Zobrazení otázky a odpovědí
-
časoprostor
2334 otázku odeslal(a) Marie ve Čtvrtek 29.Července 2004 08:21:34
Zajímalo by mě, co umí astrologie v případě hromadného neštěstí, kdy se v jednom čase a prostoru tragicky setká větší počet lidí. Předpokládám, že se dá udělat horoskop takovéto události. Jak to pak vypadá s radixy jednotlivých účastníků. Mají společné aspekty? Mohli byste mi k tomu něco říct, případně mě odkázat na nějakou literaturu?
-
Re: časoprostor
1 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 29.Července 2004 11:22:11
http://www.transformotor.cz
tak tím si lámou hlavu astrologové přinejmenším od 1. světové války a zatím nikdo nepřišel na nic obecně platného. Turnovský
-
Re: časoprostor
2 odpověď odeslal(a) Marie ve Čtvrtek 29.Července 2004 11:59:56
Za odpověď Vám děkuji, pane Turnovský, i když bych se ráda dověděla trošku víc. Nejde to spočítat, nebo výsledky nevycházejí tak, jak by měly, jsou na to nějaké teorie? Studoval někdo radixy třeba obětí nějaké letecké katastrofy, nebo autobusové havárie a zkoušel hledat souvislosti?
-
Re: časoprostor
3 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 29.Července 2004 12:09:29
http://www.transformotor.cz
samozřejmě, že se takové případy neustále studují, extrémní je např. Drážďany, Hamburk a zejména Hirošima a Nagasaki - statisíce okamžitě zabitých a další statisíce zahynuly postupně na nemoc z ozáření. Zaqhynuly příslušníci všech generací, od stařečků nad hrobem po novorozence, příslušníci mnoha národů, nezapomeňme, že tam byla spousta zajatců ze spojeneckých vojsk. Tady vidíte, že předpovídání událostí má své meze. Nejspíš proto je mezi astrology rozšířen koncept karmy a reinkarnace, protože se nedovedou smířit s tím, že některé věci se prostě nedají postihnout a předvídat. Turnovský
-
Re: časoprostor
4 odpověď odeslal(a) Radek ve Čtvrtek 29.Července 2004 13:58:22
Možná by bylo dobré se zamyslet nad signaturou místa. Jednotlivci prostě podléhají vyšším celkům.
-
Re: časoprostor
5 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 29.Července 2004 14:10:48
http://www.transformotor.cz
To je dobrý návrh, a řada astrologů (přinejmenším od Klaudia Ptolemaja) se snažila validní systém signatur míst definovat, zatím neúspěšně. Důležitost místa je evidentní, jenže to je úroveň živočišná. Alfred Korzybski shledává základní rozdíl mezi zířetema člověkem v tom, že zvíře je prostorvazač (spacebinder) zatímco člověk časvazač (timebinder). něco na tom je. PT
-
Re: časoprostor
6 odpověď odeslal(a) Axmannová ve Čtvrtek 29.Července 2004 18:45:59
http://www.astrolozka.cz
Horoskop popisuje okamžik v jednom místě a čase. Osy horoskopu se změnou místa posunují celým zodiakem. Prostory „zkušeností“ pro nás (obyvatele Země) se tím mění, rovnováha (a tím i Život) zůstává. Zanikneme, až to bude odpovídat potřebě rovnováhy většího celku, než je ten náš. Jsem zcela přesvědčena, že všude tam, kde lze vycházet z nativity, je možné najít souvislosti, které člověka přivedly až k jeho úmrtí. Hromadná úmrtí na tom nic nemění. Místa hromadných neštěstí považuji za „sběrná“ pro určitý okruh, v určitém čase. (snad to nevyznívá cynicky – doufám) Každé místo na Zemi někdy tím místem může být. Je otázkou, kdo na nich je, kdo k nim míří a jaký je jeho potenciál - co dožil k okamžiku tragedie. (Znám člověka, který „byl“ 2x popraven v koncentračním táboře, nezraněn se vyhrabal z hromady mrtvol a upil se k smrti až o několik desítek let později.)
Hromadný horoskop ukazuje míru, způsob a kvalitu „vyzařování“ skupiny – k použití právě třeba ve vztahu k okamžiku a místu události. Například společný horoskop nejen fotbalistů obou mužstev, ale i horoskop všech diváků na fotbalu by byl neocenitelnou pomůckou pro sázkaře. Jenže to prakticky nejde.
Ale jsou i skupiny, pro které může být synastrie převelice užitečná: rodina a dovolená, třída a školní výlet, zaměstnanci, firma a její (jejich) cíle…Je důležité uvědomit si, že synastrický horoskop je sám o sobě nic, úplně stejně jako nativita, jako jakýkoliv horoskop bez souvislostí s životem. To je můj pohled. LA
-
Re: časoprostor
7 odpověď odeslal(a) Ondřej ve Čtvrtek 29.Července 2004 20:07:33
S těmi hromadnými katastrofami mám víc a víc dojem, že než k nim dojde, dostává se obyvatelstvu nebo skupinám obyvatelstva (alespoň v mnohých případech) určitých signálů. To platí v případě ohrožení přirozeného i společenského. A teď to možná bude znít krutě, ale jsem dále toho názoru, že osud jednotlivců pak záleží (přinejmenším zčásti) na tom, do jaké míry mají odvahu poslechnout tyto signály, šířit je a zařídit se podle nich i za cenu společenského vyvržení ze strany těch, kteří je ignorují. Nevidím v tom žádnou odměnu a trest, to zdůrazňuji - navíc někdo tu ruletu, kde jde o všechno hraje rád.
Uvedu dva příklad katastrof - přírodních (přesné letopočty nemám teď k dispozici). Přírodní proto, že ty společenské jsou daleko víc subjektivně zabarveny, odstup je zde obtížný. Takže:
1. Příklad: Výbuch sopky Mt. Pelé v Karibiku v 19.stol. Dlouhé měsíce a týdny sopka dávala signály, že vybuchne jaksepatří. Nevědělo se kdy, ale na druhé straně byla tato hrozba podpořena i odbornými odhady. Přesto obyvatelstvo a především smetánka a guvernér ostrova do poslední chvíle hrozbu ignorovali s postojem téměř posměšným. Když přišlo žhavé mračno, nepřežil prakticky nikdo, s výjimkou jednoho-dvou společenských vyvrhelů, kteří byli v nejnižších patrech vězení,a jejich popáleniny se daly přežít. Nebyla to jejich zásluha, že byli stranou, ale stejně je to symbolické.
2. Příklad: Výbuch hory Mt. St. Helens (tuším v r. 1980). Monitorování vulkánu bylo velmi důkladné, spolehlivé, výzvy k evakuaci včasné. Naprostá většina lidí se evakuaci podrobila a přežila. I když obětí bylo přece jen víc, než jen několik, nejvíce se do paměti vrylo několik nadšenců - novinářů, plnících svoje zpravodajské poslání s naprostým odevzdáním až do konce. A pak jeden stařec, který se dobrovolně odmítl nechat evakuovat se slovy: "Bydlím pod Mt. St. Helens celý život. Ta hora je mou částí a já jsem částí její. Zůstanu zde."
Rozpakuji se cokoli komentovat, namístě je spíše užaslá minuta ticha.
...
...
Přesto mi to říká jedno - že absence jednotícího prvku v nativitách lidí při hromadných katastrofách je daná prostě tím, že taková událost má pro každého z nich zcela jiný individuální nebo skupinový význam. Zase to potvrzuje, že k interpretaci horoskopů nelze
přistupovat objektivně ve vědeckém slova smyslu.
Ondřej
-
Re: časoprostor
8 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 29.Července 2004 20:27:24
http://www.transformotor.cz
ano to jsou závažná pozorování a Tvůj poslední odstavec Ondřeji bych spolupodepsal. jenže: mohou být varování předem, ale kdo z Hirošimskýc, Nagasackých, Drážďanských mohl z města odejít? trest za to, že podporovali japoský expanzionismus a německý nacismus? Ne všichni ho podporovali byla tam řada těch, kteří proti němu bojovali (zajatci) přesto to čšlo všechno k čertu. Abrahamovo smlouvání s Hospodinem tu dostává univerzální význam, zvlášť teď, když nám kejda vyhlásila válku, a když by oprávněná reakce na toto vyhlášení nenávisti byla hodit na ně atomové bomby...
-
Re: časoprostor
9 odpověď odeslal(a) Ondřej ve Čtvrtek 29.Července 2004 20:56:48
Ale na koho, z nich, Pavle...na koho hodit cokoli? Navíc bychom se nechali strhnout do jejich pekla - zdá se navíc, že mnoho z iráckých teroristů jsou sami rukojmími, postavenými před volbu: buď zabiješ sebe a pár amíků a kolaborantů, nebo Ti vyvraždíme rodinu. Ale jsou to skutečně jen jejich akce? Víme úplné prd o tom, kdo stojí hlavní v pozadí. Vždyť je tak snadné přiživit nekontrolovatelně tu ohýnek tady, tu ohýnek támhle. Jsou to mučivé otázky.
O.
-
Re: časoprostor
10 odpověď odeslal(a) PS ve Čtvrtek 29.Července 2004 22:25:09
...ale Abrahamovo smlouvání s Hospodinem teď chápu hlouběji, bez něj to nepůjde.
O.
-
Re: časoprostor
11 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 29.Července 2004 23:09:45
http://www.transformotor.cz
ano je to tak Ondro, je potřeba odstranit hlavu, kdybych byl vycvičen v bojových umění a vládl zbraněmi, okamžitě bych vyzval Bena Ládína na souboj na život a na smrt. Takhle mu muhu jen naplivat do tváře komunisty stalinisty nacisty muslimisty a prasete všech prasat, příčemž je to pro prase urážka
-
Re: časoprostor
12 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 29.Července 2004 23:17:01
http://www.transformotor.cz
ještě bych dodal čurákovi benjaminu ladinovi, že jsme to tu už před staletími zažili, za husitských válek, tak ať to zkusí, husitské Čechy mu to nezústanou dlužny, bude utíkat, bude srát magi v kostkách při poslechu bojové písně Kdož jsú boží bojovníci (a to jsem ateista), nikdo nebude vyhrožovat mým dětem smrtí navíc taková americká pičá jako je Benjamin Ladin a jeho sračky. Turnovský
-
Re: časoprostor
13 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 29.Července 2004 23:38:10
http://www.transformotor.cz
prostě musejí odsud pryč a pokud budu mít možnost a jako že nějakou drobnou z disentu mám, tak se o to zasadím, muslimové odsuď musí domů a nikdo sem, podobně jako němci v roce 45. Turnovský
-
Re: časoprostor
14 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 29.Července 2004 23:52:45
Kdo tu dealuje drogy, stačí se podívat uprostřed města např. v Jindříšské ulici, buď to jsou cikání v lepším případě nebo muslimové, kteří by to správně neměli vzít z náboženských důvodů do huby, ale prodávat to, to ano to jim korán nezakazuje?
-
Re: časoprostor
15 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 30.Července 2004 00:05:21
pojďme se postavit, křesťani, židi, muslimové, ateisti, budhisti a další, pojďme se postavit těm sračkám inkvizičním militantním psudonáboženským fanatikům zazobaným pracháčům ládinům, pojďme je poslat do prdele, pojďme žít, třeba ne společně ale aspoň vedle sebe
-
Re: časoprostor
16 odpověď odeslal(a) Iveta Mraková v Pátek 30.Července 2004 09:45:26
Odstranění Ládina nic nevyřeší - je to prosťáček a náboženský fantasta - dnes loutka a trade mark. Problém je v tom, že východní zakomplexovanost a západní nenažranost si náramně padly do noty. Jak to, že zlo se tak snadno spojuje a prosazuje,zatímco dobro je pasivní, neschopné se udržet? Myslím, že většina lidí napříč všemi skupinami, náboženstvími atd. chce žít, jak jste to Pavle výstižně napsal, alespoň vedle sebe.Jak to, že se většině nedaří toto prosadit? Po těch všech hrozných zkušenostech válek, genocid i šoků,jako byl třeba ´68, stále zřejmě nejsme schopni dalšímu šoku a hrůze zabránit.
Kdo jiný než HATA astrologové ví, že změna musí musí přijít zevnitř, reps.kdo chce změny, musí do nich zahrnout i sebe. Každý by tedy měl bojovat nejen proti zlu pocházející z odlišné skupiny, ale i proti zlu své skupiny. Zároveň je nutné pomáhat příslušníkům odlišné skupiny, kteří bojují proti zlu ve své skupině. Takže odstranění Ládina by mělo smysl- kdyby zhynul rukou muslima. Tak jako by pro Irák bylo mnohem lepší, kdyby S. svrhli sami Iráčané, což by se jim asi podařilo dříve, kdyby ovšem nebyl S. držen západem.
Já samozřejmě vím, že nám teď nezbývá nic jiného než se teroristům bránit. Ale nelze na jedné straně sekat hlavy hydře nenávisti a na druhé straně ji krmit.
Ano, Pavle, pojďme z žití proti sobě udělat žití vedle sebe. Ale shodneme se na tom, kdo a co nám v tom brání a co pro to musíme udělat?
-
Re: časoprostor
17 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 30.Července 2004 09:56:55
Domnívám se, Iveto, že problémem není zlo v jiných skupinách, či v naší skupině.
Problémem je to zlo v nás samotných.
Rabbi Ješua říká - milovat přátele není zásluha. Naučme se milovat své nepřátele.
A to je docela fuška...
-
Re: časoprostor
18 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 30.Července 2004 10:26:06
http://www.transformotor.cz
máte Iveto pravdu, vím dobře, že za situaci na středním východě mohou od konce WW1 vlády britská, a francouzská, po WW2 americká a sovětská. Vím také že obyčejní muslimové v Evropě se třesou hrůzou, protože je dohání to, před čím utekli. Na druhou stranu ale taky vím, jak povýšeně se někteří muslimové v Praze chovají místo toho, aby byli rádi, že je tu vůbec necháme přespat. Kdy jim co naposledy udělali Španělé, Italové, Bulhaři (Bulhaři poslovanšťovali Turky v 80. letech) by se dalo celkem dohledat, ale kdy jim co udělali Korejci, přišli jim jenom pomáhat. Co dělají muslimové v Sudánu černochům? To co tam dělali celá staletí vraždí a berou do otroctví. Turnovský
-
Re: časoprostor
19 odpověď odeslal(a) Neo v Pátek 30.Července 2004 11:02:38
Každý z nás denodenně vstupujeme do určitých vazeb k určitým skupinám nebo hodnotám, rodíme se do určitých vazeb, skupin a hodnot a to celé uvozuje určitou hladinu společné rezonance na nosné společné vlně, která může být vystavena různým vlivům, jak prostředí tak i vývojovým zapouzdřených ve vesmírných konstalacích.
Náš stav vnímání věcí, jevů a dějů, je založen na podmínkách životního prostředí Země, v rámci svého malého bodu jež říkáme domov, tento bod se uplně ztrácí v nekonečnosti Univerza. Je to obrovský rozdíl mezi námi a Univerzem, tento rozdíl nám neumožní uchopit situaci a děj v jeho úplnosti ke všem dějovým aktérům a jejich vnitřnímu duchovnímu vývoji.
Jinak řečeno naše perspektiva vnímání tohoto světa je zmalžena naším životním postojem, tedy statutem poznaného a postojem našeho životního okolí, jež není schopné dohlednout všech proudů bytí.
Každá lidská bytost s ohledem na svoji vnitřní rezonanci, tedy svůj tah bytí k obsáhnutí, vyhledává takové životní podmínky, tedy i skupiny lidí které ji poskytnou adekvátní prostor pro prožítí daného životního tématu, jeho obsáhnutí a tím pádem zvětšení rozsahu vnímaní světa, jež po karmickém čase dospěje do bodu obsáhnutí - ABSOLUTNA.
Z úhlu tohoto pohledu je tříštění lidstva do zájmových skupin, na různých nosných bázích / náboženství, politika,národnost a pod./, jev plně v souladu s plánem Univerza a našim rozvojem, a je i pojistkou proti celkovému "zblbnutí" lidstva v rámci jedné demagogické myšlenky.
Největším inkvizitorem k proudu života jeho nekonečných niancí jsme mi sami, neboť jeho zdánlivou živelnost uvozujeme do náboženských schizmat a vkládáme do "úst" Univerza /Boha/,vhled jen naší malé omezenosti bytí, který pokrývá jen malou zralost lidstva.... .
Zkuste nalít nekonečný oceán do jedné sklenice.
Neo
-
Re: časoprostor
20 odpověď odeslal(a) KX-B v Pátek 30.Července 2004 11:28:25
Jedno budhistické přísloví říká: "Pouze a výhradně naše mysl vytváří realitu kolem nás
a jestliže chceme změnit realitu, musíme změnit sami sebe, své myšlenky, svůj vnitřní postoj.
Snažit se změnit pouze vnější svět bez adekvátní změny nitra, je ztrátou času a energie."
-
Re: časoprostor
21 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 30.Července 2004 11:37:16
http://www.transformotor.cz
proto také buddhismus jako jedna z reforem brahmanismu byl islámem z Indie vytlačen a uvolnil místo hinduismu. PT
-
Re: časoprostor
22 odpověď odeslal(a) Iveta v Pátek 30.Července 2004 12:32:10
Pavle, v Praze se přece chová povýšeně kdekdo. Tak jako Vy mluvíte o muslimech v Praze, mluví se třeba o Češích v západoevropských metropolích. Vím, že příkladů špatného chování muslimů je celá řada,zrovna tak jako těch dobrých. Čemu nerozumím je to, proč si vybíráte jen ty nejhorší příklady. Přes všechny ty ukrutnosti, které připomínáte, nebyli to oni kdo vyvolali WW a shodili atomovky, ačkoliv je možné, že už se naučili. Od nás.
To Jiří: Jistěže zlo ve skupinách pochází od jednotlivců. Vždyť kapka jedu může otrávit mnoho litrů vody.Může se ale kapka vody sousedící s kapkou jedu rozhodnout, že se nenechá otrávit??
PS: Stále ještě nemám žádnou odpověď kdo a co nám brání žít vedle sebe a co proto udělat.
I.
-
Re: časoprostor
23 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pátek 30.Července 2004 13:27:31
http://www.transformotor.cz
jsem přesvědčen o tom, že neštěstím Evropy jsou tři orientální náboženství: judaismus, křesťanství a islám, cizopasící na několika světcích. Nejpřijatelnější je z nich judaismus, neboť odmítá proselity. Turnovský
PS pro Jiřího a Jarouše: mezi ty svaté řadím pátery Huvara, Jindříška a Tomáše Vlasáka např., aby bylo jasno
-
Re: časoprostor
24 odpověď odeslal(a) Jiří v Pátek 30.Července 2004 14:36:48
Máte pocit, Iveto, že není rozdílu mezi člověkem a kapkou vody ?
-
Re: časoprostor
25 odpověď odeslal(a) Marie v Pátek 30.Července 2004 15:07:57
...neštěstím Evropy jsou tři orientální náboženství: judaismus, křesťanství a islám ...
Myslím, že největším neštěstím vždycky byly a budou jakékoliv ideologie (nejen náboženské, i ty ateistické - viz socialismus), kterých se chopí fanatici schopní nadchnout davy. A jedinou záchranou člověka je Sokratovo "Poznej sám sebe" a sám se sebou něco udělej. Jen tak lze změnit svět. A o tom jsou všechna náboženství. Proto si myslím, že náboženství sama o sobě nemohou být neštěstím Evropy. Takhle se sebou pracující lidé vždycky budou stát vedle sebe, až jsou jakékoliv víry, rasy a nevím čeho ještě. A ta náboženství, mimo jiné, nám ve své čisté formě mohou ukazovat cestu.
-
Re: časoprostor
26 odpověď odeslal(a) KX-B v Pátek 30.Července 2004 16:55:54
"Kdo a co nám brání žít vedle sebe a co proto udělat" - Kdo? My! // Co? Naše sobectví, chamtivost, nenažranost, touha po moci, slávě, penězích, zloba, nenávist... atd. atd. // Co udělat? Začít sami u sebe i s tím vědomím, že se ve svém životě nikdy nedožijeme dne, kdy bude těch "změněných" většina. Ale alespoň si můžete říct (slovy klasika): "zas je na světě o jednoho darebáka míň" :-))
-
Re: časoprostor
27 odpověď odeslal(a) Poslední kapka v Pátek 30.Července 2004 18:28:30
Nejhorší na tom je, že se taky může stát jedna věc.Že pod záminkou všech zvěrstev, která byla a jsou páchána ve jménu náboženství začnou být diskriminováni a pronásledováni...nejprve muslimové nebo židé, pak křesťani...prostě všichni. Aby mohl být vyklizen prostor jediné superstátní, "nejlépe" globální ideologii. Jako za Stalina. Takže všichni teroristé i náboženští nesnášenlivci nahrávají zlu nadvakrát(když už se tento pojem tady tak přímo skloňuje):
Jednak svými samotnými krutými činy, jednak (většinou asi nevědomým) poskytováním záminky tažení pro všem náboženstvím a proti Bohu a Přírodě vůbec.
O.
-
Re: časoprostor
28 odpověď odeslal(a) Neo v Pátek 30.Července 2004 20:12:58
Jeden pohled.
Co je vlastně lidstvo?
Vyspělý živočišný druh, na cestě od živočišného světa k lidství, a od lidství k transcendentnu.
Valná část lidstva osciluje někde mezi zenitem živočišného světa a naplňujícím se lidstvím, v jehož ryzosti se zrcadlí čistý egoizmus.
Lidství křtěné tahem k transcendentu, se postupně naplňuje duchovní hloubkou, nesnou v rezonanci lásky.
Je to ještě nedávno kdy bylo zrušeno nevolnictví, aparteid, rasová segregace a další režimy vlády nad člověkem.
Mnohde ještě zůstává v nepsaných zákonech společenství lidí.
Byla to doba temna pro lidstvo která neumožňovala rozvoj lidstva na hodnotách jedince.
Je velmi brzy chtít po lidstvu nebo jeho části, nějaké významnější morální nehledě duchovní projevy.
Společenství lidí se nachází někde mezi společenskou skupinou, následně rodinou jednotkou a v dálce vychází sólo žití.
Neo
-
Re: časoprostor
29 odpověď odeslal(a) Svatava P. v Neděli 1.Srpna 2004 16:41:09
Odstraněním Ládina a podobných týpkůů by jste si moc nepomohli.Jen by větší zlo bylo stále nepojmenováno.Furt leppší, když Vám někdo otevřeně vyyhrožuje, než když už jste v JISTÉM boji aut a ani o tom nevíte.Jsme otroci dávno.
Ne tak nesmlouvavě,někdo míň,někdo víc.
No a bojovníci-myslím tedy muže,ty jsem zatím nepotkala(pravda slyšela jsem,že nněkde jsou).Zatím jsem potkala jen ty muže, kteří mi doporučovali držet krok a pusu.Svatava