Zobrazení otázky a odpovědí
-
231 BRAN
5385 otázku odeslal(a) kennaz ve Čtvrtek 27.Srpna 2009 21:02:37
V poslední době relaxuji opisováním Sefer Jeciry (původně proto, že ručně opsané již obvykle nezapomenu) a nechápu těch 231 bran. Pomůžete mi s tím někdo?
-
Re: 231 BRAN
1 odpověď odeslal(a) Milena Plachá ve Čtvrtek 27.Srpna 2009 23:13:07
Kenn, myslíš tabulku 231 kombinací písmen stvoření? Najdeš ji tady :
http://www.grimoar.cz/fk_10/fk_10.php?search=231%20bran
Samozřejmě je to na http://www.grimoar.cz/
-
Re: 231 BRAN
2 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Čtvrtek 27.Srpna 2009 23:13:54
http://www.astrologie.cz/forum/file/forum-5385-2-231_kombin.pismafk_10t47.php.htm
-
Re: 231 BRAN
3 odpověď odeslal(a) eva ve Čtvrtek 27.Srpna 2009 23:49:51
Jak světlo Ejn-Sof vně „vtištění“ působilo na body uvnitř, aktivovaly se ze svého stavu potenciality a vznikla prvotní Tóra, ideální svět v substanci Ejn-Sof. Tato Tóra, jazykový pohyb v nitru Ejn-Sof, se nazývá „malbuš –oděv“, ačkoliv ve skutečnosti je neoddělitelný od božské substance a je s ní propojen „jako u luční kobylky, jejíž oděv je částí jí samé“ (midrašický výraz) .
Sarug podrobně popsal strukturu tohoto „oděvu“.Jeho délka je z písmen Sefer jecira a měla 231 „bran“ (= možných kombinací 22 písmen hebrejskéabecedy), tvořících pre-konstrukci božské mysli. Šířka („oděvu“) byla z tetragrammatonu podle numerické hodnoty čtyř možných způsobů psaní plně vypsaných jmen těchto hlásek- „jméno“ 45 (ah, vay, ah, dvy), „jméno“ 52 (hh,vv, hh, dvy), „jméno“ 72 (yh, vyv,yh, dvy), „jméno“ 63 ( vav,yh, dvy, yh), což byly „nitě osnovy“, původně umístěné na okraji „oděvu“. Tato prvotní Tóra obsahovala potenciálně vše, co mohlo být zjeveno Tórou, darovanou na zemi. Byla to vlastně kabalistická verze platónského světa idejí.
Velikost „oděvu“ byla dvojnásobkem prostoru nezbytného ke stvoření všech světů. Když byl oděv utkán, byl přeložen napůl: polovina vystoupila vzhůru a její písmena stála nad písmeny druhé poloviny. „Jména“ 45 a 52 byla nad jmény 72 a 63, poslední jod jména 63 tedy v přeloženém oděvu zůstalo bez „partnera“. Přeložení způsobilo stažení (cimcum) oděvu na polovinu jeho prostoru a odstraněním této poloviny z jejího předchozího místa bylo v Ejn-Sof stvořeno něco, co již nebylo částí jeho substance.
Vše, co zůstalo v tomto prvotním prostoru, bylo ono „nepárové“ jod, jež nyní dostalo dynamický úkol přenést světlo Ejn-Sof, šířící se v kruzích, do prostoru, jenž byl vytvořen cimcum. Prostor, uprázdněný přeložením „oděvu“ není opravdové vakuum, pouze je bez oděvu či světla jeho substance.
Avšak skrytý zákon celého stvoření, který je zapsán ve „vtištění“ Ejn-Sof , je i nadále aktivní a projevuje se ve všech dalších procesech prostřednictvím síly onoho samotného jod. V uprázdněném prostoru je reziduum (rešimu) zbylého světla podstaty a světla Ejn-Sof, jež působí jako duše, která všechno udržuje v chodu a bez níž by se vše vrátilo do Ejn-Sof jako předtím.
Tato duše se rovněž stáhne do bodu, jenž není ničím jiným než tím, co filosofové nazývají anima mundi.
http://www.olam.cz/aktuality/sidry/5769/semot/mispatim.pdf
-
Re: 231 BRAN
4 odpověď odeslal(a) eva ve Čtvrtek 27.Srpna 2009 23:53:47
Jiná verze:
( n * ( n – 1 ) / 2, kde n = 22 )
-
Re: 231 BRAN
5 odpověď odeslal(a) N. v Pátek 28.Srpna 2009 10:20:35
Radím obrátit se na člověka nepovolanějšího, a to na Ládu Moučku.
-
Re: 231 BRAN
6 odpověď odeslal(a) ken v Pátek 28.Srpna 2009 20:29:18
Děkuji všem. P.Moučku bych nerada otravovala. Evin popis byl o co mi šlo, dvojprvkové kombinace 22-prvkové množiny ještě zvládám :-)