 21:44:06
Podle te mapky i kdyby se mu nakrasne podarilo nevyhodit masinu v te levotocive zatacce, tak ji zarucene vyklopi v te dalsi, kor pokud mu skutecne nereagovaly brzdy.
Muj dojem je takovy, ze na nem nespociva zdaleka vsechna vina. Ze ho odepsal i jeho nadrizeny mi napovida, ze se snazi soustredit pozornost na nej, nez aby se novinari zacali stourat v cemsi pro sefa neprijemnem, treba ze draha byla zfusovana, ze opravdu selhala technika a vypnul brzdovy system, atd.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
26 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pondělí 29.Července 2013 22:07:01
Technika nebo brzdy pravdepodobne neselhaly, GA vypovedel, ze se jednalo o ciste jeho osobní selhání. Ale ze minimálne ten úsek trati bude více ci méne zfusovaný, tak tomu vsechny indície napovídají.
Dráhy a politici samozrejme tlací a budou tlacit na to, aby se veskerá vina hodila na nej. Zeme je na spici ve vysokorychlostní technologii (AVE) a vyvází ji do zbytku sveta a jde tam o miliardové ksefty. Jakkoliv ona tady ta trat vlastne nepatrí prímo k AVE, tak nejaký systémový ci konstrukcní pruser by velmi poskodil spanelskou prestiz a zabil by sance treba v konkurzu, který momentálne probíhá na instalaci AVE v Brazílii. Nicméne uz jsem stejne nekde zahlédla, ze dráhy zvazují, ze se z té Brazílie dobrovolne stáhnou samy.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
27 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak v Pondělí 29.Července 2013 23:41:54
Tenhle "vyšší zájem" vypadá bohužel pravděpodobně.
Jinak, když se něco podobného stane, mívám zábrany se k tomu vyjadřovat astrologicky, přinejmenším, když je to takhle čerstvé. Snad jen vzpomínka na jakýsi článek před mnoha měsíci, který s mnoha nadějemi ohlašoval letošní letní vodní trigon. Ne že by se mnoho z těchto očekávání nesplnilo, jako u každého aspektu či konfigurace je ale i zde odvrácená strana (i když se tu přesněji jedná o vodního draka): Až příliš hladký, zábranami či překážkami nebrzděný průběh dějů a událostí.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
28 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pondělí 29.Července 2013 23:49:54
ten úsek kde fičí vlak nejvyšší možnou rychlostí je prý dlouhý 80 km.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
29 odpověď odeslal(a) lenka-s v Úterý 30.Července 2013 10:47:56
http://www.youtube.com/watch?v=QvvvL3OTtXk&feature=youtu.be
pt: no ano, protoze to je zhruba vzdálenost z Orense do Santiaga (o pár km víc). Nahore je video, kde je nafilmován celý ten trajekt z Orense do Santiaga.
Ondrej: ty vyssí zájmy byly patrné od prvního okamziku, kdy ADIF a RENFE, provozovatelé trate, okamzite presunuly veskerou odpovednost na fíru. To není nic nového pod spanelským sluncem, pred lety, pri nehode metra ve Valencii, kde zahynulo 43 lidí, zacaly vycházet na svetlo velmi podivné skutecnosti, jako ze se treba montovaly na vozy nekvalitní díly z druhé ruky, a ze se nedelala údrzba a chybelo znacení, a jak rychle to dopravní podnik ututlal a hodil to celé na ridice (který ovsem tehdá umrel). Zmizely dulezité dokumenty, svedci se zacali bát, ze prijdou o práci, atd. Tedka chtejí v souvislosti se Santiagem tu Valencii znova otevrít.
Garzón ríká, ze si spletl tunel (ono jich je tam 31, je to hodne clenitá krajina). Proste si myslel, ze je v jiném, a jak se objevil na denním svetle a videl ten oblouk, tak zacal brzdil jako blázen, ale uz se nedalo nic delat. Údajne drahám hlásil, ze to místo je nebezpecné a nemelo by fungovat bez bezpecnostního protokolu. Trat je tam prý uzpusobená na 200 km/h a není tam zádné znacení, ze je treba zredukovat rychlost. Zálezí jen na cloveku, jestli si "vzpomene".
Ale ale. Tak ADIF a RENFE "najednou" zjistují, ze ERTMS na trati Orense-Santiago sice instalováno je, ale nefunguje, bo ho jaksi nikdo nedokázal propojit s tím vlakem. Kdyby fungovalo, tak by v posledním úseku pravdepodobne strojvudce upozornilo, ze jede prílis rychle. Ale to se podívejme. Co vsechno se jeste nedozvíme.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
30 odpověď odeslal(a) lenka-s ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 11:16:51
Nevím jestli jste se to v Cesku dozvedeli, ale nakonec to bylo tak, ze zhruba v ten moment, kdy fíra mel zacít brzdit, mu volal revizor, ze na presprístí zastávce bude vystupovat rodina s detmi a ríkal mu, jak si má najet, aby ti lidi nemuseli po vystoupení krízit trat. Fíra se na moment rozostril, vysklil zatácku a nestestí bylo na svete.
Jinak ta fotka tachometru a ty vtípky jsou z doby, kdy ho na tom typu vlaku ucili jezdit, a vlak tehdá pred ním rídil instruktor.
Je to sice jasná lidská chyba a blbost ze strany obou, i toho revizora teda, ale stejne si to neodpustím: hlavne, ze dráhy strhly vybudování v rekordním case a usetril se za vykupování pozemku, stavení nové trate, zabezpecení a signalizaci... Hlavne, ze si politici mohli na inauguraci vytahovat triko, ze Galicie má vysokou rychlost (ze je to zmrsenina, pardon, hybrid, který neodpovídá standartum EU, a ze kterého se expertum jezily chlupy na hlave a který nemá zabezpecení odpovídající vysoké rychlosti, tak to se neresilo). Hlavne, ze uz jim tam údajne jeden vlak kvuli spatnému znacení stopadesátkou vlítl a nic se s tím neudelalo... Atd. atd. atd.
PS: Pane Turnovský, vy jste myslím chtel vedet, kdy ten vlak dosáhl tech 200 km v hodine, tak to bylo okolo 20.00, 3 km za Orense.
_________________________________________
Taková blbost a tolik zmarených lidských zivotu... DEP
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
31 odpověď odeslal(a) RadekM ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 12:56:14
No prosím Vás, podle mne jestliže se strojvůdce chlubil na internetu jak jezdí ryche, tak je to podle mne jeho chyba ale ty další co ho kontrolujou na trati v tom teda ale jedou taky protože si teda něčeho měli všimnout. Trest přes 100let vězení je nesmysl, to se kolikrát divím, jak se soudí a nejen u nás, máte třeba dva případy nedávné u nás v kterých figuruje duševní nemoc a rozdíl v trestu - 26let kriminálu mezi oběma případy podle mne je hodně i pro otrlé. Když jsou oba evidentně vyšinutí a stejně potom vraždí a justice je vyhodnotí zcela opačně tak je to podle mne docela velký problém. To kolikrát u soudu hrajou roli nejrůznější okolnosti jako kdo jak vypadá ale že měl duševní nemoc, to se třeba zcela obejde.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
32 odpověď odeslal(a) lenka-s ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 13:47:29
On se nechlubil jak jezdí rychle, ty rekordy jsou nesmysl, bulvární výmysl médii, objasnuju to asi na dvou ruzných místech. Já si vubec nedokázu predstavit, ze by si nekdo neco takového dovolil, to by okamzite letel, to za prvé; nedokázu si ani predstavit, co by to bylo za debila, vzdyt to vubec nedává smysl. Za druhé, ono by to prakticky neslo zrealizovat, protoze jakkoliv tam na té trati není to nejlepsí zabezpecení, tak to co tam je, je nastaveno na maximum 200 km v hodine a jakmile se ta rychlost prekrocí, tak vlak se automaticky zastaví. Kdyby to byl nejaký Fitipaldi, který by prekrocil predepsanou rychlost, tak by se práve nic nestalo, chápete? Jenomze on ji bohuzel neprekrocil :-(
Trest je 2 az 4 roky jsem cetla.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
33 odpověď odeslal(a) lenka-s ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 13:49:41
2 az 4 roky vezení, zabití z nedbalosti
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
34 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 15:01:17
díky lenko, mě šlo o to zjistit, v jakém okamžiku byl ten zlom, kdy už se to nedalo ubrzdit. Někdo poznamenal, že měl měl začít brzdit 1 km před zatáčkou nebo víc? Tehdy mi vyšlo, že ten okamžik byl 1 minutu před katastrofou. Teď tu zprávu nedohledám.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
35 odpověď odeslal(a) lenka-s ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 16:45:16
Podle drah mají masinfírové zacít brzdil zhruba 3-4 km pred zatáckou. Jelikoz to tam není nijak regulováno, tak to kazdý z nich delá trosku jinak, intuitivne, po svém. Garzón ríká, ze normálne zacínal brzdit brzo, jeste pred dvema posledními tunely, které tam jsou. Zjistil, ze to neubrzdí, kdyz vyjel z posledního tunelu rychlostí 192 km/h a videl pred sebou po 300 metrech zatácku. Zaktivoval vsecky brzdové systémy a stáhl rychlost na 153 km/h, ale byl si podle svých slov vedom, ze to nedá.
Objevil se údaj, ze se jednou uz neco podobného stalo a vlétl tam vlak podobnou rychlostí, ovsem bez pasazéru, a ten to tenkrát projel bez vykolejení. Experti to vysvetlují tím, ze ta Alvia je zase jakýsi hybrid, Diesel a téz eletrický pohon. Je fakt, ze ten vagón, co se prevrátil jako první, vezl ty Dieselové agregáty, ale to uz je téma pro odborníky, já se v tom prdlajs vyznám.
Ta minuta co vám vysla od toho momentu, kdy mel zacít brzdil, ta muze být správne. To bysme museli presne spocítat jak dlouho to trvá, ty tri-ctyri km tou obrovskou rychlostí. Ale tak nejak to bude, ráz naráz.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
36 odpověď odeslal(a) Ondrej Lesak ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 20:44:23
Ano, odhad 1 min. je velmi přesný:
Když si vezmeme průměrnou vzdálenost 3,5 km (na základě výše uvedeného odhadu 3-4 km) a průměrnou rychlost vlaku na tomto úseku během brzdění ze 192 na 153 km/h, vychází, že mezi začátkem brzdění a vykolejením/vjezdem do stanice uplynulo 1 min 10 s.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
37 odpověď odeslal(a) lenka-s ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 21:20:47
Brzdil az na posledních 300 metrech. Mne se nechce myslet :-), ale jiní vypocítali, ze rychlostí 190 km/h by ujel 4 km za 1,263157895 minuty... At si to kazdý zájemce radeji prekontroluje.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
38 odpověď odeslal(a) lenka-s ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 21:30:45
Oprava jedné formulace: Ta minuta co vám vysla od toho momentu, kdy mel teoreticky zacít brzdit (a nezacal), muze být správne...
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
39 odpověď odeslal(a) Honza S ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 22:14:22
Podle mě to nikdo z nás bez technickéhých údajů k tomu vlaku nejsme schopni spočítat, protože musíme znát intenzitu zpomalení (něco jako převrácená hodnota gravitačního zrychlení). Bez toho se nehneme ani o píď. Neznáme váhu soupravy, kterou řídit.
Na 300 m se i bez počítání dá odhadnout, že nemohl dobrzdit.
Na mě od pohledu nepůsobí jako nějaký nezodpovědný frajírek, který by honil rychlost a ještě se tím chlubil na facebooku, ale můžu se mýlit. Spíš si myslím, že bulvární žumpa si chtěla smlsnout a náležitě celou záležitost podat v tom pravém vyostřeném světle. Podobně se snažil odstínit management a politici vidící obrovské kontrakty pozornost od sebe a železnice jako celku vinu a pozornost na jednotlivce.
Zásadně na osud nevěřím, ale tady jen těžko jsem schopen si to na něj nesvést.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
40 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský ve Čtvrtek 1.Srpna 2013 23:01:44
osud bych vynechal ze hry
V kabině měli být dva strojvedoucí, ten druhý, kdyby tam byl mohl vzít telefo od onoho průvodčího/revizora?, který hlásil vystupující rodinu atd, tenhle strojvedoucí mohl věnovat řízení plnou pozornost a mohl začít brzdit.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
41 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pátek 2.Srpna 2013 13:27:51
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
42 odpověď odeslal(a) lenka-s v Pátek 2.Srpna 2013 13:30:33
Muj názor je, ze to místo je nebezpecné a dríve ci pozdeji by tam pravdepodobne nekdo zahucel. Cerný Petr zbyl v ruce tomudle chudákovi, podle slov kolegu, spolehlivému, rozumnému, opatrnému profesionálovi s desetiletou zkuseností jako strojvudce, který nemel zádný skraloup.
Pan Turnovský: dríve, kdyz nebylo tak dobré zabezpecení, jezdili dva. Nejvetsí problém je, ze nejenom, ze tam dráhy odbyly a nezapojily ten evropský protokol (prý kvuli tomu, aby nedocházelo ke zpozdením, fakt dobré); on tam cástecne chybí i ten národní systém, který pri správné instalaci a správném naprogramování by téz ten vlak dokázal v pohode urídit a zastavit. Proc je tam v té zatácce a pred ní trat otevrená na 200 km/h? Proc semafor fírovi dával zelenou? To vsecko se podle expertu dá vyloucit tak primitivním zarízením jako je to na obrázku.
Média z neho zejména na pocátku udelali bezohlednou svini (kvuli tomu, ze si na fb zazertoval, jak rychle ho vezou v instruktázním vlaku.) Vinu priznává, na nic se nevymlouvá, ani na ten nestastný telefonický hovor ne. Ovsem okolo toho hovoru jsem zvedavá co se jeste objeví, ono je to totiz jakési divné. To s ním ten revizor sakra nemohl pockat az vlak zastaví? Vzdyt se to týkalo presprístí zastávky. A copak revizor (nebo fíra) muze urcovat jak a kde presne má zastavit vlak? Oni byli kamarádi; jestli oni to náhodou chlapci nevzali trosku moc familiérne.
Objevily se zpresnené údaje ohledne rychlostí, casu, vzdáleností, tak kdyby to nekdo kvuli astrologickým výpoctum potreboval, muzu to sem dát.
Doufám, ze se té zkusenosti vyuzije ke zlepsení bezpecnosti na vysokorychlostních tratích vseobecne. Taky nechceme po pilotech letadel, aby pristávali rucne. Z téhle stránky by mozná stálo za to mrknout se na Garzónuv horoskop, jestli on není nejakým transpersonálním nositelem neceho.
-
Re: železniční neštěstí u Santiago de Compostela
43 odpověď odeslal(a) Pavel Turnovský v Pátek 2.Srpna 2013 13:38:46
o tom, že to místo bylo, je a bude nebezpečné není, milá lenko pochyb. A že je na dráze nebývalý šlendrián je smutná skutečnost. Přitom dráha bývala vzorem.
Mně krom toho mrzí, že jsem naletěl šiřitelům desinformací na internetu a FB a nechal svoji obezřetnost tentokrát spát.
-
A je to tady
44 odpověď odeslal(a) lenka-s ve Středu 21.Srpna 2013 09:27:08
Tak nakonec to vypadá, ze krome masinfíry bude obvinen téz ADIF, to je státní spolecnost, která má na starost technické vybavení a zabezpecení trati. Vysetrující soudce tlací na to, aby byly zjisteny osoby zodpovedné za nedostacující signalizaci úseku a chybející základní bezpecnostní vybavení a byly povolány pred soud k urcení jejich neprímého podílu spoluviny na nestestí.