Zobrazení otázky a odpovědí
-
Pluto
3842 otázku odeslal(a) Jan v Pondělí 2.Října 2006 15:22:28
dobrý den,
zařadili byste Pluto spíše k ženské.nebo spíše mužské polaritě?
-
Re: Pluto
1 odpověď odeslal(a) falcon v Pondělí 2.Října 2006 18:19:44
Přimlouval bych se za ženskou, když už to musí být vymezeno...
-
Re: Pluto
2 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Pondělí 2.Října 2006 18:33:27
Já zase za mužskou - ať žije diverzita! Vycházím z toho, že Pluto je vládcem Štíra a Berana, a tedy spoluvládcem Marsu, který je typicky mužským principem. Ostatně, Plutonovy astrologické charakteristiky, jak je známe, jsou i tak, myslím si, typicky mužské, a nikoliv ženské.
-
Re: Pluto
3 odpověď odeslal(a) JbJ v Pondělí 2.Října 2006 18:51:55
Myšleno dle mytologie nebo dle astrologie?
-
Re: Pluto
4 odpověď odeslal(a) Jiří K. v Pondělí 2.Října 2006 20:35:47
Tak tohle mě dostalo, zrovna předevčírem jsme se o tomhle s mou astrospolužačkou bavili. K ničemu rozumnému jsme nedospěli, jenom tvrdila, že na ni působí spíš žensky. Píšu spíš kvůli tomu, že mě zaujala ta synchronicita ;-). JK
-
Re: Pluto
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 2.Října 2006 23:01:37
http://www.rezonance.cz
má funkce rod?
-
Re: Pluto
6 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 3.Října 2006 01:40:11
Jistěže, Pavle, je to přece TA funkce, tedy má rod ženský...
-
Re: Pluto
7 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 07:40:10
To už se opouští mytologie??? Nějak jsem si nevšimla, že by byl římský Pluto nebo řecký Hádes žena...-:).Chudák Persefone, koho to tedy měla za manžela??
-
Re: Pluto
8 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 08:03:57
Ten ženský rod snad jedině, že bychom se cítili v pozici Persefony...
Nebo by to měli zastánci ženského rodu vysvětlit.
Proč se to domnívají.
-
Re: Pluto
9 odpověď odeslal(a) Rentgenový snímek v Úterý 3.Října 2006 08:25:32
TO Slunce, TO Pluto, tudííííííííííž ! rod střední..........
A rod je TEN, tudíííííííííííž ! mužský.
A když je tedy funkce TA a rod TEN, vyplývá nám z toho celá rodina o dvou dětech Slunce a Pluto, které spolu mají Rod a Funkce.
:-)
-
Re: Pluto
10 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 3.Října 2006 08:37:29
Tak tomu říkám exaktní symbolologická analýza !!!
-
Re: Pluto
11 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 08:46:00
Podle tradičního pojetí se Pluto vlastně nachází "mimo" stvořený svět - vně, jako kořen živlu ohně, tudíž si myslím, že jeho funkce je dvojnásob hlavně modifikační - vzpomeňte, že může souviset klidně s figurami Velkého Otce, ale klidně i pohlcujícího aspektu matky. Obdobně jako i Neptun se může dotýkat tématu "mystika" a obdobně Velké Matky.
-
Re: Pluto
12 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 09:12:42
Doufám, že alespoň ten Uran nebude v tom rodě zpochybňován-:))))))))))
-
Re: Pluto
13 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 09:23:25
No, myslím, že ten je dvojnásob bezpohlavní - vztahujíc se k figuře Šaška, Kašpara, nevinnosti a šibalskosti (v některých pojetích..)
-
Re: Pluto
14 odpověď odeslal(a) Zlata v Úterý 3.Října 2006 09:40:05
Jsem výrazně plutonický člověk a přikláním se k P.Trnkovi,v mých představách bych svého Pluta přirovnala k uhrančivému P.Čepkovi v Babičce.
-
Re: Pluto
15 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 09:57:09
Pane Honzo,to jste mně uzemnil. A ke všemu máte pravdu-:)). Ale je zajímavý, že i přesto vnímám toho Urana velice mužně-:)). Asi ta fixní osa Vodnář Lev či co-:)).
-
Re: Pluto
16 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 10:00:02
A vzít to podle osy tak Neptun je taky obojetný(Panna, Merkur), jen ten Pluto (osa Štír Býk)by tady asi spadl do toho ženského rodu.Že by ho ta Persefone měla pod pantoflem?-:)).
-
Re: Pluto
17 odpověď odeslal(a) Ondřej v Úterý 3.Října 2006 11:02:01
A nemůže být ta nevyhraněnost dána tím, že Pluto představuje celý systém, tj. planetu + (zatím) 3 měsíce?
Jiné planety mají sice taky měsíce, ale ty jsou (s výjimkou Země) relativně mnohem menší.
Obzvláště Charon je poměrně velký. Je sice taky rodu mužského, ale s dalšími dvěma Plutovými měsíci to už tak jednoznačné nebude.
-
Re: Pluto
18 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 11:19:29
A zatímco Uran by se pojil s elektřinou, Neptun s magnetismem, Pluton, jakožto symbol (mluvíme-li o Štíru) spojení martického působení na vodní živel vlastně vypovídá o elektromagnetismu jako celku.
-
červený hadr pro fyziky
19 odpověď odeslal(a) Ondřej v Úterý 3.Října 2006 11:51:35
Já bych, Honzo, u těchto hybridních interpretací (to nemyslím ironicky, ale ve smyslu kombinace tradičních a moderních významů) byl zdrženlivější.
Tím spíš, když si nejsme jisti - ani ve striktně fyzikálním smyslu slova - jak to vlastně ve sluneční soustavě s tou elektřinou a magnetismem vlastně je.
Ukazuje se, že např. čistě "magnetická" interpretace sluneční aktivity je natolik plná vnitřních rozporů a ad hoc předpokladů, že naše astrologie je proti tomu docela důvěryhodná disciplína.
-
Re: Pluto
20 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 3.Října 2006 14:28:25
http://www.rezonance.cz
řecko-římskou mytologii jsem Ivo opustil už dávno. Turnovský
-
Re: Pluto
21 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 14:39:59
Ondřeji, nikolivěk - ty moderní termíny jsem nepsal v tom významu, jak je vnímáte, jsa zběhlý ve fyzice, Vy. Spíš jsem to pojal v rámci vyjádření živlů.
Už několikrát jsem se ohradil proti neustálému astronomickému živení astrologie - vždyť ani newtonův prostor není absolutní. Z hlediska novějších poznatů třeba Země "je i není" kulatá... Proto se opírám při popisech spíš o metafory. To jen abych si nehrál na fyzika :o)
-
Re: Pluto
22 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 14:59:24
Zřejmě se nerada pouštím berliček-:)).I těch co chůzi už spíše ztěžují..
Zamyslím se nad tím-:).
P.S.
Byť by ten Pluto měl být z hlediska vodních znamení spíše ženského rodu a i tajemství je spíše ženský rod, dá mi práci představit si, že by byl obojí natož jen ženský-:).
Nechtěl by někdo ze zastánců toho ženského rodu to trošku více zdůvodnit??
Jinak jsem maximálně ochotna dojít pod obojí-:)).
Nakonec je to Mars ve vodním znamení tak proč ne.
Že by vodní znamení učinilo marsovské ženským(?)
ženská složka Marse(?)Nakonec smrt je také ženského rodu...no vážně nevím...
-
Re: Pluto
23 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 15:03:25
Echm, martická mužská funkce se projevuje ženskou vodní energií - no, zase buzik, dyk říkáme, fakt to nerozdělíte. ;o)
-
Re: Pluto
24 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 15:06:21
Što to takoje - "buzik" ??? -:))))))
-
Re: Pluto
25 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 15:08:21
To mělo být buzík, s dlouhým íííí??
-
Re: Pluto
26 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 3.Října 2006 15:09:38
Slangový výraz pro buzeranta, Ivo.
Nedávno jsem byl poučen, že dnes už se používá moderní označení 4%.
-
Re: Pluto
27 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 15:18:45
Zajímalo by mě, kde se vzalo, v jaké připitomnělé studii (snad v padesátých letech?) tohle číslo.
Mám tu čest pát "takových" znát a musím říct, hodně lidí by se asi hodně divilo, kolik že jich to mezi námi (děvčaty :o))) je....
-
Re: Pluto
28 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 15:28:41
Mně tam zmátla ta tečka místo čárky, já to mám nějak
známější s tou čárkou(i když možná nesprávně).
Jo, bude v tom nějaká alchymie - "fakt to nerozdělíte. ;o)"....to sdílení...
-
Re: Pluto
29 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 15:33:10
Spíše mně nikdy nenapadlo, že by Mars mohl mít ženskou složku-:). Ale fakt ne...-:).
I když vzhledem k předešlému napadnout mohlo-:)).
A už mám další problém - má snad Venuše také "mužskou" složku??
-
Re: Pluto
30 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 16:05:17
Odpovím si sama-:). Asi Váhy, jakožto takový Beran druhé půle horoskopu-:)).Aneb ocelová ručka v sametové rukavičce-:)).
-
Re: Pluto
31 odpověď odeslal(a) Jarmila v Úterý 3.Října 2006 16:36:42
http://www.jarmila.er.cz
Zajímavá témata.
Osobně si myslím, že energie planet vyzařuje bezpohlavně.
To jenom my, na základě klasického rozdělení ženských a mužských rolí ve společnosti, či na podkladě vlastní osobní zkušenosti dodáváme těmto energiím pohlavní zabarvení.
Ale pokud mám mluvit za sebe, záleží na tom, kdo ( zda muž či žena) si kterou planetu ochočí a pak přehraje a my jenom v úžasu zíráme.
Všechno je individuální.
Mars v podobě ženské akčnosti, ráznosti a otevřenosti.
Venuše v podobě mužské osobitosti.
To jenom ve škole nás učili, že žena nemá být akční a otevřená a že muži, kteří vnímají svět citlivě a intuitivně jsou divní a nemužní.
Pak na to doplácíme ve svých vlastních vztazích my sami.
-
Re: Pluto
32 odpověď odeslal(a) Helena v Úterý 3.Října 2006 17:10:02
Jasně,že mužský,vzomeňte si na psa Pluta.
-
Re: Pluto
33 odpověď odeslal(a) Jiří v Úterý 3.Října 2006 18:12:33
A nebyla to, Helenko, náhodou fenka?
-
Re: Pluto
34 odpověď odeslal(a) hanka v Úterý 3.Října 2006 18:53:59
Ach Romeo! Romeo! Proč jsi TO Romeo? A proč já jsem TA Kapuletová?
Pluto jako Quido, Ronaldo, Romeo...
Co praví Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost, vydala Academia r. 1994 jako 2. revidované vydání:
"Pluto, -a m <řOJ> hvězd. DEVÁTÁ(NEJVZDÁLENĚJŠÍ) PLANETA SLUNEČNÍ SOUSTAVY"
Čili m=rod mužský, OJ=osobní jméno
-
Re: Pluto
35 odpověď odeslal(a) hanka v Úterý 3.Října 2006 19:09:07
ř=z řečtiny
-
Re: Pluto
36 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 20:03:25
No tak jistě, ale je nesmysl usuzovat na tohle podle formálního mytologického názvu, že?
Jsou-li planety psychickými dominantami, archetypy, pak ty jsou vždy bipolární. Třeba takový Měsíc, to je chlap jako blbec ;o)
-
Re: Pluto
37 odpověď odeslal(a) Jan Neruda v Úterý 3.Října 2006 20:10:57
Měsíček, zářivý nebes tatíček.
-
Re: Pluto
38 odpověď odeslal(a) hanka v Úterý 3.Října 2006 20:34:11
To, co jste, Honzo, napsal, to je nějaká modifikace Junga? Archetypy jsou bipolární? Archetyp není obsah, ale forma. Řadí-li Jung mezi archetypy taktéž Animu a Anima, a to řadí, a každého jednotlivě, pak je nespojuje do bipolarity, ale pojímá je jako každého zvlášť.
Buď jsem blbě pochopila Junga, nebo Vás. Obojí je možné.
Ale budu ráda, když mne vyvedete ze zcestí, a celé mi to objasníte.
-
Re: Pluto
39 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 20:41:19
Pardon - formulační setrvačnost, archetypy jsou bipolární funkcí, nikoliv přímo pohlavně (dobrý, zlý - ne jako muž, žena).
-
Re: Pluto
40 odpověď odeslal(a) hanka v Úterý 3.Října 2006 20:54:35
Z jakého zdroje, Honzo, prosím čerpáte charakteristiku nebo definici, že "archetypy jsou bipolární funkcí"? To je Jungova definice? Nebo postjungovská interpretace?
-
Re: Pluto
41 odpověď odeslal(a) hanka v Úterý 3.Října 2006 21:24:48
Rozumějte mi, Honzo, ta bipolarita je tam u Junga v tom smyslu, že archetyp je zároveň pozitivní-negativní, jak to říkáte teď podruhé. Ale ve Vaší odpovědi č. 36 jste velmi nešťastně opravdu zamíchal smysl, a pojal archetyp jako bipolaritu pohlavní. Viz ta věta o tom chlapovi Měsíci.
Jestliže planety pojímá nějaká teorie jako archetypy, nemůže jim zároveň přiřknout dvojpohlavnost. To může udělat zase teorie úplně jiná. Dost by mě zajímalo, kdo to takto pěkně teoreticky zmixoval a kde.
-
Re: Pluto a Petr Trnka
42 odpověď odeslal(a) falcon v Úterý 3.Října 2006 22:14:24
Dostávám se na konec dlouhého vlákna, ale mám poznámku k názoru P.Trnky v záhlaví - sranda je, že jsem uvažoval nad stejnou věcí, tedy spoluvladařstvím ve Štíru s Marsem. Jenže napadlo mne, že právě v tom Štíru by se mohlo jednat o jakýsi tantrický sňatek - nevím, jak to říci lépe.
O Marsu není pochyb, že je to muž. Přiznám se, že sám považuji Štíra ze nejsložitější znamení. Nejlépe by bylo, pozeptat se samotného Pluta, jestli je On nebo Ona. Hádés by zase podporoval maskulinum, takže on to možná opravdu bude spíš chlap...
-
Re: Pluto
43 odpověď odeslal(a) Honza v Úterý 3.Října 2006 22:19:47
Myslel jsem to ironicky, toť vše. Žádná jiná postjungovská věda v tom není.
Upřímně si nedovedu představit, na co by vlastně ta informace o Plutonově pohlaví byla. Přijde mi to formulačně podobné, jako kdybych se ptal, jakého pohlaví je vlastně třeba neuróza nebo Slunce.
-
Re: Pluto
44 odpověď odeslal(a) hanka v Úterý 3.Října 2006 22:33:47
Tomu ovšem říkám zatancovat si, Honzo. Kdyby tu byly smajlíky, tak bych sem pár vypiskřenců nasápala. Jakože je, potvory, nesnáším.
-
Re: Pluto
45 odpověď odeslal(a) Iva v Úterý 3.Října 2006 23:19:28
Hanko a jak tedy vypadá ten muž ve vodním znamení?
-
Re: Pluto
46 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 4.Října 2006 09:58:15
http://www.rezonance.cz
Vracím se na začátek a nezbývá mi než ocitovat opětovně krátkou pasáž z Rudhyarovy Astrologické mandaly o významu planet v astrologii
"Planety v nativitě (mezi něž vždy počítáme i Slunce a Měsíc) představují základní funkce, jejichž působení je zjevné ve všech organizovaných systémech aktivity.
Tyto funkce jsou ve všech organizovaných systémech v podstatě stejné, ať už je organizovaným systémem míněn atom, člověk, národ nebo galaxie. Operují však na mnoha rozdílných úrovních; pracují s nekonečným počtem různých substancí (fyzických i nadfyzických) a vytvářejí nesmírné množství konkrétních výsledků.
Deset planet představuje funkční aktivity, a každá z nich má jasně vymezený charakter. Každá planeta symbolizuje základní a typický modus operandi, což lze přirovnat k tomu, jak každý tělesný orgán (srdce, plíce, žaludek, pohlavní orgány, nervová soustava a mozek, atd) vykonává dané biologické operace."
Tyto charakteristiky se mi zdají za nanejvýš výstižné a proto považuji badání nad pohlavím astrologického Plotona za bezpředmětné. V životě se může nastat přirozeně situace, kdy plutonskou funkci ztělesní postava jak mužské tak ženského či jiného pohlaví. Turnovský
-
Re: Pluto
47 odpověď odeslal(a) hanka ve Středu 4.Října 2006 11:54:42
Tedy jako orgány nejsou totožny se svou funkcí, ale pouze funkci naplňují, tedy například funkcí jater je detoxikace, pak dle předchozího vstupu PT jsem pochopila, že planety jsou funkcí něčeho. Třeba vědomí. Nebo podvědomí. Nebo dokonce nevědomí.
Tak si vezměme funkci třebas venušinskou. Je odlišná od funkce martovské. Venušinská funkce (tedy planeta Venuše) je jasnou funkcí abstraktní ŽENY, zatímco martovská funkce je bezespornou funkcí abstraktního MUŽE.
Ačkoli si to v konkrétním případě mohou naprosto přehodit a zcela konkrétní muž může naplňovat onu venušinskou funkci abstraktní ženy.
Funkce zde tedy nabývá jasně povahy pohlavního rozlišení. Takže bacha.
-
Re: Pluto
48 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 4.Října 2006 12:08:41
No třeba Banzhaf/Haebler ve svém Klíči k astrologii
směle píší: "Pluto ztělesňuje archaické ženství, které je plodné, tvořivé,hojivé ale zároveň může být i temné, kruté,brutální,sadistické, ničivé, může škrtit a přinášet smrt.".
No a když má Pluto tak blízko k Marsu, respektive se ve vládcovství zastupují, co si má tak člověk myslet
o tom rozlišení pohlaví-:)))).
-
Re: Pluto
49 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 4.Října 2006 13:32:00
http://www.rezonance.cz
Banzhaf toho píše...
zkuste nepersonifikovat, Ivo
-
Re: Pluto
50 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 4.Října 2006 14:32:29
Já jsem spíše chtěla trochu pozlobit Hanku.
A pak mi zaujala také ta spojitost s perinatálními matricemi u Grofa.
A jestli ještě můžu trochu Hanku pozlobit tak :
"Animus, v hlubinné psychologii C.G. Junga název archetypu. Vyjadřuje "vnitřní mužství" v psychice (každé) ženy. Prostřednictvím přenosu může žena vidět tyto (své) nevědomé vlastnosti na partnerovi. Animem v kolektivním nevědomí lidstva jsou různí králové, princové, hrdinové, dobyvatelé a podobně."
-
Re: Pluto
51 odpověď odeslal(a) hanka ve Středu 4.Října 2006 15:09:56
No, dyť jo, Ivo, čím mě chcete pozlobit? Dyť říkám, že archetyp není nic bipolárního. Bipolární je ta konkrétní psychika každého z nás, co jsme z masa a kostí. Ta obsahuje jak složku ženskou, tak tu mužskou.
Já jsem to asi nevyjádřila jasně nebo srozumitelně. Animus má vždy povahu mužskou, řekla bych troufale, že je samotným principem mužnosti. Proto se tady snažím dopídit, proč se tady matlá kdeco dohromady, a příměry a analogie, jako vždy, platí jen do určité míry. Snažím se obhajovat, že funce může mít klidně mužskou nebo ženskou povahu, podle toho funkcí ČEHO je.
Jestliže je vědomí - jakékoli- konkrétní nebo abstraktní jakkoli strukturováno, pak jednotlivé části oné struktury mají za úkol plnit nějaké funkce.
Vyjdu-li z příměru, který tu použil PT, že orgány jsou strukturální součástí nějakého subjektu - organismu, a tyto orgány pní své funkce, například rozmnožovací orgány ,mají funkci rozmnožovací, pak obdobně rozstrukruruji něco, čemu říkám vědomí.
Možná někdo zpochybní, že jednou ze struktur vědomí je abstraktní ženství, a funkcí tohoto je něco nebo někoho zženšťovat, a vyjádřením této funkce je v astrologii planeta Venuše. Ale mi to připadá vzhledem ke všemu, co tu bylo citováno - od Junga po Rudhyara celkem bezproblémově kompatibilní a není to ani v rozporu s tím, co říkáte Vy Ivo. Nebo to nějak špatně objasňuju? Nedá se pochopit, jak to myslím?
Ještě naposledy - přímo v té funkci vidím a obhajuji nositele onoho rozlišení od abstraktní struktury ke konkrétnímu jedinci.
-
Re: Pluto
52 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 4.Října 2006 16:59:28
http://www.rezonance.cz
Astrologově jsou jak malé děti, potřebují si často funkce personifikovat. Byly doby, kdy se říkalo, že Pluto je mafián, což je samozřejmě nesmysl, nebo% mafie je významně saturnská.
Staří astriologové byli na tom možná lépe, pokud užívali vědu signatur. Venuše představuje na organismické-biologické rovině žlázy, mužova varlata jsou signovány Venuší, opačně poševní svalstvo ženy je samozřejmě martické. Turnovský
-
Re: Pluto
53 odpověď odeslal(a) Iva ve Středu 4.Října 2006 17:26:10
Hani, myslím, že už chápu nebo tedy lépe chápu-:).
A docela díky za tuhle celou otázku, která mi na začátku přišla docela divná-:).Nějak sem nepochybovala o tom, že Pluto je rodu mužského (aspoň gramaticky). V čem všem člověk nezjistí, že má v hlavě díry, respektive, že nějaké věci nemá vůbec ujasněné nebo v poklidu používá dva různící se systémy-:)).
A to si to ještě pár dní budu muset v hlavě "přežvýkávat". Docela to byla pro mě těžká otázka-:).
-
Re: Pluto
54 odpověď odeslal(a) hanka ve Středu 4.Října 2006 20:36:11
Udivuje mne, že potřebu personifikovat funkce v astrologii považujete, pane PT, za něco divného. Vždyť astrologie je široko daleko hluboko samá personifikace postavená na mytologii, a mytologie personifikovala kdejaký vesmírný pšouk.
Ostatně mám takové tušení, že jsem někde četla, že astrologii spatřujete spíše jako poezii než jako vědu.
Ty signatury zase nijak nevybočují. Signují konkrétní maso, ne nějaké abstraktní poševní svalstvo an sich plující nekonečnem nevědomí.
-
Re: Pluto
55 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 4.Října 2006 20:50:51
http://www.rezonance.cz
jenže se to nesmí přehánět s tou personifikací a mytologizací, stačí, že veškerý náš život je z jazykového hlediska jedna velká metafora. Turnoovský
-
Re: Pluto
56 odpověď odeslal(a) hanka ve Středu 4.Října 2006 21:07:13
No jo, ale celá historie astrologie personifikovala tělesa od Slunce po Saturna. Tedy divit se, že je snahou astrologů přiřadit těm "novým" totéž, mi přijde nelogické. Jinak s Vámi mohu i souhlasit. Nic se nemá přehánět.
-
Re: Pluto
57 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 4.Října 2006 21:55:51
http://www.rezonance.cz
já vidím důležitost semiotiky (nezapominejme na alfreda Korzybskiho a jeho generální sémantiku) pro astrologii nejen psychologii, navíc u Junga, Maslowa nebo Grofa se vývoj psychologie nezastavil. Personifikovat má možná cenu v synastrii, ale v pozadí je v prvé řadě hra in-formací, vztahů a funkcí. proto prskám nad zabředáním do apseudoantického mytologizování, potřebujeme mýty a symboly nové, ne ty obnošené. Turnovský
-
Re: Pluto
58 odpověď odeslal(a) Honza ve Čtvrtek 5.Října 2006 09:13:14
Já bych ofšem připomněl, že v psychologii je personifikace velmi účinným a stále používaným mechanismem. Nemyslím si proto, že je personifikace nějak škodlivá, myslím si ale, že je škodlivá, pokud není operativní.
Taky si myslím, že vyjevení nových symbolů je a bude velký problém - jednak je mizivé číslo jedinců, kteří by sluneční soustavu žili doslova i ve všedním životě (naše bádání na astro poli je stále víc abstraktní a intelektuální, bylo by třeba vložit tam víc té přirozenosti), za druhé oni kdysi vycházeli především z nějakého obecného mýtu, který nám dnes prostě chybí - jejich bádání plynulo z homogenní teorie a jejího uplatňování na vlastní duši.
(Pane Turnovský, s tou mafií, jak už jsem psal, je to dvojí - tu mafii si přimysleli hlavně kvůli jejímu podsvětnímu charakteru - naivně přehlédnuvše právě tu pevnou bratrskou, klanovou, vazbu, na kterou správně poukazujete...)
-
Re: Pluto
59 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 5.Října 2006 10:21:10
http://www.rezonance.cz
Nepopírám hanko a Honzo, že máte pravdu, ale všimněme si toho, jakou otázku Jan položil: zařadili byste Pluto spíše k ženské.nebo spíše mužské polaritě? První odovědi falconova a Petra Trnky byly přiměřené, Joj se dobře pozeptal zda byly odpovědi založeny na mytologii nebo astrologii, JiříK poukazuje na to, že na jeho spolužačku působí spíš žensky. Já se ptal, zda má funkce rod a Jiří mi trefně odpověděl, když poukázal na gramatický rod slova funkce ale pak se poznenáhlu začalo persefoneifikovat pseudomytologizovat.
Myslím, že jsme si měli díky podobě otázky uvědomit jak je naše myšlení založeno na bipolaritě a jak snadno odtrháváme oba póly z jejich nedělitelné dialektické jednoty. Dospělo to tak daleko, že se tu mlátilo pohlavě animusem odtrženým od animy. Z tohoto poznání, měli jsme vyjít.
Možná by bylo dobré si uvědomit, na čem je založena astrologická polarita planet: na polaritě znamení, k nimž se planety z pradávné důvodné potřeby celistvosti váží. Tato polarita je složena z několika vrstev, jmenuji jen polovinu denní a noční, znamení kladná a záporná - personifikovaná jako mužská a ženská, ale v jádru samčí a samičí atd atp. čímž se naznačuje střídavost tohoto proudu Jelikož nepanuje jednota, v jakém znamení Pluto "panuje" (nepanuje nikde, možná je někde doma někde pod pantoflem - persefoneifikace jako prase!), vede mne to k myšlence dát Jiřímu zapravdu a nechat systém domicilů uzavřen, neboť co jsou znamení zvěrokruhu? 12 kroků ve vztahu Země-Slunce a jak víme solární vítr dosahuje "přibližně těsně" za orbitu Saturnovu a tak nemá smysl o nějakých domicilech Zasaturnů uvažovat, zejména ne tak, že jsou ty planety doma tam, kde se mi to líbí, jak často nestoudnost slýcháme.
Pesefoneifikaci se samozřejmě nevyhneme, ale víme kam až vede: zbožštělí tatíčci národa či hnutí jsou pak jediní viníci zločinů svých následovníků - za všechno může pak hitler, stalin, bush, bin-ládín a teorie spiklenecká je animována tímto mlžným proudem imaginace, neboť tatíčci sami jsou maňásky tajemna tajemníků. Vzpomeňme na vichr energie, rozpoutaný efemérní kutilkou madonou, která pro některé příslušníky obou pohlav, možná frustrované nedobrovolnou sexuální nouzí, zosobnila bohyni či děvku, jak je libo až do zpitomnění.
ano hanko považuji astrologii za esenci poesie, ovšem poezie využívající všech možných kritických funkcí iracionality, jak od dob černých romantiků a surrealistů je dobrou tradicí, nikoli naivní sladkobolněblbecké veršovánky nonameovských vlezlopěvců.
Ale konečně, není to špatná debata, i když navrch v ní mají jak se zdá ti, co nemají do čeho píchnout. Aby nám to bylo všechno a všem k dobru, přeje Turnovský
-
Re: Pluto
60 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 5.Října 2006 11:08:18
Podle mně se Pluto ve vnějším světě vyskytuje více ve spojení s muži. U žen je to možná více podpovrchové, není to tak vidět nebo poněkud jiný způsob(forma) Pluta.
Jednou z vyjímek (takový až mužský projev) je například ta Madona, přičemž nehodnotím dobré špatné-:)).
-
Re: Pluto
61 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 11:38:17
Vidím v Plutu jen tohle: podklad pro novou krystalizaci po změně, takový podklad-základ pro novou krystalizaci ve smyslu substance, která může přečkat i po smrti- rostliny, plodu, člověka, aby v nějaký čas byla podkladem pro novou krystalizaci.
-
Re: Pluto
62 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 5.Října 2006 11:48:55
To není špatné definování nebo aspoň část definice.
Já si směle troufnu poopravit Freuda a doplnit Grofa-:). Ty prenatální matrice - ještě mi tam chybí dovětek, že tyhle fáze ale sdílí i matka. A sdílí je až do té míry, že může při porodu zemřít.Takže odtud asi ta jiná forma(jiné pochopení či chápání Pluta u žen než u mužů).
No a odsud je to už krůček k Freudovi-:)). Píše-li o závisti žen na penis - není pak ona forma Pluta, znásilňování, zabíjení či jinak projevená moc nad někým pouhou závistí nad mocí matky nad nenarozeným dítětem? Ona rozhoduje o jeho životě a smrti ona je přítomna a naprosto sdílí(i tělem) jeho boj o přežití při porodu.
-
Re: Pluto
63 odpověď odeslal(a) Honza ve Čtvrtek 5.Října 2006 11:54:55
Pane Turnovský, souhlas - zvlášť co se uzavřenosti domicilů a odtrženosti anima od animy týče...díky.
-
Re: Pluto
64 odpověď odeslal(a) hanka ve Čtvrtek 5.Října 2006 11:57:47
Ad 59 - technická poznámka:
animus nikdy s animou ve vzájemném spojení nebyli, nemohl se tedy ani animus urvat od animy.
Natož aby mlátil někoho po hlavě, protože má jiné starosti.
Nadále stojím na pozicích obhajujících personifikaci jakékoli funkce.
-
Re: Pluto
65 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 5.Října 2006 12:04:19
Hani ale nemá pan Tur na mysli osy ŠtírBýk Beran Váhy?
-
Re: Pluto
66 odpověď odeslal(a) hanka ve Čtvrtek 5.Října 2006 12:10:43
To opravdu nevím, co měl pan PT, Ivo, na mysli, ale kdyby to byly ty osy, pak by tady PT nevrtěl nad hlavou animem, ale šermoval osou.
-
Re: Pluto
67 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 12:43:31
Jak se dá personifikovat funkce MLČENÍ?
Funkce ONĚMĚNÍ? - samozřejmě psychické.
-
Re: Pluto
68 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 5.Října 2006 13:44:46
http://www.rezonance.cz
pro mne je hanko Jungovo pojetí oddělených animuse a animy, příliš dobové a podmíněné patrirchálními náboženskými obrazy. (Anima je v psychice muže zastoupena jednak jako osobní komplex, jednak jako archetypický obraz ženy. Podobně aale opačně pak animus u ženy. Sám Jung píše: Žena je kompenzovanou mužskou bytostí... dál už nedokážu bez pocitu pobouření citovat z Daryla Sharpa Slovník základních pojmů psychologie C.G.Junga str. 18, 23 a dále) Sám naopak zastávám názor, že jak animus tak anima jsou projevy stejné touhy jedince po celistvosti, měl bych je samozřejmě nazvat jinak, aby bylo jasné že nejde Jungovo pojetí.
Za užitečné naopak považuji citovat ve věci archetypických obrazů, (pojetí archetypů však u Junga považuji za příliš svázané Platónem). "Archetypický obraz sevyjadřuje především řečí podobenství. Pokud hovoří o Slunci a zztotožňuje s ním krále, lva, zlatý poklad střežený drakem a životní nebo "léčivou sílu" člověka, pak to není ani jedno ani druhé, nýbrž něco neznámého třetího, co se dá více či méně výstižně vyjádřit všemi těmito přirovnáními, a přece - k věčné nevoli intelektu - zůstává neznámé a nevyádřitelné." Sharp str. 31. Jde li u archetypů ne o zděděné představy, ale o zděděné možnosti představ, považuji Jungův výčet archetypů či jejich motivů za příliš redukovaný.
Ne nemám na Ivo mysli "osy Štír Býk, Beran Váhy" tak zpozdilý abych směšoval význam a smysl planet, znamení a domů (jako např. činí Hermann Meyer ve své pilotní knize Astrologie a psychologie, bibli německých astropsychologů, nejsem.
Turnovský
-
Re: Pluto
69 odpověď odeslal(a) Anonymous ve Čtvrtek 5.Října 2006 13:58:44
Ivo, cituji vás -
"To není špatné definování nebo aspoň část definice.
Já si směle troufnu poopravit Freuda a doplnit Grofa-:). Ty prenatální matrice - ještě mi tam chybí dovětek, že tyhle fáze ale sdílí i matka. A sdílí je až do té míry, že může při porodu zemřít.Takže odtud asi ta jiná forma(jiné pochopení či chápání Pluta u žen než u mužů).
No a odsud je to už krůček k Freudovi-:)). Píše-li o závisti žen na penis - není pak ona forma Pluta, znásilňování, zabíjení či jinak projevená moc nad někým pouhou závistí nad mocí matky nad nenarozeným dítětem? Ona rozhoduje o jeho životě a smrti ona je přítomna a naprosto sdílí(i tělem) jeho boj o přežití při porodu."
U nenarozeného dítěte se nedá mluvit o moci matky. Je zde moc matky, moc otce, moc "dítěte", moc společnosti. Každý má té moci kousek. Na vztahu otce k nenarozenému dítěti se pozná, jak si své moci umí vážit, jak tuto moc umí využít nebo zneužít, a ta moc spočívá v tak nevinné věci, jako je láska k partnerce. I mužova moc může rozhodnout o životě a o smrti. Stejně tak jak v extrémních případech moc společnosti.
Dítě které chce na svět - není to vlastně samo Pluto? Není to něco co když svou mocí zvítězí, podmaní si nový svět - zcela a úplně? Zcela a úplně změní život lidí, například toho kdo už nebude tím kdo byl, ale bude matkou, toho kdo už nebude tím kdo byl, ale bude otcem. A není dítě Plutem, protože díky své moci se stane prubířským kamenem vztahu svých rodičů? Někdy se velice rychle, Uransky radikálně rychle - a velice dobře pozná, jaký mají lidé vztah, stačí když se hlásí na svět dítě. Když z trosek starého světa, který se rozpouští vyvstává svět nový.
-
Re: Pluto
70 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 14:16:10
A je-li vztah založen na "moci", pak může taky jít o to, kdo z těch zúčastněných svou mocí zvítězí, a kdo svou mocí koho "zabije". Budoucí otec matku? Budoucí matka otce? Budoucí dítě matku? Budoucí dítě otce? Budoucí otec dítě? Budoucí matka dítě? Budoucí rodiče dítě? Budoucí dítě rodiče?
-
Re: Pluto
71 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 14:17:31
Budoucí dítě společnost? Budoucí společnost dítě? Budoucí společnost matku? Budoucí společnost otce? Budoucí společnost rodiče?
-
Re: Pluto
72 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 14:21:17
Budoucí dítě spolu s matkou budoucího otce? Budoucí dítě spolu s otcem budoucí matku? Budoucí rodiče dítě? Budoucí dítě rodiče? Budoucí trojice společnost? Budoucí společnost trojici?
-
Re: Pluto
73 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 14:50:11
budoucí dítě rodiče, budoucí rodiče dítě tam mám dvakrát. Nevím, jestli tam něco nechybí.
-
Re: Pluto
74 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 14:54:27
Vzala jsem si čtyři předměty - dvě sirky - jedna vypálená, jedna nevypálená - rodiče, lahvičku s sensuous room fragnance oil - dítě, krabička sirek - společnost - ukazovala jsem si ty vztahy a vyšlo mi že chybí: budoucí matka společnost, budoucí otec společnost.
-
Re: Pluto
75 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 15:08:41
"U nenarozeného dítěte se nedá mluvit o moci matky. Je zde moc matky, moc otce, moc "dítěte", moc společnosti. Každý má té moci kousek. Na vztahu otce k nenarozenému dítěti se pozná, jak si své moci umí vážit, jak tuto moc umí využít nebo zneužít, a ta moc spočívá v tak nevinné věci, jako je láska k partnerce." - a k ještě nenarozenému dítěti samozřejmě. Taky k sobě samotnému - životní cestě osoby, která má v ruce zodpovědnost nebo která se chce ze nějakých závažných důvodů vědomě zříci zodpovědnosti za vznikající život. To samé u ženy - má moc, ale má zodpovědnost k případnému novému životu, k sobě, k partnerovi. K životní cestě svojí, k životní cestě partnera a té části společnosti, která se vztahu toho potencionálního třírozměrného vztahu účastní.
-
Re: Pluto
76 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 15:12:19
Z několika sabiánských symbolů se dozvídáme, co to JE z hlediska astrologie DÍTĚ.
-
Re: Pluto
77 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 5.Října 2006 15:30:33
http://www.rezonance.cz
Perinatální matrice jsou signovány saturnsky (spojení s kontrakcemi). Viz konj. Luny a Saturna v nativitě jejich objevitele. Saturn je navíc finálním dispozitorem v jeho nativitě, jedním z mála jeho výmluvných příkladů, které jsem našel. Turnovský
-
Re: Pluto
78 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 16:01:19
Dala jsem si na uši sluchátka s Rudhyarem a najednou jsem si vzpomněla že tam určitě chybí: společnost budoucí matku a dítě, společnost budoucího otce a dítě. Tak teď to bude asi všechno.
-
Re: Pluto
79 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 16:04:26
Na toho Rudhyara jsem narazila náhodou včera večer a kousek to poslouchala, pak taky v části brzkého odpoledne kousek - a myslím že mluvil zrovna přesně o něčem to tady zaznělo.
Je to kazeta on fate and free will.
-
Re: Pluto
80 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 16:54:41
Je tam hodně zajímavých věcí. Bylo by zajímavé to přepsat na tuto stránku. Od zítřka do neděle máme podzimní návštěvu, jestli se nic nezmění a najdu si několik hodin času, tak to sem příští týden přepíšu.
-
Re: Pluto
81 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 17:01:24
Myslím že na to bude stačit tak 12 hodin.
-
Re: Pluto
82 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 5.Října 2006 17:21:33
Dostala jsem se k internetu (na chvilku) až teď.Tak to o tom Plutu vyvijejícím se v skrytu po tu dobu 9 měsíců mě taky nějak napadlo-:).
To o tom větším rozhodování o životě a smrti - no obzvláště v tom půlstoletí interupcí.
To k těm perinatálním matricím a tak, připíšu asi později.
-
Re: Pluto
83 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 18:53:05
Je zvláštní, jaké drobné detaily někdy rozhodují třeba o 12 hodinách jednoho týdne. Včera jsem otevřela šuplík s kazetami s angličtinou, něco tam trochu vadilo v otvírání, tak jsem ho otevřela dál než jsem chtěla. Měla jsem přesný úmysl vzít si k poslechu určitou kazetu. Ale když jsem otevřela ten šuplík víc - viděla jsem tam nahoře na kazetách položenou tu zmíněnou kazetu od D.R. Napadlo mě jestli to není kazeta, na které je něco co jsem kdysi slyšela, ale nevěděla kde to je. Tak jsem si kousek poslechla a myslím že to je ona.
-
Re: Pluto
84 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 19:05:11
K otevření šuplíku mě přiměl včerejší den. Ale včera jsem pochopila, že ani malé detaily v zdánlivém chaosu nemusí být chaosem, ale nití, která vede chaosem. Pochopila jsem to na dvou malých příhodách.
Za prvé - někdo mi nabízel někam odvoz, velmi na to naléhal, prý on nebo někdo jiný, velmi na to naléhal, záleželo mu na tom, chtěl mi prospět, udělat radost. Ale já říkala, ne, to zavazadlo které mám není nic, jsem zvyklá na mnohem těžší, třeba letos o prázdninách. Tak nakonec teda jo. Pak jsem ušla asi 200 m a někdo na mě zezadu zavolal. Byla to kolegyně z minulého zaměstnání. Řekla, že mě vezme na nádraží. Povídali jsme si, byly jsme šťastný, že jsme se potkaly. U nádraží jsem řekla, že pojedu s ní dál, až k dalšímu nádraží někde v krajině. Vystoupila jsem, vlak před 5 minutami odjel. Tak jsem šla tou krásnou neznámou krajinou. Pak jsem seděla v lipové aleji a strašně chtěla něco poslouchat. Ale v kazeťáku chyběla kazeta. Tak jsem si vzpomněla že tam je i rádio. A pustila stanici, která se dala chytit.
-
Re: Pluto
85 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 19:20:13
Byla tam písnička o koni, který běží na dálnici za svobodou, o tom jak jsme připoutaní do spěchu atd. Pak bylo takové povídání taková malá reportáž o poustevnících kteří žijí v Libanonu v klášterech mezi skalami - to se mi moc líbilo to mezi skalami, že jsem to sem pak napsala a těm poustevníkům jsem dala na ruku náramky z korálků - to jsem tam sice neslyšela, ale bylo by to hezké. Mezitím jsem šla zas na cestu a stopovala. Zastavil mi nějaký muž. Omluvila jsem se mu že musím něco poslouchat. Pak mi vypadl signál a nahlas jsem ho žádala, zda by nemohl přepojit svoji stanici na moji. On mi chtěl vyhovět, přepojoval tlačítka a nakonec se to povedlo. A asi po dvou větách tam byla věta - že si prostě stoupnou na silnici a nějaké auto jim tam zastaví. On kroutil hlavou a já řekla - tak jak teď.No a pak jsme si ještě něco zajímavého povídali a byli jsme rádi, že jsme na světě. Někdy má člověk prostě pocit, že nit, která vede naše kroky, skutečně existuje.
-
Re: Pluto
86 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 19:22:09
Jo ještě jsem si to zapisovala na takové velké papírové desky, které mi někdo toho dne daroval.
-
Re: Pluto
87 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 19:23:31
Krásný růžový papír, úplně nové desky a na nich slova o poustevnících a běžícím koni.
-
Re: Pluto
88 odpověď odeslal(a) wifi. ve Čtvrtek 5.Října 2006 20:09:41
Něco z toho krásného papíru přepíšu:
po ďálnici beží koň, všeci sa obracajú, doseba auta vrážajú, znám vetu, čo je to sloboda, dá sa zísť z tej ďalnice čo nikdy nekončí dá sa zísť za ním.
Údolí Kadiša - mezi skalami žijí poustevníci, kteří se rozhodli zvolili tu dobrovolnou samotu do skova a do písmene. Mají vycvičené oslíky, které naloží...osel jde...
ti mniši se těší velké úctě
lidi v Libanonu velmi příjemní, v těch klášterech to platí ještě mnohem víc, jak se máš - skvěle.
Náš pocit, že my musíme rychle od někud někam tam neplatí - stihnout přesně...
stačí si stoupnout na silnici a ono něco někam pojede -já: tak jak teď, on zakroutil hlavou: "přesně".
-
Re: Pluto
89 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 5.Října 2006 20:45:37
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0871272156/qid=1103600514/khaldea
DVD s baletem na Rudhyarovu hudbu
-
Re: Pluto
90 odpověď odeslal(a) RUDHYAR ve Čtvrtek 5.Října 2006 20:47:19
-
Re: Pluto
91 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 5.Října 2006 21:29:55
Ty perinatální matrice - ten Saturn by měl spíše souviset s BPM II, viz třeba rozdílné způsoby sebevraždy, z nichž některé jsou řazeny pod BPM I a BPM II, kdežto dále je uvedena sebevražda vážící se k BPM III a pak nějaké úryvky k BPM III z nichž pro mně vyplývá, že je to spíše Pluto než Saturn -v té BPM III.
On tedy vlastně celý porod je plutonská záležitost (tedy v podstatě všech tří transpersonálů ale ten Pluto je tam dost znát-:)).
Fenomenologie BPM II zobrazovaná v rámci sezení s LSD, rovněž i klinická symptomatologie projevovaná v intervalech po skončení sezení, v nichž dominuje právě tato matrice, vykazuje nejzákladnější rysy deprese: celkovou motorickou inhibici, trýznivou duševní bolest a utrpení, úzkost, návaly pocitů viny a vlastní neschopnosti, naprostou absenci jakéhokoliv pocitu radosti, vyhrazeně negativní pohled na svět a vlastní život, černobílé vnímání světa bez jakéhokoliv zabarvení a pocity nesnesitelné a bezvýchodiskové situace postrádající jakoukoliv naději nějakého řešení.
První forma sebevraždy vyjadřuje nevědomé regresivní úsilí navrátit se do původního nitroděložního prostředí (BPM I). Jelikož pravý motiv má nevědomou povahu a není tudíž přístupný, jedinec se snaží použít určité prostředky, které mohou navodit podobnou situaci - zejména se jedná o úsilí snížit hladinu bolesti a nakonec ji zcela eliminovat anebo tlumit stupeň vědomí až do bodu, kdy dochází ke ztrátě individuálního vnímání světa, který se dále posouvá do nediferenciovaného stavu až do stupně, kdy jedinec „zapomene na vše.“ Tato skupina zahrnuje plány a pokusy o sebevraždu požitím nadměrného množství hypnotik a ataraktik, inhalací oxidu uhelnatého nebo svítiplinu, krvácením v teplé vodě, tonutím nebo umrznutím na sněhu (je známo, že jedinec po trýznivém mrznutí zažívá pocity příjemného tepla a upadá do stavu, jenž připomíná spánek). Jedinci, kteří znovu prožívají vlastní porod, a to ve chvílích, kdy se jejich prožitky váží k fenomenologii BPM II, častokrát popisují tyto jevy jako fantazie anebo dokonce sklony.
Druhá forma sebevraždy nevědomě sleduje model, který jedinec prožil v průběhu vlastního porodu. Ke konečnému vysvobození při porodu dochází, jakmile rostoucí utrpení a napětí dosáhne vrcholu a je dále transcendováno. Zdá se, že tento typ sebevraždy má úzkou spojitost se vzrušivou formou deprese a lze ho přiřadit k BPM III. Jedinec zde cítí silné nutkání ukončit svou nesnesitelnou situaci za cenu krvavé tragédie a uvolnění ohromného množství napětí a agresivity. Krvavé sebevraždy tímto vyjadřují dramatické zopakování situace, jež nastala v průběhu porodu a lze ji chápat jako důsledek tragicky dezorientované touhy po zrození, jenž má znamenat vysvobození. Do této kategorie řadíme sebevražedné plány či sklony, které zahrnují smrt na kolejích, v turbíně vodní elektrárny, skok z okna, věže nebo vysoké skály, podříznutí vlastního hrdla, vystřelení mozku, probodnutí dýkou, harakiri, kamikadze nebo sebevražedné autonehody. Sebevražda oběšením by měla souviset s počáteční etapou třetí perinatální matrice charakterizovanou prvky škrcení, dušení, agónie a v terminálních stádiích také libidinózními pocity. Spojitost agónie se sexuální extází je dobře známá z popisů jedinců, kteří se pokoušeli oběsit, ale byli nakonec zachráněni. Podobně, jako názorná ukázka této spojitosti slouží fakt, že u odsouzenců popravených oběšením docházelo často k erekci nebo dokonce ejakulaci.
Některé významné projevy sexuálních úchylek budou pravděpodobně v přímé souvislosti s BPM III, což platí zejména pro sadomasochistické jevy charakterizované podivným propojením agresivních a libidinózních pocitů. Tato kombinace představuje základní část třetí perinatální matrice a má pravděpodobně velice přirozený psychologický základ. Jednou z možností je kupříkladu současná aktivace limbických struktur, jež souvisí s pudem sebezáchovy, a struktur, které mají souvislost se zachováním druhů anebo se může jednat o přechod
neuronální excitace z jedné struktury do druhé.
Snaha vysvětlit tyto jevy v rámci tradičního psychoanalytického rámce přináší s sebou určíté potíže, jak ostatně vyplývá z Freudovy studie Mimo princip slasti. Specifické rysy sadomasochistických projevů stejně jako těsnou vazbu mezi aspekty sadizmu a masochizmu lze dobře pochopit na základě povahy třetí perinatální matrice.
Pro tuto matrici je typické střídání rolí trpící oběti a krutého agresora a také transcendence kulminujícího utrpení ve stav extáze. Zdá se, že schopnost transcendovat extrémní utrpení do stavu extáze, přestože se nejnápadněji projevuje právě u pacientů se sadomasochistickými sklony, je vlastní lidské povaze v celkovém měřítku.
Popisy těchto fenoménů se vztahují nejen na svaté mučedníky středověku, ale lze je rovněž zaznamenávat i v moderní době ve formě utrpení působené válečným zajatcům nacistickými nebo japonskými vojáky. V této souvislosti není bez zajímavosti zmínit se o intenzivních tělesných mukách, která častokrát bývala považována za podmínku sine qua non k dosažení náboženské extáze (což je typický znak prožitků souvisejících s BPM III). Tudíž kupříkladu flagelanti, ať už hovoříme o kterémkoliv historickém období, prosazovali jako prostředek k dosažení náboženského osvícení metody krutého bičování nebo jiných forem sebetrýznění či dokonce sebemrzačení. Podle popisů víme, že se utrpení častokrát měnilo v příjemné vzrušení, jenž vykazuje nápadnou podobnost se sexuálními pocity, a v konečné fázi kulminovalo do náboženské extáze. Flagelantské výjevy se mnohokrát objevovaly při terapiích s aplikací LSD, při nichž dominovala třetí perinatální matrice.
S porodním traumatem především třetí perinatální matricí, jak se ukazuje, logicky souvisí i fenomén mužské homosexuality. Zdá se, že strach z ženského pohlavního orgánu (v psychoanálýze popisován termínem kastrační komplex), jenž vychází s infantilních představ o vagíně jako nebezpečném orgánu (vagina dentata), bude na hlubší úrovni souviset s biologickým faktem, že ženský pohlavní orgán představuje potenciálně vražedný nástroj, který byl kdysi v minulosti zdrojem agónie a životního ohrožení, proto se tedy nemůže ani stát zdrojem sexuální slasti, pokud je nevědomá paměť na porod příliš intenzivní. U těchto pacientů byl strach z heterosexuálního pohlavního styku častokrát provázen hlubokou a velmi primitivní touhou po hřejivém mimopohlavním kontaktu s mateřskou postavou (anaklitickou potřebou).
-
Re: Pluto
92 odpověď odeslal(a) Honza ve Čtvrtek 5.Října 2006 22:01:28
Ehm, Grof tohle téma jednoduše rozpracovává v Psychologii budoucnosti.
-
Re: Pluto
93 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 5.Října 2006 22:50:43
A nešlo by to nějak jednoduše shrnuté naznačit?-:)
Já jsem to sem dala jen jako odezvu na :
"Perinatální matrice jsou signovány saturnsky (spojení s kontrakcemi)."
-
Re: Pluto
94 odpověď odeslal(a) Jiří ve Čtvrtek 5.Října 2006 22:58:09
Ivo, prosím, co znamenají zkratky BPM I, II, III?
-
Re: Pluto
95 odpověď odeslal(a) Iva ve Čtvrtek 5.Října 2006 23:22:36
Pane Jiří nějak takhle i když se mi zdá, že jsem to někde četla ještě lépe popsané:
Bazální perinatální matrice I (BPM I)
Biologickým základem této matrice je symbiotická jednota plodu a matky v období existence uvnitř dělohy. Pokud není plod rušen, probíhá jeho život v ideálních podmínkách, což vyvolává (s přihlédnutím na dokonalou symbiózu) podobné asociace z kolektivního nevědomí lidstva či z planetárního nebo kosmického nevědomí vždy podle úrovně ztotožnění se s určitou částí nevědomí. Patří sem prožitky různých forem života ve vodách oceánu, krásné životodárné Matky přírody v plném rozpuku, kosmonautů v beztížném stavu, vesmírných korábů na oběžných drahách planet, nebeských světů a rájů. Jiná situace nastane, když na dítě začnou útočit fyziologické, chemické, biologické či psychické faktory. Plod vnímá změněný stav jako útok na svou existenci. Poruchy nitroděložního života plodu čerpají obrazy z archetypu Témata zničení světa a podle míry ohrožení nabývají prožitkové intenzity. Patří sem i zážitky odpadních jam, průmyslových skládek, znečištění, chemické otravy, nepřátelské přírody či zničené země. V nejsilnějších prožitcích ohrožení vyvstávají z nevědomí obrazy koncentračních táborů, totálních válek, atomových bomb, chemických válek a ekologických katastrof. To ovšem v naprosté většině případů patří do BPM II, kdy končí "rajský" život plodu.
Bazální perinatální matrice II (BPM II)
Prožitkový vzorec je nerozlučně spojen s počátkem biologického porodu. Harmonie existence plodu je hrubě narušena mechanickými stahy dělohy, porodní cesty jsou uzavřeny a každý další stah dělohy omezuje dodávku krve (obsahující živiny a hlavně kyslíku) k plodu. Zatímco BPM I vyvolává kladné i záporné asociace, je BPM II charakteristická pouze zápornými prožitky - pohlcení kosmem, démonické manifestace, napadení mimozemšťany, pohlcení strašlivou příšerou či obrovským pozemským tvorem, poznání palčivých vizí
pekla, uvěznění v kobkách. Občas nesnesitelnost muk a utrpení sáhne do archetypu Poklad po zážitcích nesnesitelného utrpení na fyzické i psychické rovině mytologických hrdinů - bájných trpitelů (Prométheus, Sísyfos, Loki, bludný Holanďan a další postavy světových mytologií). Zcela nepochybně sem patří obrazy koncentračních táborů, totálních válek, atomových bomb, chemických válek, ekologických katastrof, teroru, inkvizice. Zajímavým prožitkem BPM II je nesmyslnost i absurdita lidské existence a představy nesmyslné frašky světa, což nápadně připomíná mytologické postavy kejklířů - šprýmařů (severský Loki, řecký Hermés, severoameričtí Králík, Zajíc, Krkavec, Sojka, Kojot a další zvířecí představitelé šprýmařů, jihoamerický Botoque, afričtí Ešu a Ifa, australští Ngandjala - Ngandjala, Wurulu - Wurulu, Unguramu, Agula, Mimi, Namorodo a tichomořský Maui).
Bazální perinatální matrice III (BPM III)
Otevřené děložní hrdlo a pokračující stahy umožňují postupné posouvání plodu porodními cestami. Existencionalismus BPM II je nahrazen bojem o přežití se závěrečným prožitkem smrti. Mechanické tlaky stěn porodního kanálu způsobují trýznivou bolest a dušení, navíc při nevhodné poloze pupeční šňůry (obtočení kolem krku, zkrácení v důsledku obtočení kolem jiných tělesných částí, přitlačení ke stěně porodního kanálu apod.) dochází k násobení traumatizujících zážitků. Nedílnou součástí BPM III je styk s nejrůznějším biologickým materiálem: vedle plodové vody je to krev, sliz, moč či výkaly. Podobně jako BPM I vyvolává i BPM III bohaté pozitivní i negativní obrazy: titánské, agresivní - sadomasochistické, sexuální, skatologické*8 a démonické. Zatímco v BPM II jsme výhradně obětí, v BPM III se může člověk střídavě ztotožňovat s obětí či útočníkem a dokonce být i nestranným pozorovatelem.
Bazální perinatální matrice IV (BPM IV)
Biologickým podkladem je vyvrcholení zápasu v porodním kanálu, okamžik samotného zrození a reálné obrazy ihned po porodu. Do BPM IV plod vstupuje v okamžiku, kdy smrt vymazává starou osobnost a z popela minulosti povstane nový život s novým myšlením. Znovuprožíváním BPM IV se před naším vnitřním zrakem objevují duchovní a mytologické symboly. BPM IV je protikladem záporných prožitků BPM II a lze jej považovat za veskrze kladný, čímž jsou potenciálově vyrovnány všechny fáze procesu BPM:
BPM I kladná a záporná
BPM II záporná
BPM III kladná a záporná
BPM IV kladná
-
Re: Pluto
96 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 6.Října 2006 07:43:53
http://www.rezonance.cz
Co kdybyste Ivo jednoduše uvedla pramen, z kterého citujete a my si to dostudujeme? Turnovský
-
Re: Pluto
97 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 6.Října 2006 08:30:15
Hmm, děkuju za snahu o vysvětlení, Ivo...
Abych pravdu řekl, velmi silně mi to připomíná semetry socialistické ekonomiky, kdy se nám snažili, mimo jiné, vysvětlit, že existuje sedum stupňů inovace kladné a sedum stupňů inovace záporné...
Nicméně moje pochopení stupňů tehdejších inovací i současných BPM zůstává na stejné úrovni...
-
Re: Pluto
98 odpověď odeslal(a) Honza v Pátek 6.Října 2006 09:18:38
Grof to spojuje jednoduše:
BMP I - "symbiotické pohupování" - Neptun
BMP II - "muka omezení" - Saturn
BMP III - "sex a smrt = extáze" - Pluton
BMP IV - "vynoření se do nového" - Uran
Nelze než vzít v potaz taky to, že se porodu účastní všechny 4 tyto dramatické prvky. Všimněte si, že všechny 4 fáze prostě JSOU obsaženy v každém porodu - záleží jen na tom, která z fází dělá "potíže" a ocejchuje nás.
Grof taky zmiňuje důležitost zkoumání císařů - tam vlastně absentují 2 ze 4 fází - dítě je v symbióze a uups, spatří světlo denní. (Klade si otázku, nakolik to ovliní budoucí společnost - v USA se tak rodí snad přes 50% dětí...)
Už kdysi tady fóru byla ona "doličná kapitolka" ke stažení - pro ulehčení taky zde:
http://www.holos.cz/holoscentrum/holotropni_dychani/napsali/PsycheAKosmos.htm
-
Re: Pluto
99 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 6.Října 2006 09:30:03
http://en.wikipedia.org/wiki/Herbert_Silberer
Tak to Grofovi pěkně saturnsky systematicky rotřídili, nicméně bych si dovolil rozlišit tělesné fáze a stránky porodu, které jsou výrazně jupitersko/saturnské od stránky psychické (ve všech vrstvách od nejhlubších vrstev kolektivního nevědomí přes individuální vědomí výše): Plutonická fáze by probíhala právě tady a zejména pak při znovuprožívání porodního procesu při různých psychotechnikách, sloužících reintegraci osobnosti.
hanka se nám odmlčela, že bych se nešetrně dotkl její jungovské struny? Mohu Vás hanko ubezpečit, že si práce Freuda a Junga nesmírně vážím a oceňuji jejich revoluční přínos. Neměli bychom ale zapomínat na Silberera, který jako první publikoval psychoanalytickou práci o alchymii tuším v roce 1914 (dodnes se dá koupit její angl. překlad u Dover Books). Turnovský
http://en.wikipedia.org/wiki/Herbert_Silberer
-
Re: Pluto
100 odpověď odeslal(a) Iva v Pátek 6.Října 2006 10:15:44
Honzo, díky za přehledné podání-:).
Mně se taky velice líbí ona teorie že další zážitky života (obzvláště v dětství ale i dále) v nás upevňují ono nevědomé z těch matric. Například:
" Systémy COEX, které se vztahují k BPM II a zprostředkovávají vazbu na ego se v zásadě schodují s fruedovským modelem rané orální frustrace, emoční deprivace utrpěné v raném i pozdějším období dětství a různých traumatických situací, v nichž subjekt sehrával úlohu pasivní oběti.
Do této kategorie rovněž řadíme tísnivé rodinné poměry, které jedinci neumožňují nijak vzdorovat. Velice typickou a konsistentní součástí této skupiny systémů COEX jsou rovněž zkušenosti zahrnující situace ohrožení života a tělesné integrity. Zdá se, že dynamická psychiatrie hrubě podceňuje psychotraumatické aspekty vážných onemocnění, zranění, operací a tonutí, které mohou působit jako patogenické faktory deprese. "
-
Re: Pluto
101 odpověď odeslal(a) Iva v Pátek 6.Října 2006 10:21:25
A ještě - nesledoval někdo taky pořady s Derrenem Brownem v TV (tuším ČT 1) nazvané Magie a manipulace mysli?
Tam je myslím si velmi dobře vidět,že stejně přes veškerý rozum a intelekt máme tendence vnímat instinktivně, intuitivně, nevědomě a podprahově se nám tato vnímání zapisují do paměti a vědomí-:)).
Hezký je třeba tenhle test - řekněte někomu aby postupně vyslovoval číslo tři a přidával k němu další trojky - tedy 33, 333, 3333, 33 333, 333 333
Až dojde k číslu 3 333 333 řekněte mu ať řekne rychle první zeleninu která jej napadne-:))).
-
Re: Pluto
102 odpověď odeslal(a) hanka v Pátek 6.Října 2006 10:22:33
Nedotkl, PT, vždyť se tady všichni tak laškovně kočkujeme.
Já tiše přemýšlím o tom Grofovi, protože - upřímně - na mne působil dosud poněkud neseriózně, připadalo mi, že co u pacienta nerozdýchá, to šikovně domedikuje, a je to.
Přemýšlím si tu tiše nad těmi BMP, proč to tak složil dohromady, protože zas úplný blbec to taky není, a z nějakého důvodu si to tak poskládal. Vzhledem k tomu, že o BMP nic bližšího nevím, tak do toho nekafrám.
Ale posílám všem pozdrav od dopoledního kafe.
-
Re: Pluto
103 odpověď odeslal(a) hanka v Pátek 6.Října 2006 10:30:18
Ivě - jasnej květák, žejo?
-
Re: Pluto
104 odpověď odeslal(a) Iva v Pátek 6.Října 2006 10:40:01
Hani, jste blízko ale není to ono. Asi jste si to říkala sama. Chce to dvojici a říkat nahlas - je to průraznější-:)).
-
Re: Pluto
105 odpověď odeslal(a) Iva v Pátek 6.Října 2006 10:50:32
Tak ještě kousek o tricích Derrena Browna jak se je snaží odhalit na jednom blogu:
Trik třetí: Uhodni písmeno (ala Derren Brown)
Napište na papírek písmeno „M“. Tento papírek dejte osobě do ruky. Mluvte na ni chvilku, říkejte něco o tom, aby se uvolnila, aby řekla první písmeno, které ji napadne apod. A co se nestane: osoba řekne písmeno „M“. Jak to? Jednoduší to být nemůže. Při psaní papírku a při podávání instrukcí dělejte za každou větou: „Hmmm“. Nezdá se vám to? Funguje to (mám to otestované).
Zkuste i vy odhalit více triků. Pokud vás toto téma zaujalo (stejně jako mne) – sledujte Derrena, všímejte si jeho gest, vnímejte každé slovo, každý zvuk, který dělá. I takové detaily jsou důležité.
Trik druhý: 50:50 (ala Derren Brown)
Tak s touto pitomostí machroval v TV, a přitom je to tak snadné.
Vemte dvě obálky, do jedné dejte 500 Kč (začátečníkům stačí nejlépe stará, papírová 20 Kč, kdyby se to nepodařilo :)). V čem spočívá ona šance 50:50? Vždy ukážete osobě obě dvě obálky, ona nemá tušení, kde se nachází odměna. Když si vybere tu správnou obálku – vyhrává hotovost. Jenomže vy to uděláte tak, že ona si 5× za sebou zvolí špatně (resp. tu obálku kde nejsou peníze). Jak na to:
1. Začněte tím, že řeknete něco ve smyslu: „Tady jsou dvě obálky. V jedné jsou peníze (položíte na stůl prázdnou obálku) a v té druhé není nic (položíte obálku s penězi).“ Posléze osobě povykládáte v rozsáhlé přednášce pravidla hry. Po těchto 5 minutách monologu hra začíná. Zvolí špatně. Její podvědomí si pamatuje, že na samém začátku jste ochotně sdělili, kde jsou peníze. Vědomí na to však zapomnělo. Zvolí obálku č. 1.
2. Když budete při druhém pokusu oznamovat: „Zkus si nyní zvolit obálku, kde jsou peníze“ nenápadně ukazujte na kartu s penězi. Dobré provedení gesta + řeč, která upoutá vědomí osoby, zapříčiní, že osoba si zvolí kartu, na kterou ukazujete. Opět zde pracuje skrytě podaná indicie v podvědomí – vaše nenápadné ukazování.
3. Postupujte jako předtím, ale více okatě. Klidně ji o gestech s rukou seznamte: „Podívej, co dělám! Nenech se znova nachytat.“ Osoba řekne něco vy smyslu: „Aha (smích)“ a zvolí tu obálku, na kterou neukazujete (jistě chápete, kam patří peníze :)).
4. Jednu kartu dejte blíž (zde budou peníze). Jednu dál. Pak povídejte něco o tom, že můžete blafovat, že ji podstrkáváte kartu, ale že to vlastně může být jen trik apod. Osoba si zvolí kartu, která je od ní dál – udělal to tak každý člověk, na kterém jsem to testoval :)
5. Rozložení karet jako předtím. Tentokrát však se slovy: „Hele, řeknu ti rovnou: peníze jsou tady (ukážete na kartu, která je blíž vám)“. Osoba vám uvěří.
-
Re: Pluto
106 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 6.Října 2006 11:30:22
http://www.rezonance.cz
z neserióznosti bych Grofa nepodezíral, má za sebou koneckonců praxi ve Výzkumném ústavu psychiatrickém (je MUDr. i PhDr.) na kombinaci psychofarmak a psychoterapie také nevidím nic zvláštního, pracuje tak řada psychiatrů-psychologů, a často to ani jinak nejde. Že je celebritou a pracoval s psychadelickými látkami? To byl Timothy Leary taky a dodnes psychiatři používají jeho dotazníky, které vytvořil v době své přísně akademické dráhy. Spíš mne mezí, že spolupracuje s Tarnasem, který se mi zdá jako astrolog příliš tradiční (jeho kniha o Uranovi byla pro mne velkým zklamáním), když mohl na Esalenském institutu potkat Rudhyara. Důležitý by byl nejen pohled na jeho výmluvnou nativitu, ale i na tranzity/revoluce a progrese. Turnovský
-
Re: Pluto
107 odpověď odeslal(a) Iva v Pátek 6.Října 2006 11:40:59
Tedy já jsem ale trochu odbočila od toho co jsem chtěla říci (a od Madonny - pro pozlobení-:)).
A sice, že mi přijde, že muži užívají více Pluta ve smyslu martickém, vnějším - kdežto ženy více ve smyslu vodního znamení,sdílení.
A že mají možná více zakódováno, že od Pluta má něco vést ke zrození, kdežto muži téměř preferují druhý pól, tedy že nejdříve musí něco zemřít-:)).
Ale trochu provokuju, nemám to domyšlené nicméně mi přijde, že na tom něco je....
-
Re: Pluto
108 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 6.Října 2006 12:02:52
http://www.rezonance.cz
ještě bych chtěl podotknout, že v přijímání Grofa u nás tu hraje roli určitý odstup ba despekt, šířený některými domácími psychiatry, protože emigroval. Navíc je tu jeho spolupráce s StB, ale řada psychiatrů, kteří neemigrovali spolupracovala taktéž. Je jasné, že kdo se chtěl zabývat studiem psychotropních látek, musel se spíš dřív než později dostat d zorného pole tajných služeb všude na světě. S podobným házením klacků pod nohy (emigrant!) se tu setkal např. prof. Ferdinand Knobloch, který je ve světové psychiatrické komunitě nepoměrně uznávanější než Grof
-
Re: Pluto
109 odpověď odeslal(a) Dana.A v Pátek 6.Října 2006 12:03:38
tak mě Ivo napadá, zda toto
"Trik druhý: 50:50 (ala Derren Brown)" neužívali "skořápkáři" (sázka na skořápku s kuličkou)- kolik peněz byli postižení vtažením do hry schopní prohrát..
-
Re: Pluto
110 odpověď odeslal(a) Iva v Pátek 6.Října 2006 12:34:22
Dano, asi to tak nějak bude-:).
On ten Derren Brown také používá "řeč těla" a to naprosto perfektně a to jak on "řeč těla" používá, tak i z řeči těla "protivníka" dokáže vyčíst maximum.
Mně na tom fascinuje to do jaké míry, velikánské míry, se necháváme ovlivňovat nevědomými pocity-:)).
Nedíval se někdo na poslední díl? Oni budou (ČT 1) pokračovat až zase v prosinci(a já jsem viděla jen 2 -3 díly). Ale ten poslední mně úplně konsternoval -
bylo to spiritistické sezení s vyvoláváním ducha zemřelé pomocí tabulky a "píšící" skleničky. Vážně těžko k uvěření-:)).
A tak ještě přidám k tomu písmenu "M" :
"ad hadani pismen: on to jeste umocnil tim, ze rikal, „nevidela jste co jsem napsal, ze ne?“ a pritom jak to rikal, mel v ruce tu fixu a jakoby ledabile tou rukou ve vzduchu pritom jak to rikal to M namaloval.
Udelal to nenapadne ale pritom to bylo celkem videt…".
A třeba zas řečí:
Dobrým příkladem bylo hádání osoby na zakrytém obraze v druhém dílu. Losem vybraný mladík uhádl, že malba skrývá portrét Orsona Wellese. Předtím ho Derren zpracovával slovy „Myslete na někoho jiného. Dívejte se na mě. Myslete na někoho jiného.“. Tedy tohle slyšeli diváci České televize. V původním znění nabádá: „Think of someone else. Look at me. Think of someone else.“
Spojitost mezi someone else a Orson Welles je snad zřejmá.
Určitě by pomohlo, kdyby se pořad vysílal bez dabingu, pouze s titulky. Jenže i tak by byla dobrá znalost angličtiny nutná.
-
Re: Pluto
111 odpověď odeslal(a) hanka v Pátek 6.Října 2006 16:04:56
Tak si tu při pátečním odpoledni hloubám nad Grofovým radixem, a jen tak přemýšlím, jestli ony BMP - Basal Perinatal Matrices - mají záměrně zkratku stejnou jako soubory s koncovkou *bmp pro obrázky, anebo zda jde o podobnost čistě náhodnou, asi jako v případě BMP - Budějovického měšťanského pivovaru, a.s.
Máte, Ivo, nějaký zdroj, kde se dá zjistit, ve kterém roce Grof poprvé něco o BMP publikoval?
-
Re: Pluto
112 odpověď odeslal(a) pt v Pátek 6.Října 2006 16:14:46
http://www.holotropic.com/index.shtml
http://www.holotropic.com/index.shtml
-
Re: Pluto
113 odpověď odeslal(a) hanka v Pátek 6.Října 2006 16:45:49
Dík, PT, ale néni to tam. Ať čtu jak čtu horem dolem, nejsou tam BPM specielně vypíchnuté. Ale scvaklo mi, že jsem někde po cestě podlehla klamu: BMP není BPM.
Takže ten pivovar mi nevyšel, ale jdu nechat mozek odpočinout. Jdu na pivo. Pá všem.
-
Re: Pluto
114 odpověď odeslal(a) Iva v Pátek 6.Října 2006 18:04:33
Tak co neví pan Tur nebudu vědět ani já-:). I o Stanislavu Grofovi nás učil ve škole-:)).
Ale s tím okamžikem kam časově BPM umístit to bude těžké. Neb s výzkumem LSD začal ještě v Čechách a pak pokračoval holotropním dýcháním už v USA. Takže já si tak myslím, že ty začátky byly někdy v oněch zvláštních šedesátých letech.
Když v šedesátých letech bylo používání LSD prohlášeno za nezákonné, Stanislav Grof společně se svou ženou Christinou vyvinuli metodu holotropního dýchání, kterou můžeme charakterizovat jako mocný nástroj procesu sebezkoumání, osobní transformace a léčení.
Jinak asi poprve to bylo - "V roce 1975 jsem tato pozorování, jenž dávají do souvislosti významné sociálně-politické události s jednotlivými fázemi biologického porodu, popsal v mé první knize Realms of Human Unconcious (Grof, 1975)" - pakliže to byla jeho první kniha...
Jinak je zajímavé datum 16.4.1943 - trojúhelník
Pluto Neptun Uran přičemž Neptun právě vstoupil do Vah, Venuše(jeho dispozitor) je v konjunkci s Uranem na začátku Blíženců...
Psychedelický znamená v doslovném překladu mysl manifestující. Doktor Albert Hofmann, chemik, který poprvé v roce 1938 syntetizoval LSD (dietylamid kyseliny lysergové) a na několik let jej odložil jako nepotřebnou látku – až do odpoledne 16. 4. 1943: „Měl jsem zvláštní pocit, že by mohlo stát za to, tuto sloučeninu důkladněji prozkoumat.“ Během přípravy čerstvé dávky LSD náhodou vstřebal malé množství konečky prstů a brzy se ho zmocnil „pozoruhodný, ale nikoli nepříjemný stav intoxikace… charakterizovaný intenzivní stimulací imaginace a změněným stavem vědomí či vnímání světa. Omámeně jsem ležel se zavřenýma očima a ze mne tryskal sled fantastických, rychle se měnících představ udivujících svou reálností a hloubkou, střídajících se s živou, kaleidoskopickou hrou barev. Chvílemi jsem cítil, jako bych byl mimo své tělo. Myslel jsem, že jsem zemřel. Mé ego se vznášelo kdesi v prostoru a své tělo jsem viděl ležet mrtvé na pohovce.“
-
Re: Pluto
115 odpověď odeslal(a) Anon Y. Mous ve Čtvrtek 19.Října 2006 11:57:20
Debata se sice již posunula, leč já se vrátím na začátek a navrhuji, aby Pluto, stejně jako Marco, byl uznán mužským. :-)))